Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Lekcie [Lost]

Kapitola 13. Lekcia o živote - end

Lekcie [Lost]
Vložené: Jimmi - 23.04. 2008 Téma: Lekcie [Lost]
Lostt nám napísal:

Kapitola 13. Lekcia o živote - end

Hermiona sedela v jednom z bielych kresiel, ktoré mala v obývačke. Celá miestnosť bola ladená do bleda. Gauč a kreslá boli kožené a biele. Stôl bol z bieleho dreva, rovnako ako nábytok. Koberec bol jemne šedomodrý, knižnica v jednom rohu miestnosti bola z bieleho mramoru. Stála ju veľa, ale Hermiona ju mala najradšej. Za tie roky do nej nazbierala slušnú zbierku kníh. Milovala kúzelnícke knižnice. Mohla mať aj milión kníh. Dala by ich tam. Do jednej.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Na stole mala položené kakao a zababušená bola v čiernej deke, silne kontrastujúcej s celou miestnosťou.
Dnes v práci jej dal Draco zabrať. Tak veľmi túžila, aby jej pomohol, ale nemohla. Ak by si ho pustila k telu a opustil by ju, neprežila by to. Navyše mala vždy ten čudný pocit, akoby niekoho zradzovala. Možno seba, možno Harryho a možno svoje presvedčenie. Presvedčenie, ktoré nadobudla za roky samoty. Je lepšie si nikoho nepustiť k telu.
Nenávidela, keď sa nevyznala sama v sebe. A za to zase môžu tí dvaja.
A potom, tá návšteva u Harryho... Vypadla odtiaľ tak rýchlo ako mohla, nepovediac jediné slovo.
Ozval sa zvonček.
Hermiona pozrela na dvere do obývačky a zvažovala, či ísť otvoriť. Ak je to niečo vážne?
Ale ak nie je? Môže sa opýtať, kto to je. Ale ak to bude niekto, koho nechce vpustiť, už sa ho nezbaví.
Ale predsa len, jej zmysel pre zodpovednosť sa ozval aj teraz.
"Kto je tam?!" skríkla a nemienila sa postaviť.
"To som ja," ozvalo sa dostatočne hlasno, aby to počula. Draco.
"Choď preč."
"Nejdem."
"Ale ja ti neotvorím."
A just. Neotvorí. Nie.
"Tak potom tu budem zvoniť ešte pekne dlho."
Hermiona si spomenula, aký vie byť neústupný. A ona nemala náladu na jeho neústupnosť.
"Choď preč," zopakovala a tuhšie sa zababušila pod deku.
Chvíľu bolo ticho, keď zrazu začula Dracov hlas priamo z izby.
"Zabúdaš, že viem, aké kúzlo používaš."
"Nezabudni mi pripomenúť, nech ho zmením."
Draco sa zamračil a posadil sa do druhého kresla.
"Máš to tu pekné."
"Som rada, že si mi to prišiel povedať a teraz vypadni."
Draco na ňu dlho mlčky pozeral.
"Nie. Sľúbil som ti, že ťa nenechám samú. A ani to neurobím."
Hermiona sa horko zasmiala.
"Naozaj vtipné. Nepotrebujem opatrovateľku, chcem, aby si mi dal pokoj ty, Harry aj všetci ostatní."
"Ty potrebuješ dokázať, že ne si sama," povedal priamo, no jeho slová mali obrovskú váhu.
Váhu, ktorú ona pocítila na svojom srdci ako obrovský kameň.
Odokryla sa a nahnevane sa postavila.
"A čo ty o tom vieš?!" skríkla po ňom.
"Som sama, vždy som bola. Život mi uštedril drahú lekciu, aby mi to dokázal."
"Nie! Iba sa ti stalo niečo zlé! Myslíš, že si jediná, ktorej sa to stalo? A čo si myslíš, že som prežíval ja? Môj otec bol Smrťožrút, v našom dome sa tá zberba stretávala! Voldemort ma nútil mučiť ľudí! Pred deviatimi rokmi zabil môjho otca, keď sa pokúšal chrániť mňa a moju mamu!"
Stíchol. Zľakol sa. Zľakol sa, že to prehnal. To nechcel.
Hermiona však ostala naňho prekvapene hľadieť.
"To som nevedela, je mi to ľúto."
"Nejde o ľútosť. Aj mne je to ľúto, ale žijem. Pretože život má cenu. Vždy. Na svete nikdy nie si sám. "
Hermiona stuhla prekvapením pri tej poslednej vete. Potom sa smutne usmiala a otočila sa. Podišla k oknu a zapozerala sa von. Vonku fúkal ostrý vietor.
"Ležala som tam, na tej posteli rok. A keď som sa prebrala, nikto pri mne nebol. Ani jedna kvetina, ani pozdrav, ani žiadny hlúpy plyšový medveď. Nič."
"Po páde Voldemorta, keď som sa znovu vrátil do krajiny, som za tebou chodil každý deň, víkendy som bol pri tebe stále. Pomaly som ani nebýval doma! A ty si stále spala, nereagovala si. No ja som sa nedal odradiť. Až ma potom riaditeľ nemocnice nechal vyviesť. Vraj pre moje dobro. Asi mal pravdu, pretože som odpadol od vyčerpania, na schodoch nemocnice. Krutý paradox, nie? Keď som sa potom o štyri týždne prebral, bola si preč. Vraj zázrak. A nikto mi nechcel povedať, kde si. Vraj by ťa to rozrušilo."
On to nevidel, no na jeho perách pohrával ironický, bolestný úsmev.
"Takže to nebol iba sen. Skutočne si tam bom, šepkal si mi, že sa vrátiš," šepla do ticha, ktoré nastalo. Niečo v jej vnútri začalo veriť, že by ju neopustil. Malá sviečka v jej vnútri sa zapálila a hriala.
"Viem. Mal som sa vrátiť... Mal som ťa nájsť," jeho hlas bol tichý.
Pokrčila ramenami a stále sa pozerala von. Začula však tlmený zvuk krokov na mäkkom koberci. Vedela, že stojí za ňou, no neotočila sa. Nechcela vidieť jeho tvár.
Pocítila jeho teplé ruky na ramenách. Jemne sa ju snažil otočiť k sebe, no ona sa nedala.
Vzdychol, no potom ruky obkrútil okolo jej pása a pritisol si ju k sebe. Stuhla, napäto čakala, čo urobí ďalej.
Sklonil sa k jej krku a jemne ju pobozkal, potom perami pomaly prechádzal vyššie, bozkávajúc líniu jej krku, dostanúc sa až ku krku. Cítila jeho teplý dych a jemné pery a snažila sa netriasť.
Pery priložil k jej uchu.
"Ako mám tvojej tvrdohlavej hlavičke vysvetliť, že chcem byť s tebou? Navždy. Nikdy ťa neopustiť a chrániť ťa, hýčkať ťa a láskať..."
Zavrela oči a z poza pier sa jej vydral tichý ston.
Privinul si ju ešte pevnejšie.
Znova začal bozkávať jej krk, dostanúc sa až na rameno.
"Viem, že ma chceš, že po mne túžiš... Viem, že ma miluješ. Vždy si ma milovala..." šepkal medzi bozkami a ona sa usmiala. Presne tieto slová sa jej preháňali hlavou.
Nabrala odvahu a otočila sa k nemu, zahľadiac sa mu do očí. Videla, že sa bojí a čaká na jej reakciu.
Usmiala sa a ruky mu obtočila okolo krku.
"Nejako moc si veríš..." šepla a skôr ako stihol pochopiť výraz jej slov, túžobne sa doňho vsala perami.

Harry Potter sa z mesta stihol odsťahovať skôr, ako vôbec stihla vydať rozhovor s ním.
Smutné, no jej novinám sa i tak darilo dobre. Ako vždy. Veď jej pomáhalo samo ministerstvo.
Hermiona sedela vo svojej kancelárii a pozerala sa von z okna na slnkom zaliate mesto.
Cez otvorené okno jej dovnútra fúkal jemný vánok, ktorý sa pohrával s jej rozpustenými vlasmi.
Zrazu sa ozvalo klopanie. Vošla Roseline.
"Prišiel pán minister, Hermiona," povedalo dievča a usmialo sa.
"Tak mu povedz, nech ešte chvíľu počká," usmiala sa Hermiona a pohodlne sa oprela v kresle.
Roseline prikývla a zavrela za sebou dvere. Netrvalo dlho a, presne ako Hermiona čakala, dnu vtrhol Draco.
"To, že mám vždy čakať, ma začína štvať."
Hermiona sa rozosmiala.
"Keď mňa to tak baví."
"Vtipné, si prichystaná?"
Nechápavo naňho pozrela.
"Prichystaná? Na čo, preboha?"
"No, je 26. augusta."
Stále nechápavo naňho pozerala.
"Máme ísť predsa na zmrzlinu," pripomenul jej a žiarivo sa usmial.

"To je tá najlepšia zmrzlina, akú som kedy mala," povedala uznanlivo Hermiona.
"Ale už si ju mala, drahá."
"No áno, ale to som vďaka tomu, že som mala ústa úplne necitlivé, mohla jesť aj betón a nevedela by som o tom."
Draco sa usmial a objal Hermionu kolom pása.
"Len škoda, že vás nemám ako zguľovať, pani ministrová. To by bolo na titulky."
Po očku po ňom pozrela a usmiala sa.
"Tak si nechaj 26. december voľný."

Pred 12 rokmi
"Aspoň je už koniec," povedal Ron veselo.
Hermiona po ňom pozrela.
"Žartuješ? Škola je to najľahšie obdobie života. A navyše, ešte nie je koniec našim problémom."
Obaja pozreli na Harryho, ktorý išiel ticho pred nimi. Áno. Ešte ich čaká Voldemort.
Ale ona verila, že raz bude pokoj aj od neho. A ich život bude pokojný.
"Rýchlo, rád by som mal v našej poslednej ceste vlakom miesto na sedenie."
Hermiona pozrela na Rona a usmiala sa.
Ale i tak prišli neskoro. A takmer všetky miesta boli plné.
Narazili však i na pár prijateľných kupé, no ich osadenstvo sa im i tak nepozdávalo. Rozhodli sa pre jedno s tromi tretiačkami z Bifľomoru.
"Tak ja sa idem pozrieť ďalej," navrhla Hermiona a veci si nechala tam.
Prechádzala postupne všetky kupé, keď konečne narazila na jedno, v ktorej bola iba jedna osoba. A i tak to kupé bolo absolútne neprijateľné.
Draco na ňu pozrel a chladne si ju premeral svojimi šedými očami.
"Čo tak sám? Nikto s tebou nechce sedieť?" nedalo Hermione a spýtala sa. Zaujímalo ju, prečo Slizolinský princ sedí sám.
"To isté sa môžem spýtať aj ja teba. Kde máš Pottera a Weasleyho?"
Hermiona sa zamračila a oprela sa o dvere kupé.
"Vlastne sú chvíľu za mnou. Sadneme si k tebe."
Draco strnul.
"Tak na to zabudni."
Usmiala sa.
"Prečo? Nie sme ti dosť dobrí?" spýtala sa a zdvihla obočie.
Draco sa zapozeral do jej tváre. Niečo sa mu odohrávalo v očiach. Niečo, čomu nerozumela, no v tú chvíľu jej to prišlo ako tá najúprimnejšia vec, akú uňho kedy zažila.
"Nie. Tak to nie je. Ale chcem byť sám. Nakoniec, ako vždy..." povedal a pozrel von z okna. Vonku už neostal žiadny študent. Čoskoro sa vlak pustí smerom od Rokfortu. Preč od jednej kapitoly ich života.
Hermiona sa zamyslela pri pohľade na jeho stiahnutú tvár. Niečo ho trápilo.
Nadýchla sa a posadila sa oproti nemu.
Zarazene na ňu pozrel v očakávaní.
"Vieš Draco... Viem že to nemáš ľahké, najmä teraz, keď tvoj otec... Chcem len, aby si vedel jedno - na svete nikdy nie si sám."

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 06.08. 2023
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 06.08. 2023
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Kapitola 13. Lekcia o živote - end (Hodnotenie: 1)
Od: miroslava - 01.04. 2024
|
Hm, zvláštní povídka, ale jsem ráda, že jsem na ni narazila. A ano, raději Draco než Potter.
Děkuji moc za skvělý překlad , opravdu si práce, vás překladatelek, moc považuji. Diky

Archivované komentáre


Re: Kapitola 13. Lekcia o živote - end Od: ester - 29.12. 2020
V podstate smutna poviedka, ale nastastie s dobrym koncom. Myslim si, ze Draco sa k nej hodi lepsie ako Harry :). Harry sa v minulosti malo snažil na rozdiel od Draca.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Kapitola 13. Lekcia o živote - end Od: silrien - 01.12. 2016
Chvílemi jsem se bála, jak to dopadne. Hermiona je tu tak v depresi z toho, že získala pocit, že na ni všichni zapomněli a nikomu nechybí. Ještě že je tu Draco. Mrknu i na další povídky této autorky. Děkuji za skvělý tip

Re: Kapitola 13. Lekcia o živote - end Od: denice - 28.09. 2015
Půvabná povídka, i když jsem z ní byla poměrně dost zmatená, ale naštěstí nakonec vše dopadlo tak, jak mělo. Draco jako ministr - to nemá vadu! Díky.

Re: Kapitola 13. Lekcia o živote - end Od: Radka - 14.07. 2013
pěkná povídka

Hezká povídka. Včera večer, když jsem jí opět objevila, jsem si jí prostě musela přečíst znova.

Re: Kapitola 13. Lekcia o živote - end Od: arkama - 23.01. 2013
veľmi dobré...

Sice jsem na tuhle povdku narazila pozdě.Ale lepší než vůbec

Re: Kapitola 13. Lekcia o živote - end Od: Michelle - 30.12. 2011
Nádherná povídka! Krásné, fakt povedené. Krásně se četla. Díky

Re: Kapitola 13. Lekcia o živote - end Od: beruska1 - 10.09. 2011
krásná povídka, líbíly se i ty kousky minulosti v textu

Re: Kapitola 13. Lekcia o živote - end Od: Plaminek07 - 17.07. 2011
Skvěle přeložená povídka, kterou jsem přečetla jedním dechem. Mám ráda tuto dvojici. Moc děkuji za její překlad.

Re: Kapitola 13. Lekcia o živote - end Od: zelaaa001 - 17.05. 2011
poviedku som čitala už veľmi dávno na stránke autorky, pekná, taka oddychovka

Re: Kapitola 13. Lekcia o živote - end Od: eviku - 06.03. 2011
kraasne, ako vzdy.. :) 

Re: Kapitola 13. Lekcia o živote - end Od: Aha_Lucia - 23.01. 2011
sladké :)

Re: Kapitola 13. Lekcia o živote - end Od: Jacomo - 11.11. 2010
Tak, protože mám absťák (si nás navyklad na 2-3 kapitoly LiT denně a teď najednou pauza!), čtu starší věci a narazila jsem na tuhle povídku. Má v pozadí krásný, reálný příběh, jen trochu pokulhává zpracování. Nebo možná moje vnímání. Občas jsem byla zmatená trochu moc - co se děje teď, co v které minulosti, někdy i kdo je kdo. Ale nakonec to všechno zapadlo do sebe jako puzzle. Uff. Díky za povídku i za překlad.

Re: Kapitola 13. Lekcia o živote - end Od: Zuzana - 18.04. 2010
Dočítala som, mám v tejto poviedke trošku chaos, to bude asi tým časovým prelínaním. V tejto poviedke mi Hermiona pripadala až prehnane tvrdohlavá, Draco bol dokonalý, mrzí ma Harry. Pekná poviedka ďakujem autorke, že ju napísala a Jimmi, že si ju sem dala.

Re: Kapitola 13. Lekcia o živote - end Od: Natalie - 10.12. 2009
Skvelé! Prečítala som ju na jeden dúšok :D super!
Re: Kapitola 13. Lekcia o živote - end Od: Jimmi - 10.12. 2009
Jéj, keď vidím ten dátum zverejnenia... to už je dávno. Lostt má ešte aj iné poviedky u seba na webe. http://darknessinus.blog.cz/

Re: Kapitola 13. Lekcia o živote - end Od: ledvu - 02.02. 2009
Opět naprosto úžasná povídka. Vážně moc zajímavá a dobře se čte.

Skvělá povídka. Dvojici Draco a Hermiona mám ráda. jen otázečka: proč nemá kapitolu 10?
Re: Kapitola 13. Lekcia o živote - end Od: Jimmi08 - 09.05. 2008
Už som to opravila. Dík.

Re: Kapitola 13. Lekcia o živote - end Od: ailam - 08.05. 2008
Krásne, naozaj sa ti to podarilo ;)
Re: Kapitola 13. Lekcia o živote - end Od: Jimmi08 - 09.05. 2008
Lenže autorkou je Lostt. Bolo to komplikované nastaviť, ale aby to nemýlilo, tak som sa s tým pohrala. Má toho viacej, linky mám v odkazoch.

Prehľad článkov k tejto téme:

Lostt: ( Lostt )23.04. 2008Kapitola 13. Lekcia o živote - end
Lostt: ( Lostt )23.04. 2008Kapitola 12. Šanca
Lostt: ( Lostt )23.04. 2008Kapitola 11. Rutina
Lostt: ( Lostt )09.05. 2008Kapitola 10. Spomienky
Lostt: ( Lostt )23.04. 2008Kapitola 9. Hystéria?
Lostt: ( Lostt )23.04. 2008Kapitola 8. Ako môžeš?
Lostt: ( Lostt )23.04. 2008Kapitola 7. Weasley a Malfoy
Lostt: ( Lostt )23.04. 2008Kapitola 6. Nepríjemná situácia
Lostt: ( Lostt )23.04. 2008Kapitola 5. Za to môžu ruže
Lostt: ( Lostt )23.04. 2008Kapitola 4. Zmrzlina
Lostt: ( Lostt )23.04. 2008Kapitola 3. Prekvapenie
Lostt: ( Lostt )23.04. 2008Kapitola 2. Dohoda
Lostt: ( Lostt )23.04. 2008Kapitola 1. Lekcie
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )22.04. 2008Úvodom