Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Nedokonalá dokonalosť [FP I]

9. Vadná dokonalosť – 2. časť

Nedokonalá dokonalosť [FP I]
Vložené: Jimmi - 27.09. 2019 Téma: Nedokonalá dokonalosť [FP I]
Jimmi nám napísal:

Autor: Celebony

Preklad: Jimmi Banner: solace

Originál

Rating: M

 

Preklad z rýchlika

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

9. Vadná dokonalosť – 2. časť  

 

„Prečo je tu taká tma?“ Práve vkročil na druhé medziposchodie a zrazu všetky svetlá zhasli. Dospelí boli na ďalšom stretnutí Rádu a Harry bol, ako obvykle, v Brlohu. Kráčal nahor schodmi s Ronom, ale nespomínal si, že by bola niekedy v dome takáto tma. Nič nevidel.

„Ron?“ vyzval, ale jedinou odpoveďou bolo ticho. Otočil sa, a hoci nič nemohol vidieť, vycítil prázdnotu pred sebou.

„Ron?“

Znova sa otočil a žmúril do temnoty. Odhadol cestu k stene a začal tápať po vypínači. Po prvý raz premýšľal, či má Brloh vôbec vypínače, pretože nepoužívali klasické žiarovky. Vždy bral ako samozrejmosť, že svetlo v izbách či chodbách je vždy presne tak jasné, ako potreboval, teda okrem terajška.

„Ach, veľmi vtipné, Ron,“ vyštekol. Prebehli mu hlavou obrázky z hororového filmu, ktorý pozeral s Ginny. Čím viac sa naň snažil nemyslieť, tým si spomínal na viac.

„Krucinál,“ zamrmlal. Ticho ho začalo zmáhať.

„Ron, ukáž sa, toto nie je...“

„Harry?“ ozval sa nejaký hlas z miesta, kde veril, že sú schody.

„Ginny?“ zavolal nazad. „Kde si?“ zašepkal, nie celkom istý, prečo stíšil hlas. Posúval sa popri stene dopredu až do niekoho narazil, kvôli čomu takmer vyskočil z kože.

„Som tu,“ začul tlmený hlas rovno pred sebou. „Uvedomuješ si, že sa nás snažia vydesiť kvôli tomu filmu, však?“ spýtala sa placho.

„Áno,“ odvetil potichu. Zavolal to temnoty: „A nefunguje to!“

„Nefunguje?“ zašepkala Ginny.

„Asi áno,“ odšepkal Harry.

„Skúsme sa dostať do mojej izby. Ak už ovládli svetlá aj tam, mám tam aspoň pár sviečok,“ povedala potichu. Harry zacítil, ako rukou narazila na jeho predlaktie a prehmatala až k jeho dlani, aby ho chytila za ruku. Pomaly ich viedla hore schodmi.

„U Merlina, práve som si spomenula na scénu, kedy vypadne elektrina a tých chlapíkov vtiahnu do šatne a brutálne zavraždia,“ zašepkala.

„Och, vďaka, snažil som sa nespomenúť si na scény z toho filmu,“ sarkasticky odsekol Harry. „Ron, keď ťa nájdem, je z teba nebožtík,“ zavolal.

Zrazu zacítil, ako sa Ginnina ruka v jeho trhla, keď zakopla. Vykríkla a vrazila chrbtom do neho, zúfalo ho chmatla za košeľu.

„Niečo ma chytilo za členok,“ zaškriekala.

„Myslím, že si len na niečom zakopla.“ Harry sa snažil znieť nebojácne a prachbiedne zlyhal.

„Len sa odtiaľto dostaňme,“ navrhla vydesená Ginny. Ťahala ho za sebou rýchlejšie. Narazila do steny, než konečne našla ďalšie schodisko.  Dvojica prakticky hore schodmi vybehla.

Boli v polovici chodby ku Ginninej izbe, keď sa Ginny zarazila, kvôli čomu do nej narazil Harry a takmer oboch vyslal k zemi.

„Čo je?“ zadychčane sa spýtal, ale Ginny mu rukou zakryla ústa.

„Nepočul si to?“ zasyčala.

Dvojica tam chvíľu stála, napínala uši, aby niečo začula, ale už sa nič neozvalo. Ginny znova chytila Harryho za ruku, dobehli do Ginninej izby a zabuchli za sebou dvere.

„Dopekla, aj tu sa hrali so svetlami,“ zastonala. „Dobre, počkaj, len nájdem sviečky.“ Harry začul slabé buchnutie a Ginny zakliala. „Au, to bol môj nočný stolík.“

„Rona zabijem,“ zamrmlal Harry.

„A Freda s Georgeom,“ dodala Ginny. „Môžem ťa uistiť, že v tomto nie sú nevinne.“

Obaja zalapali po dychu, keď začuli pomalý škrabkajúci zvuk.

„To bolo čo?“ nervózne sa spýtal Harry.

„Och, u Merlina. Och, u Merlina,“ opakovala Ginny v hrôze.

Zrazu sa zavreté dvere rozleteli a tri postavy s výkrikom skočili dnu.

Ginny s Harrym začali kričať tiež.

Ozval sa zvuk plesknutia a hlasná nadávka.

Nakoniec sa znova rozsvietili svetlá a odhalili trojicu weasleyovských chalanov, ktorí sa hystericky smiali. George sa držal rukou za hlavu.

„Niečo si na mňa hodila!“ rozhorčene obvinil svoju sestru.

„To sa stav, ty blbec,“ nahnevane zaškriekala Ginny.

„To nebolo vtipné!“ zazeral Harry.

„To preto, že si... to pretože si...“ lapal  Ron po dychu, sotva zvládal dýchať, ako sa tak silno smial, z čoho sa dvojčatá rozrehotali ešte viac. „To preto, že si nevidel svoju tvár.“

„Och, je po vás, chalani,“ prehlásil Harry. „Toto vám poriadne vrátime.“

Weasleyovskí chalani sa len rozosmiali silnejšie.

„Poď, Ginny. Ideme naplánovať našu pomstu,“ povedal. Ginny ešte raz zazrela na svojich bratov, než nasledovala Harryho do teraz osvetlenej chodby.

****

Snape mal svinskú náladu, inak sa to popísať nedalo. Večne mával zlú náladu, ale tá sa teraz ešte zhoršila. Práve dohovoril s Dumbledorom, ktorý mu povedal, že má dôvod veriť, že sa smrťožrúti začínajú organizovať a že niekoľko kľúčových smrťožrútských väzňov zmizlo z Azkabanu. Len čo tie zmiznutia ministerstvo odhalilo, rýchlo presunuli zvyšných smrťožrútov do iného väzenia so strážcami, ktorých oddanosť bola nespochybniteľná, ale keby ministerstvo počúvalo Dumbledora už skôr, neboli by chýbali ani tí, čo zmizli. Napriek všetkému nedávnemu úsiliu neboli o nič bližšie k nájdeniu smrťožrútskeho hlavného stanu. Ani zajatí smrťožrúti nevedeli, kde sa nachádza. Snape si bol dobre vedomý toho prečo. Kedykoľvek Voldemort povolal svojich smrťožrútov, jednoducho sa dotkli jazvy a premiestnili sa, čo ich automaticky priviedlo k ich pánovi. Maximum, čo Snape kedy o tých miestach vedel, bolo, že boli vždy obklopené hustými lesmi, pravdepodobne veľmi ďaleko od civilizácie a boli takmer nemožné nájsť.

Draco ho z času na čas žiadal, aby šli na Malfoy manor po jeho veci, ale Snape mu to stále odmietal dovoliť. Nedokázal sa prinútiť povedať Dracovi dôvod prečo. Bolo to v skutočnosti jednoduché. Rád si bol istý, že by Lucius Malfoy zabil svojho syna, keby mal šancu a nedalo sa povedať, čo za pasce boli na Draca nachystané. Jeho veci už mohli byť dávno prekliate. A predsa ako poviete tínedžerovi, že ho jeho otec chce zabiť? Za nejaký čas Rád dokáže očistiť Dracove veci a skontrolovať ich, či nie sú zamorené kliatbami, ale zatiaľ sa ešte ničoho v dome nedotkli, len nastavili alarmy, ktoré ich budú informovať, keby do domu vkročil Lucius. Boli si istí, že sa ten muž vráti po niektoré zo svojich vecí, pokiaľ, samozrejme, sa nedopočuje, že Rád či ministerstvo sa v tom mieste príliš vŕtalo. Ale zakaždým, keď ho o to Draco požiadal, ho to vystresovalo ešte viac.

Jediné, čo v tejto chvíli túžil robiť, bolo byť sám, ale nie že tu bol len Draco, ale bol tu aj Harry. Snažil sa tú dvojicu presvedčiť, aby šli do Domu svetla, ale Draco to okamžite odmietol, pretože boli uprostred šachovej partie a Harry len pretočil očami nad Snapovými sarkastickými poznámkami o otravných tínedžeroch. V poslednej dobe si fakt myslel, že sa mu páči, ako je Harry pri ňom sebavedomý, ale dnes to bolo neuveriteľne otravné a skôr mu to pripomínalo arogantnosť.

Mohol jednoducho opustiť obývačku, ale on tam bol prvý a toto bol jeho dom! Zakaždým, keď šachová figúrka narazila do druhej a rozbila ju na kúsky, zvuk s tým spojený rozbúšil jeho hlavu.

Jeden z Dracových hradov rozbil Harryho pešiaka a Harry sa nahlas zasmial, keď ostatní pešiaci Draca preklínali.

„Oooh, Dray, to je verbálny útok,“ smial sa Harry. „Myslím, že moje pešiaci sa budú chcieť pomstiť za svojho priateľa.“

„Prečo vy dvaja nejdete niekam, kde sú otravné zvuky normálne? Dom svetla by bol dokonalý,“ zavrčal Snape.

Draco sa zasmial, kým sa Harry pozrel na profesora a pretočil očami, než sa dvojica vrátila ku hre. Snape sa na neho zaškeril, keď sa už nepozeral. Spomenul si, ako James Potter, kedysi v škole, zvykol pretáčať očami zakaždým, keď Snape v triede prehovoril. Populárny, dokonalý Potter. Občas Harry jednoducho príliš vyzeral ako jeho otec, aby to Snape dokázal zniesť.

Pozrel sa na tie strapaté havranie vlasy a tie sprosté okuliare. Začal zabúdať na rozdiely, ktoré mali byť medzi Jamesom a Harrym. Zamračil sa, keď videl ako Harry niečo uštipačne poznamenal Dracovi, ignoroval fakt, že jeho krstný syn zažartoval na oplátku, vôbec sa neurazil. Snažil sa nahovoriť si, že Harry je iný, ale jediné na čo dokázal myslieť, bolo to, ako sa Harry na neho uškŕňa podobne ako jeho otec. Dokázal myslieť len na ten posmešný smiech od svojich vrstovníkov, ktorý inšpirovali posmešné poznámky z úst šestnásťročného Jamesa.

Nakoniec to už dlhšie nevydržal.

Prudko sa postavil.

„Potter,“ vyštekol.

Harry prekvapene vzhliadol. Už veľmi dlho nepočul, aby ho Snape oslovil priezviskom alebo na neho použil tento nenávistný tón.

„Áno?“ spýtal sa, v nádeji, že si tú mrzutosť v mužovom hlase len predstavuje.

„Pre teba je to pane. Mám už po krk toho, ako mi neúctivo odvrávaš. Som tvoj profesor a ty sa máš ku mne správať s rešpektom, pochopil si?“ uškrnul sa. Dvojica chlapcov na neho prekvapene vzhliadla. Harryho oči sa leskli ublížením.

„Áno, pane,“ zamrmlal, cítil sa ponížene za to, že si niekedy myslel, že by ho Snape mohol považovať za niečo viac ako svojho najnenávidenejšieho študenta.

„Sev, čo sa do pekla deje?“ spýtal sa Draco, naprosto ohromený náhlou zmenou postoja krstného otca k Harrymu. Avšak Snape ho ignoroval a uprene hľadel na Harryho.

„Myslím, že si prekročil dobu svojho pobytu,“ chladne prehlásil.

„Niečo som spravil?“ spýtal sa Harry zmätene. „Nechcel som...“

Snape k nemu nakráčal a zlovestne sa nad ním týčil, kým Harry sedel nervózne na zemi.

„Už s tebou strácam trpezlivosť, Potter. Nechápeš, že už tu nie si vítaný alebo to dokáže preniknúť tou tvojou hrubou lebkou? Možno si namýšľaš, že nikto sa nikdy nedokáže nabažiť toho, aby mal po celý čas v dome slávneho Harryho Pottera, ktorý tam zostáva tak dlho ako sa mu zachce? Vedel som, že máš absolútne príšerne spôsoby spodnej triedy, ako si predviedol pri večeri, ale neuvedomil som, že sú spojené s aroganciou, ktorú dokonca ani tvoj otec nedokázal dosiahnuť.“

Draco na neho neveriacky zízal s ústami dokorán. Bolo to, ako keby sa zrazu vrátili o rok v čase.

Harry prikývol, nešťastne hľadel do svojho lona.

„Je mi to ľúto,“ zašepkal po chvíli. „Neuvedomil som si, že som tak na obtiaž.“

„Tak som ťa veľmi rád poučil, Potter.“

Harry sa vyštveral na nohy a rozlúčil sa s Dracom. Prešiel ku kozubu, Snapov nenávistný pohľad po celý čas na ňom a nabral štipku letaxu.

Tesne predtým, ako sa odletaxoval, Harryho smaragdové oči švihli nahor a stretli sa so Snapovými. Boli naplnené takým smútkom a ublížením, že priviedli Snapa späť do reality. Zrazu si uvedomil, čo práve urobil, ale Harry už zmizol.

„Sev, čo to krucinál malo znamenať?!“ zajačal Draco, keď vyskočil na nohy.

Snape nasadil ľahostajný výraz, znova sa posadil do kresla a zdvihol knihu.

„Nie, Sev, odlož tu knihu a odpovedz mi! Čo to malo byť? Prečo si na neho takto jačal?“ nahnevane kričal Draco.

„Rupli mi nervy. Prekoná to,“ odmávol Snape.

„Zase si premýšľal o jeho otcovi, však?“ obvinil ho Draco.

Snape miesto odpovede na neho zazrel.

„U Merlinovej brady, Sev! Harry nie je jeho otec! Rovnako ako ja nie som môj a ty nie si tvoj otec, inak by sme boli smrťožrútmi a Harry by bol arogantný tyran, ale my nie sme a on ním nie je. A ako môžeš povedať, že to prekoná? Nie je to hlupák, Sev. Na toto nezabudne!“ zúril Draco.

„Draco, netráp sa kvôli tomu,“ odporúčal Snape varovne. „Roky som sa k nemu takto správal na elixíroch a predsa sa kvôli tomu duševne nezrútil,“ sarkasticky prehlásil, čo len rozpálilo synovcov hnev.

„Vieš, si presne taký istý ako všetci ostatní. Jednoducho si myslíš, že je to nejaký idol, ktorý nedovolí, aby ho niečo trápilo. Myslíš si, že len preto, že je slávny, tak to znamená, že nemá dovolené byť ublížený tým, čo ľudia povedia alebo urobia, presne tak ako nemá dovolené byť len človekom, ale vždy musí byť nejakým silným hrdinom,“ jačal nenávistne Draco.

„Draco, to stačí. To si naozaj nemyslím a ty to vieš,“ ostro zareagoval Snape.

„Áno, myslíš! Áno, myslíš! Ale si ešte horší, pretože si myslíš, že máš právo chovať sa k nemu, ako sa ti zachce len preto, že jeho otec bol k tebe zlý! U Merlina, ak máš byť na niekoho naštvaný, tak by si mal byť na mňa! Ja som ten, kto päť rokov šikanoval jeho a jeho sprostých priateľov! Ja som James Potter tejto generácie!“ reval Draco.

„Nie, nie si! Nebuď hlúpy, Draco,“ vyštekol Snape.

„Oh, tak ja som ten, čo je hlúpy. Ty vieš, že mám pravdu. Ja som naozaj ako James Potter a vieš ty, čo to robí z Harryho? Toho, koho som šikanoval? V tejto generácii je tebou. Takže v skutočnosti som to možno ja, koho chceš vykopnúť zo svojho domu.“

„Draco, teba by som nikdy z tohto domu nevykopol a ty to vieš! Prestaň byť absurdný. Vôbec nie si ako James Potter a Potter nie je ako ja. Potter to prekoná tak ako tisíckrát predtým a keď sa zajtra zastaví, aby ste šli na metlobal, uvidíš znova jeho energické, bezstarostné ja,“ vysvetľoval Snape so slabým úškrnom. Draco na neho zazrel.

„Neopovažuj sa mu znova povedať Potter. Dúfam, že si uvedomuješ, že si sa sám zmenil na Jamesa Pottera, keď sa vozíš po ľuďoch, ktorí si to nezaslúžia,“ chladne prehlásil. Než Snape stihol prekonať šok z Dracových slov, mladý blondiak nahnevane odkráčal z izby, ale ešte zakričal cez plece: „Ak si odohnal môjho jediného skutočného priateľa, nikdy ti to neodpustím.“

Bolo počuť hlasný dupot a tresknutie dverí zhora.

Snape sedel v nemom šoku zo synovcových obvinení. Skutočne boli absurdné: on vôbec nebol ako James Potter. Harrymu naozaj neublížil. Snape sa len bude chovať, ako keby sa nič nestalo, keď sa tu zajtra Harry zastaví kvôli metlobalovému zápasu, na ktorý mali ísť, a obaja jednoducho zabudnú, že sa to niekedy stalo. Harry nedbal na všetky tie kruté veci, čo mu Draco v minulosti povedal a to isté urobil so Snapom. Môže to spraviť znova.

Bol predsa Harry.

****

Ale Harry sa na druhý deň neukázal. Keď nastal čas odchodu, Draco zišiel dole schodmi s chladným výrazom.

„Práve som hovoril s Harrym. Nepríde. Povedal, že si mal pravdu, že bol skutočne neohľaduplný, keď sa hnal do všetkého po hlave. Nechce ťa obťažovať. Povedal mi, aby som ti povedal, že zabudol na to, že už sľúbil Siriusovi s niečím pomôcť,“ rezervovane oznámil Draco svojmu krstnému otcovi, než zdvihol Annu, ktorá ho ťahala za habit.

„Nebuď smutný Draco, pôjdeme pozrieť stíhačov a Harry sa tam s nami stretne,“ prehlásila s istotou, kým ho hladila milujúco po vlasoch, ako keby sa maznala s mačiatkom.

„Harry nejde, Anna,“ informoval ju Draco, keď veľkými krokmi obišiel Snapa s Laurou.

„Áno, ide. Stíhačov by si nenechal ujsť. Harry miluje stíhačov,“ rozhodne tvrdila.

„Áno, miluje,“ odpovedal Draco s upreným pohľadom na svojho krstného otca. Snape sa tváril trochu previnilo a trochu nahnevane. Laura mu upokojujúco položila ruku na plece.

„Mohol sa aspoň ukázať. Teraz tu nie je a zničil všetkým náladu,“ zašepkal Laure, ktorá počula o udalosti z dvoch zorných uhlov.

„Bolo by to asi horšie, keby prišiel, Sev. Bolo by to oveľa napätejšie,“ potichu povedala. „Myslím, že by sme mali na dnes ten zápas zrušiť. Nikto naň nemá náladu. Poďme miesto toho len na obed a pôjdeme na ďalší zápas, keď sa tento malý problém vyrieši, dobre?“

Draco so Snapom si vzdychli a súhlasne prikývli. Anna sa zmätene rozhliadala.

„My nejdeme?“ spýtala sa, vyzerala, ako keby sa pokúšala prísť na to, čo si o tom myslieť. „Nechceš ísť, Sev?“

„Dnes nie, Anna,“ unavene odpovedal Snape.

„Potom ani ja nechcem ísť,“ hrdo oznámila. „Ale Harry aj tak príde?“

„Dnes nie, miláčik,.“ odpovedala Laura.

„Prečo nie?“ sklamane sa spýtala.

„Pretože niekto spôsobil, že má pocit, že tu nie je chcený,“ povedal Draco s výrečným pohľadom na krstného otca.

„Prečo?“ spýtala sa Anna.

„Pretože tento človek nepovažuje Harryho za ľudskú bytosť. Myslí si, že sa Harry môže používať ako ventil na jeho hnev bez toho, aby to malo nejaké následky. A časť z neho si myslí, že si to Harry zaslúži, aj keď tomu tak nie je,“ strnulo vysvetľoval Draco. Snape na neho pozeral s nerozlúštiteľným výrazom.

Anna sa len zmätene na Draca pozerala, nechápala, čo práve povedal.

Laura sa pozrela striedavo na oboch mužských a prešla ku Dracovi, kde od neho nežne vzala Annu.

„Viete, myslím, že si s Annou urobíme babskú jazdu,“ oznámila.

„Nie, ne...“ začal Snape, ale Laura ho prerušila.

„Myslím, že vy dvaja si musíte vyriešiť isté veci poriadne dlhým rozhovorom. Naplánujeme si metlobal v iný deň.“ Objala jednou rukou Draca, než sa s nimi rozlúčila a odletaxovala preč.

Snape s Dracom tam mlčky stáli niekoľko minút.

„Draco, pozri, ospravedlňujem sa za to, čo som včera urobil,“ vzdychol si Snape.

„Prečo sa ospravedlňuješ mne? Nehovor, že ťa to mrzí, pokiaľ ťa to naozaj nemrzí. A nemyslím si, že ťa to môže naozaj mrzieť, až kým s tým niečo neurobíš,“ vážne povedal Draco.

„Nerozumieš tomu, Draco. Ja sa skrátka nedokážem Harrymu ospravedlniť.“

„A prečo dopekla nie?“ podráždene sa spýtal Draco.

„Je to komplikované. Môj vzťah s ním nie je rovnako neformálny ako s tebou. Stále si musím udržať svoju autoritu, aby som mal jeho rešpekt.“

„Sev, Harry ťa už rešpektuje. Rešpekt nie je niečo, čo získaš zastrašovaním ľudí alebo tým, že ich budeš desiť alebo byť k nim krutý. Rešpekt je niečo, čo si musíš zaslúžiť a pre mňa, rovnako ako pre Harryho, jediná možnosť čo urobiť v tejto situácii je priznať si, že sa mýliš a snažiť sa veci napraviť. To preto sa s Harrym vzájomne rešpektujeme. Ak si myslíš, že môžeš jednoducho robiť takéto veci a nesnažiť sa ich napraviť, potom nikdy nezískaš Harryho rešpekt a stratíš môj.“

„Draco, to nie je také jednoduché...“

„Ak na päť sekúnd odložíš svoju pýchu a prestaneš sa správať ako zbabelec, potom sa to stane ľahšie, než si myslíš,“ povedal Draco.

„Teraz je príliš neskoro na ospravedlnenie sa. Už bude najlepšie nechať to, nech sa všetko preženie, ale nabudúce sa ospravedlním, dobre?“ navrhol kompromis Snape.

„Nabudúce? Bude nejaké ďalšie nabudúce?“ neveriacky sa spýtal Draco.

„Ľudia robia chyby, Draco.“

Draco sklamane pokrútil hlavou.

„Ty sa ani nepokúsiš dať všetko do poriadku, však?“

„Samozrejme, že pokúsim,“ protestoval Snape.

„Ako?“

„Zaistím, že bude vedieť, že som to nemyslel vážne.“

„Ako?“ naliehal Draco.

„Povedal si, že činy hovoria hlasnejšie než slová, takže mu len ukážem prostredníctvom toho, ako sa k nemu budem správať, že som to nemyslel vážne.“

„Občas, ľudia potrebujú oboje, Sev: činy aj slová.“

„S Harrym nie sme na tej úrovni,“ povedal Snape.

„Nie ste na úrovni, na ktorej sa k nemu správaš ako k ľudskej bytosti?“ podráždene sa spýtal Draco. „Potom si jedným z mnohých.“

„To malo čo znamenať?“

„Ľudia sa k nemu správajú buď ako špine alebo ako k nezničiteľnému hrdinovi. Nedokážem rozlíšiť, do ktorej skupiny patríš ty,“ zatrpknuto povedal Draco. „Aby si vedel, spomenul, že jeho krstný otec sa s ním nikdy nerozpráva o ničom vážnom. Nikto sa nerozpráva. A ja som mu povedal, že by mal ísť za tebou, ak bude mať niekedy pocit, že potrebuje nejakého dospelého, s ktorým sa porozprávať. Povedal mi, že ty by si nechcel, aby za tebou prišiel, ale ja som trval na tom, že by ti to nevadilo, že ho máš rád. No páni, teraz si pripadám ako idiot. Vzbudil som jeho nádeje a ty si ich rozbil na kúsky. Dúfam, že ťa to teší.“

„To si mu povedal?“ chabo sa spýtal Snape. Teraz sa už určite cítil previnilo.

„Áno. Ale to bolo predtým, než som vedel, že mu dokážeš, že mal pravdu.“ Draco sa pohol k schodom. „Prosím informuj ma, keď sa rozhodneš zostúpiť zo svojho piedestálu a začneš sa chovať ako ten Severus, ktorého som si myslel, že poznám.“

S tým Draco strnulo vyšiel hore schodmi a Snape sa nenamáhal na neho zavolať, pretože sa už nemal čím brániť.

Nemal pocit, že si zaslúži, aby sa bránil.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Hej, kdy Draco dospěl? Peklo zamrzlo a mně nikdo nic neřekl! Musím říct, že to tady Severusovi dost nandal, ale zřejmě je potřeba, aby do toho tvrdohlavého chlapa někdo vemluvil trochu rozumu, protože to, co Harrymu předvedl, je do nebe volající. Jak rychle zapomněl, že ten kluk umřel... Grr, tentokrát jsem na mistra lektvarů hooodně naštvaná :-( Moc děkuju za další kapitolu, naše drahá čarodějko-zakladatelko Jimmi!

Ech, tak Snape mi vyrazil dech. Nějak nechápu, proč tak najednou vyjel. Celou povídku vypadal s Harrym v pohodě. Tak nevím, jestli mi někde něco neuniklo. Jak teď překládám Rodinu, kde je taky s Harrym a Dracem, tak ho mám prostě zaškatulkovaného jinak. No, uf. Díky za překlad.

Děkuji za krásný překlad. Podle mě má Severus nějaký problém v emocionální rovině, asi mu něco nevychází s Laurou tak, jak by mělo, nebo si představuje, že by mělo, takže se obul do nejslabšího článku svého bytí, do Harryho. Možná i Laura zbaběle prchla před Snapeovým výrazem, možná je ona příčinou rozkolu, ale ne schválně. Tudíž se těším, jak to nakonec svými dlouhými rozhovory vyřeší, a vážně doufám, že to vyřeší dobře. Těším se na pokračování.

Mám moc ráda tvoje překlady z rychlíku :-) Zdá se, že si tady Draco se Severusem vyměnili role - Severus je ten tvrdohlavý dospívající, zatímco Draco mu velmi dospělým, klidným a rozumným způsobem vysvětluje, co udělal špatně. Moc se těším na způsob, jakým se Severus pokusí napravit svou chybu, hádám, že se bude muset vydat za Harrym sám, a jsem moc zvědavá, co k tomu řekne Harryho kmotr. Díky.

Prehľad článkov k tejto téme:

Celebony: ( Jimmi )03.08. 2020Epilóg Nové začiatky 2/2
Celebony: ( Jimmi )31.07. 2020Epilóg 1/2
Celebony: ( Jimmi )22.07. 202026. Nedokonalá dokonalosť 4/4
Celebony: ( Jimmi )17.07. 202026. Nedokonalá dokonalosť 3/4
Celebony: ( Jimmi )11.07. 202026. Nedokonalá dokonalosť 2.časť
Celebony: ( Jimmi )10.07. 2020 26. Nedokonalá dokonalosť 1.časť
Celebony: ( Jimmi )07.07. 202025. kapitola Len Harry 3/3
Celebony: ( Jimmi )05.07. 202025. kapitola Len Harry 2/3
Celebony: ( Jimmi )03.07. 202025. kapitola Len Harry 1.časť
Celebony: ( Jimmi )30.06. 202024. Dôvod bojovať 2/2
Celebony: ( Jimmi )28.06. 202024. Dôvod bojovať 1/2
Celebony: ( Jimmi )26.06. 202023. Zelené svetlo 2/2
Celebony: ( Jimmi )23.06. 202023. Zelené svetlo 1/2
Celebony: ( Jimmi )21.06. 202022. Najhoršie nočné mory 2/2
Celebony: ( Jimmi )19.06. 202022. Najhoršie nočné mory ½
Celebony: ( Jimmi )18.06. 202021. Záchrana
Celebony: ( Jimmi )11.06. 202020. Smrteľné nebezpečenstvo 2/2
Celebony: ( Jimmi )10.06. 202020. Smrteľné nebezpečenstvo 1/2
Celebony: ( Jimmi )15.04. 202019. Je preč 3/3
Celebony: ( Jimmi )14.04. 202019. Je preč 2/3
Celebony: ( Jimmi )11.04. 202019. Je preč 1/3
Celebony: ( Jimmi )07.04. 202018. Pomoc 2/2
Celebony: ( Jimmi )31.03. 202018. Pomoc 1/2
Celebony: ( Jimmi )31.03. 202017. Pochyby a nedôvera 2/2
Celebony: ( Jimmi )24.03. 202017. Pochyby a nedôvera 1/2
Celebony: ( Jimmi )17.03. 202016. Bod zlomu 2/2
Celebony: ( Jimmi )03.03. 202016. Bod zlomu 1/2
Celebony: ( Jimmi )28.02. 202015. Zlý nápad
Celebony: ( Jimmi )10.02. 202014. Priateľ či nepriateľ 1.časť + 2. časť
Celebony: ( Jimmi )29.01. 202013. Reakcie 3.časť
Celebony: ( Jimmi )28.01. 202013. Reakcie 2.časť
Celebony: ( Jimmi )27.01. 202013. Reakcie 1.časť
Celebony: ( Jimmi )19.11. 201912. Následky 3. časť
Celebony: ( Jimmi )16.11. 201912. Následky 2.časť
Celebony: ( Jimmi )12.11. 201912. Následky 1.časť
Celebony: ( Jimmi )25.10. 201911. kapitola 2/2
Celebony: ( Jimmi )20.10. 201911. Roztrieštená ilúzia bezpečia 1/2
Celebony: ( Jimmi )18.10. 201910. Strach 2/2
Celebony: ( Jimmi )11.10. 201910. Strach 1/2
Celebony: ( Jimmi )27.09. 20199. Vadná dokonalosť – 2. časť
Celebony: ( Jimmi )20.09. 20199. Vadná dokonalosť – 1. časť
Celebony: ( Jimmi )10.09. 20198. Skúmanie nového teritória - 3.časť
Celebony: ( Jimmi )02.09. 20198. Skúmanie nového teritória - 2. časť
Celebony: ( Jimmi )22.08. 20198. Skúmanie nového teritória - 1. časť
Celebony: ( Jimmi )13.08. 20197. Prví a druhí - 3.časť
Celebony: ( Jimmi )26.07. 20197. Prví a druhí - 2.časť
Celebony: ( Jimmi )25.07. 20197. Prví a druhí - 1.časť
Celebony: ( Jimmi )22.07. 20196. Lekáreň - 3.časť
Celebony: ( Jimmi )20.07. 20196. Lekáreň - 2.časť
Celebony: ( Jimmi )19.07. 20196. Lekáreň - 1.časť
Celebony: ( Jimmi )25.06. 20195. Otázky a odpovede
Celebony: ( Jimmi )13.06. 20194. To, čo by ste nečakali
Celebony: ( Jimmi )04.06. 20193. Odhalenia
Celebony: ( Jimmi )14.05. 20192. Vydarené výmysly Weasleyovcov
Celebony: ( Jimmi )07.05. 20191. kapitola Začiatky
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )07.05. 2019Úvod k poviedke