Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Nezachrániteľný

Časť tretia

Nezachrániteľný
Vložené: Jimmi - 16.05. 2020 Téma: Nezachrániteľný
Jimmi nám napísal:


Unsalvageable

Názov: Nezachrániteľný

 

Autor:  LoveBugOC

 




Anketu z minulej kapitoly som nechala bežať. Ak chcete niečo zmeniť... je to na vás. 



Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Časť tretia

 

Keď sa Draco Malfoy na druhý deň prebudí, hlava ho nebolí ako normálne. Ani jeho telo, keď už ide o to. A po prvý raz za dlhý čas si spomína na noc - či skôr večer predtým - z väčšej časti, dôjde mu, že je to preto, lebo ho Grangerová prinútila jesť. A potom vracať. A potom niekde medzi vracaním a zaspatím mu pomohla umyť sa, než ho uložila do postele. Bol nahnevaný, že sa k nemu správa ako k decku, ale nemal energiu hádať sa s ňou. Tak ju nechal.

Je na nej niečo, čomu nerozumie. Nevidel ju celé roky, odkedy vojna skončila. Ani nebola na súde, nikdy ho nevyhľadala a on na ňu vôbec nemyslel. A teraz, z ničoho nič, sa stará. A on nedokáže prísť na to prečo. Nikto sa nestará, prečo by sa ona? V škole bol k nej hrozný, možno horší než k väčšine, pretože bola (a očividne stále je) Potterovou podržtaškou. Takže prečo by sa starala o to, ako na tom je? Prečo jej záleží na tom, čo robí či nerobí sám sebe? Podľa jeho názoru by sa nemala starať, nemalo by jej na ňom záležať. Nemalo by jej záležať na tom, čo sa mu deje. A čo dôležitejšie, nemala by plytvať časom. On nemá v úmysle niečo meniť, pretože pokiaľ ide o neho, nezostáva pre neho žiadna nádej. Na celom svete nie je dosť nádeje, aby mu pomohla.

Po prvý raz za celé týždne má čistú myseľ. Po prvý raz za celé týždne počuje svoje vlastné myšlienky jasne a zreteľne a nenávidí to. Neznáša počúvať hlasy vo svojej hlave; to kričanie a plač. A toto... toto je dôvod, prečo nezostane triezvy, prečo nemôže zostať triezvy. Pretože keď je opitý, tie hlasy zmiznú a výkriky prestanú a on si nepripadá ako smrťožrút. Ako netvor. Ako niekto, kto nemá cenu žuvačky na podrážke. Alkohol otupuje bolesť, zmysly a prináša úľavu. A to je to, čo potrebuje. Nie vodu, nie jedlo. Ani pomoc nie.

Zlezie z postele; vyžiada si to menej úsilia než vo väčšinu dní. Kráča do kuchyne. Otvorí chladničku a keď sa načiahne po pive, prekvapený zistí, že všetky fľašky sú preč. Určite až TAK veľa nevypil... Hoci, kým je, aby to posúdil? Presunie sa ku kredencu, kde schováva zásoby vodky, aby zistil, že je tiež preč. A ohnivá whisky, či normálna whisky tiež. A vie, že tak veľa včera večer určite nevypil. Nahlas zastoná, hlavne preto, že ho práve teraz fyzicky bolí, keď sa snaží premýšľať.  Myslimyslimysli. A potom to začne dávať zmysel. Včera večer tu bola Grangerová. Grangerová tu bola POTOM,  čo zaspal. Grangerová musela vziať jeho alkohol, aby sa pokúsila zabrániť mu opiť sa. Zaplaví ho trochu obranný a veľmi, veľmi fanatický hnev, keď vyrazí z kuchyne a z bytu. Istá čarodejnica musí zaplatiť istú cenu.

XXX

Hermiona sa prebudí, nielen do jasného a slnečného londýnskeho dňa, ale tiež aj k dvom jej obľúbených chalanom, ktorí sedia v obývačke na gauči, sledujú ranné kreslené filmy a jedia výživné raňajky, ktoré si kúpili cestou sem. Ako každú druhú sobotu. Srdečne sa na nich usmeje, keď kráča k nim a vezme si svoje vlastné,  stále zabalená v deke, aby sa udržala v teple. "Bré ráno."

"Dobré ráno, Miona," pozdraví ju Harry s krátkym vrelým úsmevom.

Posadí sa medzi nimi na gauči, rozlomí šišku, než si odpije z čaju. Cíti na sebe Harryho pohľad, ale Ron sa príliš sústredí na kreslený film, ktorý beží v telke, aby si to všimol.

"Takže si sa postarala o ten problém?" zvedavo sa spýta Harry.

"Zatiaľ. Ale nie som si istá, či to dlho vydrží."

"Myslím, že Malfoy je stratený prípad, Hermiona."

"Malfoy? Čo je s Malfoyom?" diví sa Ron.

Hermiona by sa zasmiala nad faktom, že Malfoyovo meno zjavne zakaždým vytrhne Rona z akejkoľvek situácie, keby v jeho hlase nebolo čisté pohŕdanie.

"Harry včera Malfoya našiel."

Ron pokrčí plecami, odhryzne si veľké sústo z vlastnej šišky. "Nevedel som, že sa stratil."

"A ja som ho šla pozrieť."

Ron sa zarazí uprostred prežúvania. "Prečo?"

"Pretože som si o neho robila starosti. Keď odišiel v to ráno, čo sme ho sem priviedli, mal väčšiu opicu, než som kedy videla, a predsa stále hľadal niečo na pitie. Skrátka... vyzeral hrozne. A potom, keď som sa zastavila na manore, nikto tam nebol a bola tam tabuľa o predaji a tak som požiadala Harryho, aby zistil, kam šiel. To miesto je diera, mimochodom. Totálne nechutné," informuje ich, zvraští s odporom nos.

"Koho to zaujíma? Je to len Malfoy..."

"Mňa to zaujíma, Ron."

"Prečo?"

"Na to sa stále snažím prísť..." odmlčí sa. "Je to len... je úplne sám, viete? Obaja jeho rodičia sú... preč a on nemá nikoho iného."

"Možno to tak má rád," navrhne Harry.

"Pravdepodobne preto, že nič iné nepozná," zašepká Hermiona.

"Stále nechápem, v čom je problém. Ten chalan je kretén..."

Zrazu sa ozve búchanie na dvere, než nahnevané 'GRANGEROVÁ' zahučí obývačkou, a asi aj celou chodbou. Harry s Ronom sa na ňu skepticky pozrú a ona si vzdychne, presne vie, kto to je.

"Obaja sa musíte slušne správať," vážne im hovorí.

"GRANGEROVÁ!"

Postaví sa a prejde k dverám.

"GRAN-"

Roztvorí dvere a on prestane jačať uprostred jej priezviska. Nahnevane na ňu prižmúri pohľad, oči má tmavé a nebezpečné. Pretlačí sa popri nej, podobne ako to ona urobila deň predtým.

"Malfoy."

"Ty máš ale guráž, Grangerová! Kto si kurva myslíš, že si?"

"Ale no tak..."

"Ak si jednu chcela, stačilo požiadať, nemusela si mi vybrakovať celú chladničku!" Jeho hlas pripomína vrčanie, keď vojde do kuchyne. Ani si vôbec nevšimne Harryho s Ronom, ak si všimne, nevenuje im pozornosť. Keď nikde nedokáže nájsť svoj alkohol, vráti sa, pení.

"Kde je?"

"To, že si takto naštvaný, len dokazuje fakt, že..."

"Myslíš, že ma zaujíma, čo to dokazuje? Koľkokrát ti musím povedať, že nepotrebujem tvoju prekliatu pomoc? Kedy to konečne pochopíš?" vyštekne, prepaľuje do nej pohľadom diery.

"Pochop, Malfoy..."

"Neprišiel som sa sem vykecávať. Prišiel som sem, aby som si vzal, čo si mi zobrala. Takže kde to je?"

"Krucinál Hermiona, čo si vzala?" spýtal sa Ron spoza jej chrbta.

Draco nakukne poza ňu, aby našiel jej dvoch partnerov sedieť na gauči.

"Potter a Weasley... fantastické," posmešne zamrmle.

"Vzala som to len preto, aby som dokázala, že to nepotrebuješ."

"Áno, nuž, jediné, čo si dokázala, je, že to potrebujem."

Pokrúti hlavou. "Len si myslíš, že..."

"Myslím, že potrebujem, viem, že potrebujem, aký je v tom rozdiel?"

"Prečo si nejdeš kúpiť ďalší?" navrhne Ron, očividne nie je šťastný, že tu blondiak stále je.

"Prečo sa nestaráš o svoje veci, Lasičiak?"

"Hej, no tak Ron, povedala som ti, aby si sa slušne správal," pripomenie svojmu priateľovi.

Draco sa postaví pred ňu, chrbtom k jej priateľom, keď na ňu uprene hľadí.

"Prosím, Grangerová..." zašepká.

Vzhliadne na neho a to zúfalstvo, ktoré počuje v jeho hlase a vidí v jeho očiach, ju desí. A vie, že by mu to nemala dovoliť, ale ani mu v tom nemôže brániť. Nielenže to nie jej miesto, ale on vyzerá TAK zúfalo a zlomene, že mu to musí vrátiť. Odvráti sa, neschopná zniesť jeho pohľad na sebe; cíti, ako ju prebodáva pohľadom.

"Je to v mojej taške, za dverami."

Prikývne a bez zaváhania kráča k dverám. Nájde tašku - jej magickú tašku - za dverami a zdvihne ju, šmátra vo vrecku svojich teplákov. Takmer je rozhodnutý poďakovať sa jej, ale rozmyslí si to.

Nedokáže sa prinútiť otočiť, keď odchádza. Nedokáže sa prinútiť dívať sa na to. A tak stojí uprostred obývačky chrbtom k dverám, čaká, kedy sa zatvoria. Trvá to dlhšie, než očakáva, kým cvakne zámka a keď sa tak stane, vydýchne vzduch, ktorý si ani neuvedomila, že zadržiava.

"Mám ho radšej, keď je opitý."

"Ronald!" Nesúhlasne sa na neho zamračí, než schmatne svoju šálku zo stola a necháva chalanov samých; už ju prešla chuť do jedla.

XXX

Trvá mu menej než hodinu, kým dosiahne svoju opitosť so zmesou piva, whisky a vodky. Trvá mu ďalšie dve hodiny, než sa mu začne pliesť jazyk. A ďalšie tri hodiny mu trvá, než mu dôjde, že mu niečo - alebo skôr niekto - chýba, Grangerová. Grangerová a jej vševedkovské, svätuškárske, prehnané staranie sa.

Tak dajako mu... chýba.

Tak dajako mu chýba to, ako si tu vykračuje, ako keby toto miesto vlastnila a upratuje po ňom.

Tak dajako mu chýba to, ako mu nadáva za to, že robí niečo, čo je teraz pre neho také prirodzené. A to, že sa stará dokonca aj keď by sa nemala, dokonca aj keď nevie prečo.

Chýba mu jej spoločnosť, aj keď to bolo len na pár hodín.

Chýba mu rozprávanie sa s ňou, aj keď to bola len malicherná hádka alebo pár slov tu a tam.

Chýba mu ľudský kontakt.

XXX

Naozaj sa veľmi snaží ignorovať ten hlas vo svojej hlave, ktorý jej vraví, aby sa do tej diery vrátila a skontrolovala ho. Ešte silnejšie sa snaží nevšímať si to, ako sa jej stiahne hruď, keď myslí na neho, ako sa dostáva do problémov. Ani Ron, ani Harry nedokážu pochopiť, prečo je tým taká posadnutá, ale na druhej strane to nechápe ani ona. Je to ako keby táto urputná starostlivosť na ňu spadla. Celé popoludnie predstiera, že na neho nemyslí, predstiera, že ju neprenasleduje ten výraz čistého zúfalstva v jeho tvári a v jeho očiach.

Je sedem hodín večer, keď sa rozhodne ísť. Je dosť neskoro na to, aby nevedel, že na neho celý deň myslela a dosť zavčasu na to... nuž touto časťou si ešte nie je istá. Vojde do budovy, zadrží dych, keď cestou do Dracovej izby prikývne na Maxa. Nezastaví ju. Zaklope na dvere, trpezlivo čaká, až kým neotvorí. Opäť začuje potkýnanie sa a mrmlanie zvnútra, než sa dvere otvoria, aby odhalili opitého Draca Malfoya. Ani v najmenšom ju to neprekvapí, ale zasiahne ju to.

Draco sa na ňu opito uškrnie, bez slova sa uhne nabok, aby ju vpustil dnu.

"Vedel som, že nevydržíš, Grangerová."

Zahryzne si do pery, keď vojde do toho malého bytu. Vyzerá podobne ako včera, jediným rozdielom je množstvo fliaš roztrúsených po izbe. Zamračí sa, vytiahne prútik z kabáta a švihnutím prútika ich nechá zmiznúť.

"Jedol si?"

"Mal som kúsok pizze," hrdo jej povie, ako keby to bol jeho najväčší úspech.

"Koľko tomu je?"
"Toľko."

"Koľko tomu je, čo piješ?"

"Ale no tak, Grangerová, vážne ma potrebuješ, aby som ti na to odpovedal?"

Vzdychne si nahlas, smutne. "Malfoy, toto nie je pre teba dobré."

Jeho jedinou odpoveďou je pokrčenie pliec, keď hodí do seba ďalší dúšok piva. Ona pokračuje v upratovaní a len vtedy si uvedomí, že má na sebe to isté oblečenie čo včera. "Neprezliekol si sa."

Pozrie sa na seba, než sa zachichoce. "Myslím, že nie. Dobrý postreh, Grangerová! Zaslúžiš si pohárik..."

"Nie."

"V poriadku teda, na zdravie!" Hodí do seba ďalší dúšok, zakloní hlavu tak dozadu, že ho to vyvedie z rovnováhy a spadne na zem. Jeho telo pristane s hlasným buchnutím, a predsa to necíti.

Hermiona si vzdychne, strhne sa pri tom zvuku, než sa skloní, aby mu pomohla. Keď ho dostane na nohy, vytiahne mu fľašu z prstov.

"Čo-čo robíš?" zamumle, znie ako malé dieťa, ktoré sa bojí trestu.

"Musíš sa dať do poriadku."

"Myslím, že to posúdim sám..."

"Ale no tak, Malfoy. Prestaň byť taký totálny idiot!" Ťahá ho krátkou chodbou do kúpeľne a vtlačí ho dnu.

"Oj! O čo sa pokúšaš, ublížiť mi?"

"Pcha, to si už dokonale zvládol sám."

Bez ďalšieho slova mu vyzlečie tričko cez hlavu a hodí ho na zem, než mu stiahne tepláky z bokov. Dopadnú na zem okolo jeho nôh, zanechávajú ho len v boxerkách.

A až vtedy si uvedomí intimitu tejto situácie. Cíti, ako sa jej rozpaľujú líca, keď si ho obzerá. Je chudý, oveľa chudší, než si ho pamätá zo školy.

"Máš hanbaté myšlienky, však, Grangerová?"

Na to švihne pohľadom k jeho tvári a on sa  na ňu uškŕňa. "Len vlez do sprchy, Malfoy."

"Nechceš mi ju zapnúť?"

"Tak teraz len zneužívaš...

"Keby som ťa zneužíval, vedela by si to, Grangerová," vraví zvádzajúco.

Zažmurká, zaskočená. "Len... zapni si ju sám."

S tými slovami sa otočí na päte a nechá ho samého v kúpeľni. Avšak nenechá ho samotného, pretože sa posadí oproti dverám, aby na neho počkala; aby sa uistila, že sa nič nestane.

Je v sprche asi desať minút, než začuje, že prestala tiecť voda. Postaví sa a oprie sa chrbtom o stenu, čaká na neho. Keď sa vynorí, zastaví sa, aby sa na ňu pozrel.

"Už si šťastná?"

Znova vyzerá vyšťavene, ako keby mal každú chvíľu odpadnúť. Oči mu klipkajú, ako keby mu dávalo zabrať udržať ich otvorené.

"Mal by si si pospať."

Prikývne, a ona prehltne prekvapenie, keď ho nasleduje do obytnej časti. Posteľ je už vytiahnutá; asi ju ráno nedal na miesto. Vlezie na ňu, zvalí sa na brucho, s ochabnutými rukami pri bokoch.

"Prečo ti na tomto tak veľmi záleží?" spýta sa tichým, váhavým hlasom.

"Úprimne?"

"Áno..."

Vzdychne si, posadí sa na kraj tvrdého matraca. "Moja teta mala problémy s alkoholom. Takmer si zničila život, než získala pomoc. Ja len... ja len nechcem, aby sa ti stalo to isté."

"Mala by si to chcieť, všetci ostatní to chcú."

"Nechcem."

"Niežeby na tom záležalo, ale môj život už zničený je," zamrmle.

"To nie je pravda..."

"Urob mi láskavosť, Grangerová. Ak mi chceš pomôcť, proti mojej vôli, neklam mi. Prekliato dobre vieš, že je to pravda."

"Nemusí byť," zašepká.

Zmĺkne, odvráti od nej hlavu.

"Dobrú noc, Grangerová."

"Dobrú noc, Malfoy..."

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: Časť tretia Od: sisi - 19.05. 2020
Jméno a dům Malfoyů skončily v propadlišti dějin, ale Draco by mohl mít šanci, kdyby se hlava rodiny Blacků, jeho vzdálený bratranec Harry Potter upamatoval na své povinnosti, přijal ho pod svou střechu, dal mu rodinné jméno Black, postaral se o jeho budoucnost, zatímco Miona bude pečovat o znovunabytí tělesného zdraví a rozumu mladého Draca. Takže problémy by mohl dělat akorát vyděděnec Ronald, který by zase odešel s prázdnou, protože k Blackům ani Malfoyům nemá rodinné vazby. Super překlad, scéna v koupelně vystoupila na top mezi koupelnovými mementy. Díky za překlad, budu se těšit na pokračování.
Re: Časť tretia Od: Jimmi - 19.05. 2020
To by bola asi iná fanfiction, a určite by musela byť zaujímavá. V niektorých meno Black príjme, ale fakt si nespomínam kde. Ad scéna v kúpeľne... počkaj si na spálňovú... ešte to nemá hlavu, pätu, ale nahrubo to už mám. A nenadávaj za spoiler :) Díky moc

Re: Časť tretia Od: kakostka - 19.05. 2020
Draco, zatím se potácíš u dna a chápu, že to je složitý, ale neboj Grangerová to nevzdá:-)) navíc tahle pomoc má větší smysl než SOPLOŠ:-) Ron nezklamal, Harry u asi čte mezi řádky. děkuju za překlad
Re: Časť tretia Od: Jimmi - 19.05. 2020
Budeš prekvapená, ako sa to vyvinie. Ja už som bola a stále som. Mám nahrubo ďalšiu, takže keď s ňou budem spokojná, pôjde. Ale cez deväť strán som nečakala... Ďakujem moc

Re: Časť tretia Od: Jacomo - 17.05. 2020
Zhltla jsem dvě kapitoly naráz, takže ten smutek z Dracova zoufalství je dvojnásobný. Protože on je zoufalý. Zoufalý z osamělosti, z věcí, které udělal nebo kterých byl svědkem, ze zhroucení jeho světa, ze ztráty rodičů, z nedostatku lepších vyhlídek do budoucna... zkrátka ze všeho. Nedostal příležitost prožít si normální mládí, jak by měl, a ani příležitost na normální další život. Hermionino přiznání, že měli v rodině alkoholika, trochu lépe vysvětluje tu přehnanou starostlivost, je to lepší důvod než jen samaritánské sklony. Jsem zvědavá, kolik trpělivosti s ním bude mít. Velice děkuju za obě kapitoly, Jimmi.

Re: Časť tretia Od: margareta - 17.05. 2020
Tak přece jenom to není jen sebelítost. Žere ho svědomí. Asi musel zažít a vidět strašné věci a ty se mu teď vracejí. Na druhé straně je ale dobře, že ho to trápí; kdyby byl jako ostatní z jeho rodiny, byl by v pohodě a na křik a mučení obětí by vzpomínal se zálibným úsměvem. Takhle má ještě šanci a když mu bude pomoženo, může se z toho svinstva vyhrabat. Ovšem Ron a Harry se v té věci asi namáhat nebudou. Zato Hermionu čeká pochod peklem! Jsem zvědavá, jak si poradí, protože tohle je práce spíše pro psychoterapeuta a nevím, zda něco takového kouzelníci mají. Nebo mají nějaký relevantní lektvar? Moc děkuji, Jimmi! Perfektní čtení, jednoduše to hltám!!
Re: Časť tretia Od: Jimmi - 19.05. 2020
Ten lektvar napadol aj mňa, hlavne keď je to také krátke, takže to musia nejako rýchlo vyriešiť. Ale pri preletení som nič nezachytila... možno má Draco takú pevnú vôľu. Ale zase kapitoly sa slušne predĺžili, takže možno toho veľa stihneme. Mám sto chutí dať vám po štvrtej úryvok z piatej... Ďakujem moc za komentár

Re: Časť tretia Od: silrien - 16.05. 2020
Drahý, zoufalý Draco, nevím jestli je dobré znamení, že si uvědomit, že mu chybí lidský kontakt, ale potěšilo mě, že Hermionu úplně neodmítl. Snad Hermioně nezačnou dělat potíže Harry a hlavně Ron. Moc se těším na další díl. Pohltilo mě to. Děkuji za úžasný překlad
Re: Časť tretia Od: Jimmi - 16.05. 2020
No ja som neodolala a prečítala som to v originále (predtým som to dala len zhruba, teraz tak na 60-70 percent) a prešla ma chuť prekladať - to je tak príšerná angličtina! Ešte keď mala krátke vety, tak to šlo, ale toto? No uvidím ako sa s tým popasujem. Prekvapilo ma, že sa tam až tak ten problém s alkoholom nerieši, alebo som to nepochopila správne. Kapitoly sa slušne natiahnu... Teraz ma napadlo, že keď majú kúzelníci "vyprošťovák", možno aj toto vedia vyliečiť inak. S nejakým elixírom alebo čo. Ale už aspoň viem, prečo som pri tejto autorke nadobudla dojem, že jej námety sú inde námetom státisicových poviedok, len zhustené. Som zvedavá, kto povie, že toto som už niekde čítala... ako s tou Nymfou. Ďakujem krásne za prvý poriadny komentár, potešil, pretože toto nebola žiadna sranda a dala som to dva dni. Síce som mala robiť niečo iné, ale ešte mám nedeľu :)

Re: Časť tretia Od: shendy - 16.05. 2020
ďakujem. zajtra ďaľšia? :)
Re: Časť tretia Od: Jimmi - 16.05. 2020
Ani náhodou. Môžem len cez víkendy. Takže ak sa nezmení hlasovanie... alebo beta nepošle BMM, pokúsim sa preložiť niečo na víkend. Díky za komentár

Prehľad článkov k tejto téme:

LoveBugOC: ( Jimmi )08.06. 2020Časť ôsma
LoveBugOC: ( Jimmi )03.06. 2020Časť siedma
LoveBugOC: ( Jimmi )31.05. 2020Časť šiesta
LoveBugOC: ( Jimmi )26.05. 2020Časť piata
LoveBugOC: ( Jimmi )21.05. 2020Časť štvrtá
LoveBugOC: ( Jimmi )16.05. 2020Časť tretia
LoveBugOC: ( Jimmi )15.05. 2020Časť druhá
LoveBugOC: ( Jimmi )30.04. 2020Časť prvá
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )18.03. 2020Úvod