Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Keď raz voňal tymián

28. Pred cestou späť

Keď raz voňal tymián
Vložené: Jimmi - 20.08. 2009 Téma: Keď raz voňal tymián
Jimmi nám napísal:

All Characters belong to JKR . Autor anglického originálu "Once Upon A Thyme": Zensho

Draco a Hermiona cestujú späť v čase a vymenia si svoje pozície v živote. Obaja získajú tvrdé ponaučenie o rodine, cti a láske. Áno -  skutočná hrozba pre všetkých DHr priaznivcov, ktorí túžite po dobrej, dlhej  fanfics.

Túto kapitolu venujeme Tez, Tru, teriisek, 32jennifer2, game, soraki, Nuviel, kajke, JSark, Carme a Hope.

Preklad: Jimmi, Beta-read: Maenea

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 28

Pred cestou späť

V izbe nastalo ohlušujúce sa ticho. Harrymu sa zdalo, že čas stále stojí - mohlo prejsť pár dní bez toho, že by si to vôbec všimol.

"Čože?" povedal nakoniec, neprítomne zízajúc na Draca.

"Vzali sme sa 8. októbra 1486," odvetil Draco, pevne hľadiac do Harryho očí.

"Vzali ste sa? S Hermionou? A-ale prečo? A-ako? Nerozumiem... prečo by si ty, ostatne prečo by Hermiona... Nie... to nemôžeš myslieť vážne. V poriadku Malfoy, zabavil si sa, čo sa naozaj deje?" bľabotal nesúvisle Harry.

"Je to pravda, Potter. Všetko je pravda."

"Prečo prepánajána by si ona vzala teba?" Harryho tvár stále niesla ten zdesený, mierne zhnusený výraz, ktorý sa spravidla nosil, keď sa prijímali správy prekračujúce všetky medze.

"Vydala sa za mňa, pretože ma milovala."

Harry pokrčil plecami. "Je-je mi to ľúto... to len že... je to tak... ne... hermionovské."

"Potom myslím, že nepoznáš svoju najlepšiu priateľku tak dobre, ako si myslíš," pokrčil plecami Draco. "Teraz, k tej dôležitejšej časti... chceš vedieť, prečo si myslím, že je v nebezpečenstve?"

Harry prinútil všetku svoju pozornosť zamerať sa späť na tento problém, rezervujúc si malú priehradku mentálneho priestoru pre pobúrenie nad Dracovými novinkami.

"Pokračuj," riekol Harry. "Berme to proste tak, že ti to o tom manželstve nateraz verím."

"Čo som povedal pani Grangerovej, bola pravda... Hermiona sa vrátila ako bohatá dcéra na panstve lorda Grangera a ja som bol paholok na tom istom panstve. Po chvíli sme sa odhodlali stretnúť sa, tak sme sa stretli a spoločne sme prišli na to, že uvarenie reverzného Thyme Eliminus je jediná možnosť, ako by sme sa mohli vrátiť do súčasnosti."

"Počkaj minútku, panstvo Lorda Grangera?" Harry zamračil. "Boli to jej predkovia alebo niečo také, a ak ste len tak vpadli do minulosti, nikto si nevšimol, že sa tam nehodíte?"

"Áno, najprv sme nemohli prísť na to, prečo sa zdalo, že nás všetci prijali, až kým sme časom neprišli na to, prečo."

"Prečo?" spýtal sa Harry, teraz už skutočne zaujatý.

"Zaujali sme miesta pôvodného Draca a Hermiony. Vyzerali presne ako my, hovorili ako my, správali sa ako my... takže nikto si nevšimol rozdiel."

"Ako je to možné? Kam šli oni, keď ste zaujali ich miesta?"

Draco sa zboku pozrel na Harryho. "Toto je tá časť, ktorú považujem dokonca za neuveriteľnejšiu, než že si ma Hermiona vzala... vrátili sa späť k vílam. Počkaj," Draco zdvihol ruku a zastavil Harryho, ktorého oči za okuliarmi boli teraz ako podšálky, aby ho neprerušoval. "Dovoľ mi to vysvetliť. Pôvodný Draco a Hermiona zomreli pri narodení. Tie víly dali na ich miesta podhodené deti, vyzerá to ako príprava pre nás, že v jeden deň zaujmeme ich miesta. Zdalo sa, že vedeli, že raz nedopadnú dobre MLOKy z Elixírov a vrhnú Hermionu a mňa späť do minulosti. Vytvorili pre nás miesto, kde bývať a keď sme sa naozaj vrátili do minulosti, ich podhodenci jednoducho zmizli a znova sa pripojili k vílam."

"Vílí prášok v tom elixíre," zamrmlal Harry, začínajúc Dracovi veriť.

"Čože?" prekvapene povedal Draco.

"Dumbledore poslal Hermionin elixír na mikroanalýzu na ministerstvo. V tom elixíre našli vílí prášok."

Draco bol len mierne prekvapený tou novinkou. "Takže mi už veríš?"

"Pokračuj... čo sa stalo potom?"

"V jeden večer nás s Hermionou chytili zakrádať sa spolu a jej rodičia sa na ňu naozaj nahnevali. Jej otec rýchlo zorganizoval pre ňu manželstvo s istým barónom Burnelom z Lancasteru a mňa na dôvažok vyhnal."

"Čo si robil, keď si sa zakrádal v noci s Hermionou?" spýtal sa Harry.  

"Čo myslíš, Potter?"

Harry zatvoril oči. "Dobre, dobre... pokračuj. Tak ako, že si sa s ňou nakoniec oženil ty a nie ten barón?"

"Jej matka, Lady Grangerová, nám pomohla. Podľa všetkého po celý čas vedela, že Hermiona je podhodenec a verila, že len skutočná láska dokáže zachrániť jej bezbožnú dušu a navrátiť ju k Bohu. Domnievala sa, že Hermiona je do mňa zamilovaná a dotkla sa jej svätenou vodou... na rozdiel od minulosti, skôr než sme zaujali miesta tých podhodencov, sa Hermiona nespálila a tak to presvedčilo Lady Katherinu, že Hermiona je do mňa naozaj zamilovaná. Spýtala sa ma, či Hermionu milujem, čo som potvrdil, a či som ochotný oženiť sa s jej dcérou, čo som bol."

"Takže si ťa Hermiona vzala, aby unikla manželstvu s barónom Burnelom?" spýtal sa Harry, dosť necitlivo. "Lepší diabol, čo poznáš, než diabol, ktorého nepoznáš."

"Stále ti to nedochádza, však Potter?" zasyčal Draco. "Aj keby sa všetko toto nikdy nestalo, bol by som sa oženil s Hermionou aj tak, keď by sme sa vrátili do súčasnosti. Sľúbil som jej, že zruším svoje zasnúbenie s Blaise dokonca skôr, než sa Lady Grangerová ponúkla, že nám pomôže zobrať sa. Takže si pamätaj... jediný dôvod, prečo sme sa v minulosti vzali, bol, že sme obaja chceli, boli sme zamilovaní a nechceli sme, aby nás niekedy niečo rozdelilo."

"Zamilovaní? Zamilovaní?" povedal Harry. "Ty hovoríš, že miluješ Hermionu, ale ty ju sotva poznáš! Sedem rokov si ju nenávidel a trápil si ju! Čo ťa núti myslieť si, že to čo k nej cítiš, je láska?"

Draco sa strhol nad hrubosťou Harryho slov. Pozrel sa inam.

"Odpovedz mi, Malfoy," dožadoval sa Harry.

"Vieš, aké je Hermiona neústupná... myslí si, že sama môže zachrániť svet. Typické pre vás chrabromilčanov. Myslím, že zostala tam, aby dala do poriadku veci so svojou rodinou. Je vo vážnom nebezpečenstve, pretože viem, že ten barón je veľmi nepríjemný na ňu a na jej rodinu. Nechcela ma priviesť do nebezpečenstva, tak ma poslala späť prvého..."

"Malfoy, stále si mi neodpovedal," naliehal Harry.

"Viem, že ju milujem, Potter, pretože jediné, na čo práve teraz dokážem myslieť, keď som tu... je ako sa vrátiť späť a pomôcť jej. Je mi jedno, či pri tom pokuse zomriem, musím to urobiť."

"Ty sa chceš vrátiť späť, Malfoy?" Harry bol naozaj prekvapený.

"Viem, že sa jej niečo zlé stalo. Dokážem to vycítiť," povedal ustarane Draco. "Musím sa k nej vrátiť."

"Ako vieš, že sa proste neobjaví o pár dní?"

"Nedokážem to vysvetliť. Nemalo to byť takto... mali sme sa vrátiť spoločne, nebol iný dôvod, aby to nevyšlo," povedal Draco. "Potter, my obaja chceme Hermionu späť rovnako zúfalo... a preto potrebujem tvoju pomoc. Všetko som ti povedal, takže mi pomôžeš?"

Harry sa chvíľu na Draca pozeral. Zelené oči sledujúce šedé.

"Dobre," nakoniec povedal Harry. "Ako môžem pomôcť?"

"Poď so mnou k Dumbledorovi," povedal okamžite Draco. "Prehoď za mňa dobré slovko, predtým som bol vždy blb, ale teraz naozaj potrebujem jeho pomoc."

***************************************

"Podarilo sa mi získať pre vás prístup do Knižničného múzea v Londýne," povedal Dumbledore Harrymu a Dracovi. "Nebolo ľahké to zariadiť, ale chápem, aké je to pre vás dôležité, Draco... a Harry. Tiež chcem, aby sa slečna Grangerová vrátila čo najskôr, ale pamätajte si, zmena minulosti je veľmi riskantná vec. Kvôli nám všetkým musíte zistiť, čo sa jej stalo v minulosti skôr, než ju unáhlene privediete znova späť."

Nazeral ponad rám svojich okuliarov na dvoch chlapcov pred ním. "Slečna Grangerová je veľmi bystrá čarodejnica. Ak tam zostala, musela mať veľmi závažný dôvod tak urobiť."

"Prosím, profesor Dumbledore," povedal Harry. "Ste si istý, že knižnica je najlepšie miesto, kde začať?"

"Kde by vám odporučila slečna Grangerová?" povedal Dumbledore so zábleskom v očiach.

"Prečo nejdeme rovno do Mildenstowe v Suffolku?" spýtal sa Draco.

"Pretože nie je žiadne Mildenstowe v Suffolku, aspoň teraz už nie." Dumbledore krútil hlavou, keď rozprával. "Len čo ste mi chlapci porozprávali ten fantastický príbeh, skontroloval som dediny, čo ste spomínali, ale ani Aldeburgh ani Mildenstowe už viacej neexistujú. Ten kľúč k tomu, čo sa stalo im a slečne Grangerovej, leží v jednej z kníh v tom múzeu a vy musíte zistiť, čo sa stalo skôr, než sa pokúsite vrátiť, Draco."

"Poďme hneď, Potter," povedal Draco, prakticky vyskočil z kresla.

"Len minútku..." Dumbledore zdvihol zvráskavenú ruku. "Harry, chcem v súkromí prehodiť s Dracom slovíčko, skôr než odídete."

"S Dracom?" povedal Harry, pozrúc na šedookého čarodejníka.

"Uisťujem ťa, že to zaberie len minútku," odvetil Dumbledore.

"Potom počkám dole," riekol Harry. "Ďakujem vám, profesor Dumbledore."

Keď Harry odišiel, profesor Dumbledore sa otočil k Dracovi s vážnym výrazom.

"Draco, z mojej skúsenosti viem, že sa víly nezahrávajú s osudmi ľudí bez jasného dôvodu. Nie je niečo, čo by si mi chcel povedať?"

Draco ťažko prehltol. Oči oboch mužov sa na okamih stretli, než sa Draco odvrátil.

"Nie, profesor."

Dumbledore sa chvíľu uprene pozeral na mladého muža skôr než prikývol. "Tak teda dobre, môžeš ísť."

"Ďakujem vám, profesor." Draco si uvedomil, že sa červená, keď sa otočil k odchodu.

"Draco..." Starý čarodejník zavolal na mladíka tesne predtým než odišiel. "...ak mi niekedy budeš chcieť niečo povedať o tom, čo sa stalo, moje dvere sú ti vždy otvorené. Nepotrebuješ Harryho, aby pôsobil ako tvoj sprostredkovateľ: tvoje rozhodnutia ukázali, že stojíš za viac, než si všetci o tebe predstavovali alebo čo si si o sebe predstavoval sám."

*******************************************

"Malfoy, prebuď sa." Harry jemne potriasol Dracom. Boli v sekcii Verejných archívov Knižničného múzea obklopení hromadami kníh.

Draco sa posadil a pretrel si oči. "Koľko je hodín?" spýtal sa.

"Skoro šesť. Musíme za chvíľu odísť."

"Ešte jednu knihu," povedal Draco, keď zdvihol ďalší zväzok na stole.

"Nie," vytrhol mu ho Harry. "Môžeme pokračovať zajtra. Len ochorieš, ak budeš takto pokračovať."

Draco sa snažil vytrhnúť tú knihu späť, ale Harry ju držal mimo jeho dosah.

"Nerobíme to správne," povedal Draco, keď sa vzdal snahy získať knihu späť. "Určite môžeme nájsť tie záznamy pomocou mágie."

"Dumbledore povedal, že máme v muklovskej knižnici zakázané použiť mágiu."

"Typický chrabromilčan... vždy sa bojí porušiť pravidlá." Draco vstal od stola a pretiahol sa. Trochu zavrávoral. Harry zbadal tmavé kruhy po Malfoyovými očami a nemohol si nevšimnúť, aký začína byť vychudnutý.

"Pozri, prečo nejdeš domov a neodpočinieš si? Naozaj nevyzeráš veľmi dobre."

"Hej, Potter," povedal Draco, keď obaja chlapci vyzdvihli svoje povolenia pri prednej recepcii.

"Čo?"

"Vďaka za výpomoc."

"Nájdeme to čoskoro, Malfoy. Ale neviem, ako dlho dokážeš uchovať toto tajomstvo pred Zabiniovcami. Ron mi už zúfalo posiela sovy, zvedavý, kde som bol posledné tri dni a musel som mu o tom všetkom ostošesť klamať.  Naozaj by si mal naliať čistého vína, Malfoy... Hermiona by to chcela."

Na rušnom mukelskom chodníku Draco zastavil a pozrel sa na Harryho.

"Máš pravdu, Potter." Na chvíľu Draco vyzeral stratený.

"Prečo nezačneš s Blaise? Dlhuješ jej to," navrhol jemne Harry.

"Áno... Blaise. Samozrejme."

Nastalo nepríjemné mlčanie.

"Stretnem sa s Ronom na večeri, nechceš sa pridať?" zrazu sa spýtal Harry.

"Weslíkom? Chcem povedať... Weasleym?"

"Áno... naozaj z toho nemôžeš Rona vynechať. Je tiež jeden z Hermioniných najlepších priateľov. A okrem toho začína byť podozrievavý ohľadne mojich ´návštev pani Figgovej v nemocnici´ ako výhovoriek, prečo nie som v práci."

Draco sa uškrnul. "Dobre teda, aj tak by sa mi nejaká večera zišla. Poďme."

ooo

O pol hodinu sa dvaja čarodejníci dostali do Deravého kotlíka. Vkĺzli dovnútra, zistili, že to miesto je už preplnené magickými ľuďmi všetkého druhu. Z toho davu sa Draco necítil príjemne. Bolo to dávno, čo bol v takom hustom dave... dokonca ani trh v Mildenstowe nebol taký preplnený. Ale zdalo sa, že to Harry pokladá za samozrejmé a predieral si cestu ku stolu v zadnej časti.

Ku Dracovmu prekvapeniu sa Harry zrazu stočil a zachytil si plášť. "Er... zlý stôl, skúsme tamto."

"Čo sa deje, Potter?" Draco nakukol Harrymu ponad plece. A zasmial sa.

"Páni, páni!"

Blaise zoskočila Ronovi z lona. "DRACO!" vykríkla.

"Do pekla!" zaklial Ron, stierajúc si z tváre jej rúž.

"To nie je to, čo si myslíš!" Blaise sa zúrivo červenala.

"Čo za svinské peklo..." Ronovi sa ešte neobnovila sila reči. Obaja, Ron aj Blaise, zízali na Draca, ako keby bol mimoriadne desivý prízrak.

"Všetci sa upokojte!" povedal Harry, ktorý sa vynoril spoza Draca. Bol o dobrých päť palcov menší než blonďavý kúzelník a nikto si ho predtým nevšimol.

"HARRY!" zajačal Ron. "MALFOY JE SPAŤ!"  

"Nie je treba kričať, ty idiot, ja nie som hluchý," povedal Harry.

Blaise stále zízala na Draca v hrôze, ale Draco sa jednoducho uškrnul a posadil sa za stôl.

"Dúfam, že sme nič neprerušili," povedal. "Posaď sa, Potter. Zdá sa, že sú tvoji priatelia šťastní, že ma vidia."

Pri stole nastal trápny okamih, počas ktorého sa Blaise červenala, Ron otváral ústa, Draco sa uškŕňal a Harry začal pociťovať počiatky ničivého bolenia hlavy. Nakoniec sa všetci pokúsili prehovoriť naraz...

"Kde si bol..."

"Je Hermiona..."

"Tak čo je..."

"Priniesol som..."

Znova upadli do ticha. Harry sa rozhodol, že pretože je toto všetko jeho chyba, radšej by mal veci vyjasniť. Odkašľal si. "Er... Ron, Blaise... Malfoy sa vrátil pred troma dňami."

Ron a Blaise sedeli mlčky.

"Posledné tri dni sme boli niečím veľmi zaneprázdnení a napadlo ma, že ho zoberiem na večeru, pretože nám má niečo dôležité povedať, či nuž, áno..."

"Zadrž," povedal Draco. "Povedal by som, že Weasley a Blaise majú niečo dôležité povedať mne."

Ron zružovel. Harry si vzdychol. "Malfoy, prestaň byť taký nepríjemný a prejdi k veci."

Malfoy sa uškrnul a Blaise sa trochu uvoľnila.

"Draco... je mi to tak ľúto. Nehneváš sa? Chcem povedať, nič to nebolo, naozaj..."

"Nič?" prskal Ron.

"Zdá sa, že si to Weasley nemyslí," povedal Draco, predstierajúc neinformovanosť.

"Toto je smiešne!" odvetil Harry, smerujúc na Draca. "Ty vieš, že ti môže byť srdečne jedno, čo sa deje medzi Blaise a Ronom, pretože..."

"Pretože?" spýtal sa zvedavo Ron.

"Pretože?" spýtala sa prekvapene Blaise.

"Pretože..." povedal Draco, zakloniac sa na stoličke. "Som ženatý."

Tej novinke chvíľu trvalo, kým dopadla. Výrazy na tvárach Rona a Blaise sa nedali popísať.

"S kým?" zašepkala Blaise, oči obrovské a zaguľatené.

"Áno... kto do pekla by si vzal teba?" spýtal sa Ron.

"Rozhodnem sa ignorovať ten dosť nepríjemný tón tvojej otázky, Weasley," povedal Draco, "ale aj tak, odpoveď na vaše otázku je... Hermiona  Grangerová."

Ron mal pocit, že mu celá miestnosť zmizla. Matne si uvedomoval ruky, ktoré ho zadržiavali, keď skočil po Malfoyovi a triasol s ním za límec.

"Ako... sa... opovažuješ... čo... do... pekla... je..."

"Ron... NIE! RON!" jačali Harry a Blaise, zadržiavajúc ho spiatky.

Skupina čarodejníčok stredného veku pri vedľajšom stole zalapala po dychu a zvedavo pokukovala na tú scénu.

"Dostaňte ho zo mňa!" kričal Malfoy, keď kopol Rona do holene a spôsobil, že červenovlasý kúzelník zajačal od bolesti.

"Ron! RON! Prosím!" kričala Blaise.

Bolo treba spoločného úsilia Harryho a Blaise, aby zadržali Rona, keď bezvýsledne udieral ponad stôl na Malfoya.

"On... povedal... že sa... oženil... s Hermionou... Čo... sakra... ona by si nikdy nevzala tú odpornú malú fretku ako..."

PLESK.

Draco vyskočil z miesta a Ronovi jednu vrazil.

Skupina čarodejníčok pri vedľajšom stole vykríkla a niekoľko ďalších stolov sa otočilo, aby sa pozreli na ten rozruch. Šepotanie: "To je Harry Potter!... a Malfoy... Luciusov syn... bojujú... Nie, ide po Weasleyho decku... Nie je to Zabiniho dcéra..." 

Rýchlo sa prihnal Tom, majiteľ Deravého kotlíka.

"No tak, no tak, čo sa deje Harry? Ron? Nemôžeme tu mať bitku."

Ronove oči mali ešte sklený pohľad, Draco ho udrel poriadne tvrdo  a priveľmi ho to bolelo, aby odpovedal.

"Prepáč, Tom," povedal Harry, civiac na Draca a Rona. "Mám to pod kontrolou."

"Biť sa pred dámami," odvetil Tom, ukazujúc na Blaise vedľa Rona, "vskutku veľmi nepekné správanie! Hanbite sa! Nech tu nemáme dnes večer žiadne hlúposti, inak sa obávam, že vás budem musieť požiadať, aby ste odišli."

Ron začal zúrivo mrmlať... "Nikdy by sa nevydala za teba... čo si jej urobil ty slizký blb..."

"Ron, je to pravda," povedal potichu Harry. "Keby som vedel, že to zoberieš takto zle, bol by som ti to povedal sám."

"Je to pravda?" zalapala po dychu Blaise, vypliešťajúc oči na Malfoya. Jej oči okamžite prešli k štvrtému prstu na jeho ľavej ruke. Zbadala na ňom zlatý a rubínový prsteň, ktorý ho nikdy predtým nevidela nosiť. "Ach, môj Bože, Draco... ale čo... ach, môj Bože, môj otec ťa zabije! A Hermiona je... u... u... muklov narodená."

Draco si vyrovnal predok hábitu, kde mu Ron skoro odtrhol sponu.

"Kde... je.. ty...  fretka... čo... si... s... ňou... urobil..."

"Ocenil by som, keby si mi prestal hovoriť prezývkami," riekol Draco. "Prišiel som sem pripravený byť civilizovaný."

"Prezývkami? Prezývkami?" povedal Ron nahnevane. "Kto je postratý KRÁĽ v prezývaní, há? Možno by som ti mal osviežiť tvoju KRÁĽOVSKÚ pamäť, alebo si si nechal rozum v KOŠI?"

Draco mávol rukou. "Prekonaj to, Weasley. Ospravedlňujem sa, v poriadku?"

Ron bezmocne prskal. Toto nečakal.

"Hermiona sa ešte nevrátila," vysvetľoval Harry. "Draco povedal, že na neho vyšplechla Reverzný Thyme Eliminus, ale ona tam z nejakého dôvodu zostala."

"Akého dôvodu?" spýtal sa Ron.

"Naozaj neviem. Posledné, čo mi povedala, bolo, že je to veľmi dôležité a že ma tam nechce, keď to urobí. S Potterom prečesávame verejné archívy v Knižničnom múzeu a snažíme sa nájsť záchytný bod k tomu, čo sa stalo v 1486."

"Takže ona sa nevráti?" riekol Ron, zbelel, očervenel a znova obelel.

"Vráti sa," odsekol Draco.

"Ako?" spýtal sa Ron a Blaise súčasne.

Harry a Draco si vymenili pohľady.

"Malfoy sa vracia, aby ju odtiaľ dostal," povedal potichu Harry. "Šli sme za Dumbledorom, aby nám pomohol."

Ron a Blaise zízali na Malfoya, ktorý sa mierne červenal.

"Do pekla," riekol Ron. Bolo to skôr oznámenie než zahrešenie.

Blaise sa zrazu zatvárila ustarane. "Chystáš sa zrušiť zasnúbenie so mnou, Draco?"

Draco prikývol. "Je mi to ľúto, Blaise, ale vieš, že sme to aj tak obaja chceli. Len ani jeden z nás nemal guráž to predtým urobiť."

"Ale Draco... poznáš dôsledky..."

"Áno," trpko povedal Draco.

"A je ti to jedno?"

"Áno."

Blaise sa otočila k Ronovi a Harrymu a usmiala sa. "Nerobte si starosti, chlapci. Draco naozaj Hermionu miluje."

*********************************************

Ďalší deň našiel Harryho a Draca znova v Knižničnom múzeu. Muklovská knihovníčka si začínala zvykať na dvoch ´vládnych úradníkov´, ktorý robili ´výskum´ pre svoje ´ministerstvo´. Spozorovala, že mali rozličný štýl práce. Ten blondiak si zložil hromadu verejných archívov a preberal ich tak rýchlo, ako bolo možné. Ten tmavovlasý muž bral knihy z police jednu po druhej a každú pomaly prehľadával. Ale jednoduché mätúce kúzlo ju uchránilo pred prílišným premýšľaním a vôbec netúžila spytovať sa ich na ich prácu.

"Malfoy," povedal zrazu Harry. "Pozri sa na toto."

"Čo je to?" Draco vyskočil od stola a ponáhľal sa tam, kde stál Harry s otvorenou knihou v rukách.

"Je to ono?"

Dracove oči preleteli slová na stránke, tá časť mala názov "História Západného grófstva Starého Anglicka."

Draco pozrúc sa tam, kde Potterove prsty označovali text, prečítal... " v 1563, Tridsať deväť článkov ustanovilo v Anglicku anglikánsku cirkev. Kráľovná zlúčila dediny Aldenburgh, Goringsbury, Routheburgh, Mildenstowe a Lorston v silne katolíckom Suffolku do okresu Thorpeness. Miestne farnosti zbavili ich kňazov a previedli pod správu Westminsterského opátstva..."

Poznámka: The Thirty Nine Articles – Tridsať deväť článkov viery – v  roku 1563 bolo schválených 39 článkov Thomasa Cranmera - základ anglikánskej doktríny).

"Thorpeness," povedal pod nosom Draco. "Našiel si to, Potter. Je to Thorpeness v Suffolku!" Draco sa otočil a prešiel rýchlo k ďalšej sekcii záznamov.

"Čo robíš?" prihnal sa Harry.

"Do pekla," vytiahol niekoľko objemných kníh. "Po celý čas to bolo priamo pod nosom."

"Je mi ľúto, drahí. Zatvárame," povedala knihovníčka, keď strčila hlavu do dverí.

"Mohli by sme dostať už len desať minúť? Myslím, že sme konečne našli to, čo sme hľadali," zúfalo odvetil Draco.

"Je mi ľúto, v skutočnosti je po šiestej. Už som vás nechala o niečo dlhšie," ospravedlňujúco prevravela knihovníčka. Zahrkotala zväzkom kľúčov v rukách.

"Malfoy," povedal Harry. "Pokračujme zajtra. Tie knihy tu budú stále."

Dracove oči rozvášnene žiarili, keď zvieral kopu kníh. "Prosím, už len chvíľočku."

Knihovníčka vydala netrpezlivý zvuk. "Obávam sa, že nie, pán Malfoy."

Draco otvoril ústa, aby pokračoval v dohadovaní sa, ale zmenil svoj názor a zastal. "V poriadku, budeme o minútku vonku."

Knihovníčka prikývla a čakala pri dverách.

Draco sa zvrtol, chrbtom k Harrymu. Harry si balil veci. Začul ako si Draco mrmle pod nosom, a chápal, ako sa musí frustrovane cítiť. Harry, tiež, sa chcel pozrieť na tie knihy, ale sľúbili Dumbledorovi, že sa vyhnú porušovaniu knižničných pravidiel... bolo treba špeciálne ministerské výsady, aby im bola sprístupnená táto časť knižnice.

"V poriadku," povedal napäto Draco, keď sa otočil. "Poďme."

Pred knižnicou zastavili, aby sa rozlúčili, predtým než sa rozišli rôznymi smermi. Harry si nemohol pomôcť, ale pomyslel si, že na Dracovom správaní v ten večer bolo niečo čudné. Skôr než Harry dokončil svoje zbohom, Draco sa odmiestnil.

Na Manore si na verande pred prekvapeným škriatkom kľakol.

"Pane... čo ste..."

"Finite Incantatem."

Pred Dracom sa zjavila hromada kníh. Predtým také malé ako hrášky sa rýchlo zväčšili do pôvodných rozmerov. Domový škriatok prekvapene vypliešťal oči.

"Poďte dnu, pane," nesmelo povedal ten škriatok, ale Draco ho ignoroval. Už rýchlo prelistovával tie knihy. Sklamaný odhodil jednu nabok. Draco si nevšimol, že sa okolo neho zhromaždili ďalší škriatkovia. Ani jeden sa neodvážil prehovoriť. Zdalo sa, že ich pán zošalel, keď horúčkovito listoval knihami na prednej verande.

"Lumos," zamrmlala Kloddy, keď videla, že Draco škúli v rastúcej tme. Zdalo sa, že si jej pán nevšimol, čo pre neho urobila.

Domáci škriatkovia si začínali mrmlať. Nikdy predtým sa ich pán nesprával tak nerozumne. Okolo Malfoy Manor nastupovala v dusivom chvate noc. Nebolo počuť iný zvuk než zúrivé listovanie stránok a Dracove nasávanie vzduchu. Domáci škriatkovia sa nepokojne  vrteli, vycítiac pánovu nervozitu a zúfalstvo.

O hodiny neskôr, pod mdlým kúzelným svetlom vyčarovaným Kloddy a obklopený zvedavými škriatkami, Dracove oči nakoniec dopadli na stránku, ktorú hľadal.

Ten papier bol zožltnutý a atrament vyblednutý - ale pre Draca tie slová jasne svietili ako uhlie na snehu.

"PANE!" vykríkla Kloddy...  pretože jej pán zareval a hodil tú knihu do tmy.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 25.07. 2023
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 28. Pred cestou späť Od: denice - 16.09. 2010
Nádherné scény, Draco Harry, Draco - Brumbál a jako vrchol kapitoly Draco - Ron. A ten závěr, no, bojím se, že Hermionu zastihly ošklivé časy.

Re: Kapitola 28 Pred cestou späť Od: HOPE - 21.08. 2009
Krásná kapitolka, moc krásná. Co tam ta Hermiona vyvádí?? Snad se to dozvíme co nejdřív. Ještě 4 kapitoly. Jejda.

Re: Kapitola 28 Pred cestou späť Od: Tru - 21.08. 2009
nooo ... to mala byť akože "naťahovacia" kapča:))))))) ale tak ja som sa tak nasmiala ako už dávno nie:D Draco a Harry boli bohovský:D najviac ma zabilo toto: "Čo si robil, keď si sa zakrádal v noci s Hermionou?" spýtal sa Harry. "Čo myslíš, Potter?" no ten pohlad na chlapca ktorý prežil musel stáť za to:D nuž Harry si malinko stál na vedený:D a pak Ron:D jaaj také šoky mal chlapec:D tak čo sa týka Herm, tak istu predstavu mám, lebo som sa pozrela na originál, ale neni som si istá či som dobre pochopila, takže teším sa na ďalšiu, ďakujem Jimmy za preklad, a venovanie. Si fakt skvelá.

Re: Kapitola 28 Pred cestou späť Od: soraki - 21.08. 2009
Souhlasím s Ledvu a Carme, určitě ji buď popravili, nebo upálili, Merline, jak to mohla autorka takhle useknout, to je týrání... Ja vydržím do další... za co... Ale Harry i Ron byli v téhle kapitole dobší, stajně jako Draco :-D Díky za překlad i betu ;-)

Re: Kapitola 28 Pred cestou späť Od: Khira - 21.08. 2009
Je to uzasne...prepacte ze som nekomentovala ale som stale v robote a az teraz to citam poriadne,predtym som len prebehla kapitoly.Podla mna zistil ze Hermiona zomrela alebo ju upalili ako carodejnicu....to by bolo inak zle...tusim ze nemam rada Blaise...ani Rona.no ale tak co uz...vazne sa Blaise trochu dost chovala ako keby s Ronom nic nerobila...otrasne... :)))) Skvela kapitola...uzasna....to je napinave!!!!

Re: Kapitola 28 Pred cestou späť Od: eternallife - 21.08. 2009
Moc se omlouvám teďkon sem tu pár dní nebyla takež sem neokomentila předcházející kapitoly. Děj se tedy hodně pohnul co k tomu povědět nemůžu říct že mě Hermiona překvapila že poslala Draca samotného, ale zajímalo by mě co našel Draco v té knížce co odnesl z knihovny těšim se na další kapitolku.

Re: Kapitola 28 Pred cestou späť Od: Maenea - 21.08. 2009
tak jsem napnutá jak kšandy, i když něco málo tuším. Kdysi jsem si totiž přečetla jednu kapitolu z konce, už nevím kterou, ale...nebudu ani naznačovat. Však se to dozvíme, jakmile ji Jimmi přeloží. Budu se snažit být co nejrychlejší v jejím betování. Za ty komentáře to vážně stojí :-) Jimmi dík :-)

Re: Kapitola 28 Pred cestou späť Od: JSark - 21.08. 2009
Hehe, Ron bol úžasný, málokedy ho tak žeriem ako teraz. Ale v každom prípade to Blaise pekne zaklincovala. :-) Mimochodom, už tu niekedy padlo, aké následky bude mať to zrušenie zasnúbenia? Už čítam toľko poviedok, že sa mi pletú... Ale ten koniec je hrozný, ja sa normálne tuším letím pozrieť na originál, nevydržím to. :-( (Chudáci škriatkovia, musia byť mimo, najprv ich zdraví a teraz toto...) V každom prípade veľká vďaka za preklad aj venovanie.

Re: Kapitola 28 Pred cestou späť Od: Carma - 21.08. 2009
fajn. urcite sa hermione v minulosti nieco stalo. asi ju popravili alebo moznoze upalili ako carodejnicu... vdaka za preklad a venovanie. tesim sa na dalsiu kapitolu :D

Re: Kapitola 28 Pred cestou späť Od: ledvu - 21.08. 2009
skvělý, už se těším na další. Určitě Hermionu popravili nebo něco takovýho. Fakt se nemůžu dočkat další. Díky za překlad.

Re: Kapitola 28 Pred cestou späť Od: Nuviel - 21.08. 2009
No teda, copak se Hermioně asi stalo.. Díky za kapitolu:)

Re: Kapitola 28 Pred cestou späť Od: Tez - 21.08. 2009
Pánii, mám strach...jak to dopadne...Moc díky za tak rychlý překlad a az věnování. Snad se to všechno vyvine dobře...Mám moc ráda tuto povídku...by byla škoda, kdyby skončila smutně...

Re: Kapitola 28 Pred cestou späť Od: 32jennifer2 - 21.08. 2009
Dokelu, čo sa jej stalo? Dúfam, že sa nevydala alebo horšie...normálne som taká nervózna... ale inak vtipná kapitolka, to ako sa Ron bil s Dracom a tie hlášky...ale najviac ma dostalo toto: "Čo si robil, keď si sa zakrádal v noci s Hermionou?" spýtal sa Harry. "Čo myslíš, Potter?" No bohovské...? =D dík za skvelý preklad, betu a venovanie =)))))
Re: Kapitola 28 Pred cestou späť Od: Maenea - 21.08. 2009
taky mám občas pocit, že Harry je poněkud přiblblý. Přesně to samé dostalo i mě.

Re: Kapitola 28 Pred cestou späť Od: Lucy18 - 21.08. 2009
páni...=O...konečne som sa sem po dlhom čase dostala...a tu plno nových kapitol...=D...tak toto ma dostalo....proste sa tam Draco musí vrátiť lebo ak nie tak ja neviem no...=/...ak táto poviedka nebude mať happyend tak sa zbláznim...teraz by som už mala normálne komentovať bo mi naši dovolili psa takže si pon asi cez víkend ideme...ale neviem bo som pokazila ocovi adaptér k notebooku...=D...takže budem doma...=D...a ešte jedno obrovské dakujem...=o)

Re: Kapitola 28 Pred cestou späť Od: Lucy18 - 21.08. 2009
páni...=O...konečne som sa sem po dlhom čase dostala...a tu plno nových kapitol...=D...tak toto ma dostalo....proste sa tam Draco musí vrátiť lebo ak nie tak ja neviem no...=/...ak táto poviedka nebude mať happyend tak sa zbláznim...teraz by som už mala normálne komentovať bo mi naši dovolili psa takže si pon asi cez víkend ideme...ale neviem bo som pokazila ocovi adaptér k notebooku...=D...takže budem doma...=D...a ešte jedno obrovské dakujem...=o)

Re: Kapitola 28 Pred cestou späť Od: Leann - 21.08. 2009
ááách, bola som preč len tri dni a tu toho toľko pribudlo! keď som uvidela, že je tu tak veľa kapitol, tešila som sa ako dieťa na vianoce. ku kapitole: čože?!!! čo sa jej stalo? dúfam, že nezomrela alebo sa nevydala alebo.... ja neviem čo, ale muselo to byť veľmi zlé. mne je Draca tak strašne ľúto. je taký zlatý, že sa o ňu tak veľmi bojí. prosím, prosíííím pridaj ďalšiu časť čo najskôr, jimmi. asi si budem od nervozity podvedome obhrýzať nechty aj v spánku. skvelá práca baby, fakt. veľmi ste ma potešili

Re: Kapitola 28 Pred cestou späť Od: Monie - 20.08. 2009
Teda zrovna jsem přečetla předcházející kapitolu a další jsme čekala až za nějakou dobu...udělaly jste mi takovou radost holky, že jse sem dali další :o) Ale napjatá jsme pořád stejně, ne-li víc...Hermioně se muselo stát asi něco škaredého, když to Draca tak vyděsilo...tak se těším na pokračko

Re: Kapitola 28 Pred cestou späť Od: kometa - 20.08. 2009
No teda, to je síla! Jsem hrozně zvědavá, co Draco zjistil a co vyvádí Hermiona v minulosti. Díky moc, Jimmi :-)

Prehľad článkov k tejto téme:

. Pdf na stiahnutie: ( Jimmi )28.08. 2009Záver k poviedke
Zensho: ( Jimmi )24.08. 200932. Rodina, česť... láska
Zensho: ( Jimmi )24.08. 200931. Vedela som, že prídeš
Zensho: ( Jimmi )22.08. 200930. Nikto neprišiel
Zensho: ( Jimmi )21.08. 200929. Cena, ktorú treba zaplatiť
Zensho: ( Jimmi )20.08. 200928. Pred cestou späť
Zensho: ( Jimmi )19.08. 200927. Prečo by som ti mal veriť?
Zensho: ( Jimmi )19.08. 200926. S tým najlepším úmyslom
Zensho: ( Jimmi )18.08. 200925. Niečo sa kuchtí...
Zensho: ( Jimmi )13.08. 200924. A bledý bol
Zensho: ( Jimmi )10.08. 200923. Aldeburg
Zensho: ( Jimmi )10.08. 200922. Mary Culdonová
Zensho: ( Jimmi )07.08. 200921. Tvoja dáma Ťa miluje
Zensho: ( Jimmi )04.08. 200920. Pravda ťa oslobodí
Zensho: ( Jimmi )04.08. 200919. Ja sem nepatrím
Zensho: ( Jimmi )01.08. 200918. Prípad č. 312 / 2005
Zensho: ( Jimmi )30.07. 200917. Je to hravé dieťa
Zensho: ( Jimmi )27.07. 200916. Obaja už vieme prečo
Zensho: ( Jimmi )26.07. 200915. Kúpiť, kúpiť, chytiť...
Zensho: ( Jimmi )17.07. 200914. Tvár ako ruža
Zensho: ( Jimmi )15.07. 200913. Odpíš čoskoro
Zensho: ( Jimmi )08.07. 200912. Mágia letného slnovratu
Zensho: ( Jimmi )01.07. 200911. kapitola Nič sa nedeje
Zensho: ( Jimmi )22.06. 200910. kapitola Drraaco
Zensho: ( Jimmi )19.06. 20099. kapitola Šalvia
Zensho: ( Jimmi )18.06. 20098. kapitola
Zensho: ( Jimmi )16.06. 20097.kapitola Päť bodov pre Chrabromil
Zensho: ( Jimmi )03.06. 20096. kapitola Ty sem nepatríš
Zensho: ( Jimmi )29.05. 20095. kapitola Ty!
Zensho: ( Jimmi )22.05. 20094. kapitola Tie perly sú moje?
Zensho: ( Jimmi )19.05. 20093. kapitola MLOKy z Elixírov
Zensho: ( Jimmi )18.05. 20092. kapitola Zničila si mi život
Zensho: ( Jimmi )16.05. 20091. kapitola Ešte jeden týždeň
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )16.05. 2009Úvod k poviedke