Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Lekcie metlobalu

Lekcie metlobalu

Lekcie metlobalu
Vložené: Jimmi - 29.03. 2019 Téma: Lekcie metlobalu
Jimmi nám napísal:

Quidditch Lessons 

Názov: Lekcie metlobalu

Autor: rumaan

Súhlas s prekladom:  univerzálny pre tieto stránky

 

https://www.fanfiction.net/s/8588219/1/Quidditch-Lessons  

Preklad: Jimmi  

 Banner: solace

Žáner:  Romance/Humour

Pairing:  Dramione

Rating: M

Obdobie:  Rokfort

 Kapitol: 1

Slov: 5021

Výzva: Dracovi sa zverí úloha naučiť Grangerovú hrať metlobal. Ona je v tom príšerná ale súťaživá.

 

 Ďalšia krátka poviedka na túto večnú tému.   Nemá žiaden súvis s tou predchádzajúcou, aj keď autorkin pracovný názov bol Quidditch Bet II. 


Tentoraz preklad pre Sally. Vlastne celá táto séria s Rumaan začala kvôli nej a jej komentári o večnej téme, ako Draco učí Hermionu lietať.  

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Lekcie metlobalu

 

Harry zacítil, ako sa jeho ruka zovrela okolo dôverne známeho tvaru zlatonky. Usmieval sa od ucha k uchu, kým sa skotúľal zo svojej metly na trávu metlobalového ihriska. Buchnutie vedľa neho mu napovedalo, že jeho neúspešný súper spravil presne to isté.

Pootočil hlavu a víťazoslávne sa usmial.  

"Zajtra, Malfoy, o deviatej, a nech tam na betón si."

Vyskočil bez toho, aby počkal na blondiakovu nadutú odpoveď a rozbehol sa do čakajúcej skrumáže spolužiakov a podporovateľov, aby oslávil ďalšie víťazstvo nad Slizolinom. Bolo oveľa sladšie kvôli skutočnosti, že sa vďaka nemu zbavil problému, ktorý ho trápil už od leta.

V tých závrat vyvolávajúcich dňoch po vojne, kedy všetky tie rady, obnova a bezprostredné trúchlenie zaujali svoje miesto, Harry zostal jeden skvelý mesiac v Brlohu. Keď sa Fred konečne dostal z nemocnice domov, nastalo tam oslavné ovzdušie. To v tomto prostredí konečne presvedčili Hermionu, aby si zahrala metlobal. Fňukala a sťažovala sa ohľadne nasadnutia na metlu, a bolo to horšie, keď sa vzlietli nahor, ale čoskoro sa to skuhranie zmenilo na bojový pokrik, keď zvíťazila jej súťaživá povaha. Kým deň skončil, všetci premýšľali nad tým, čo za monštrum vypustili na bratstvo metlobalových hráčov.

Nanešťastie pre Harryho, Rona a Ginny, nemala Hermiona na metlobal žiadne nadanie. Och, dokázala dobre lietať, ale nemala žiadne koordinačné schopnosti, nedokázala pochopiť delikátne stránky hry a čo bolo najdôležitejšie, nemala vôbec žiaden vrodený talent. Avšak rada vyhrávala a v tomto ohľade bola veľmi hlasná. Teraz keď sa zbláznila do metlobalu, trávila každú voľnú chvíľku snahou prinútiť svojich priateľov, aby ju ho naučili hrať.

A Harrymu oficiálne došli všetky výhovorky.

Lenže našťastie pre neho sa nablízku vyskytol Draco Malfoy a vyzeral, že by rád ich záverečný zápas spravil zaujímavejším. Slizolinčan mu navrhol stávku, ponúkol čokoľvek, čo bude chcieť Harry na oplátku, za jeho neviditeľný plášť. Tá trúfalosť ho najprv zaskočila a kvôli možnosti, že príde o svoj drahocenný plášť, chcel automaticky povedať nie. Ale potom zachytil pohľadom Hermionu, ktorá divoko mávala okolo seba rukami, pravdepodobne sa snažila prinútiť Rona, aby ju naučil čosi, čo malo niečo spoločné s metlobalom a v jeho mysli sa zrodil diabolský plán.

Aký iný lepší spôsob ako zbaviť Hermionu jej metlobalových ambícii existoval, než nechať Malfoya, aby ju ho naučil on? Aký lepším spôsobom by ukázal Malfoyovi, že sa Harrymu nikdy na metlobalovom ihrisku nevyrovná, než keď s ním prehrá a ešte k tomu bude musieť znášať Hermioninu súťaživosť?

Než blondiak stihol zazrieť jeho spokojný úsmev, Harry mu potriasol rukou a jeho stávku prijal. Už sa tešil na to, ako zajtra najnovšie novinky šetrne oznámi Malfoyovi.

****

"Oh, Harry, som taká rada, že dnes máš čas učiť ma. Sľubujem ti, že ti večer pomôžem s úlohou z Transfigurácie."

"Žiaden problém, Hermiona a vďaka. Z tej eseje sa asi zbláznim," odpovedal, keď potlačil slabé bodnutie viny za klamstvo, ktoré práve vyslovil.

Hermiona sa zarazila, keď sa priblížili k metlobalovému ihrisku.

"Ten tu čo robí?" spýtala sa a ukázala na Malfoya.

Prestúpil z nohy na nohu.

"Ehm.. áno... ohľadne toho. Malfoy ťa bude učiť, ako sa hrá."

"Čože?!" zvrieskli obaja súčasne.

"Ale Harry, ja nechcem, aby ma metlobal učil on," trošku žalostne zastonala Hermiona.

Malfoy sa na strapatú chrabromilčanku pohŕdavo pozrel.

"Robíš si srandu, že? Tá asi ani nevie, ako sa na metle lieta."

Maximálne sa vystrela - stále ale dosahovala Malfoyovi po bradu.

"V skutočnosti viem lietať, Fretčiak. Stavím sa, že lietam lepšie ako ty. Napokon, nemusel si si kúpiť svoje miesto v slizolinskom tíme?"

"Kúpiť si miesto v slizolinskom tíme? Ty domýšľavá, neznesiteľná..."

"Lepšie byť knihomoľkou než úbohým rozmaznaným oteckovým chlapčekom, ty..."

Harry sa uškrnul, keď pobúrenú dvojicu sledoval. Keby si nemyslel, že spoja zbrane a zamerajú ich na neho, zostal by ten ohňostroj sledovať. Namiesto toho, ale využil ich zaneprázdnenosť k úniku.

"Harry!" hnevala sa Hermiona, keď dupla podráždene nohou a otočila sa k svojmu najlepšiemu priateľovi, len aby si uvedomila, že tam už viac nie je. Vlastne nebol nikde v dohľade, čo naznačovalo, že odišiel už dávno.

"Vidím, že pri tebe nevydrží ani Potter," sarkasticky poznamenal Malfoy.

"Odpáľ, Malfoy."

"Fakt by som rád, ale nanešťastie pre mňa som uzavrel s Potterom stávku  a ty si dôsledok. Sprostý, prekliaty zápas. Prečo som ho aspoň tentoraz nemohol poraziť?" mrmlal si Malfoy pod nosom.

"Ty si sa s Harrym stavil o výsledok včerajšieho zápasu?"

"Áno."

"Há!  Oh! Ja ho zabijem!" zvolala, keď jej to všetko došlo. "Nemôžem uveriť, že je taký lenivý, že ma ani nenaučí, ako sa hrá metlobal."

"Možno to nie je lenivosť, ale fakt, že ty si nenaučiteľná."

"To malo čo znamenať?"

"Nechaj to tak, Grangerová. Sotva si atletický typ."

Založila si ruky vbok. Malfoy by radšej nemal naznačovať, čo si myslela, že naznačuje.

"Takže sa tým snažíš povedať, že človek nemôže byť súčasne inteligentný a športovať?"

Ofrkol si. "To ťažko! Pozri sa na mňa: som fešák, múdry a svalnatý."

"Och, prosím ťa, Malfoy. Pokiaľ ide o mňa, fretčiaci so špicatým ksichtom ma nezaujímajú."

Ale v okamihu ako to vyslovila, vedela, že je to lož. Museli by ste byť slepí, aby ste si nevšimli, aký príťažlivým sa Malfoy za posledný rok stal. Bola by sa obávala, že je to nejaká post traumatická porucha, ktorá jej zostala z pobytu v tom prekliatom stane, keby nebolo tých šepkaní ostatných chrabromilských dievčat. Malfoy dobre vyzeral, ale tiež to bola obrovská osina v zadku.

Uškrnul sa na ňu. "Mala by si šťastie, keby som sa ťa dotkol."

"Dospej," vyštekla, mrzuto hľadiac na svoju metlu.

Kúpila si ju v Šikmej uličke, keď nakupovala zvyšné veci do školy, taká vzrušená tým, že konečne pochopila, prečo boli celé tie roky do neho Harry s Ronom zbláznení.  Mali pravdu: metlobal bola zábava. A víťazstvo bolo ešte lepšie.

Ale teraz ostala trčať s dvoma priateľmi, ktorí z nejakého dôvodu očividne neschvaľovali jej záujem o hru. Myslela si, že budú nadšení z jej novoobjavenej láske k športu. Napokon, predtým strávili dosť času, aby v nej vzbudili záujem. Avšak teraz sa po tej jedinej hre v Brlohu vyhýbali všetkým jej pokusom naučiť sa ju. Nechápala tomu - jej tím vyhral, čo pripísala svojmu úsiliu a svojej strategickej bystrosti.

Ťahala za sebou Guľový blesk, keď sa začala vliecť preč z ihriska.

"Hej! Kam si myslíš, že ideš?" spýtal sa Malfoy.

"Späť do klubovne."

"Čože? Prečo?"

Hermiona na neho zazrela. "Prečo asi myslíš? Nech je to skvelá sranda celý deň tu stáť a urážať ťa, mám lepšie veci na práci."

Obehol ju a postavil sa pred ňu s rukami vbok.

"Och, nie, nemáš! Ty sa naučíš, ako sa hrá metlobal a ja ťa to naučím!"

Vyvalila na neho oči, ústa dokorán.  Ťukol jej do brady, aby ich zavrel.

"Prestaň sa tváriť tak tupo, Grangerová. Máme prácu, ktorá sa musí urobiť."

****

O štyri hodiny neskôr Draco už svoje bojovné slová ľutoval. Keďže čarodejnícke dlhy boli otázkou cti, bolo by škvrnou na jeho povesti, keby Grangerovú netrénoval. To mohol zvládnuť. Napokon, bol bývalým smrťožrútom - ako by sa mohlo jeho postavenie ešte zhoršiť? Bolo to nemožné! Grangerová bola beznádejná a na dôvažok bola súťaživá. Až príliš.

Ešte raz sa poťahal za svoje kedysi dokonalé vlasy.

"Nie, Grangerová! To nie je správne! Moranova otočka vyzerá takto," vykríkol a vykonal ten jemný pohyb so svojou metlou.

"To je to, čo som urobila ja!" zavolala na oplátku.

"Nie, neurobila. Tvoja otočka mala jemnosť horského trolla v čase párenia!"

Durdila sa, než si odhodlane utrela ruky o habit, zovrela metlu a skúsila to ešte raz. O jej odhodlaní sa nedalo pochybovať, ale zručnosti jej úplne chýbali. Nezáležalo na tom, koľkokrát to skúsila; jednoducho to neprichádzalo. Trénovať Crabba s Goylom nebolo takéto frustrujúce.

Odfúkol si ofinu z očí.

"Dobre, dobre, vrátime sa k tomu inokedy. A čo tak Ramadiho finta?"

Určite toto môže zvládnuť správne. Nič jednoduchšie neexistovalo. Jediné, čo musela urobiť, bolo pohnúť jednou rukou držiacou loptu jedným smerom, ako keby chcela vystreliť, aby zamestnala strážcu, než pohla metlou druhým smerom okolo protihráča a skórovala do prázdnej brány.

Draco sa postavil pred bránkové obruče, mračil sa, kým sa Grangerová trápila s dorážačkou. Konečne ju usadila v ruke, urobila jasne falošný pokus o streľbu, ale on sa ním poslušne nechal viesť a potom...

Nič.

****

Harry posediačky sledoval nehybné telo. Jeho bdenie u slizolinčanovej postele nezostalo nepovšimnuté. Madam Pomfreyová ho podozrievavo sledovala, kým Zabini žartoval o tom, že to skúsi na Ginny, keď konečne Harry vyšiel s farbou von. Nott ho ostražito sledoval a Parkinsonová kvílila absurdne veľké množstvo času nad Malfoyom v bezvedomí a naprosto ho ignorovala.

Ale keď slizolinský kontingent odišiel, Harry zostal. Pokúšal sa ignorovať pocity viny, ale tie nikam nechceli odísť. Vážne to bolo otravné, ale cítil sa tak trochu zodpovedný za hospitalizáciu svojho blížneho stíhača. Nuž, nemohli ho brať na zodpovednosť za Hermionine nevyspytateľné metlobalové schopnosti, ale on bol dôvodom, prečo bol Malfoy tým, kto to schytal.

Hermiona uháňala do chrabromilskej klubovne a rozrušene povedala Harrymu, že Malfoy skončil na ošetrovni. Očividne sa ju snažil naučiť ako strieľať góly a dajako - Hermiona si nebola istá ako - vletela do neho namiesto toho, aby ho obletela, čím ho zrazila z metly. Našťastie Hermiona bola s prútikom pomerne rýchla, inak by ten jedovatý slizolinčan mohol zomrieť.

Stonanie z postele pritiahlo Harryho pozornosť späť k prítomnosti.

"Čo tu robíš?" spýtal sa Malfoy.

"Kontrolujem, či si v poriadku."

"Tá baba je katastrofa. Nikdy by sa jej nemalo dovoliť znova sa priblížiť k metlobalovému ihrisku."

"Čo sa stalo?"

"Snažil som sa ju naučiť Ramadiho fintu."

Harry si nemohol pomôcť, aby nevybuchol smiechom. Malfoy sa na neho zamračil.

"To nie je vtipné."

"Prepáč, ale musíš priznať, že je, trošku."

"Ako som skončil tu?"

"Vletela do teba namiesto toho, aby ťa obletela."

"Typické! Mal som vedieť, že to nedokáže pochopiť. Nedokázala zopakovať ani nič iné, čo som sa ju pokúšal naučiť."

"Prečo si myslíš, že som prijal tvoju ponuku? Privádzala ma kvôli metlobalu do šialenstva, odkedy sme sa vrátili na Rokfort."

"Ako to, že sa jej nakoniec začal páčiť?"

"Ehm...  možno sme počas leta neúmyselne prebudili jej súťaživú povahu. Chýbal nám jeden hráč a ukecali sme ju, aby sa zúčastnila. Krátko po tom, ako začal zápas, sa rozhodla, že vlastne ma hranie rada a na dôvažok mala šťastný postreh o Charliem, ktorým som sa riadil a nakoniec nám to vyhralo hru. Takže si teraz myslí, že je nejakým druhom metlobalového majstra v taktike."

Malfoy zastonal a neveriacky sa neho pozrel.

"Čo ste si mysleli? Samozrejme, že zapojiť Grangerovú do hry rozprúdi jej súťaživosť."

"Netrep, Malfoy. Ako sme to mali vedieť? Nikdy predtým nedala najavo, že sa jej nejaký šport páči."

"A ty si myslíš, že len šport je súťaživý? Zvykla si byť číslo jedna, tá najlepšia a najbystrejšia. Myslíš, že by sa zmierila s tým, že je v niečom na odpis?"

Harry sa prekvapene zarazil. Nikdy predtým o tom takto nerozmýšľal, ale dávalo to zmysel, Hermionina potreba vyhrať Weasleyových hru a jej následné otravovanie jeho a Rona, aby ju to poriadne naučili hrať.

"Ako si to o nej vedel?"

Blondiak pretočil očami.

"Vážne, Potter? Len preto, že ty si tupý, neznamená to, že sme tupí aj my ostatní."

Začervenal sa. Bolo trápne, keď vám Malfoy vravel niečo o vašej najlepšej priateľke. Na druhej strane predpokladal, že slizolinčania pozorovali všetko možné o druhých, pravdepodobne preto, aby využili ich slabosti. Alebo ich lepšie šikanovali.

Harryho pred odpoveďou zachránil príchod madam Pomfreyovej.

"Návštevné hodiny skončili, pán Potter."

Pozdravil hlavou ošetrovateľku a potom sa pozrel na Malfoya.

"Nemusíš ju ďalej trénovať. Považujem túto nehodu za zneplatnenie našej stávky."

Malfoy na neho prižmúril oči.

"Och, to by si rád, však? Ja som Malfoy a ja dodržiavam svoje stávky. Povedz Grangerovej, aby bola zajtra po vyučovaní na ihrisku."

Harry nadvihol obočie. Nuž, ak Malfoy chce dobrovoľne pokračovať, potom mu v tom nebude brániť. Niežeby tento incident spomalil Hermioninu túžbu hrať metlobal a vážne nechcel byť tým ďalším v nemocničnom krídle kvôli jej nadšeniu a neschopnosti súčasne zvládnuť loptu a lietať.

****

Draco s obavami čakal, kým sa objaví Grangerová. Stále si nebol istý, prečo trval na tom, že bude pokračovať v tejto úlohe. Možno to bolo preto, že Potter očakával, že vycúva okamžite, ako sa mu poskytne príležitosť. Možno v nejakom okamihu počas posledných dvoch rokov konečne zistil, že vybrať si ľahkú cestu ako sa dostať von, nie je vždy to najlepšie, čo môžete urobiť. Alebo bol možno len idiotom, ktorý si užíval bolesť. To by vysvetľovalo niektoré jeho chyby v minulosti.

Nemal šancu nad tým premýšľať, pretože práve sa ukázala Grangerová a vyzerala protivne čulo s tou jej zbraňou hromadného ničenia v ruke. V tejto chvíli sa musel pýtať, kam sa stratil jeho slizolinský pud sebazáchovy. Zdalo sa, že sa musel vypariť okamžite ako si všimol, že Grangerová vyzerá prekrásne, keď sa maniakálne na niečo sústredí. Pokrútil hlavou, snažil sa rozohnať tú predstavu, kým sa v ňom neuchytí.

"Dobre teda, Grangerová, nech už to máme za sebou."

"Premýšľala som."

Veta, ktorej zmyslom bolo zasiať strach do jeho srdca, keď šlo o ňu a metlobal.

"Premýšľala si o čom?"

"Nuž, dnes ráno som dostala list od Viktora. Bol taký nadšený, že som si konečne uvedomila, aký zábavný je metlobal a že sa ho učím hrať. Navrhol nejaké veci, o ktorých si myslel, že by som s nimi mala začať, hlavne keď som mu napísala, že som vyhrala ten zápas v Brlohu."

Prečo stále stál v strede ihriska? Iste by dávalo väčší zmysel, keby stál pri jednej z tých drevených veží. Potom by si mohol tresknúť hlavu o stenu - opakovane. Zamávala spomínaným listom a on jej ho vytrhol.

Bolo to tak, ako sa obával. Grangerová neskonale preháňala svoje metlobalové schopnosti pre svojho exfrajera a teraz superstarový stíhač navrhoval, aby sa naučila komplikované zápasové kombinácie. Bolo očividné zo štýlu toho listu, že Krum plne očakáva, že sa z Hermiony do konca tohto roka stane profesionálna hráčka.

"Uvedomuješ si, že je v tom liste trošku náročný, správne?"

Naježila sa. "Čo tým myslíš?"

Oh u Salazara. Robila si ilúzie dosť na to, aby si myslela, že je skutočne taká dobrá. Bude sa musieť pokúsiť byť taktný. Jeho automatický mód s Grangerovou bol vyložene nepriateľský s tými príležitostnými uštipačnými poznámkami vrhanými pre dobro veci. Teraz bude musieť zapojiť svoje diplomatické schopnosti. Tvárila sa desivo, ten výraz, ktorý sľuboval skazu, ak sa jej nebude páčiť, čo poviete.

"Nuž, ja len že sme ešte nezvládli základy a on ti navrhuje pohyby, ktoré používajú medzinárodné tímy."

Založila si ruky vbok. Automaticky sa prikrčil.

"Malfoy, ako dlho ma poznáš?"

To je čo za chytácka otázka?

"Ehm... sedem rokov."

Domýšľavo sa usmiala. "Presne! A už si videl, že by som v niečom neuspela?"

V úprave vlasov, pomyslel si, ale múdro si tú poznámku nechal pre seba.

"Nieeee," odpovedal, predlžujúc odpoveď.

"Presne. Takže ma napadlo, že začneme s číslom päť. Cilikov knokaut."

****

Harry si nemyslel, že vôbec vymenili obliečky na posteli, ktorú okupoval Malfoy druhý večer v rade. Stolička, na ktorej včera sedel, sa určite vôbec nepohla.

Avšak dnes večer Malfoy vyzeral horšie, takmer ako keby cez neho prebehlo stádo hipogrifov. Harry si uvedomil, že znova čaká, kým sa blondiak preberie. Zase tam boli Zabini s Nottom, ale tentoraz mu nevenovali žiadnu pozornosť, ako keby bol inventárom, ktorý očakávali, že bude pri posteli ich priateľa. Parkinsonová bola iná story. Desať minút mu poriadne nadávala, obviňovala ho za stav jej úbohého Dráčika a varovala ho, aby dostal pod kontrolu tú svoju nebezpečnú priateľku. Harry by to vzal vážne, keby nevedel, že Hermiona zloží Parkinsovú s jednou rukou za chrbtom - a k tomu rukou, čo ovláda prútik.

Nastalo šuchot pokrývky a zastonanie.

"Možno by bol dobrý nápad priznať porážku, kým ešte žiješ," poznamenal Harry.

"Posledné, čo si pamätám, bola dorážačova pálka v Grangerovej ruke."

"Áno, a čo ťa to napadlo učiť ju Cilikov knokaut?"

"Nie je to moja chyba. Navrhol jej to ten prekliaty Bulhar."

"Ach."

"Keby si dokázal nájsť ten list a zabaviť ho, bol by som ti vďačný."

"Skúsim to, ale Hermiona ho má stále pri sebe a cituje z neho pri každej vhodnej príležitosti."

"U Merlina! Je horšia než Lasičiak!" trpko prehlásil Malfoy.

"Myslím, že prekonal v dôležitosti Históriu Rokfortu v jej taške," poznamenal, keď ignoroval komentár o Ronovi.

"Skvelé! Presne toto som potreboval."

"Vieš, že môžeš skončiť."

"Povedz Grangerovej, že sa uvidíme zajtra v rovnakom čase," zanovito prehlásil Malfoy, tvrdohlavosť vpísaná v celej tvári.

"Bude to tvoj pohreb," zamrmlal Harry, zmätený tým, prečo je blondiak tak odhodlaný trénovať Hermionu.

Malfoy sa zamračil.

****

Hermiona skákala dole schodmi z dievčenských spální, metla v ruke. Mala dobrú náladu. Dnes bude dňom, kedy sa stane majstrom v metlobale. Prechádzala Viktorov list, hľadala, čo by jej najviac sedelo a rozhodla sa, že to bude Dugdalova vývrtka. Bola úskočná a pekelne trúfalá s náznakom nezodpovednosti, ktorú by s ňou mnohí nespájalai. Ale keď sa nad tým zamyslela, mohla to zvládnuť. Pozrite na Dumbledovu armádu v 1995 - za ňou bola ona. Ona! Dokonalá prefektka! Ale zvládla porušiť všetky tie pravidlá a ako uniknúť dôsledkom. Dokáže viac než sa len pustiť do Dugdalovej vývrtky, ona z toho urobí svoj typický ťah.

Okrem toho zistila, že si hodiny s Malfoyom užíva - nuž, okrem toho nevyhnuteľného konca, keď ho musela dostať na ošetrovňu. Ale mala radosť z tréningov s ním a ani pohľad na neho nebol zlý.

"Ehm... Hermiona, máš chvíľku?" spýtal sa váhavo Harry, keď sa vynoril spoza gauča pri ohni.

"Áno, samozrejme."

"Možno by si dnes mohla dať Malfoyovi pauzu. Strávil predsa dve noci za sebou v nemocnici."

Zamračila sa. 

"Nebuď hlúpy, Harry. Keby ma dnes nechcel učiť, potom prečo by navrhoval, aby sme sa stretli?"

"Je hrdý. Nechce priznať porážku."

"Porážku v čom?"

"Že ťa nedokáže naučiť hrať metlobal."

"Čo tým myslíš? Vediem si dobre."

"Hermiona, vieš, že ťa milujem, ale ty nie si metlobalový hráč. Vlastne si poriadne nemožná. Prečo si myslíš, že sme ťa ani ja, ani Ron, ani Ginny nechceli učiť hrať?"

Stiahla sa, ublížená tými slovami. Prečo by Harry také niečo vravel? Dobre, takže nebola ešte superrýchla, ale myslela si, že si doteraz viedla celkom dobre. Napokon, bol to jej návrh, ktorý im vyhral hru v Brlohu. Obranne si prekrížila ruky.

"Možno nie som najlepší hráč, Harry, ale zlepšujem sa."

"Hermiona! Malfoy bol v nemocničnom krídle dve noci za sebou a to všetko len kvôli tebe."

"To boli nehody. V metlobale sa stávajú nehody, ako ste mi s Ronom večne tak láskavo vraveli."

"Áno, ale v tréningu jeden na jedného normálne nie."

"Myslím, že si zbytočne negatívny."

"Skutočne nie som. Ide to proti mojej prirodzenosti, ale skutočne si robím starosti o Malfoyove fyzické zdravie. Budeš jeho smrť."

Nadurdila sa, teraz už skutočne nahnevaná na svojho najlepšieho priateľa.

"To je kruté. Snažíš sa povedať, že som taká nebezpečná, že sa ho snažím zabiť?"

"Len mysli na to, že si musíš viac uvedomovať svoje schopnosti. Si fantastická čarodejnica a ešte lepšia priateľka, ale metlobalovou hráčkou nie si."

"Ako vieš? Ty si ma to ani nechcel naučiť!"

Vzdychol si, prehrabol si rukou vlasy.

"Pozri. Stretni sa s Malfoyom, ale prečo nezabudneš na ten list, čo ti Viktor poslal a nesústredíš sa na základy?"

"Snažíš sa mi povedať, že som príliš hlúpa, aby som sa naučila pár pohybov na metle?"

"Nie, ale snažím sa povedať, že možno by si sa najprv mala naučiť chodiť, než začneš behať."

"To hovorí ten pravý, Harry Potter! Celý svoj život na Rokforte si strávil tým, že si sa niekam vyrútil skôr, ako si bol pripravený."

A s týmto odpochodovala z chrabromilskej klubovne. Ako sa Harry opovažuje naznačiť, že sa nedokáže naučiť metlobal! Je to len hlúpa hra a ona sa len pokúšala zapojiť sa do nej so svojimi priateľmi. Keby nevedela svoje, potom by si myslela, že Harry žiarli a zámerne ju brzdí. Ale to bolo absurdné. Bol najmladším hráčom metlobalu na Rokforte a najlepším letcom. Tak prečo naznačoval, že by sa mala vzdať? Zmocnili sa jej pochybnosti. Bola vážne taká hrozná? Pokrútila hlavou, aby sa zbavila tej myšlienky. Nemohla byť. Nikdy v ničom nezlyhala a nechystala sa s tým začať pri metlobale.

****

Draco sledoval, ako Grangerová pomaly kráča k metlobalovému ihrisku. Čo to s ňou dnes večer bolo? Obvykle bola osobou plnou života. Určite nemala ten elán v kroku, ako mávala predtým. Zistil, že sa mu vážne nepáči táto verzia súčasnej vševedky.

"Vzchop sa, Grangerová," zavolal na ňu.

Vzhliadla, trochu zamračená, ako keby ho posudzovala. "Cítiš sa dnes dosť dobre, aby si ma trénoval, však?"

Zaváhal. Čo toto vyvolalo? Predtým neprejavila vôbec žiaden záujem o jeho zdravie. V jeho mysli vzklíčilo podozrenie.

"Hovorila si s Potterom?"

"Nuž, áno. Myslí si, že dnes večer by sme si mali dať pauzu."

"To nie je jeho vec," vyštekol.

"Ale ak sa cítiš pod psa, mohli by sme odložiť hodinu na neskoršie."

"Som dokonale v poriadku. Myslím, že poznám svoje telo a limity viac než Potter, hoci je takzvaným vyvoleným."

To zjavne Grangerovú upokojilo. Prikývla, vypla sa a zdvihla metlu s väčším nadšením.

"Skvelé," povedala, keď doskákala k nemu. "Myslela som, že dnes by sme mohli začať s Dugdaleho vývrtkou. Vážne si myslím, že toto by mohla byť hra pre mňa."

Dracovo srdce pokleslo. Zatiaľčo rád videl, že sa úsmev vrátil na jej tvár (vážne bola pekná, keď sa pred niečo nadchla) ale bol na toto pripravený? Dugdalova vývrtka bola vážne riskantná. Pohyb len pre tých najskúsenejších hráčov a tu sa oň plánovala pokúsiť Grangerová.

"Myslíš, že Dugdalova vývrtka je dobrý nápad?" spýtal sa váhavo.

"Áno, sám Viktor si myslel, že by mi mohla sedieť."

Opäť sprostý, prekliaty Krum.

****

"Vieš, už sa z tohto začína stávať zvyk. Celá slizolinská fakulta kvôli tomu začína robiť poznámky," povedal Malfoy, čím prerušil Harryho myšlienky.

"Myslím, že madam Pomfreyová zvažuje, že ti natrvalo rezervuje posteľ."

Blondiak sa strhol, keď sa dotkol ako vajce veľkej hrče v strede čela.

"Dugdalova vývrtka, jéj," dumal Harry.

"Nezačínaj," zastonal Malfoy.

Harry sa zasmial. "Čo ťa prinútilo skúsiť ju?"

"Skúsil si niekedy zastaviť Grangerovú, keď si niečo vzala do hlavy? Je to nemožné."

Harry to potvrdil prikývnutím hlavy. Hermiona dokázala byť rovnako tvrdohlavá ako Ron, keď si niečo zaumienila. To bol jeden z dôvodov, prečo im to ako páru nevyšlo. Dvaja tvrdohlaví ľudia nebudú mať dobré manželstvo - a keď k tomu pridáte mágiu, bolo by to vyložene nebezpečné.

"Vieš, že už ťa už viacej nedržím v tejto stávke. Môžeš kedykoľvek skončiť. Myslím, že si zaplatil viac než dosť."

"Nech ma to akokoľvek bolí povedať, myslím, že musím skončiť."

Harry prehltol. "Ako jej to povieš? Už plánuje ďalšiu hodinu."

Blondiak mu venoval pobavený pohľad.

"Oh, možno mám svoj vlastný plán."

Harry odišiel, aby sa Malfoy zotavil, viac než trošku zvedavý, ako sa chystá slizoličan potlačiť Hermionine metlobalové plány. Dúfal, že to nebude nič kruté, hoci sa obával, že možno bude musieť byť, pretože jeho vlastné pokusy, aby Hermiona pochopila, že sa nehodí na metlobal, skončili zlyhaním.

****

Toho dňa Hermiona nechala Viktorov list vo svojej spálni. Začínala si myslieť, že má Harry pravdu a že by sa možno mala sústrediť na základy. Hoci tie zápasové kombinácie boli lákavé. Pomohli by jej vyhrať akúkoľvek hru, v ktorej by hrala. Vzdychla si. Malfoy práve strávil tretiu noc v rade v nemocnici a ona musela uznať, že dokonca v násilnom svete metlobalu toto nebolo normálne.

Vliekla sa cez metlobalové ihrisko k Malfoyovi, ktorého videla na vzdialenom konci trávy. Keď sa priblížila, všimla si, že nemá so sebou svoju metlu.

"Čo sa deje?" spýtala sa, keď sa k nemu dostala.

"Grangerová, je na čase, aby si vzala na vedomie pravdu."

Zamračila sa. "Čo tým myslíš?"

"V metlobale si nanič, je nemožné naučiť ťa ho hrať, pretože ty ho nedokážeš hrať. Si nemožná a tvoji priatelia sú príliš vydesení, aby ti to povedali."

Nech sa akokoľvek snažila, nedokázala zabrániť ublíženému výrazu v tvári. Ale čoskoro sa pozbierala. "Možno ja nie som tá, čo má problém, možno si to ty."

Prišiel k nej, zovrel ju za plecia a nadvihol tvár nahor.

"Grangerová, počúvaj ma. Ty. Si. Nemožná."

Každé slovo prerušil krátkym bozkom na jej pery a ona stuhla šokom. Čo sa prepánakráľa dialo?

"Ale," pokračoval. "Poznám iný spôsob ako dať priechod tvojej súťaživej povahe. Poď so mnou na rande! Takto vyhráš najlepší úlovok z celej školy a porazíš všetky tie dievčatá, čo ma celý rok stíhajú."

Naklonila hlavu a analyticky sa na neho pozrela. "Ty si poriadne veľa o sebe myslíš, však?"

Uškrnul sa. "Som Malfoy, a ako som predtým povedal, som fešák, rozumný a svalnatý."

"To je diskutabilné," odvetila, ale nadvihla sa a poriadne ho pobozkala. "Popremýšľam o tom."

Usmiala sa, cítila na sebe jeho oči, keď si razila cestu naprieč ihriskom. Tomu blondiakovi to nijako neuľahčí.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: Lekcie metlobalu Od: Jacomo - 02.04. 2019
Denice to dokonale vystihla - výměna osobností. Zmijozelský Harry, přímočarý Draco a divoká Hermiona. Skvělý koktejl na pobavení. Díky, Jimmi.

Re: Lekcie metlobalu Od: kakostka - 29.03. 2019
Statečný Draco, umanutá Hermiona a pokáknutí Nebelvíři.... možná, kdyby ji to také řekla Ginny a Ron, tak by to za další 3-4 pobyty na ošetřovně uslyšela... Kdyby použila mozek, učila by se balanc atd ne rovnou ztrategii, ale madam je zažraná, chce být nejlepší a je geniální, tak co už... Draco ji pěkně převezl, randit s ním je lepší než famrpál...

Re: Lekcie metlobalu Od: Sally - 29.03. 2019
Páči sa mi, keď Harry odhodí zábrany (takmer priateľské posedeníčka na ošetrovni sa stali mojimi obľúbenými pasážami); Draca, ktorý stráca svoj slizolinský pud sebazáchovy a Hermioninu súťaživú stránku hraničiacu so šialenstvom. Hotové obedňajšie pochuchňaníčko! Presne také som dnes potrebovala, vďaka Jimmy V tejto chvíli sa musel pýtať, kam sa stratil jeho slizolinský pud sebazáchovy. Zdalo sa, že sa musel vypariť okamžite ako si všimol, že Grangerová vyzerá prekrásne, keď sa maniakálne na niečo sústredí.

Re: Lekcie metlobalu Od: Lupina - 29.03. 2019
:D Hermiona byla naprosto nemožná, Harry překvapivě mazaný a Draco to vyřešil jediným možným zúůsobem :D Děkuji, Jimmi. Dnes jsem potřebovala něco oddychového.

Re: Lekcie metlobalu Od: margareta - 29.03. 2019
No, konečně Malfoyovi docvaklo, jak ji odradit. V trénování randění bude Hermiona určitě chápavější, takže žádná ošetřovna se už konat nebude. Ale jestli si všimla Charlieho chování a pomohlo jim to vyhrát, možná by mohla působit jako poradce při lanaření hráčů? Díky, Jimmi! Byla to prima legrace!

Re: Lekcie metlobalu Od: denice - 29.03. 2019
Harry je tu skvěle zmijozelský, Hermiona totálně zaslepená a Draco - no, ten si nějak s Harrym vyměnil osobnost :-D Ještě že se Draco nakonec vzpamatoval z té přímo nebelvírské paličatosti, jinak by skončil přinejmenším s trvalými následky. Díky, pobavilo.

Prehľad článkov k tejto téme:

Rumaan: ( Jimmi )29.03. 2019Lekcie metlobalu
Rumaan: ( Jimmi )26.03. 2019Metlobalová stávka - časť 2/2
Rumaan: ( Jimmi )25.03. 2019Metlobalová stávka - časť 1/2
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )29.11. 2018Úvod k poviedke