Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Zasnúbení na Vianoce

1. Prológ 1/2

Zasnúbení na Vianoce
Vložené: Jimmi - 01.12. 2020 Téma: Zasnúbení na Vianoce
Jimmi nám napísal:
Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Zasnúbení na Vianoce

[Prológ]

Hermiona miluje vianočné sviatky. Miluje zimné obdobie. Prvé napadnutie snehu. Červené, biele a zelené farby. Tie veselé ozdoby. Vianočnú hudbu. Miluje kupovať darčeky pre svojich milovaných a šírenie vianočnej nálady. Skrátka miluje na Vianociach všetko.

Všetko okrem každoročného zbližovania Grangerovic rodiny - inak známeho ako týždeň trvajúce vianočné oslavy rodiny Grangerovcov. Je to jediný čas roka, kedy sa stretne s tetou Mary a strýkom Georgeom Grangerovými a ich dcérou - svojou otravnou a povrchnou sesternicou - Caroline.

Každý rok je to rovnaké - spoločne strávia týždeň, keď je Štedrý deň, na rodinnej chate v horách. A každý rok má Caroline nového priateľa, ktorého jej večne vyhodí na oči. Dobre, takže možno bola s tým istým chalanom - Tylerom - posledné tri roky. Ale stále jej vyhadzuje na oči, že ona má vážnu známosť - je “prakticky zasnúbená” - kým Hermiona nemala stáleho priateľa takmer päť rokov.

A presne ako každý rok, Caroline jej zavolá týždeň predtým, čo sa má pripojiť k svojej rodine uprostred ničoho, aby jej to natrela ešte viac.

“Ja skrátka viem, že ma chce požiadať o ruku,” chváli sa Caroline. “Vidím to. Počítam, že buď na Štedrý deň alebo na prvý sviatok vianočný. Vieš si to predstaviť? To by bolo také romantické, nemyslíš?”

“Hmm, tak romantické,” súhlasí Hermiona, znie znudene.

“Tak či tak, dosť o mne. Bavme sa o tebe. Kedy si nájdeš priateľa?”

Hermiona v duchu zastoná, pretočí očami, keď sa zakloní vo svojej ministerstvom schválenej stoličke. “Caroline...”

“Len hovorím, Hermiona. Robím si kvôli tebe trošku starosti. Chcem povedať, pozri sa na mňa, som mladšia než ty a prakticky som zasnúbená a ty si... ty si ešte nebola ani zamilovaná. A školské lásky sa nepočítajú.”

“Caroline...”

“Vieš, Tylerov najlepší kamarát je čerstvo slobodný. Možno by som vás dvoch mala dať dokopy. Oh, môj bože, to je geniálny nápad! Tiež má rád knihy a je vážne bystrý a podivínsky - vy dvaja by ste sa k sebe hodili! Porozprávam sa s Tylerom a zistím, čo si myslí...”

“Caroline,” vyštekne Hermiona, náhle sa posunie dopredu. “Pozri, ja...” Odmlčí sa, zaborí ruky do vlasov. A potom, bez premýšľania, povie prvú vec, čo jej príde na rozum - tiež je to to najbláznivejšie: “Som zasnúbená.”

“Čože?”

Očí sa jej roztvoria a zakryje si rukou ústa, keď si spätne privolá svoje vlastné slová.

“O čom to hovoríš? Zasnúbená? Odkedy?” dožaduje sa Caroline.

“Od... ehm... Ja...  Nechcela som nič povedať - chcela som, aby to bolo prekvapenie, ale...”

“Oh môj bože, kto to je? Je to fešák? Aký je v posteli?”

“Ech, Caroline, ja... ja sa musím vrátiť k práci,” rýchlo hovorí. Jediné, čo chce, je ukončiť tento rozhovor a premýšľať. Premýšľať o tom, ako sa z tohto dostane. “Musím ísť. Uvidíme sa o pár dní.”

“Počkaj, privedieš svojho snúbenca, správne?”

“Maj sa, Caroline.”

Skôr než stihne odpovedať, Hermiona ukončí hovor a telefón jej vypadne na stôl. Nahlas zastoná, tvár si ukryje v rukách.

X

“Uvedomuješ si, že nie si zasnúbená, však?” spýta sa jej Ginny, kým naďalej ručne skladá čisté oblečenie. “Nemáš ani frajera.”

“Nepripomínaj mi to,” zamrmle Hermiona.

“Prečo si jej to prepánakráľa povedala?” diví sa Ginny.

“Mala si ju počuť, Gin. Je to každý rok rovnaké - stále melie o tom svojom ‘oh tak dokonalom vzťahu’ a potom zase melie o mojom neexistujúcom vzťahu a ja som len... vybuchla,” priznáva. “Bože, som taká hlúpa.”

“Nie si hlúpa, si len zúfalá. To sa stáva tým najlepším z nás - hlavne keď je v tom zapletená rodina.”

Hermiona si odfrkne. “A ako to ty môžeš vedieť? Tvoja rodina...”

“Videla si, aká veľká je moja rodina?”

Hermiona si odfrkne. “Dobrý postreh. Myslím, že by som jej mala zavolať nazad a povedať jej pravdu...”

“Alebo,” začne Ginny, otočí sa k svojej priateľke. Tvári sa prešibane a nezbednícky. “Dokážeš nájsť niekoho, kto zahrá úlohu tvojho oddaného, milujúceho snúbenca a osobne to tej príšernej sesternici natrieš aj s úrokmi.”

Hermiona pretočí očami. “A kde mám nájsť falošného snúbenca za tak krátky čas - nespomínajúc týždeň pred Vianocami?” spýta sa, znie skepticky.

“Mám niekoho na mysli, ale nemyslím si, že sa ti to bude páčiť...”

“Koho?” spýta sa zvedavo.

“Niekoho, kto je vysoký, fešák, mimoriadne šarmantný a viem s istotou, že neplánuje na Vianoce nič špeciálne.”

X

 

 

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: 1. Prológ 1/2 Od: luisakralickova - 02.12. 2020
Jej, tak jsem slupla dnešní dávku a těším se na další. Mít tak víc času:) Jimmi, přiznej, kde schováváš ten obraceč. Najít čas na překládání a vymýšlení všech schovávaček, to není jen tak. Velké díky - zase bude krásný vánoční čas.

Re: 1. Prológ 1/2 Od: TaraFaith - 02.12. 2020
Zábavné, milé.. těším se na pokračování.. to bude Advent, jak se patří. Díky :)

Re: 1. Prológ 1/2 Od: lenus - 01.12. 2020
Aaaach, milujem takéto poviedky kde sa hrajú na lásku acasom zistia, že to ani hrať nemusia... :) To bude super oddychovka na advent, diky jimmi :)

Re: 1. Prológ 1/2 Od: denice - 01.12. 2020
Týden trvající vánoční rodinná slezina - to je ekvivalent zlého snu. A věřím, že když si Hermiona dokázala poradit s Belatrix a Voldemortem, takovou jakousi Karolínu převálcuje hravě - zvlášť když jí pomůže jeden šarmantní fešák ;-) Díky.

Re: 1. Prológ 1/2 Od: ester - 01.12. 2020
Uz sa tesim na herecky vykon falosneho snubenca...

Re: 1. Prológ 1/2 Od: marci - 01.12. 2020
To vypadá krásně :) Moc se těším na pokračování :) A - normálně, když to čtu, úplně slyším Tvůj hlas Jimmi. Vychutnávám se to :) Děkuji a krásný a klidný Advent přeji :)

Re: 1. Prológ 1/2 Od: margareta - 01.12. 2020
Caroline mi připomněla moji mamku. Věčně pátrala a odposlouchávala mě i bráchu, šacovala nám kapsy a četla poštu, až jsme jí začali podstrkovat dopisy a vést hovory plné tak šílených věcí, že jí lezly oči z důlků a v zoufalství to oznámila tátovi. Teprve až se neudržel a začal se nepříčetně chechtat pochopila, že naletěla. Pak už se přestala pídit, protože už si nikdy nebyla jistá, jestli ty dopisy, které ,,tajně" našla nebo řeči, které ,,tajně" zaslechla, jsou pravda nebo extra pro ni vymyšlené. Na povídku se hrozně těším, protože vypadá, že bude sladká a já mám doma kapku bitterly, takže mi skutečně přijde vhod!! Děkuji, jimmi!!
Re: 1. Prológ 1/2 Od: margareta - 01.12. 2020
Prosím vás, neví někdo, proč mi nejde hlavní stránka? Přes celou obrazovku nám nádherné noční městečko, se kterým ale nejde hnout. K novým článkům se dostávám oklikou přes ty stávající, takže celkem o nic nejde, jen se bojím, jestli jsem něco nezblbla sama. Za případnou radu děkuji!
Re: 1. Prológ 1/2 Od: Jimmi - 01.12. 2020
pretože na hlavnej je adventný kalendár, všetci to majú rovnako, však klikni na otočené okienko a na jednej alebo na druhej strane máš linky (na pravej cez komenty) , na ľavej cez aktívnej preklady... alebo hlavná stránka článkov... https://hpkizi.sk/News
Re: 1. Prológ 1/2 Od: margareta - 01.12. 2020
Takže ten obraz tak už zůstane? Pravda, v levém horním rohu je otočené okénko s dramione adventem 2011, skrz ten se dostávám k povídkám, to tak má být? Říkali něco o žárovčičkách a taky ta hpkizi.sk news mi píše, že není k nalezení. O žárovky mi nejde, jen mě mate, že na hlavní stránce už mimo ten obraz nic jiného není, ani okénko pro oznamy, ani reklamy, ani horní lišta, je přes celou obrazovku. Jestli je to tak správně, omlouvám se, že obtěžuju.
Re: 1. Prológ 1/2 Od: Jimmi - 01.12. 2020
Je to správne, je to rozlúčenie s adventými kalendármi, Od Nového roka ideme po starom. Tento rok klasické adventné kalendáre nebudú a vlastne už ani v budúcnosti. To news som pridala hore do lišty, skús pozrieť čo robíš zle. Klikni si na Hľadám poviedku a dostaneš sa k svetielkam... Neobťažuješ, len som ešte nemala čas myslieť na detaily a nikto okrem Kakostky sa nepriznal, že nevie, kde čo hľadať :)
Re: 1. Prológ 1/2 Od: margareta - 01.12. 2020
Zlatá Jimmi, mockrát děkuji za vysvětlení! A ten obrázek je opravdu krásný!!! - přesně tak si představuju takovou tu hedvábnou, jen měsícem ozářenou tmu nějaké uličky nějakého magického městečka. Ach jo, jak já bych tam chtěla bydlet! Velmi se těším na povídky! Je to můj koutek radosti, fantazie a občas taky prásk!-přemístění do jinam. Děkuji vám všem, že mi to umožňujete, vám všem, kdo se na tom podílíte!!!
Re: 1. Prológ 1/2 Od: kakostka - 03.12. 2020
Kakostka se přiznává, že ti tady na webu občas připadá jak na přednášce matfyzu... až kdysi udržovala firemní webovky, tady jak Alenka v říši divů. Bylo mi divné, že všichni ostastatní vědí... ale celej měsíc bez povídek? to se radši rovnou zeptám a přiznám:-)
Re: 1. Prológ 1/2 Od: buffy11 - 06.12. 2020
Ja sa tiež priznávam, že som nejaká stratená. Len s tým rozdielom, že som ani nevedela, kde mám svoj problém napísať... :o)

Re: 1. Prológ 1/2 Od: kakostka - 01.12. 2020
Mno jo, no, proč nás vychovávali v tom, že je nevhodné takovou krávu poslat kamsi... ikdyž to bychom přišli o parádní vánoční příběh, takže se mooooc těším. Zdá se, že Ginny je ohledně jednoho fešáka nějak moc informovaná. děkuju za překlad.

Re: 1. Prológ 1/2 Od: Jacomo - 01.12. 2020
To je ale slibný začátek! :-) Koho to tak Ginny asi může myslet? :-)) Děkuji za první střípek a moc moc se těším na další.

Re: 1. Prológ 1/2 Od: solace - 01.12. 2020
Uvidíme, čo na to vysoký, mimoriadne šarmantný fešák? Predpokladám, že nebude proti, keďže na Vianoce neplánuje nič špeciálne. Asi sa bude dobre baviť a my tiež. Pripomenulo mi to romantickú komédiu "Dokonalá partia", aj keď tam išlo o svadbu nevlastnej sestry a fešák nemal blond vlasy :-) Pre tých, čo majú počas adventu intenzívnu potrebu sústavného prísunu romantiky, stojí za pozretie (hlavne kvôli fešákovi, samozrejme;-))
Re: 1. Prológ 1/2 Od: Jimmi - 01.12. 2020
Tak som to skukla. Videla som to kedysi strašne dávno a fakt máš pravdu, trošku tam toho je. Ďakujem za inšpiráciu, ubehlo mi upratovanie. Díky

Re: 1. Prológ 1/2 Od: Lupina - 01.12. 2020
Ano, je to tu! Vánoční romantika, nadšením nadskakuji a těším se na další čokoládičku z tohoto kalendáře. Děkuji, Jimmi.

Re: 1. Prológ 1/2 Od: holloway - 01.12. 2020
Hezky to začíná, Hermionina sestřenice mi dost připomíná moji babičku... Jsem zvědavá jak se na to bude tvářit vysoký (blonďatý) fešák :-) Díky Jimmi za čokoládičku ke kávě.

Re: 1. Prológ 1/2 Od: Maiky - 01.12. 2020
Jeje, tak to vypada na zabavnou oddychovku:) Dekuju

Prehľad článkov k tejto téme:

LoveBugOC: ( Jimmi )31.12. 20209. 31.december
LoveBugOC: ( Jimmi )26.12. 20208. 26.december
LoveBugOC: ( Jimmi )25.12. 20207. 25. december
LoveBugOC: ( Jimmi )21.12. 20206. 24. december 2/2
LoveBugOC: ( Jimmi )19.12. 20206. 24. december 1/2
LoveBugOC: ( Jimmi )18.12. 20205. 23 december 2/2
LoveBugOC: ( Jimmi )17.12. 20205. 23 december 1/2
LoveBugOC: ( Jimmi )15.12. 20204. 22.december 3/3
LoveBugOC: ( Jimmi )14.12. 20204. 22.december 2/3
LoveBugOC: ( Jimmi )12.12. 20204. 22.december 1/3
LoveBugOC: ( Jimmi )08.12. 20203. 21.december
LoveBugOC: ( Jimmi )05.12. 20202. 20.december
LoveBugOC: ( Jimmi )03.12. 20201. Prológ 2/2
LoveBugOC: ( Jimmi )01.12. 20201. Prológ 1/2
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )30.11. 2020Úvod