Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Nedokonalá dokonalosť [FP I]

6. Lekáreň - 3.časť

Nedokonalá dokonalosť [FP I]
Vložené: Jimmi - 22.07. 2019 Téma: Nedokonalá dokonalosť [FP I]
Jimmi nám napísal:
Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.


Autor: Celebony

  Preklad: Jimmi Banner: solace

Originál

Rating: M

 

 

Kapitola 6. Lekáreň – 3. časť

 

"Och, tak ma to mrzí!" vykríkol, zohol sa, aby jej pomohol pozbierať fľaštičky, ktoré sa teraz kotúľali všetkými smermi.

Žena sa zasmiala. "Ach, nerob si starosti, rozprávaš sa s potvrdenou chodiacou katastrofou. Narážam do ľudí ako nejaká pomätená dorážačka," riekla s milým úsmevom.

Harry sa obzrel na Snapa, ktorý vyzeral pripravený zabiť ho. Vrhol zúfalý pohľad na Draco, ktorý rýchlo uvažoval.

"Héj, Sev, čo je toto?" spýtal sa Draco, keď zdvihol jednu spadnutú fľaštičku.

"Šupiny vodných ľudí," oznámil, keď sa na ňu pozrel, zatváril sa pritom mierne ohromene. "Používajú sa vo veľmi zložitých elixíroch."

"Áno, nuž, je to moje hobby pripravovať elixíry, teda minimálne pokúšať sa o ne. Práve sa snažím pripraviť nový elixír neviditeľnosti, o ktorom písali v časopise o elixíroch, ktorý odoberám, ale nanešťastie stále vybuchuje."

"Priesvitný dúšok?" spýtal sa prekvapene Snape. Žena sa postavila s taškami znova plnými elixírov. Tvárila sa vzrušene.

"Áno! Už ste o ňom počuli?"

"Áno. V tom článku sa to neuvádza, ale odstavte elixír z ohňa predtým, než primiešate šupiny," vyslovil oveľa miernejším tónom, než aký používal v učebni. On sám znel oveľa čulejšie, skoro dychtivo, aby sa porozprával s niekým, kto sa zaujímal o jeho obľúbeného koníčka.

Tá žena vyzerala, ako keby práve mala zjavenie.

"Samozrejme! Horúci Diminitiv sa nemôže miešať so šupinami! Nemôžem uveriť, že ste si to uvedomili!" zvolala. Snape z nej nedokázal spustiť oči.

"Nuž, je to majster elixírov na Rokforte," informoval ju Harry. Snape po ňom zazrel a Harry sa nevinne usmial.

"Harry," varovne vyštekol, ale tá žena sa na neho v úžase pozrela.

"Vy učíte elixíry? To je úžasné! Podľa toho, čo som počula, musíte byť mimoriadne nadaný, aby ste tam pracovali," vrelo prehlásila.

"On nadaný je," hrdo vyhlásil Draco.

Žena si presunula tašky a vystrela ruku k Snapovi. "Ja som Laura McCormicková."

Snape s ňou neohrabane potriasol, vyzeral podivne nepohodlne.

"Severus Snape."

Žena sa usmiala a potom sa otočila k chlapcom, aby sa jej predstavili.

"Draco Malfoy... ehm... chcem povedať Snape," neohrabane sa opravil, vrhol spýtavý pohľad na Snape, ktorý chlácholivo prikývol. Žena sa na neho súcitne pozrela.

"Čítala som o tebe v Dennom prorokovi. To bolo veľmi statočné, čo si urobil, zvlášť pre Harryho Pottera, keďže podľa toho článku ste nepriateľmi," láskavo prehlásila.

Draco sa hlúpo pozrel na Harryho.

"Áno, nuž, veci sa menia," riekol s pokrčením pliec.

"Áno, s Dracom sme teraz priatelia," dodal Harry. Žena sa k nemu spýtavo otočila. "Och, ja som Harry... Harry Potter," povedal trochu ostražitý nad ženinou reakciou.

Lauru to trochu prekvapilo. "Och, vyzeráš veľmi normálne na niekoho tak slávneho."

Harry si pomyslel, že Snape sa tvári trochu sklamane, pretože teraz predpokladal, že žena bude venovať plnú pozornosť chlapcom, ale zrazu sa výraz Laury zmenil na výraz šoku a stočila sa tvárou k Snapovi.

"Vy ste ten, kto vynašiel protilkolačí elixír," vykríkla so zalapaním po dychu. "Vedela som, že mi vaše meno znie povedome!"

Harry sa tiež pozrel v šoku na Snapa. Ako to, že ho o tomto neinformovali?

"Ach, nuž, vlastne áno. Asi pred desiatimi rokmi," vyhlásil apaticky, ale Harrymu bolo jasné, že mu to rozpoznanie polichotilo.

"To je úžasné. Mne sa podarilo vymyslieť jediný elixír a aj to len náhodou a dokázal jedine to, že menil všetko, čoho sa dotkol, na čierne."

"To je fakt užitočné," zareagoval sarkasticky Snape s nadvihnutým obočím.

Chlapci sa strhli nad mužovým necitlivým zmyslom pre humor, pomysleli si, že to bude s Laurou koniec.

Ale blondína sa len usmiala. "Ale samozrejme! Mohla by som ho predávať ako dekoračnú pomôcku pre upírov."

Snape sa nad tým žartom uznalo uškrnul.

"Nuž, bolo milé vás stretnúť." Laura sa pripravovala k odchodu.

"Počkajte!" zúfalo vyhŕkol Draco.

"Práve sme sa chystali ísť na zmrzlinu. Nechcete ísť s nami?" rýchlo improvizoval Harry.

"Áno, Sev, sľúbil si to," dodal Draco.

Snape sa na tých dvoch pozeral, ako keby práve prišli o rozum, ale rýchlo zmenil výraz, keď sa k nemu otočila Laura.

"Áno, mali by ste ísť," neohrabane povedal.

Laura sa usmiala a prikývla. "S radosťou."

Snape rýchlo zaplatil za prísady a štvorica prešla do zmrzlinového salónu, dvaja dospelí vpredu, bok pri boku, ponorení v rozhovore o elixíroch.

Draco s Harrym sa vliekli za nimi a vzájomne si blahoželali.

Štvorica sa nakoniec posadila za malý stôl so zmrzlinami. Harry s Laurou s kopčekmi v kornútikoch a Draco so Snapom s dôstojnejšími miskami.

Všetkých nadchol Laurin zmysel pre humor a to, že oceňovala ten sarkastický Snapov.

Rozhovor sa nakoniec stočil k obľúbenej téme Draca a Harryho.

"Takže, Laura, máte radi metlobal?" spýtal sa nedočkavo Harry.

Zasmiala sa nad tou otázkou. "Aby ste vedeli, vážne som nikdy nebola na šport, ale moja dcéra je do neho blázon. Vzala som ju so svojimi priateľmi na zápas a ona sa do neho zamilovala. Hoci má len štyri, vie, čo sa jej páči."

Zvyšní traja stuhli. Draco strelil po Harrym spanikárený pohľad.

"Vy ste vydatá?" zvedavo sa spýtal Harry

"Bola som. Keď sa moja dcéra, Anna, narodila, jej otec sa rozhodol, že nechce byť otcom a ušiel s nejakou mladou kočkou. Vyhrážal sa, že sa pokúsi získať plné opatrovníctvo Anny, ak mu nenechám dom, takže som mu ho nechala. Najlepšia dohoda, ktorú som kedy urobila."

"On vás opustil? Aký idiot!" úprimne vyhŕkol Snape. Laura sa na neho usmiala.

A predsa po Laurinom oznámení, že má dieťa, mohli chlapci povedať, že sa Snapov postoj k nej mierne zmenil.

Harry zašepkal Dracovi, aby tú ženu rozptýlil a presvedčil ju, nech ide kúpiť zmrzlinu aj pre svoju dcéru. Dvaja blondiaci sa vrátili dnu, aby vybrali téglik zmrzliny.

"Pozvite ju na večeru," zasyčal Harry Snapovi, keď odišli.

"Má decko," odsyčal nazad.

"No a čo? Páči sa vám!" naliehal Harry. "Okrem toho, aj vy máte, spomínate si? Volá sa Draco, je veľmi blonďavý, asi takto vysoký," naznačil rukou nad svoju hlavu.

"Nemudruj. Draco je niečo iné a ty to vieš. Je to tínedžer a hoci tí majú svoje vlastné problémy, vo všeobecnosti už majú za sebou ulepené prstíky, strkanie všetkého do úst, bľabotanie nezmyselných viet," vravel. "Nie som s deckami dobrý. Neznášajú ma a ja ich nemám rád, hlavne nie tie malé. Len skučia, plačú a smrdia," vyhlásil s odporom.

"Kedy ste boli niekedy v blízkosti detí?" skepticky sa spýtal Harry.

"Nikdy, pretože deti a ja nie sme dobrá kombinácia," vyštekol.

"Ako to môžete vedieť, keď ste pri nich nikdy neboli?" protestoval Harry.

Snape sa na neho zamračil, ale nevedel čo na to odpovedať.

"Len to skúste, pretože sa vám páči a povedzme si to priamo, potrebujete nejaký život," prehlásil, než si odhryzol zo svojho kornútika.

"Pozor, Harry," pohrozil Snape.

"Je to pravda," vecne prehodil Harry.

"Ja mám život, vďaka," vyštekol Snape.

"Byť celý deň strčený v labáku na elixíry sa nepočíta. Páči sa vám, Dracovi sa páči, je to dokonalé. Večne mi hovoríte, aby som vynaložil nejaké úsilie. Ako môj profesor potrebujete ísť dobrým príkladom," naliehal Harry.

"Vždy som vedel, že si drzý fagan," zavrčal Snape.

"A ja som vždy vedel, že máte nejakú inteligenciu, takže ju teraz použite!" zasyčal Harry.

"Ty máš ale guráž," zlovestne prehlásil Snape, ale Harryho to neovplyvnilo. "Tak či tak, možno povie nie."

"Samozrejme, že možno povie nie, ale boli ste špiónom koľko rokov? Myslím, že ste riskovali oveľa viac, než riskujete pozvaním niekoho na večeru."

"Dajako je čeliť Temnému pánovi ľahšie než toto," zamračene priznal Snape.

"Aleluja," uškrnul sa Harry. Dvojica vzhliadla, aby zbadala, že sa dvaja blondiaci vracajú.

"Spýtajte sa jej a povedzte jej, aby zobrala so sebou dcéru," povedal ako posledné Harry, než sa tí dvaja vrátili k nim.

"Nuž, myslím, že radšej by som mala ísť, než sa mi tá zmrzlina roztopí. Som rada, že som sa s vami zoznámila. Dúfam, že na seba niekedy znova narazíme, Severus," povedala, keď zasunula svoju stoličku.

Harry strelil po Snapovi ostrý pohľad.

"Nechceli by ste niekedy s dcérou prísť ku nám na večeru?" spýtal sa, znel necharakteristicky nervózne.

Mierne ju to prekvapilo. "Rada by som," vrelo odpovedala.

"Máte dnes večer o siedmej čas?"

"Fantastické. Ste pripojení na letaxovú sieť?" spýtala sa.

Dvaja dospelí si vymenili informácie, aby Snape mohol pripraviť kozub na to, aby ju vpustil dnu, pretože všeobecne umožňoval len pár spojení kvôli jeho a Dracovej ochrane.

Keď sa Laura odmiestnila, Snape si poposadol dozadu a zastonal. Dvojica chlapcov sa posadila spolu s ním.

"No tak, Sev, bude to skvelé," povzbudzoval ho Draco.

"Nemôžem uveriť, že ste ma vy dvaja do tohto uvŕtali. Bude čakať, že s jej deckom budem vychádzať. To je katastrofa. Bude to ako Longbottom s kotlíkom."

Draco sa nahlas rozosmial, kým Harry na nich nesúhlasne zazeral.

"Aby ste vedeli, Neville sa vážne snaží. Bol oveľa lepší minulý rok." Než začala hádka, pokrútil hlavou. "Ale nemeňme tému. Moja priateľka Kota večne stráži malé deti, takže niečo o deťoch prezistím."

Snape len zavrčal a so zamračením rozmačkal kus zmrzliny.

"Ehm, Sev? Kedy si naposledy mal rande?" obozretne sa spýtal Draco.

Snape zdvihol hlavu a zazrel na svojho krstného syna. "Mal som na starosti iné veci," rozhorčene odsekol.

"Sev?"

Snape len znova zavrčal, chytil sa rukami za hlavu.

Ten muž niečo zamrmlal.

"Ehm...  to bolo čo?" spýtal sa Draco.

"Povedal som, že asi pred desiatimi rokmi," prehovoril s pohľadom, ktorý hrozil rýchlou smrťou, ak si niektorý z nich z toho bude robiť žarty.

Draco prehltol.

"Dobre teda. Sirius nebol na rande šestnásť rokov," pokúsil sa ho upokojiť Harry.

"Ten bol vo väzení a na úteku pred ministerstvom," nevrlo podotkol Snape.

"Pravda..." Harry sa pokúsil vymyslieť niečo iné. "Nuž, ani ja som na žiadnom nebol."

"Ja som bol," hlasne prehlásil Draco. "V skutočnosti veľakrát."

Dve tmavovlasé osoby na neho zazreli.

"Čo je?" spýtal sa nevinne.

Snape s Harrym pretočili očami.

"Máš pätnásť. Ja som o dvadsať rokov starší ako ty."

"Nuž, teraz je na to vhodný čas. A kto sa stará, že si mal posledných desať rokov plné ruky práce s inými vecami? Laure sa očividne páčiš, takže budeš v pohode. A ja zistím, čo môžem ohľadne deciek a Draco ti môže pomôcť s tým, čo na večeru a podobné kúsky."

"To je ponižujúce," zastonal Snape.

"Nemaj obavy, Sev, musíme niekde začať," poťapkal Draco svojho krstného otca po chrbte.

Snape skutočne na blondiaka zavrčal.

"Ehm... Dray, nemyslím, že naozaj pomáhaš," zašepkal Harry.

"Viem. Ale je to sranda, že?" spýtal sa, znel celkom pobavene.

"Draco, chceš upratovať manor po celý zvyšok leta?"

"Citlivka," uškrnul sa Draco.

"Fajn. Draco, pomohol si ma do tohto namočiť, takže mi pomôžeš, aby som to zvládol."

"Sev, za svoj život som bol na viac večierkoch a večerách, než dokážem spočítať. Postarám sa o jedlo a oblečenie," samoľúbo vyhlásil.

"V poriadku, poďme na to," oznámil Harry, keď si vhodil posledný kúsok kornútika do úst.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: 6. kapitola - 3.časť Od: sisi - 24.07. 2019
To bude dobré, klid Severusi. Draco se opravdu vyzná v etiketě, umí sestavit večerní menu, vhodně Tě obleče(samozřejmě do Tvého oblíbeného černého hábitu se zdobnými prvky), i květiny vyčaruje, všechno dopadne dobře. Děkuji za kapitolu, těším se na pokračování.

Re: 6. kapitola - 3.časť Od: denice - 24.07. 2019
Je skvělé moci si celou kapitolu přečíst najednou. Ti dva intrikáni! Jsem z nich hotová, skvěle Severuse převálcovali. "Má dítě. No a co, ty taky." Severus je bez šance, ale myslím, že až tak moc se zase nevzpírá. Díky.

Re: 6. kapitola - 3.časť Od: Lupina - 23.07. 2019
Bavím se! Oni jsou naprosto úžasní. Miluju povídky: Jak Severusovi nabalit babu :D Děkuju, Jimmi.

Prehľad článkov k tejto téme:

Celebony: ( Jimmi )03.08. 2020Epilóg Nové začiatky 2/2
Celebony: ( Jimmi )31.07. 2020Epilóg 1/2
Celebony: ( Jimmi )22.07. 202026. Nedokonalá dokonalosť 4/4
Celebony: ( Jimmi )17.07. 202026. Nedokonalá dokonalosť 3/4
Celebony: ( Jimmi )11.07. 202026. Nedokonalá dokonalosť 2.časť
Celebony: ( Jimmi )10.07. 2020 26. Nedokonalá dokonalosť 1.časť
Celebony: ( Jimmi )07.07. 202025. kapitola Len Harry 3/3
Celebony: ( Jimmi )05.07. 202025. kapitola Len Harry 2/3
Celebony: ( Jimmi )03.07. 202025. kapitola Len Harry 1.časť
Celebony: ( Jimmi )30.06. 202024. Dôvod bojovať 2/2
Celebony: ( Jimmi )28.06. 202024. Dôvod bojovať 1/2
Celebony: ( Jimmi )26.06. 202023. Zelené svetlo 2/2
Celebony: ( Jimmi )23.06. 202023. Zelené svetlo 1/2
Celebony: ( Jimmi )21.06. 202022. Najhoršie nočné mory 2/2
Celebony: ( Jimmi )19.06. 202022. Najhoršie nočné mory ½
Celebony: ( Jimmi )18.06. 202021. Záchrana
Celebony: ( Jimmi )11.06. 202020. Smrteľné nebezpečenstvo 2/2
Celebony: ( Jimmi )10.06. 202020. Smrteľné nebezpečenstvo 1/2
Celebony: ( Jimmi )15.04. 202019. Je preč 3/3
Celebony: ( Jimmi )14.04. 202019. Je preč 2/3
Celebony: ( Jimmi )11.04. 202019. Je preč 1/3
Celebony: ( Jimmi )07.04. 202018. Pomoc 2/2
Celebony: ( Jimmi )31.03. 202018. Pomoc 1/2
Celebony: ( Jimmi )31.03. 202017. Pochyby a nedôvera 2/2
Celebony: ( Jimmi )24.03. 202017. Pochyby a nedôvera 1/2
Celebony: ( Jimmi )17.03. 202016. Bod zlomu 2/2
Celebony: ( Jimmi )03.03. 202016. Bod zlomu 1/2
Celebony: ( Jimmi )28.02. 202015. Zlý nápad
Celebony: ( Jimmi )10.02. 202014. Priateľ či nepriateľ 1.časť + 2. časť
Celebony: ( Jimmi )29.01. 202013. Reakcie 3.časť
Celebony: ( Jimmi )28.01. 202013. Reakcie 2.časť
Celebony: ( Jimmi )27.01. 202013. Reakcie 1.časť
Celebony: ( Jimmi )19.11. 201912. Následky 3. časť
Celebony: ( Jimmi )16.11. 201912. Následky 2.časť
Celebony: ( Jimmi )12.11. 201912. Následky 1.časť
Celebony: ( Jimmi )25.10. 201911. kapitola 2/2
Celebony: ( Jimmi )20.10. 201911. Roztrieštená ilúzia bezpečia 1/2
Celebony: ( Jimmi )18.10. 201910. Strach 2/2
Celebony: ( Jimmi )11.10. 201910. Strach 1/2
Celebony: ( Jimmi )27.09. 20199. Vadná dokonalosť – 2. časť
Celebony: ( Jimmi )20.09. 20199. Vadná dokonalosť – 1. časť
Celebony: ( Jimmi )10.09. 20198. Skúmanie nového teritória - 3.časť
Celebony: ( Jimmi )02.09. 20198. Skúmanie nového teritória - 2. časť
Celebony: ( Jimmi )22.08. 20198. Skúmanie nového teritória - 1. časť
Celebony: ( Jimmi )13.08. 20197. Prví a druhí - 3.časť
Celebony: ( Jimmi )26.07. 20197. Prví a druhí - 2.časť
Celebony: ( Jimmi )25.07. 20197. Prví a druhí - 1.časť
Celebony: ( Jimmi )22.07. 20196. Lekáreň - 3.časť
Celebony: ( Jimmi )20.07. 20196. Lekáreň - 2.časť
Celebony: ( Jimmi )19.07. 20196. Lekáreň - 1.časť
Celebony: ( Jimmi )25.06. 20195. Otázky a odpovede
Celebony: ( Jimmi )13.06. 20194. To, čo by ste nečakali
Celebony: ( Jimmi )04.06. 20193. Odhalenia
Celebony: ( Jimmi )14.05. 20192. Vydarené výmysly Weasleyovcov
Celebony: ( Jimmi )07.05. 20191. kapitola Začiatky
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )07.05. 2019Úvod k poviedke