Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

HPKIZI restart

Advent 2020

HPKIZI restart
Vložené: Jimmi - 03.11. 2020 Téma: HPKIZI restart
Jimmi nám napísal:

Ahojte,

keďže som dnes dopreložila všetko, čo som mala v pláne preložiť do Adventu, je na čase uviesť pár informácii. Pôvodne som to chcela dať tesne pred Adventom, ale takto na to ešte stihnete zabudnúť.

 

Dávam toto na začiatok, aby sa to nehliadlo, pretože sa to každému nemusí chcieť čítať celé.  

 

Všetko nižšie popísané je samozrejme robené pre vás všetkých, ale tohoročný Advent by mal byť malou výnimkou. Mal by byť prekvapením hlavne pre čarodejky, pretože si to zaslúžia za to, ako vám doteraz všetky tie adventy chystali. Preto takpovediac dostali voľno a nikto po nich žiadne preklady do Adventu nechce. Ale ak to vyjde, bude tohtoročný Advent venovaný hlavne solace ako jedno veľké poďakovanie, pretože tá to všetko zvláda sama.  

 

V tomto čase ešte netuším, ako to celé dopadne a či sa podarí všetko, čo je naplánované, ale neskôr už nebude čas. Tak hurá na fakty.  

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Najdôležitejšia vec:  Advent a adventné kalendáre sú dve rôzne veci. Takže na otázku, či tento rok bude Advent, je odpoveď: bude, ale nebudú adventné kalendáre, na ktoré ste zvyknutí.  Skúsim inak: Advent na hpkizi.sk je obdobie, pre ktoré platia isté pravidlá a adventné kalendáre bolo technické riešenie, ktoré to obdobie zdôrazňovalo, ale nemá vplyv na to, či bude alebo nebude Advent.  Ak toto nie je jasné, tak už ani nečítajte ďalej.

 

Pravidlá pre Advent 2020:

 

  1. December má špeciálny režim, kedy nejdú bežné poviedky, je to čas na oddych pre prekladateľky a pre vás možnosť dobehnúť zameškané.
  2. Na tohotočný Advent sú naplánované dva vianočné preklady s tým, že ak sa nebude stíhať, jednoducho sa to potiahne. Prvý by mal byť prekvapením, druhá poviedka bude klasická (sekaná) poobedňajšia s kratšími kapitolami. Majú vlastné témy, to spoznáte. Úvody k týmto poviedkami by mali ísť 30.11. 
  3. V prípade záujmu sa založí špeciálna téma Vianoce 2020, kebyže chce niekto prispieť drobnými vecami. Malo by to mať niečo spoločné s Vianocami, inak to nechajte na január. Keďže ten sa už začína plniť teraz, dosť pochybujem, ale iniciatíve sa medze nekladú.
  4. Od januára sa začína tak, ako to komu vyhovuje a aký deň na neho vyjde, žiadne obmedzenia nie sú (predtým sme začínali až po 6.1) (Ja mám piatky a ľubovoľné poobedia, mimochodom)
  5. A takmer by som zabudla. Nové preklady na rok 2021 sa uvádzajú na Štedrý deň.

 

Technické riešenie:

  1. Bývalo zvykom zmeniť na Vianoce tému. Toto zatiaľ nie je v pláne z jednoduchého dôvodu – táto téma, čo máme teraz, je už tak upravená na mieru, že by sa musela robiť ďalšia a vyžiadalo by si to kopec času. Takže sa možno vymyslí niečo iné (zvažujem urobiť len kópiu, aby sa nám táto nepošahala).
  2. Svetielka budú určite na tom linku, kde sa hľadajú poviedky. Tam je to už nachystané a malo by sa to spustiť samo. Pred časom sme to skúšali, tak sa snáď nič odvtedy nepokazilo. A len pripomínam... niektoré prehliadače spustia zvuk, či akciu, len ak predtým urobíte nejakú činnosť myšou... takže niekde kliknite a až potom rozbíjajte žiarovčičky.
  3. Adventný kalendár s poviedkami nebude. Plánovali sme ho s Legendami (to sú tie nicky vo vianočnom ladení), ale ešte ich nie je dosť. Mám v pláne spraviť ho dodatočne, keď sa ich nazbiera 24.  

 

 Vyššie napísané nevylučuje, že vás čaká prekvapenie. Určite to nebude nič, na čo ste zvyknutí (pozor, aj žiadna zmena patrí do tejto kategórie, alibi), ale je vhodné mať na pamäti, že:

  1. Tohoročný Advent bol plánovaný v duchu: Od temnoty k svetlu, od čiernej k farebnosti, od smútku k radosti, zo Zašitej uličky na... proste si domyslite. Nápad, inšpirácie sme preberali spoločne, ale technická realizácia je na mne. Sama som zvedavá, či získam bobríka mlčanlivosti, pretože nikto zatiaľ nevie, čo mám v pláne. Počítajte s tým, že k zmene môže dôjsť už 30.11...  Súčasne sa odmietam stresovať nejakým termínom, takže to môže byť hotové kľudne v polovici decembra alebo na nový rok. 
  2. Takisto rátajte s tým, že sa môže pokaziť tisíc vecí, takže si choďte na /fanfiction/ vybúchať žiarovčičky a ja to medzitým opravím. Ak sa pokazí čokoľvek dovtedy, treba hlásiť, tie zmeny sa robia postupne, aby úplne nevypadol web, všetky si nevšimnem.

 

PS. Keď sa dostanem do tohto módu, málo odpovedám na komentáre, ale všetky čítam. Takže sa dopredu ospravedlňujem, ale neznamená to, že nemáte komentovať. Práve naopak. Užite si dokončenie Pani Malfoyovej a preklad polovice Tranzitu. Jimmi 



Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: Advent 2020 Od: denice - 04.11. 2020
Jsem moc ráda, že je to tu všechno tak pěkně pohromadě. Díky.

Re: Advent 2020 Od: luisakralickova - 04.11. 2020
Těším, těším:) Počteníčko, žárovičky - vánoce budou!

Re: Advent 2020 Od: Gift - 04.11. 2020
Je uzasne, kolik prace a inovace je to techto stranek venovano. Tento rok jsem hodlala Vanoce ignorovat snad jeste vic nez minuly rok, ale... Kdo muze pri teto parade odolat?! :-) Uz se moc tesim!

Re: Advent 2020 Od: Baru - 04.11. 2020
Miluju adventní povídky. Ale vlastně nejvíc jsou pro mne stejně žárovičky. Tak se těším, na vše, co se stane nebo nestane.

Re: Advent 2020 Od: margareta - 04.11. 2020
Jimmi, to je to nejlepší, cos vymyslela! Ta nejistota, jaká překvapení nás tady budou každý den čekat, a ta jistota, že budou vždycky krásná, to je ta nejlepší nejistota, co znám!! Tím jsem si jistá!! Děkuji! Moc se těším!

Re: Advent 2020 Od: kakostka - 03.11. 2020
Ehm, tupounek doroloval tak, že našel hledám povídku, tak asi vím, kudy k žárovičkám:-ú))) prostě konzervativci nestíhaj sledovat jak rychle měníš vzhled a k tomu žasnu jak válíš. takže kajícná omluva za brblu. Jsi prostě NEJ, ale to se ví...

Re: Advent 2020 Od: kakostka - 03.11. 2020
Jimmi, ty umíš navnadit:-))) nic neprozradit. Prostě něco se chystá, možná, možná ne, možná se to stihne nebo taky ne. Ale každej den dostanem povídku do tlapky:-) místo perníčku a mezitím se občas vynoří tajnej Santa a něco nám přidá... Jako bonus jsou žárovičky, které budou někde, co "někteří" (ehm, třeba já) doteď nechápou, kde je to fanfiction, ale nějak se k tomu proboxuju, protože bez žároviček nejsou vááánoce. Těším se moc a děkuju:)