Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Keď raz voňal tymián

32. Rodina, česť... láska

Keď raz voňal tymián
Vložené: Jimmi - 24.08. 2009 Téma: Keď raz voňal tymián
Jimmi nám napísal:

All Characters belong to JKR . Autor anglického originálu "Once Upon A Thyme": Zensho

Draco a Hermiona cestujú späť v čase a vymenia si svoje pozície v živote. Obaja získajú tvrdé ponaučenie o rodine, cti a láske. Áno -  skutočná hrozba pre všetkých DHr priaznivcov, ktorí túžite po dobrej, dlhej  fanfics.

Záverečnú kapitolu by som chcela venovať všetkým, ktorí nás svojimi komentármi hanli vpred:

32jennifer2 (Jenny), aduske, ailam, beruske1, Carme, dessire, game, Emík, eternallife, Hope, Invisible, kajke, Kalien, Khire,  komete, Jin, JSark, Monie,  ladyF, Leann, Ledvu, Lessien Séregon, Limetke, Lucy18, Norike, Nuviel, Monie, petty002, Phee, SARE, Sele, soraki, Svetluške, Tez, teriisek, Tru, Uršule a viki.

Páni, ďalšia dokončená poviedka. A autorkou sa ešte nelúčime – Dračia krv (Jenny) je tiež od nej. A ako vždy pri poslednej kapitole poprosím aspoň zopár z vás o záverečné slovo, niečo, čo môžem vložiť do profilu poviedky ako váš názor na ňu. Aby sa vedeli rozhodnúť aj ostatní.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 32

Rodina, česť... láska

Život je prúdomV ktorom púšťameLupienok za lupienkom srdca nášho kvietok;Koniec je v snení stratený Tam, kam nedovidíme plavenýLen jeho radostný, včasný sledujeme začiatok.

Draco prešiel rukami jej hustými, hnedými vlasmi. Kedysi tak dôkladne opletené okolo hlavy, jej teraz viseli rozpustené na pleciach. Spomenul si na okamih, keď cez Samhain sedeli pred ohňom v chalúpke Ruth Brenthurstovej, a ako si všimol svetlo plameňov prebleskovať na jej gaštanových vlasoch. Vyzeralo to ako keby jej horeli vlasy. Trochu sa striasol, pritiahol si ju bližšie a vytlačil ten pohľad zo svojej hlavy. Stihol som to včas, pomyslel si v duchu.

"Ako si vedel, kde ma nájsť? Ako si sa vrátil?" Hermiona prekypovala otázkami.

Draco pokrútil hlavou. "Neskôr všetko zodpoviem."

Hermiona prikývla a ukázala na lavičku, "dobre. Tam na stole je Reverzný Thyme Eliminus, ktorý som si odložila pre seba."

Draco pribehol k lavici a zdvihol kožený miešok s drahocenným elixírom. Vložil si ho do vrecka a vytiahol z neho malý kamienok a položil ho na zem.

"Čo je to?" spýtala sa zvedavo Hermiona.

"To je pravý Hlavný lovec čarodejníc," povedal Draco. "Cválal som sem, keď som ho na ceste stretol. Samozrejme, mohlo byť len jediné miesto, kam mal namierené, takže som ho prepadol a ukradol mu Kráľovský výnos."

"Ako si vedel, kto je?" okamžite sa spýtala Hermiona.

Draco zbledol. "Ja... keď som... keď si ma poslala späť do budúcnosti, prečítal som historické knihy, aby som zistil, čo sa ti stalo."

Hermiona sa zamračila. "Ale ty si ma prišiel zachrániť, Draco. Nič sa mi nestalo."

"Nie... chcem povedať... nuž, úprimne? Nezvládla si to, Hermiona. Chytili ťa, preskúšali a upálili ako čarodejnicu."

Hermiona v omámení pokrútila hlavou. "Tomu môžem ťažko uveriť."

"Mal som naozaj zlý pocit, že sa ti nepodarí vrátiť a Dumbledore mi pomohol zistiť, či si to zvládla alebo nie. Preto som vedel, že si zomrela a vrátil som sa po teba."

"Kedy som zomrela?" spýtala sa šeptom Hermiona.

"Zajtra," povedal zľahka Draco, zabaliac ju v svojom náručí a slabo ju objal. "Ale zajtrajšok sa nestane, pretože čoskoro odídeme."

"Tak ako si poznal identitu Hlavného lovca čarodejníc?"

"Zistil som, kto ten hlavný lovec čarodejníc je, pretože mi jeho meno povedali historické knihy," Draco prehltol, keď si uvedomil, že mu vyschlo v hrdle. "Bol to Malfoy, Hermiona. Moji predkovia spolupracovali s muklami pri obžalovaní muklorodených a nečistokrvných."

Hermiona sa v hrôze pozrela na Draca. "Ach, môj bože."

"Je to pravda. Volá sa Antoine Malefoy a je z Francúzska. Odsúdil by ťa na smrť."

"Tvoj prsteň, Draco," povedala potichu. "Ten vyslanec povedal, že je to prsteň Hlavného lovca čarodejníc. Kvôli tomu ma chytili!"

Draco prikývol a vtlačil jej niečo studené a tvrdé do dlane. "Antoine ho mal na prste... Bol môj, určený k tomu, aby som ti ho raz dal a to len vďaka tomu, že ti ho Antoine vzal. V jednej verzii histórie som ho mal po celý čas, pretože si zomrela a tak si mi ho nemohla dať.  Ale teraz ho už nosiť môžeš."

"To bude znamenať, že tvoja rodina ho nebude mať dlhé roky?" povedala Hermiona, keď zdvihla Malfoyovský prsteň.

„Nemyslím, že na tom záleží,“ odvetil Draco, keď ho od nej zobral a navliekol na jej prst. "Rodina je viac než len prsteň a symboly. Malfoyovci bez neho prežijú. Teraz odstúp."

Draco vytiahol prútik.

"Čo robíš?" zvedavo sa spýtala Hermiona.

"Musím z neho znova urobiť človeka," riekol Draco.

"Prečo?" vykríkla Hermiona, zadržiac jeho ruku. "Prečo ho nenecháš tak?"

"Musíme sa uistiť, že prežije," povedal Draco, "aby pokračoval rod Malfoyovcov, aby som ja mohol v budúcnosti existovať - ako tvoja rodina. Zachránila si ich, Hermiona. Navštívil som tvojich rodičov s Harrym, hoci ty si zomrela, keď si sa o to snažila. "

"Ale on zabije tak veľa ďalších muklorodených!" riekla Hermiona, keď sa zavesila na Dracovu ruku. "Nechaj ho tak, Draco!"

"Dumbledore povedal, že nesmieme zmeniť históriu..." vážne odvetil Draco, chytiac Hermionu za plecia. Nezačula ho pod nosom zamrmlať slová "...priveľmi"?

"Nie!" povedala.

"V tomto mi musíš veriť. Odstúp."

Hermiona stále nebola presvedčená, ale z výrazu Dracovej tváre jej bolo jasné, že to chcel vážne urobiť, nech by povedala čokoľvek.

"Finite Incantatem."

Hermiona uskočila, keď sa hladký kamienok na zemi zmenil na postavu muža. Bol vysoký, a blonďavý, ale jeho tvár bola krutá...

"Lucius!" lapala po dychu Hermiona a ustupovala. Mala skutočný strach z toho muža - Lucius Malfoy bol najsmrteľnejší zo smrťožrútov.

Muž, ktorý sa podobal Luciusovi Malfoyovi, zažmurkal a zamračil sa. "Qui êtes - vous?( FR->ČJ Kdo jste?) Čo je toto?" povedal so silným francúzskym prízvukom. Zachytil pohľadom Draca s vytiahnutým prútikom a prižmúril oči, "Vous etes un magicien pur sang! (FR->ČJ Vy jste čistokrevný kouzelník!) Ty si ten, čo..."

"Immobilius," povedal Draco, keď sa ohnal prútikom. Mužove ruky sa pritiskli k bokom a jeho tvár sa skrútila šokom.

"Takže, viem, že ma môžeš počuť, Antoine Malefoy," povedal Draco, keď prešiel k nemu, prútik natiahnutý. "Tak teda počúvaj. Nebudeš rozumieť tomu, čo sa tu deje a odídeš odtiaľto bez toho, aby si to pochopil. Ale jednu vec určite viem, nedovolím ti loviť muklorodených a nečistokrvných, počuješ ma?"

Keďže bol stuhnutý, Antoine sa nemohol pohnúť ani hovoriť, ale v jeho očiach bol výraz hnevu a... Hermiona si pomyslela, strachu? Draco bol vyšší než Antoine a oblečený veľmi bohato - mal impozantnú postavu a nebolo pochýb, že je veľmi mocný kúzelník. Ale najviac zastrašujúcou vecou v tejto chvíli na Dracovi bol jeho výraz. Bol tvrdý a nemilosrdný.

"Mám v úmysle sa uistiť, že loviť nebudeš," povedal Draco, zdvihnúc svoj prútik.

"Draco..." varovala Hermiona. "Spomeň si, čo povedal Dumbledore o zmene histórie! Myslela som..."

Ale Draco ju ignoroval. "Obliviate!"

Keby Antoine nebol znehybnený, bol by spadol na zem. Pretože bol, len sa z toho pamäťového kúzla zakymácal. Jeho oči, keď zízal na Draca, boli prázdne a zmätené.

Hermiona zadržala dych. Čo Draco robil?

"Nemôžeš ho nechať takto..." našla samu seba hovoriť. Spomenula si v akom stave bol Gilderoy Lockhart, keď ho zasiahlo silné pamäťové kúzlo.

"Nerob si starosti, zmenil som mu pamäť len trošičku," odvetil Draco. "A ešte som neskončil..."

"Prestaň... čo robíš? Nemôžeš takto manipulovať s minulosťou!"

"...Imperio!"

"Draco, to je zakázaná kliatba!" vykríkla Hermiona, ktorá začínala byť zúfalá.

"Nie v roku 1486," odvetil ironicky Draco.

Hermiona chcela Draca odtrhnúť od Antoineho, ale Draco mal na tvári taký odhodlaný výraz, že mala pocit, že keby sa o niečo také pokúsila, bol by ju za to začaroval.

Draco sa otočil k Antoinemu, ktorý mal stále prázdny, zmätený pohľad. "Povieš, že táto čarodejnica utiekla a že si ju nemohol zastaviť. Vrátiš sa do Francúzska. Dôležitejšie... nikdy znova nebudeš loviť muklorodených a nečistokrvných a nikdy nebudeš svoje deti a rodinu viesť týmto smerom. Rozumieš?"

Antoine, stále stuhnutý, nemohol naznačiť, že rozumel, ale jeho oči mali teraz pokojný a mierumilovný výraz. Hermiona vedela, že Dracov Imperius zafungoval. Tiež uvažovala, ako vedel použiť také silné temné kúzlo.

"Lucius ma naučil ako používať temné kúzla," povedal Draco, ako keby prečítal jej myšlienky. "Nemôžem uveriť, že sa mi to raz zišlo."

Zložil si plášť a prevesil ho Antoinemu cez plecia. Antoineove oči sledovali každý Dracov pohyb, ale stále bol nehybný. "Ach, a toto je vaše, monsieur." Draco vytiahol druhý prútik z vrecka a strčil ho do vrecka Antoinemu. "Používajte ho dobre."

Švihnutím prútika Draco zrušil umlčovacie a zamykacie kúzla na miestnosť. "Poďme, Hermiona," povedal, keď k nej natiahol ruku.

Dracovo správanie v posledných piatich minútach bolo také dominantné, že sa Hermiona skoro cítila vystrašená, aby chytila jeho ruku. Placho mu vložila dlaň do jeho a okamžite bola pritiahnutá do pevného objatia.

"Prepáč, ak som ťa vystrašil, Hermiona," zašepkal Draco, "ale musel som to urobiť. Keď som čítal, že ťa upálili, mohol som to všetko vidieť... Ako by ťa spaľovali plamene a že by si kričala... nemohol som dovoliť, aby sa ti to stalo... ani žiadnej inej muklorodenej či nečistokrvnej... nie kvôli nejakému Malfoyovi."

Hermiona si schovala tvár v jeho pleci. Jej vlasy voňali ako ruže.

"Niektoré veci si ty urobila pre svoju rodinu, niektoré som ja urobil pre svoju."

Hermiona prikývla. "Už rozumiem tomu o cti, rodine..."

"...láske," dodal Draco, keď si nadvihol jej tvár k sebe. "Tiež tomu rozumiem. Toto bola moja voľba, Hermiona. Neviem, ako to ovplyvní budúcnosť, ale je to riziko, ktoré som musel zobrať, aby som pomohol rodinnej cti Malfoyovcov. A robím to nielen kvôli cti, ale aj kvôli láske."

"To je dostatočný dôvod urobiť čokoľvek," povedala Hermiona, keď sa usmiala na svojho manžela.

Zo stredu miestnosti tú scénu prekvapene sledoval Antoine. Očividne čistokrvný čarodejník sa bozkával s obyčajnou čarodejnicou. Čudné, zdalo sa, že mu to už viacej nevadí. Nedokázal si spomenúť, či mu to niekedy vadilo.

"Čas ísť," riekol Draco. Hermiona rukami pevne objala Draca okolo pása, keď vytiahol Reverzný Thyme Eliminus a jednou rukou vytiahol zátku. S druhou použil prútik, aby na Antoina použil finite incantatem.

" Arrêt! (FR->ČJ Stůj!)" začula Hermiona povedať Antoineho, keď cítila ako upadá do hlbokého, ťažkého spánku.

 ************************************

Nechcela sa prebudiť, bolo jej tak príjemne a pohodlne...

"Dobré ráno, milady..." povedal nejaký hlas.

"Mmmm, Draco," riekla, pritlačiac sa tesnejšie k dôverne známemu telu. Práve ju bozkával. Začal s jej vlasmi, potom tvárou, potom s jej krkom...

Zakňučala a posadila sa na posteli. Na chvíľu jej myseľ premohol strach. Kde je? Čo ten Antoine Lovec čarodejníc?

"Konečne hore?" ozvalo sa známe zatiahnutie spoza nej. Draco sedel na posteli, oblečený do šiat z pätnásteho storočia.

Došlo jej to. "Ty si ma zachránil!" povedala, cítila sa trochu zahanbená, keď bola úplne nahá vedľa Draco, ktorý bol plne oblečený.

"Ale samozrejme," odvetil Draco, zozadu ju objal rukami a pritisol sa k jej zátylku.

"Kde sme?" povedala Hermiona, obzerajúc sa. Boli vo veľkej izbe s nádhernými francúzskymi oknami, cez ktoré prúdilo svetlo a ktorá bola vybavená elegantným nábytkom so skleneným benátskym lustrom zo skla na strope.

"Malfoy Manor," riekol Draco spokojným hlasom.

"Prečo som sa neprebudila bez teba?“ spýtala sa Hermiona. "Minule tomu tak bolo." 

"Pretože sme manželia?" riekol Draco, zdvihol dohora jej ruku s malfoyovským pečatným prsteňom. "A vedia, že nepatríš nikam inam."

"Kto?" spýtala sa Hermiona.

"Er... nikto," Draco si pomyslel, že znova začul smiech... niekde. Ale už viacej na ten zvuk nebol nahnevaný, mal pocit, že mu rozumie a zvládol ho.

"Cítiš to?" povedala Hermiona, keď potiahla nosom. "Ruže!"

"To sú tvoje vlasy," riekol Draco, nadýchnuc sa jej kučier. "Vždy si voňala ako ruže!"

"Bolo to teda všetko skutočné?" povedala udivená Hermiona. "Lady Katherine, a služobníctvo... slnovrat, sny a tvoja malá chalúpka..."

"... a prechádzky vo Flindersovom lese..."

"... a holubice, čo sme pustili! Ach, a drahá stará Ruth Brenthurstová!"

"Áno, všetko bolo skutočné," riekol Draco, keď zliezol z postele a uškrnul sa. "Stále mám v ústach tú hnusnú chuť tvojej zeleninovej polievky..."

Hermiona po ňom hodila vankúš.

"Poďme sa obliecť a uvidíme, čo je čo."

"Čo si mám obliecť?" spýtala sa Hermiona, keď vykĺzla z postele.

"Obleč si jedno z mojich tričiek, potom ti pôjdem požičať niečo zo skrine mojej mamy. Mala regále nádherných šiat a je asi tvojej veľkosti. Potešila by sa, že ich nosíš."

Hermiona vkĺzla do jedného z Dracových tričiek. Dosť poskromne jej zakrylo stehná. Draco si stiahol stredoveký kostým a rýchlo si obliekol tričko a nohavice.

"Môžem si požičať hrebeň?" spýtal sa Hermiona, keď si prešla prstami cez pochlpené vlasy.

"Iste," riekol Draco. "Je na vrchnej polici v hentej skrinke."

Uznanlivo sledoval, ako jeho mladá žena prešla ku skrinke. Bolo úžasné, že mohla vyzerať krajšie, keď mala na sebe jeho tričko ako keď nosila nádherné stredoveké šaty.

"Nejde to," povedala, keď mykala za kľučku. 

"Pusti ma..."

Ale Hermiona silne trhla a oranžová váza na vrchu skrinky prepadla cez a rozbila sa na zemi.

"Ach, drahý!" riekla, "ach, je mi to tak ľúto! Môžeme na to použiť reparo? 

Draco sa zasmial. "To je v poriadku. Je od mojej tety Meliny. Vždy som ju nenávidel."

Hermiona sa uškrnula a sklonila sa, aby pozbierala rozbité kúsky, keď zvonku začula kroky. Draco ich začul tiež a zvrtol sa.

"Začula som hluk... poďme sa pozrieť, čo je vnútri..." povedal ženský hlas. Kľučka dverí sa otočila.

Hermiona inštinktívne postavila bližšie k Dracovi, ktorý ju objal rukou.

Vysoký, širokoplecí muž vošiel do izby. Na zátylku mal dlhé strieborno-blonďavé vlasy a prenikavé šedé oči. Nastala chvíľa ticha, keď ten muž, Draco a Hermiona zízali na seba v šoku.

"On utiekol!" zašepkala Hermiona, zbledla a posunula sa k rohu za Draca. "Draco... on utiekol!"

Draco okamžite vytiahol prútik a namieril na toho muža.

"Zostaň tam, kde si...!" prikázal.

Muž sa zatváril zmätene. "Čo...?"

"Povedal som, zostaň tam, kde si! Nechcem ti ublížiť, otec, ale ublížim!" povedal trasúci sa Draco.

"Lucius... čo sa deje?" povedal ženský hlas za Luciusom Malfoyom.

"V poriadku, Draco... neurob nič hlúpe. Nepohnem sa... ale prosím, počúvni svoju matku," potichu povedal Lucius.

Štíhla, svetlovlasá žena vkročila popri ňom do izby. V Dracovej hlave to vrelo.

"Ma-matka?" povedal.

Hermiona sa zvedavo pozerala na Luciusa a Narcissu. Vyzerali tak, ako si ich pamätala... a predsa bolo na nich niečo iné...

"Teraz Draco, skonči tento nezmysel a odlož svoj prútik!" povedala rozhodne jeho matka.

Spoza Narcissy sa prihnali bežiace kroky a vo dverách izby povedal chlapčenský hlas. "Čo sa deje, pani Malfoyová? Vrátili sa?" Hermiona si pomyslela, že ten hlas poznáva.

"Áno," povedal Lucius pomaly. "Ale zdá sa, že trochu... zošaleli."

"Prečo nie si v posteli, matka?" spýtal sa Draco. 

"Sú tri poobede, prečo by som bola v posteli?" povedala Narcissa s rukami v bok. "Teraz urob, ako som ti povedala a odlož prútik! Ach!" zachytila pohľadom Hermionu. "Vidím, že sa ti podarilo priviesť Hermionu späť! Ach môj! Lucius, obaja sú späť! Musíme to okamžite povedať Grangerovcom!"

"Čo sa deje?" ozval sa znova chlapčenský hlas. Hermiona si bola istá, že vie, komu patrí, bol to...

... Harry Potter vpadol do izby.

"Harry!" vykríkla Hermiona, okamžite zabudla na Luciusa.

"Hermiona! Si späť! Malfoy, podarilo sa ti to... Ach, vďaka Bohu!" Bez toho, aby si všimol napätie v izbe, Harry sa prihnal vpred a objal Hermionu v obrovskom objatí.

Spoza dverí sa dali počuť ďalšie hlasy. Hermiona začula Rona vravieť: "Čo sa deje? Čo sa do čerta deje?"

Medzitým Narcissa a Lucius pomaly prešli k Dracovi. Dracova ruka s prútikom bola stále natiahnutá a triasla sa.

"Drahý, odlož prútik," povedala jeho matka. "Si len zmätený alebo niečo také. Cestovanie časom má sklony človeku niečo také urobiť."

Draco sa vzrušene pozeral z Narcissy na Luciusa.

"Máš byť v Azbakane, ty-ty si smrťožrút..." povedal Luciusovi.

"Čooože?" riekol Lucius, tváriac sa pobúrene. "Úplne si sa pomiatol, chlapče?"

"Tvoj otec môže byť trochu snob, ale naozaj Draco... Ja by som ho nenazvala smrťožrútom!" povedala vážne jeho matka.

Draco na ňu zízal. "A... a matka, ty si chorá... duševne."

Narcissa sa zatvárila pobavene. "Vždy si vravel, že tvoja matka je trochu excentrická, ale duševne chorá, Draco? To je prvý raz."

Ron a Blaise sa už prihnali dnu a objímali Hermionu.

Spod dusiacich objatí svojich priateľov sa Hermiona snažila prehovoriť k Dracovi, ale jej hlas bol dusený emóciami... "Draco... to je všetko v poriadku! Tvoj Imperius... zafungoval... Malfoyoci sú v poriadku... Viem, čo sa stalo..."

Dracovi sa do očí vohnali slzy. Spustil prútik a dokonca si nevšimol, keď mu to drevo vykĺzlo z prstov na podlahu.

"Matka?" povedal, pozerajúc sa na tvár inteligentnej a zdravej ženy pred ním. "Si v poriadku!"

"Prečo by som nebola, Draco..." povedala Narcissa, poklepávajúc svojho syna po líci.

Draco sa otočil k Luciusovi. Jeho otec bol presne taký, ako si pamätal - inteligentný, hrdý, silný... všetko, čo Draco chcel v Luciusovi obdivovať... ale čo zmizlo, keď bol Lucius poslaný do Azbakanu za vraždu muklorodených na príkaz Temného pána.

"Otec..." zašepkal Draco, v údive pozerajúc do dôverne známych šedých očí, kedysi tak tvrdé a studené, ale teraz naplnené vrelosťou.

Lucius Malfoy zavrčal v prekvapení, pretože jeho jediný syn sa mu vrhol okolo krku a venoval mu dych berúce objatie. Nebol zvyknutý na také otvorené prejavy náklonnosti a nevedel presne ako zareagovať. Pomaly objal rukami svojho syna.

"No, no..." povedal Dracovi. "Naozaj si zošalel, však, chlapče?" Ale jeho hlas bol jemný, keď hrešil Draca a len ťažko ukrýval, aký je šťastný, že má svojho syna späť.

"Veľmi dojemné," ozval sa od dverí hlas.

Všetky oči sa otočili, aby sa pozreli na Severusa Snapa. "Nečakal som ťa späť tak skoro, Malfoy. Práve som sem zobral týchto troch, aby sme vysvetlili vaším rodičom, prečo si sa chcel pre pánabeka vrátiť druhý raz. Keby som bol vedel, že sa vrátite tak skoro, nebol by som sa obťažoval. Celá táto dráma kvôli ničomu..."

Harry prevrátil oči a uškrnul sa na Hermionu. "Vidíš, čo je Snape zač! Okrem toho povedali sme im..."

"Hermiona, že si sa zdržala..." povedala šťastne Blaise.

"A že si v nebezpečenstve, že ťa upražia na stĺpe..." povedal Ron.

"Ak sa niekto nevráti späť a nezachráni ťa!"

"V nebezpečenstve, že ju upália?" povedal prekvapene Draco.

"Áno... nespomínaš si, Malfoy?" povedal Harry. "Našli sme knihu, v ktorej stálo, že ju zatiahli do procesu s čarodejnicami, ale niekto prišiel Hermionu zachrániť. Zmizla a tí ľudia v minulosti nikdy neprišli na to, kam šla! Došlo nám, že to musel byť jeden z nás, tak sme sa pokúsili vrátiť a zachrániť Hermionu... ale šiel si len ty. Ten elixír na nás nefungoval."

"To stálo v tej knihe?" povedal Draco.

"Iste," odvetil Harry zízajúc na Draca. "Čo sa s tebou deje, Malfoy? Pred pár hodinami si presne vedel, čo sa deje, a teraz si úplne zmätený."

"Cestovanie časom môže byť mätúce," povedala Narcissa Harrymu. "Myslím, že všetci by sme mali ísť dole na trochu čaju. Potom sa môžeme o všetkom porozprávať. Hermiona, radšej by si mala ísť najprv so mnou, drahá, nemôžeš sa tu ponevierať v Dracovom tričku."

"Umieram hladom!" vyhlásil Ron, keď položil ruku okolo Blaise.

"To je novinka?" spýtal sa Harry.

Celá skupinka ľudí odtiahla z Dracovej izby. Lucius a Narcissa zaostali, čakali, kým všetci odídu.

"Ach, drahá," povedala Narcissa, keď objala Hermionu. "Samozrejme, boli sme šokovaní, keď sme počas súdneho procesu počuli o tvojej svadbe s naším synom a ten brilantný pán Montague zachránil náš majetok... Ale sme za teba skutočne radi. Som taká rada, že ťa Draco zachránil a že si tu s nami."

Hermiona sa usmiala a pozrela nervózne na Luciusa. Narcissa bola vždy tým miernejším z Malfoyových rodičov, ale nevedela, či môže veriť Luciusovi.

"Vitaj do rodiny..." povedal Lucius, formálne natiahol ruku a usmial sa, "...pani Hermiona Malfoyová."

Epilóg

Vyrozprávala som vám dlhý príbeh kúziel, víl a milencov prenasledovaných osudom. Mohla by som tu ukončiť tento príbeh, ale mám pocit, že aby bol ten príbeh úplný, mala by som vám povedať trochu viac o živote nášho hrdinu a jeho nádhernej nevesty.

Posuňme sa vpred o pár rokov a pozrime sa, čo naša obľúbená dvojica robí... Ach, sme na Malfoy Manor, je 12. apríla 2012....

Dracove 25. narodeniny.

Stál pri stole obklopený svojou rodinou. Po jeho ľavej strane bola jeho matka a otec. V otcovom náručí bolo malé dievčatko vo veku asi piatich rokov - jeho najstaršia dcéra Katherine. Po jeho pravici stála jeho nádherná, hnedovlasá žena, ktorá držala za ruky dvoch malých svetlovlasých chlapcov - jeho dvojčatá Thomasa a Luciusa, ktorým práve boli tri roky.

Pred ním boli značné zvyšky obrovskej večere. Po celom stole boli darčeky a karty, na ktorých boli priania od takých ľudí ako "Harry a Ginny" a "Blaise a Ron Weasleyovci" a "Vincent Goyle - tvoj najlepší priateľ."

V strede toho jedla a darčekov bola obrovská torta s nápisom "Všetko najlepšie k 25-tke, Draco!" napísaným cez jej stred červenou polevou. Na torte rozjarene horelo dvadsaťpäť sviečok, keď jeho rodina spievala "Všetko najlepšie" najsilnejšími hlasmi, a jeho dcéra  predvádzala to najhlasnejšie (a najmenej melodické) prevedenie. Bola odmenená za svoje úsilie bozkom od bezmedzne milujúceho a chápajúceho starého otca...  

Všetci tlieskali.

"Torta! Tooorta!" kričali dvojičky.

"Počkať, tatino musí najprv sfúknuť sviečky," povedala stará mama, ktorá nahrávala celú udalosť na MagiKameru.

Draco zízal nervózne na sviečky na torte.

"Niečo si želaj," povedala prostoreko jeho manželka. "No tak, Draco, vieš, aký si dobrý v prianiach."

Jeho rodičia sa na seba pozreli a pokrčili plecami, uvažujúc, čo ich nevesta mohla myslieť.

Všade okolo seba Draco mohol počuť smiech, a cítiť ruže, a počuť spievať zbor prízrakov. Pozrel na svoju ženu v predstieranom hneve. Obaja vedeli o jeho fóbií z prianí... a čo je dôležitejšie, odkedy jej povedal všetko o tom, čo sa stalo, vedeli, z čoho jeho fóbia pochádza. 

Draco rýchlo sfúkol sviečky.

Pobozkal svoju ženu a rodina zatlieskala. Dvojčatá strčili prsty do torty.

"Takže, čo si si prial tento rok?" spýtala sa jeho žena.

"Vieš, čo si prajem každý rok, Hermiona," povedal bázlivo Draco.

Hermiona žmurkla na svojho manžela, keď spoločne povedali...

"Absolútne nič!"

... ach, a mimochodom - žili šťastne až do smrti. 

KONIEC.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 26.07. 2023
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 32. Rodina, česť... láska Od: crush - 14.05. 2019
Jedna z nejlepsich povidek co jsem zatim cetla, mam ji prectenou nekolikrat a urcite se k ni zase vratim
Re: 32. Rodina, česť... láska Od: Jimmi - 01.07. 2019
Súhlasím, tento typ je môj obľúbený. Arogantný hajzlík, čo sa polepší a nakoniec všetko zachráni. Ďakujem za pripomenutie, teraz ale fičím na Rumaan, ale určite sa k tomuto vrátim.

Re: 32. Rodina, česť... láska Od: Nesiss - 17.01. 2018
Toto bola jedna z poviedok, pri ktorej som sa na zaciatku nevedela rozhodnut ci sa mi paci alebo nie. Ale cim viac som sa ponarala do pribehu, tym mi bolo jasnejsie, ze toto je jeden z TYCH. tych ktore si budete pamatat velmi dlho a utrzky sa vam budu vynarat pri citani akychkolvek inych pribehov. Dakujem.

Re: 32. Rodina, česť... láska Od: ester - 17.11. 2016
Mam rada historicke romanticke pribehy. Vdaka za preklad.

Re: 32. Rodina, česť... láska Od: silrien - 13.10. 2016
Krásná povídka. Cestování v čase, víly a promyšlené maličkosti, které se ukáží jako důležité. A samozřejmě Draco, tak milující a Hermiona s její potřebou zachraňovat. Děkuji

Re: 32. Rodina, česť... láska Od: Triana - 22.09. 2016
Zas som sa hrabala v starších veciach. čítala som to pre 7 rokmi. Teraz s odstupom času sa mi to zapáčilo ešte viac. Páčilo sa mi ako sa z arogantného a nadradeneho stal tým človekom ktorý bol starostlivý a bál a o ňu tak že vybočil zo svojej predcházaucej pózi. Zahodil všetky predsuky len aby ju zachránil.... požiadal o pomoc aj tých ktorí mu neboli po vôli.... Zas mi to učarovalo...nikdy ma neomrzí čítať tieto príbehy. Veľká vdaka!

Re: 32. Rodina, česť... láska Od: Shadow - 26.10. 2013
To byla ta nejkrásnější "pohádka" jakou jsem, kdy četla :) Děkuju za ní :)

Re: 32. Rodina, česť... láska Od: Julie - 29.01. 2013
Díky za romantickou povídku, takřka pohádku. Přečetla jsme ji z dva dny.

Re: 32. Rodina, česť... láska Od: Sally - 21.10. 2012
Ani som nedýchala! Najkrajšia poviedka, akú som o Dramione čítala! :)

Re: 32. Rodina, česť... láska Od: Twilly - 31.05. 2012
Ach jaj, zase jedna z poviedok, ktoré sa čítajú na jeden šup... uvoľňováčik hraničiaci s červenou knižničkou (ale v dobrom slova zmysle!!!) a o dva chlpy lepším prekladom, než u tvojej trilógie Nepravdepodobný pár - ohromný posun v pred! Tlieskam.  

Re: 32. Rodina, česť... láska Od: Pet002 - 01.05. 2012
Celá tahle povídka je úžasná, velké díky za překlad

Re: 32. Rodina, česť... láska Od: MagicLady - 20.02. 2012
Nádherná, neobyčejná, dech beroucí povídka, která stála za přečtení. Díky za překlad. 

Re: 32. Rodina, česť... láska Od: klakla - 27.01. 2012
Krásná povídka:-) Tohle byla zatím nejlepší povídka o cestování čase, kterou jsem kdy četla. Zajímavé prostředí a pojetí příběhu. Děkuji za překlad.

Re: 32. Rodina, česť... láska Od: skaredanehoda - 09.11. 2011
Trochu iný štýl ako mám rada... väčšinou sa neviem nabažiť tých, čo majú len kúsok k Rowlingovej realite, ale napriek tomu pekné :) Draco ako sedliak je skoro nereálnejšie ako to, ako rýchlo sa prispôsobil manuálnym prácam. Verím, že v jeho skutočnom živote často do styku s metlou neprišiel... teda ak s ňou nelietal :-) Názov v origináli je super, preklad je super na druhú. Díky!

Re: 32. Rodina, česť... láska Od: Nikiac - 02.07. 2011
úžasný prostě úžasný nemam slov

Re: 32. Rodina, česť... láska Od: Emilyen - 01.07. 2011
Vážně krása... prostě úžasná povídka, která mě zabavila na půl dne.. úžasné

Re: 32. Rodina, česť... láska Od: Emily - 01.07. 2011
Jsem vážně nadšená.. přečetla jsem to jedním dechem a úplně jsem se do toho vžila.. je to boží! Jinak jsem v těch pasážích, kdy byl slyšet smích a cítit vůně růží, si to dokázala nejvíc živě představit. Krása krása krása emily.blog.cz

Re: 32. Rodina, česť... láska Od: Jacomo - 22.04. 2011
Tak jsem to přečetla a... těžko hledám slova, která napsat. Možná jsem též omámená, cestování v čase jaksi může být matoucí Celý příběh je prostě neskutečný. Miluji povídky prolínající se s historií, takže tahle mi splnila velké přání přečíst si něco, co by světem magie vysvětlovalo věci, které se staly. A k tomu ještě ty vílí poťouchlosti - proč to asi udělali? To jediné vysvětlení mi tam trochu chybí. Ale možná je to úplně jednoduché - vílí lidé existují věky bez vlivu času a takový život může být přece jen nudný, třeba se prostě jen chtěli pobavit... Každopádně to tam pasovalo, je vidět, že autorka měla celý příběh dokonale promyšlený. Doprovodné postavy "starých čarodějnic" (bez toho negativního významu!) jsou dobře napsané a dokonce jsem hledala v Googlu, jestli nejde o skutečné historické osobnosti! Myslím, že tohle je příběh, který by dokázal i odpůrce Dramione smířit s ústřední mileneckou dvojicí. Oba jsou skvěle podaní, přesně s tou mírou jejich původní povahy, aby zůstali ještě svý. Možná se přizpůsobili okolnostem trochu rychleji, než by odpovídalo realitě, ale na takováto vysvětlení koneckonců máme vílí magii, ne? Mimochodem, opět mě nadchnul epilog. K Luciusovi nechovám nijak ostré city, takže ať je z něj spánebohem klidně blábolící dědoušek, to mi rozhodně žíly trhat nebude. Ale za poslední větu bych autorce vlepila pusu jako hrom, protože takhle krásně originálně-neoriginální shození šťastného konce je prostě skvost. Takže na závěr shrnuto a podtrženo: Děkuji. Děkuji, děkuji za krásný zážitek z přečtení, za vynikající překladatelskou práci a pomoc všech zúčastněných. Stálo to za to, holky!

Re: 32. Rodina, česť... láska Od: myska111 - 20.03. 2011
Nádherné. Další krásná povídka, trochu jiná s těmi vílami a 15. stoletím, ale velmi zajímavá a napínavá. Další krásný překlad, který mě úplně pohltil. Díky za něj Jimmi

Re: 32. Rodina, česť... láska Od: NikkyD - 09.03. 2011
Absolutne uzasna poviedka...niet co dodat...super preklad!:)

Re: 32. Rodina, česť... láska Od: eviku - 06.03. 2011
ani som necakala ze to takto skonci, nadherna poviedka, podarila sa ti :)

Re: 32. Rodina, česť... láska Od: Naiad - 27.09. 2010
Úžasná povídka a já moc děkuju za překlad :) Přečetla jsem to jedním dechem a skončila jsem až někdy ráno (komentář jsem si nechala až na dnešek) Ještě jednou moc děkuju, žes to přeložila, opravdu zajímavý kousek ff :)
Re: 32. Rodina, česť... láska Od: Jimmi - 27.09. 2010
Ďakujem, fakt poteší, že si po takom čase na to niekto nájde čas.

Re: 32. Rodina, česť... láska Od: denice - 16.09. 2010
Děkuji za tento krásný, zvláštní příběh. Líbily se mi všechny postavy i uvěřitelný středověk a nejvíc to, že všichni dopadli dobře. Třešničkou na dortu byl do vnučky zblázněný Lucius, několika větami kupodivu výstižně charakterizovaný. Ráda se za čas vrátím.
Re: 32. Rodina, česť... láska Od: Jimmi - 16.09. 2010
Poklade. Ďakujem, som strašne rada, že si si to prečítala a že sa ti to páčilo. Tú poviedku som si vďaka tebe znova prečítala a neľutujem. S takým odstupom zabudneš na drobné problémiky, na samotný preklad a len si to vychutnávaš. Takže aj ja ďakujem.

Re: 32. Rodina, česť... láska Od: bbarka - 30.07. 2010
pred dvomi dnami som si vsimla tuto poviedku, nechapem ako je to mozne, ale predtym som ju vazne nevidela v tom zozname...a to som si myslela ze to tu mam zmapovane, no hanbim sa :D asi ma poplietli nejake vily...ale tak tato poviedka bola fakt "poklad"...a najsamlepsia bola ta latincina...milujem latincinu, skoda, ze som ju mala na VS len rok...a stredovek...to je moje :D no uplne som nadsena :D
Re: 32. Rodina, česť... láska Od: Jimmi - 30.07. 2010
Vieš, že som ju včera znova dočítala? A konečne pochopila niektoré veci? Medzitým som zabudla, že je to môj preklad a netypicky som bola spokojná. Krásna poviedka, musím ju pochváliť. Bolo príjemné pospomínať si na spoluprácu so soraki a Maeneou. Je podivné, ako človek dokáže zabúdať... Díky moc

Re: Kapitola 32 Rodina, česť... láska Od: emily929 - 20.06. 2010
Prekrásna poviedka :D prečítala som ju na jeden hlt :D len tak ďalej :D
Re: Kapitola 32 Once Upon A Thyme Od: Jimmi - 21.06. 2010
Tvoj prvý komentár - o to viac je poteší, že pri tejto poviedke. Aj tak by ma zaujímalo, podľa čoho sa ľudia do niečoho začítajú. Že prečo nejdú od najstarších ale hneď skočia k "pokladom". Ale nie, je to jedno, ale chcela by som vedieť, čo pri tom rozhoduje. Asi náhoda. Ďakujem moc a dúfam, že sa ti tu budú páčiť aj ďalšie poviedky.

Re: Kapitola 32 Rodina, česť... láska Od: Zuzana - 21.03. 2010
Tento príbeh bol jeden z tých najúžasnejších DM/HG. Určite sa k nemu vrátim, nevedela som sa odtrhnúť, včera v noci som čítala do rána boli 4 hodiny, keď som sa prinútila vypnúť pc a dnes som sa nevedela dočkať chvíle keď k nemu znova zasadnem. Na konci príbehu som sa vážne začala báť, ale dopadlo to nádherne. Ďakujem za skvelý preklad Jimmi.
Re: Kapitola 32 Once Upon A Thyme Od: Jimmi - 21.06. 2010
Jé, priznávam, tak tento tvoj komentár mi ušiel. Ale potešil aj po takej dobre. Ďakujem moc. Ten koniec bol vážne nádherný. Autorka má len dva príbehy, ale oba sú super, takže snáď budeš spokojná aj s tým druhým - Dračia krv, čo prekladá Jenny. Ešte raz díky.

naprosto dechberoucí povídka. úplně mě vtáhla do děje. skvělý překlad!!! :-)
Ďakujem, po takom dlhom čase je to fakt povzbudenie. Díky.

Re: Kapitola 32 Rodina, česť... láska Od: 88DaDa888 - 07.10. 2009
waaaw spiíca toto je fakt krasna poviedky .... je supiiiis ,,, nou comment :D

Re: Kapitola 32 Rodina, česť... láska Od: Tesska - 01.10. 2009
Práve som zistila, že som tu tiež zabudla nechať komentár! Do kelu! Mhm, je tu veľa nádherných poviedok, ale mám dojem, že práve táto bude moja srdcovka :D Waw, krása!

Re: Kapitola 32 Rodina, česť... láska Od: drahokam - 22.09. 2009
Povídku jsem s malou přestávkou na spinkání přečetla na jeden nádech, byla úžasná. Vžila jsem se do děje a hltala příkoří a lásku naší dvojice, litovala chudáka Dračika a tak trochu Mioně záviděla krásný vztah, který byl sice trošku ze začátku hrbolatý, ale nakonec to všechno dobře dopadlo. Jimmi moc děkuji za překlad krásné povídky
Ďakujem, počkaj si na dokončenie We Learned the Sea, neoľutuješ. :D

uf... tak môžete hádať, čo som celý deň dnes robila...áno, lúskala som sa kapitolami tymiánu... :-) čo dodať? geniálne... a hoci to asi nie je veľmi dobré prirovnanie, väčšinu času som myslela na "sen noci svätojánskej" mám rada historické príbehy a tento bol taký jemný, autorka nechala dosť miesta aj na fantáziu čitateľov a myslím, že si dala aj dosť práce, aby vierohodne opísala niektoré detaily minulej doby. čo ma dostalo? latinčina, dej, ktorý sa odohráva v ešte katolíckom anglicku a aj tie básne a veršovačky. a tiež sa mi v prvých kapitolách páčilo, ako šikovne bol thomasov anglický dialekt nahradený východoslovenčinou :-) nejdem sa vyjadrovať k tej zmene správania luciusa a narcissy, o tom, ako zrazu boli všetci dobrí a pekní, nie, príbeh bol hlavne o dracovi a hermione a z toho hľadiska splnil všetko, čo mal. a jedno slovo na záver - GENIÁLNE a tiež vďaka jimmi a betkám za preklad :-)
Ďakujem za prečítanie.

no, komentár síce trochu neskoro, ale predsa - bola som preč a potom som nemala čas... absolútne úžasná poviedka! myslím, že by som ju mohla zaradiť do mojich 10 top naj poviedok na pár H/D. úplne ma dostala už od prvej kapitoly, čo sa mne často nestáva, takže to hovorí za všetko. k poslednej a predposlednej kapitole - skončilo to tak, ako malo. tá scéna, keď ju Draco zachránil bola krásna, ale najprv mi celkom nedochádzalo, kto to je =D, až keď vykríkla Hermiona jeho meno. ja vo všeobecnosti milujem happyendy a so zlými koncami sa jednoducho neviem zmieriť, ale toto bolo na mňa trošku moc. myslím ten medový Lucius a Narcissa, niečo podobné som síce čakala, ale ja také veľmi presladené veci nerada a okrem toho, na neho mi to proste nesedí =O. ale to je asi jediné, čo sa mi na tej poviedke "nepáčilo"... alebo skôr trochu vadilo. a ako inak, veľká vďaka jimmi, ktorá sa s tým natrápila, lebo kapitoly boli dlhé a tiež bete, ste fakt klasa, baby =D
hoplá... betám - práve som si uvedomila, že sú dve =D

Re: Kapitola 32 Rodina, česť... láska Od: teriisek - 28.08. 2009
Tak se to uzavřelo... je to úžasná povídka v úžasném překladu, to rozhodně. A jsem moc ráda, že jsi nám dala možnost přečíst si ji:) Děkuji za ohromný kus práce, který jsi na tom určitě nechala, zasloužíš si tu nejhlubší poklonu! Přesto... musím se přiznat, že mě ten konec zklamal. Mám happy endy ráda, ne že ne, ale tohle bylo trochu moc... Samozřejmě je krásné, že se vrátili domů a všichni je přivítali s láskou atd., ale vůbec mi to tam nesedělo. Prostě si myslím, že to, jak Draco ze svého předka udělal "neškodného beránka", je tak obrovský zásah do celé historie toho rodu, že nevěřím, že by to nezměnilo nic jiného než jen smýšlení Dracových rodičů... Neber to jako výtku, rozhodně ne tobě;) Ještě jednou obrovské díky!

za touto poviedku mi bude tak smutno..uzasne zakoncenie,trocha som sa bala o Hermionu ci to Draco stihne..ale vsetko dopadlo dobre,ako inak:D velmi dakujem za tento uzasny preklad:) a za kazde venovanie:)

excelentnééé... vyborna poviedka dakujem za skvely preklad... ani by som neverila, ze ta poviedka ma uz tolko rokov... naozaj dakujem velmi pekne...

Re: Lucius vs. deduško Od: Jimmi - 26.08. 2009
Ďakujeme! Zdá sa, že najväčší problém majú všetci s tým deduškom Luciusom. Nám sa to tam s Maeneou hodilo, zdalo sa nám to vtipné. V origináli je grand father, takže kľudne starý otec... len som sa nemohla ubrániť tomu deduškovi. Ale ak poviete, zmením to na starého otca. Žiaden problém

Re: Kapitola 32 Rodina, česť... láska Od: Limetka - 26.08. 2009
Chtěla bych Ti hned ze začátku poděkovat, že jsi mi umožnila tuto povídku přečíst a přeložila ji. Vím, že to určitě nebylo nic lehkého, a proto si toho velice vážím. Jinak k povídce. Už od začátku to byla povídka s napínavým, romantickým a určitě zajímavým dějem, kde asi každého nejvíce zaujalo prostředí, kde se příběh odehrával. Také role, které tam byly určeny Hermioně a Dracovi měly své kouzlo. Draco, který byl zhýčkaný luxusem a bohatstvím, teď najednou dělal práci, která byla přesným opakem toho k čemu byl stavěný. Naopak Hermiona, která sice žila dobře, ale nikdy se ji nesnilo, že by se z ní měla stát nějaká vysoce postavená bohatá žena, se najednou dostala do podádky. Zápletka s vílami, s baronem a souhra minulosti a budoucnosti tomu dodaly to pravé. A k neobvyklému konci, kde se z Luciuse stal dobrák už není co říct. Jen snad, že pokusit se představit Luciuse jako hodného dědečka, který nenávidí Smrtijedy a má rád lidi narozených u mudlovských rodin je vážně nepředstavitelná a malinko směšná. Ještě jednou díky.

Re: Kapitola 32 Rodina, česť... láska Od: eternallife - 25.08. 2009
Představa Luciuse jako milujícího a chápajícího dědečka to mi nesedí ale jako představa je to velmi zajímavé:) Jinak co k povídce byla to už od začátku napínavá a zajímavá povídka kde člověk s napětím očekavál co se stane opět v další kapitole. Sem ráda že se Dracovi podařilo Hermionu zachránit určitě si brzy tuhle povídku zase přečtu od začátku a nebudu to tady bombardovat návštěvami desetkrát denně jestli už je další díl to mě čeká např. u WLS, Náramku atd. A poděkování patří hlavně tobě Jimmi a také Manee a Soraki(doufám že sem ty přezdívky napsala dobře) že jste vydržely to překládát a že to musela bejt makačka např. s těma básničkama takže vám děkuju za skvělej překlad bez kterýho by to nebylo ono moc díky i za věnování držim palečky s dalšíma povídkama ať jsou stejně skvělý jako tahle!!!

Re: Kapitola 32 Rodina, česť... láska Od: Invisible - 25.08. 2009
Tak, co říci nakonec ... Myslím, že konec povídky odpovídá duchu, ve kterém se povídka nesla. Byla to krásná, romantická, mystická, ale hlavně odpočinková věc. Právě tímto mě tahle povídka dostala. Četla jsem ji ještě v době, kdy jsem se učila na zkoušky a bylo to to pravé na odreagování. Jimmi, moc děkuji za překlad nejen této povídky. Vím, že tě to baví, ale přesnost a pravidelnost přidávání kapitol je neskutečná. Moc děkuji za krásně strávené chvíle u této povídky :))

Re: Kapitola 32 Rodina, česť... láska Od: Rapidez - 25.08. 2009
Páni,... konečně jsem se dokopala přečíst si tenhle úžasný příběh. Obdivuhodná překladatelská práce, myslím, že musela být hodně vysilující, ale úsilí vážně stálo za to!!! Také se mi líbí, jak je příběh zasazen "ve vedlejším ději" - myslím tím, že se to neodvíjí jenom kolem Draca a Hermiony. Prostě to bylo napínavé čtení od začátku do konce, a ten konec - autorka parádně propojila historii a současnost. Fantastické.

Re: Kapitola 32 Rodina, česť... láska Od: Anynka - 25.08. 2009
uzasne skvele perfektne...tato poviedka bola uplne neuveritelna ani nemam slov....proste uuuuuuuuuuzasneeeeeeeeeeeeeee len je mi luto ze je uz koniec... strasne super a dakujem dakujem dakujem

To byl krásný konec. Moc nádherný. Já jsem nechtěla tuhle povídku číst, ale rozhodla jsem se správně. Je krásné, jak se uměl Draco změnit a hlavně jak se celá rodina Malfoyů změnili a bylo to správné. Děkuji za krásný překlad a za věnování

Re: Kapitola 32 Rodina, česť... láska Od: beruska1 - 25.08. 2009
Tahle povídka mi bude chybět (pravda můžu si jí přečíst celou znova několikrát, ale to čekání na kapitolku bylo přece jen k něčemu, když člověk nevěděl co se bude dít :-D). je plná romantiky i naprostého zničujícího a deprimujícího usekávání kapitol. Jsem moc ráda, že byla přeložena. mockrát děkuju. Jimmy - prej že nemá epilog, jak tak koukám na tuhle kapitolku tak má :-P ještě jednou děkuju. teď se můžu pustit do WLS

super záver, veľmi pekne ďakujem za preklad, bolo to úžasné...

No v prvom rade sa chcem poďakovať za niečo tak úžasné ako bola táto poviedka, pre moju romantickú dušičku to bolo to pravé, ... Jimmi si úžasná, a Soraki a Manae tak isto:-) ešte raz veliké ĎAKUJEM. No a teraz k poviedke: čítala som už veľmi veľa poviedok o Dracovi a Herm (jednu mám aj rozpísanú) ... zase nejdem tvrdiť že táto bola úplne najlepšia zo všetkych ... pre mňa jednotkou ostáva trilogia AFP, ale tymián jej veľmi šlape na päty:D takže tak ... Páčilo sa mi ako autorka vysvetlila minulosť čarodejníctva a tak, bolo to zaujímavé, ... Páčilo sa mi aj zbližovanie D a H, ... tie tajomstvá, víly síce mršky ale mali to dobre vymyslené:D ... no možno ten koniec bol taký ... neviem ... moc dokonalý:D až príliš ... a nech sa snažím ako chcem ale Luciusa ako milujuceho deduška si pri všetkej svojej fantázii neviem predstaviť ... čo sa týkalo tej minulosti, ju dosť zmenili, až príliš, síce to bolo od Draca pekné, ale moc riskantné, veď dokonca riskoval to že sa nikdy nenarodí:D ale už moc teoretizujem ... totiž vždy som si myslela že zmena minulosti ma dopad na zmenu prítomnosti, ... ale tu to asi neplatilo, a mňa len hlava bolela koľko som nad tým rozmyšlala a aj tak som na nič neprišla:D Čiže v krátkosti, poviedka sa mi pačila, je nápaditá, originálna, zaujímavá, zasedená do histórie, a často mi pripomínala nejakú historickú romancu, za čo má u mňa veľkeee plus ... len ten koniec mi prišiel taký trochu moc narýchlo a trochu príliš klišé, ale pačio sa mi aj tak:)) čiže poklona autorke aj prekladateľke.

Skvělá povídka a skvělý konec! :D Vřele doporučuji všem, co mají ráda pár D+H, ale i těm, u nichž není tento pár příliš oblíbený, protože si ho touto povídkou určitě zamilují. Díky za další úžasný překlad a těším se na další takovou strhující povídku. :D

No a aby som nezabudla, vďaka za skvelý preklad celej tejto krásnej poviedky a za venovanie o. i. aj mojej maličkosti. :D

Lucius. Milujúci a chápajúci deduško. Fuj. Bŕ. Blé. :) Hm, názor na poviedku? Jimmi, dávaš ťažké úlohy. Asi najviac sa mi pozdáva, že okrem rozoberania vzťahu medzi Dracom a Hermionou (a ostatnými postavami) sa zaoberá aj pozadím čarodejníckej spoločnosti. A to prvkom, ktorý podľa mňa Rowlingová dosť odflákla - upaľovaním čarodejníc. Myslím, že to bolo na začiatku 3. knihy, kde tak trochu naivne (aspoň podľa mňa) popisovala, že keď v stredoveku muklovia nejakého čarodejníka naozaj chytili a pokúsili sa ho upáliť, ten použil na plamene zmrazovacie kúzlo a predstieral, že kričí od bolesti. To je dosť diskutabilné - že by si nevšimli, že tam máva nejakým čudným drevom? Čo ak čarodejníkovi/čke prútik zobrali? Alebo čo ak išlo povedzme o dieťa alebo o niekoho z muklovskej rodiny, kto o sebe nevedel, že má mágiu? Samozrejme v tejto poviedke nechýbal stredoveký Malfoy, ktorý upaľovaniu "muklovských" čarodejníc výdatne pomáhal (a ešte na tom zarábal). Ale zase sotva možno povedať, že všetky skutočné upálené čarodejnice by išli na jeho vrub, prípadne na vrub jeho predkov či potomkov, keďže sa týmto zaoberal tak dve storočia. Myslím, že práve tu je dôvod, prečo mnohé čistokrvné rodiny cítili k muklom a u muklov narodeným averziu. Alebo že by skôr obavu? Tak neviem. Jimmi, navrhni známku. :D

Re: Kapitola 32 Rodina, česť... láska Od: Nuviel - 25.08. 2009
Povídka mě zaujala hned od začátku, protože slibovala zase něco jiného. Myslím, že jsem zatím nečetla žádný příběh situovaný s tímto párem do minulosti. Autorka si s postavami hezky vyhrála a minulost vylíčila skvěle. Jsem ráda, že nezapomínala i na současnost a i tam jsme mohli vidět, jak se vztahy kamarádů zmizelých vyvíjejí a odhalují se další skutečnosti. Povídka pro mě byla spíše taková odpočinková, ale o napětí tam také nebyla nouze. Děkuji za překlad, Jimmi:)

Re: Kapitola 32 Rodina, česť... láska Od: Triana - 25.08. 2009
Kde bolo, tam bolo.... No čo dodať. Mala si pravdu Jimmi rozprávka to nebola. Bol po príbeh, ktorý som zhltla na jedenkrát. Príbeh toho ako namyslený fagan bol prinútený vykonávať fyzickú prácu, a zistil, že to nieje také podradné a hnusné. Príbeh knihomoľky, ktorá zistila, že s menom sa nesú určité povinnosti,ktorým sa človek nevyhne. Príbeh ktorý spojil ich dvoch, aby pochopili jeden druhého, a tak sa stali lepšími ľuďmi. Záver poviedky nádherný. Draco dokáže prekonať všetko čo mu bolo vštepované celý život, a dokáže spolupracovať aj s bývalými nepriateľmi, aby zachránil svoju lásku. Draco zmení nielen seba, ale aj časť svojej minulosti, aby zachránil rodinnú česť. Každé dieťa túži po láske rodičov a aj on si splní túžbu, byť vychovávaný ako milovaný syn.

Ach, nádhera. Doopravdy užasné. Tahle povídka byla tak vyjímečná...Myslím, že všichni, co četli souhlasí...Naprosto úžasný překlad. Jsem ráda, že jsi nás nikdy nenechala tak dlouho čekat ;-). Jimmy, moc děkuju za všechny ty výborné překlady...Tahle povídka mi bude chybět...a k těm Malfoyům...vždy se mi líbila představa hodného Luciuse a milé Narcissy...autorka je prostě skvělá.

A já vám všetkým děvčatám, které se na překladu podílely a děkuji za báječnou povídku, kterou jsem si moc užila:-)

Re: Kapitola 32 Rodina, česť... láska Od: Lucy18 - 25.08. 2009
=(((...neviem čo mám napísať...asi aby ešte nebol koniec...=)...takže táto poviedka mala v sebe veľké čaro...dej bol úplne perfektný...pri každej kapitole som sa nevedela dočkať na daľšiu...hrozne ale hrozne sa mi páčila charakteristika postáv...zaradila sa medzi moje obľúbené poviedky už od prvých kapitol...=)))... a ešte hrozne moc vám dakujem za preklad tejto úžasnej poviedky...Jimmi,Manea a Soraki zaslúžite si obrovskú poklonu...=)))...

Re: Kapitola 32 Rodina, česť... láska Od: kometa - 25.08. 2009
Jimmi, díky, díky, díky za vynikající překlad téhle povídky! Její příběh je krásně vystavěný, zápletky skvělé, charakteristika postav a dialogy báječné ;-) Moc jsem si ji užila a bude mi chybět.
Re: Kapitola 32 Rodina, česť... láska Od: kometa - 25.08. 2009
Manea a soraki, vám taky díky moc! :-)

Re: Kapitola 32 Rodina, česť... láska Od: 32jennifer2 - 25.08. 2009
Ach, úžasný koniec úžasnej poviedky. Od prvej kapitoly sa zaradila medzi moje najobľúbenejšie. Plná tajomstiev, záhad, víl, čarodejníc a ach...lásky. Autorka to mala prešibane premyslené. Držala nás v napätí do poslednej kapitoly. Ach a čo dodať? Azda veľké ĎAKUJEM... ďakujem Jimmi za skvelý preklad tejto poviedky. Rovnako aj soraki a Manee. Vďaka...deň je zase o trošku krajší...=)
Re: Kapitola 32 Rodina, česť... láska Od: soraki - 26.08. 2009
jenn, i já děkuji a bylo mi potěšením spolupúracovat s Jimmi ;-)
Re: Kapitola 32 Rodina, česť... láska Od: Maenea - 28.08. 2009
i já děkuji, stejně jako sokari, i mě těšila spolupráce s Jimmi

Re: Kapitola 32 Rodina, česť... láska Od: Neprihlásený - 25.08. 2009
Perfektná poviedka!!!! myslím že jedna z najlepších čo som čítalala!!! Moc moc moc dobrá!!!

Re: Kapitola 32 Rodina, česť... láska Od: soraki - 25.08. 2009
Tahle povídka se od prvních kapitol stala jednou z mých nejoblíbenějších. Je plná mystiky a zvratů. Přesuny v čase, hony na čarodějnice, soudní procesy, víly apod. Nápad vskutku neotřelý a jedinečný. Velmi oceňuji autorčinu promyšlenost do nejmenšího detailu. Vystačila si s minimem osob a přesto je příběh plný romantiky a napětí. Myslím, že se k přečtení tohoto dílka nejednou vrátím, i když teď to možná ztratilo trochu z toho kouzla čekání na další překlad a hlavně už vím, jak to dopadne, nicméně to nic neubírá na kvalitě. Velice děkuji Jimmi za překlad - a že to místy nebylo snadné, viď? Ale zvládna to na jedničku! Děkuji ti.

velmi pekná poviedka...ako aj príbeh tak aj štýl písania, dobre sa to čítalo. Dakujem naozaj velmi pekne za preklad... :D

Re: Kapitola 32 Rodina, česť... láska Od: Dessire - 24.08. 2009
Je to uzasna poviedka :) dakujem, ze si sa do toho pustila a prelozila ju :) naozaj skvely preklad :) mas moju poklonu :P

Re: Kapitola 32 Rodina, česť... láska Od: Petty002 - 24.08. 2009
Tak tahle kapitola byla naprosto úžasná ostatně jako celá povídka. Tuhle povídku jsem si vážně oblíbila a je mi moc líto že už je konec, ale zase jsou tu další báječný povídky :-) Takž moc děkuju za překlad a vůbec za snahu :-D

Re: Kapitola 32 Rodina, česť... láska Od: maginy - 24.08. 2009
o moj boze uplne som vyradena z prevacky

Prehľad článkov k tejto téme:

. Pdf na stiahnutie: ( Jimmi )28.08. 2009Záver k poviedke
Zensho: ( Jimmi )24.08. 200932. Rodina, česť... láska
Zensho: ( Jimmi )24.08. 200931. Vedela som, že prídeš
Zensho: ( Jimmi )22.08. 200930. Nikto neprišiel
Zensho: ( Jimmi )21.08. 200929. Cena, ktorú treba zaplatiť
Zensho: ( Jimmi )20.08. 200928. Pred cestou späť
Zensho: ( Jimmi )19.08. 200927. Prečo by som ti mal veriť?
Zensho: ( Jimmi )19.08. 200926. S tým najlepším úmyslom
Zensho: ( Jimmi )18.08. 200925. Niečo sa kuchtí...
Zensho: ( Jimmi )13.08. 200924. A bledý bol
Zensho: ( Jimmi )10.08. 200923. Aldeburg
Zensho: ( Jimmi )10.08. 200922. Mary Culdonová
Zensho: ( Jimmi )07.08. 200921. Tvoja dáma Ťa miluje
Zensho: ( Jimmi )04.08. 200920. Pravda ťa oslobodí
Zensho: ( Jimmi )04.08. 200919. Ja sem nepatrím
Zensho: ( Jimmi )01.08. 200918. Prípad č. 312 / 2005
Zensho: ( Jimmi )30.07. 200917. Je to hravé dieťa
Zensho: ( Jimmi )27.07. 200916. Obaja už vieme prečo
Zensho: ( Jimmi )26.07. 200915. Kúpiť, kúpiť, chytiť...
Zensho: ( Jimmi )17.07. 200914. Tvár ako ruža
Zensho: ( Jimmi )15.07. 200913. Odpíš čoskoro
Zensho: ( Jimmi )08.07. 200912. Mágia letného slnovratu
Zensho: ( Jimmi )01.07. 200911. kapitola Nič sa nedeje
Zensho: ( Jimmi )22.06. 200910. kapitola Drraaco
Zensho: ( Jimmi )19.06. 20099. kapitola Šalvia
Zensho: ( Jimmi )18.06. 20098. kapitola
Zensho: ( Jimmi )16.06. 20097.kapitola Päť bodov pre Chrabromil
Zensho: ( Jimmi )03.06. 20096. kapitola Ty sem nepatríš
Zensho: ( Jimmi )29.05. 20095. kapitola Ty!
Zensho: ( Jimmi )22.05. 20094. kapitola Tie perly sú moje?
Zensho: ( Jimmi )19.05. 20093. kapitola MLOKy z Elixírov
Zensho: ( Jimmi )18.05. 20092. kapitola Zničila si mi život
Zensho: ( Jimmi )16.05. 20091. kapitola Ešte jeden týždeň
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )16.05. 2009Úvod k poviedke