Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Nedokonalá dokonalosť [FP I]

6. Lekáreň - 2.časť

Nedokonalá dokonalosť [FP I]
Vložené: Jimmi - 20.07. 2019 Téma: Nedokonalá dokonalosť [FP I]
Jimmi nám napísal:
Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

 

Autor: Celebony

  Preklad: Jimmi Banner: solace

Originál

Rating: M

 

 

Kapitola 6. Lekáreň – 2. časť

 

"Harry... Harry, zobuď sa..."

Napoly pri vedomí si Harry konečne uvedomil, že niekto v jeho izbe je a volá jeho meno. Rýchlo otvoril oči a žmúril do tmy. Bez okuliarov a s ospalými očami bol schopný rozlíšiť len obrys osoby. Dokázal vidieť, že je skutočne vo svojej posteli, kde mal o tomto nočnom čase byť.

"Siri? Deje sa niečo?" spýtal sa.

Na nos mu boli nežne nasadené okuliare a tvár jeho krstného otca sa ukázala zreteľnejšie. Ale tá tvár nebola naplnená obavami. Vlastne Sirius vyzeral dosť vzrušene.

"Poď, Har. Môžeš si nechať pyžamo, ale vezmi si plášť a topánky," nariadil.

"Ideme niekam?" spýtal sa Harry, keď malátne poslúchal príkazy.

Sirius sa usmial, stiahol vrchné prikrývky z Harryho postele a zroloval si ich do náručia.

"Uvidíš," odvetil záhadne.

Harry ho zmätene nasledoval z izby.

"Tichošlap?" spýtal sa, ale animágus mu len naznačil, aby šiel za ním.

Dvojica vyšla prednými dverami a Harry sa usmial ako slniečko. Pred nimi bol zaparkovaný motocykel.

"Sirius? To je tvoj starý motocykel? Ten, čo lieta?" spýtal sa Harry vzrušene.

"Ten jeden jediný, práve som ho dostal naspäť. Hagrid ho schoval niekde v žalároch, ale kvôli mne ho znova vytiahol," pyšne vyhlásil Sirius, keď pripevňoval zrolované prikrývky k zadnej časti. "A ideme na výlet."

"Sú dve hodiny ráno," pripomenul mu Harry.

"Viem. Musím ti niečo ukázať. Trošku mi ver, Harry," riekol Sirius, keď nasadol na motorku a nasadil si helmu. "Vylez si za mňa."

Harry nedočkavo nasadol za Siriusa, nikdy predtým nesedel na motorke.

"V poriadku, drž sa pevne," varoval Sirius skôr, než naštartoval. Harry objal krstného otca okolo pása a zovrel ho silnejšie, keď Sirius vyrazil.

Uháňali niekoľko minút po prašnej ceste, než Sirius zdvihol motorku na zadné koleso a vyletel s ňou do vzduchu,

Ten pocit bol iný ako pri lietaní na metle a podobal sa pocitu pri lietaní na Hrdozobcovi. Ale bolo to rozdielne, keďže nemal kontrolu nad tým, na čom lietal. Nadýchol sa chladného vzduchu a pozrel sa na krajinu pod nimi. Teraz už určite boli za hranicami ochrán okolo Domu svetla, keďže Harrymu nikdy predtým nedovolili lietať nad týmito stromami a poľami. Páčil sa mu ten pocit a dúfal, že jedného dňa ho Sirius naučí, ako sa na jeho motorke jazdí.

"Och, pozri," pobavene povedal Sirius, "Hrdozobec sa ku nám pripojil."

Harry sa pozrel naľavo a usmial sa. Skutočne, Hrdozobec opustil ohradu pri Dome svetla, aby letel vedľa nich. Harry bol rád, že sedí na motorke a nie na ňom.

Sirius nakoniec klesol s motorkou nadol a pristál na vrchu akéhosi kopca. Hrdozobec pokračoval tým, že oblietaval kopec v kruhoch, spokojný, že má pri lete nejakú spoločnosť. Hippogrif si dvojicu veľmi obľúbil a nerád opúšťal Dom svetla, keď tí dvaja boli doma.

Sirius vytiahol deky a jednu rozložil, aby sa na ňu obaja posadili. Zvalil sa na deku a ľahol si na chrbát, pod hlavu si zastrčil vankúš a ďalšou dekou sa zakryl, aby sa chránil pred chladom zo závanov vetra. Harry sa na neho zvedavo pozrel, než to po ňom zopakoval.

"Siri? Čo presne robíme?" spýtal sa Harry ostražito.

"Len sleduj," záhadne odpovedal a ukázal rukou k oblohe.

Harry si ľahol na chrbát a sledoval nočnú oblohu nad sebou.

"Vidíš tú hviezdu tamto?" spýtal sa Sirius, keď na jednu ukázal. "To je Sirius, psia hviezda," oznámil s úškrnom. "Najlepšia hviezda na oblohe."

"No páni, je vážne veľká. Musí predstavovať tvoje ego," doberal si ho Harry.

Zrazu po oblohe preletela hviezda.

"Siri, videl si to? Padajúca hviezda!" vzrušene vykríkol Harry.

Sirius sa vševediaco usmial. "Len sleduj."

Zrazu vystrelila oblohou ďalšia, rýchlo nasledovaná ďalšou.

Harry zmätene sledoval, ako ďalšie a ďalšie pruhy svetla zapĺňali oblohu. Čoskoro tam bola tisícka padajúcich hviezd za minútu.

"Nikdy predtým som nevidel meteorický roj," vyhlásil Harry v úžase.

"Nuž, dúfajme, že tento nebude tvoj posledný. Tie dobré sú vzácne, ale poznám jedného hvezdára, ktorý mi kedysi posielal sovy zakaždým, keď mal byť k videniu nejaký dobrý dážď meteorov. Keď sa moje meno očistilo, kontaktoval som ho a sľúbil mi, že mi ich začne posielať znova," vysvetľoval Sirius, keď sledoval tajomnú šou prírody nad sebou. "Toto je jedna z najlepších častí na Dome svetla. Je ďaleko od civilizácie, takže môžeš vidieť hviezdy na oblohe. Takže čo myslíš?"

"Nikdy som nič také úžasné nevidel," udivene prehlásil Harry. "Je to ako mágia."

Sirius na neho prekvapene vzhliadol.

"Čo je?" spýtal sa Harry.

"Tvoja matka povedala presne to isté, keď sme jej jeden s Jamesom ukázali po prvý raz. Chcem povedať, že použila presne tie isté slová," riekol Sirius s nostalgickým úsmevom. 

"Vážne?" potichu sa spýtal Harry. Vedel, že ho Sirius, vedome či podvedome, veľmi porovnával s Jamesom. Bolo pekné byť pre zmenu porovnávaný s matkou. Vtedy mal pocit, že má byť na čo hrdý, skôr než je niečo, s čím má súťažiť.

"Áno. Bolo to tesne po tom, čo zistila, že je s tebou tehotná a my sme vraveli, že tým rojom meteorov to s ňou skutočne oslavuje celý vesmír. Chcem povedať, že to bola dokonalá náhoda, že tie dve udalosti splynuli. Bolo to v čase, keď bol Peter často preč, asi na stretnutiach smrťožrútov, ale tak či tak tam vtedy nebol. Bolo to jediný raz, kedy som niekomu, vrátane Jamesa, dovolil šoférovať moju motorku a dokonca byť na nej bezo mňa. On šoféroval, Lily sedela vzadu, pretože sme sa všetci tak báli o jej bezpečnosť, keď mala teba v brušku."

Harry sa placho usmial, vychutnával si skutočnosť, že sa zdalo, že v tom čase na ňom všetkým tak veľmi záležalo.

"Ja a Námesačník sme leteli na metlách. Keď sme sa tam dostali, rozložili sme deky, aby sme si na ne ľahli, presne ako teraz," ukázal na nich dvoch. "Lily s Jamesom ležali vedľa seba, samozrejme, a po celý čas mali ruky na Lilyinom brušku a stále sa naň pozerali, ako keby si mal zrazu z neho vyskočiť."

Obaja sa zasmiali. Sirius sa ľútostivo pozrel na Harryho a vzdychol si.

"Bol si to najlepšie, čo kedy dokázali a oni to vedeli dokonca už vtedy. Kiežby tu teraz mohli byť. Mohla by to byť rovnaká scéna ako bola vtedy, ale s tebou po boku," vravel so smutným úsmevom, než sa znova vrátil k oblohe.

Harry sťažka prehltol, keď si tú scénu predstavil a aká úžasná by tá scéna bola, keby bola skutočná.

"Nuž, aspoň časť je reálna. My sme tu a to je veľké zlepšenie od minulého leta," potichu povedal Harry. Ustarane nakukol na Siriusa kútikom oka. Neplánoval to urobiť, ale práve poskytol Siriusovi skvelú príležitosť začať o tom, čo sa stalo s Dursleyovými. Ale Sirius bol tak ponorený v spomienkach, že si to nevšimol.

"Vážne by na teba boli hrdí," potichu riekol. Nebol dobrý v emočných rozhovoroch, čo bolo jasné z toho, ako mu zakaždým bolo trápne, keď vyslovil niečo sentimentálne. Kvôli tomu tá poznámka skutočne Harryho dojala, a zrazu nechcel, aby Siriusovi došla jeho narážka na Dursleyových.

Tak veľmi chcel, aby Siriusove slová boli pravdivé.

***

"Ale, Sev, no tak. Prečo nemôžeme ísť do metlobalového obchodu, kým ty budeš v lekárni?" skučal Draco.

"Pretože som to povedal. Teraz prestaň lamentovať," autoritatívne prehlásil Snape.

Harry pretočil očami nad Dracovým trucovaním. Blondiak to zbadal a zazrel na otravného chrabromilčana, keď vošli dnu za majstrom elixírov.

Snape vzal dvojicu na pár hodín do Šikmej uličky. Boli vzrušení, až kým nezistili, že hlavným účelom ich výletu je získanie prísad do elixírov kvôli tomu, aby ich Snape mohol začať doučovať kvôli budúcemu ročníku. Draco z tohto obratu situácie obviňoval Harryho, pretože to bol práve chabromilčan, ktorý prvý priznal, že nerozumie úlohe na leto. Pravda bola, že jej nerozumel ani Draco, ale radšej by to prezradil až neskôr v lete, keďže vedel, že majster elixírov skočí po príležitosti doučovať ich elixíry.

"Takže chcem, aby ste vy dvaja našli desať elixírov alebo prísad, ktoré nepoznáte a pripravili sa vymenovať mi ich mená a všetky informácie, ktoré nájdete na štítkoch."

Dvojica chlapcov okamžite zalapala po dychu.

"Diabol!" vyčítavo vyhlásil Draco.

"Vďaka. Teraz odpáľte," povedal Snape, než odkráčal, aby našiel elixíry, ktoré potreboval. Dvojica sa vydala na cestu s vrčaním o sadistickom majstrovi elixírov.

"Máš pravdu. Vážne zúfalo potrebuje frajerku," prehlásil Draco, keď si začal odpisovať poznámky z jednej zelenej, vločkovitej hmoty označenej štítkom Rezlibats. Narážal na rozhovor, ktorý zviedli pred pár dňami, kde dospeli k záveru, že Snape okrem elixírov potrebuje nejaký život, nech ich akokoľvek tá predstava rozrušila.

Odmlčal sa, čakal na odpoveď. Keď žiadnu nedostal, zvedavo vzhliadol. "Harry?"

Spomínaný chlapec bol na konci uličky, vykukoval spoza rohu a niečo so záujmom sledoval.

"Harry?" spýtal sa znova s nadvihnutým obočím.

Chrabromilčan sa k nemu otočil a naznačil mu, aby prišiel za ním. Draco si na protest založil ruky na hrudi, on rozkazy neprijímal, len ich rozdával, ale zvedavosť v ňom zvíťazila a prešiel k Harrymu, ktorý znova sledoval to, čo predtým prilákalo jeho pozornosť.

"Čo sa deje?" spýtal sa, keď nevidel nič zvláštneho.

"Pšššt. Pozri sa tam. Vidíš tú blonďavú ženu? To je ona," vecne vyhlásil Harry.

"Ona? Prečo ona?" spýtal sa Draco, keď sa snažil lepšie prizrieť tej žene. Mala dlhé blonďavé vlasy a modré oči. Na nose a lícach mala roztrúsených pár pieh. Draco mal podozrenie, že je to možno Írka. "Vôbec nevyzerá ako Sevov typ."

"Ver mi; ona je tá pravá. Sleduj profesora Snapa," zašepkal Harry.

Draco sa pozrel na krstného otca, ktorý študoval štítky na fľaštičkách, občas niektorú vložil do košíka.

"Nechápem..." začal, ale potom si všimol, že Severusove oči z času na čas švihli k tej žene, ktorá sa teraz rozprávala s majiteľom obchodu. "Nemožné," zmätene povedal.

"Vieš, lekáreň je ideálne miesto, kde mu nájsť frajerku, keď o tom premýšľaš," poznamenal Harry.

"To je také smutné," odvetil Draco. "Dokonca priateľky mu musíme vyberať v obchode s elixírmi. Vážne potrebuje nejaký život."

"Mám nápad. Švihnime si s tými prísadami."

Draco prikývol a dvojica rýchlo vybrala po desať fľaštičiek z políc a urobila si poznámky, občas skontrolovala, či tá žena je stále tam.

Keď šla platiť, Snape našiel chlapcov a oznámil im, že je čas ísť. Postavili sa do rady hneď za tú blondínu, ktorá si vzala svoje tašky po tom, čo zaželala majiteľovi pekný deň, a otočila sa k odchodu.

Harry ju sledoval kútikom oka a v správnej chvíli ukročil dozadu, čím vrazil priamo do nej a vyslal jej tašky k zemi.

Stočil sa a zakryl si zhrozene rukami ústa.

 

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: 6. kapitola - 2.časť Od: denice - 24.07. 2019
Zase jsem se musela smát - Harry v úloze Kecala je neodolatelný :-D Obávám se, že Severus tento úskok rychle odhalí a kluci spláčou nad výdělkem, ale stejně jim držím palce! Doufám, že blondýna je kromě toho, že zřejmě nakupuje přísady do lektvarů, což je slibné, taky dobře vyvinutá ;-) Díky.

Re: 6. kapitola - 2.časť Od: Lupina - 23.07. 2019
Chá, hoši dohazovači. To nás jistě čeká pár vtipných scén. A Harry je všímavý hoch. Díky, Jimmi.

Re: 6. kapitola - 2.časť Od: sisi - 21.07. 2019
Myslím, že Harryho čeká pořádný výprask, když udělal něco tak nepřístojného v lékárně, Snape by musel by úplně slepý, aby nepochopil, o co jde, ale kdo ví, možná právě začne " mít společenský život." ? Děkuji za překlad. Těším se na pokračování.

Prehľad článkov k tejto téme:

Celebony: ( Jimmi )03.08. 2020Epilóg Nové začiatky 2/2
Celebony: ( Jimmi )31.07. 2020Epilóg 1/2
Celebony: ( Jimmi )22.07. 202026. Nedokonalá dokonalosť 4/4
Celebony: ( Jimmi )17.07. 202026. Nedokonalá dokonalosť 3/4
Celebony: ( Jimmi )11.07. 202026. Nedokonalá dokonalosť 2.časť
Celebony: ( Jimmi )10.07. 2020 26. Nedokonalá dokonalosť 1.časť
Celebony: ( Jimmi )07.07. 202025. kapitola Len Harry 3/3
Celebony: ( Jimmi )05.07. 202025. kapitola Len Harry 2/3
Celebony: ( Jimmi )03.07. 202025. kapitola Len Harry 1.časť
Celebony: ( Jimmi )30.06. 202024. Dôvod bojovať 2/2
Celebony: ( Jimmi )28.06. 202024. Dôvod bojovať 1/2
Celebony: ( Jimmi )26.06. 202023. Zelené svetlo 2/2
Celebony: ( Jimmi )23.06. 202023. Zelené svetlo 1/2
Celebony: ( Jimmi )21.06. 202022. Najhoršie nočné mory 2/2
Celebony: ( Jimmi )19.06. 202022. Najhoršie nočné mory ½
Celebony: ( Jimmi )18.06. 202021. Záchrana
Celebony: ( Jimmi )11.06. 202020. Smrteľné nebezpečenstvo 2/2
Celebony: ( Jimmi )10.06. 202020. Smrteľné nebezpečenstvo 1/2
Celebony: ( Jimmi )15.04. 202019. Je preč 3/3
Celebony: ( Jimmi )14.04. 202019. Je preč 2/3
Celebony: ( Jimmi )11.04. 202019. Je preč 1/3
Celebony: ( Jimmi )07.04. 202018. Pomoc 2/2
Celebony: ( Jimmi )31.03. 202018. Pomoc 1/2
Celebony: ( Jimmi )31.03. 202017. Pochyby a nedôvera 2/2
Celebony: ( Jimmi )24.03. 202017. Pochyby a nedôvera 1/2
Celebony: ( Jimmi )17.03. 202016. Bod zlomu 2/2
Celebony: ( Jimmi )03.03. 202016. Bod zlomu 1/2
Celebony: ( Jimmi )28.02. 202015. Zlý nápad
Celebony: ( Jimmi )10.02. 202014. Priateľ či nepriateľ 1.časť + 2. časť
Celebony: ( Jimmi )29.01. 202013. Reakcie 3.časť
Celebony: ( Jimmi )28.01. 202013. Reakcie 2.časť
Celebony: ( Jimmi )27.01. 202013. Reakcie 1.časť
Celebony: ( Jimmi )19.11. 201912. Následky 3. časť
Celebony: ( Jimmi )16.11. 201912. Následky 2.časť
Celebony: ( Jimmi )12.11. 201912. Následky 1.časť
Celebony: ( Jimmi )25.10. 201911. kapitola 2/2
Celebony: ( Jimmi )20.10. 201911. Roztrieštená ilúzia bezpečia 1/2
Celebony: ( Jimmi )18.10. 201910. Strach 2/2
Celebony: ( Jimmi )11.10. 201910. Strach 1/2
Celebony: ( Jimmi )27.09. 20199. Vadná dokonalosť – 2. časť
Celebony: ( Jimmi )20.09. 20199. Vadná dokonalosť – 1. časť
Celebony: ( Jimmi )10.09. 20198. Skúmanie nového teritória - 3.časť
Celebony: ( Jimmi )02.09. 20198. Skúmanie nového teritória - 2. časť
Celebony: ( Jimmi )22.08. 20198. Skúmanie nového teritória - 1. časť
Celebony: ( Jimmi )13.08. 20197. Prví a druhí - 3.časť
Celebony: ( Jimmi )26.07. 20197. Prví a druhí - 2.časť
Celebony: ( Jimmi )25.07. 20197. Prví a druhí - 1.časť
Celebony: ( Jimmi )22.07. 20196. Lekáreň - 3.časť
Celebony: ( Jimmi )20.07. 20196. Lekáreň - 2.časť
Celebony: ( Jimmi )19.07. 20196. Lekáreň - 1.časť
Celebony: ( Jimmi )25.06. 20195. Otázky a odpovede
Celebony: ( Jimmi )13.06. 20194. To, čo by ste nečakali
Celebony: ( Jimmi )04.06. 20193. Odhalenia
Celebony: ( Jimmi )14.05. 20192. Vydarené výmysly Weasleyovcov
Celebony: ( Jimmi )07.05. 20191. kapitola Začiatky
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )07.05. 2019Úvod k poviedke