Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Havran děl: Už víckrát ne

46. Nezanechej ani pírka

Havran děl: Už víckrát ne
Vložené: Jacomo - 24.11. 2019 Téma: Havran děl: Už víckrát ne
Jacomo nám napísal:

Havran děl: Už víckrát ne

 

Napsaly GenkaiFan a Frau

Z anglického originálu Quoth the Raven, Nevermore překládá Jacomo za vydatné pomoci Ivet

Poděkování za úžasný banner náleží solace

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 46: Nezanechej ani pírka
(v orig. Leave No Black Plume, překlad Vladislav Kazimír Šembera)

 

Bradavický expres opustil Prasinky a zamířil na nádraží King's Cross do Londýna.

Harry, Hermiona a Wolf seděli v přední části vlaku, hned asi dvě kupé za služebním oddílem a prostorem pro prefekty.

Wolf si zabral pro sebe celé sedadlo naproti oběma studentům. Seděl obrácený zády k oknu a čelem ke dveřím. Se založenýma rukama a nohama nataženýma na sedadle ztělesňoval obrázek uvolněného pohodlí. Pozorovatel by došel k názoru, že Wolf spí, ale to neznamenalo, že nevnímá okolí. Dokazovala to hůlka položená na jedné z jeho paží. Jak říkali staří veteráni, v armádě platí: ´Spěte, když můžete, vojáku, nikdy nevíte, kdy budete mít další příležitost.´

Dveře byly samozřejmě pečlivě zabezpečené a zamčené.

Harry seděl u okna proti Wolfovi. Vypadal jako ponořený do tichého rozjímání, ale ve skutečnosti od chvíle, kdy se vlak vydal na cestu k domovu, kontroloval krajinu kvůli možným problémům zvenčí. Jednou rukou objímal Hermionu, loket druhé měl zapřený o parapet.

Hermiona se o mladíka pohodlně opírala, natažená přes větší část sedadla. Nohy měla položené na opěradle a na zvednutých kolenou rozevřenou knihu. Kolem těla ji objímala Harryho paže a hlavou spokojeně spočívala na jeho rameni.

Příležitostný pozorovatel by řekl, že celá scéna působí velmi klidně a uvolněně.

Ale pro myšlenky této trojice to neplatilo. Předtím tiše diskutovali o událostech uplynulého měsíce, teď byl každý ztracen ve vlastních myšlenkách a kupé se ponořilo do ticha.

Ředitel Albus Brumbál skončil díky ztrátě magie a prasklé cévce v mozku v bezvědomí. Jeho léčitelé veřejné vyhlásili, že se neuzdraví. Nedávali mu žádnou naději na probuzení, a ani neměli ponětí, jak dlouho zůstane v současném stavu.

Nyní probíhala debata o tom, zda ho přesunout z Bradavic ke Svatému Mungovi, nebo ho ponechat v jeho milované škole, dokud v tichosti neodejde.

Harry a Wolf uzavřeli sázku, jestli se někdo pokusí zbavit ředitele trápení. To však vyhlíželo velmi nepravděpodobně. Lékouzelníci brali své magické přísahy vážně a to z dobrého důvodu. Pokud by jejich mudlovské protějšky ´pomohly´ pacientovi dojít klidu, čelily by pouze právním důsledkům. Lékouzelníkům hrozila ztráta magie a možná i života. Takže pokud se k němu nedostane ambiciózní Smrtijed, ředitel zemře až tehdy, kdy nadejde jeho čas.

A navíc, tohle byl velký Albus Brumbál! Léčitelé se musí tvářit, že dělají všechno, co mohou, aby ´Vůdce dobra´ zachránili. Další sázka Wolfa a Harryho byla o to, jestli toho hlupáka někdo nahradí a kdo bude mít koule to udělat.

„To to naše štěstí; všichni ti zatracení blbci, kteří by to mohli udělat, jsou pryč!" zavrčel Harry.

„Mám toho kamaráda u černých baretů..." nadhodil Wolf napůl žertem.

Hermiona si zhluboka a dlouze povzdechla a zavrtěla hlavou. Odmítla se k jejich sázkám připojit, protože je pokládala za nechutně morbidní. Nemohla jim to ale klást za vinu; konec konců po většinu Harryho života představoval ředitel osinu v zadku. Přesto...

Do Vánoc scházelo už jen pár dní. Brzy bude o všem rozhodnuto, tak či onak.

***

John vyšel na pozemky Toweru, když zapadající slunce vrhalo na trávník prodlužující se stíny. Mířil ke klecím, ve kterých byli shromážděni havrani. Ben a mistr havranů dokončovali počítání a kontrolu vody a krmítek. John čekal bokem a poslouchal, jak havrani brblají a stěžují si, že se musí uložit na noc. Žádný mistr havranů, který za něco stál, agresivním ptákům nedůvěřoval a neustále dával pozor na případné potíže.

Thor seděl stranou na bidýlku, čekal a pozoroval. John si vyčíhal šanci, přeměnil se a nad hlavami mužů prolétl ke svému mentorovi. Oba si začali vyměňovat pozdravy.

Ben se jen ohlédl a zakroutil hlavou. „Rváčku, nezůstaň tu moc dlouho. Zítra je velký den."

Rváček zakrákal a načechral si peří.

Když se havrani usadili a jejich ošetřovatelé odešli, v Toweru se rozhostil klid. Duchové a přízraky se mlčky stáhli ke kapli. Noční zvuky města se jakoby vytratily v dálce a měsíc občas probleskl mezi mraky. Rozhostila se atmosféra zlověstného očekávání.

Thor se zahleděl na mladého opeřence a zakrákal. Ostatní havrani se souhlasně připojili.

Zítra v noci nastane začátek Vánoc a zimní slunovrat. Vše bylo připraveno.

***

Následující den se Johnovi zdálo, že se čas vleče. Profesor Snape hlásil, že Raddle je v pohybu. Jelikož byl Brumbál ze hry a Potter mimo školu a její ochrany, bylo jen otázkou času, kdy se objeví v Toweru.

Včera Johna do Toweru sledoval známý Smrtijed, takže zbývala jen poslední konfrontace.

Raddleova předvídatelnost spočívala v tom, že bude chtít využít noc bohatou na magii, aby si zajistil vítězství. Magie byla jeho, činil si na ni nárok! A s veškerým šíleným odhodláním nelidského monstra, kterým teď byl, to hodlal dokázat!

***

Premiér dorazil hned po odpoledním čaji spolu s oddílem jednotek SAS*) , které zaujaly pozice mezi budovami a na zdech Toweru. V rámci přípravy byla pevnost královským rozkazem uzavřena dříve než obvykle. Mnoho turistů to zklamalo, ale oznámení o podezření na teroristický útok pochopitelně ukončilo jakékoliv protesty.

Mezi Towerem a Buckinghamským palácem byla zřízena horká linka. Pokud by se ochrany Toweru rozhodly nechovat podle pravidel a nespolupracovaly by, jedinou osobou, která je dokázala ovládat, bylo Její Veličenstvo. Prozatím měl akci na starosti premiér jakožto nejdůvěryhodnější vládní činitel.

John znal své povinnosti a podíl na tom, co se mělo stát. Maggie a Hermioně se to nelíbilo, ale tohle byla noc, na kterou byl trénovaný od okamžiku, kdy jako značně zraněné a vyděšené dítě přišel do Toweru. Držel se stranou od uniformovaných mužů, kteří kvůli možným ukrytým vrahům pročesávali každý centimetr pevnosti.

Když se ochrany Toweru začali bouřit proti jeho osobním štítům, John sebou trhl. Ochrany, mající díky svému stáří částečné vlastní vědomí, poznaly, že se něco děje, a nelíbilo se jim to.

Teď zbývalo jen čekat.

***

Lucius Malfoy probodával svého dvojníka znechucený pohledem. Neexistovala možnost, že by se do tohoto bláznivého riskantního podniku pustil! Potter požadoval krev, boj na život a na smrt. Všechny Luciusovy instinkty křičely ´Past!´ a jeho pán byl ochotný do ní nakráčet!

Samozřejmě, že ani Pán zla se nechystal hrát podle pravidel cti, tak proč by měl o život přijít on, Lucius Malfoy? Takže – rozvážné použití kletby Imperius a mnoholičný lektvar a voila! Jeden z bezvýznamných přisluhovačů se nyní honosil Luciusovým obličejem a jeho typickými vlasy.

S Pánem zla už na odchod čekalo pět mužů. Lucius k nim odeslal svého dvojníka s posledními pokyny: „Jdi a chovej se jako Malfoy, zastupuješ je!" Voldemort byl tak zaneprázdněný myšlenkami na Pottera, že si výměny ani nepovšiml.

Obě přenášedla, jedno pro Voldemorta, další pro jeho doprovod, byla nastavena tak, aby se aktivovala pár minut před termínem setkání. Přestože byla navržená pro jednorázové použití, Voldemort je upravil. V minulosti se nikdy nenechal omezovat pravidly, proč by s tím tedy měl teď začínat?

Když se šílenou arogancí vykládal, proč zvítězí nad svým nepřítelem – nepřítelem, který ani nevyrostl v kouzelnickém světě, Lucius byl naštěstí skrytý pod maskou a pláštěm s kapucí, náležící méně důležitému Smrtijedovi.

Lucius spolkl povzdech spolu se žlučí, která se mu hromadila v krku. Ignorovat zběsilé instikty, které na něj křičely, aby utekl, bylo téměř nemožné. Byl skálopevně přesvědčený, že dnešní večer neskončí dobře a rozhodl se, že nastal čas jít domů balit... hned, jak Voldemort a jeho podlézavé oběti odejdou. Francie volá.

***

John stál na trávníku před blokem bytů, kapli měl za zády. Po jeho boku se nacházel Wolf. Premiér zůstal bezpečně schovaný přímo v kapli spolu s týmem elitních důstojníků SAS a u horké linky k Jejímu Veličenstvu. Byli připravení na palebné čáře, ale všechny zbraně zůstaly zajištěné a skloněné k zemi.

Premiér se souhlasem Jejího Veličenstva už upravil ochrany, aby příchozím kouzelníkům dovolily bez potíží vstoupit na pozemky. Nyní byli všichni v plné pohotovosti a připraveni k akci.

John a Wolf měli u sebe osobní nouzová přenášedla a několik zbraní dle vlastního výběru. Oba věděli, že použití magie by mohlo být nebezpečné, pravděpodobně by nenadále aktivovalo číhající ochrany. Ale příslušníkům britské armády by nic nezabránilo použít na obranu královny a vlasti běžné zbraně.

„Aspoň, že počasí bude spolupracovat," poznamenal John, když vzhlédl k jasné noční obloze plné hvězd. Nepochyboval, že je to zásluha Paní. Jistě chtěla mít dobrý výhled na to, co přijde.

Wolf místo odpovědi jen zavrčel. Pohledem zkoumal pozemky a kontroloval místa, kde byli ukryti a vyčkávali jeho muži. On i John byli vybaveni sluchátky, aby mohli sledovat dění.

Towerské hodiny odbily celou a do areálu se přemístila skupina sedmi mužů. Šest z nich mělo hábity a masky, sedmý vyhlížel hubeně a bledé rysy jeho tváře připomínaly plaza.

„Sssetkáváme ssse naposssledy, Harry Pottere," zasyčel lord Voldemort. „Dnešní noc bude tvou zzzkázzzou!" Na to pozvedl hůlku a sykl: „Avada Kedavra!"

Čas jako by se zastavil. Vítr a zvuky okolního města utichly. Působilo to, jako kdyby se bojovníci přemístili v čase.

Odporné zelené světlo na zlomek vteřiny nehybně viselo ve vzduchu, a pak v okolí jeho tvůrce udeřilo několik blesků. Jeden z nich zasáhl paprsek zeleného světla a s výbuchem ho vymazal, další prozatím tančily a kroužily po okraji trávníku.

V dálce zaduněl zvon a varovně ohlásil, že ochrany Toweru se probudily a běda bláznům, kteří to nevezmou na vědomí!

Ochrany se postupně pomalu probouzely od okamžiku, kdy se Harry James Potter uchýlil za kamenné zdi objektu. Používání magie těmi, kteří složili přísahu Koruně, tedy strážci a jejich rodinami, bylo jen trpěno. Voldemortovo seslání vražedné kletby na pozemcích Toweru znamenalo jasnou výzvu k boji – a tak povstaly, posílené staletími prolévání krve provinilců i nevinných.

Náhle se ze schodiště kaple ozval premiérův hlas zesílený přenosným ozvučením, instalovaným zde speciálně pro tuto noc.

„Za zločin velezrady proti Jejímu Veličenstvu Alžbětě II., královně Spojeného království Velké Británie a Severního Irska, já, dvojctihodný**)  John Major, předseda vlády ve službách Jejího Veličenstva, tímto zatýkám a uvaluji vazbu na samozvaného lorda Voldemorta, též známého jako Tom Rojvol Raddle a ty přítomné, kteří nosí jeho Znamení. Dále je posílám do Magické hlubiny Toweru, aby tam čekali na milost Jejího Veličenstva. Staniž se!"

Ochrany Toweru zasténaly, otřásly se a vypustily do smrtelně nehybného ovzduší blesky a statické výboje. Ze země vytrysklo černé světlo a obklopilo zmatené a vyděšené Smrtijedy.

Lord Voldemort odmítal této světelné komedii podlehnout a střílel do stěny z blesků kouzlo za kouzlem - jen aby každé z nich absorbovala. Smrtijedi následující příkladu svého mistra pálili kletby ve snaze osvobodit se z černého světla, které je obklopovalo.

Zlověstné vyzvánění zvonu sílilo s každým vystřeleným kouzlem zoufalých Smrtijedů a jejich běsnícího vůdce víc a víc... až zarachotil hrom. A pak nastalo mrtvolné ticho.

Trávník Toweru byl až na Johna a Wolfa prázdný. Ani jeden z nich netasil zbraň, prostě tam až do poslední vteřiny stáli, dokud je náhlý výbuch nesrazil na kolena.

Rádiové spojení téměř ohlušovalo, protože všichni chtěli vědět, „co se sakra stalo?", jestli jsou všichni v pořádku a „CO SE TO DOPRDELE STALO?"

John se ohlédl na Wolfa, vytrhl si z ucha vysílačku a s pohledem upřeným na výraz šoku na učitelově tváři se oba zvedali ze země. Okolní noc se vrátila k normálu a zvuky města se znovu rozlehly areálem.

Přes trávník k nim pádilo několik mužů a premiér navzdory přáním svých osobních strážců vyšel ven z kaple.

„Klid, pánové," prohlásil. „Raddle a ti, kteří přišli s ním, jsou pryč."

„Kde jsou?" zeptal se jeden důstojník z ochranky.

John smutně zakroutil hlavou. „V jámě pod Towerem. Vznikla speciálně pro ty, kteří by použili magii proti Koruně a obyvatelům Velké Británie. Je to propadliště bez cesty ven, dokud se Její Veličenstvo nerozhodne ty, které vybere, osvobodit. Do té doby je jejich magie pomalu vysávána a napájí ochrany Toweru. Není odtud úniku."

Wolf a Ben přistoupili k mladíkovi a položili mu každý ruku na jedno rameno. Neřekli ani slovo, jen když k nim John vzhlédl, krátce přikývli. Voldemort už nepředstavoval hrozbu. Teď zbývalo pouze posbírat jeho stoupence.

Konečně bylo po všem.

***

 

Poznámka autorek (pod kterou se podepisuje i překladatelka a beta):

Příští kapitola bude epilog. Ano, tento příběh končí. Děkujeme všem za trpělivost při čekání na pokračování a za přečtení našeho příběhu. Jsme smutné, ale zároveň nás těší, že povídka je už téměř dokončená. (...)

 

*) jednotky SAS viz https://en.wikipedia.org/wiki/Special_Air_Service

**) dvojctihodný, v orig. The Right Honourable viz https://cs.wikipedia.org/wiki/The_Right_Honourable

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: 46. Nezanechej ani pírka Od: knihomol - 25.11. 2019
Zdravím děvčátka, velmi mě těší, jak jste si poradily s překladem. Gratuluji. :) Chtěla bych vás požádat o laskavost. Autorce GenkaiFan zemřela nedávno maminka, můžete ji prosím poslat přání soustrasti? Bohužel angličtinu neovládám a obávám se, že překladač to dost dobře nezvládne. Děkuji za váš čas, který jste tomuto překladu věnovaly. A i když jsem byla netrpělivá a pomoci překladače si dočetla originál (a při té příležitosti i ostatní jejich povídky), stále jsem se těšila na váš překlad. Přece jenom čeština je čeština a překladač občas něco zcela překroutí :) Ještě jednou děkuji a těším se na vaše další dílka. Dagmar

Re: 46. Nezanechej ani pírka Od: Lupina - 25.11. 2019
Ano, závěrečná bitva byla poněkud krátká. Ale to byl plán. Tower se o to měl postarat. A ještě si dobil baterky. Elegantní. Voldemorta bych v té jámě nechala. No co, ať poslouží k něčemu dobrému, ne? A Lucius je podšívka. Hezky z toho vyklouzl. Děkuji, Jacomo. Nemůžu uvěřit, že už se blížíme ke konci.

Re: 46. Nezanechej ani pírka Od: Yuki - 25.11. 2019
Jak tak čtu jednotlivé komentáře, přijdu si jako jediná, které závěrečná bitva přišla "málo" :D No ne, vážně... všechny ty přípravy, pikle, úskoky, tréninky... a pak to vlastně všechno vyřeší magie, ochrany Toweru a Paní? :D Fakt jsem čekala trochu víc. Na druhou stranu, uznávám, že to tak asi mělo být (budu si to muset přečíst ještě jednou a celé, ale ne dřív, než bude i epilog). Lucius nezklamal, správně se z toho vyvlékl (šťastnou cestu do Francie!), jsem zvědavá, co Draco, jestli ředitelkou bude McGonagallová a tak dál... :) Moc děkuji za překlad! Yuki

Re: 46. Nezanechej ani pírka Od: zuzule - 25.11. 2019
Pani! To bylo efektni. Uplne mam husinu. Dekuju!

Re: 46. Nezanechej ani pírka Od: JSark - 24.11. 2019
Nie je autorka náhodou právnička? Že ju napadlo vybaviť si to s Voldym prostredníctvom práva, to sa hneď tak nevidí. :D

Re: 46. Nezanechej ani pírka Od: sisi - 24.11. 2019
Já si říkala, že Harry - John je mi nějak povědomý. Uvrhla jsem se do vzpomínek a vykopala na wikipedii info: Sir John Major, KG, CH, PC (* 29. března 1943 Londýn) je britský politik, v letech 1990–1997 vůdce konzervativní strany a předseda vlády Spojeného království. (Prosím, ať nejsem jediný pamětník na tomto vlákně!!) Ale tato povídka je směřována ke zbavení světa uzurpátorů a diktatury. Ponechám-li stranou tzv. "Kult osobností" Albuse Brumbála, a Toma Raddlea, mnohem více si cením toho, co nám autorky vykopaly z hlubin zapomnění, tj. veškeré věci ohledně Prastarých a Starých idolů, duchovstva, lesních bytostí a Velkých. Ohromně se mi líbí Severus Snape, který věrně a vytrvale slouží své Paní, Hagrid toužící po harmonii Lesa a setkání s Ním. Mc Gonnagallová, která se staví proti revolučnímu myšlení svého šéfa a hrozí se ztráty tradic. V tomto světle pak i smrtijedi a jejich vůdce vypadají spíše jako zpátečníci držící se hodnot čistokrevných a starých. Dodržují zvyky, upevňují rody, nesou kulturu atd. Velmi děkuji za překlad, těším se na pokračování povídky. Epilog si smlsnu ještě před Adventem. :-)

Re: 46. Nezanechej ani pírka Od: denice - 24.11. 2019
Krásně popsané chvíle před závěrečným střetem, autorkám se povedlo vykouzlit úžasnou atmosféru očekávání. To byl konec s ohňostrojem! Tedy se světelnou komedií, jak to nazval Voldemort. Teď dřepí v jámě a pomalu přichází o magii. Nevím, jestli by bylo krutější pustit ho ven, až z něj bude moták, nebo ho tam rovnou nechat umřít. John znal své povinnosti, na které byl cvičený od svých pěti let - on prakticky dělal volavku, hlavní práci odvedla magie a John Major jako zástupce královny... A Lucius nezklamal! Ten skvělý mizera, doufala jsem, že se z toho dostane. Francie volá - tak šťastnou cestu a měj se tam dobře! Jsem strašně zvědavá, co bude v epilogu. Taky je mi líto, že příběh končí, ale to vždycky u něčeho tak skvělého a výjimečného. Díky.

Re: 46. Nezanechej ani pírka Od: miroslava - 24.11. 2019
Jacomo, děkuji za skvělý překlad. Těším se, až si celou povídku přečtu náraz, to bude parádní počteníčko. V této povídce není nic stejného nebo aspoň náznakem podobného s jinou, a tím je čtení ještě zajímavější. Děkuji moc.

Re: 46. Nezanechej ani pírka Od: Gift - 24.11. 2019
Toto je snad poprve, co ctu povidku, ktera obsahovala a zaroven neobsahovala zaverecnou bitvu. A vlastne by me to nemelo prekvapovat, protoze tato povidka je specialni ve vsech moznych ohledech. Autorkam se opravdu podarila uzasna logicka klicka. Vse do sebe skvele zapada. Moc dekuji!

Re: 46. Nezanechej ani pírka Od: kakostka - 24.11. 2019
Tak to bylo rychlé, elegantní a bez ztráty peříčka. Celou povídku si uvědomuju, že v podstatě nechápu, jak ochrany Toweru fungují a proč je magie tak dráždí, ale nějak bez toho dokážu být:-) příběh je podstatnější.

Prehľad článkov k tejto téme:

GenkaiFan: ( Jacomo )29.11. 201947. Nevzchopí se - víckrát ne!
GenkaiFan: ( Jacomo )24.11. 201946. Nezanechej ani pírka
GenkaiFan: ( Jacomo )23.11. 201945. Nad ránem opustí mě
GenkaiFan: ( Jacomo )17.11. 201944. Až k žalozpěvům beznaděje
GenkaiFan: ( Jacomo )16.11. 201943. Zas ten klepot slyším
GenkaiFan: ( Jacomo )10.11. 201942. Zpátky v komnatu se vrací
GenkaiFan: ( Jacomo )09.11. 201941. Podívám se, kdo to asi je
GenkaiFan: ( Jacomo )02.11. 201940. Jen jediné zašeptání
GenkaiFan: ( Jacomo )26.10. 201939. Kde hrůza vládne
GenkaiFan: ( Jacomo )19.10. 201938. Lapen jakýmsi nešťastníkem
GenkaiFan: ( Jacomo )12.10. 201937. Havran stále ponoukající
GenkaiFan: ( Jacomo )05.10. 201936. Pták či ďábel!
GenkaiFan: ( Jacomo )28.09. 201935. Kliď se zpět do bouře
GenkaiFan: ( Jacomo )21.09. 201934. Co poslové nebes nesou tobě
GenkaiFan: ( Jacomo )14.09. 201933. Obejmout tu duši vzácnou, jasnou
GenkaiFan: ( Jacomo )07.09. 201932. Což nenajdu utišení?
GenkaiFan: ( Jacomo )31.08. 201931. Pověz, jak tě nazývat
GenkaiFan: ( Jacomo )24.08. 201930. Vůně z kadidelnic kdesi skrytých
GenkaiFan: ( Jacomo )17.08. 201929. Vznešeně jak pán či paní
GenkaiFan: ( Jacomo )10.08. 201928. V okolí tom hrůzy plném - 2. část
GenkaiFan: ( Jacomo )20.07. 201928. V okolí tom hrůzy plném - 1. část
GenkaiFan: ( Jacomo )13.07. 201927. Ztiš se, srdce
GenkaiFan: ( Jacomo )06.07. 201926. Zahořelo srdce moje
GenkaiFan: ( Jacomo )29.06. 201925. Trhal mého smutku flór
GenkaiFan: ( Jacomo )22.06. 201924. Used´ na Pallady bustě
GenkaiFan: ( Jacomo )15.06. 201923. Tmou pohlcený
GenkaiFan: ( Jacomo )08.06. 201922. Toužebně jsem čekal rána
GenkaiFan: ( Jacomo )01.06. 201921. Ani na chvilku se nezastavit
GenkaiFan: ( Jacomo )25.05. 201920. Záhada ta vysvětlí se
GenkaiFan: ( Jacomo )18.05. 201919. Toť se ještě pranikomu nestalo
GenkaiFan: ( Jacomo )04.05. 201918. Vlastních myšlenek se lekám
GenkaiFan: ( Jacomo )27.04. 201917. Dokořán otevřel jsem dveře
GenkaiFan: ( Jacomo )20.04. 201916. Pro tu duši vzácnou, jasnou
GenkaiFan: ( Jacomo )13.04. 201915. A ozvalo se tiché zaťukání
GenkaiFan: ( Jacomo )06.04. 201914. A ozvalo se tiché zaklepání
GenkaiFan: ( Jacomo )30.03. 201913. Na ráno jsem se už těšil
GenkaiFan: ( Jacomo )23.03. 201912. Duch můj zas nabývá síly
GenkaiFan: ( Jacomo )16.03. 201911. Jakás návštěva
GenkaiFan: ( Jacomo )09.03. 201910. Pochmurný prosinec
GenkaiFan: ( Jacomo )02.03. 20199. O vstup naléhavě žádá
GenkaiFan: ( Jacomo )23.02. 20198. Marně hledaje
GenkaiFan: ( Jacomo )16.02. 20197. Jednou jen a pak již ne
GenkaiFan: ( Jacomo )09.02. 20196. Již vím
GenkaiFan: ( Jacomo )02.02. 20195. Ještě více opomíjené tradice
GenkaiFan: ( Jacomo )26.01. 20194. Zřídkakdy se tak stane
GenkaiFan: ( Jacomo )19.01. 20193. Cos jemně klepe
GenkaiFan: ( Jacomo )12.01. 20192. Věd zapomněných svazky
GenkaiFan: ( Jacomo )05.01. 20191. Churavý a bez pomoci
. Úvod k poviedkam: ( Jacomo )29.11. 2018Úvod k povídce