Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Snamione solace II

Pokus o epištolu

Snamione solace II
Vložené: solace - 27.01. 2020 Téma: Snamione solace II
solace nám napísal:

Pokus o epištolu

Autor: Černoknižnica       Preklad: solace

Originál: http://www.snapetales.com/index.php?fic_id=12080

Žáner: romantika

Obdobie: nedefinované

Prístupnosť: bez obmedzenia

Ešte jeden list...

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Vieš, že nie som majster slova. A tiež nemám rád jalové reči, no takto je to jednoduchšie...

Kvapka atramentu zostala visieť na hrote brka. Na chvíľu sa zastavila, ako keby premýšľala, potom čvachtavo pleskla na pergamen a zanechala na ňom pavúkovitú machuľu. List odletel do kozuba.

Ako sa predtým nesmelo vysloviť Voldemortovo meno, tak sa teraz obávam nahlas hovoriť o svojej minulosti. Stále si myslím, že o nej nemusíš vedieť. Mlčať je to najmenšie, čo môžem urobiť, aby som ťa neobral o pokojný spánok.

No jedno ti môžem prezradiť: Znamenie mi umiestnili na ruku, ale spaľovalo mi srdce. Až napokon zuhoľnatelo. Ty z neho so skutočnou chrabromilskou húževnatosťou odstraňuješ popol a sadze a nebojíš sa zašpiniť. Si ale schopná sama bojovať proti mojim démonom? Si mladá, naivná a bezúhonná. Nemala by ťa trápiť vychladnutá spálenina mojej znetvorenej duše.

Vidím, ako zbystruješ pozornosť pri akejkoľvek zmienke o Lily Evansovej. Máš na to dôvod: tak dlho som kvôli nej trpel, až som s tou bolesťou takmer zrástol. Nemôžeš nič zmeniť. Meno Lily znamená v mojom živote veľmi veľa.

Viem, že si myslíš, že ju ešte stále ľúbim. Tiež som si to dlho myslel. Teraz s odstupom času hovorím: nie. Neľúbim. A sotva kedy miloval.

Prihodilo sa ti niekedy, že si cestou pohladila túlavého psa? Príde ti ho ľúto, ufúľaného a hladného, pohladíš ho po zachlpenej srsti, dáš mu nejakú maškrtu... A poberieš sa ďalej. Ale pes sa za tebou rozbehne, strká ti ňufák pod kolená, predbieha ťa, vrtí chvostom a oddane ti pozerá do očí. „Vezmi ma so sebou! Pozri, aký som šikovný, veselý a verný! Prosím, vezmi ma!“ Ty však nepotrebuješ v obývačke špinavé a zablatené zviera. Zavrieš mu dvere priamo pred nosom. Dlho bude skučať na prahu v zúfalej nádeji, no keď ti jeho clivé zavýjanie nedovolí spať, vyjdeš a pretiahneš ho metlou. A vtedy ťa uhryzne. Nie od zlosti, z urazenosti.

Keď si ľudia utierajú nohy o niečiu dušu, nevyzúvajú sa.

V podstate ani ja nemám ďaleko od toho psa. Tiež hryziem. A moje city k Lily neboli láskou. Túžbou po odplate, áno. Vinou, áno. A okrem toho nesmiernou clivotou za nemožným.

Brko škriabe, takmer driape tenký pergamen.

Spýtaš sa, či sa to nedalo inak? Bez tej špiny, bolesti, krvi, bez toho hlúpeho sebauvedomenia a detských krívd? Ale nie, nespýtaš sa. Si pevne presvedčená, že za moje chyby sú zodpovední všetci okrem mňa. Lebo ma nemali radi, neustriehli, nestarali sa... Nerob zo mňa mučeníka. Osud človeka, to sú jeho činy. Všetko, čo som urobil, som urobil sám. Všetky moje hriechy sú iba moje.

Nik ma neukrižoval, ani nezradil. Sám som sa pribil na kríž hrdzavými klincami. Niet sa na čo sťažovať.

Pozostatky môjho dávno pochovaného svedomia mi však nedovolia ti klamať. Ak by som povedal, že ľúbim, luhal by som. Neľúbim? Taktiež lož. To, čo som mnou robíš, sa nedá pomenovať ani vysvetliť. A je tu strach.

Večer čo večer sa mi podlamujú kolená od obavy, že neprídeš. Že konečne pochopíš, že stuchnuté podzemné žaláre, na mape uvedené ako Severusove Snapove, nie sú nič pre teba. A tak to bude správne, a tak to bude.

Dávno som si odvykol želať si veľa. Všetko, čo chcem, je šťastie. Pre teba.

V ten večer, kedy neprídeš, budem spokojný. Budem vedieť, že si šťastná.

Brko sa nervózne zachvelo a namiesto iniciálok „SS“ zanechalo na pergamene energický kostrbatý škrt.

Muž prebehol pohľadom po uponáhľaných nahustených riadkoch a podráždene zašomral: „Sentimentálne hlúposti...“

Popísaný list papiera pristál na chladnúcich uhlíkoch v kozube a mihom vzbĺkol.

Muž si sťažka povzdychol a oprel sa v kresle.

Za ním ticho vrzli dvere.

 


Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: Pokus o epištolu Od: miroslava - 29.01. 2020
Nádherná, přenádhená povídka. Dekuji moc za překlad.

Re: Pokus o epištolu Od: miroslava - 29.01. 2020
Nádherná, přenádhená povídka. Dekuji moc za překlad.
Re: Pokus o epištolu Od: solace - 30.01. 2020
Aj ja ďakujem za odozvu.

Re: Pokus o epištolu Od: sisi - 28.01. 2020
Tak nějak bych viděla Snapeovu zpověď a závěť, možná obojí dohromady. Nějak mi to falíruje s jeho skrytým vnitřním ohněm, takové melancholické sebeobviňování a lítost nad promarněným životem. No, tentokrát to Severus přehnal, ale třeba se příště pochlapí a vysvobodí lásku svého srdce ze spárů hamižného a chlípného zrzavce i z mocných kleteb mladého a krásného, leč podlého zámožného zmijozela. Děkuji za pěknou kapitolu, budu se těšit na příště.
Re: Pokus o epištolu Od: solace - 29.01. 2020
Závet určite nie, skôr úprimná spoveď a uvedomenie si chýb, ktoré spravil. Na bedákanie nad premárneným životom je ešte priskoro. To z jeho slov necítim. Ale v tom liste je aj kvapka nádeje, prísľub do budúcna, takže hádam už nadídu lepšie časy. Vďaka za odozvu, sisi :-)

Re: Pokus o epištolu Od: Jimmi - 27.01. 2020
Krásne a boľavé, s nádejou na konci. Ďakujem
Re: Pokus o epištolu Od: solace - 28.01. 2020
Áno, tá nádej je dôležitá. Ďakujem.

Re: Pokus o epištolu Od: Lupina - 27.01. 2020
Krásná, bolavá povídka. Severus je poničený, ale třeba jednoho dne už takovéto dopisy nebude muset psát a bude si naplno užívat společného života s Hermionou. Děkuji, solace.
Re: Pokus o epištolu Od: solace - 28.01. 2020
Hovorí sa, že čas zahojí všetky rany. A keď sa k nemu pridá Hermionina chrabromilská húževnatosť, Severusovo zuhoľnatené srdce povstane z popola ako bájny fénix. Ďakujem, Lupina.

Re: Pokus o epištolu Od: Hanna - 27.01. 2020
Krásna poviedka. Priala by som si, aby to bol iba prológ kapitolovky, ale to sa mi zrejme nesplní a možno je to tak aj lepšie :) Ďakujem.
Re: Pokus o epištolu Od: solace - 28.01. 2020
Máš pravdu, bol by to pekný prológ. Nič nám však nebráni predstaviť si, ako by ich príbeh pokračoval ďalej. Ďakujem, Hanna.

Re: Pokus o epištolu Od: denice - 27.01. 2020
Dechberoucí vhled do Severusovy duše. Doufám, že nebude trvat celá desetiletí, než uvěří, že Hermionu má navždy, a dovolí sám sobě užívat to štěstí. Díky.
Re: Pokus o epištolu Od: solace - 28.01. 2020
Áno, kiežby dokázal uveriť, že Hermiona neodíde a vpustil tak šťastie do svojho života. Zostáva len dúfať. Ďakujem, denice.

Re: Pokus o epištolu Od: Gift - 27.01. 2020
Toto vlastne ukazuje Severuse, jak ho zname z vetsiny snamione. Chudak se nemuze vyrovnat s minulosti, za kterou si muze i nemuze sam. A vzhledem k tomu, ze je introvert, zpracovani vsech ztrat a psychickych ran pak trva jednou tak dlouho. Nestaci nez doufat, ze si s tim Hermiona za vcasu poradi. Dekuji!
Re: Pokus o epištolu Od: solace - 28.01. 2020
Áno, pekne si to vystihla. Ten list je Severusovou veľmi úprimnou spoveďou. Dá sa z neho vytušiť, že Hermiona má na neho veľmi pozitívny vplyv. Možno sa jej časom podarí docieliť, aby bol aj on šťastný. Veľmi pekne ďakujem, Gift :-)

Prehľad článkov k tejto téme:

CharmedArtist : ( solace )11.10. 2021Nekonvenčná konverzácia 2/2
CharmedArtist : ( solace )04.10. 2021Nekonvenčná konverzácia 1/2
cathedral carver: ( solace )27.09. 2021Desať vecí, ktoré ti len horko-ťažko tolerujem
shiv5468: ( solace )20.09. 2021Po trinástykrát
drakien69: ( solace )13.09. 2021Dohoda
wallyflower: ( solace )06.09. 2021Všetky tie maličkosti 2/2
wallyflower: ( solace )30.08. 2021Všetky tie maličkosti 1/2
Eridanus: ( solace )16.08. 2021Priestupný rok
Justice Rainger: ( solace )09.08. 2021Obete fanfiction
Arevik: ( solace )22.03. 2021Od gruntu
Astreya: ( solace )15.03. 2021Keď sa plnia sny
Циан: ( solace )10.02. 2020Už nie moja
Černoknižnica: ( solace )27.01. 2020Pokus o epištolu
Lilitana: ( solace )13.01. 2020Kto je kto v romantických snamionkách
. Úvod k poviedkam: ( solace )13.01. 2020Úvod