Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Rutina

3. kapitola 6.časť

Rutina
Vložené: Jimmi - 22.09. 2020 Téma: Rutina
Jimmi nám napísal:
Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

3. kapitola 6.časť 

 

X

 

Blíži sa koniec júla. Tiež je takmer koniec prvého trimestra jej tehotenstva. Áno, Hermiona Grangerová čaká svoje tretie dieťa. Áno, rozhodla sa nechať si ho - hoci to zatiaľ tají. Pred verejnosťou aj pred svojou rodinou, keď používa pokročilé maskovacie kúzlo, aby ukryla rastúce bruško. A áno, tiež to tají pred jeho otcom.

Takmer si urobila potrat, keď to zistila, pretože jej bolo jasné, že nie je pripravená. Pretože vedela, že nechať si ho, bude chyba, môže to byť nebezpečné. Je koniec koncov, slobodná a nie je v postavení, aby mala dieťa úplne sama. Ale keď si držala prútik pri bruchu, keď mala potratové kúzlo na špičke svojho jazyka, spanikárila.

Nedokázala to.

Nemohla zabiť niečo také nevinné.

Nemohla zabiť niečo, čo bolo jej súčasťou (a súčasťou jeho).

Nemohla zabiť život, keď bol život daný jej.

Je to, ako keby dostala ďalšiu šancu. Je to ako dar, ktorý dostala, aby dokázala prekonať… tento čas svojho života. Možno je naivná, keď si myslí, že ju to dieťa môže zachrániť. Ale to dieťa je teraz jedinou vecou, ktorá jej ostala. To dieťa jej jediným jeho kúskom, ktorý jej ostal.

Na ženu v takej pozícii ako je ona - rozvedená a tehotná v tridsiatich siedmych rokoch, odcudzená vlastnej dcére, ktorá sa na ňu nedokáže ani pozrieť, jej vlastná rodina sa jej vyhýba kvôli jej najväčšej (najlepšej) chybe, ktorú kedy urobila a cíti sa úplne sama - zisťuje, že je pomerne spokojná. Áno, Rose ju stále nenávidí - z mnohých dôvodov, o ktorých už stratila prehľad. A áno, Ron ju nenávidí teraz tiež - hlavne preto, že dala pred ním prednosť  ‘blbcovi ako Malfoy ‘, napriek tomu, že ich manželstvu bol koniec ešte skôr, ako sa na Draca pozrela. A nie, zvyšok jej rodiny k nej necíti nenávisť, len ju práve teraz nemajú veľmi radi a tak im poskytuje priestor. Zdá sa, že Hugo je jediný, kto ju dokáže zniesť - možno preto, že je stále mamičkin chlapček.

Ani ešte nehovorila, či nevidela, Draca - alebo jeho ženu, či Scorpiusa (vďaka Merlinovi, pretože to by nezvládla). A predsa stále zisťuje, že sa dokáže usmievať.

Dnešok však nie je jedným z tých dní.

Pretože dnešok je jedným z tých dní, kedy jediné, čo dokáže, je myslieť na svoje deti a svoje omyly.

Pretože Rose ju nenávidí a Hugo je príliš lapený medzi láskou k svojej rodine a láskou k svojej matke.

Pretože nemá potuchy, ako chce vychovať toto ďalšie dieťa, ako sa to chystá vysvetliť.

Pretože sa obáva o budúcnosť tohto dieťaťa, obáva sa, že ho ľudia budú nenávidieť kvôli tomu, skadiaľ pochádza ona a kto sú jeho rodičia.

Dnešok jej jeden z tých dní, na konci júla, kedy sa Hermiona Grangerová zosype v pohodlí (a osamelosti) svojho vlastného domova. Sedí na zemi v kúpeľni, vzlyká opretá o vaňu, keď sa práve vyvracala do záchodu.

Vzlyká tak veľmi, že nepočuje otvoriť a zatvoriť sa vchodové dvere, či váhavé kroky po chodbe. Nepočuje, ako zastavia na druhej strane dverí, ani nepočuje, ako sa dvere na kúpeľni otvoria. Avšak počuje dcérin nežný, anjelský hlas :

“Mami?”

Hermionina hlava vystrelí nahor, jej rozmazaný pohľad pristane na vysokej, štíhlej dievčine, ktorá váhavo stojí vo dverách. Utrie si zúrivo oči a líca v márnom pokuse zakryť dôkazy svojho plaču, ale jej hlas je aj tak preplnený slzami. 

“Rose…” Sleduje, ako dcérine oči cestujú po jej úboho vyzerajúcom tele, než pristanú na jej bruchu. Sleduje tie nádherné modré oči, ako sa rozšíria šokom a zmätením a je pomerne prekvapená, keď jej dcéra neutečie z miestnosti. Je prekvapená ešte viac, keď k nej dôjde, spláchne a pomôže jej na nohy.

“Asi by si si mala urobiť pohodlie. Chceš čaj? Nie, samozrejme, že nie, nemôžeš… vodu? Prinesiem ti vodu,” bľabotá dievčina,

“Rose…”

“Nechceš niečo zjesť? Arašidové maslo? Kyslé uhorky?” navrhne. Pred pár dňami pozerala film o žene, ktorá sa vyrovnávala s tehotenstvom a hormónami a chuťami - arašidové maslo a kyslé uhorky boli na špici jej želaní. 

“Rose…”

“Môžem ti urobiť sendvič…”

“Rose! Som v pohode, miláčik. Nič nepotrebujem,” teraz už trojnásobná matka nalieha, nežne sa na dcéru usmeje.

V čase, ktorý prešiel od bľabotania o vode a arašidovom masle, už aj tak vošli do kuchyne. Rose prikývne, prestúpi z nohy na nohu.

“Ty niečo nechceš?”

“Nie, som v pohode.” Jej modré oči pristanú znova na matkinom bruchu. “Ty… ty si… ako to, že si nebola takáto na vlakovom nástupišti?” premýšľa nahlas, keď si spomína na minulý mesiac, keď sa Hermiona ukázala na nástupišti, aby privítala svoje deti doma.

“Vtedy to bolo sotva vidno. A teraz keď už to vidno je, používam maskovacie kúzlo,” priznáva Hermiona. Má pocit, ako keby z nej sňali nejaké ťažké bremeno, keď to niekomu povedala - hlavne Rose.

“Takže… nikto to nevie?”

Hermiona pokrúti hlavou.

“Ako nikto?”

“Len ty.”

“Pre-prečo?” spýta sa v zmätení a zvedavosti. “Nemala by tehotná žena žiariť a byť vzrušená a šťastná?”

“Pretože chcem mať najprv nejaký plán.”

“Ty nemáš plán?”

Hermiona pokrúti hlavou, sleduje dcéru neprítomne prikývnuť a posadí sa za ostrovček uprostred kuchyne.

Rose zotrváva v strede izby, nedokáže sa posadiť, pretože sa cíti príliš nepohodlne. “Ako-ako dlho si v tom?”

“Asi tri mesiace.”

“Takže… takže je to potom definitívne pána Malfoya…”

“Áno.”

“To preto nemáš žiaden plán? Pretože to nevie?” premýšľa Rose.

“Čiastočne. Je to… je to komplikované, Rose,” priznáva Hermiona, hľadí si na ruky v lone. Dosť podivne si pripadá ako pubertiačka, ktorá vysvetľuje svojim rodičom, že ju jej frajer nabúchal.

“To poviem…”

Trápne ticho dopadne medzi ne a predsa by ho Hermiona zniesla radšej než úplnú prázdnotu.

“To preto si plakala?”

“To je čiastočne dôvod, áno…”

“Prečo ešte?”

Hermiona vzhliadne do oči svojej znepokojene vyzerajúcej dcéry. Zažmurká, zaskočená emóciami v očiach tej mladej ženy. 

“Pretože mi chýbaš, Rose,” prizná. “A ja ťa tak veľmi ľúbim, a je mi tak veľmi ľúto, že som ti ublížila. A je mi ľúto, že som ublížila Hugovi a tvojmu otcovi. A strýkovi Harrymu a tete Ginny. A starej mame s otcom. A Scorpiusovi a Astórii. Mala si pravdu, Rose. Bola som úplne v kaši. A teraz všetkých sťahujem so sebou dole.”

Rose na ňu hľadí, slzy sa jej lesknú v očiach. Na chvíľu si Hermiona pomyslí, že možno začne plakať. Ale skutočným Weasley-Grangerovej štýlom to zaplaší pokrútením hlavy a odkašle si. Na to sa odvráti, zmení trochu tému. 

“Takže, ehm, poznáš pohlavie?”

“Ešte nie.”

“Ale bola si u doktora, správne?”

“Áno, ach, bohovia, áno. Šla som minulý mesiac k muklovskému doktorovi, aby som sa uistila, že je všetko v poriadku.”

“A nechceš vedieť pohlavie?”

“Nie som si istá…” Zase na nich dopadne mlčanie, a Rose ho využije, aby si vzala pohár zo skrinky a naplní si ho vodou. Znova sa otočí k matke, opiera sa o pult. “Budeš mu to musieť povedať, vieš? Chcem povedať, očividne to budeš musieť povedať všetkým, ale určite by si to mala pánovi Malfoyovi povedať osobne.”

“Viem…” vzdychne si Hermiona.

“Pretože si to zaslúži vedieť.”

“Viem, že zaslúži, lenže… ešte nie som pripravená,” priznáva.

“Ty si… ty si do neho zamilovaná, však?”

“...áno…” zašepká Hermiona, po prvý raz priznáva nahlas svoje skutočné city k Malfoyovi.

“Scorpius hovorí, že mu na teba záleží, aby si vedela. Myslí si, že je do teba zamilovaný…” vraví Rose potichu. 

Na chvíľu Hermionu šokuje, že sa o nich Rose so Scorpiusom rozprávajú. Ale na druhej strane sa zdá, že to robia všetci. Zatvorí oči, slová jej dcéry jej rezonujú v ušiach.

“Prosím, nehovor to, Rose… Ja… my sme to ukončili v dobrom po tom článku…”

“Po prvom zo siedmych…” zamrmle dievčina.

“A odvtedy som ho nevidela.”

“Jednako mu to musíš povedať.”

“Viem.”

Hermiona sa pozrie na svoje ruky na stole. Rose ju prekvapí, keď sa posadí oproti nej, načiahne sa a chytí ju za ruku. 

“Milujem ťa, mami. A viem, že som ti to už dlho nepovedala, ale je to pravda. Takže uchovám tvoje tajomstvo, ale len pokiaľ mi sľúbiš, že všetkým povieš pravdu. Bez ohľadu na dôsledky,” zašepká, pousmeje sa. “Daj mi dôvod, aby som k tebe znova vzhliadala.”

Hermiona jej úsmev opätuje, slzy šťastia jej žiaria v hnedých očiach. 

“Sľubujem.” 

Rose premýšľa, či by nemala byť nahnevaná. Premýšľa, či by nemala byť zatrpknutá a rozrušená, že jej matka bude mať ďalšie dieťa, ďalšiu rodinu. Ale na druhej strane, v nejakom zmysle, sa jej to páči. V skutočnosti je stále nahnevaná za to, že sa vzdala. Ale niečo na tom, ako jej matka na ňu hľadí… niečo na tom, ako jej matka vyzerá všeobecne - ju trošku obmäkčí.

Hermiona Grangerová je, koniec koncov, človek. A ľudia robia občas chyby. Dosť podivne však nepovažuje jej súčasnú situáciu za chybu. Vlastne si myslí, že toto je presne to, čo jej matka potrebuje.


Koniec 3. kapitoly

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: upirikaty - 05.01. 2024
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre


Re: 3. kapitola 6.časť Od: sisi - 25.09. 2020
Rose jednoduše uvažuje jako Weasleyová. Čím víc kuřat pod křídly tím lépe a je jedno, že to nebudou zrovna její křídla, ale křídla její vlastní matky. Asi to tak nějak patří k tomu naivnímu věku, myslet si, že velká rodina je dobrá věc. Puberťák těžko zváží všechny aspekty složité situace, sociální postavení válečné hrdinky, mnoho odstavců v knihách dějepisu, všechny ty novinové články, které nepomáhají. Jo, tentokrát Rose boduje, dívá se na matku ženským pohledem, nabídla jí pomocnou ruku a šálek čaje, ne jen sendvič s burákovým máslem a okurkami, ale mnohem víc. Nabídla jí urovnání jejich vztahu, nabídla jí mlčení a nabídla jí způsob, jak se se vším vyrovnat. Jak Grangerovské, jít do všeho rovně a upřímně. Přiznat vše na rovinu. A světe div se, ono to možná bude fungovat. Děkuji moc za překlad. Těším se na pokračování. Musím toho teď hodně dohnat, protože trávím minuty a hodiny s překladem/ překladačem povídky Všechno to začalo návštěvou Gríngott banky. Je tam fakt úžasný svět, který pokazil Brumbál a Harry ho musí znovu obnovit. Hermioně přeji, aby všechno dobře dopadlo, ačkoliv je jasné, že si ještě užije nečekaných událostí. A to se musí nachystat na příchod robátka. :-)

Re: 3. kapitola 6.časť Od: kakostka - 23.09. 2020
jupijou, že má ose taky srdce:-)))) Hermioně přeju, aby to přineslo svěží vítr, který potřebuje. Myslím, že ikdyby se k ní Draco nevrátil, tak bude dítě finančně podporovat... a třeba to bude impuls se rozhoupat. To, že se Malfoyové nerozvádí může být pravda, ale na druhou stranu Malfoyové si dělají vše po svém... Jimmi, jsi skvělá a jak napsal někdo výš, jen nám to láduj, rozhodně nechci čekat do dalšího roku:-)

Re: 3. kapitola 6.časť Od: Lupina - 23.09. 2020
Nádherná kapitola. Rose je opravdu dobře vychovaná. Jsem ráda, že se vysvětlilo, proč matku nesnášela. Ona k ní vhlížela, měla ji za dokonalost samu, a pak zjistila, že je jen člověk. A teď konečně vidí, že matka je hlavně člověk a že ji miluje, jak jen může matka milovat. Že teĎ bude Hermioně oporou je jen dobře, protože to bude potřebovat. Jsem zvědavá, jak rodina zareaguje. Děkuju, Jimmi.

Re: 3. kapitola 6.časť Od: lenus - 22.09. 2020
Arašídove maslo a uhorky? To som nikdy nepocitila teda :D som strašne rada ako rose obrátila, myslím, že po jej zakroceni Hermiona ožila o ďalších 100% ďakujem =)

Re: 3. kapitola 6.časť Od: margareta - 22.09. 2020
Ale že mi odlehlo!! Bála jsem se, že se dítěte zbaví a skončí špatně.Vivat Rose!! Ta chvíle, kdy se ze zpupného a ofrnělého puberťáka najednou vyloupne skvělý jedinec, který chápe a podává pomocnou ruku, je pro rodiče jednou z nejkrásnějších! Vida, tak děti mají porozumnění. Ještě kdyby se tak rozhoupala Astorie! A Draco!! Jsem zvědavá, jak tu novinu přijme. Ale i kdyby se odmítl nebo nemohl rozvést, Hermiona už není sama. A doufám, že k dítěti by se hlásil. Děkuji za krásnou kapitolu Jimmi! Uklidnila mně.

Re: 3. kapitola 6.časť Od: Beatrice94 - 22.09. 2020
Původně jsem měla v plánu napsat až bude povídka ukončena, ale nějak mi to nedá. Tato povídka mě nutí až moc přemýšlet a zároveň mít úplně rozporuplné myšlenky. Doteď nějak nevím komu vlastně fandím. Na Hermionu nadávám a na druhou stranu ji vlastně i chápu. Tato povídka mě nenechává chladnou, většinou se na vše dívám realisticky, ale v tomto případě mi mozek asi vynechává. Jinak je to úžasné a jsem ráda, že i něco takové bylo stvořeno ve světě kouzel. Jsem strašně zvědavá, jak tohle všechno dopadne.
Re: 3. kapitola 6.časť Od: Jimmi - 22.09. 2020
Strhne ťa to, že? Ja som sa príliš s H. stotožnila, hlavne ten začiatok bol až desivo reálny, výčitky skôr smerovali na Draca. Takže som zvedavá, aké budú reakcie pri ďalšej časti. Tie komentáre potrebujem, mám už týždeň blok, len prokrastinujem a čítam originály... Ďakujem

Re: 3. kapitola 6.časť Od: Jacomo - 22.09. 2020
Navzdory tomu, že Hermiona byla celou dobu v slzách, tohle je naprosto pozitivní kapitola. Nakonec to dítě možná nebude až tak velký průšvih, nakonec by to mohlo Hermioninu rodinu znovu spojit, tedy ji a děti. Možná bude Hugo nadšený z vyhlídky na brášku nebo sestřičku. Možná bude okolí na Hermionu hodnější - do těhotných se přece nekope, ani slovně. Možná... Možná bude největší problém Draco. A možná ho to nastartuje, aby si vyřešil i svůj život. Páni, Jimmi, já už jsem z toho zase celá vedle. Díky moc za další kousek.
Re: 3. kapitola 6.časť Od: Jimmi - 22.09. 2020
Toto bola fakt úžasná časť... prekvapilo ma, že na potrat stačí jedno kúzlo, ale inak to bolo skvelé. Rose bola skvelá. Ďakujem

Re: 3. kapitola 6.časť Od: Yuki - 22.09. 2020
Ehm.... toto bylo takové sladkobolné... ale super! :) Moc díky! (Nevím, jestli se těším na konfrontaci Hermiona vs Draco a Hermiona vs ostatní. Mám krapet obavy, aby ještě nedošlo k potratu z přemíry stresu rodičky...)
Re: 3. kapitola 6.časť Od: Jimmi - 22.09. 2020
Už nedôjde, ostáva už len kúsok... Stále premýšľam, či vám nemám nechať viac vydýchnuť a nechať Denník až na ďalší rok... Ďakujem
Re: 3. kapitola 6.časť Od: Yuki - 23.09. 2020
Per to do nás! :D

Prehľad článkov k tejto téme:

LoveBugOC: ( Jimmi )29.09. 20204. kapitola 7. časť
LoveBugOC: ( Jimmi )28.09. 20204. kapitola 6. časť
LoveBugOC: ( Jimmi )27.09. 20204. kapitola 5. časť
LoveBugOC: ( Jimmi )26.09. 20204. kapitola 4.časť
LoveBugOC: ( Jimmi )25.09. 20204. kapitola 3.časť
LoveBugOC: ( Jimmi )24.09. 20204. kapitola 2. časť
LoveBugOC: ( Jimmi )23.09. 20204. kapitola 1. časť
LoveBugOC: ( Jimmi )22.09. 20203. kapitola 6.časť
LoveBugOC: ( Jimmi )21.09. 20203. kapitola 5.časť
LoveBugOC: ( Jimmi )20.09. 20203. kapitola 4. časť
LoveBugOC: ( Jimmi )19.09. 20203. kapitola 3. časť
LoveBugOC: ( Jimmi )18.09. 20203. kapitola 2. časť
LoveBugOC: ( Jimmi )17.09. 20203. kapitola 1. časť
LoveBugOC: ( Jimmi )16.09. 20202. kapitola 8. časť
LoveBugOC: ( Jimmi )15.09. 20202. kapitola 7. časť
LoveBugOC: ( Jimmi )14.09. 20202. kapitola 6. časť
LoveBugOC: ( Jimmi )13.09. 20202. kapitola 5. časť
LoveBugOC: ( Jimmi )12.09. 20202. kapitola 4. časť
LoveBugOC: ( Jimmi )11.09. 20202. kapitola 3. časť
LoveBugOC: ( Jimmi )10.09. 20202. kapitola 2. časť
LoveBugOC: ( Jimmi )09.09. 20202. kapitola 1. časť
LoveBugOC: ( Jimmi )08.09. 20201. kapitola 6. časť
LoveBugOC: ( Jimmi )07.09. 20201. kapitola 5. časť
LoveBugOC: ( Jimmi )06.09. 20201. kapitola 4. časť
LoveBugOC: ( Jimmi )03.09. 20201. kapitola 3. časť
LoveBugOC: ( Jimmi )02.09. 20201. kapitola 2. časť
LoveBugOC: ( Jimmi )01.09. 20201. kapitola 1. časť
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )31.08. 2020Úvod k poviedke