Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Rutina

1. kapitola 4. časť

Rutina
Vložené: Jimmi - 06.09. 2020 Téma: Rutina
Jimmi nám napísal:
Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

1. kapitola 4. časť

 

Prejde ďalší týždeň monotónnej rutiny a zotrvačnosti. Každý deň je to rovnaké a na rovinu, nudí sa. Vždy bývala takáto znudená? Bol toto vždy jej život a ona si to všíma až teraz, keď je úplne sama? Kedy začal byť takýto? A prečo?

Nepozná odpoveď na žiadnu z týchto otázok, bez ohľadu na to, ako často si ich kladie.

Je takmer sedem hodín v piatok večer; pracuje v kuse posledných desať hodín. Začala sa zakopávať v práci - Harry ju nazval workoholičkou. Ale na jej obranu - nie je to tak, že chce pracovať po celý čas, je to tým, že nemá nič lepšie na práci. Nepovie mu to ale, pretože vie, že by ju pozval k nim a šance, že narazí na bývalého manžela v dome ich najlepšieho priateľa sú extrémne vysoké. Niežeby ho nemala rada alebo ho nedokázala tolerovať, len všetko medzi nimi je stále napäté a trápne a radšej by bola, keby sa jej to nepripomínalo.

Zívne, oprie sa lenivo dozadu, keď pozrie na hodiny. 18:57. Zaklopanie na dvere ju vytrhne z myšlienok a keď vzhliadne, nájde Draca Malfoya uvoľnene sa opierať o rám dverí. 

“Ahoj. Ty si stále tu,” všimne si, trochu prekvapene.

“Rovnako ako ty,” poznamená on.

“Práve odchádzam.”

Uškrnie sa, obzrie si jej polohu za stolom odhora nadol.

“To vidím. Rovnako ako ja.”

“Čo ťa zdržalo?” spýta sa zvedavo.

“Papierovačky. Kopa papierovačiek. A teba?”

“To isté.” Je to lož, už dávno s nimi skončila. Len ešte nechcela  ísť domov do prázdneho bytu.

“Chcel som si ísť niečo zohnať pod zub, možno dať si pohárik. Nechceš sa ku mne pripojiť?” uvoľnene navrhne.

Skepticky sa na neho pozrie. Môžu spoločne pracovať, iste, a z času na čas si vzájomne poradiť. A občas sedia za tým istým stolom pri obede, ale ich vzťah sa ďalej nedostal. Ani jeden z nich mu nedal šancu, ani jediný raz za devätnásť rokov. 

Musel si všimnúť jej výraz, pretože pretočí očami.

“Nemusíš, bolo to len pozvanie od jedného kolegu druhému. Ale ak tu je niečo, čo by si robila radšej…”

“Vlastne nie je,” prizná zahanbene. “Teraz toho aj tak moc neurobím… Len som chcela ísť domov.”

Prikývne a len sa jej to zdá, že vyzerá trochu sklamaný? “Dobre, ak zmeníš názor, budem U kančej hlavy.” Na to sa otočí k odchodu, nechá otvorené dvere, zamieri k výťahom.

Sleduje ho, keď na ne čaká a náhle ju zaplaví nutkanie ísť s ním. Už celé týždne riadne nekomunikovala s ľudskou bytosťou. Nebola vonku či inak s ďalším človekom rovnako dlho. Možno toto bude dobrá vec. Možno toto bude presne to, čo potrebuje. Vyskočí, schmatne kabelku a kabát, vybehne z kancelárie k výťahom.

“Malfoy, počkaj!”

Uškrnie sa, otočí sa k nej. “Chceš sa pripojiť?”

“Áno,” potvrdí.

Náznak úsmevu mu zaihrá na perách, hoci sa pozerá na dvere výťahu.

“Prečo si zmenila názor?”

“Som… strašne hladná,” zaklame, znova.

“Hladná, správne… Takže to nemá nič spoločné s tým, že si osamelá?”

Červeň sa jej vkradne na líca. “Možno trošku.”

Večera a pár drinkov s bývalým nepriateľom sú všetko, čo jej stačí, aby sa cítila o trošku viac ako ľudská bytosť a o trochu menej osamelá.

 

X

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: upirikaty - 05.01. 2024
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre


Re: 1. kapitola 4. časť Od: Sally - 20.09. 2020
Doteraz som mala pocit, ze na riadny rozhovor (chapme ako prehodenie viac viet akk nednoslovny pozdrav ala priezvisko) sa nedopracuju skor ako v druhej kapitole, ale mozmo ma len klame zdanie.

Re: 1. kapitola 4. časť Od: ansus - 08.09. 2020
Moc hezky vykreslené dilema kam jít a co dělat, když není kam jít a není co dělat... nebesům budiž děkováno za staré nepřátele. Děkuji za překlad.

Re: 1. kapitola 4. časť Od: Jacomo - 07.09. 2020
Asi tu Hermioninu nudu chápu - nejde o to, že by si nenašla žádnou zábavu (třeba čtení :-D), spíš najednou nic nemá smysl. Ale jak nám, holka, na konci pookřála :-) Snad jí ta sklenička s Dracem pomůže z letargie. Díky, Jimmi. Fakt je to ze života.

Re: 1. kapitola 4. časť Od: Lupina - 07.09. 2020
Nu, Hermiona nemá co dělat... Knížky ji zjevně nebaví. Potřebuje kontakt s lidma. Kolega v práci je fajn, problém bude, pokud onen kolega je ženatý... Potřebovala by i jinou společnost, ta její ne zrovna dobrá nálada není udržitelná. Díky, Jimmi.

Re: 1. kapitola 4. časť Od: zuzule - 07.09. 2020
Haaa! Super, treba z toho udelaji tradici, kdyz ji to pomaha. :) Dekuju!

Re: 1. kapitola 4. časť Od: lenus - 06.09. 2020
Konečneee, jednak dlho som čakala kým niečo pridáš Jimmi, normálne som chytala abstak :D a za druhe, konečne si spolu vyrazili a zistia, že sa nemusia nudit... =)
Re: 1. kapitola 4. časť Od: Jimmi - 06.09. 2020
Končila poviedka, vtedy je tu deň voľna ale priznávam, už som sa ani nemohla dočkať. Ďakujem

Prehľad článkov k tejto téme:

LoveBugOC: ( Jimmi )29.09. 20204. kapitola 7. časť
LoveBugOC: ( Jimmi )28.09. 20204. kapitola 6. časť
LoveBugOC: ( Jimmi )27.09. 20204. kapitola 5. časť
LoveBugOC: ( Jimmi )26.09. 20204. kapitola 4.časť
LoveBugOC: ( Jimmi )25.09. 20204. kapitola 3.časť
LoveBugOC: ( Jimmi )24.09. 20204. kapitola 2. časť
LoveBugOC: ( Jimmi )23.09. 20204. kapitola 1. časť
LoveBugOC: ( Jimmi )22.09. 20203. kapitola 6.časť
LoveBugOC: ( Jimmi )21.09. 20203. kapitola 5.časť
LoveBugOC: ( Jimmi )20.09. 20203. kapitola 4. časť
LoveBugOC: ( Jimmi )19.09. 20203. kapitola 3. časť
LoveBugOC: ( Jimmi )18.09. 20203. kapitola 2. časť
LoveBugOC: ( Jimmi )17.09. 20203. kapitola 1. časť
LoveBugOC: ( Jimmi )16.09. 20202. kapitola 8. časť
LoveBugOC: ( Jimmi )15.09. 20202. kapitola 7. časť
LoveBugOC: ( Jimmi )14.09. 20202. kapitola 6. časť
LoveBugOC: ( Jimmi )13.09. 20202. kapitola 5. časť
LoveBugOC: ( Jimmi )12.09. 20202. kapitola 4. časť
LoveBugOC: ( Jimmi )11.09. 20202. kapitola 3. časť
LoveBugOC: ( Jimmi )10.09. 20202. kapitola 2. časť
LoveBugOC: ( Jimmi )09.09. 20202. kapitola 1. časť
LoveBugOC: ( Jimmi )08.09. 20201. kapitola 6. časť
LoveBugOC: ( Jimmi )07.09. 20201. kapitola 5. časť
LoveBugOC: ( Jimmi )06.09. 20201. kapitola 4. časť
LoveBugOC: ( Jimmi )03.09. 20201. kapitola 3. časť
LoveBugOC: ( Jimmi )02.09. 20201. kapitola 2. časť
LoveBugOC: ( Jimmi )01.09. 20201. kapitola 1. časť
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )31.08. 2020Úvod k poviedke