Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Musíme si pomáhať

3. prosince – Kabáty a koledy

Musíme si pomáhať
Vložené: holloway - 03.12. 2020 Téma: Musíme si pomáhať
holloway nám napísal:

Musíme si pomáhat

Originál: https://archiveofourown.org/works/1210501/chapters/2474869

Autor: Saras_Girl     Překlad: holloway     Beta: Violeta     Kontrola kvality: LadyF

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Výzva #3 – vánoční mše

3. prosince – Kabáty a koledy

„Pohni, nebo na nás nezbydou místa k sezení,“ naléhá Draco a spěchá vzhůru po cestičce ke kostelu.

„A když nezbydou, budeme stát,“ mumlá si pro sebe Harry. Znenadání uklouzne na kusu zmrazku, zakleje a okamžitě se zastydí, že použil sprosté slovo takhle blízko kostela.

Za Dracem vlaje ve větru jeho dlouhá šála a Harry při pohledu na ni zrudne a zapíchne pohled do země. Dnešek byl od začátku až do konce naprosto šílený a on měl sotva čas se nadechnout, natož aby si stihl dělat starosti s tím, co se včera dozvěděl od Rona a Hermiony. Ale straší mu to v hlavě jako otravná, napůl vymyšlená vzpomínka a kvůli tomu se v Dracově přítomnosti cítí neustále rozhozený.

„Co je s tebou?“ mračí se na něj Draco od klenutého vstupu.

Harry se na něj roztržitě podívá a zapomene pokračovat v chůzi, protože měkké žluté světlo, které se rozlévá z kostela, dodává Dracovým světlým vlasům téměř zlatý odstín. „Nemám tušení,“ připustí a opatrně překoná zbývající část cesty.

Hned jak vstoupí do kostela, ovane ho těžká, vlhká vůně dřeva, kamene a modlitebních knížek, která mu připomene rané dětství. Od té doby byl už na několika vánočních koncertech, ale tenhle je první, kde Teddy zpívá sólo, a díky tomu mu i chladný vzduch uvnitř kostela připadá obzvlášť vzrušující. Hledají v přecpaných lavicích volná místa a Harry zahlédne, jak na ně z druhé řady mává žena v třešňově červeném kabátě a klobouku. Usměje se a zamává jí zpátky.

„Andromeda nám drží místa,“ řekne a natáhne se po Dracově paži, ale potom zaváhá a odtáhne se.

Draco si ničeho nevšimne. Krátce na tetu mávne a vydá se uličkou k ní. Andromeda je oba přivítá polibkem na tvář a uvolní jim místa mezi sebou a Hermionou, která se proti chladu nabalila do několika vrstev oblečení.

„Nechala jsem ty dva napůl spící před televizí,“ řekne, dýchne si na prokřehlé ruce a oba je přejede rychlým pohledem.

Harry ztuhne, ale přesto se na ni zlehka usměje, když si sedá. Draco si jeho rozpaků nevšimne a rovnou se začte do pestrobarevného letáčku s programem, celým stehnem se přitom bezstarostně dotýká Harryho nohy.

„Je ti dobře, Harry? Jsi nějaký pobledlý,“ zeptá se potichu Andromeda.

„Je mi dobře,“ ujistí ji. „Vážně, jsem v pohodě,“ zopakuje, protože při tetiných slovech k němu Draco ostře vzhlédne a starostlivě si ho prohlíží šedýma očima. „Jen zima,“ zkusí a zčásti kvůli potvrzení svých slov a zčásti proto, že v kostele je zatracená zima jako vždycky, se zachvěje. I když je tu plno lidí – převážně kamarádi a rodiče dětí z Teddyho základní školy – je v mrazivém vzduchu zřetelně vidět každý výdech a stovky svíček znepokojivě plápolají v průvanu způsobeném otevřenými dveřmi a starými netěsnícími okny. Přesto je zde úžasná atmosféra a Harry se na chvíli nechá pohltit radostnou adventní náladou, která panuje všude okolo, a na chvíli zapomene na své směšné problémy.

„Nedělej si s tím starosti, prosím,“ vydechne Hermiona ve chvíli, kdy jsou další otázky zažehnány pokynem povstaňte a úvodní písní.

„Nedělám,“ zalže a jeho hlas přehluší zvuk varhan.

„Vůbec neumíš lhát,“ pošeptá mu Hermiona a přidá se, sice trochu falešně, ale zato s nadšením, k první sloce Veselé Vánoční Hody.1

Harry se k ní s povzdychem přidá. Všechny neslavnostní myšlenky zatlačí do hloubi své mysli a ztratí se v uklidňujícím rituálu vstávání a sedání, v modlitbách, v dunivém hlase podsaditého vikáře a taky v písních a příbězích, které už zná nazpaměť. Když nastoupí sbor k první písničce, stojí Teddy v nezvykle upravené školní uniformě úplně vepředu uprostřed a s úsměvem čeká na své sólo. Harry, Draco, Andromeda i Hermiona se dmou pýchou. Harry se na Teddyho usmívá a myslí na všechny překážky, které bez podpory zbytku rodiny během posledních pár let s Andromedou překonali. Teddy se učil ovládat svoje schopnosti metamorfomága, kvůli kterým se většinu svého života musel učit doma.

A nyní, poslední rok před nástupem do Bradavic, dokáže upravit svou podobu, kdykoliv se mu zachce, a konečně může chodit do místní základní školy. A tak tam teď stojí, platinově blonďaté vlasy mu září ve světle svíček, v obličeji má výraz čistého nadšení a jeho jasný, rozechvělý hlas zní kostelem. Jakmile píseň skončí a děti se vracejí na svá místa, Teddy zachytí Harryho pohled. Harry se na něj zakření a ukáže mu zdvižený palec.

„Když jsem byl v jeho věku, matka říkávala, že mám hlas jako anděl,“ prohlásí Draco o chvíli později, zatímco se zvedají k další písni. „Když nad tím teď přemýšlím, možná trochu přeháněla.”

„Obávám se, že tvá matka nikdy neměla hudební sluch, Draco,“ odpoví Andromeda pobaveně. „Jsem si však jistá, že do toho tvrzení vložila všechnu lásku světa.“

Harry se uchechtne, ale nic neřekne. Má rád Dracův zpěv. I když zní, jako když hrbatej padá ze schodů a brzdí rohlíkem. Během písně si čím dál víc uvědomuje Dracovu znepokojivou blízkost. Tisknou se k sobě rameny tak, že i přes několik vrstev oblečení dokáže vnímat jeho teplo. A přestože je vzduch prosycen těžkou vůní leštěnky na dřevo a kadidla, stále je schopen rozpoznat Dracův citrusový parfém.

To znamená, že jsou příliš blízko.

Harry soustředěně pokračuje ve zpěvu a pokusí se nenápadně odtáhnout. Naneštěstí je lavice tak přecpaná, že se mu podaří žďuchnout do Hermiony a ta vrazí do starého muže vedle ní. Docílí tedy jen toho, že se Hermiona posune a namáčkne Harryho na Draca ještě těsněji než předtím. Pořád dokola si opakuje, že je všechno v pořádku a že všichni ostatní si jen něco představují. Jen proto, že si lidi myslí, že spolu něco mají, není nutné sebou trhnout pokaždé, když se Draca dotkne.

Což je normálně často. Četnost jejich doteků je naprosto běžná a průměrná.

„Promiňte,“ omluví se Hermiona šeptem přimáčknutému staříkovi a rozladěně se podívá na Harryho.

Harry jí pohled opětuje. A dá si na něm pořádně záležet.

Mše skončí a oni se připojí na konec davu, který proudí k východu. Na kost promrzlí se klepou v průvanu ve vestibulu a čekají, až se k nim připojí Teddy. Harry se choulí v kabátu a úplně poprvé upřímně závidí Dracovi jeho směšnou šálu. Ale nepoví mu to. Místo toho zaměří své myšlenky na dívku se psem. Při pohledu na jiskřivou námrazu venku marně doufá, že se jí povedlo najít si pro dnešní noc střechu nad hlavou.

Obejmou nadšeného Teddyho, poblahopřejí mu a vydají se do svých domovů.

„Snaž se trochu uvolnit, Harry,“ zamumlá mu Hermiona do ucha předtím, než se přemístí.

„Děje se něco?“ zajímá se Draco, když procházejí městem. Pod nohama jim křupe zmrzlý sníh a vzduch v nose štípe a voní zimou.

„Ne,“ odpoví jednoduše Harry a další slova nejsou potřeba. V tomhle je Draco vážně skvělý, pomyslí si. Ví, kdy nechat věci být, a i mlčení je s ním příjemné. Tohle Harry doteď s nikým jiným nezažil. I Ron a Hermiona, kteří ho znají opravdu dobře, mají tendenci zaplnit každou chvíli ticha povídáním. Dojdou k obchodu a Draco si potichu povzdechne. Harry si všimne, kam se dívá.

„Pořád tady je.“

„Vážně tě to překvapuje?“ zeptá se Draco. Přistoupí blíž a prohlíží si dívku, jejíž dlouhé kadeře jsou teď pokryté námrazou.

„Vlastně ani ne,“ zaváhá Harry a pozoruje drobný čenich psíka, který vykukuje ze spacího pytle. Dívka neklidně spí v nepřirozeně zkroucené poloze, obočí má svraštělé a klepe se zimou.

Harry se zhluboka nadechne, vytáhne hůlku a sešle na ni ohřívací kouzlo. Sice není dost silné, aby vydrželo celou noc, ale na chvíli by jí mělo zajistit pohodlí pro pořádný spánek. A je to lepší, než kdyby neudělal nic. Všimne si, že si ze spánku spokojeně povzdechne, tvář se jí trošku uvolní a dýchá klidněji. Potěšeně se usměje.

„Harry Potter opět zasahuje,“ ozve se za ním Draco, ale nezní to nijak zlomyslně.

„Sklapni, Draco. Jdu postavit vodu na čaj.“

V polovině schodiště si Harry uvědomí, že Draco za ním nejde, ale potlačí nutkání vyjít zpátky ven a zjistit, co má za lubem. Zrovna mu začínají rozmrzat prsty na rukou a rád by to tak nechal. Když nese hrnky s čajem do obývacího pokoje, sedí Draco na pohovce a nos má zabořený v knize.

„Díky,“ řekne, když mu Harry podá čaj, ale nezvedne oči od knihy.

Harry nerozhodně stojí uprostřed obývacího pokoje, ohřívá si ruce o horký hrneček a mračí se.

Po chvíli přejde k oknu s výhledem na ulici a zadívá se přes zamlžené sklo. Dívka stále spokojeně spí, zamotaná do dlouhé pruhované šály.

 

1 V originále zpívají Away in a Manger https://www.youtube.com/watch?v=AnwO_0DrpCk. Já jsem k tomu nedokázala přiřadit českou verzi, ale Veselé Vánoční Hody mi přišlo, že mají podobná slova a navíc si z vánočních mší pamatuju, že se zpívaly. Violeta, která zná snad všechny písničky, následně identifikovala českou verzi, tak přikládám i odkaz na ni http://organist-ub.cz/wp-content/uploads/2013/06/Ve-staji-na-slame...-Away-in-a-manger.pdf

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: 3. prosince – Kabáty a koledy Od: Zakuro - 22.10. 2022
Dík téhle povídce mám vždycky takoviu tu zimní a vánoční náladu. Sníh a pití kakaa, koledy.. Samozřejmě Harry Potter v televizi. Má takovou příjemnou atmosféru a je tak klidná a milá. Miluju. Díky za překlad. Moc moc

Re: 3. prosince – Kabáty a koledy Od: marci - 03.12. 2020
Krásná kapitolka - taková poklidná, předvánoční.... Každý rok před Vánoci jsem chodila do kostela poslechnout si dětský sbor z manželovy školy. Před kostelem se rozléval svařáček a rozdávaly perníčky... letos nic - covid zpěvu nepřeje, asi. Škoda. A štědrovečerní mše mi taky bude chybět - málokdy jsem stihla celou, ale čuchnout kadidla a zazpívat si Narodil se Kristus pán - to k Vánocům patří... No, uvidíme. * Mimochodem - Draco má dlouhou šálu, ta dívka před obchodem taky... Náhoda? Díky moc, děvčata, těším se na pokračování :)

Re: 3. prosince – Kabáty a koledy Od: ester - 03.12. 2020
A je to tu. Chudak Harry sa už začína pozorovať, všetko sleduje a analyzuje. Už je po jeho pohode a bezstarostnosti :-). Bude ma zaujímať, keď si Draco niečo všimne, či to dá na sebe znať, alebo to bude riešiť iba hlboko v sebe a navonok bude poker face. Aspoň si to o ňom myslím, že by mohol byť skôr taký nenápadny pozorovateľ.

Re: 3. prosince – Kabáty a koledy Od: Jacomo - 03.12. 2020
Říkala jsem si, že mi bude přes Advent strašně chybět Krásný k zbláznění, ale to jsem netušila, že tu za něj bude taková úžasná náhrada! Harry je tu prostě k zulíbání. Jasně, že je normální zaznamenat, že měkké žluté světlo z kostela dodává Dracovým vlasům téměř zlatý odstín. Samozřejmě, že četnost jejich doteků je naprosto běžná a průměrná... Ach jo, to bude dlouhá cesta. Neskutečně se na ni těším :-) A taky mě nadchlo začlenění Teddyho a vrtá mi hlavou ta dívka před domem, takže těšení je několikanásobné. Moc za něj děkuju, holloway a betušky.
Re: 3. prosince – Kabáty a koledy Od: holloway - 03.12. 2020
Náhrada za Krásného - tak vysoko se neodvažuju vzhlížet, nicméně jsem ráda, že mohu zpříjemnit čekání na další kapitolku. Ano, Harry se chová úplně jako běžný kamarád, mám pocit, že za chvíli o tom nepřesvědčí už ani sám sebe :-) A máš pravdu, cesta to bude dlouhá, ale já si ji užívám. I když bych ho občas nakopla :-D. Neboj, o dívce se brzy dozvíme víc. Děkuju za krásný komentář, Jacomo.

Re: 3. prosince – Kabáty a koledy Od: Jimmi - 03.12. 2020
Tak tomu sa fakt povie poviedka s vianočnou náladou. U nás doma sa všetko rieši na poslednú chvíľu, pretože samozrejme v decembri je najviac práce a všetci chcú všetko dohnať... ale tu to bolo skvelé, vždy sa mi pri takejto scéne z kostola vybaví Sám doma a ten jeho sused :) Preklad už nemusím zase chváliť, že nie? Ale ked vy si to zaslúžite. Fakt baby, skvelá práca. Ďakujem krásne
Re: 3. prosince – Kabáty a koledy Od: holloway - 03.12. 2020
Tak a odteď si budu Teddyho představovat už jenom jako Kevina :-D A taky jsem letos po dlouhé době dostala chuť jít na půlnoční, ale nevím jestli to v této době bude vůbec reálné. Překlad klidně chval, jestli se ti líbí, to se vždycky hezky čte :-D Děkujeme moc, Jimmi, od vrchní čarodějky to obzvlášť potěší.

Re: 3. prosince – Kabáty a koledy Od: kakostka - 03.12. 2020
Holka se psem, spící venku... a Hermiona to ještě neřeší? divné:-))) Teddy boduje, celý rok v zářivé blond a zpívá jako anděl. Je hezké číst, že spolu všichni dobře vychází a Hermiona uklidňuje, k tomu pozoruje a řeší... Jo, Harry, nemáš to jednoduché, držím palce. Asi bych přidala ještě deku, nebo nějakou mechanickou ochranu, jsem zvědavá jak to bude dál. Děkuju za parádní povídku a luxusní překlad:-)
Re: 3. prosince – Kabáty a koledy Od: holloway - 03.12. 2020
Vidíš, to mě nenapadlo, Harry jí to musel zatajit. Nebo má Hermiona dost starostí s Rose a Ronem a ještě jí to nedošlo. Harry to nebude mít jednoduché, ale Hermiona se podle mě ještě dost ovládá, aby neřekla nic víc. Děkuju za pochvalu a za milý komentář.

Re: 3. prosince – Kabáty a koledy Od: denice - 03.12. 2020
Kapitola s milou atmosférou, další pohlazení po duši. Dá se očekávat, že i ty ostatní budou takové, laskavé a prodchnuté adventním duchem. Je prima, že Teddy si pro svou školní podobu zvolil platinově plavé vlasy, to naznačuje, že mají s Dracem velmi dobrý vztah. Harry je prostě Harry, teď se bude tvářit, že se nic neděje, ale moc dobře mu to předstírání nejde. To děvče s psíkem je čarodějka, jak by se jinak ocitla na Příčné ulici, tak proč nepoužívá hůlku? Nemá ji, nebo se bojí, aby ji podle ní nenašli? Na ztroskotanou existenci je příliš mladá, tak je možná sirotek, nebo utekla z domova? Ono se to vzájemně nevylučuje. Jsem zvědavá, jak zareaguje na šálu. Díky.
Re: 3. prosince – Kabáty a koledy Od: holloway - 03.12. 2020
Ano, je to prostě taková adventní pohodovka, jejíž cílem je navodit vánoční náladu. U mě to celkem funguje :-) Harry je nebelvír, přetvařování nemá v povaze. A slibuju, že na všechny otázky ohledně dívky a psa dostaneš dřív nebo později odpovědi. Děkuji za komentář milá denice.

Prehľad článkov k tejto téme:

Saras_Girl: ( holloway )25.12. 202025. prosince – Pojďte dál
Saras_Girl: ( holloway )24.12. 202024. prosince – Šance
Saras_Girl: ( holloway )23.12. 202023. prosince – Nic nečekaného
Saras_Girl: ( holloway )22.12. 202022. prosince – Pod bodem varu
Saras_Girl: ( holloway )21.12. 202021. prosince – Nebraň se tomu
Saras_Girl: ( holloway )20.12. 202020. prosince – Na vrcholu
Saras_Girl: ( holloway )19.12. 202019. prosince – Nedívej se zpátky
Saras_Girl: ( holloway )18.12. 202018. prosince – Umění popírat
Saras_Girl: ( holloway )17.12. 202017. prosince – Bezpečné místo
Saras_Girl: ( holloway )16.12. 202016. prosince – Zažít NUDU
Saras_Girl: ( holloway )15.12. 202015. prosince – Někdy je lepší nevědět
Saras_Girl: ( holloway )14.12. 202014. prosince – Ostrá výměna
Saras_Girl: ( holloway )13.12. 202013. prosince – Let
Saras_Girl: ( holloway )12.12. 202012. prosince – Řád věcí
Saras_Girl: ( holloway )11.12. 202011. prosince – Tvrdohlavý a tvrdohlavější
Saras_Girl: ( holloway )10.12. 202010. prosince – Pád
Saras_Girl: ( holloway )09.12. 20209. prosince – Ve vzduchu je láska
Saras_Girl: ( holloway )08.12. 20208. prosince – Jen na chvilku
Saras_Girl: ( holloway )07.12. 20207. prosince – Jako ryba na suchu
Saras_Girl: ( holloway )06.12. 20206. prosince – Papír a provázek
Saras_Girl: ( holloway )05.12. 20205. prosince – Síla sugesce
Saras_Girl: ( holloway )04.12. 20204. prosince – Za kulatým oknem
Saras_Girl: ( holloway )03.12. 20203. prosince – Kabáty a koledy
Saras_Girl: ( holloway )02.12. 20202. prosince – Co je moc, to je moc
Saras_Girl: ( holloway )01.12. 20201. prosince – Některé věci se nemění
. Úvod k poviedkam: ( holloway )30.11. 2020Musíme si pomáhat - Úvod