Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Musíme si pomáhať

5. prosince – Síla sugesce

Musíme si pomáhať
Vložené: holloway - 05.12. 2020 Téma: Musíme si pomáhať
holloway nám napísal:

Musíme si pomáhat

Originál: https://archiveofourown.org/works/1210501/chapters/2474869

Autor: Saras_Girl     Překlad: holloway     Beta: Violeta     Kontrola kvality: LadyF

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Výzva #5 – paví pero

5. prosince – Síla sugesce

Harry se pomalu protáhne a překulí se doprostřed postele. Ruce i nohy roztáhne do polohy mořské hvězdice,1 spokojeně zasténá a probírá se z posledních dozvuků snu k plnému vědomí. Ten sen byl krásný a on ještě není připravený z něj úplně procitnout, takže nechává zavřené oči a užívá si šimrání slabých ranních paprsků na tváři. Leží, pomalu dýchá a poslouchá vzdálené klábosení, rachot vozíků z trhu a další zvuky ožívající Příčné ulice. Silná vůně kávy, která sem zavane pootevřeným oknem z kavárny přes ulici, je natolik lákavá, že uvažuje o tom, že skutečně vstane. Ale až za chvilku…

Teď ještě ne.

Takový sen neměl už pěkně dlouho, a tak se rozhodne užít si pomalu doznívající rozkoše co nejdéle. Obchod není potřeba otevřít dřív než za půl hodiny a když to nestihne, postará se o všechno Sophie.

Usměje se a nechá se unášet příjemnými pocity, až se mu vybaví první vzpomínka.

Ach, ano. Paví pero.

Harry se zasněně usmívá, zakloní hlavu a prsty přejíždí po prostěradle. Sen se mu živě vybavuje – barvy, zvuky, vybaví si i pocity tak intenzivní, že se zdají až skutečné. Kdosi se ho dotýká, šimrá ho hebkým perem na očních víčkách, krku a hrudníku. Sedí mu obkročmo na stehnech – Harry cítí drsnou látku džínů na holé kůži – tlačí ho k posteli a směje se. Suchý, hřejivý smích zní povědomě. Harrymu při tom zvuku poskočí srdce, ale ani teď ho nedokáže k nikomu přiřadit.

Muž ve snu se k němu skláněl tak blízko, že se k sobě téměř tiskli. Polibky mu sjížděl podél čelisti a obličej mu skrývalo barevné chmýří pavího pera. I přes narůstající vzrušení se Harry soustředěně zamračí. Ví jistě, že ve snu mužovu tvář spatřil, ale teď… nemá nic než hřejivý pocit, který se začíná rychle vzdalovat. Usilovně se ho snaží zadržet a znovu se uvolnit, ale sen je nenávratně pryč.

Zklamaně otevře oči a vyleze z postele. Nedokáže si sice vybavit detaily, ale pocity ze sna v něm stále rezonují dostatečně silně na to, aby si je ještě chvíli vychutnal během velmi dlouhé sprchy. Natáhne si zmuchlané kalhoty na doma, vejde do obýváku a zůstane stát jako opařený.

„Á tady jsi… proboha, Harry, co se děje?“ vyděsí se Draco, vyskočí z pohovky a pozorně si ho prohlíží.

Harry na něj jen zírá a cítí se, jako by ho někdo majznul po hlavě těžkou pánví a připravil ho o pevnou půdu pod nohama. Civí na Draca a usilovně se snaží zformulovat slova – jakákoliv slova – nicméně neúspěšně. Všechno je jako obvykle: prostě Draco v pruhovaném pyžamu s hrnkem čaje v jedné ruce a Famfrpálovým čtvrtletníkem2 ve druhé. Harry ale lapá po dechu, protože v tom snu to byl Draco a proboha, co teď bude dělat?

Draco zamyšleně svraští obočí a Harryho při vzpomínce na velmi živý sen zaplaví pocity vzrušení i hrůzy najednou. Draco se na něj ve snu díval úplně stejně, když mu pavím perem přejížděl po břiše. Bylo to těsně před tím, než se mírně zamračený výraz změnil v uvolněný úsměv, zatímco se ho…

Harry ztěžka polkne a sklopí pohled k podlaze, srdce mu bije jako splašené. Tohle není dobré. Musí se na Draca podívat. V žádném případě se nemůže do konce života vyhýbat pohledu na něj, takže to musí překonat a nejlépe hned.

Zrudlý studem zvedne Harry hlavu.

„Harry, vážně nevypadáš moc…“ začne Draco, ale přímý oční kontakt je na Harryho moc. S nesrozumitelným zamumláním uteče do koupelny a zamkne se.

Těžce oddychuje, pevně svírá okraj umyvadla a sleduje svůj odraz v zrcadle. Vypadá jako obvykle a z nějakého důvodu mu to nepřipadá v pořádku. Stejné zelené oči, stejné vrabčí hnízdo na hlavě, stejné ranní strniště a stejné staré popáleniny na předloktí od nadšeného, ale neopatrného vaření. Tvář, krk a hrudník má mírně zrůžovělé a vypadá vyplašeně, ale podle jeho názoru na něm není poznat, že se mu před chvílí zdál erotický sen o jednom z nejlepších kamarádů.

Byl to jenom sen. Nic víc. Směsice výjevů poskládaných dohromady jeho podvědomím a překroucených do něčeho, čemu tak úplně nerozumí. Není se čeho bát. Jen by se rád vyhnul setkání s objektem jeho zatracených nevědomých myšlenek nebo ho alespoň trošku odložil.

„Není třeba dělat si starosti,“ řekne Harry rozhodně svému odrazu.

Draco zlehka zaklepe na dveře a zavolá: „Jsi v pořádku? Můžu pro tebe něco udělat?“

„Ne, jen nejsem úplně ve své kůži… Za chvilku budu v pohodě,“ odpoví Harry a snaží se, aby to znělo aspoň trochu vesele.

Po dlouhé pauze zaslechne: „Jsi si jistý? Nechceš, abych –?“

„Ne,“ skočí mu do řeči Harry. „Budu v pořádku. Za deset minut jsem dole, slibuju.“

Poslední, o co teď Harry stojí, je, aby se Draco vzdal volného dne a poskytl mu tak dostatek času zabývat se stále dokola tím snem. Potřebuje rozptýlení a co může být lepšího, než obchod plný zákazníků s nejrůznějšími požadavky vánočních dárků?

Draco není zcela přesvědčený, ale odejde a Harry si dlouze oddechne úlevou. Vydechovaný vzduch zamlží zrcadlo nad umyvadlem a skryje jeho znepokojený obličej. Zhluboka se nadechne, zapne sprchu, setřese ze sebe kalhoty a vstoupí pod proud studené vody dřív, než si to rozmyslí. Když mu první ledové kapky dopadnou na kůži, málem mu to vyrazí dech a musí zatnout zuby. Pomalu se otáčí a voda odplavuje noční sen i znepokojující vzrušení.

Když už se klepe zimou, vyleze ze sprchy a v ručníku omotaném kolem pasu přejde do své ložnice. Draca nikde nezahlédne a je za to nesmírně vděčný. Ale jinak je v pohodě. V absolutní pohodě. V první řadě by ten sen ani neměl, kdyby na něj Ron s Hermionou nevybalili všechny ty hloupé fámy. A bez toho snu by nebyl důvod cítit se trapně, přesvědčuje sám sebe. Obleče se, naleje si šálek čaje a vezme si ho dolů do obchodu, kde Sophie právě vytahuje rolety.

Nemůže si vzpomenout, kdy se mu naposledy takhle zdálo o někom, komu by musel další den čelit, ale každopádně je směšné, že se kvůli tomu cítí až tak trapně. Samozřejmě mu neuniklo, že Draco je velice atraktivní, ale nikdy předtím… no a v tom snu byl tak…

„Ach bože,“ zaúpí Harry potichu, odloží hrníček na pult a oběma rukama si přikryje obličej.

„Nevypadáš zrovna šťastně,“ okomentuje to Sophie a Harry spustí ruce na pult zrovna ve chvíli, kdy mávne hůlkou a obchod zalije světlo. Dalším mávnutím se rozzáří i vánoční výzdoba.

„Těžká noc,“ připustí. Sophie soucitně pokývá hlavou.

Nad dveřmi zacinká zvonek, oba se otočí a Harry sebou ke svému vlastnímu zděšení trhne.

Draco, oblečený v dlouhém kabátu zapnutém až k bradě, vejde do obchodu a třese se zimou. „Proboha, rozdělej oheň, Sophie,“ řekne. „Horká čokoláda,“ dodá a podá jí kelímek, ze kterého se kouří. S útrpným výrazem si ho vezme a namíří hůlku směrem ke krbu.

Další kelímek položí před Harryho a oznámí: „Zázvorový čaj, abys nám tu nepozvracel všechno zboží, ty tvrdohlavý pitomče,“ vyzývavě ho přitom probodne pohledem.

„Ehm, díky,“ vysouká ze sebe Harry a doufá, že zachvění v jeho hlase si všiml jenom on sám.

Draco přimhouří oči a nakloní se k němu. Harryho obklopí svěží vůně a jeho mysl zaplaví exploze stříbrnošedých očí a pavích per.

„Co?“ dostane ze sebe nakonec.

Draco zavrtí hlavou a odstoupí od něj. „Pokud mě budeš potřebovat, jsem nahoře,“ řekne a s vlajícím kabátem odejde z obchodu. Harrymu se uleví. Sáhne po zázvorovém čaji a zkoumavě k němu přivoní. Pochybuje, že by mu ublížil, i kdyby mu doopravdy bylo špatně, takže se napije.

Sophie odstoupí od plápolajícího ohně a odemkne dveře. Obrátí ceduli ve tvaru zlatonky, aby ukazovala ‚otevřeno’, a s rukama založenýma na prsou se vrátí za pult vedle Harryho.

„Vy jste se pohádali?“ zeptá se tiše, což u ní Harry považuje za téměř nadlidský výkon.

„Cože?“

„Ty a Draco,“ zašeptá, zastrčí si za ucho pramen světlých vlasů a zvědavě si ho prohlíží.

Harry civí na pult a děsí ho – i když vlastně nepřekvapuje – jak snadno ho dokáže prokouknout. Chvíli pátrá po svém rozumném, dospělém já, které se dokáže věcem jednoduše postavit čelem. Neuspěje, a tak s vydechnutím zvedne hlavu k Sophii.

„Ne. Jsme v pohodě. Týká se to jenom mě,“ dodá.

Sophie ho ještě chvíli pozoruje a Harrymu je jasné, že ji nepřesvědčil. „Dobře, kdyby sis potřeboval s někým promluvit…“ začne, ale vtom se rozlétnou dveře, dovnitř se nahrne několik zákazníků najednou a obchod je hned plný klábosení.

Harry se usměje a obrátí se k nejbližší zákaznici.

„Potřebuju voděodolný klobouk pro dceru – kdyby hrála v dešti. Vlasy má přesně jako já,“ řekne žena a ukáže na hnízdo nezkrotných kaštanových kudrn. Harry si pomyslí, že tohle bude výzva pro kterýkoliv klobouk na skladě, ale proč to nezkusit.

„Pojďte se mnou.“

Harry s ní stráví skoro půl hodiny a když spokojeně odchází, čeká už na jeho pozornost několik dalších zákazníků. Sophie je taky zaneprázdněná a když se s návalem konečně vypořádají, blíží se čas oběda. Draco se při výpravě pro oběd mihne obchodem a o deset minut později se vrací s lahodně vonícím balíčkem. Harry sebou pokaždé, když ho zahlédne, trhne a prudce zčervená. Naštvaný sám na sebe se obrátí zády k Sophii a zadívá se z okna. Dívka bez domova klidně sedí a pozoruje kolemjdoucí, přes její rameno vykukují plandavé psí uši. Dracova šála ji nejspíš chrání před větrem, ale Harry stejně vytáhne hůlku a sešle pro jistotu několik ohřívacích kouzel.

„Harry!“

Otočí se a nenápadně zastrčí hůlku zpátky za opasek. „Jo?“

Sophie mávne rukou. „Snažím se získat tvou pozornost už celou věčnost. Vážně jsi nějak mimo.“

„Promiň.“ Harry odejde od okna a stoupne si před pult proti Sophii. Draco je teď nahoře, Harry ho slyší chodit po bytě a poslouchat hudbu. „Sophie… stalo se ti někdy, že se ti o někom zdál sen a ty ses pak kvůli tomu cítila vážně zvláštně?“

„No… jasně.“ Sophie zvedne tázavě obočí a potom se vítězoslavně usměje. „Harry, chceš mi říct, že se chováš divně proto, že jsi měl… erotický sen?“ řekne a v poslední chvíli ztiší hlas.

„Nechovám se divně,“ namítne podrážděně.

Sophie vyprskne smíchy. „No, když myslíš.“

Harry ji zpraží pohledem. „Takže, co jsi dělala, když se ti to stalo? Aby to přestalo být divný?“

Ďábelsky se ušklíbne „No, já…“

Otevřou se dveře a Harry k nim vylekaně obrátí zrak, usměje se na příchozího zákazníka a doufá, že vypadá naprosto přirozeně. Sleduje ho, dokud se nezastaví před policí s botami do každého počasí, a potom se nedočkavě otočí zpátky k Sophii.

„Takže,“ pokračuje šeptem, „Ten sen jsem mu dopodrobna vylíčila a potom jsme strávili velmi příjemný večer, kdy jsme si ho společně zopakovali.“

Harry na ni vyvalí oči. „To jsi neudělala.“

Sophie se rozesměje. „Všichni nejsou tak upjatí jako ty.“

„Nejsem upjatý,“ zašeptá Harry a zkříží ruce na prsou. „A každopádně tohle by nefungovalo. Potřebuju jiné řešení.“

„Proč by ne?“

„Prostě ne,“ odpoví Harry příkře a ze všech sil se snaží potlačit představy, které se mu začínají odehrávat v hlavě. Právě teď je opravdu nepotřebuje. Ani kdykoliv jindy.

„Proč ne?“ popichuje ho Sophie. „Je to některý Weasley? Jsem to já? Je to Draco?“

„Ne!“ vyhrkne Harry o dost hlasitěji, než je nutné. Zákazník, který si prohlíží boty, se k nim se zájmem obrátí a Sophie v sobě dusí smích.

„Je to Draco, že jo? No jasně,“ řekne tiše a pokývá hlavou.

„Jestli to uslyší až nahoru, tak tě zabiju,“ mumlá Harry a znovu rozpačitě zčervená.

„Přes ten randál nemůže nic slyšet,“ mávne nad tím rukou Sophie. „Takže jsi měl erotický sen o Dracovi… co s tím budeš dělat?“

„Nevím,“ řekne Harry, opře se o pult a rukou si prohrábne vlasy. „Nic. Nejspíš.“

„Moje rada je pořád ve hře,” připomene mu Sophie a hlasitěji dodá: „Tyhle máme v červené nebo v černé, pane!“ Zákazník se lekne a upustí botu na zem.

„Jo, ale to nepřipadá v úvahu,“ namítne chabě Harry. Potichu sleduje Sophii, jak zkušeně balí dva páry právě prodaných bot, a najednou mu něco dojde.

„Počkej,” řekne v okamžiku, kdy se za zákazníkem zavřou dveře. „Ty si nemyslíš, že já a Draco jsme spolu?”

Sophie zamrká. „Ehm, ne. Měla bych? A jste?“

Harry zasténá. „Ne. Nejsme, to jenom že… musím ti něco říct.“

Když zrovna neobsluhuje zákazníky, Harry Sophii šeptem do nejmenšího detailu vylíčí, co se tehdy večer dozvěděl od Rona a Hermiony. Celou dobu ho pozorně poslouchá, tváří se zamyšleně a když je obchod konečně zase prázdný, obrátí se k němu s rukama v bok.

„Kecy,“ řekne rozhodně.

„Jak to myslíš?“ opatrně se zeptá Harry.

„No, ani se nedivím, že se ti zdají podivné sny, když se ti tohle všechno honí hlavou!“

„Takže myslíš, že to nic neznamená?”

Sophie pokrčí rameny. „Já nevím, Harry. Na tyhle věci nejsem kdovíjaký odborník. Ale myslím, že by sis s tím neměl lámat hlavu. Chci tím říct… přece kdybys byl do někoho zamilovaný, věděl bys to, nebo ne?“

Harry dlouze, úlevně vydechne. „Samozřejmě, že ano.“

“Musíš si přestat myslet, že tě někdo jiný zná líp než ty sám,” pronese Sophie. A protože se znovu otevřou dveře, kterými dovnitř pronikne ledový vítr, dodá: „Dobré odpoledne, madam!”

„Jasně,” souhlasí Harry, ale nemůže přestat myslet na to, že by to vůbec nebylo poprvé.

 

1 Při překladu mě to zaujalo, tak jsem googlila a narazila na tuhle stránku: https://www.spanekjakolek.cz/co-o-nas-rika-spankova-poloha/. Popis člověka, který spí právě v poloze hvězdice: velkorysý, věrný, který dovede nezištně pomoci v nouzi. Umí lidem naslouchat. Sám je ale uzavřený a neužívá si pozornost okolí. Právě takový je Harry v téhle povídce. Možná je to náhoda, ale spíš mi připadá, že autorka s takovými detaily pracuje.

2 Několik čísel tohoto čtvrtletníku opravdu vyšlo, vydávala ho IQA (Mezinárodní asociace famfrpálu): https://issuu.com/quidditchquarterly

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: 5. prosince – Síla sugesce Od: Zakuro - 22.10. 2022
Musím říct, že Sophie je úžasná ???? :D

Re: 5. prosince – Síla sugesce Od: kakostka - 05.12. 2020
Sophie je má na očích nejvíc... tak ji to nenapadlo, ale Harry už to má v hlavě a fantazie pojede... obávám se, že už je pozdě. Draco bude taky větřit, to je jasný....

Re: 5. prosince – Síla sugesce Od: marci - 05.12. 2020
Hm, kdyby byl (podle Sophie) Harry do někoho zamilovaný, věděl by to. Jasněěě, jen by se právě nesměl nacházet na břehu moře popření. A nesměl by to být Harry :D Je pěkné, jak se ta dívčina před obchodem nachází v každé kapitole - naprosto mimochodem, i kdyby zmíněná jen jednou větou. Vážně jsem zvědavá :) Moc děkuji, těším se na zítřek :)

Re: 5. prosince – Síla sugesce Od: Jimmi - 05.12. 2020
Dozvieme sa prečo je Draco takýto? Kedy sa "polepšil"? trošku je až moc k zulíbaní... Ďakujem krásne za preklad a idem si urobiť horkú kávu, keď už nemám čokoládu.

Re: 5. prosince – Síla sugesce Od: Jacomo - 05.12. 2020
Ach, tak jsem se u toho vánočně a slashově naladila, že jsem si šla přečíst Koledníky :-) Ti dva jsou prostě skvělý pár. Harry by měl dát na Sophiinu řadu :-) Díky za další střípek!

Re: 5. prosince – Síla sugesce Od: denice - 05.12. 2020
Draco má volný den a přesto ráno vstane a donese kolegům horkou čokoládu? A třeba jednu i děvčeti s psíkem? Časy se mění :-) Nejdřív se mi zdálo, že Sophie se trochu moc vyptává (ve většině ff je na to odbornice Hermiona), ale zdá se, že ví, kam až může zajít. Díky.

Re: 5. prosince – Síla sugesce Od: ester - 05.12. 2020
Sophia je zlata, ze sa ho snazila upokojit. Ale myslim si, se Harry ma uz rozbehnute myslienky a tie uz asi nevie skrotit :)

Prehľad článkov k tejto téme:

Saras_Girl: ( holloway )25.12. 202025. prosince – Pojďte dál
Saras_Girl: ( holloway )24.12. 202024. prosince – Šance
Saras_Girl: ( holloway )23.12. 202023. prosince – Nic nečekaného
Saras_Girl: ( holloway )22.12. 202022. prosince – Pod bodem varu
Saras_Girl: ( holloway )21.12. 202021. prosince – Nebraň se tomu
Saras_Girl: ( holloway )20.12. 202020. prosince – Na vrcholu
Saras_Girl: ( holloway )19.12. 202019. prosince – Nedívej se zpátky
Saras_Girl: ( holloway )18.12. 202018. prosince – Umění popírat
Saras_Girl: ( holloway )17.12. 202017. prosince – Bezpečné místo
Saras_Girl: ( holloway )16.12. 202016. prosince – Zažít NUDU
Saras_Girl: ( holloway )15.12. 202015. prosince – Někdy je lepší nevědět
Saras_Girl: ( holloway )14.12. 202014. prosince – Ostrá výměna
Saras_Girl: ( holloway )13.12. 202013. prosince – Let
Saras_Girl: ( holloway )12.12. 202012. prosince – Řád věcí
Saras_Girl: ( holloway )11.12. 202011. prosince – Tvrdohlavý a tvrdohlavější
Saras_Girl: ( holloway )10.12. 202010. prosince – Pád
Saras_Girl: ( holloway )09.12. 20209. prosince – Ve vzduchu je láska
Saras_Girl: ( holloway )08.12. 20208. prosince – Jen na chvilku
Saras_Girl: ( holloway )07.12. 20207. prosince – Jako ryba na suchu
Saras_Girl: ( holloway )06.12. 20206. prosince – Papír a provázek
Saras_Girl: ( holloway )05.12. 20205. prosince – Síla sugesce
Saras_Girl: ( holloway )04.12. 20204. prosince – Za kulatým oknem
Saras_Girl: ( holloway )03.12. 20203. prosince – Kabáty a koledy
Saras_Girl: ( holloway )02.12. 20202. prosince – Co je moc, to je moc
Saras_Girl: ( holloway )01.12. 20201. prosince – Některé věci se nemění
. Úvod k poviedkam: ( holloway )30.11. 2020Musíme si pomáhat - Úvod