Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Nedokonalá dokonalosť [FP I]

12. Následky 1.časť

Nedokonalá dokonalosť [FP I]
Vložené: Jimmi - 12.11. 2019 Téma: Nedokonalá dokonalosť [FP I]
Jimmi nám napísal:


Autor: Celebony

Preklad: Jimmi Banner: solace

Originál

Rating: M

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

12. Kapitola  1/3

 

Len pár hodín po tom, čo obaja chlapci zaspali, Draca náhle prebral násilný otras. Na chvíľu bol mimoriadne zmätený a začal panikáriť, pretože ho okamžite napadlo, že sú tam smrťožrúti. Rozhliadol sa, konečne rozoznal svoje okolie spolu s tmavovlasým chlapcom na druhej posteli. Harry sa divoko zmietal s očami tuho zatvorenými, kričal a prosil neviditeľného útočníka.

Draco vyskočil z postele a pribehol k nemu, volal Harryho meno. Chytil chlapca za plecia a mierne ním zatriasol, ale to u neho vyvolalo ešte väčšiu paniku.

"Nieee! Prestaň! Strýko Vernon! Prosím nie!! Sirius, je mi to ľúto!!!"  kričal, keď sa snažil Draca odtlačiť.

"Harry, zobuď sa!" zúfal si Draco.

Zrazu ho uvítali doširoka otvorené zelené oči, keď sa Harry náhle posadil, takmer si s Dracom zrazil hlavu. Hyperventiloval, tvár mal pokrytú korálikmi studeného potu. Neovládateľne sa triasol, kým jeho oči skákali po izbe, ako keby sa niekto ukrýval v temnote a čakal, kedy zaútočí.

"Harry, dýchaj. Dýchaj," znepokojene prikázal Draco, ale Harry príliš panikáril, aby počúval.

V tej chvíli sa vo dverách objavil Snape, mierne zadychčaný. Harry nadskočil, keď zbadal siluetu majstra elixírov. Bez okuliarov nevidel jasne, kto to je, len vedel, že do izby vkročil dospelý muž a to ho ešte viac vyľakalo.

"Nie, nie, nie, nie," mrmlal zúfalo. Snape spravil pár krokov k Harrymu, ale chrabromilčan rýchlo cúval, až kým nenarazil na opierku hlavy. "Prosím, už znova nieee," prosil, krútil hlavou. Snape stuhol na mieste.

"Harry, bol to len sen. Si v bezpečí," naliehal Draco.

"Bo-bol som tam! Znova som tam bol! Och bože a Sirius..." nezmyselne kričal Harry, začínal nepravidelne dýchať.

"Upokoj sa. Nie si tam; si v bezpečí. Tu ti nikto neublíži," skúsil Draco naslepo, nebol si istý, či vraví tie správne slová. Nikdy predtým nikoho neutešoval.

Zaplavila ho vlna úľavy, keď Harry zatvoril oči a niekoľkokrát sa zhlboka nadýchol. Hoci už začal dýchať pravidelne, stále sa triasol ako list.

"Prepáčte, nechcel som vás zobudiť," mrmlal.

"Nebuď hlúpy a neospravedlňuj sa. Nezáleží na tom," rýchlo vravel Draco.

Harry sa zahanbene odvrátil.

Teraz Snape riskol dostať sa až k posteli.

"Harry? Prečo si nedáme dole šálku čaju?" spýtal sa opatrne.

Harry prikývol, oči odvrátené ako obvykle.

Draco trval na tom, že pomôže Harrymu z postele, chcel svojmu priateľovi pomôcť každým možným spôsobom.

"Ehm... Harry, myslím, že asi budeš potrebovať vymeniť tie obväzy na chrbte," povedal Draco s významných pohľadom na svojho krstného otca.

Očividne sa niektoré rany znova otvorili, pretože cez pyžamo presakovala krv. Snape na neho prikývol, keď Harry zamrmlal: "Okej".

Snape viedol Harryho von z izby po tom, čo si chlapci zaželali dobrú noc.

Harry sa triasol tak silno, že sotva dokázal rovno kráčať, ale napäl sa, keď sa ho Snape pokúsil podporiť. Hlava Slizolinu mu navrhla, že ho znesie dole schodmi, ale Harry sa pri tej predstave zatváril tak znepokojene, že sa Snape rozhodol na to netlačiť a namiesto toho stál trpezlivo po Harryho boku, keď roztrasene kráčal dole schodmi.

Znova ho zaviedol do svojho laboratória a povedal mu, aby sa posadil na gauč, ktorý bol už vyčistený od krvi, kým sa náhlil pohľadať nové obväzy.

Harry tam sedel bez slova a zízal do priestoru, keď mu ich Snape vymieňal. Majster elixírov potom švihnutím prútika vyčistil jeho pyžamo a pomohol Harrymu znova si ho obliecť.

Zrazu za Harry predklonil, objal Snapa okolo pása a oprel si hlavu o mužovu hruď v zúfalom objatí, pripomínajúc si Snapa z času, kedy Harryho objal v nemocničnom krídle. Harry sa ho roztrasene držal, modlil sa, aby ho len objali a utešili. Potreboval vedieť, že niekomu na ňom záleží.

A predsa, hlavne po poslednom napätí medzi nimi, bol Snape príliš šokovaný, aby chlapcovi to objatie vrátil alebo ho utešil iným spôsobom. Len tam nehybne stál, šokovane zízal nadol na hlavu s havraními vlasmi, ktorá sa opierala o jeho hruď.

Harry rýchlo prišiel ku zmyslom, spomenul si, že nielenže Snape nie je otcovský typ, ale že ho aj nenávidí a pravdepodobne sa mu hnusí chlapec, ktorý ho tak zúfalo objímal. Odtrhol sa a objal samého seba, v ponížení hľadel k zemi.

"Prepáčte, mrzí ma to," úzkostlivo vravel. "Ja len...  musím odísť," rýchlo povedal, vystrel sa a cúval preč.

"Harry, nie, počkaj, stoj," zavolal Snape, keď si v duchu nakopal.

"Ani ma pri sebe nechcete," zastonal Harry v emocionálnej agónii. "Povedali ste, že som otrava. Prečo ste vravel Siriusovi, že môžem... nevadí. Len potrebujem odísť."

"Harry, stoj," prikázal Snape, načiahol sa, aby chytil Harryho za rameno, ale ten sa uhol.

"Nechajte ma na pokoji!" vyštekol uslzene, než vybehol z izby.

"Sakra," zahrešil Snape, než sa za ním rozbehol a vrhol tlmiace kúzlo, aby zabránil Dracovi robiť si starosti a zísť dole.

Harry bežal tak rýchlo ako zvládol do obývačky, kde schmatol vázu letaxu z rímsy. Siahol do nej, ale cítil, ako mu niekto položil ruku na plece a násilne ním trhol. Váza mu vykĺzla zo zovretia a treskla na zem, kde sa rozbila, keď zasiahla mramor okolo kozuba.

Harry si okamžite čupol a začal zberať kúsky črepov, neustále sa ospravedlňoval. Ani si nevšimol, že mu tie kúsky porezali ruky, ale Snape to zbadal.

"Harry. Harry, prestaň s tým. Zabudni na tú vázu. Harry!" takmer zvrieskol Snape a chytil chlapca za zápästia. Ten vykríkol bolesťou, ale naozaj pustil črepiny skla, ktoré pozbieral.

Snape si pritiahol Harryho k hrudi a objal roztraseného chlapca.

"Nie," kričal Harry, bojoval voči Snapovi. "Pustite ma. Nechajte ma na pokoji!"

"Harry, upokoj sa," vravel vyrovnane Snape.

"Ste rovnaký ako všetci ostatní! Som vám ukradnutý, až kým sa niečo zlé nestane a potom predstierate, že sa staráte, pretože ma ľutujete!" jačal, zúfalo sa pokúšal nezrútiť sa. "Nepotrebujem vašu ľútosť!" vyšplechol.

"Ja ťa neľutujem, Harry," vravel Snape, keď sa snažil objímať Harryho, ktorý voči nemu bojoval.

"Ani ma tu nechcete! Myslíte si, že obťažujem! Vôbec ste mi nedali šancu!"

"Harry, prosím, upokoj sa a o tomto sa porozprávame, ale teraz si ublížiš, keď sa budeš takto hádzať."

"Mne. Je. To. Jedno!" vydýchol, keď oslabene zápasil so Snapom. "Nezáleží na tom! Na mne nezáleží! Nikomu! Prečo ste ma priviedli späť? Len všetko kazím! Každý ma nenávidí! Mali ste ma nechať zomrieť!"

Snape stuhol šokom, čím umožnil Harrymu konečne sa uvoľniť, o niečo ľahšie, než chrabromilčan predpokladal a to spôsobilo, že padol dozadu a udrel si plece o bok kozuba.

Harry si pritiahol kolená k hrudi a objal ich rukami, dokonca aj keď to bolo veľmi bolestivé. Zatvoril oči a predstavoval si, že je tam jeho matka, objíma ho a vraví mu, ako ho miluje a ako jej na ňom záleží. Zjavne bola jediným človekom, ktorý také niečo niekedy urobí. Z toho dôvodu už viac nechcel otvoriť oči. Ich otvorenie by mu pripomenulo, že nikomu na ňom nezáleží a že jeho matka tu už nikdy nebude, že tu v prvom rade ani nikdy nebola.

Harry si nemohol pomôcť. Schoval si tvár v rukách a rozplakal sa. Zúfalo sa pokúšal prestať, nechcel, aby ho Snape takto videl. Zadržal vzduch a potlačil slzy. Bolesť sa mu rozšírila z hrude do končekov prstov, keď sa nútil prestať plakať, spôsobila, že zaťal päste, aby sa pokúsil to napätie uvoľniť. V hlave mu duto pulzovalo, keď konečne slzy prestali tiecť. Utrel si rukávmi líca a zdvihol hlavu, keď sa upokojil.

"To si nemyslel vážne," zašepkal Snape.

Harry si nedôveroval, aby prehovoril. Hrdlo mal priškrtené a v kútikoch očí cítil pichanie, ktoré zatlačil.

"Neskrývaj svoje emócie. Dopadneš ako ja," ľútostivo začal Snape. S veľkým úsilím sa prinútil povedať to, čo povedať potreboval. "Nemyslím si, že si na obtiaž, Harry. Mám radosť, keď si tu. A naozaj mi na tebe záleží. Nebol by som sa tak snažil priviesť ťa späť, keby nezáležalo. Bez ohľadu na to, čo hovorím ostatným, nebolo to kvôli výskumu."

Harry stále neurčito hľadel do priestoru.

"Vtedy, keď som bol taký bastard, to nebolo kvôli tebe. Dajako som sa stratil v spomienkach na tvojho otca a vybil som si hnev na tebe. Nezaslúžil si si to a ja som sa mal ospravedlniť, ale ospravedlnenia sú niečo, čo nezvládam veľmi dobre. Ale opäť, to je môj problém a nie tvoj. Kiežby som mohol vziať späť, čo som povedal, ale nemôžem."

Frustrovane si vzdychol a prehrabol si rukou vlasy.

"U Merlina, som v tomto príšerný," zamrmlal. "Nemyslel si vážne to, čo si povedal o tom, že som ťa mal nechať zomrieť, správne?"

Ale Harry si nebol istý odpoveďou na tú otázku a to ho vydesilo.

"Neviem," zašepkal. Bol taký zmätený.

Snape zatvoril oči. Nemal potuchy čo robiť.

"Harry, prečo mi nepovieš, čo sa stalo," navrhol opatrne.

"Už viete, čo sa stalo," zašeptal Harry.

"Viem všeobecne, čo sa stalo, ale chcem to počuť od teba."

"Prečo?" zašepkal Harry.

"Pretože... pretože to je to, čo človek jednoducho robí, nie?" odpovedal Snape, tuho premýšľal.

Nikdy neutešoval nikoho okrem Draca, ale s blondiakom to bolo o niečo ľahšie, pretože dôveroval Snapovi viac a mal prax v tom vravieť majstrovi elixírov, čo je zle. Len sa stal mlčanlivejší, ako keď bol mladší, kedy, pri každej návšteve, Draco mu položil hlavu na stehná a sťažoval sa, ako na neho otec jačal alebo ako ho matka ignorovala. Vtedy Snape nevedel, čo povedať a nejako sa to rokmi zhoršilo. Po tom, čo Lucius Draca zaprel, Snape ho nedokázal prinútiť porozprávať sa, ale každý večer si mladý slizolinčan bez slova ľahol na gauč vedľa Snapa a položil mu hlavu na nohy, ako to robieval, keď bol mladší, takže mal Snape pocit, že aspoň niečo pre Draca robí.

Ale prinajmenšom sa on cítil pohodlnejšie v utešovaní vlastného kmotrenca. Harry bol iný príbeh a Snape bol v koncoch.

"Nechcem o tom práve teraz hovoriť," unavene povedal Harry.

"Pomáha to," skúsil Snape.

Harry sklopil pohľad a pokrútil hlavou. Snape si vzdychol.

"Dobre, ale budeš sa musieť so mnou... alebo s Blackom... o tom čoskoro porozprávať," uzavrel kompromis. Harry prikývol, keďže dobre vedel, že ani jeden z nich dobrovoľne s tým rozhovorom nezačne a tak sa ani nikdy neuskutoční.

Snape sa postavil a prešiel k Harrymu, ktorý sa strhol, keď mu Snape ponúkol ruku, aby mu pomohol postaviť sa.

"Dávaj pozor, aby si nestúpil na to sklo," varoval Snape, keď odvádzal Harryho od ohniska.

"Tá váza ma mrzí," ospravedlňoval sa Harry.

"Nerob si starosti. Mám veľa váz," odmávol to Snape.

Mlčky sa vrátili do laboratória, kde musel Snape, zase, vymeniť Harryho obväzy na trupe. Vyčerpanie sa rýchlo Harryho zmocnilo a oči mu neustále klipkali.

"Dobre, chcem ti skontrolovať to zranenie na hlave."

"Uhm," odpovedal Harry, napoly spal.

"Len si ľahni," navrhol Snape, keď si všimol, že Harry rýchlo zaspáva. "Polož mi hlavu na nohy, aby som ti mohol skontrolovať zranenie."

Harry na okamih zaváhal, ale bol príliš unavený, aby urobil niečo iné ako poslúchol príkazy.

Snape jemne vyčistil Harryho zranenie na hlave a potom vrhol chladiace kúzlo na handričku, než ju na pár minút priložil na ranu, aby zmenšil opuch.

"Hotovo," oznámil, ale Harry sa nepohol. Snape sa pozrel nadol a uvedomil si, že chlapec zaspal, presne ako Draco pred pár týždňami.

Pomaly sa spod chlapca uvoľnil a postavil sa. Chcel namiesto seba zasunúť Harrymu pod hlavu vankúš, ale zistil, že po strate ľudského kontaktu sa Harry stočil do klbka a tvár sa mu zvraštila trápením, keď sa začali prikrádať nočné mory.

Snape zaváhal, ale potom si rýchlo zobral knihu. Nadvihol Harryho hlavu a znova vkĺzol na gauč, oprel si chlapcovu hlavu opatrne do lona.

Ten efekt bol takmer okamžitý. Harryho telo sa uvoľnilo a tvár mal menej napätú. Snape si vzdychol, keď si uvedomil, že Harry asi nezažil veľa útechy od ostatných a prijímal akýkoľvek ľudský kontakt, ktorý nezahŕňal päste.

Vyčaroval deku a mladého chrabromilčania zakryl. Krátko ho zabavila predstava, ako by Harryho krstný otec zareagoval, keby ich takto uvidel. Takmer zadúfal, že ho bývalý trestanec uvidí s Harrym, ktorý mu ležal v lone; čiastočne preto, že to bolo, ako keby v niečom nad starým rivalom zo školy vyhral. Ale z väčšej časti to bolo preto, že dúfal, že by to pre neho bolo budíčkom. Draco mu vravel, že Harry spomenul, že jeho krstný otec sa s ním nikdy o vážnych veciach nerozprával a hoci to Harry očividne povedal s náznakom úľavy, pretože takto nemusel riešiť trápne rozhovory, Snape bol lepší než ostatní vo vycítení emócií druhých, vrátane Harryho. Premýšľal, či Black bol slepý, keď mu unikalo, ako veľmi Harry tie vážne rozhovory potrebuje. Snapovi bolo jasné, že to nie je žiadna sranda a že je náročné s nimi začať, ale už to zvládol s Dracom a stále sa snažil z času na čas prinútiť oboch k rozhovoru o veciach, čo Draca trápili. Mali nahradiť miesta rodičov v živote týchto mladíkov a tomu animágovi zjavne tento fakt unikal, keď chcel byť skôr zábavným strýkom než typom rodiča. Toto sa muselo zmeniť, inak si Snape nebol istý, či to Harry dokáže zvládnuť.

***

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: 12. Kapitola 1/3 Od: denice - 12.11. 2019
Chudák Harry, chodící uzlíček trápení, nedivím se, že měl noční můru. Ale zdá se, že Severus už se chytá a snad ve svém úsilí nepovolí. Severus přemýšlí jako dospělý člověk se zodpovědností, jsem moc zvědavá, jak uspěje u Siriuse. Díky.
Re: 12. Kapitola 1/3 Od: Jimmi - 12.11. 2019
Teraz ma duplom mrzí tá ďalšia časť. Neviem kedy sa k tomu dostanem. Ďakujem moc za podporu.

Re: 12. Kapitola 1/3 Od: Jacomo - 12.11. 2019
Mně je z toho Harryho pořád tak hrozně smutno. Tak zoufale touží po útěše a kontaktu, a přestože všichni prohlašují, jak mu chtějí pomoct, nikdo to ve skutečnosti nedělá. Vypadá to, že Severus se konečně přiblížil k myšlence, že je něco špatně, a snad začne konat. Veliké díky za překlad, Jimmi. Vůbec ti ho nezávidím, je to hrozně bolavé.
Re: 12. Kapitola 1/3 Od: Jimmi - 12.11. 2019
Ďakujem. Mne ten preklad vyhovuje, neviem prečo. Skôr by som si ho najradšej nechala v šuflíku, aj tak to takmer nikto nečíta :) Toto šlo von, pretože som o ďalšiu časť kvôli problém s notebookom prišla. A neviem ako rýchlo rozchodím ďalší, či tam vôbec pôjde translator ešte nainštalovať. Ten Dursley to bolo moc, toho som sa zbavila fakt bez ladenia, ale tieto pocitovky mi sedia, ten typ, kedy nechcem betu, pretože to ide správne von na prvú ostrú. Štylizácia ide vtedy do kytek, ale veď to hlavne prekladám pre seba, nie? Len to chce nájsť si čas... za ten preklad som rada, fakt sa s tým netráp, ide to samo, ale určite môj posledný severitus.

Prehľad článkov k tejto téme:

Celebony: ( Jimmi )03.08. 2020Epilóg Nové začiatky 2/2
Celebony: ( Jimmi )31.07. 2020Epilóg 1/2
Celebony: ( Jimmi )22.07. 202026. Nedokonalá dokonalosť 4/4
Celebony: ( Jimmi )17.07. 202026. Nedokonalá dokonalosť 3/4
Celebony: ( Jimmi )11.07. 202026. Nedokonalá dokonalosť 2.časť
Celebony: ( Jimmi )10.07. 2020 26. Nedokonalá dokonalosť 1.časť
Celebony: ( Jimmi )07.07. 202025. kapitola Len Harry 3/3
Celebony: ( Jimmi )05.07. 202025. kapitola Len Harry 2/3
Celebony: ( Jimmi )03.07. 202025. kapitola Len Harry 1.časť
Celebony: ( Jimmi )30.06. 202024. Dôvod bojovať 2/2
Celebony: ( Jimmi )28.06. 202024. Dôvod bojovať 1/2
Celebony: ( Jimmi )26.06. 202023. Zelené svetlo 2/2
Celebony: ( Jimmi )23.06. 202023. Zelené svetlo 1/2
Celebony: ( Jimmi )21.06. 202022. Najhoršie nočné mory 2/2
Celebony: ( Jimmi )19.06. 202022. Najhoršie nočné mory ½
Celebony: ( Jimmi )18.06. 202021. Záchrana
Celebony: ( Jimmi )11.06. 202020. Smrteľné nebezpečenstvo 2/2
Celebony: ( Jimmi )10.06. 202020. Smrteľné nebezpečenstvo 1/2
Celebony: ( Jimmi )15.04. 202019. Je preč 3/3
Celebony: ( Jimmi )14.04. 202019. Je preč 2/3
Celebony: ( Jimmi )11.04. 202019. Je preč 1/3
Celebony: ( Jimmi )07.04. 202018. Pomoc 2/2
Celebony: ( Jimmi )31.03. 202018. Pomoc 1/2
Celebony: ( Jimmi )31.03. 202017. Pochyby a nedôvera 2/2
Celebony: ( Jimmi )24.03. 202017. Pochyby a nedôvera 1/2
Celebony: ( Jimmi )17.03. 202016. Bod zlomu 2/2
Celebony: ( Jimmi )03.03. 202016. Bod zlomu 1/2
Celebony: ( Jimmi )28.02. 202015. Zlý nápad
Celebony: ( Jimmi )10.02. 202014. Priateľ či nepriateľ 1.časť + 2. časť
Celebony: ( Jimmi )29.01. 202013. Reakcie 3.časť
Celebony: ( Jimmi )28.01. 202013. Reakcie 2.časť
Celebony: ( Jimmi )27.01. 202013. Reakcie 1.časť
Celebony: ( Jimmi )19.11. 201912. Následky 3. časť
Celebony: ( Jimmi )16.11. 201912. Následky 2.časť
Celebony: ( Jimmi )12.11. 201912. Následky 1.časť
Celebony: ( Jimmi )25.10. 201911. kapitola 2/2
Celebony: ( Jimmi )20.10. 201911. Roztrieštená ilúzia bezpečia 1/2
Celebony: ( Jimmi )18.10. 201910. Strach 2/2
Celebony: ( Jimmi )11.10. 201910. Strach 1/2
Celebony: ( Jimmi )27.09. 20199. Vadná dokonalosť – 2. časť
Celebony: ( Jimmi )20.09. 20199. Vadná dokonalosť – 1. časť
Celebony: ( Jimmi )10.09. 20198. Skúmanie nového teritória - 3.časť
Celebony: ( Jimmi )02.09. 20198. Skúmanie nového teritória - 2. časť
Celebony: ( Jimmi )22.08. 20198. Skúmanie nového teritória - 1. časť
Celebony: ( Jimmi )13.08. 20197. Prví a druhí - 3.časť
Celebony: ( Jimmi )26.07. 20197. Prví a druhí - 2.časť
Celebony: ( Jimmi )25.07. 20197. Prví a druhí - 1.časť
Celebony: ( Jimmi )22.07. 20196. Lekáreň - 3.časť
Celebony: ( Jimmi )20.07. 20196. Lekáreň - 2.časť
Celebony: ( Jimmi )19.07. 20196. Lekáreň - 1.časť
Celebony: ( Jimmi )25.06. 20195. Otázky a odpovede
Celebony: ( Jimmi )13.06. 20194. To, čo by ste nečakali
Celebony: ( Jimmi )04.06. 20193. Odhalenia
Celebony: ( Jimmi )14.05. 20192. Vydarené výmysly Weasleyovcov
Celebony: ( Jimmi )07.05. 20191. kapitola Začiatky
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )07.05. 2019Úvod k poviedke