Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Havran děl: Už víckrát ne

22. Toužebně jsem čekal rána

Havran děl: Už víckrát ne
Vložené: Jacomo - 08.06. 2019 Téma: Havran děl: Už víckrát ne
Jacomo nám napísal:

Havran děl: Už víckrát ne

 

Napsaly GenkaiFan a Frau

Z anglického originálu Quoth the Raven, Nevermore překládá Jacomo za vydatné pomoci Ivet

Poděkování za úžasný banner náleží solace

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 22: Toužebně jsem čekal rána
(v orig. Eagerly I Wished the Morrow, překlad Karel Dostál Lutinov)

 

Vánoční prázdniny se rychle blížily. John se nemohl dočkat, až zase uvidí Hermionu! Strašně mu chyběla a počítal dny, kdy budou opět spolu. Grangerovi plánovali v den, kdy dorazí vlakem do Londýna, zavřít ordinaci.

Ona chvíle konečně nadešla a Grangerovi spolu s Johnem, Benem a Maggie čekali, až Hermiona přijede na King´s Cross. Samozřejmě ale stáli na mudlovské straně nástupiště, aby nedali najevo, že vědí o magii.

John dychtivě natahoval krk, aby přehlédl davy příchozích, když tu zaslechl známý hlas: „Johne! Tady, Johne!"

Zběsile mávající ruka mu ukázala cíl.

„Hermiono!"

Popoběhl vpřed a rozevřel náruč, do které mu okamžitě vrazilo vlasaté torpédo. Dospělí je obklopili a vyměňovali si pobavené pohledy. Bylo pro ně těžké dívat se, jak John smutní po své kamarádce, a tak se teď mohli na dvě děti ztracené v nadšeném objímání spokojeně usmívat.

Jakmile se dostali přes uvítání, Hermiona spustila a mluvila a mluvila celou dobu, co opouštěli nádraží. John jen přikyvoval nebo vydával souhlasné zvuky, aby dal najevo, že poslouchá. Byl příliš zaneprázdněný tím, že se na ni díval, než aby ze sebe vypravil jediné slovo. Zásobu věcí, které mu musela říct, vyčerpala dívka přesně před moučníkem podávaným po večeři, začala se tedy na svého nejlepšího kamaráda jen šťastně usmívat.

John jí úsměv oplatil. Zatvářila se netrpělivě a trochu nazlobeně se optala: „No? Nepovíš mi, co jsi dělal ty?"

Uculil se a pokrčil rameny s myšlenkou, že jeho Hermiona se vůbec nezměnila. „Studoval a trénoval. Wolf mě vzal na pár nových míst. Jo a mimochodem, jsem pozvaný na vánoční večírek do paláce," dodal nevýrazně. „Mám dovolené přivést si kamaráda – chceš jít?"

Hermiona zamrkala, pro jednou neschopná slova, a pak vyjekla, vrhla se na něj a objala ho. „Ano!"

Věděla, že je chráněncem Koruny a že občas dostává královské pozvání na různé akce. Obvykle tam chodil sám nebo se svými opatrovníky. Tohle bylo poprvé, co ji pozval, aby ho doprovodila, a ona byla nadšená.

„Hermiono! Chovej se slušně!" napomenula ji Emma Grangerová a rozhlédla se.

„Promiň, mami," pípla dívka a se zrudlými tvářemi se znovu posadila.

„Ano, Johne, ráda s tebou půjdu," řekla a zdrženlivě si narovnala ubrousek. „Bude to formální akce? Moment, určitě bude. Mami! Nemám co na sebe!"

Emma nad dceřiným panickým výkřikem jen protočila oči.

***

V bradavickém hradě seděl ředitel ve své pracovně a díval se na zčernalou tretku, která kdysi monitorovala jím vytvořené krevní ochrany obklopující dům Petunie Dursleyové. Jak to mohlo vzít takový konec? Kde udělal chybu?

Z ministerstva získával množství zpráv, jak a proč k tomu došlo. Na stole ležela hromada dokumentů a novinových výstřižků z odboru pro styk s mudly. Vyprávěly strohý příběh o zanedbávání a týrání dítěte a o zpronevěře svěřeneckého fondu. Případ byl uzavřen a veškeré záznamy o něm byly pohřbeny v mudlovském právním systému. Všechna vodítka a informace byly zapečetěny, nedokázala je odblokovat žádná magie ani úplatky.

Harry Potter byl pro kouzelnický svět ztracen. Albus Brumbál svěsil hlavu a rozplakal se.

***

Dole ve sklepení Bradavic seděla před plápolajícím krbem osamělá postava. Byl Slunovrat. Severus si připravil věci, které pro dnešní večerní rituál potřeboval, a chystal se vyrazit ven na mýtinu, aby stihl předat Bohyni své dary. Modlil se, aby jeho prosba byla vyslyšena. V opačném případě bude velice obtížné dodržet slib, který dal mrtvé ženě, a on dobře věděl, že s těmi, kteří poruší přísahy, nezachází Bohyně v rukavičkách.

Vstal a vyklouzl ze svých komnat a z hradu. Nezastavil se, dokud nedošel na malou mýtinu uprostřed Zapovězeného lesa, kde rychle vytáhl stříbrnou dýku a do poprašku sněhu nakreslil kruh. Poté vylovil z kapsy hábitu čtyři tlusté rituální svíce, umístil je do jednotlivých čtvrtin kruhu na malé ploché kameny a zapálil je. Na to k nim do středu obrazce položil své obětiny – květ trnky, malý kamínek z rudého granátu a stříbrnou dýku.

Dál už jen sledoval, jak se jeho dech v mrazivém vzduchu sráží. Mezitím vyšel měsíc a zasněžená mýtina se koupala v jeho éterickém světle.

Severus odrecitoval přivolávací rituál a požádal svou božskou patronku, aby se mu zjevila, přičemž si ani neuvědomil, že zvuky noci a vítr utichly.

Když dokončil zaříkání, vítr znovu zadul. V dálce zakrákal havran. Svíce zaplanuly a z měsíčního svitu vystoupila žena.

Muž doufal, že má vstřícnou náladu.

„Volal jsi mne, můj temný?" pronesla chladným zpěvavým hlasem.

***

Letos John držel ve svém pokoji noční stráž. Královna Anna a teta Maggie ho učily, aby při jednání s Bohyní dbal na řádný respekt a etiketu. I když mu bylo teprve jedenáct a pořád byl ještě dítě, ničemu neublíží, když bude takové věci umět. Morrigan byla krutá bohyně a urazila se, pokud měla pocit, že je znevažována. Mrtvá královna ani čarodějka nechtěly, aby John pocítil hněv Bohyně, přestože byl jejím vyvoleným.

Chlapec položil svůj dar do pruhu měsíčního světla, které pronikalo k němu do pokoje. Havrana ručně vytvarovaného z hlíny, malý rudý kámen, který našel na jednom výletu s Wolfem, a kvítek sněhurky. Přál si, aby to byla trnka, ale nedokázal žádnou najít.

Poklekl kousek od ostrůvku měsíčního světla a čekal. Bohyně přicházela podle své nálady a nijak s tím nespěchala. John se svými dary trpělivě čekal, když v tom na místo ozářené měsícem vkročila ženská noha obklopená třpytivým, vlnícím se suknem.

„Buď požehnán, můj malý havrane," pronesla, poklekla a přijala od něj obětiny.

„Buďte požehnána, Paní," odpověděl John s láskyplným úsměvem.

***

Vánoční večírek královského personálu byl v plném proudu. Sálem se ozýval dětský smích a vytvářel příjemnou protiváhu vánoční hudbě. Všechny přítomné děti čekaly, až se objeví Otec Vánoc.

John a Hermiona stáli poblíž Bena a Maggie. Dívka vypadala ve svých svátečních šatech nádherně a chlapec působil v černém saku a kravatě elegantně. Maggie se jako vždy snažila zkrotit jeho rozevláté vlasy, ale opět neuspěla.

Hermionu ohromilo, jak se John nesl. Byl pravý anglický lord. Některé jeho způsoby působily trochu staromódně, ale to mu nijak nebránilo chovat se jako zdvořilý a galantní mladý muž. Jeho Veličenstvo s ním několik minut hovořilo a poté obrátilo svou pozornost k jeho kamarádce. Hermiona polkla, protože se poklonila dřív, než jí panovnice pokynula. Byla tak nervózní! Konec konců, člověku se nestává každý den, aby byl představen královně! A k tomu ještě John, ona i ostatní přítomné děti obdrželi od Jejího Veličenstva malé osobní dárky!

***

Pod stromeček dal John Hermioně další stříbrný přívěsek k náhrdelníku. Měl tvar brku. Ochrany, které na něj Bohyně vložila, byly navrženy tak, aby chránily dívčinu mysl před útokem. Každý, kdo se jí pokusí číst v myšlenkách, uvidí jen to, co chce vidět – velmi pilnou dívku, která je pohroužená do knih a výzkumů.

Hermiona darovala Johnovi nový úkolníček a krabici čokolády z místa zvaného Medový ráj.

***

Albus prožil velmi depresivní a zmatené Vánoce. Plány věnovat Harrymu plášť jeho otce vyletěly komínem, když nedokázal najít ani dotyčný předmět, ani chlapce, který ho měl dostat.

Nevěděl totiž, že skřeti mysleli na všechny důležité věci, které už léta patřily rodině Potterových coby jednomu z jejich nejstarších klientů, a zabezpečili je před krádeží. Také zůstali v kontaktu s Amandu Kensingtonovou, oficiálním právním zástupcem lorda Pottera, a s jeho královskou patronkou. Její Veličenstvo požadovalo, aby mu byly předloženo vyúčtování, a vždy efektivně pracující skřeti tak učinili s pomstychtivým zadostiučiněním.

Takže Albusovy plány vyzkoušet mladého Harryho, aby zjistil, zda dokáže zastat úkol, který má před sebou, přišly vniveč. Zrcadlo bylo přesunuto na třetí poschodí a posílena bezpečnostní opatření. Možnost, že by ho tento rok zkusil použít nějaký student, však byla mizivá.

A ještě dělal Albusovi starosti Quirrell. Ředitel si nebyl jistý jeho loajalitou ke světlé straně, protože učitel OPČM měl kolem sebe jistou temnou auru. Bude si na něj muset dávat pozor.

***

Severus Snape svíral v dlani dar od Morrigan – havraní pírko z jejího pláště. Časem od něj bude vyžadovat, aby jí svůj dluh splatil.

Ale její slova „Nyní žij v míru" mu rezonovala myslí a dávala mu naději a klid. Jeho přísahy budou časem v plném rozsahu dodrženy.

***

Když se Hermiona měla začít balit k návratu do Bradavic, nechtělo se jí. Vánoční volno uteklo příliš rychle. Čas s Johnem a všechny vánoční radovánky ji tak zaměstnávaly, že si ani nevšimla, jak rychle dny plynou. Tak tak, že si zvládla udělat domácí úkoly, vypracování ale vůbec nedosahovalo jejího obvyklého standardu. Když to zmínila před Wolfem a Johnem, učitel zalapal po dechu a chytil se za srdce.

„Hermiona Grangerová, která není schopná řádně vypracovat domácí úkoly! Svět spěje k zániku!" poškleboval se jí z legrace John, načež byl citelně zasažen několika polštáři.

Takže když nastal čas k odchodu, opravdu se jí nechtělo odjíždět. John jí bude chybět stejně jako v prvním pololetí, přestože nemohla popřít, že být čarodějkou si užívala.

Takový byl život.

***


PP: Tak, do děje nám vstoupila naše oblíbená černě oděná postava. Temný, jak ho nazývá Bohyně. Jaký asi bude jeho podíl na tomto příběhu?

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: 22. Toužebně jsem čekal rána Od: denice - 10.06. 2019
Má smysl psát, že tuhle povídku miluji a vychutnávám si každou větu od začátku do konce? Toužebně jsem čekal rána... mmm… Brumbál prý - kde jsem udělal chybu? No když to nevíš, tak ti to těžko někdo vysvětlí. Krokodýlí slzy ronil leda sám nad sebou... Díky, sovičko!
Re: 22. Toužebně jsem čekal rána Od: Jacomo - 10.06. 2019
Má smysl psát, jak si potěšila soví srdíčko, takže jsem hned utíkala psát sem odpověď? Toužebně čekám každou pozitivní reakci svých čtenářů... Brumbál je Brumbál. V celé jeho jiskřivosti. A dobře mu tak. Veliké díky a medvědí objetí, denice!

Re: 22. Toužebně jsem čekal rána Od: sisi - 10.06. 2019
Bohynin Temný dostal požehnání: „Nyní žij v míru" na rozdíl od starého ředitele, kterému proklouzlo "Větší dobro" ve všech směrech přímo pod rukami úplně imperceptibilně ( nepostřehnutelně) a vypočítaně. Krásná oslava vánoc u Jejího Veličenstva jistě potěšila nejen Johna a Hermionu, ale i královského krejčího, který připravoval krásně šaty pro mladou dámu. Rodičové zubaři se mohou pyšnit, jak společenský Hermiona stoupá. Ale ve škole z ní bude zase jen knihomolka. To je tak, když má každý svůj úděl, musí jej nést a není možné jej odložit někomu dalšímu. Jen ať si Brumbál hryže citronové bonbony a loví duchy po Bradavicích. P-) Děkuji za krásný překlad, je to lahůdka na čtení.
Re: 22. Toužebně jsem čekal rána Od: Jacomo - 10.06. 2019
Máš pravdu - to je rozdíl! Krvelačná Bohyně dí "žij v míru" a dobrácký stařík posílá svého věrného stoupence do jámy hadí. Inu, každý podle svého naturelu. Hermiona se konec konců přátelí s mladým lordem, tak tu garderobu jistě ještě využije. A Brumbálovi zbyly jen citronové bonbony. Celkem pozitivní bilance, ne? :-)

Re: 22. Toužebně jsem čekal rána Od: kakostka - 10.06. 2019
To byla lahůdková kapitola:-))) večírek u královny:-) malý lord a zkoprnělá Hermiona, hi hi hi. Ráno otevřela pusu a večer ji zaklapla. Mno jo, celá ona. Fnukající Brumbál a ztracený plášť, jo to ti patří, za všechno to týrání. A Slunovratové setkání, double setkání s Bohyní bylo krásný, kajícný Severus, který je v kontaktu s Bohyní, to sedí a pak malý havran dávající dárek... Severus je chytrej, bude pátrat a peříčko ho zavede... moc se těším na pokračování a děkuji za překlad a za příslib, že se nám Severus ještě objeví.
Re: 22. Toužebně jsem čekal rána Od: Jacomo - 10.06. 2019
Ono se vždycky v kapitole jakoby nic neděje a zároveň se příběh posouvá dopředu. Musím to od autorek obdivovat. I to, jak krásně vykreslují postavy, mnohdy jen v náznacích, ale my víme. Severus bude mít svůj podíl na příběhu, ale zatím ho budeme vídat jen sporadicky. Ale bude tam! Díky za komentář, kakostko!

Re: 22. Toužebně jsem čekal rána Od: JSark - 09.06. 2019
Paráda. Najviac sa mi páči, ako je Dumby úplne a absolútne bezradný. A Severus ako čerešnička na torte. Aj keď tá je červená. :) Hlavne mu želám, aby svoj sľub mohol naplniť bez zasahovania a manipulácií Toho-s-príliš-mnohými-titulami. :D
Re: 22. Toužebně jsem čekal rána Od: Jacomo - 10.06. 2019
Brumbál je tady totálně mimo a za všechno si může sám svou bohorovností. Však ještě uvidíme. Temný bude mít své místo na výsluní (ha, to je protimluv!). Díky za přízeň, JSark.

Re: 22. Toužebně jsem čekal rána Od: Lupina - 09.06. 2019
Tak už máme za sebou skoro půlrok prvního ročníku. Nám to uteklo, ale chudák Harry. Projevuje ale už jisté vlastnosti dobrého manžela - nechal Hermionu mluvit a mluvit :D To se mu ještě bude hodit. Tak by mě zajímalo, proč Brumbál zaplakal. Že by si vyčítal Harryho týrání, to asi nebude, že? A bohyně nám slibuje, že se Severusem se ještě setkáme. Vždyť musí splatit dluh :-) Krásná kapitola. Děkuji.
Re: 22. Toužebně jsem čekal rána Od: Jacomo - 09.06. 2019
Jo, utíká to a autorky navíc udělají větší skoky v čase, takže už nebudeme tolik přešlapovat na místě. Brumbál nejspíš pláče sám nad sebou - takové to, já chudák malý, tak pěkně jsem to měl vymyšlené a oni mi všechno zkazí. Bohyně nastínila mnohé a mnohá překvapení čekají. Už aby se to dělo! :-)) Díky moc za přízeň, Lupinko.

Re: 22. Toužebně jsem čekal rána Od: Neprihlásený - 08.06. 2019

Re: 22. Toužebně jsem čekal rána Od: Neprihlásený - 08.06. 2019

Re: 22. Toužebně jsem čekal rána Od: Sally - 08.06. 2019
Mňam, to bola lahôdka! Riaditeľ v slzách, plášť u škretov a náš naj(menej)viac obľúbený člen bradavickeho zboru na scéne! Túto časť som si naozaj vychutnala, vrelá vďaka za preklad!
Re: 22. Toužebně jsem čekal rána Od: Jacomo - 09.06. 2019
Souhlasím, taky jsem si překlad této části vychutnávala. A ty přísliby do budoucna! Díky, Sally!

Prehľad článkov k tejto téme:

GenkaiFan: ( Jacomo )29.11. 201947. Nevzchopí se - víckrát ne!
GenkaiFan: ( Jacomo )24.11. 201946. Nezanechej ani pírka
GenkaiFan: ( Jacomo )23.11. 201945. Nad ránem opustí mě
GenkaiFan: ( Jacomo )17.11. 201944. Až k žalozpěvům beznaděje
GenkaiFan: ( Jacomo )16.11. 201943. Zas ten klepot slyším
GenkaiFan: ( Jacomo )10.11. 201942. Zpátky v komnatu se vrací
GenkaiFan: ( Jacomo )09.11. 201941. Podívám se, kdo to asi je
GenkaiFan: ( Jacomo )02.11. 201940. Jen jediné zašeptání
GenkaiFan: ( Jacomo )26.10. 201939. Kde hrůza vládne
GenkaiFan: ( Jacomo )19.10. 201938. Lapen jakýmsi nešťastníkem
GenkaiFan: ( Jacomo )12.10. 201937. Havran stále ponoukající
GenkaiFan: ( Jacomo )05.10. 201936. Pták či ďábel!
GenkaiFan: ( Jacomo )28.09. 201935. Kliď se zpět do bouře
GenkaiFan: ( Jacomo )21.09. 201934. Co poslové nebes nesou tobě
GenkaiFan: ( Jacomo )14.09. 201933. Obejmout tu duši vzácnou, jasnou
GenkaiFan: ( Jacomo )07.09. 201932. Což nenajdu utišení?
GenkaiFan: ( Jacomo )31.08. 201931. Pověz, jak tě nazývat
GenkaiFan: ( Jacomo )24.08. 201930. Vůně z kadidelnic kdesi skrytých
GenkaiFan: ( Jacomo )17.08. 201929. Vznešeně jak pán či paní
GenkaiFan: ( Jacomo )10.08. 201928. V okolí tom hrůzy plném - 2. část
GenkaiFan: ( Jacomo )20.07. 201928. V okolí tom hrůzy plném - 1. část
GenkaiFan: ( Jacomo )13.07. 201927. Ztiš se, srdce
GenkaiFan: ( Jacomo )06.07. 201926. Zahořelo srdce moje
GenkaiFan: ( Jacomo )29.06. 201925. Trhal mého smutku flór
GenkaiFan: ( Jacomo )22.06. 201924. Used´ na Pallady bustě
GenkaiFan: ( Jacomo )15.06. 201923. Tmou pohlcený
GenkaiFan: ( Jacomo )08.06. 201922. Toužebně jsem čekal rána
GenkaiFan: ( Jacomo )01.06. 201921. Ani na chvilku se nezastavit
GenkaiFan: ( Jacomo )25.05. 201920. Záhada ta vysvětlí se
GenkaiFan: ( Jacomo )18.05. 201919. Toť se ještě pranikomu nestalo
GenkaiFan: ( Jacomo )04.05. 201918. Vlastních myšlenek se lekám
GenkaiFan: ( Jacomo )27.04. 201917. Dokořán otevřel jsem dveře
GenkaiFan: ( Jacomo )20.04. 201916. Pro tu duši vzácnou, jasnou
GenkaiFan: ( Jacomo )13.04. 201915. A ozvalo se tiché zaťukání
GenkaiFan: ( Jacomo )06.04. 201914. A ozvalo se tiché zaklepání
GenkaiFan: ( Jacomo )30.03. 201913. Na ráno jsem se už těšil
GenkaiFan: ( Jacomo )23.03. 201912. Duch můj zas nabývá síly
GenkaiFan: ( Jacomo )16.03. 201911. Jakás návštěva
GenkaiFan: ( Jacomo )09.03. 201910. Pochmurný prosinec
GenkaiFan: ( Jacomo )02.03. 20199. O vstup naléhavě žádá
GenkaiFan: ( Jacomo )23.02. 20198. Marně hledaje
GenkaiFan: ( Jacomo )16.02. 20197. Jednou jen a pak již ne
GenkaiFan: ( Jacomo )09.02. 20196. Již vím
GenkaiFan: ( Jacomo )02.02. 20195. Ještě více opomíjené tradice
GenkaiFan: ( Jacomo )26.01. 20194. Zřídkakdy se tak stane
GenkaiFan: ( Jacomo )19.01. 20193. Cos jemně klepe
GenkaiFan: ( Jacomo )12.01. 20192. Věd zapomněných svazky
GenkaiFan: ( Jacomo )05.01. 20191. Churavý a bez pomoci
. Úvod k poviedkam: ( Jacomo )29.11. 2018Úvod k povídce