Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Odpoledne u svatého Munga

Kapitola 7.

Odpoledne u svatého Munga
Vložené: denice - 06.06. 2019 Téma: Odpoledne u svatého Munga
denice nám napísal:

 

Odpoledne u svatého Munga

 Originál: https://www.fanfiction.net/s/8968613/1/Afternoons-at-St-Mungo-s

Autor: Hypnobarb    Překlad: denice   Beta: Jimmi a Sevik99    Banner: Jimmi

                                                              Rating: 9+ 
Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

 

Kapitola 7.


Modré oči dítěte byly upřeny do dědečkových černých. Drobná ručka se natáhla a neobratně chňapla po výrazném nosu, jediné části jeho tváře, která byla v dosahu. Severuse těšilo, že Amanda Weasleyová měla hnědé vlasy, nepochybně zděděné po babičce, čímž se vhodně obešel veškerý méně kvalitní genetický materiál, který mohla zdědit po druhém dědečkovi - Ronaldu Weasleym. Po Tom, jehož existenci bylo třeba maximálně ignorovat.

Bylo to poprvé od Amandina narození, co Hugo s Jenny večer odešli. Severus neměl nic proti tomu přijít k nim domů a pohlídat své druhé vnouče. V jejích osmi týdnech s ní nebyly žádné potíže a užívala si něžná objetí.

Hermiona měla to potěšení dát jí láhev a pak ji přebalit. Jak se slušelo a patřilo, vzal si ji pak dědeček a usadil se s ní v houpacím křesle. V malé chvíli usne.

Samozřejmě až po tom, co bude dostatečně pomazlená, to se rozumí.

„Má tvoje vlasy,“ poznamenal Severus, když za nimi Hermiona přišla do pokoje. „Mám dojem, že bude mít i tvůj nos,“ dodal.

Hermiona k nim přistoupila, shýbla se a políbila Severuse na spánek. S jednou rukou kolem jeho ramen a druhou opírající se o područku křesla spolu s ním pohlížela na svou novou vnučku.

„V tomto věku jsou tak nádherné,“ řekla a zamilovaně se na dítě usmívala, zatímco hladila manžela po rameni.

„To je součást plánu přírody na přežití druhu,“ poznamenal. „Udělala je v této fázi malé a bezmocné, takže je budeme milovat a neopustíme je, až z nich budou teenageři.“

Hermiona se uchechtla.

 „Nebyla jsem v pokušení přizabít Huga a Rose v období jejich dospívání tak moc, jako když jim byly dva roky,“ vzpomínala. „Hugův slovník se zúžil na „NE“, ovšem Rose byla o něco výmluvnější. Její oblíbené slovo bylo „zatracený“, což pochytila od svého otce.

Bylo to na Hugových křtinách. Rose seděla s Molly a Arthurem. Viděla, jak Bill s Fleur drží Huga, a pak jsme slyšeli, jak zařvala „zatracený Ugo“. Arthur s ní rychle vystřelil z kaple. Myslela jsem, že Molly trefí šlak. Rose se na té frázi opravdu zasekla. Překvapuje mě, že Hugo nevyrostl v představě, že se jmenuje Zatracený Ugo.“

Severus se zasmál, v hrudi mu zaburácelo. Amanda vykulila oči a plácla se přes pusinku. Dva prstíky vklouzly do úst a začala tiše sát, zatímco dál hleděla na dědečka.

„Amanda se nespokojí jen s palečkem,“ prohlásila suše Hermiona.

„V šestnácti letech bylo Elizabethinou specialitou štvát Catherine a mě vzájemně proti sobě,“ poznamenal Severus. „Dokázala Catherine rozzuřit doběla. Pokud se mě týkalo, nebylo nic, co mohla udělat, aby to už předtím nezkusili studenti. Nekonečně ji frustrovalo, že mě nedokázala vyvést z rovnováhy.

Stephenova adolescentní vzpoura byla ve srovnání s její menší. Skládala se z nervy drásajících riskantních letů na koštěti a smrtících famfrpálových zápasů. Své šediny připisuji faktu, že jsem sledoval jeho hru za Nebelvír.“

„Je mnohem snadnější být prarodiči,“ konstatovala Hermiona a prsty přejela vlasy svého manžela. „Jakmile je pořádně rozmazlíme, pošleme je domů.“

Amandina očka se zavřela a sání prstů se zpomalilo. Ještě pár minut houpání a spala, s prstíky stále v růžové puse.

„Je připravená se uložit,“ oznámil Severus.

Hermiona se natáhla a opatrně vnučku zvedla. V mžiku Amandu uložila do spacího koše a její prarodiče se pohodlně usadili na pohovku.

„Nový život,“ řekla tiše Hermiona. „Cyklus začátků a konců.“

Severus pochopil, na co myslí, natáhl paži a vzal ji za ruku.

 „Po léčení žil pěkný život,“ prohlásil tiše. „Archie měl v duši klid.“

„Chtěla bych ho ještě vidět,“ povzdechla si.

„Chápal, že pomáháš Hugovi a Jenny,“ řekl Severus a objal ji. Hermiona mu položila hlavu na rameno.

„Řekl něco takového mezi větami o dětech, které jsou poměrně náročná stvoření.“

Smutně se usmála. „Jen mě trochu bolí pomyšlení, že tahle malá dostane svou hůlku od Olivera a ne od Archieho.“

„Naposledy mi o mé hůlce řekl něco, co jsem nevěděl,“ řekl Severus zadumaně.

Hermiona na něj pohlédla. „Opravdu?“

„Archie říkal, že od chvíle, kdy nás poprvé spatřil v léčebném centru, věděl, že budeme mít hůlky se stejným jádrem,“ odpověděl zamyšleně.

„To je překvapivý vhled,“ prohlásila Hermiona.

„Rozhodně,“ opáčil Severus. „Pamatuješ, jak nám řekl, že potřebujeme jádra z fénixe, protože jsme byli očištěni ohněm války. Mluvil o znovuzrození.“

Přikývla.

„Svěřil se mi, že první hůlka, kterou po válce udělal, byla ta moje. Vyrobil ji speciálně pro mě, i když nevěděl, kdy na ni budu připravený,“ pokračoval Severus. „Vybral si dřevo dubu zasaženého bleskem, protože musel projít svou vlastní zkouškou, aby se na hůlku hodil. Archie říkal, že duby přitahují blesky, spojují se s Jupiterem, vládcem nebes, a jeho manželkou Juno, bohyní manželství. V tomto případě zvolil dub jako naplnění manželství.“

„Chceš tím říct, že Archie věděl, už když jsme se poprvé setkali to odpoledne u svatého Munga, že se vezmeme?“ ptala se užasle.

„Ano,“ odpověděl. „Měl pravdu, když řekl, že začínáme něco nového.“

Hermiona položila svou levici přes jeho, srovnala k sobě jejich stejné prsteny.

„Dub zasažený bleskem?“ otázala se.

Severus přikývl.

„Nikdy nepochybuj o vhodnosti této volby, Severusi,“ zdůraznila Hermiona. Pohlédla na něj upřímně jako vždy. „Jsi pěkně potlučený, ale to tě posílilo.“

„Ty jsi pěkně přizpůsobivá,“ odpověděl Severus s úsměvem. „Ollivander měl pravdu. Jsme pár, který se k sobě opravdu velmi dobře hodí.“

„Miluji tě, Severusi Snape,“ zašeptala Hermiona. „Navždy a stále.“

„Stále a navždy,“ šeptl Severus.

Amanda zabroukala.

 

 

Poznámka překladatelky: Jako vždy velmi děkuji betám. Občas mám chuť vložit sem pro srovnání i první verzi překladu - to by byla úplně jiná kapitola:-)

 



Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: hanka - 28.03. 2023
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 28.07. 2023
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre


Re: Kapitola 7. Od: kakostka - 14.11. 2019
Místo zákusku jsem si po obědě dopřála tuhle lahůdku:-)))) znovu a myslím, že se k ní za čas zas vrátím. taková pěkná, plná naděje a nových začátku. děkuju a těším se na její další přečtení.

Re: Kapitola 7. Od: marci - 17.09. 2019
Milá denice, před odletem jsem si nabouchala čtečku, abych v letadle dohnala resty, a jak to dopadlo. Letadlo ještě ani nenačerpalo palivo a já už přečetla první povídku. Na tuhle jsem se obzvlášť těšila :) Miluj ságy a dlouhé příběhy. A tak bych si přála, aby právě skončený příběh byl delší, dlouhý, aby obšírně popisoval všechny drobné události, Severusovo i Hermionino uzdravování a sbližování se, rodinu Ollivanderových, Malfoyových… Ale to se nestane, takže zůstanu odkázána na svoji fantazii, kterou tento příběh rozjitřil a nakrmil. A samozřejmě, budu si ho muset ještě párkrát přečíst, aby žár mých představ získal další palivo :) Krásné, denice, úchvatný příběh s nadějí. A tak to má být. Moc, opravdu moc Ti děkuji (a betuškám, samozřejmě, také)

Re: Kapitola 7. Od: sisi - 10.06. 2019
Unce upon at the time ..... and they lived happy for ever. A teď aby to někdo přeložil ale ne jak já: Bylo, nebylo, veřte, nevěřte..... a žili spolu šťastně až na věky. Všechno podstatné bylo napsáno uvnitř povídky a je vážně fakt, že jsem si moc užívala onu poklidnou atmosféru sezení v nemocničním pokoji, později v čajové kuchyňce, nebo společenské místnosti, kde mohli pít čaj, s dopomocí nebo bez, podle zdravotního stavu, povídat si, vzpomínat, že se potom nerozešli každý sám domů, totiž Malfoy senior asi musel domů, ale měl tam také vnuka, který se o něj určitě staral a domácí skřítectvo. Pan Olivander, ten šel domů do své dílničky, povídal si s mladým Oliverem, Hermiona a Severus na sebe jen mrkli, zajiskřilo to, a domů šli spolu povídat si třeba o nové knize, nebo článku v Měsíčníku lektvaristy, najednou zazářilo zeleně v krbu a mladí Weasleyovi t.č. již pouze jménem a vlasy se hlásili, že budou potřebovat hnízdit. Idylka na n´tou. Děkuji za krásné chvilky s povídkou o uzdravení duše i společnosti.
Re: Kapitola 7. Od: denice - 11.06. 2019
Jsem ráda, že se ti povídka líbila, je v ní opravdu naděje a poklid, které pohladí duši. Hermiona se Severusem si užívají krásné dny pozdního manželství, kterého si po předchozích zkušenostech jistě dokážou vážit. Děkuji.

Re: Kapitola 7. Od: Lupina - 07.06. 2019
Tak jsem z této závěrečné kapitoly měla husí kůži. Tak úžasný nový začátek. Dává to naději i nám, mudlům, že po něčem špatném nás může potkat něco překrásného. Děkuji, denice a betušky. Byl to zážitek.
Re: Kapitola 7. Od: denice - 07.06. 2019
Krásně jsi to shrnula. Kdybychom tomu nevěřily, žilo by se nám moc těžce. Děkujeme.

Re: Kapitola 7. Od: martik - 06.06. 2019
Jej, taky bych nějakou mezihru snesla. Ale i tak to bylo krásné. Co by mohlo být krásnějšího než žili spolu šťastně až do smrti. A věřím, že těmhle dvěma to vydrží. Krásná třešnička. Dekuji denice, Seviku a Jimmi.
Re: Kapitola 7. Od: denice - 06.06. 2019
Mezihra by se hodila, ale takhle má povídka větší účinek, autorka, liška podšitá, nás nutí víc o ní přemýšlet. Taky myslím, že těmto dvěma to šťastně až do smrti vydrží, jsou dostatečně zralí a zkušení, aby to zvládli. Děkujeme.

Re: Kapitola 7. Od: miroslava - 06.06. 2019
Děkuji moc za velmi krásnou a čtivou povídku. DĚKUJI
Re: Kapitola 7. Od: denice - 06.06. 2019
Já děkuji za komentář.

Re: Kapitola 7. Od: Jacomo - 06.06. 2019
Tak z tohoto konce jsem se rozložila na atomy... Obrovsky jim ty nové začátky přeju - Severusovi, Hermioně, Archiemu i dalším generacím. Povídka mě natolik vtáhla do sebe, že moc lituju, že si o tom všem nemůžu přečíst ještě v dalších aspoň dvaceti kapitolách. Ve vašem skvělém překladatelském podání by to byl zážitek. Ale i nás určitě čekají nové začátky - že ano? ;-) Ještě jednou mockrát děkuju, denice, Jimmi a Seviku!
Re: Kapitola 7. Od: denice - 06.06. 2019
Teď čtu krásnou knihu Tajný deník Hendrika Groena, 83 a 1/4 roku, a strašně moc se mi líbí, že nové začátky mohou v tomto věku čekat i na mudly, ne jen na dlouhověké kouzelníky. Dalších dvacet kapitol bych taky přivítala, ale to už by byl jiný příběh - nebo nastavovaná kaše. A tak vzhůru za novými začátky - už příští čtvrtek ;-) Děkujeme, sovičko!

Re: Kapitola 7. Od: luisakralickova - 06.06. 2019
Tak nám zůstává prostor pro fantazii, jak to spolu měli- ten skok v ději byl opravdu velký. Ale závěr splnil očekávání;) Děkuji moc za krásnou povídku, denice i betušky.
Re: Kapitola 7. Od: denice - 06.06. 2019
To máš pravdu, můžeme si pěkně vymyslet, jak proběhly námluvy - kdo požádal koho ;-) Děkujeme.

Re: Kapitola 7. Od: Hanna - 06.06. 2019
Krásna poviedka, je mi smutno, že už končí, ale zároveň viem, že je presne taká dlhá, ako mala byť. Ďakujem veľmi pekne za preklad.
Re: Kapitola 7. Od: denice - 06.06. 2019
Taky myslím, že autorka řekla vše, co chtěla, a zbytek nechala na naší fantazii. Děkuji.

Re: Kapitola 7. Od: Gift - 06.06. 2019
Smarja, uplne jsem vypustila predeslou kapitolu a ted jen valila oci, kam ze se to dej posunul. Konecne by mi mel dorazit dopis z Bradavic, potrebuji zastavit to starnuti. :-) Prestoze tato zaverecna kapitola byla prekrasna, nemohu si odpustit malou stiznost - rada bych si precetla, jak se Hermiona dala se Severusem dohromady. Takhle sice mame romanticky happy end, ale... zustavam zvedava. Presto moc a moc dekuji za tuto nadhernou povidku. Uzivala jsem si kazdou kapitolu!
Re: Kapitola 7. Od: denice - 06.06. 2019
Vidíš, to mě u této povídky nenapadlo. Nějak jsem si představovala, že si ti dva jednou při šálku čaje uvědomili, že se jim nelíbí rozcházet se do svých domovů, kde na ně padá samota, a protože jsou už dostatečně staří a moudří, domluvili se, že jim bude mnohem lépe spolu :-) Děkuji

Re: Kapitola 7. Od: zuzule - 06.06. 2019
Naadhernej konec, dekuju moc!
Re: Kapitola 7. Od: denice - 06.06. 2019
Jsem ráda, že se líbil, děkuji!

Re: Kapitola 7. Od: kakostka - 06.06. 2019
To je krásnej bonbonek na závěr:-) Archie byl lepším věštcem než Sybilla... a první hůlka byla pro Severuse, to je hezký. moc děkuju za překlad a betu
Re: Kapitola 7. Od: denice - 06.06. 2019
Archie se prostě podíval a věděl :-) Děkujeme.

Prehľad článkov k tejto téme:

Hypnobarb: ( denice )06.06. 2019Kapitola 7.
Hypnobarb: ( denice )30.05. 2019Kapitola 6.
Hypnobarb: ( denice )23.05. 2019Kapitola 5.
Hypnobarb: ( denice )16.05. 2019Kapitola 4.
Hypnobarb: ( denice )09.05. 2019Kapitola 3.
Hypnobarb: ( denice )02.05. 2019Kapitola 2.
Hypnobarb: ( denice )25.04. 2019Kapitola 1.
. Úvod k poviedkam: ( denice )18.04. 2019Úvod k povídce