Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Havran děl: Už víckrát ne

12. Duch můj zas nabývá síly

Havran děl: Už víckrát ne
Vložené: Jacomo - 23.03. 2019 Téma: Havran děl: Už víckrát ne
Jacomo nám napísal:

 

Havran děl: Už víckrát ne

 

Napsaly GenkaiFan a Frau

Z anglického originálu Quoth the Raven, Nevermore přeložila Jacomo za vydatné pomoci Ivet

Poděkování za úžasný banner náleží solace

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 12: Duch můj zas nabývá síly
(v orig. „Presently My Soul Grew", překlad Karel Dostál Lutinov)

 

PA: Když už byly postaveny kulisy, příběh teď trochu pokročí dopředu. První část této kapitoly je trochu kostrbatá, protože je podaná z pohledu šestiletého dítěte.


John Hadrian, jak se nyní pro všechny v Toweru jmenoval, seděl u kuchyňského stolu a snídal. Dnešek je pro něj velký den. Je mu šest let a strýček Ben a teta Maggie ho vezmou k jejich synovi, strýčku Laurencovi do Manchesteru na velkou narozeninovou oslavu!

Včera mu strážní a jejich rodiny uspořádali malou párty v jídelně a on dostal tolik suprových věcí! Podle něj to byla ta 'úplně nejlepšejší' párty na světě. Nemohl se upamatovat, jestli někdy dřív měl narozeninovou oslavu. Dokonce i duchové mu poslali gratulace. A taky Její Veličenstvo mu do Toweru nechalo doručit dárek se srdečným přáním všeho nejlepšího k šestým narozeninám! Dokonce mu poslal dárek i princ William, kterému byly teprve čtyři!

Slečna Kensingtonová a lékouzelník Vejvoda také přišli na oslavu a dárky od nich pocházely z kouzelnického světa. Jedním byla kniha pohádek o někom, kdo se jmenoval „bard Bidlo", další čokoládová žabka, která se snažila utéct, když ji rozbalil, a pak dětská verze hůlky!

John Hadrian hodně dárků umístil vedle toho nejcennějšího – krásného sněžítka s tančícím párem uvnitř. Když ho zvedl a zatřásl s ním, pár tančil mezi vířícími vločkami! Sněžítko mu dala Paní k minulým Vánocům a připojený vzkaz říkal, že jsou to jeho skuteční rodiče v jejich svatební den. Teď už věděl, jak vypadali! Teta 'Tuny mu nikdy žádný jejich obrázek neukázala.

Thor a Hardey mu dali nějaké lesklé střípky, které našli ve smetí a na trávníku. Když je ukázal Maggie, zamračila se, ale nic neřekla. Slíbil, že si je nechá v hnízdě venku. Ano, pořád měl svoje hnízdo, hned vedle Hardey. Nemusel si tak dělat hlavu, že mu bude zima nebo že mu bude vadit déšť a vítr, když půjde navštívit havrany. Stejně ho Hardey a Thor chránili pod svými křídly.

Lékouzelník Vejvoda se ho snažil odradit od přeměňování na Rváčka, ale nedokázal najít žádnou zdravotní příčinu. Když Paní řekla, že je to v pořádku, co s tím lékouzelník nadělá?

Jakmile dostal souhlas žít v Toweru, Johnovy dny se ustálily do pravidelného režimu. Maggie a lékouzelník Vejvoda trvali na striktním rozvrhu, ale Johnovi to ani moc nevadilo – jen to ukazovalo, že se o něj starají.

Brzy ráno vstal, nasnídal se a pak s Maggie procházel pracovní sešity. Často přišla jedna z manželek strážných, zkontrolovala jeho práci a někdy dostal hvězdičku, že to udělal dobře! Maggie pak obdržela instrukce, co je nutné, aby se naučil do příště.

Potom byl čas na oběd a později měl dovoleno jít ven a hrát si tam. Někdy se tam vypravil jako chlapec, ale většinou se přeměnil na Rváčka, takže si mohl hrát s Thorem a Hardey. Havrani ho učili, jak škádlit strážné a chovat se jako pořádný rošťák. Taky mu vyprávěli ty nejlepší příběhy, některé dokonce o Paní. Ještě mu pomáhali obveselovat turisty, ale nikdy nedopustili, aby se k němu návštěvníci Toweru dostali moc blízko.

Pokud by se havrani nechali svými neplechami strhnout, strážní byli vždy po ruce, aby zabránili věcem zajít příliš daleko. Rváček si čas v havraní podobě užíval, ale pořád nezvládal přeměňovat se i s oblečením. Teta Maggie mu řekla, že to chce čas, a Ben pro něj měl ve voliéře vždycky připravené čisté oblečení, až se přemění nazpátek.

Jakmile se havrani začali chystat na noc, tak někdy kolem svačiny, Rváč se stal zase Johnem Hadrianem a byl připravený zúčastnit se odpoledního čaje.

Po něm ho čekalo další vyučování, ale tentokrát s královnou Annou, sirem Walterem a Bláznivým Wendellem. Královna Anna a sir Walter ho učili způsobům a etiketě, náležejícím k postavení šlechtice, kdežto Wendell ho vyučoval historii magie. Všichni tři ho vzdělávali formou příběhů a her a někdy přišla na hodinu i princátka, aby pomohla, kde bylo potřeba.

Večery byly 'úplně nejlepšejší'. Nejdřív si dali večeři a pak se strýček Ben s Johnem posadil do pohodlného křesla u krbu a četl mu knížky. Někdy ho jen tak houpal a společně poslouchali rádio nebo sledovali telku.

Benův hluboký manchesterský přízvuk kolébal Johna do ospalé spokojenosti, zatímco Maggie seděla ve svém oblíbeném křesle u krbu a pletla. John miloval stulit se do mužových silných paží. A pokud nerozuměl některým slovům z příběhů, které četli, mohl se ptát. Strýc Ve'non Dudleymu nikdy nečetl! Občas bratranci četla teta 'Tuny, to když byl nemocný a ležel v posteli, ale moc často ne. John si vždycky přál mít někoho, kdo by ho vzal do náruče a četl mu, takže možná se přání opravdu plní!

Ano, život Johna Hadriana McIntyrea byl skvělý. Už mu bylo celých šest. Šest let! Začíná být velký!

***

Cesta z Eustonského nádraží do Manchesteru trvala něco málo přes tři hodiny. Na stanici na ně čekali strýček Laurence, teta Abby a jejich dvě děti, syn Charley přibližně v Johnově věku a dcera jménem Sarah, které bylo osm. Charley a John si už párkrát při společném hraní užili spoustu legrace.

Strýček Ben a teta Maggie Johnovi vysvětlili, že když nejsou v Toweru, nemá se přeměňovat na havrana. Lidé by tomu nerozuměli. John souhlasil, protože si pamatoval, jak jeho vlastní příbuzní nesnášeli jakékoliv odlišnosti.

Jakmile představili Johna Hadriana této rodině, všichni si ho velice oblíbili. Ačkoliv tam byly další děti v jeho věku, trávil většinu času s Charleym.

Charley ze začátku žárlil, ale když si spolu trochu popovídali, došlo mu, že John neměl před příchodem k jeho prarodičům veselé dětství. Sám je párkrát navštívil v Toweru, ale to místo mu připadalo nudné. Kromě pobíhání po trávníku se tam nedalo nic moc dělat. Naprosto nechápal, jak tam může John žít, a taky to řekl.

Sarah nakrčila nos a zavrtěla hlavou. John jí připadal roztomilý, ale nejvíc si přála vrátit se ke svým kamarádkám. Akceptovala, že má teď nového bratrance, i když jen adoptovaného.

„Slečna Kensingtonová je taky moc milá," vykládal John všem v autě o svých dárcích k narozeninám. „Vždycky mi něco přinese. Dostal jsem fotku mé pravé mámy a táty! Řekla, že mám máminy oči a tátovy vlasy. Moje vlastní teta a strýček neměli mámu a tátu rádi. Slečna vždycky přijde do Toweru, aby zkontrolovala můj... můj pok... Strýčku Bene?"

„Myslím, že to slovo, které hledáš, je 'pokrok', hochu," vložil se Ben do rozhovoru vedeného na zadním sedadle.

„Pok-krok," zopakoval John slovo se soustředěným zamračením. „Co to znamená?"

„Znamená to, jak na tom jsi," odpověděla Sarah a protočila oči. „Copak nic nevíš?"

John sebou trhl a ztichl.

„Sarah Margot," pokárala ji matka, „to nebylo moc hezké."

Sarah sklopila hlavu a pípla: „Omlouvám se."

„A čím se bavíš?" zeptal se Charley, kterému stále nebylo jasné, proč John musí bydlet v Toweru. Předtím to neměly děti dovolené.

John pokrčil rameny a podíval se na Bena. „Dělám hodně věcí. Někdy se dívám na telku, hraju si s hračkami, učím se..." Nějak si nebyl jistý, jestli by měl zmínit, že si většinou hraje s havrany a s duchy.

„Zní to jako nuda," namítl Charley podrážděně a přetrhl tak Johnymu myšlenky.

„Inu, pak je potřeba, chlapče, abys mu předvedl, o co přichází, ne?" ozval se strýc Laurence a odbočil k domu stojícímu ve svahu. „Charley, ukaž Johnovi, kde bude bydlet."

***

Oslava byla báječná. Měli dort a zmrzlinu a hrozně moc a moc dárků!

Jednu chvíli to Johna přemohlo a on se začal třást a kroutit hlavou. Teta Maggie ho rychle odnesla z místnosti, což ostatní dost poplašilo.

„Co se děje, dědo? Proč babi musela vzít Johna pryč? Nelíbí se mu oslava?"

Ben vzdychl a přitáhl si Charleyho k sobě. Dospělí se snažili dívat jinam.

„Charley, pamatuješ, co jsme ti říkali o Vánocích?"

Charley přikývl: „Johna po smrti jeho rodičů poslali k příbuzným a ti ho neměli rádi. Byl ještě mimino."

Ben se vážně zahleděl na vnuka a prohlásil: „Oni mu ubližovali, Charley. Nemilovali ho tak, jako tvoji rodiče milují tebe. Pro své dítě dělali všechno, ale pro Johna nic."

„Když teď má tebe a babi, tak bude v pořádku?" zeptala se znepokojeně Sarah.

„Doufáme v to," prohlásil Ben. „Pro vaši babičku a mě jste vy a vaši rodiče to nejdůležitější na světě, ale on nás teď potřebuje víc." Nezašel do detailů, proč musí John žít v Toweru, jeho vnoučata to zatím nepotřebovala vědět.

Když se Maggie za chvilku vrátila bez chlapce, usmívala se. „Příliš mnoho vzrušení a zmrzliny. Bene, drahoušku, chce pohádku." Ben ihned vstal a Charley se zatvářil dychtivě.

„Inu, pojď taky, Charley. Podíváme se, jaká pohádka by se vám dnes večer mohla líbit."

***

Později večer, když už děti bezpečně usnuly, všichni dospělí si úlevně vydechli.

„Vidím na Johnovi od Vánoc obrovské zlepšení," prohlásila Abby, když jí Laurence podal skleničku vína.

„Ach ano," souhlasila Maggie a pohodlně se uvelebila na pohovce. „Je to opravdu hodný chlapec. Jsem moc ráda, že už není u těch kreatur, co ho měly dřív. Pořád máme problémy s nočními můrami, ale moc nám pomáhá jeho léčitel. A taky pomáhá, že chlapec zbožňuje Bena."

Laurence si odfrkl: „Jen počkej, až vás začne zkoušet. Táta vždycky vyžadoval pevnou disciplínu."

Ben si povzdechl a promnul si bradu: „Když jste byli malí, nikdy jsem nedovolil, aby vám něco prošlo, ale pokud jde o Johna, stále hledáme správnou cestu. U těch kreatur zažil příliš mnoho 'disciplíny' ve formě týrání. Spolu s léčitelem na tom stále pracujeme. Jedna věc je jistá – John nikdy nepozná řemen."

„A co dál, tati?" zeptal se Laurence.

„Napravujeme ty škody, které můžeme, a utváříme jeho charakter. Už je v něm vidět to dítě, kterým by byl, kdyby jeho praví rodiče žili," prohlásil Ben.

„Ale proč Tower? Jistě existuje lepší místo, kde by mohl John vyrůstat, ne? Měli bychom si ho vzít k sobě, tati," usmála se Abby a pohlédla na manžela pro potvrzení.

Ben zavrtěl hlavou. Už o tom diskutovali před časem. „Je mi líto, Abby, ale John musí zůstat u nás. Má příliš mnoho nepřátel a příliš mnoho lidí po něm pátrá. V kouzelnickém světě už se objevily náznaky ohledně jeho zmizení. Ještě se toho nedomákl Věštec, ale podle slečny Kensingtonové probíhá decentní průzkum v pozadí."

Maggie se připojila: „Důvod, proč zůstává u nás, je ten, že se dovolával pomoci Koruny a teď je pod její ochranou. John musí zůstat v Toweru. Díky Merlinovi, že se spojilo jedno s druhým a ty kreatury dostaly, co jim patřilo."

Všichni pozvedli skleničky, aby připili Koruně. Jestli McIntyreové něco respektovali, byla to povinnost, a sloužit Koruně pokládali za čest. Tady šlo o malého chlapce, který je potřeboval, a oni nikdy nedopustí, aby byl zklamaný.

***

PA: Několik komentujících se obává, že děláme to, co mnoho autorů fanfiction – měníme Harryho jméno, a tudíž opouštíme příběh o Harrym Potterovi. Všechny vás ujišťujeme, že Harry je v kouzelnickém světě pořád Harry. Až se nakonec zapojí do dění, vrátí se ke svému pravému jménu a všemu, co k němu náleží.

To jen v mudlovském světě je Johnem Hadrianem, což je lepší způsob, jak ho skrýt, než ho úplné odsunout do ústraní. Máme v plánu držet tyto dva světy odděleně.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: 12. Duch můj zas nabývá síly Od: Gift - 25.03. 2019
To byl mily pohled do dobre fungujici rodiny. Az to zahralo u srdce. Nezavisle na pribehu si ovsem nemuzu odpustit otazku, proc ma autorka porad potrebu se pred ctenari obhajovat a vysvetlovat. Jeji pribeh je prece krasne plausibilni! Ze by par neprijemnych komentaru? Moc dekuji za preklad.

Re: 12. Duch můj zas nabývá síly Od: Lupina - 25.03. 2019
Krásná, milá kapitola. Harry si žije v Toweru, učí se a léčí se. A to je to nejdůležitější. Protože kouzelnický svět k němu milý nebude. Už po něm začínají pátrat. Jen aby se nedopátrali a Harry si mohl užít pořádného dětství. Děkuji za kapitolu. A těším se na další. Stále skvělá volba povídky, Jacomo :-)

Re: 12. Duch můj zas nabývá síly Od: zuzule - 25.03. 2019
Ten zacatek z Harryho pohledu byl roztomilej :) Je fajn, ze ma konecne milujici rodinu. Dekuju!

Re: 12. Duch můj zas nabývá síly Od: weras - 24.03. 2019
Vždycky si počkám a potom čtu tři až čtyři kapitoly najednou. Je to pro mě lepší. Povídka je skvělá,děj je neotřelý(ještě jsem se s podobným nesetkala),ale pořád mám dojem,že je to jenom povídání.Pokaždé se těším,že se něco začne dít. Ž e to nabere grády. Ale ono to jednou příjde.. Třeba už v dalším dílu. Takže se těším a děkuji!!!!

Re: 12. Duch můj zas nabývá síly Od: sisi - 23.03. 2019
Mám obavy z Johnových cest mimo Tower. Jde o starodávné ochranné štíty, kterými jen tak někdo neprojde, například starý ředitel jedné nejmenované školy pro kouzelnice a čaroděje, kouzelnický novinář pan Holoubek, nebo pro změnu žádný z označených lebkou na předloktí. Takže co všechno Johna potká na cestách do Manchesteru, Devonshiru, nebo k bílým útesům Dowerským? Tam přece ochrany nesahají a nechrání. No, hlavní je že měl krásné vánoce kopu dárečků, poznal nějaké nové příbuzné a jednoho dne půjde v průvodu k Její královské výsosti s malým dárečkem v pěkném oblečku, jako zástupce svého rodu. Jistě se najde nějaká příležitost, kdy šlechtici jdou vzdát hold koruně. A pak to přijde. Televize, tisk, rozhovory, fotografování, podpisy, Lockhart pukne závistí ještě než bude učit obranu :DDD Velký dík za překlad, málem jsem dnes zapomněla na čtení, ale dopadlo to dobře a mám radost, že je Harry v pohodě.

Re: 12. Duch můj zas nabývá síly Od: sisi - 23.03. 2019
Mám obavy z Johnových cest mimo Tower. Jde o starodávné ochranné štíty, kterými jen tak někdo neprojde, například starý ředitel jedné nejmenované školy pro kouzelnice a čaroděje, kouzelnický novinář pan Holoubek, nebo pro změnu žádný z označených lebkou na předloktí. Takže co všechno Johna potká na cestách do Manchesteru, Devonshiru, nebo k bílým útesům Dowerským? Tam přece ochrany nesahají a nechrání. No, hlavní je že měl krásné vánoce kopu dárečků, poznal nějaké nové příbuzné a jednoho dne půjde v průvodu k Její královské výsosti s malým dárečkem v pěkném oblečku, jako zástupce svého rodu. Jistě se najde nějaká příležitost, kdy šlechtici jdou vzdát hold koruně. A pak to přijde. Televize, tisk, rozhovory, fotografování, podpisy, Lockhart pukne závistí ještě než bude učit obranu :DDD Velký dík za překlad, málem jsem dnes zapomněla na čtení, ale dopadlo to dobře a mám radost, že je Harry v pohodě.

Re: 12. Duch můj zas nabývá síly Od: denice - 23.03. 2019
Taková milá, poklidná kapitola, téměř idylická. Všechno jde moc pěkně, Harry našel bezvadnou rodinu, která se o něj moc dobře stará. Jen ta zmínka o nepřátelích v kouzelnickém světě naznačuje, že obezřetnost je rozhodně na místě. Věřím, že duchové, Paní i královna se postarají, aby se Harrymu nic zlého nestalo, a jsem opravdu zvědavá, jak se bude příběh rozvíjet. Díky, sovičko!

Re: 12. Duch můj zas nabývá síly Od: gleti - 23.03. 2019
Harrymu se život pěkně uspořádal, tohle nadpis vystihl, ale vzrušení se asi nevyhne. Máme se na co těšit, i když nevím, jak se to bude líbit hrdinům povídky.

Re: 12. Duch můj zas nabývá síly Od: kakostka - 23.03. 2019
Ty jo, to vypadá na báječnou oslavu a prima život. Benova rodina teda o kouzelnících ví? Nepamatuju si, čí dítě je Laurence a Aby a hlavně, měla jsem pocit, že se jim s Maggie nepovedlo mít děti. Takže Laurence nebo Aby je synovec, neteř? A prťata o kouzlech neví nic? Byla to vážně prima kapitola, jen mne překvapilo, jak o sobě Harry přemýšlí jako o Johnovi, mám z toho pocit, že se pak bude hůř identifikovat s Harrym, když první hezké vzpomínky budou spojené s Johnem. A Harryho úvahy, že asi nebude dobré zmiňovat, že si hraje s havrany... hi hi. Slečna Amanda je šikovná holka:-) děkuji moc za překlad
Re: 12. Duch můj zas nabývá síly Od: Jacomo - 23.03. 2019
Ben je moták, Maggie je čarodějka, Laurence by měl být jejich syn (určitě mají děti, dva syny a dceru), který taky absolvoval Bradavice. Jak je to s prťaty, to nebylo zmíněno. Harry o sobě přemýšlí jako o Johnu Harrym, ale já možná tu a tam jedno z těch jmen vynechávám, tak to může navozovat mylný dojem. Moc děkuju za komentář, kakostko.
Re: 12. Duch můj zas nabývá síly Od: kakostka - 23.03. 2019
Děkuji za vysvětlení, z nějaké poznámky k Maggie se nabyla mylného dojmu, že děti právě nemají, byla z toho smutná a proto se ted ráda stará o Harryho, ale asi jsem si to špatně zapamatovala a byla z nějakého jiného důvodu smutná, protože magii používala minimálně. Jsem zvědavá na další vývoj, Harry se celkem slušně adaptuje a má i svou dětskou hůlku, supeeeeeer to by mělo pomalu překonat jeho fobii, že?

Re: 12. Duch můj zas nabývá síly Od: Elza - 23.03. 2019
Tak to bylo krátké. Uvidíme, co následuje. Děkuji.
Re: 12. Duch můj zas nabývá síly Od: Jacomo - 23.03. 2019
Už brzy nabere příběh trochu na rychlosti a obsažnosti. Nicméně tento úvod byl zapotřebí pro vykreslení Harryho zázemí. Díky, Elzo!

Prehľad článkov k tejto téme:

GenkaiFan: ( Jacomo )29.11. 201947. Nevzchopí se - víckrát ne!
GenkaiFan: ( Jacomo )24.11. 201946. Nezanechej ani pírka
GenkaiFan: ( Jacomo )23.11. 201945. Nad ránem opustí mě
GenkaiFan: ( Jacomo )17.11. 201944. Až k žalozpěvům beznaděje
GenkaiFan: ( Jacomo )16.11. 201943. Zas ten klepot slyším
GenkaiFan: ( Jacomo )10.11. 201942. Zpátky v komnatu se vrací
GenkaiFan: ( Jacomo )09.11. 201941. Podívám se, kdo to asi je
GenkaiFan: ( Jacomo )02.11. 201940. Jen jediné zašeptání
GenkaiFan: ( Jacomo )26.10. 201939. Kde hrůza vládne
GenkaiFan: ( Jacomo )19.10. 201938. Lapen jakýmsi nešťastníkem
GenkaiFan: ( Jacomo )12.10. 201937. Havran stále ponoukající
GenkaiFan: ( Jacomo )05.10. 201936. Pták či ďábel!
GenkaiFan: ( Jacomo )28.09. 201935. Kliď se zpět do bouře
GenkaiFan: ( Jacomo )21.09. 201934. Co poslové nebes nesou tobě
GenkaiFan: ( Jacomo )14.09. 201933. Obejmout tu duši vzácnou, jasnou
GenkaiFan: ( Jacomo )07.09. 201932. Což nenajdu utišení?
GenkaiFan: ( Jacomo )31.08. 201931. Pověz, jak tě nazývat
GenkaiFan: ( Jacomo )24.08. 201930. Vůně z kadidelnic kdesi skrytých
GenkaiFan: ( Jacomo )17.08. 201929. Vznešeně jak pán či paní
GenkaiFan: ( Jacomo )10.08. 201928. V okolí tom hrůzy plném - 2. část
GenkaiFan: ( Jacomo )20.07. 201928. V okolí tom hrůzy plném - 1. část
GenkaiFan: ( Jacomo )13.07. 201927. Ztiš se, srdce
GenkaiFan: ( Jacomo )06.07. 201926. Zahořelo srdce moje
GenkaiFan: ( Jacomo )29.06. 201925. Trhal mého smutku flór
GenkaiFan: ( Jacomo )22.06. 201924. Used´ na Pallady bustě
GenkaiFan: ( Jacomo )15.06. 201923. Tmou pohlcený
GenkaiFan: ( Jacomo )08.06. 201922. Toužebně jsem čekal rána
GenkaiFan: ( Jacomo )01.06. 201921. Ani na chvilku se nezastavit
GenkaiFan: ( Jacomo )25.05. 201920. Záhada ta vysvětlí se
GenkaiFan: ( Jacomo )18.05. 201919. Toť se ještě pranikomu nestalo
GenkaiFan: ( Jacomo )04.05. 201918. Vlastních myšlenek se lekám
GenkaiFan: ( Jacomo )27.04. 201917. Dokořán otevřel jsem dveře
GenkaiFan: ( Jacomo )20.04. 201916. Pro tu duši vzácnou, jasnou
GenkaiFan: ( Jacomo )13.04. 201915. A ozvalo se tiché zaťukání
GenkaiFan: ( Jacomo )06.04. 201914. A ozvalo se tiché zaklepání
GenkaiFan: ( Jacomo )30.03. 201913. Na ráno jsem se už těšil
GenkaiFan: ( Jacomo )23.03. 201912. Duch můj zas nabývá síly
GenkaiFan: ( Jacomo )16.03. 201911. Jakás návštěva
GenkaiFan: ( Jacomo )09.03. 201910. Pochmurný prosinec
GenkaiFan: ( Jacomo )02.03. 20199. O vstup naléhavě žádá
GenkaiFan: ( Jacomo )23.02. 20198. Marně hledaje
GenkaiFan: ( Jacomo )16.02. 20197. Jednou jen a pak již ne
GenkaiFan: ( Jacomo )09.02. 20196. Již vím
GenkaiFan: ( Jacomo )02.02. 20195. Ještě více opomíjené tradice
GenkaiFan: ( Jacomo )26.01. 20194. Zřídkakdy se tak stane
GenkaiFan: ( Jacomo )19.01. 20193. Cos jemně klepe
GenkaiFan: ( Jacomo )12.01. 20192. Věd zapomněných svazky
GenkaiFan: ( Jacomo )05.01. 20191. Churavý a bez pomoci
. Úvod k poviedkam: ( Jacomo )29.11. 2018Úvod k povídce