Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Becoming Mrs Malfoy

18. kapitola 1/2

Becoming Mrs Malfoy
Vložené: Jimmi - 29.09. 2020 Téma: Becoming Mrs Malfoy
Jimmi nám napísal:
Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola osemnásta

Hermiona mala chuť tresnúť hlavou o stôl. Zmiešaná skupina chrabromičanov a slizolinčanov sa už celý mesiac stretala v zadnej miestnosti u Troch metiel každú sobotu popoludní, ale postupovali veľmi pomaly. Podaril sa im zásadný zlom, keď potvrdili, že to bola Crabbeova smrť v Komnate najvyššej miestnosti, ktorá tú kliatbu aktivovala.

Sama spojila svoje sily s Malfoyom, ktorý, vďaka vlastneniu množstva domových škriatkov, mal dobré znalosti o ich mágii. Viac sa o ňu začal zaujímať, keď Dobby odišiel cez protipremiestňovacie štíty na Malfoy Manore, aby zachránil Harryho, Rona a Hermionu, keď ich tu krátko zajali. Povedal jej, že žiadny Malfoy nie je rád nepripravený a potreboval tú informáciu, aby zalátal zadné vrátka. Hermiona si nebola príliš istá, čo si o tom myslieť. Napokon, bola to skulinka, ktorá jej zachránila život. Na druhej strane neočakávala, že Malfoy bude tak skoro hostiť psychopatických temných čarodejníkov vysadených na čistotu krvi.

Zistili, že Rowena Bystrohlavová presvedčila Helgu Bifľomorovú, aby včlenila mágiu škriatkov do hradu po tom, čo Salazar trucovito odišiel.

Domoví škriatkovia mali komplexnú mágiu, často pokročilejšiu než ľudia, ktorým slúžili. Ich poddajná povaha ich robila šťastnými, keď zostávali pod kontrolou čarodejníc a čarodejníkov, ktorí ich vlastnili. Hoci si bola istá, že takéto uvažovanie v nich vyvolali ľudia. Bola presvedčená, že keď viac jej zákonov prejde, budú sa môcť o svojej úžasnej moci vzdelávať a dokážu fungovať sami, bez tej škodlivej kontroly čarodejníkov a čarodejníc, ktorí chceli využiť mágiu domových škriatkov len pre svoj vlastný prospech.

Zdalo sa, že Rowena s Helgou využili túto mocnú mágiu a nechali ňou nasiaknuť každú stenu Rokfortu. Táto mágia sa mala naviazať na akékoľvek nepriateľstvo, ktoré viedlo či už k smrti slizolinčana alebo chrabromilčana. Bola navrhnutá takým spôsobom, že dokázala ignorovať náhodné úmrtia spôsobené vyučovaním či metlobalom. Tá smrť musela pochádzať zo skutočnej nenávisti a zdalo sa, že Crabbove použitie satanského ohňa, aby zabil Harryho, Rona a Hermionu spolu s jeho vražednou kliatbou, presne tým bolo. Malfoy sa porozprával s najstaršou a najskúsenejšou z jeho domových škriatkov, Tuffy, ktorá potvrdila, že toto bolo skutočne možné, hoci by na niečo také bolo treba škriatka s ohromnými schopnosťami.

Takže identifikovali a potvrdili tú kliatbu, ale to bolo zatiaľ všetko. Všetci začínali byť frustrovaní a naštvaní faktom, že zdanlivo nedokázali prísť s akýmkoľvek praktickým riešením na jej zlomenie. Dokonca Bill vôbec nič nevymyslel.

"Vydržte," zvolal Bill, keď sa všetci začali baliť po ďalšom dlhom frustrujúcom dni. "Myslím, že niečo možno mám."

Poklesnuté plecia sa vystreli, nádej sa objavila vo všetkých prítomných tvárach a ponurá atmosféra sa premenila na očakávanie, keď sa všetci nedočkavo pozreli na Billa.

"Mám prečítaných niekoľko kníh o kliatbach, ktoré boli začlenené do budov a dospel som k záveru, že sa musí ponúknuť krvná obeta istého druhu."

Na niekoľkých tvárach sa objavilo zhnusenie.

"Čože! Chceš povedať, že musíme niekoho obetovať?!" spýtal sa Ron.

Bill porazenecky zatvoril oči. "Ako sa ti kedysi mohol páčiť?" spýtal sa Hermiony, opäť raz prekvapený neschopnosťou svojho brata uvažovať pri hovorení.

Nemohla si pomôcť, aby sa na Billa neusmiala. Ron mal veľa úžasných vlastností, ale keď prišlo na premýšľanie o zložitých častiach mágie, bol úplne mimo.

"Nie, Ronald, krvná obeta neznamená, že musíme niekoho nevyhnutne zabiť," vysvetľovania. "Môžeš ponúknuť malé množstvo symbolickej krvi. Len najtemnejšia mágia žiada, aby bol človek úplne zbavený krvi a Rowena Bystrohlavová by ju na Rokfort nepoužila."

Očividne Ron nebol jediným, kto nesprávne pochopil krvné obety, pretože sa po Hermioninom vysvetlení miestnosťou ozval hromadný výdych úľavy.

"Takže len potrebujeme krv slizolinčana a chrabromilčana?" spýtala sa Pansy.

Bill pokrútil hlavou.

"Nie, to by bolo príliš ľahké. Musí to byť niečo, čo by ukázalo, že tá kliatba už nie je potrebná."

"Niečo, čo tú kliatbu zneguje," dumala Hermiona.

Malfoy sa uškrnul. "Takže, v podstate niečo, čo dokáže, že slizolinčania s chrabromilčanmi môžu spolu vychádzať? Niečo ako toto?" spýtal sa, keď zdvihol ľavú ruku Dafné do vzduchu a zamával obrovským diamantom, ktorým sa honosila na prstenníku.

"Samozrejme," súčasne odpovedali Hermiona s Billom.

"Prečo je to vždy moja krv, ktorú je treba?" zastonal Harry.

Hermiona s ním súcitila. Bola to jeho krv, ktorú bolo treba na oživenie Voldemorta a teraz zjavne bolo treba jeho krv na zrušenie tej kliatby.

"Pretože ty si Chlapec Ktorý Prežil," povedal Ron.

"Vyvolený," pripojil sa George.

"Osina v zadku," dodal Malfoy.

"Takže čo musíme urobiť?" spýtala sa Dafné, keď ignorovala nedospelých chalanov, ktorí si práve doberali jej snúbenca.

"Nuž, skontroloval som to len, aby som si bol istý, ale myslím, že potrebujeme zmiešať vašu krv a nechať ju vsiaknuť do stien tam, kde bola tá kliatba aktivovaná," povedal Bill.

"Ale Komnata najvyššej potreby bola zničená," pripomenul Neville.

Miestnosťou sa ozvalo hromadné zastonanie.

"Zdá sa, že tvoju krv nebude treba," skľúčene oznámil Blaise Harrymu.

"Je možné, že by to mohlo fungovať na chodbe pred Komnatou?" spýtala sa Hermiona.

Bill nad tým chvíľu uvažoval. "Je to možné. Chcem povedať, že Bystrohlavová si musela byť vedomá možnosti, že sa tá miestnosť môže zničiť. Tak či tak to stojí za pokus."

"Takže na čo čakáme? Hor sa na Rokfort," vyhlásila Ginny.

"Neville, bude to v pohode?" spýtala sa Dafné. "McGonagallovej nebude vadiť, keď sa tam len tak ukážeme, aby sme na siedmom poschodí vykonali krvný rituál?"

Neville sa usmial. "Myslím, že s tým bude v pohode, pokiaľ to zachráni jej drahocenný Rokfort. A ak máte so sebou profesora."

"Kde zoženieme nejakého profesora?" spýtal sa Theo.

Pansy ho prepleskla po hlave. "Používaj ten rozum, ktorý viem, že vlastníš."

Theo sa pozrel na Pansy. "Prepáč, to som znel ako Weasley. Vedel som, že Longbottom je novým profesorom Herbológie, len som na to na chvíľku zabudol."

Bill s Georgeom zjavne vedeli, že to rypnutie nebolo namierené ich smerom.

"Hej!" protestoval Ron. "Ja nie som taký tupý."

"Nie, ty si len špeciálny," odvetil Malfoy.

"Sklapni, Fretčí ksicht!"

"Nech je toto akokoľvek vtipné," sarkasticky začala Hermiona. "Už by som sa rada pohla. Bolo by fajn prelomiť to kúzlo raz a navždy."

Skupina bývalých rokfortských študentov sa vydala nahor k hradu. Neville vyslal dopredu patronusa s odkazom pre McGonagallovú, v ktorom jej vysvetlil, čo robia. Riaditeľka ich čakala pri bráne.

"Vážne si myslíte, že ste našli spôsob, ako prelomiť tú kliatbu?" spýtala sa ich, keď dorazili.

"Neviem," po pravde odpovedal Bill. "Ale stojí to za pokus."

McGonagallová prikývla.

V skupine zavládlo nervózne ovzdušie, keď kráčali nahor na siedme poschodie. Všetci tak veľmi dúfali, že to bude fungovať a zlomia tú kliatbu. Dorazili k tapisérii Barnabáša Bláznivého a všetci súčasne zadržali dych, ako keby sa v duchu pripravovali na radosť alebo sklamanie, čo tento experiment prinesie.

"Nebol som tu od toho dňa," zašepkal Malfoy Hermione.

Súcitne sa na neho usmiala. Zabudla, že sa nevrátil na Rokfort, aby dokončil siedmy ročník.

"Zložil si vôbec MLOKy?" spýtala sa.

"Áno, vďaka diaľkovému kurzu na ministerstve. Musel som počkať, až si odslúžim rok v muklovskom svete, ale aj tak by som sa na Rokfort nevrátil."

Hermiona sa nenamáhala pýtať sa prečo. Dali by mu zabrať, keby sa vrátil - nebol by tu úplne vítaný. V skutočnosti sa nevrátilo veľa slizolinčanov z ich ročníka. Blaise, Dafné a Tracey áno, ale tí nikdy neboli v čele celého toho smrťožrútskeho húfu a vyhýbali sa ostatným. V tom čase premýšľala, či ostatní slizolinčania, tí, ktorí sa nevrátili, zložili svoje MLOKy a ak áno, či šli niekam ako na Durmstrang, aby si ich zopakovali. Ale zdalo sa, že ministerstvo tento problém predvídalo a našlo pre nich spôsob, ako zložiť skúšky bez toho, aby sa museli vrátiť na Rokfort.

"Takže nemusíme nič povedať, Bill?" spýtal sa Harry, keď čelil stene, ktorá kedysi skrývala Komnatu najvyššej potreby.

"Nie som si toho vedomý. Podľa toho, čo som čítal, kliatby tohto typu sú viac o skutočnom krvnom obrade než o nejakom kúzle alebo zaklínadle."

Harry vzal nôž, ktorý mu Neville podal a plytko si porezal dlaň ruky. Dafné sa striasla, keď jej podal nôž.

"Neznášam krv," povedala, než sa zhlboka nadýchla a roztrasene zvládla podobnú ranu na svojej ruke.

Potom sa s Harrym chytili za ruky, zmiešali svoju krv, než priložili dlane na kamennú stenu. Nastal krátky záblesk modrého svetla a oni odtiahli ruky preč.

"Myslíš, že to funguje?" spýtala sa Hermiona Billa s nádejou v tvári.

"Ťažko povedať, ale tá modrá žiara je dobré znamenie. Ukazuje na zvyšky mágie a podobnú reakciu som mal, keď som prelamoval kliatby pre Gringottov. Takže myslím, že by sme to určite mali brať ako dobré znamenie," odpovedal.

Keď im došli Billove slová, u všetkých sa objavili uľavené úsmevy. Harry očistil a vyliečil ruku Dafné a zdvihol svoju, aby ju Hermiona zahojila. Dafné bola očividne veľmi chúlostivá a vyzerala poblednuto z celej tejto skúšky, takže Hermiona dala Harryho do poriadku rýchlo a efektívne.

"Myslím, že toto je asi koniec," veselo prehlásil Ron.

Usmiala sa a potom sa pozrela na Malfoya. Toto znamenalo, že už s ním nemusela tráviť viac času a určite sa za neho nemusela vydať. Kým kvôli poslednému bola šťastná, kvôli tomu prvému sa cítila trošku smutne, čo bolo prekvapujúce. Keď sa o tejto kliatbe prvýkrát dozvedeli. nič viac si nepriala, ako ho už nikdy znova nevidieť. Ale keď na nej pracovali, začala ho oceňovať. Stále vedel liezť na nervy, ale určite už k nemu viac necítila nenávisť. Dokázal ju rozosmiať svojím uštipačným dôvtipom a robilo jej radosť, keď s ním diskutovala na rôzne témy. Keďže vyrastal v srdci jednej z najstarších čistokrvných rodín, mal na mnohé veci názory, ktoré nikdy predtým nepočula. Možno nie vždy spolu súhlasili, ale debatovať s ním bolo stimulujúce.

Malfoy sa k nej pobavene otočil, keď na neho stále zízala. Slabúčko sa začervenala, ale nesmelo sa na neho usmiala. Prižmúril na ňu oči, ale nič nepovedal, len sa otočil k Ronovi, ktorý plánoval oslavu.

****

Oveľa neskôr toho večera v Deravom kotlíku Draco pozoroval Hermionu, ktorá sa chichotala na Ronovom pripitom šaškovaní. Mala vypité a vyzerala absurdne príťažlivo s tým ružovým rumencom na lícach. Skupiny sa zmocnila veselá nálada.

Pôvodne sa vrátili do Troch metiel na večeru, než ich Neville presvedčil, že by mali navštíviť Hannah Abbotovú v Deravom kotlíku. Draco mal viac než neurčité podozrenie, že Longbottom bol tou bifľomorčankou očarovaný a zvažoval, že niečo skúsi, keď bola teraz kliatba zlomená. Ale keďže bola tak bezradný ako každý chrabromilčan, keď prišlo na baby, Longbottom potreboval veľa tekutej podpory, aby šiel pozvať Hannah na rande a ich povinnosťou bolo udržať s ním krok.

Longbottom sa práve opieral o bar, potreboval skôr jeho podporu, než že by sa snažil vyzerať švihácky, a vykecával sa s Hannah, ktorej zjavne nevadilo jeho príšerné oblečenie.

Teraz tu ostala menšia skupina. Harry s Dafné odišli prví, vyzerali hnusne zamilovaní až po uši. Blaise s Ginny nasledovali nie dlho po nich a Draco nepotreboval použiť predstavivosť, aby uhádol, čo mali za lubom vďaka tomu, čo sa stalo v slizolinských žalároch.

Pozrel sa k rohu, kam sa usadili Pansy s Georgeom a uškrnul sa, keď si všimol, že sa bozkávajú. Zjavne neboli všetci chrabromilčania nemotorní s babami. Georgeovi to šlo s Pansy poriadne hladko a tá kvitla pod jeho pozornosťou.

Draco bol za ňu rád. Zaslúžila si byť šťastná. Dychtila po ňom dosť dlho a on sa k nej nikdy nesprával s rešpektom, s akým by mal, keď boli tínedžermi, prijal jej zamilovanie a využíval ho pre svoj prospech. Po vojne mu chvíľu trvalo, než sa stal sám sebou a to viedlo k tomu, že bol k Pansy brutálne úprimný o svojich platonických citoch k nej. Ale teraz zjavne našla niekoho, kto ju robil šťastnou a choval sa k nej správne - a na tom najnepravdepodobnejšom zo všetkých miest.

To priviedlo jeho pozornosť späť k Hermione. Bola zmätená a komplikovaná a on si prial, aby ju dokázal prečítať lepšie. To, ako na neho hľadela na chodbe na Rokforte, mu poskytlo malú nádej, že pre ňu nebol tak ľahostajný ako kedysi. Vedel, že už viac k nemu necíti nenávisť. Pracovali spoločne naozaj dobre na prelomení tej kliatby a domnieval sa, že ho začala rešpektovať. Ale nedala najavo žiadne hlbšie pocity. V duchu zastonal. Bolo úplne nefér, že bol do nej zamilovaný viac než kedy predtým.

"Oj! To je nechutné. Nájdite si izbu!" zreval Ron.

Zdalo sa, že Draco nebol jediný, kto si všimol bozkávajúci sa pár.

George sa odtiahol od Pansy dosť dlho, aby sa mohol na svoja brata zamračiť. "Len preto, že si ty nedokážeš nájsť dievča, ktoré by ťa pobozkalo, neznamená to, že by si mal kaziť šance svojho brata."

"Ja si viem nájsť dievča, ktoré ma pobozká," namietal Ron.

"To preto sa Tracey Davisová tamto vykecáva s Michaelom Cornerom, však?" spýtal sa George.

"S Tracey o sebe neuvažujeme týmto spôsobom," mrzuto zavrčal Ron.

"Nuž, zjavne oslavuje zlomenie tej kliatby tým, že sa zapletie čo najrýchlejšie s niekým iným," doberal si ho George.

Ron sa žiarivo začervenal a zatváril sa skľúčene.

"Georgea nepočúvaj. Vieš, že si ťa rád doberá," povedala Hermiona, nechcela, aby bol jej priateľ smutný. "Okrem toho, vidím tamto tú blondínu, ktorá ťa okukuje celý večer."

Ron vzhliadol a zbadal blonďavú čarodejnicu, ktorá sa odvrátila v rozpakoch, že ju prichytil pozerať sa na neho. Ron vydul hruď a vydal sa k nej, aby sa s ňou porozprával. Draco sa usmial, keď Hermiona znova vybuchla smiechom.

***

 

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Hanisko - 09.04. 2023
| |
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre


Re: 18. kapitola 1/2 Od: Lupina - 30.09. 2020
Líbí se mi, že ne všichni z donucených párů v sobě našli zalíbení. Ronovi přeju hodně štěstí u blondýnky :-) Takto, když jsou volní, a dají se dohromady, bude to mít větší váhu. Hermiona překvapila. Co asi bude říkat, až vystřízliví? Díky za překlad, Jimmi.
Re: 18. kapitola 1/2 Od: Jimmi - 30.09. 2020
Skôr by som sa pýtala, čo bude hovoriť/robiť kým vytriezvie. Díky

Re: 18. kapitola 1/2 Od: denice - 30.09. 2020
"Čože! Chceš povedať, že musíme niekoho obetovať?!" spýtal sa Ron. Bill porazenecky zatvoril oči. "Ako sa ti kedysi mohol páčiť?" spýtal sa Hermiony, - tohle bylo skvělé. A pak ještě: "McGonagallovej nebude vadiť, keď sa tam len tak ukážeme, aby sme na siedmom poschodí vykonali krvný rituál?" Vážně mě to baví, díky.

Re: 18. kapitola 1/2 Od: sisi - 29.09. 2020
Zbylé páry asi neřeší složitost světa a vrhnou se bezhlavě do víru partnerského života. Ovšem u Draca a Hermiony je to kupodivu jinak. Snad Draco bude čekat, jestli za ním Hermiona přijde sama a dobrovolně, snad bude Hermiona tou, která bude nyní očekávat vztah podle tradičních pravidel bez nucení ze strany Bradavic. Oba už asi vědí, že společně jim to půjde dobře. Fuj, Bradavice jako dohazovač num. 1! Děkuji za překlad, těším se na pokračování.

Re: 18. kapitola 1/2 Od: ostruzinka - 29.09. 2020
Super, ale nemyslím si, ze vyvázli tak hladce.
Re: 18. kapitola 1/2 Od: Jimmi - 29.09. 2020
Ďakujem

Re: 18. kapitola 1/2 Od: lenus - 29.09. 2020
Hmmm, tak to som zvedavá, či naozaj bola kliatba zrušená... Ale jednoduché riešenie často býva to správne, uvidíme :) Teším sa, že sa budú musieť do toho aktívne zapojiť a nie čakat na svadbu z donútenia... Diky =)
Re: 18. kapitola 1/2 Od: Jimmi - 29.09. 2020
Ešte máme ďaleko do konca... ale romantiky budeš mať až plné zuby...

Re: 18. kapitola 1/2 Od: margareta - 29.09. 2020
Inu, jak řekl Kolumbus, když postavil vejce, řešení může být jednoduché, ale přijít na ně, v tom to vězí. Zakladatelé se asi jen snažili postavit výstražnou hranici pro případ, že by mezifakultní řevnivost začala ohrožovat něčí život . Nevěděli, že přijde válka, která to všechno změní. Jsem zvědavá, jestli už to skutečně vyřešili nebo jestli to má ještě nějaký háček. Díky, jimmi! p.s. to dávání částí další povídky odpoledne, to byl brilantní nápad! Vždycky se na to nezřízeně těším! Zlatý čas mimo!! Děkuji!!!
Re: 18. kapitola 1/2 Od: Jimmi - 29.09. 2020
Mám v pláne v tom pokračovať, hoci s Denníkom mi to nevyšlo... Nejako mi nedošlo, že je to takmer 30 tisícovka... ale v októbri skončí :) len musím zvoľniť. Ale už som spomínala, od tejto autorky nás čakajú ďalšie veci a ak ich má podobne nasekané, spravím to rovnako. Mne to tiež pomohlo, snáď to vidno :) Ďakujem pekne, ale... no nič. len si počkajte.

Re: 18. kapitola 1/2 Od: Beatrice94 - 29.09. 2020
Ha, zdá se mi to moc jednoduché, myslím že v tom bude víc. ???????????? Takže se očekávám rozčarování. ????????????
Re: 18. kapitola 1/2 Od: Jimmi - 29.09. 2020
Len pekne čakaj a nechaj sa prekvapiť Díky

Re: 18. kapitola 1/2 Od: Gift - 29.09. 2020
Tak nejak se mi nechce verit, ze je po kletbe. Dava to sice smysl, ale opravdu to bylo tak jednoduche? Nebo chce dat autorka Hermione sanci se pro Draca rozhodnout dobrovolne a pak preci jen prijde s nejakym hackem? At tak ci tak, byla to moc mila kapitola. Ron je tu mily nouma a prestoze ho normalne nemam rada, tady se nad nim musim slitovat. :-) Navic se mi libi i Neville, ktery prece jen neztratil vsechnu nesmelost ze sveho detstvi. Ten jen pockat, jak na to pujde Draco s Hermionou... Moc a moc dekuji, opet jsem se bavila!
Re: 18. kapitola 1/2 Od: Jimmi - 29.09. 2020
Ťažko nič neprezradiť, takže len ďakujem

Prehľad článkov k tejto téme:

Rumaan: ( Jimmi )23.11. 202027. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )20.11. 202026. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )16.11. 202025. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )13.11. 202024. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )03.11. 202023. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )23.10. 202022. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )20.10. 202021. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )16.10. 202020. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )13.10. 202019. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )30.09. 202018. kapitola 2/2
Rumaan: ( Jimmi )29.09. 202018. kapitola 1/2
Rumaan: ( Jimmi )25.09. 202017. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )22.09. 202016. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )18.09. 202015. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )15.09. 202014. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )08.09. 202013. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )28.07. 202012. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )05.05. 202011.kapitola
Rumaan: ( Jimmi )21.02. 202010. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )04.02. 20209. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )18.01. 20208. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )03.01. 20207. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )06.11. 20196. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )29.10. 20195. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )17.09. 20194. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )13.09. 20193. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )06.07. 20192. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )05.07. 2019 1.kapitola
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )02.07. 2019Úvod k poviedke