Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Nedokonalá dokonalosť [FP I]

6. Lekáreň - 1.časť

Nedokonalá dokonalosť [FP I]
Vložené: Jimmi - 19.07. 2019 Téma: Nedokonalá dokonalosť [FP I]
Jimmi nám napísal:
Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Autor: Celebony

  Preklad: Jimmi Banner: solace

Originál

Rating: M

 

Preklad z rýchlika. Kapitoly sú pridlhé, tak budem deliť.

 

 

Pre zaujímavosť: Draco používa spojenie „fencing foils“. To je ľahká bodná šermiarska zbraň. Spisovne je to po slovensky fleuret, ale internet je plný pojmu „fleret“, čo je prevzaté z češtiny. V češtine sa používa aj výraz „končíř.“ V originále sa to spojenie dá pochopiť ako aj alobal na plot alebo fleurety na plot. Čo presne takto Harry pochopí, ale v slovenčine zo šermu plot neurobím, takže som Harryho reakciu musela vynechať.

 

 

Kapitola 6. Lekáreň – 1. časť

 

„Čo to je hernajs zač?“ spýtal sa Harry, keď vošiel do Dracovej izby a našiel blondiaka držať čudné dlhé špicaté veci.

„To sú fleurety na šermovanie ,“ dramaticky prehlásil Draco.

Harry sa na neho v úžase vyvalil oči.

Blondiak pretočil očami. „Šermovanie je šport pre civilizovaných ľudí, samozrejme, že ty ho poznať nebudeš,“ uškrnul sa. Harry sa na neho zaksichtil. „Je to ako boj s mečmi, ale miesto mečov použiješ toto. Rád by som ťa to naučil so skutočnými mečmi, ale pochybujem, že by naši krstní otcovia boli šťastní, kebyže jeden z nás odsekne hlavu tomu druhému. Chytaj,“ zvolal a hodil jeden Harrymu, ktorý ho obratne zachytil.

„Takže ma chceš naučiť šermovať?“ vzrušene sa spýtal Harry, keď švihal fleuretom vo vzduchu.

„Áno. Mám pocit, že je mojou povinnosťou trochu ťa kultúrne vzdelať. Keďže nemám žiaden ochranný odev, budeš musieť vážne dávať pozor, aby si mi nevypichol oko, pretože ťa uisťujem, že keď to urobíš, vypichnem ja tvoje, aby som si ho nahradil.“

Niekoľko nasledujúcich hodín strávil Draco tým, že učil Harryho umeniu šermovať. Ten sa rýchlo naučil všetky tie pohyby, bloky, výpady a neviem čo ešte, ale Draco ho neustále informoval, že mu chýba ten elegantný postoj, aký mal on. Stále sa mračil a povedal Harrymu, že vyzerá ako pirát v súboji s mečmi. Harry, nanešťastie pre Draca, si myslel, že takto vyzerať bolo oveľa suprovejšie než to škrobené a správne postavenie.

„Si beznádejný,“ v jednej chvíli vyhlásil Draco.

Harry sa na neho len uškrnul. „Nuž, ale zdá sa, že je pre teba stále trošku náročné ma poraziť,“ poznamenal.

„To je kvôli tomu, že nedodržiavaš etiketu štandardov šermovania,“ otrávene prehlásil Draco.

„Takže to je pre teba len dobre. Už vieš, ako bojovať s ľuďmi, ktorí etiketu dodržiavajú a teraz sa môžeš naučiť ako bojovať s ľuďmi, ktorí nie, ako napríklad ja,“ nedal sa Harry, keď švihol fleuretom vo vzduchu, aby mohol počuť upokojujúci svišťavý zvuk.

„Dobre teda, začnime znova. A tentoraz, udrž tú vec mimo mojej hlavy,“ varoval Draco.

„Jasne, jasne, kapitán,“ uškrnul sa Harry.

En guarde,“ zvolal Draco a dve špičky fleuretov sa opreli o seba. „A... šerm!“

Dvojica okamžite začala šermovať. Fleurety o seba zacingali. Kým Dracova tvár bola pokojná a pasívna, Harryho striedala výraz zvraštenia sa sústredením s radostným smiechom zakaždým, keď sa mu podarilo niečo zvlášť senzačného.

Pri boji sa pohybovali, takže nakoniec skončili na zadných schodoch Snape manoru. Draco sa uškrnul a vyhodil si fleuret do vzduchu. Harryho pozornosť sa rozptýlila tým, že sledoval, ako mu fleuret plachtí nad hlavou. Draco sa zohol, obehol Harryho a vyskočil troma schodmi nahor, zručne schmatol fleuret so samoľúbym výrazom v tvári.

„No teda, to bol zákerný ťah!“ vykríkol Harry v úžase. Uhol sa, keď Draco na neho zaútočil.

„Samozrejme,“ pyšne odpovedal Draco. Harry švihol po blondiakovej nohe, ale Draco uskočil, aby sa mu vyhol a cúval späť do domu. Harry ho celú cestu nasledoval, fleurety rinčali.

Dvojica sa dostala až do obývačky, kde si čítal Snape. Profesor elixírov vzhliadol s nadvihnutým obočím, keď vošli do izby.

„Nie na...“ protestoval s trhnutím, keď Harry vyskočil na gauč, aby získal výhodu výšky. „Zlez z toho gauča!“ vyštekol.

Harry mu zasalutoval, postavil sa na zadnú časť pohovky a zoskočil, nasledovaný Dracom, ktorý tiež vyliezol na gauč a zoskočil z neho, útočiac na Harryho, ktorý ho účinne zablokoval.

Harry sa stočil dokola a zrazil si s hrdým úškrnom fleuret s Dracovým. Draco pretočil očami.

„Čo je? Vieš, že to bolo super,“ spýtal sa Harry, keď sa uhol výpadu od blondiaka.

„Na amatéra,“ uškrnul sa Draco.

Harry sa usmial, otočil sa a rozbehol sa do chodby, Draco v závese za ním. Dvojica obnovila svoj boj vo vstupnej hale. Škriatkovia sa im uhýbali z cesty, keď pokračovali po chodbe, rinčanie ich fleuretov sa hlasne ozývalo.

„Prepáč! Hej, Senri! Ups, prepáč Bibs,“ ospravedlňoval sa Harry, keď sa im škriatkovia náhlili z cesty.

Draco na neho pozrel s nadvihnutým obočím. Sev bol k škriatkom zdvorilý, na rozdiel od kohokoľvek na Malfoy manor, ale vždy žasol nad tým, že sa s nimi Harry skutočne priatelil. Naučil sa mená tých pár, čo boli na Snape manor a vždy sa pýtal, ako sa majú. Škriatkovia ho mali veľmi radi.

Dvojica cúvala do jedálne. Škriatkovia vbehli dnu za nimi a rýchlo odnášali preč veci, ktoré sa dali rozbiť.

„Vďaka, chlapci!“ zvolal Harry. Draco stúpil na kreslo a odtiaľ vyskočil na stôl. Harry sa vyhol úderu z Dracovho fleuretu a uháňal na druhý koniec dlhého dreveného stola, na ktorý sa rýchlo vyštveral.

„Trochu povedomé,“ dumal Draco, keď sa im znova zrazili fleurety. Bola to podivná pripomienka toho, ako spolu bojovali v druhom ročníku.

„Áno, možno by som sem mal privolať Lockharta, aby mi zase úžasne poradil,“ riekol sarkasticky Harry, zatiaľ čo dvojica krúžila okolo seba, keď sa uhýbali a útočili. „Máš nejakých hadov v rukáve?“

„Prečo? Chceš si s nejakým pokecať?“ uškrnul sa Draco. „Mimochodom, je to naozaj nefér. Máš najúžasnejší slizolinský talent a to ani nie si v Slizoline.“

„Povedzme len, že tento malý talent nemá veľký úspech u širokej verejnosti.“

„U hadov by mal,“ pripomenul Draco. Harry sa zasmial. Draco predstieral útok zhora a keď Harry zdvihol fleuret nahor, aby ho zablokoval, zmenil smer a bodol Harryho do hrude, čím vyslal tmavovlasého chlapca k zemi.

Harry pristál chrbtom na stole a fleuret mu vypadol. Mal vyrazený dych a trvalo mu pár sekúnd, kým sa vzchopil.

„Au,“ zastonal so smiechom. „Myslím, že si vyhral.“

Draco mu ponúkol ruku a pomohol Harrymu na nohy. Potriasli si rukami, aby ukončili súboj a zliezli zo stola, kým ich tam stihol objaviť Snape.

„Myslím, že na dnes mám dosť,“ oznámil Harry, šúchajúc si boľavú hruď, kde ho doteraz už trikrát silno bodli fleuretom.

Domoví škriatkovia znovu dali do poriadku stôl a oznámili, že zakrátko budú podávať večeru.

Draco sa rozhodol, že by mal Harry na ňu zostať. Škriatkovia horlivo prikyvovali a pridali na stôl ďalší tanier.

Keď sa chlapci umyli, zišli dole do jedálne. Harry s očami dokorán hľadel na jedálenský stôl, ktorý bol pokrytý prepychovým obrusom. Všade bolo na Harryho vkus až príliš veľa striebra. Snape už sedel za vrchstolom s otvoreným Prorokom pred sebou. Krútil zamračene hlavou, keď ho čítal.

Zrazu Harry, ktorý sa nepozeral, kam kráča, vrazil do niečoho pevného. Ozvala sa hlasná rana, keď so škriatkom, do ktorého narazil, spadli na zem spolu s podnosom korenín, ktoré škriatok niesol.

Snape s Dracom si vymenili pohľad a pretočili očami.

„Ach môj bože, Senri, veľmi ma to mrzí!“ ospravedlňoval sa Harry škriatkovi. Liezol po zemi a zbieral veci, ktoré zrazil.

„Harry Potter si nemusí robiť starosti. Senri to uprace, pane,“ uisťoval ho domový škriatok.

„Nie, na, pomôžem ti. Tu by mali byť všetky, hm, veci,“ povedal, keď položil všetky soľničky, koreničky a mištičky späť na podnos. S rukami začal naberať hromádku akejsi hustej omáčky z podlahy na podnos. Prihnala sa skupina škriatkov a trvala na tom, že Harry nemusí pomáhať, kým on naliehal, že pomáhať chce a že ho mrzí, že je taký nemotorný.

„Harry,“ vybuchol Snape. Harry ospravedlňujúco vzhliadol od podnosu. Snape pokrútil hlavou.

„Skrátka sa... posaď,“ podráždene prikázal. Draco sa zachichotal.

„Veľmi elegantné,“ poznamenal. Harry sa začervenal a posadil sa.

Pribehol škriatok a dal mu vlhký uterák, aby si očistil ruky, ktoré boli pokryté omáčkou. Harry si rýchlo očistil ruky a vrátil uterák späť škriatkovi, opäť sa ospravedlnil.

„Kto vedel, že budeme mať večeru so zábavou tým, že ťa na ňu pozveme?“ uškrnul sa Draco.

„Tipujem, že nie som ešte celkom zvyknutý na večere vyššej triedy.“

Zrazu bol pri jeho boku škriatok a nakladal mu jedlo na tanier. Harry vzhliadol a zbadal, že aj pri ostatných stoja škriatkovia. Snape sa pýtal Draca, ako je na tom s domácimi úlohami na leto. Obaja ignorovali obsluhujúcich škriatkov až na občasné ‘ďakujem ti’ od Snapa a neohrabaných ‘vďaka’ od Draca, ktorý nebol zvyknutý brať škriatkov vôbec na vedomie.

„Senri, čo je to?“ zašepkal, keď škriatok naložil plátok koreninami pokrytého mäsa na jeho tanier.

„Toto, Harry Potter pane, je pštrosie mäso. Polievka je bujabéza, čo je francúzska rybacia polievka. Šalát pozostáva z miešaných šalátových listov, rajčín, uhoriek, kozieho syra a octovým dressingom. Cestovinami sú anjelské niťovky a...“

„Vlastne,“ prerušil ho Harry tak zdvorilo, ako dokázal, „vieš, nemyslím, že je dobrý nápad hovoriť mi viac. Vďaka, Senri.“ S obavami sa pozrel na jedlo, keď sa škriatok uklonil a odišiel. Prečo bohatí ľudia jedia také zvláštne jedlá?

Ďalší domový škriatok mu podal obrúsok z látky. Harry mu poďakoval a položil ho vedľa taniera bez toho, aby mu venoval nejakú pozornosť. Zdvihol vidličku a zmätene na ňu hľadel. Bola malá a mala len dva hroty. Pomyslel si, že je to asi ďalšia zvláštnosť bohatých. Možno je to kvôli tomu, aby si brali menšie kúsky a vyzerali štýlovejšie alebo niečo také.

Harry sa ju pokúsil použiť na cestoviny, ale úboho zlyhal v tom, aby niečo na tú maličkú vidličku namotal. Našiel niečo malé na svojom tanieri a došlo mu, že s tým bude ľahšie začať. Naďobol tú neznámu hmotu s tou malou vidličkou a strčil si ju do úst. Prežúval... a stále prežúval. Chutila ako guma.

Keď sa druhí dvaja nepozerali, rýchlo to vypľuvol do ruky a znova položil na svoj tanier, aby to ukryl pod pštrosie mäso. Prial si, aby mal normálnu servítku, kam by mohol vypľúvať veci a utrieť si ruky, pretože nechcel tú z látky zamazať.

„Nie si fanúšik eskargotov?“ zrazu sa spýtal Snape. Harry previnilo vzhliadol, aby zistil, že ho Snape sleduje s nadvihnutým obočím.

„Ehm...“ začal Harry, snažil sa prísť na to, ako sa vyhnúť tomu, aby niekoho urazil.

„Áno?“

„Uhm... Ja, ehm...

„Von s tým,“ vyštekol Snape.

„To už som spravil,“ odvetil Harry s rozpačitým úsmevom.

Draco vybuchol smiechom.

„Skúsil si to vôbec, alebo ti niektorý zo škriatkov povedal, čo to je?“ spýtal sa Snape.

„Nie, skutočne som to skúsil. Bolo to dosť... gumové. Prečo, čo to bolo?“ ostražito sa spýtal Harry.

„Eskargot je francúzsky názov pre slimáka,“ informoval ho Snape.

Harry na neho neurčito hľadel, než si uvedomil, čo Snape hovorí. Tvár mu o niekoľko stupňov zbledla.

„Žartujete,“ zhrozene povedal.

„Ja som niekedy žartoval?“ spýtal sa Snape.

„To je slimák?“ prehltol Harry, keď ukázal na ďalšieho.

„Áno.“

„Vy jete veci, ktoré zanechávajú pri pohybe slizké cestičky?“ nedôverčivo sa spýtal.

„Áno, už sa viac predsa nepohybujú,“ pripomenul Draco. „Ty si slimákov nikdy predtým neskúšal?“

„Svojho času som celkom dosť pracoval v záhrade a vieš, ani raz ma nenapadlo, že by som zdvihol slimáka a zjedol ho,“ odvetil Harry, keď posúval to čudné jedlo po tanieri. Prinútil sa zjesť zvyšok.

‘Postavil si sa smrťožrútom. Zvládneš to. Jaskynní muži jedli takéto čudné veci, ty to tiež dokážeš,’ pomyslel si v nemom povzbudzovaní samého seba. Pár veci na tanieri mu chutilo, ale z väčšej časti nebol zvyknutý na tú intenzívnu vôňu a čudné chute. Kedykoľvek inokedy by dal prednosť jedlu pripravenému pani Weasleyovou, ale zdvorilo sa uistil, že všetko prinajmenšom skúsil. Kým jedol, pobavene si predstavoval elegantný stôl s taniermi plnými hamburgerov a hotdogov. Miloval by, keby sa ho tí dvaja nervózne pýtali, čo to hotdogy sú a on by im povedal, že to nikto celkom presne nevie, ale že je lepšie nepýtať sa.

Zrazu si uvedomil, že na neho Snape hľadí s nadvihnutým obočím.

„Harry, zdvihni svoju vidličku,“ prikázal. Harry mu ju ostražito ukázal. Draco vybuchol smiechom a Snape pretočil očami.

„Nerobí ti problémy najesť sa s ňou?“ spýtal sa Snape, z jeho hlasu znelo pobavenie.

„Vlastne, áno, robí. Je trošku menšia, než som zvyknutý,“ neohrabane odpovedal.

„Tak prečo nepoužiješ niektorú z ďalších vidličiek, ktoré sú trošku väčšie?“ spýtal sa Snape.

Harry sa na neho zmätene pozrel a sklopil pohľad vedľa svojho taniera. Zdvihol obrúsok a začervenal sa, keď tam zbadal ďalšie štyri vidličky.

„Och, uuups?“ zahanbene sa usmial. „Ale úprimne, na čo je tu päť vidličiek? Ja potrebujem len jednu.“

O dve porušenia etikety a jedno rozliatie neskôr, bol Harry vyhlásený za oficiálny postrach jedálne.

***

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: 6. kapitola - 1.časť Od: denice - 24.07. 2019
Tak tady mi chybí na začátku varování nečíst v práci a při jídle. Smála bych se nahlas, měla jsem co dělat, aby se na mě lidé podezíravě nedívali. Tak nevím, kdo koho tahal za nohu - Snape a Draco s tím předváděním, nebo Harry, který mistrně hrál trolla? Ono to asi bylo kouzlo nechtěného - ale zabralo. Díky.

Re: 6. kapitola - 1.časť Od: Lupina - 23.07. 2019
Jo, tak tuto část jsem si užila. Hoši se bavili, úplně jsem je viděla, jak po sídle řádí jak morová rána. Pak Ven s tím, to už jsem udělal... a na závěr Postavil si sa smrťožrútom. Zvládneš to. Chudák Harry. Od guláše rovnou k hlemýžďům :D Děkuji, Jimmi.

Re: 6. kapitola - 1.časť Od: sisi - 21.07. 2019
Ve škole jedí sedm let ze zlatých talířů a stále jim nikdo nevysvětlil pravidla stolování,nebo se to týká jenom nebelvírů, že ignorují pravidla etikety u stolu? Asi v tom mají prsty škrkny, nebo McGonnagallová. Děkuj za překlad.
Re: 6. kapitola - 1.časť Od: Jimmi - 21.07. 2019
No ja ti neviem, podľa toho, ako vždy popisujú Rona pri jedle, tak asi jedia rukami alebo drevenou lyžicou. Ani by som sa nečudovala, díky

Prehľad článkov k tejto téme:

Celebony: ( Jimmi )03.08. 2020Epilóg Nové začiatky 2/2
Celebony: ( Jimmi )31.07. 2020Epilóg 1/2
Celebony: ( Jimmi )22.07. 202026. Nedokonalá dokonalosť 4/4
Celebony: ( Jimmi )17.07. 202026. Nedokonalá dokonalosť 3/4
Celebony: ( Jimmi )11.07. 202026. Nedokonalá dokonalosť 2.časť
Celebony: ( Jimmi )10.07. 2020 26. Nedokonalá dokonalosť 1.časť
Celebony: ( Jimmi )07.07. 202025. kapitola Len Harry 3/3
Celebony: ( Jimmi )05.07. 202025. kapitola Len Harry 2/3
Celebony: ( Jimmi )03.07. 202025. kapitola Len Harry 1.časť
Celebony: ( Jimmi )30.06. 202024. Dôvod bojovať 2/2
Celebony: ( Jimmi )28.06. 202024. Dôvod bojovať 1/2
Celebony: ( Jimmi )26.06. 202023. Zelené svetlo 2/2
Celebony: ( Jimmi )23.06. 202023. Zelené svetlo 1/2
Celebony: ( Jimmi )21.06. 202022. Najhoršie nočné mory 2/2
Celebony: ( Jimmi )19.06. 202022. Najhoršie nočné mory ½
Celebony: ( Jimmi )18.06. 202021. Záchrana
Celebony: ( Jimmi )11.06. 202020. Smrteľné nebezpečenstvo 2/2
Celebony: ( Jimmi )10.06. 202020. Smrteľné nebezpečenstvo 1/2
Celebony: ( Jimmi )15.04. 202019. Je preč 3/3
Celebony: ( Jimmi )14.04. 202019. Je preč 2/3
Celebony: ( Jimmi )11.04. 202019. Je preč 1/3
Celebony: ( Jimmi )07.04. 202018. Pomoc 2/2
Celebony: ( Jimmi )31.03. 202018. Pomoc 1/2
Celebony: ( Jimmi )31.03. 202017. Pochyby a nedôvera 2/2
Celebony: ( Jimmi )24.03. 202017. Pochyby a nedôvera 1/2
Celebony: ( Jimmi )17.03. 202016. Bod zlomu 2/2
Celebony: ( Jimmi )03.03. 202016. Bod zlomu 1/2
Celebony: ( Jimmi )28.02. 202015. Zlý nápad
Celebony: ( Jimmi )10.02. 202014. Priateľ či nepriateľ 1.časť + 2. časť
Celebony: ( Jimmi )29.01. 202013. Reakcie 3.časť
Celebony: ( Jimmi )28.01. 202013. Reakcie 2.časť
Celebony: ( Jimmi )27.01. 202013. Reakcie 1.časť
Celebony: ( Jimmi )19.11. 201912. Následky 3. časť
Celebony: ( Jimmi )16.11. 201912. Následky 2.časť
Celebony: ( Jimmi )12.11. 201912. Následky 1.časť
Celebony: ( Jimmi )25.10. 201911. kapitola 2/2
Celebony: ( Jimmi )20.10. 201911. Roztrieštená ilúzia bezpečia 1/2
Celebony: ( Jimmi )18.10. 201910. Strach 2/2
Celebony: ( Jimmi )11.10. 201910. Strach 1/2
Celebony: ( Jimmi )27.09. 20199. Vadná dokonalosť – 2. časť
Celebony: ( Jimmi )20.09. 20199. Vadná dokonalosť – 1. časť
Celebony: ( Jimmi )10.09. 20198. Skúmanie nového teritória - 3.časť
Celebony: ( Jimmi )02.09. 20198. Skúmanie nového teritória - 2. časť
Celebony: ( Jimmi )22.08. 20198. Skúmanie nového teritória - 1. časť
Celebony: ( Jimmi )13.08. 20197. Prví a druhí - 3.časť
Celebony: ( Jimmi )26.07. 20197. Prví a druhí - 2.časť
Celebony: ( Jimmi )25.07. 20197. Prví a druhí - 1.časť
Celebony: ( Jimmi )22.07. 20196. Lekáreň - 3.časť
Celebony: ( Jimmi )20.07. 20196. Lekáreň - 2.časť
Celebony: ( Jimmi )19.07. 20196. Lekáreň - 1.časť
Celebony: ( Jimmi )25.06. 20195. Otázky a odpovede
Celebony: ( Jimmi )13.06. 20194. To, čo by ste nečakali
Celebony: ( Jimmi )04.06. 20193. Odhalenia
Celebony: ( Jimmi )14.05. 20192. Vydarené výmysly Weasleyovcov
Celebony: ( Jimmi )07.05. 20191. kapitola Začiatky
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )07.05. 2019Úvod k poviedke