Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Hledání klíče

Kapitola třiatřicátá

Hledání klíče
Vložené: Jacomo - 09.06. 2019 Téma: Hledání klíče
Online preklady nám napísal:

HLEDÁNÍ (klíče) 

 

autorka: sarini 
překlad: online překlady (arabeska, Berninka1, Carus, Gabux, kar, Laluna)
beta: arabeska

originál: http://www.fanfiction.net/s/2579033/

Popis: Pokračování OSVOBOZENÍ (Harryho Pottera) – Severus Snape již není zvědem, oficiálně uznal Harryho Pottera za svého syna. Užuž se zná, že se Harryho život konečně bude ubírat směrem k lepším zítřkům...
Kánonu se dodrží v rozsahu prvních pěti knih, tedy nezahrnuje dění Prince dvojí krve a následující vývoj. Dokončeno. 53 kapitol. Pro čtenáře od 16 let (pro rozumně vyspělé dospívající a starší). Oceněno cenou ZLATÉHO BRKU pro rok 2006.
Postavy: Harry P./Charlie W., Severus S. a další. Stejně jako náš běžný svět obsahuje milostné vztahy bez ohledu na pohlaví aktérů.
Prohlášení: Autorce nepatří práva k postavám ani světu, které vytvořila J. K. Rowlingová. Překladatelka vychází při překladu z díla pánů Medků (ne dogmaticky) a celé skvělé bezejmenné HP komunity; autorka s přeložením svého díla souhlasila.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola třiatřicátá


"Potter spí v přístěnku!" Mezi ostatními sedmiletými se rozšířil drsný smích. Děti skutečně umí být kruté.

Harry popotáhl. Divil se, co jim na tom připadá tak zábavné. Byl to jenom jeho pokoj.

"Zamykají tě, protože zlobíš?" posmívalo se mu jedno zvláště zlomyslné dítě.

"Je to můj pokoj," bránil se Harry slabě. Nějak si nedokázal připustit, že ho skutečně zamykali, protože zlobil, protože byl nenormální monstrum.

Dudley do Harryho strčil, až spadl na zem doprostřed hloučku dětí. "Já mám dva pokoje, jeden pro mě a jeden pro hračky, se kterými už si nehraju."

Smích se nesl dál a do Harryho mysli vstoupily kradmé myšlenky. Možná nebylo normální, že spal v přístěnku. Možná všechny ostatní děti, ne jen ty hodné jako Dudley, ale i děti, které občas zlobily, měly skutečné pokoje se skutečnými postelemi a okny.


Harry se zhluboka nadechl a otevřel oči. "Hmm, káva."

Jeho sen byl znepokojivý, ale ani zdaleka se nepřiblížil nočním můrám, které se mu obvykle v noci zdávaly. Jen vlažný odvar v porovnání s tím, co obyčejně následovalo po usnutí bez lektvaru na dobré sny.

"Dobré ráno, Růženko," popíchl ho Charlieho hlas. "O čem se ti zdálo?"

"O základní škole. Když všichni zjistili, že spím v přístěnku pod schody. Všichni se mi smáli." Harry se protáhl a pootočil. Charlie se kochal tím pohledem, a když se Harry natáhl po hrnku kávy, podržel ho z jeho dosahu.

Zrzek nadzvedl obočí nad ležérním tónem, kterým Harry popsal svůj sen, a Harry se zamračil. Vysvětlil Charliemu, že se mu skutečně nezdálo nic tak hrozného, zatímco se znovu natahoval po hrnku, který se ocitl mimo jeho dosah.

"Charlie," protestoval Harry.

Hrnek s kávou se vrátil zpátky a Harry se pro něj natáhl. Charlie se nepohnul a jejich tváře se k sobě brzy přiblížily dost na to, aby se Charlie jen nepatrně natočil a políbil ho.

"Veselé Vánoce." Charlie mu věnoval další jemný polibek a podal mu kávu.

"Veselé Vánoce," odpověděl Harry s pousmáním, když usrkl. "Kolik je hodin?"

"Málo," odpověděl Charlie. Potom se na Harryho rozpustile usmál. "Napadlo mě, že bys rád vstal dřív než Ron."

Harry cítil, jak se mu rozsvítily oči. "Ron ještě spí?"

Charlie kývl hlavou a Harry mu opětoval úsměv. "Můžeme ho probudit, jestli chceš."

"Ano, odplata." Harry předpokládal, že vypije zbytek kávy, ale hrnek jako by neměl dna. Sklonil ho, když vypil snad přes půl litru, a podíval se dovnitř. Ubyla sotva čtvrtina.

"Jenom zaťukej na ucho a řekni 'hotovo', až budeš mít dost," oznámil mu Charlie a mile se usmál. Přejel prsty po délce Harryho paže. "Je to bezedný hrnek kávy. Myslel jsem, že ráno ho oceníš asi nejvíc."

"Je bezvadný. Jsi nejlepší. Pochybuju, že nějaký další dárek tenhle předčí." Harry si ještě jednou upil z hrnku. "Tak jak Rona probudíme?"

O pár minut později Harry s Charliem vystřelili z Ronova pokoje, kam šli jeho i Hermionu vzbudit. Ron je s jekotem pronásledoval a Hermiona se pravděpodobně odebrala zpět do vlastní postele, ještě než Ron stihne probudit osazenstvo celého domu a někdo si všimne, že nespala u sebe.

Charlie zabouchl dveře a Harry na ně obratem seslal silné zamykací kouzlo. Oba se rozesmáli a nevšímali si Ronova nadávání a zběsilého lomcování klikou. Charlie byl z úprku po schodech trochu zrudlý a Harry se usmál. Takhle to Charliemu rozhodně slušelo. Přistoupil k němu a dlouze ho políbil.

"Harry, řekni mi, jak to zvrátit!" vřískl Ron.

Charlie držel ruce na Harryho zádech, když se od něj odtáhl a zvolal: "Vystřel, Rone!"

"Tlumící kouzlo," připomněl mu Harry. "Neslyší."

Harry začal psát do vzduchu slova, která Charlie neviděl, a i přes podezřelé přidušené zvuky zpoza dveří dál oplácel Charlieho polibky. Potom nedbale mávl rukou a tlumená záře slov, která poslal Ronovi, zhasla.

"Je mi tady skvěle," promluvil Charlie, zatímco Harrymu masíroval bedra, "ale měli bychom sejít dolů. Mamka už bude mít hotovou snídani a určitě ví, že jsme vzhůru."

"Jo," zabručel Harry zklamaně. Naposledy se políbili a oba prohrabali svoje věci, aby našli loňské svetry.

Paní Weasleyová si musela uvědomovat, co se v jejích pokojích konalo, ale Harry odhadoval, že předstírá, že se nic takového neděje, v zájmu Harryho zdravého spánku. Díky němu se na všechny páry pohlíželo o něco mírněji. Fleur oficiálně sdílela pokoj s Billem a Fred s Angelinou také často utíkali k sobě, tak jako minulou noc, kdy se vrátili z vánoční večeře u Angelininých rodičů a synovce. Hermiona však stále zůstávala s Ginny, což bylo k popukání vzhledem k tomu, že jako jediný pár neměla Hermiona s Ronem sex.

Od poslední důvěrné konverzace s Hermionou na její slova stále myslel, rušila ho ve spánku, při jídle i v hodinách. Uvědomoval si, že je jen otázkou času, než bude muset problém mezi sebou a Charliem vytáhnout. Jen si dál přál, aby to zůstalo v pozadí aspoň do doby, než porazí Voldemorta. Potom, jestliže se mu nějakým zázrakem podaří přežít, snad bude moci rozluštit, jak se vlastně cítí. Až to bude bezpečné.

Ron se během snídaně odmítal podívat jejich směrem. Když vešli, nabral rudý odstín ve tvářích a jen se zbytkem rodiny a hostů zamumlal 'veselé Vánoce'.

"Co je s ním?" zeptal se Charlie. Harry se jen ušklíbl. "Cos udělal?"

Harry se naklonil k Charliemu a pošeptal mu, co napsal do vzduchu. Charlie vyprskl smíchy.

"Co?" tázali se sborově Fred a George s dychtivostí sobě vlastní. Angelina se jen usmála a zavrtěla hlavou.

"Harry si z Rona dneska ráno trochu utahoval," vysvětlil Charlie. "Můžu tě ujistit, Rone, že nemám na pravém boku mateřské znaménko, dokonce ani to ve tvaru camrálu, a co jsem si tyhle tepláky včera večer nasadil, ještě jsem je nesundal."

Dost pozdě večer, dodal Harry v duchu. Ronovy tváře trochu pobledly, ale když mu Hermiona něco zašeptala do ucha a stiskla mu paži, vrátily se do normálu. Stůl se naplnil jídlem a nic víc Ron nepotřeboval.

Úplněk byl před čtyřmi dny, avšak Remus stále vypadal zdrchaně. Harry ho překvapil, když ho ve své ptačí podobě v noci navštívil. Po proměně vyléčil jeho vlčí podobu a zpíval mu, dokud neusnul. Strávil u něj noc a prozpíval celou jeho proměnu zpět do lidské podoby.

Remus mu za ten risk vynadal a potom mu se slzami v očích poděkoval. Sirius byl posledním člověkem, který s ním trávil noci proměny, mimo těch pár případů, kdy se z výzkumných důvodů zúčastnil Severus.

Jakmile se paní Weasleyová posadila, Fred povstal. "Chci vám něco oznámit, vážení." Zeširoka se křenil, a stejně tak Angelina a George. "Minulý týden jsem požádal Angelinu o ruku. V létě se budeme brát."

Angelina zrušila maskovací kouzlo a na jejím prstu se zablyštěl diamantový prsten. Paní Weasleyová okamžitě vtáhla Angelinu i Freda do objetí a otírala si kapesníkem slzy. Poprvé, co si Harry pamatoval, Weasleyovi ignorovali hory kouřícího jídla na stole. Jakmile páru pogratulovali všichni z rodiny, následoval i Harry, jeho otec, Remus a Hermiona.

Než se halas utišil, Harryho pozornost utkvěla na Georgeovi. Svého mladšího bratra sledoval i Charlie. Ačkoliv se George usmíval a radoval s ostatními, čišel z něj také hluboký pocit ztráty, smutku a špetka žárlivosti jako protiváha čirého štěstí, které svému dvojčeti přál.

"Co se narodili, nestrávili jeden bez druhého víc než dva dny," pošeptal Harrymu Charlie.

"Nedokážu si to představit," odpověděl Harry tlumeným hlasem. "Jediné, co jsem kdy chtěl, bylo dostat se z dosahu příbuzných."

Izolování vzpomínek na Dursleyovy fungovalo tak, že na ně kromě snů prakticky vůbec nemyslel, a když už ano, nikdy ne jako na "Dursleyovy", nýbrž jako na "příbuzné". Harry předpokládal, že se Ronovi podaří utlumit vzpomínky na mozky, ale nedokáže se jich zbavit úplně.

Nikoho nepřekvapilo, když z krbu vystoupil Brumbál, ale všechny zaujalo, když si odvedl pana a paní Weasleyovy stranou. Rozbujela se veselá nálada, když si znovu vzpomněli na jídlo. Potom se paní Weaslyová vrátila a upoutala Haryho pozornost na druhé straně místnosti. Pokynula jemu a Charliemu a pak chytla Billa za paži.

"Nač ta panika, mami?" ptal se Bill, když ji následovali nahoru.

Byla znatelně napjatá. "Brzy uslyšíte."

Připojili se k panu Weasleymu a Brumbálovi v místnosti, která byla od předchozí zimy stále chráněna.

"Ochrany kolem Doupěte byly narušeny," vysvětlil Brumbál. "Vy čtyři půjdete obhlédnout situaci a rozumně se s ní vypořádáte. Jestliže budete potřebovat pomoc, jeden z vás se sem vrátí a my pošleme posilu."

Přikývli a na to Harry soustředěně mávl rukou. S Charliem a Billem stáli vzápětí plně oblečeni a vybaveni dlouhými černými průzkumnickými plášti. Všichni čtyři si je oblékli a pečlivě stáhli kápě, aby skryli své tváře – zvláště pak tři zářivé weasleyovské kštice.

"Všichni se mě chytněte," řekl klidně Harry a zaznamenal překvapení od Billa a pana Weasleyho. "Kde máme přistát?"

"Myslím, že v kuchyni," odpověděl pan Weasley. "Albusi…"

"Harry je celkem schopný, Arthure," ubezpečil jej Brumbál a přes obroučky svých brýlí na něj upřel pevný pohled. Pan Weasley jen přikývl.

"Hůlky ven," Harry potlačil své nepohodlí z blízkého kontaktu s tolika lidmi a vzpomínky, které to vyvolalo. Hřbitov… Cedric… Raději si vezmeme hůlky, co myslíš?*)  Vytlačil to z mysli.

Úderem srdce se objevili v kuchyni Doupěte. Místnost i celý dům se zdály pusté. Z obývacího pokoje proudily silné emoce a Harry i Charlie se tím směrem obrátili. Harry tiše spěchal napřed a vystrčil hlavu za dveří. Šokovalo ho, co spatřil.

Otočil se a zašeptal: "Zachovejte klid. Nemělo by to být nebezpečné a… no, připravte se na šok."

Harry nechal svou kápi staženou a vešel do obývacího pokoje. Postava se otočila a namířila na něj hůlku. Přes své varování ucítil ohromný šok od tří nejstarších Weasleyů za sebou a snažil se ze všech sil, aby neparalyzoval i jeho.

"Cos provedl s mojí rodinou?" dožadoval se Percy Weasley.

Harry si uvědomoval, že jeho hlas je hlubší, než když ho Percy slyšel naposled. "Podnikl jsem s tvou rodinou mnoho věcí, ale jsem překvapen, že je pořád nazýváš svou rodinou."

"Kde jsou?" Percyho hlas se chvěl. Harry cítil jeho strach, smutek, bolest, touhu, zoufalství a šílenou lítost. Percy byl v hrozném stavu a nejen emocionálně. Oči měl podlité krví a ověšené stíny. Vypadal nezdravě vyhuble a Harry uvažoval, jak často takhle okolí vidělo jeho samotného.

"V bezpečí," odpověděl Harry.

Hněv. "Tohle je jejich domov! Oni by ho jen tak neopustili!"

Harry shodil svou kápi a Percy klopýtnul dozadu. "Smrtijedi nejsou jediní, kteří nosí černé pláště, Percy."

"Harry? Harry Potter? Ty… Tys… ty jsi vyrostl." Percy na něj v úžasu civěl.

Harry se trochu zasmál. "To se občas stává, ale pokud si myslíš, že jsem vyrostl, měl bys vidět Rona."

"Kdo…" Percy se podíval na další postavy.

Harry se otočil k dosud zkoprnělým Weasleyům. Došel k Charliemu a vyslal k němu klid a teplo. Charlie se vzpamatoval ze svého ohromení a zamumlal Harrymu díky. Stáhl svou vlastní kápi a Bill a pan Weasley ho napodobili. Z Percyho vytryskla vlna překvapení, nejspíš protože Ron nebyl součástí skupiny. Ztracený syn dost zameškal.

"Táto?" vydechl Percy s nadějí a oči se mu zalily slzami.

Pan Weasley ke svému synovi přistoupil a objal ho. "Percy?"

"Je mi to tak líto," rozvzlykal Percy, jakmile se kolem něj ovinuly otcovy paže. Pořád dokola opakoval slova lítosti, a přestože svého otce již přerostl, pořád vypadal jako malé dítě. Plačící a schované v otcovském objetí.

Bill dosud poněkud omráčeně stál, ale Charlie se nedokázal ubránit tomu, aby ho nezasáhly vlny Percyho čistých emocí. Harry ho vzal za ruku a snažil se být sobě i Charliemu kotvou, ačkoliv v Charlieho očích se leskly slzy stejně jako v jeho.

"Myslí to upřímně, Bille," zašeptal Charlie.

Bill zaváhal, ale Harry věděl, že Charliemu uvěří. Patrně věřil Charliemu víc než komukoliv jinému ze své rodiny. Ti dva si byli blízcí, takže Bill patrně slyšel o empatii víc než ostatní a věděl, že Charlie bezpečně pozná, zda Percy své emoce jen předstírá, nebo je opravdu cítí. Když se otec a syn od sebe odtáhli, nezůstalo v opuštěném domě oko suché.

"Nemůžeme tu zůstat," prohlásil pan Weasley rozhodně, zatímco Bill a Charlie pevně objali svého mladšího bratra. "Není to bezpečné."

Harry přikývl. "Vezmu Percyho. Přemístím nás do patra. Předpokládám, že proto jsem tady. Vy ostatní můžete jít sami a varovat ostatní."

Pana Weasleyho jeho slova zmátla. "Ale to kouzlo…"

"Anye se podařilo dostat se dovnitř přenášedlem," přerušil ho Charlie. "Harry se dokáže přemístit dovnitř a Percy nebude vědět, kde je."

"Nejsou tam…?" spustil Bill, ale Charlie mu dal ruku přes ústa.

"Ano," odpověděl Charlie a varoval jej ostrým pohledem. "Ale to nebude problém."

Bill i pan Weasley si Harryho přeměřili pohledem a Harry ucítil jejich překvapení, ale rovněž i důvěru. Percy výměnu jen užasle sledoval. Když Harry neviděl žádné další protesty, přistoupil k Percymu a vzal ho za ruku. "Uvidíme se tam."

Objevili se v ložnici, kterou sdíleli Harry a Charlie. Harry si nebyl jistý, jestli jsou všichni stále v kuchyni, a chtěl jim dát možnost vstřebat novinky, než je překvapí Percym. Aby získal čas, sundal si plášť a boty. Otevřel dveře a zaslechl, jak se vchodové dveře zavřely, vděčný, že paní Blacková už je dlouho pryč.

"Harry, já…"

"Nech to, Percy," přerušil ho Harry tiše. "Udělal jsi, cos považoval za správné. Jen jsi nevěděl, že se mýlíš. Chápej, nejsem nadšený z toho dopisu, cos poslal Ronovi, ale podle mě ho stejně spálil, takže se nic nestalo. Co kdybychom na to prostě zapomněli?"

Percy úlevně přikývl. "Kde to jsme?"

"To ti nemůžu říct." Harry zarazil protesty, ještě než zazněly. "A myslím to doslovně. Nejsem srážce tajemství pro tuhle budovu. Tohle je ale pokoj, kde přebývám, když jsem tady."

"Ty…" Percy se rozhlédl po místnosti. Nikdy nebyl nedovtipný. Nemohly mu uniknout věci, které patřily jeho bratrovi, a byla tam jen jedna postel. Vytřeštil oči: "Ty a Charlie?"

"A cena pro nejzabržděnějšího Weasleyho stále patří Ronovi," vzdychl Harry. Zdola k němu pronikl nějaký vzruch. "Měli bychom ještě chvíli počkat." Percy na něj stále netrpělivě hleděl. Harry si prohrábl vlasy. "Je to složité, Percy. Prostě… neptej se a neříkej nic nikomu kromě lidí, kteří jsou dole."

Percy přikývl. Neměl právo se v tom šťourat a Harry viděl, že to uznává, byť s jistými obtížemi. Pro bývalého primuse, který vždycky musel mít přehled, to znamenalo značný krok kupředu. Harry ho vedl do přízemí a Percy vnímal detaily svého okolí. Harry nepotřeboval magické smysly ani kouzla, aby věděl, na co myslí. Percyho rodina nyní žila v bohatém prostředí a pod ochranou strážce tajemství. To znamenalo, že jsou v nebezpečí a mají mocné a oddané přátele.

Nedostali se ani do poloviny schodů, když jim vběhla do cesty paní Weasleyová. Sevřela svého syna tak silně, div mu nepolámala žebra, a jedním dechem ho chválila a spílala mu.

Harry tu scénu téměř toužebně sledoval. Kdyby se choval dva roky jako naprostý hlupák a zcela odmítal všechny, kterým na něm záleželo, přivítali by ho taky s otevřenou náručí, až by prohlédl své omyly?

Zůstal pozadu, zatímco paní Weaslyová vtáhla Percyho do salonu, kde se všichni v očekávání shromáždili. Harry se protáhl ke svému otci, Brumbálovi a Remusovi a nechal Weasleyovým jejich rodinnou chvilku. Jakkoliv Harryho brali mezi sebe, nebyl členem rodiny.

Hermiona stála po boku Angeliny a společně se na rodinu usmívaly. Harry ucítil na svém rameni ruku a nemusel se ohlížet, aby poznal, že patří jeho otci. Opřel se do jeho doteku a ovinula se kolem něj paže.

"Ať se stane cokoliv, Harry," pošeptal mu Snape, "budeš vždycky můj syn."

Harry se ani nepokusil zastavit slzy, které jej zaštípaly v očích.


***

*) citace z HP a Ohnivý pohár, 32. kapitola 

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Libbi - 06.02. 2024
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre


Re: Kapitola třiatřicátá Od: salisa - 15.06. 2019
Super děkuji!

Re: Kapitola třiatřicátá Od: denice - 10.06. 2019
Bezedný hrnek, to by se mi líbilo... Charlie ví, co Harryho potěší. Návrat kajícného Percyho je zase nejlepší dárek pro paní Weasleyovou, a tím vlastně pro celou rodinu. Moc jim přeji klidné svátky a za pohodovou kapitolu děkuji všem překladatelkám.

Re: Kapitola třiatřicátá Od: kakostka - 10.06. 2019
Děkuju za překlad, taková pěkná v podstatě poklidná kapitola. Fred se žení, pro George tu bude těžké, jak popsal Harry a Charlie, pocit ztráty mísí se s láskou a štěstím, ach jo. návrat Percyho, to rodinu stmelí, evidentně si prošel těžkými časy a jestli to dobře chápu, tak jsou teď na Grimmaudově náměstí? Severus je úžasnej, přesně ví, co a kdy říct, moc děkuju za tuhle povídku.

Re: Kapitola třiatřicátá Od: fido - 09.06. 2019
ty jo, to byl najednou konec ... díky

Prehľad článkov k tejto téme:

sarini: ( Jimmi )27.06. 2021Kapitola pätdesiattri (Záver)
sarini: ( Jimmi )26.06. 2021Kapitola päťdesiatdva
sarini: ( Jimmi )25.06. 2021Kapitola päťdesiatjeden
sarini: ( Jimmi )24.06. 2021Kapitola päťdesiata
sarini: ( Jimmi )23.06. 2021Kapitola štyridsaťdeväť
sarini: ( Jimmi )22.06. 2021Kapitola štyridsaťosem
sarini: ( Jimmi )21.06. 2021Kapitola štyridsaťsedem
sarini: ( Jimmi )19.06. 2021Kapitola štyridsaťšesť
sarini: ( Jimmi )13.06. 2021Kapitola štyridsaťpäť
sarini: ( Jimmi )11.06. 2021Kapitola štyridsaťštyri
sarini: ( Jimmi )10.06. 2021Kapitola štyridsaťtri
sarini: ( Jimmi )09.06. 2021Kapitola štyridsaťdva
sarini: ( Jimmi )06.06. 2021Kapitola štyridsaťjeden
sarini: ( Jimmi )04.06. 2021Kapitola štyridsať
sarini: ( Jimmi )02.06. 2021Kapitola tridsaťdeväť
sarini: ( Jimmi )01.06. 2021Kapitola tridsaťosem
sarini: ( Online Preklady )31.05. 2021Kapitola sedmatřicátá
sarini: ( Online preklady )01.05. 2021Kapitola šestatřicátá
sarini: ( online preklady )30.06. 2019Kapitola pětatřicátá
sarini: ( Online preklady )23.06. 2019Kapitola čtyřiatřicátá
sarini: ( Online preklady )09.06. 2019Kapitola třiatřicátá
sarini: ( Online preklady )12.05. 2019Kapitola dvaatřicátá
sarini: ( Online preklady )11.02. 2018Kapitola jedenatřicátá
sarini: ( Online preklady )23.09. 2017Kapitola třicátá
sarini: ( Online překlady )19.08. 2017Kapitola devětadvacátá
sarini: ( Online překlady )08.08. 2017Kapitola osmadvacátá
sarini: ( arabeska )18.03. 2017Pokračování překladu
sarini: ( Elza )25.09. 2015Kapitola sedmadvacátá
sarini: ( Elza )16.08. 2015Kapitola šestadvacátá
sarini: ( Elza )07.10. 2014Kapitola pětadvacátá
sarini: ( Elza )07.08. 2014Kapitola čtyřiadvacátá
sarini: ( Elza )21.07. 2014Kapitola třiadvacátá
sarini: ( Elza )13.07. 2014Kapitola dvaadvacátá
sarini: ( Elza )06.07. 2014Kapitola jedenadvacátá
sarini: ( Elza )29.06. 2014Kapitola dvacátá
sarini: ( Elza )22.06. 2014Kapitola devatenáctá
sarini: ( Elza )15.10. 2013Kapitola osmnáctá
sarini: ( Elza )29.09. 2013Kapitola sedmnáctá
sarini: ( Elza )23.09. 2013Kapitola šestnáctá
sarini: ( Elza )07.09. 2013Kapitola patnáctá
sarini: ( Elza )29.07. 2013Kapitola čtrnáctá
sarini: ( Elza )20.04. 2013Kapitola třináctá
sarini: ( Elza )12.04. 2013Kapitola dvanáctá
sarini: ( Elza )25.02. 2013Kapitola jedenáctá
sarini: ( Elza )16.02. 2013Kapitola desátá
sarini: ( Elza )19.01. 2013Kapitola devátá
sarini: ( Elza )13.01. 2013Kapitola osmá
sarini: ( Elza )30.11. 2012Kapitola sedmá
sarini: ( Elza )23.11. 2012Kapitola šestá
sarini: ( Elza )16.11. 2012Kapitola pátá
sarini: ( Elza )09.11. 2012Kapitola čtvrtá
sarini: ( Elza )02.11. 2012Kapitola třetí
sarini: ( Elza )05.10. 2012Kapitola druhá
sarini: ( Elza )28.09. 2012Kapitola první
. Úvod k poviedkam: ( Elza )15.08. 2012Úvodník