Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

The Spirit of Christmas

Kapitola 21.

The Spirit of Christmas
Vložené: denice - 21.12. 2019 Téma: The Spirit of Christmas
denice nám napísal:

 

21. prosinec 2019

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

 

Kapitola 21.

 

Překlad: denice

Beta: Jimmi a Sevik99

 

Byl stejný jako já

Albus x Aberforth

 

Detail výzvy: Tento příběh byl napsán na výzvu cupid-painted-blind, ve které jste si museli z nabídky vybrat tři věci, které použijete ve fikci. Vybrala jsem si láhev whisky, starou knihu a stříbrnou minci.

 

Ukáže se o Štědrém večeru, s prostým přikývnutím a žádostí o Ogdenskou starorežnou, oči upřené na boty, kaštanová bradka skrývající jakoukoli emoci na tenkých, plochých rtech. Musí to být někdy po půlnoci, v těch mlhavých hodinách mezi začátkem rána a rozbřeskem. Aberforth sleduje skelnýma očima, jak se jeho bratr zhroutí ke stolu, v jedné ruce svírá láhev a druhou si podpírá hlavu. Sakra, je mu jen třicet jedna, a koukni na něj, vypadá jako mrtvola.

Z kapsy vytáhne knihu, potrhané stránky s přízraky rodiny a přátel. Aberforth ji ze svého místa pozná. Albus vždy žil s ideou, že nejvyšším vládcem je láska, a Aberforth si myslel, že bude milé mu tuhle pohádku nezničit. Všechno to byla jen iluze, absolutně směšné, pomyslí si, zatímco špinavým hadrem stále znovu a znovu otírá sklo; opakování je uklidňující. Jen někdo, kdo věřil ve ‚větší dobro‘, mohl uvěřit té hovadině, a drž hubu, Abe, jen žárlíš, protože tě zanedbával kvůli službám světu.

Tohle nejsou Vánoce, to je zatracené peklo.

„Co tě sem přivádí, Albusi?“ zeptá se odsekávanými slovy a jeho hlas se zadrhne. Svědčí to o tom, jak moc se změnil jejich vztah, protože před čtrnácti lety by Aberforth vybuchl, slovně ho roztrhal na kousky a použil tu neuvěřitelně ubohou přezdívku – Al.

„Chci pití.“ Albus drží svou Ogdenskou, jako by to byl spasitel světa, ale nemůže si pomoct, nechává své oči sklouznout dolů k fotoalbu. Aberforth si toho všimne a rychle svazek uchopí (Albus nikdy neměl žádnou fyzickou kondici; jediné, co kdy zvedal, byly ty zatraceně těžké bichle, kterými byl s Gellertem posedlý).

„Chceš si dát pití, nebo jsi v depresi, protože jsou Vánoce a jediné, co máš, jsou vzpomínky?“

Tak, teď je jejich vztah zpátky ve starých kolejích.

Aberforth listuje fotoalbem. Gellert, Gellert, Gellert. Ariana, v celé své nevinnosti a srdcervoucí slávě. Gellert.

„Topíš se v tom.“

„Vrať mi to, Abe.“ Albusův hlas je vyčerpaný a Aberfortha zamrazí, protože kdysi byl tak plný života.

„Víš, že tě Gellert měl rád, že jo?“

„Prostě mi to vrať,“ odmítá vidět pravdu. Aberforth si nemůže pomoct a povzdechne si, protože tohle je typický Albus, dokonce i fotky zatraceného německého slizáka, který zabil jeho sestru, jsou důležitější než jeho bratr.

„Měl tě rád prostě proto, že tě mohl využít, a ty jsi zatraceně důvěřivý. Vážně, Ale, musíš se přes to přenést. Je pryč.“

Albus se naklání nad stolem, špičky svých kaštanových vousů si namáčí v Ogdenské a hledí na Aberfortha, který stále v ruce pevně svírá špinavý hadr.

„Nerozumíš tomu, Aberforthe.“ Jakýkoli náznak upřímnosti je pryč a Aberforthovi se dostává stejného pohledu, jako bratrovým studentům, protože Albus je tak formální a zachází se svými studenty stejně jako s tebou.

„Byl stejný jako já.“

Vznikne ostrá pauza, ticho mezi slovy řinoucími se z úst vyplňují jen rozervané vzdechy a lokání Ogdenské.

„Veselé Vánoce.“

Albus posune přes stůl jedinou stříbrnou minci, lesklou a třpytivou v měsíčním světle, které si našlo cestu skrz zaprášené okno (to je pro Aberfortha důvod, proč by možná mohl trochu uklidit), a vypochoduje ven, aniž by se jedenkrát otočil.

Aberforth by toho chtěl tolik říct, tolik nevyřčených rozmluv, které by neměly jen tak zůstávat viset ve vzduchu, a přesto nemá odvahu zavolat svého bratra zpět. To je jeden z důvodů, proč je Albus lepším nebelvírem než on.

-

(O dva týdny později se Albus vrací, ale tentokrát nechá knihu v Bradavicích).

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: Kapitola 21. Od: Jacomo - 02.01. 2020
Téma bratrů Brumbálových je hodně zajímavé a myslím, že stále ještě nedostatečně využité, takže vítám každou z takových povídek. I když se dá čekat, že bude spíš hořkosladká. Tahle má ale opět v sobě příslib šťastnějších nebo aspoň spokojenějších zítřků. Díky za to. A díky za překlad, denice, Jimmi a Seviku.

Re: Kapitola 21. Od: Lupina - 21.12. 2019
Kurňa, já v tomhle Brumbálovi vidim Juda a je mi ho líto, i když by nemělo :D Měli mi ho obsadit jiným hercem. Děkuji za další čokoládičku, denice.
Re: Kapitola 21. Od: denice - 21.12. 2019
Tak to je oříšek - Jude, hmm… ale ne, lituji spíš Aberfortha;-) Děkuji.

Re: Kapitola 21. Od: Gift - 21.12. 2019
Tentokrat je to poprve, co mi hlavniho hrdiny ve smetnum adventu neni lito. Dekuji
Re: Kapitola 21. Od: denice - 21.12. 2019
Mně je líto Aberfortha, Albuse asi ne, ten má, co si udělal. Děkuji.

Re: Kapitola 21. Od: kakostka - 21.12. 2019
Další hutnej střípek, vy nám to letos fakt dávkujete:-( ale je to zajímavá sonda do Albusova zákulisí, největší Divotrůrce a taky měl depky...
Re: Kapitola 21. Od: denice - 21.12. 2019
Taky měl depky - Grindelwald byl všechno a vlastní bratr nic... Děkuji.

Prehľad článkov k tejto téme:

Cuban Sombrero Gal: ( Lupina )24.12. 2019Kapitola 24.
Cuban Sombrero Gal: ( Sevik99 )23.12. 2019Kapitola 23.
Cuban Sombrero Gal: ( Jimmi )22.12. 2019Kapitola 22.
Cuban Sombrero Gal: ( denice )21.12. 2019Kapitola 21.
Cuban Sombrero Gal: ( Jimmi )20.12. 2019Kapitola 20.
Cuban Sombrero Gal: ( Sevik99 )19.12. 2019Kapitola 19.
Cuban Sombrero Gal: ( martik )18.12. 2019Kapitola 18.
Cuban Sombrero Gal: ( Ganlum )17.12. 2019Kapitola 17.
Cuban Sombrero Gal: ( martik )16.12. 2019Kapitola 16.
Cuban Sombrero Gal: ( denice )15.12. 2019Kapitola 15.
Cuban Sombrero Gal: ( Lupina )14.12. 2019Kapitola 14.
Cuban Sombrero Gal: ( Iveta )13.12. 2019Kapitola 13.
Cuban Sombrero Gal: ( Lupina )12.12. 2019Kapitola 12.
Cuban Sombrero Gal: ( denice )11.12. 2019Kapitola 11.
Cuban Sombrero Gal: ( Lupina )10.12. 2019Kapitola 10.
Cuban Sombrero Gal: ( Lupina )09.12. 2019Kapitola 9.
Cuban Sombrero Gal: ( Jacomo )08.12. 2019Kapitola 8.
Cuban Sombrero Gal: ( denice )07.12. 2019Kapitola 7.
Cuban Sombrero Gal: ( martik )06.12. 2019Kapitola 6.
Cuban Sombrero Gal: ( Sevik99 )05.12. 2019Kapitola 5.
Cuban Sombrero Gal: ( Jimmi )04.12. 2019Kapitola 4.
Cuban Sombrero Gal: ( marci )03.12. 2019Kapitola 3.
Cuban Sombrero Gal: ( Jacomo )02.12. 2019Kapitola 2
Cuban Sombrero Gal: ( Jacomo )01.12. 2019Kapitola 1.
. Úvod k poviedkam: ( Lupina )30.11. 2019Duch Vánoc