Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Nedokonalá dokonalosť [FP I]

7. Prví a druhí - 2.časť

Nedokonalá dokonalosť [FP I]
Vložené: Jimmi - 26.07. 2019 Téma: Nedokonalá dokonalosť [FP I]
Jimmi nám napísal:
Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Autor: Celebony

  Preklad: Jimmi Banner: solace

Originál

Rating: M

 

7. Prví a druhí - 2.časť



„Harry?“  spýtal sa Sirius, keď zbadal svojho krstného syna uháňať cez obývačku do kuchyne.

„Došlo k istej pohrome s jedlom, takže podnikám záchrannú misiu,“ zavolal Harry s náručou plnou špagiet, veľkým pohárom s marinara omáčkou, makarónmi so syrom ako polotovar v krabičke, pár balení masla, lopatku, chleba a kopu plátkov syra. Schmatol pár plechoviek zázvorového piva  a čučoriedkového džúsu a strčil väčšinu toho do veľkého hrnca.

Bežal späť do obývačky, krikom sa lúčil s Tichošlapom a Námesačníkom, než sa preletaxoval späť na Snape manor. Utekal do kuchýň, kde boli haldy kamenných horákov. Okamžite pri ňom stáli dvaja domoví škriatkovia a čakali na pokyny.

„Senri, Baz, ako sa máte?“ zdvorilo sa spýtal Harry. Dvojica mu radostne povedala, že sa majú dobre a spýtali sa, ako by mohli pomôcť.

„V poriadku, potrebujem ďalšie väčšie hrnce a jeden strednej veľkosti. Tiež potrebujem panvicu, maslo, dve cedidlá, ak ich máte a tri lyžice na miešanie,“ povedal, keď začal otvárať balíčky. „Och, a veľký džbán, ak je to možné.“

Škriatkovia sa okamžite rozutekali, priniesli späť zásoby, ktoré potreboval. Harry im poďakoval, čo ich potešilo a malo za následok, že sa priateľskému chlapcovi snažili pomôcť ešte viac.

Nechal škriatkov naplniť dva hrnce vodou a začal pripravovať jedlo. Pripravil hromadu makarónov so syrom, celý balík špagiet a tak veľa zapekaných sendvičov so syrom, koľko sa zmestilo na servírovací tác, každý z nich nakrájal na trojuholníky ako predkrm. Zmiešal čučoriedkový džús a zázvorové pivo dokopy v džbáne a nechal škriatkov naložiť zvyšné jedlo na pekne vyzerajúce podnosy. Presne pätnásť minút po tom, čo odišiel, kráčal nahor do obývačky a niesol tác sendvičov. Škriatkovia sa mu vliekli v pätách a niesli všetko ostatné.

Podľa Harryho pokynov dvaja škriatkovia rozložili na podlahe deku a ostatní položili jedlo na ňu. Zapálili v kozube oheň, ale uistili sa, že Anna nespôsobí žiadne ďalšie nehody.

„Budeme jesť na zemi?“ spýtal sa Snape s nadvihnutým obočím.

„Och, ako piknik vo vnútri, aké nádherné!“ vzrušene povedala Laura a zaujala svoje miesto na deke.

„Zapekaný syr!“ vykríkol Draco, keď zbadal, čo je na tácke, ktorú Harry položil a okamžite obsadil svoje miesto na deke.

Snape sa tiež posadil, vyzeral trochu stratene pri tejto novej predstave jedenia na zemi.

„Čo je to?“ spýtal sa podozrievavo.

„Makaróny so syrom. Muklovská delikatesa,“ zažartoval, tiež sa posadil. „Nikto im nedokáže odolať.“

Všetci si nabrali na tanier a dvaja dospelí okoštovali jedlo trochu váhavo.

„No páni, Harry, som ohromená. Je to lahodné!“ vykríkla Laura.

„Mami, mne to chutí. Môžeme si to dať znova?“ spýtala sa Anna, ruky a tvár pokryté syrom a omáčkou. Snape sa znechutene pozeral na ten bordel, nepovšimnutý Laurou, ktorá sa naklonila k Anne a utrela ju servítkou.

Draco šťastne jedol zapekané sendviče so syrom so spokojnosťou v srdci.

„Dobre, stále nie som vo všeobecnosti fanúšikom muklov, ale musím priznať, že majú skvelé jedlo,“ prehlásil Draco, keď skúsil oranžové rezance.

„Harry, je to vynikajúce,“ pochválila Laura.

„Nuž, nebolo to ťažké pripraviť,“ skromne pokrčil Harry plecami. Trochu ho sklamalo, že Snape nijako jedlo nekomentoval, niežeby to od neho v skutočnosti očakával. Ale teraz bol trochu nervózny, že možno tomu mužovi nechutilo a jedol ho len preto, že to bola ich jediná možnosť. Rýchlo si pripomenul, že Snape neskladá komplimenty. Bolo by to proti jeho morálnemu kódexu.

Rozprávali sa o rozličných veciach, Draco s Laurou zabezpečovali väčšinu rozhovoru. V jednom okamihu Anna preliezla k Snapovi a začala mu klásť otázky. Kým Draco s Laurou boli ponorení v rozhovore o tom, aké korumpované je ministerstvo, Harry pobavene sledoval Annu so Snapom.

„Máš rád čiernu?“ spýtala sa Anna.

„Čože?“ zareagoval podráždene Snape.

„Máš čierny habit a máš čierne topánky a aj vlasy máš čierne a aj ponožky máš čierne,“ vysvetľovala jedným dychom. „Stále nosíš čiernu?“

„Áno.“

„Takže máš rád čiernu,“ vyhlásila Anna na záver.

„Áno, myslím, že áno,“ opatrne povedal Snape.

„Prečo?“

„Prečo čo?“

„Prečo máš tak veľmi rád čiernu?“

Snape na ňu v zlej predtuche zízal. „Pretože skrátka mám,“ vyštekol. Anna zjavne nepostrehla podráždený tón mužovho hlasu.

„Vyzeráš ako upír.“

Snape sa na ňu zamračil a zasyčal. „Ja vážne nevyzerám ako upír.“

„Máš tesáky?“ vzrušene sa spýtala.

„Nemám.“

„Môžem sa pozrieť?“

„Nie.“

„Keby spolu bojovali vlkolak a upír, kto by vyhral?“

„Neviem, čo je toto za otázku....“

„Ješ veľa čokolády?“ prerušila ho Anna.

„Čože? Nie.“

„Myslím, že máš, pretože máš vlasy ako čokoláda.“

Snape na ňu pozrel, ako keby bola zošalela.

„Máš rád deti?“

„Nie,“ odsekol.

„Prečo nie?“

„Pretože kladú príliš veľa otázok,“ zavrčal zlovestne, ale Anna sa len zachichotala.

„S tebou je taká sranda.“

„So mnou nie je žiadna sranda,“ podráždene namietal.

„Si zábavný a ufrflaný. Potrebuješ si zdriemnuť?“ spýtala sa nevinne. Harry prehltol smiech nad výrazom hrôzy v Snapovej tvári. Než ten stihol niečo povedať, Anna ho chytila za ruku a vložila mu svoju dlaň do jeho.

„Ty máš ale veľké ruky,“ vyhlásila. Snape si zamračene odtiahol ruku. „Učíš deti, pravda?“

„Áno,“ odpovedal s naštvaným povzdychom.

„Máš to rád?“

„Mám radosť len z učenia študentov, ktorí sa chcú učiť. Nanešťastie moje triedy sú plné neschopných hlupákov, ktorí by nevedeli ako pripraviť ten najjednoduchší elixír, ani keby na tom závisel ich život  a títo študenti sú plytvaním môjho času.“

Anna na neho chvíľu nechápavo hľadela, pretože nepochopila, čo práve povedal. „Čo máš rád?“

Snape nad tou otázkou nadvihol obočie. To sa ho často nepýtali.

„Elixíry.“
„A?“

„A obranu voči čiernej mágii a súboje,“ dodal náhlivým, tlmeným hlasom.

„Máš rád Draca?“

„Áno.“

„Máš rád Harryho?“

Snapove oči vzhliadli, aby našli Harryho, ako ich sleduje. Harry sa previnilo začervenal a sklopil pohľad do svojho taniera.

„Prečo sa nevrátiš k svojej mame?“ spýtal sa dievčatka v snahe odohnať ju od seba. Harryho srdce trošičku pokleslo pri tejto odpovedi.

„Máš rád moju mamu?“ spýtala sa zvedavo.

Snape sa tváril mierne znepokojene.

„Ehm... áno. Je to veľmi milá osoba,“ zašepkal, nervózne vzhliadol na Lauru, aby sa uistil, že im nevenuje pozornosť.

„Myslela som, či chceš, aby bola tvoja frajerka?“ spýtalo sa dievčatko frustrovane, pretože sa Snape snažil obísť jej otázky. Harry by odprisahal, že v tej chvíli Snape vyzeral z malého dievčatka trošku vydesený.

„Anna! Obťažuješ Severusa?“ vážne sa spýtala jej matka. Annina hlava sa stočila dokola.

„Nie, len som sa s ním rozprávala, vážne. Je to teraz môj kamarát,“ oznámila. Harry rýchlo zmenil svoj smiech na kašeľ, keď Snape na neho zazrel.

Väčšina večera uplynula hladko. Laura s Annou si rýchlo na troch mužských zvykli. Snape s Laurou sa dohodli ísť na poriadne rande do opery (Harry s Annou sa pri tomto ksichtili, kým Draco vyzeral, že trošku žiarli). Harry sa ponúkol, že s Dracom dajú pozor na Annu, keby Laura nedokázala nájsť opatrovateľku. Laura musela Annu vypáčiť od Snapa, pretože sa zavesila na jeho nohy a nechcela ich pustiť, priveľmi k Snapovmu prekvapeniu.

Len čo ženy odišli, obaja chlapci sa pozreli na Snapa a čakali na jeho názor. Robil, čo mohol, aby ich ignoroval.

„Nuž?“ netrpezlivo sa spýtal Draco.

„Desať minút a to decko takmer podpálilo manor,“ zavrčal.

„Myslím, že si ťa obľúbila,“ doberal si ho Draco. „Teraz si jej kamarát, však?“

„Draco, uvedomuješ si, že dole pod manorom sú žaláre, však?“ odsekol Snape.

„Takže, očividne sa ti Laura páčila, keďže ju berieš na operu,“ vecne vyhlásil Draco.

„Len keby nemala to decko,“ prehlásil, ako keby mal v ústach zlú chuť. „Ani ju nevyhrešila za to, že zapálila oheň v mojej jedálni!“

„To bola nehoda,“ vložil sa Harry. „Očividne oheň a štvorročné deti nie je dobrá kombinácia.“

„Povedal som vám, že o deťoch neviem nič. Nebola to tvoja práca zistiť takéto veci?“ vyštekol Snape.

Harry zažmurkal. „Prepáčte,“ bránil sa. „Všetko to nakoniec dopadlo dobre.“

„Och áno, sedieť na zemi a jesť podradné muklovské jedlo pripravené za pätnásť minút bolo fakt magické,“ sarkasticky povedal Snape.

Draco nad svojím krstným otcom pretočil oči.

„Fajn, dobre,“ vyštekol Harry, ktorého sa to dotklo. „Je mi ľúto, že som sa snažil.“

Náhlivo odišiel dole do kuchyne a začal zhromažďovať nepoužité jedlo a dával ho znova do hrnca z Domu svetla.

Snape rozrazil dvere na kuchyni.

„Nikto ťa nikdy nenaučil, že je drzé odísť uprostred rozhovoru?“

„Neuvedomil som si, že sme nejaký rozhovor viedli,“ chladne odvetil Harry.

Snape sa rozhliadol po všetkých prísadách, ktoré Harry balil.

„Takže si pomáhal s varením?“ spýtal sa.

Harry na neho vzhliadol so zvláštnym výrazom, než sa znova sústredil na balenie vecí.

„Samozrejme, že som pomáhal. Niežeby domoví škriatkovia vedeli ako pripraviť podradné muklovské jedlo,“ riekol, napodobňoval predchádzajúce Snapove slová.

„Nemyslel som to tak.“

Harry na neho pozrel s nadvihnutým obočím. „Existuje iný význam pre slovo podradné? Alebo ste mysleli, že ten povýšený tón sa dal pochopiť inak?“

„Kedy si mi začal odvrávať?“ vážne sa spýtal Snape.

Harry si vzdychol.

„Prepáčte,“ povedal, zdvihol svoj  hrniec plný surovín, „už sa to nestane, pane. Keby ste ma teraz ospravedlnili...“ Pokúsil sa odísť z kuchyne.

Snape pretočil oči. „Počkaj. Pozri, ja...“ Nedokázal sa prinútiť ospravedlniť sa. To bolo niečo, čo nerobieval. „Nemyslel som to tak. Okrem toho to jedlo nebolo také zlé,“ prehlásil s veľkým úsilím.

Harry sa na neho pozrel a vzdychol si, keď mu došlo, že sa mu žiadneho ospravedlnenia nedostane. Bolo zrejmé, že ten muž bol vystresovaný a Harry zo skúsenosti vedel, že si Snape rád vybíjal svoj hnev na iných. Dalo sa vážne očakávať, že tým cieľom bude Harry až dovtedy, kým sa dúfajme nezbavia starých zvykov.

„Je to v poriadku,“ povzdychol si.

Snapa trochu prekvapilo, že jeho chabý pokus ospravedlniť sa zafungoval tak ľahko.

„Radšej pôjdem. Nemajte obavy. Laure s Annou sa páčite a vy sa čoskoro naučíte všetko o tom ako zaobchádzať s deťmi.“ S týmito slovami Harry odišiel z kuchyne.

Narazil na Draca pri svojej ceste ku kozubu v obývačke.

„Vieš, že Sev je skrátka bastard, keď je vystresovaný. Večne sa na niečo sťažuje,“ riekol blondiak, nahnevaný na svojho krstného otca. „Okrem toho ja som považoval to muklovské jedlo za skvelé a obaja vieme, že môj názor je jediný, na ktorom záleží.“

Harry sa usmial nad Dracovou aroganciou, ale nemyslel si to isté. Na Snapovom názore záležalo, hoci si Harry nebol istý prečo.

****

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: 7. kapitola - 2.časť Od: sisi - 01.08. 2019
Děkuji za krásný překlad, evidentně se Dracovi povedlo zachránit situaci při pikniku na dece, kdy zbaštil všechny sendviče se sýrem, jedl, až měl boule za ušima. Severus se prokousával záplavou špaget na talíři se smišenými pocity - jak nedat najevo to, že mu to chutná, jak nedat najevo, že je to mudlovské jídlo, které mu nečekaně chutná, a jak nevyjádřit, že se mu líbí, že to chutná i Lauře? Jeho překvapení v kuchyni, když zjistil, že to vařil Harry, ne mudlové je opravdu pokrytecké. Jak to, že domácí skřítci neměli svícny očarované proti zvrhnutí a stůl nebyl opatřen kouzly proti vzplanutí? Naštěstí chutnalo i Anně, takže příště budou moci jít do jakékoliv restaurace bez ohledu na mudly, nebo kouzelníky. Teď se opravdu těším na pokračování.

Re: 7. kapitola - 2.časť Od: Lupina - 29.07. 2019
Hvězdou kapitoly je Aninka. Si zábavný a ufrflaný. Potrebuješ si zdriemnuť? To mě dostalo. No, Harry se snažil a pro dobrou na žebrotu, že? Snape by měl vytáhnout hlavu z... a začít se chovat přiměřeně svému věku. Je jak malý harant, když něco nejde podle něho, začne kolem kopat. Ale čte se o něm báječně. Hlavně Draco s Harrym jsou úžasní. Děkuju!

Re: 7. kapitola - 2.časť Od: denice - 27.07. 2019
Začínám mít moc ráda Annu. Srovnala Severuse během chvilky zřejmě lépe a dokonaleji, než se to povedlo generacím bradavických studentů (a možná i Voldemortovi). Jestli se Severus měl po někom vozit, neměl to být Harry, ale skřítci - mít doma zásoby jen na jednu večeři? V tak hóch snóbl domácnosti? Hmm… Ale věřím že se poučil a už nikdy nedá na stůl svíčky, když bude čekat návštěvu malého dítěte. Nebo mu dá skleničku k talíři... nebo se naučí hasící kouzlo...:-D Moc se těším, co Andulka vyvede příště - mohla by Severusovi donést darem něco růžového na sebe, vsadím se, že by ho donutila si to obléct. Díky!
Re: 7. kapitola - 2.časť Od: Jimmi - 28.07. 2019
Andulka je krásne meno, asi nemusím trikrát hádať skadiaľ? Ďakujem moc

Prehľad článkov k tejto téme:

Celebony: ( Jimmi )03.08. 2020Epilóg Nové začiatky 2/2
Celebony: ( Jimmi )31.07. 2020Epilóg 1/2
Celebony: ( Jimmi )22.07. 202026. Nedokonalá dokonalosť 4/4
Celebony: ( Jimmi )17.07. 202026. Nedokonalá dokonalosť 3/4
Celebony: ( Jimmi )11.07. 202026. Nedokonalá dokonalosť 2.časť
Celebony: ( Jimmi )10.07. 2020 26. Nedokonalá dokonalosť 1.časť
Celebony: ( Jimmi )07.07. 202025. kapitola Len Harry 3/3
Celebony: ( Jimmi )05.07. 202025. kapitola Len Harry 2/3
Celebony: ( Jimmi )03.07. 202025. kapitola Len Harry 1.časť
Celebony: ( Jimmi )30.06. 202024. Dôvod bojovať 2/2
Celebony: ( Jimmi )28.06. 202024. Dôvod bojovať 1/2
Celebony: ( Jimmi )26.06. 202023. Zelené svetlo 2/2
Celebony: ( Jimmi )23.06. 202023. Zelené svetlo 1/2
Celebony: ( Jimmi )21.06. 202022. Najhoršie nočné mory 2/2
Celebony: ( Jimmi )19.06. 202022. Najhoršie nočné mory ½
Celebony: ( Jimmi )18.06. 202021. Záchrana
Celebony: ( Jimmi )11.06. 202020. Smrteľné nebezpečenstvo 2/2
Celebony: ( Jimmi )10.06. 202020. Smrteľné nebezpečenstvo 1/2
Celebony: ( Jimmi )15.04. 202019. Je preč 3/3
Celebony: ( Jimmi )14.04. 202019. Je preč 2/3
Celebony: ( Jimmi )11.04. 202019. Je preč 1/3
Celebony: ( Jimmi )07.04. 202018. Pomoc 2/2
Celebony: ( Jimmi )31.03. 202018. Pomoc 1/2
Celebony: ( Jimmi )31.03. 202017. Pochyby a nedôvera 2/2
Celebony: ( Jimmi )24.03. 202017. Pochyby a nedôvera 1/2
Celebony: ( Jimmi )17.03. 202016. Bod zlomu 2/2
Celebony: ( Jimmi )03.03. 202016. Bod zlomu 1/2
Celebony: ( Jimmi )28.02. 202015. Zlý nápad
Celebony: ( Jimmi )10.02. 202014. Priateľ či nepriateľ 1.časť + 2. časť
Celebony: ( Jimmi )29.01. 202013. Reakcie 3.časť
Celebony: ( Jimmi )28.01. 202013. Reakcie 2.časť
Celebony: ( Jimmi )27.01. 202013. Reakcie 1.časť
Celebony: ( Jimmi )19.11. 201912. Následky 3. časť
Celebony: ( Jimmi )16.11. 201912. Následky 2.časť
Celebony: ( Jimmi )12.11. 201912. Následky 1.časť
Celebony: ( Jimmi )25.10. 201911. kapitola 2/2
Celebony: ( Jimmi )20.10. 201911. Roztrieštená ilúzia bezpečia 1/2
Celebony: ( Jimmi )18.10. 201910. Strach 2/2
Celebony: ( Jimmi )11.10. 201910. Strach 1/2
Celebony: ( Jimmi )27.09. 20199. Vadná dokonalosť – 2. časť
Celebony: ( Jimmi )20.09. 20199. Vadná dokonalosť – 1. časť
Celebony: ( Jimmi )10.09. 20198. Skúmanie nového teritória - 3.časť
Celebony: ( Jimmi )02.09. 20198. Skúmanie nového teritória - 2. časť
Celebony: ( Jimmi )22.08. 20198. Skúmanie nového teritória - 1. časť
Celebony: ( Jimmi )13.08. 20197. Prví a druhí - 3.časť
Celebony: ( Jimmi )26.07. 20197. Prví a druhí - 2.časť
Celebony: ( Jimmi )25.07. 20197. Prví a druhí - 1.časť
Celebony: ( Jimmi )22.07. 20196. Lekáreň - 3.časť
Celebony: ( Jimmi )20.07. 20196. Lekáreň - 2.časť
Celebony: ( Jimmi )19.07. 20196. Lekáreň - 1.časť
Celebony: ( Jimmi )25.06. 20195. Otázky a odpovede
Celebony: ( Jimmi )13.06. 20194. To, čo by ste nečakali
Celebony: ( Jimmi )04.06. 20193. Odhalenia
Celebony: ( Jimmi )14.05. 20192. Vydarené výmysly Weasleyovcov
Celebony: ( Jimmi )07.05. 20191. kapitola Začiatky
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )07.05. 2019Úvod k poviedke