Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Když už víš

Kapitola 5., část 1. Přistižený

Když už víš
Vložené: denice - 08.10. 2020 Téma: Když už víš
denice nám napísal:

Autor: loralee1          Překlad: denice          Beta: Jimmi a Sevik99          Banner: arabeska

Originál: https://www.fanfiction.net/s/3160980/1/Hindsight

Rating: 9+

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

 

 

Kapitola 5., část 1. Přistižený

 

Harry strčil hlavu do učebny lektvarů.

„Pane profesore, už jsem připravený k odjezdu. Říkal jste, že si na prázdniny můžu vzít s sebou Sslečnu,“ oznámil.

„Samozřejmě, pane Pottere, ve skutečnosti budu rád. Je v laboratoři,“ řekl Severus a když se k němu chlapec obrátil zády, ušklíbl se.

„Pane, je pryč!“ vykřikl Harry.

„Cože?“ Severus vyrazil k prázdnému teráriu.

„Víko je pootevřené, pane, vypadá to, že se odplazila. Proč by utíkala? Řekl jsem jí, že pro ni přijdu,“ divil se Harry.

„Nemějte obavy, pane Pottere, jsem si jistý, že je někde tady, až ji najdu, přinesu vám ji,“ řekl Severus a opatrně se rozhlížel.

Harry se také díval kolem, syčel a naslouchal.

„Ale pane, za chvilku musím jít, co když ji někdo ukradl?“

„Jsem si zcela jistý, že tu zmiji nikdo neukradl. Když jsem ji nakrmil, musel jsem nechat víko nedovřené. Jakmile ji najdu, přinesu vám ji domů. Požádám domácí skřítky, aby se po ní podívali dnes odpoledne, až všichni odejdou,“ uklidňoval ho Severus.

Harry si povzdechl. „Děkuji vám, pane, doufám, že je v pořádku.“

„Měl byste jít, Harry, kočáry už brzy odjedou na stanici.“

„Ano, pane,“ řekl Harry a naposled se rozhlédl po laboratoři, než se odploužil pryč.

Severus sledoval jeho odchod s lehkým úsměvem. Vešel do svých komnat a uložil poslední listinu, na níž pracoval, zatímco čekal na Harryho. Když odcházel do vstupní haly, aby vypustil tupohlavce - tedy aby dohlížel na odchod studentů - pohlédl na krbovou římsu.

„Zítra mi umožníš vstup do Blackova domu a k poslednímu viteálu,“ prohodil ke zmiji, spící v nerozbitné nádobě.

 

xxx

 

‚Konečně‘, pomyslel si Severus, ‚poslední spratek je pryč‘. Následoval Minervu do sborovny a než s úlevou klesl do křesla, oběma nalil.

„Očekával jsem, že dnes ráno uvidím Albuse,“ řekl a zatočil jantarovou tekutinou ve sklenici.

K jeho překvapení se Minerva lehce ušklíbla: „Myslím, že se pořád schovává.“

„Schovává?“ zvedl obočí.

„Před panem Potterem, řekla bych. Předpokládám, že neví, co mu má říct, a tak se ‚schovává‘.“

Severus se sám pro sebe uchechtl představě, jak se Albus choulí jako malé děcko ve své kanceláři.

„Šli jsme za nimi, víš,“ dodala. Pozorně na ni pohlédl.

„Za těmi Potterovými mudly?“ ujistil se.

„Ano, Albus se chtěl osobně přesvědčit. Samozřejmě nedovolil, aby šel Sirius s námi. Opravdu byli děsní. Velice šťastní, když zjistili, že se k nim Harry nevrátí, ale požadovali peníze za svoji příšernou péči o chlapce. Předpokládám, že Albus prozkoumal jejich vzpomínky. Z těch lidí byl poměrně šokovaný.“

„Tak je neměl pustit z očí,“ řekl Severus důrazně.

„Možná, jenže vážně, Severusi, i když jsem věděla, že jsou odporní, něco takového jsem nečekala, a Albus vidí věci jinak, než většina lidí.“

Znovu si naplnil sklenici a odvrátil se od ní: „Jak dlouho už učí? Jistě ví, jak rodiče dokážou zacházet se svými dětmi.“

„On nic takového vidět nechce, Severusi. Věděl jsi, že jeho matka zemřela, když mu bylo pět let?“

Zamračeně se k ní otočil, nevnímal souvislost.

„Myslím, že přímo při porodu. Manžel porodní asistentky vytvořil přenášedlo pro Albuse, jeho staršího bratra a novorozeně, a poslal je k jejich sestřenici; složil je na práh příbuzné, kterou nikdy neviděli. Ujala se jich a vychovala je jako vlastní. Myslím, že proto tak důvěřoval Harryho rodině.“

„A co jeho otec?“ ptal se Severus, proti své vůli zaujatý.

„Zabili ho několik měsíců předtím ve válce se skřety,“ odpověděla tiše.

„Hmm,“ zabručel vyhýbavě.

„Albus chce v lidech vidět to nejlepší, měl by sis toho být dost dobře vědomý,“ dodala po chvíli a významně na něj pohlédla. Odvrátil oči.

Chvíli poté se otevřely dveře a vstoupilo několik rozprávějících zaměstnanců.

„No tak Severusi, nesysli si tu brandy,“ řekla Sinistrová. Severus jí přistrčil láhev a usadil se k rozhovoru o právě ukončeném školním roce.

 

xxx

 

Severus si to ráno trochu přispal, pak podrobně zkontroloval soupis svých zásob, přehodil si plášť a vyrazil.

Ušklíbl se, když se v bezútěšné londýnské čtvrti rozestoupily sousední budovy.

Netrpělivě čekal, než mu někdo otevře otlučené dveře. Překvapilo ho, že se objevil Remus.

„Severusi, co tady děláš?“ ptal se s úžasem.

„Přinesl jsem zmiji pana Pottera, mám na něj čekat zde?“ řekl ledově a stanul na prahu.

„Ach, samozřejmě pojď dál, můžeš počkat tady, jdu najít Harryho,“ Lupin nechal Severuse ve vstupní hale a zamířil nahoru po schodech.

Severus zíral na plynové lampy, které vrhaly blikající stíny na olupující se tapetu a prošlapaný koberec v temné hale, kterou na jedné straně zdobily zčernalé portréty a na druhé drolící se omítka a zející otvor. Potřásl hlavou a vytáhl hůlku. O jedno zamumlané kouzlo později sledoval mírný tah tmavými dveřmi do prázdného obývacího pokoje. Tam v prosklené vitríně ležel poslední viteál, Zmijozelův medailon. Podíval se přes rameno a odemkl skříň. Když se chystal odlevitovat medailon do kapsy, byl hrubě stržen zpět a hozen na zeď.

„Co si sakra myslíš, že děláš, Srabusi!“ zařval Sirius Black, „To jsem si mohl myslet, že jsi zloděj a Smrtijed, ty umaštěný pancharte.“ Zvedl hůlku.

„Siriusi,“ řekl Harry za jeho zády, „co se děje?“

„Drž se stranou, Harry, Snape tě pravděpodobně přišel unést,“ nařizoval Sirius a mířil svou hůlkou Severusovi do tváře.

„Nebuď hloupý, Siriusi, profesor Snape je můj přítel. Chtěl jsi po mně včera, abych byl při večeři zdvořilý k tvým přátelům, neměl bys být zdvořilý i ty k těm mým?“ Harry položil ruku na Siriusovu hůlku a odsunul ji. 

„Je to zloděj, načapal jsem ho, jak chtěl vykrást tu skříňku. Vrať se do svého pokoje a nech to na mně, Harry,“ naléhal.

„Nemyslím, že je to takhle, pusť ho. Ublížíš mu,“ Harry znovu stiskl Siriusovu ruku.

„To máš setsakra pravdu, že mu ublížím,“ vyprskl Sirius.

„Siriusi, nech ho být,“ řekl Lupin ze dveří.

„Ano, Blacku, nech mě být a já ti to vysvětlím,“ řekl Severus s úšklebkem. Sirius vytřeštil oči, když si uvědomil, že Snape má pořád hůlku a kam přesně jí míří.

Pustil Severuse a se zavrčením ustoupil. „Dobře, vysvětli to a pak vypadni, Srabusi,“ řekl.

„Siriusi,“ protestoval Lupin.

„Nadávat lidem není hezké, nebuď zlý,“ napomenul ho Harry.

„On si to zaslouží,“ chtěl se hádat Sirius.

Harry potřásl hlavou. „Hermiona říkala, že si nikdo nezaslouží, aby se mu nadávalo.“ Přimhouřil oči. „Když budu zlobit, budeš mi nadávat?“

Severus se téměř zasmál, když viděl, jak Black bledne a začíná vrtět hlavou. „Bohové, to ne, Harry, to bych nikdy neudělal, ale musíš pochopit, že Sra, ech, tady Snape je smrtijed. Je-“ vychrlil ze sebe Sirius.

„Ne, není,“ odporoval Harry pevně.

Severus se úplně uklidnil, Black zamrkal a Lupin vykulil oči.

„Harry?“ zeptal se Lupin.

„Přísahej,“ Harry upřeně zíral na Siriuse.

„Ehm, cože?“ nechápal Sirius.

„Přísahej, že nikomu nevyzradíš moje tajemství,“ žádal Harry.

„Přísahám.“

Harry obrátil oči v sloup a Lupin řekl: „Myslí magickou přísahu, Siri, a mimochodem, já už jsem jednou přísahal.“

„Aha, dobře. Já, Sirius Orion Black, přísahám na svou magii, že neodhalím žádná tajemství, která mi Harry James Potter svěří, bez jeho svolení,“ odříkal Sirius. „A teď, co to s ním má společného?“

„Můžu mluvit s hady, tak jsem změnil znamení profesora Snapea, protože mu Voldemort působil bolest a pokusil se ho zabít, ale místo toho jsem zabil Qiurrella, takže není Smrtijed,“ vychrlil Harry.

Sirius zamrkal a zhroutil se do křesla. „Ehm, cože?“ zeptal se zmateně.

„Velmi chytré, Blacku,“ prohodil Severus.

„Hm, Harry, možná by pomohlo trochu víc podrobností?“ Lupin se posadil.

Harry špičkou boty odíral vylysalý koberec a podíval se na Severuse. „Našel jste Sslečnu?“

„Ano,“ Severus vytáhl z kapsy pláště nádobu se zmijí. Harry se usmál, sundal víko a šťastně na hada zasyčel. Ten spirálovitě obtočil jeho paži a vklouzl mu nahoru pod košili, což u chlapce vyvolalo výbuch chichotání.

Sirius přihlouple zíral a Lupin se mu musel smát. „Překvapující, že? Harry, můžu o tom mluvit se Siriusem, že ano, když už jsi ho přiměl přísahat?“

Harry přikývl a Lupin se obrátil k Siriusovi. „Jak vidíš, Harry je hadí jazyk, umí mluvit s hady a rozumí jim. Zjistil jsem to, když jsme chytili Petra. Ví, že zatímco lidé v Anglii a v části Evropy věří, že to je znamení temnoty, vždycky tomu tak nebylo. Lidé, kteří ovládali hadí řeč, byli už pradávno uctíváni v Egyptě i v jiných zemích. Byla to přednost, rozumíš?“

Sirius přikývl a stále zíral na Harryho, až se konečně zhluboka nadechl. „Ale co to má společného s ním?“ zeptal se znovu a mávl rukou Severusovým směrem.

 

 

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Libbi - 25.02. 2024
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre


Re: Kapitola 5., část 1. Přistižený Od: katrin - 09.10. 2020
Severus, co si to za spion? Nevies tu izbu zabezpecit, truhliku? Zase na druhej strane, viac hlav viac rozumu... jedine ze by nie ;)
Re: Kapitola 5., část 1. Přistižený Od: denice - 16.10. 2020
Myslím, že Severus by zabezpečoval, ale ono by bylo trochu podezřelé, kdyby ho Harry hledal a narazil na zamčené dveře. No, myslím, že Sirius by moc velkou pomocí nebyl, to spíš Remus a Harry :-) Děkuji.

Bych Siriuse zavřela do jedné místnosti s portrétem jeho mamky. Měla by ho aspoň trošku naučit úctě k druhým lidem. On ho to sice učí Harry, a dělá to moc pěkně, ale u Blacka jeden nikdy neví. Lupin je dobrý strejda a dobrý přítel. A nakonec Sslečna, je to to nejlepší, hned po Snapeovi, co Harryho potkalo. Dík. Musím se smát, jak se Brumbál schovává před světem proto, že viděl útržky zážitků z Harryho dětství, z rodiny, ke kterého ho Brumbál odsoudil. Děkuji moc za překlad, nemohla jsem si ho nechat ujít. Těším se na pokračování.
Re: Kapitola 5., část 1. Přistižený Od: denice - 16.10. 2020
Sirius je prostě kapitola sama pro sebe, neřízená střela a prskavka v jednom. On už si ho Harry vychová :-) Brumbál se schovává, budeme doufat, že mu to ještě nějakou dobu vydrží. Děkuji.

Re: Kapitola 5., část 1. Přistižený Od: Jirka001 - 08.10. 2020
Jéje, tak hezký a tak krátká kapitola. Díky moc za tvůj výběr povídky a práci s překladem.
Re: Kapitola 5., část 1. Přistižený Od: denice - 16.10. 2020
Krátká půlkapitola, ale nedá se nic dělat, jsem moc ráda, že vychází každý čtvrtek, překládání mi bere dost času. Děkuji.

Takhle useknuté :D No dobrá, školní rok skončil, studenti doma, Harry na Grimauldově se Siriusem a Remusem a hadem. Když už budou u toho svěřování a tajemství, neměl by správně i Severus, trochu, ale opravdu jen trochu, přispět svou troškou do mlýna, hmm? :) Moc díky denice a těším se na další.
Re: Kapitola 5., část 1. Přistižený Od: denice - 16.10. 2020
Useknuté, no jo. dávala bych celé kapitoly, ale času je málo a jsem ráda, že to stíhám takhle. Myslím, že Severus už neunikne, ať chce nebo nechce, Sirius ho drží a nepustí :-) Děkuji, Yuki.

Páči sa mi ta oddanosť harryho k severusovi... Bude sslečna vravieť, že bola uložená vedľa v izbe, alebo ju uspal aby to harrymu nepovedala, že príchod na grimmauldovo námestie bol plánovaných? :) a hlavne som zvedavá na zbrklu reakciu siriusa na to, že snape je vlastne harryho služobník :D diky moc za ďalšiu časť
Re: Kapitola 5., část 1. Přistižený Od: denice - 16.10. 2020
Harry k Severusovi přilnul, protože to je první dospělý, který ho bere vážně a nelže mu, myslím. vidíš, to mě nenapadlo, že Severus mohl Sslečnu nějak uspat, protože je jasné, že jinak by Harrymu všechno ihned pověděla :-) Děkuji!

Re: Kapitola 5., část 1. Přistižený Od: kakostka - 08.10. 2020
Harry, který se umí ozvat a postavit nejen za sebe:-) to se mi líbí... Albus poseroutka, to je mu podobné, kéž by mu aspon Minerva dala čočku, kromě toho, že si ověřili jak děsná je Petunie s Vernonen, chtělo by to i pár slov, že? chápu, že je dobré vidět v druhých to lepší, ale je k tomu fajn mít nohy na zemi, žádnej dobroser... Pokud se zapojí i Sirius a Remus, mohlo by to mít podstatně lepší vývoj, že? předpokládám, že Sslečna Harrymu řekla, že byla uložena v nádobě, že?
Re: Kapitola 5., část 1. Přistižený Od: denice - 16.10. 2020
Harry za sebou má dospělého, o kterého se může opřít, to bude ten rozdíl. Brumbál se opravdu vytáhl, schovává se před děckem, protože se musí za sebe stydět. Upřímně věřím, že u Minervy to má pěkně schované, teď ho bude hlídat jak ostříž, přeju mu pěknou vojnu. Taky myslím, že Sslečna to Harrymu řekla, určitě se hned ptal, jenže v tom zmatku s přistižením Severuse nebyl čas a pak už jistě uhodl, proč to Severus udělal. Děkuji.
Re: Kapitola 5., část 1. Přistižený Od: kakostka - 16.10. 2020
Já bych to řešila uspáním, třeba v myši, nebo kouzlem, protože Severus není blbej a bylo by mu jasný, že to Ssssslečna Harrymu práskne. Líbí se mi, že má Harry dospělého, který pečuje. To je fajn. I proto mě takhle povídka baví. děkuju že ji překládáš.
Re: Kapitola 5., část 1. Přistižený Od: denice - 16.10. 2020
Uspávadlo v myši, to je brilantní nápad, hodný samotného Severuse :-) Já děkuji, kakostko.

Re: Kapitola 5., část 1. Přistižený Od: Jacomo - 08.10. 2020
Nejlepší jsou ty Severusovy myšlenky o tupohlavcích a spratcích :-)) Ale jsem ráda, že zapojí i Siriuse a Lupina. Jestli s ním budou spolupracovat, nemá nikdo - ani Voldemort - šanci. Díky za další kousek, Denice a betušky.
Re: Kapitola 5., část 1. Přistižený Od: denice - 16.10. 2020
Severus už za ty roky ví o studentstvu své:-) Debil. Blbeček... Siriuse a Lupina už se asi nezbaví, i když by zrovna teď asi moc chtěl. Děkujeme.

Re: Kapitola 5., část 1. Přistižený Od: margareta - 08.10. 2020
Tak se mi zdá, že to spíš Harry bude vychovávat Siriuse, než naopak. Brumbál už se stydí v koutě, Štěkota by si z něj měl vzít příklad a taky se přestat tvářit se, že ví všechno, když neví nic. Umí akorát vrčet a štěkat, ale to podstatné za něj musí udělat jiní. Fakt prima kmotr! Přála bych si, aby mu Severus ukázal, kdo z nich je skutečný Srabus! Děkuji, denice! Těším se na další vývoj.
Re: Kapitola 5., část 1. Přistižený Od: denice - 16.10. 2020
Vypadá to tak, že Harry je z těch dvou zralejší. On Sirius tak trochu zastydl v pubertě a Azkaban k jeho duševnímu rozvoji moc nepřispěl. Štěkota, to sedí :-D Severus by si s ním poradil levou zadní, ale je mu jasné, že Harry by z toho moc šťastný nebyl... Děkuji!

Re: Kapitola 5., část 1. Přistižený Od: Lupina - 08.10. 2020
Líbilo se mi, jak si ve sborovně posílali flašku. Rozhodně si to zasloužili :D A Sirius dál působí zmatky, ještěže Severus je tady ten s klidnou hlavou. Děkuji, denice. Těším se na pokračování.
Re: Kapitola 5., část 1. Přistižený Od: denice - 16.10. 2020
Na mě to dělalo dojem, že nějaká ta pohotovostní flaška je ve sborovně pořád. Jen by mě zajímalo, zda se na ni skládá pedagogický sbor, nebo jestli ji Brumbál kamufluje v účtech jako uklidňující lektvar :-) Děkuji.

Re: Kapitola 5., část 1. Přistižený Od: zuzule - 08.10. 2020
Aj, skoda, ze to Siriusovi netrvalo dyl, nez dosel... Jsem zvedava, co jim Severus rekne. Dik!
Re: Kapitola 5., část 1. Přistižený Od: denice - 16.10. 2020
To je prostě Sirius, musel si pospíšit :-) Děkuji.

Ja nevim, ja bych na Brumbala tak mila nebyla. To nemusel coby profesor a pozdejsi reditel projit vubec zadnym pedagogickym vzdelanim? Tohle neni hloupost/naivnost. To je jednoducha blbost. Achjo, jeste ze zbytek sboru se zda byt jakz takz normalni. :-) Moc dekuji za dalsi kapitolu.
Re: Kapitola 5., část 1. Přistižený Od: denice - 16.10. 2020
Taky bych k Brumbálovi nebyla tak shovívavá, ale on to za ta léta už s Minervou uměl, měl ji prokouknutou a věděl, jak na ni. Myslím, že teď už si na něj paní zástupkyně bude dávat pozor :-) Děkuji.

Prehľad článkov k tejto téme:

loralee1: ( denice )28.01. 2021Epilog
loralee1: ( denice )28.01. 2021Kapitola 11. Dozvuky
loralee1: ( denice )21.01. 2021Kapitola 10., část 2. Konfrontace
loralee1: ( denice )14.01. 2021Kapitola 10., část 1. Konfrontace
loralee1: ( denice )07.01. 2021Kapitola 9. Pololetí bohaté na události
loralee1: ( denice )26.11. 2020Kapitola 8., část 2. Zpátky do školy
loralee1: ( denice )19.11. 2020Kapitola 8., část 1. Zpátky do školy
loralee1: ( denice )12.11. 2020Kapitola 7., část 2. Narozeninová odplata
loralee1: ( denice )05.11. 2020Kapitola 7., část 1. Narozeninová odplata
loralee1: ( denice )29.10. 2020Kapitola 6., část 2. Kápnout božskou
loralee1: ( denice )22.10. 2020Kapitola 6., část 1. Kápnout božskou
loralee1: ( denice )15.10. 2020Kapitola 5., část 2. Přistižený
loralee1: ( denice )08.10. 2020Kapitola 5., část 1. Přistižený
loralee1: ( denice )01.10. 2020Kapitola 4., část 2. Siriusovy záležitosti
loralee1: ( denice )24.09. 2020Kapitola 4., část 1. Siriusovy záležitosti
loralee1: ( denice )17.09. 2020Kapitola 3., část 2. Komplikace
loralee1: ( denice )10.09. 2020Kapitola 3., část 1. Komplikace
loralee1: ( denice )03.09. 2020Kapitola 2., část 4. Provádění změn
loralee1: ( denice )27.08. 2020Kapitola 2., část 3. Provádění změn
loralee1: ( denice )20.08. 2020Kapitola 2., část 2. Provádění změn
loralee1: ( denice )13.08. 2020Kapitola 2., část 1. Provádění změn
loralee1: ( denice )06.08. 2020Kapitola 1. Začátek
. Úvod k poviedkam: ( denice )30.07. 2020Úvod