Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Musíme si pomáhať

6. prosince – Papír a provázek

Musíme si pomáhať
Vložené: holloway - 06.12. 2020 Téma: Musíme si pomáhať
holloway nám napísal:

Musíme si pomáhat

Originál: https://archiveofourown.org/works/1210501/chapters/2474869

Autor: Saras_Girl     Překlad: holloway     Beta: Violeta     Kontrola kvality: LadyF

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Výzva #6 – ozdobený stromeček

6. prosince – Papír a provázek

Ráno je Harry o dost vyrovnanější. Přispěla k tomu kombinace úspěšného dne v obchodě, vydatného spánku a Sophiiny celkem smysluplné rady. Včera večer při hraní deskovek dokonce dokázal potlačit své přecitlivělé chování vůči Dracovi. Vždycky se považoval za přehnaně soutěživého, ale to, jak se sám na sebe naštve Draco, když s ním prohrává, je neuvěřitelná zábava.

Vstane časně, rozsvítí lampy a co nejtišeji si připraví čaj. Je příliš brzy zabývat se něčím vážným, a tak se uvelebí na pohovce, rukama obejme horký hrneček a nechá myšlenky volně plynout. Mávnutím ruky rozsvítí vánoční stromeček a usměje se, když pokoj ozáří pestrobarevná světýlka. Pokaždé, když se na stromek podívá, si vzpomene na to, jak ho poprvé zdobili s Dracem. Draco Malfoy nikdy nezdobil vánoční stromeček, dokud nezačal bydlet s Harrym. Ten tomu nejprve nemohl uvěřit, ale když mu Draco vysvětlil, že vánoční výzdobu u nich doma měli na starost domácí skřítkové, přišlo mu to smutné. V Zobí ulici ­chtěl Dudley pokaždé se stromečkem ‚pomáhat’, ale obvykle ho to přestalo bavit poté, co pověsil první dvě ozdoby. Většinou tak tenhle úkol zbyl na Harryho a on to miloval.

Zpočátku se do toho Draco moc nehrnul, ale rychle ho pohltil rituál hledání dokonalého stromku, dokonalého místa, kam tento dokonalý stromek umístit, a dokonalé kombinace pestrobarevných ozdobiček1, světýlek a řetězů tak, aby pokoj vypadal dokonale slavnostně. I tak stále brblá a stěžuje si, když Harry trvá na tom, že budou zdobit co nejdříve. Nedokáže tím ale zakrýt skutečnost, že miluje mít hezky nazdobený vánoční stromeček, a Harry z toho má velkou radost.

Draco navíc důsledně sbírá opadané jehličí, vzpomene si Harry vděčně, když se bosky vydá přes pokoj přerovnat balíčky pod stromečkem. Je jich tam zatím jen pár, ale bez dárků by to nebyl žádný vánoční stromek, takže Harry pokaždé koupí pár maličkostí dopředu. Zabalí je, jak nejlépe dovede, do lesklých papírů a naskládá je pod větve. Na Victorii tam čeká šachová souprava, protože z ní roste nadějná šachová mistryně, kreativní Teddy dostane výtvarné potřeby a Andromeda nový klobouk, protože těch podle ní není nikdy dost.

Harry balíčky pečlivě upravuje, aby vypadaly co nejlépe – narovnává jmenovky a vyhlazuje záhyby na nedbale nalepené izolepě. Při práci si tiše brouká a… ano, je to zase ta zatracená koleda. Usměje se, na chvíli se posadí na paty, vdechuje vůni jehličí a šťastně pozoruje zářící světýlka. Vánoce se blíží a už brzy budou všechny tyhle dárečky mít nové majitele.

Jsou ale lidé, kteří nedostanou vůbec žádný dárek, uvažuje zamračeně. Pomalu se zvedne, přejde k oknu, rukama se opře o zahnutý parapet a přitiskne nos na chladné sklo. Dívku dokáže rozeznat, i když je venku ještě napůl tma. Sešle na ni další ohřívací kouzlo a vrátí se na pohovku, ledové nohy složí pod sebe a zamyslí se.

Dívka i pes spí, když Harry o hodinu později vyjde z obchodu. Nejsou vzhůru, ani když se vrací s velkým měkkým balíkem pod paží. Vejde do bytu a shání se po balicím papíru. Draco zvědavě vzhlédne od novin, ale na nic se nezeptá. Harry vytáhne z balíku tlustý červený svetr, zabalí ho do lesklého stříbrného papíru a ováže provázkem. Nakonec na papírovou jmenovku napíše:

Dívka s krásnými vlasy

Přední schodiště

Prvotřídní potřeby pro famfrpál

Příčná ulice

Londýn

Opatrně zastrčí kartičku pod provázek a usměje se. Připadá si trošku jako profesorka McGonagallová.

„Koupil jsi té dívce dárek,“ prohodí Draco.

„Ani slovo, pokud si nechceš promluvit o tvé šále,“ varuje ho Harry a Draco pevně semkne rty.

Harry na něj pobaveně pohlédne a uleví se mu, že už se v jeho přítomnosti necítí divně. Ani trochu. No dobře, při pohledu na Dracův úsměv se lehce zachvěje, ale to může být taky tím, že oheň v krbu skoro vyhasnul. Balíček vezme s sebou dolů do obchodu a vyčkává, než dívka zvedne do náruče psa a vydá se ke stánkům na trhu. Potom vyběhne ven a položí ho na dlažbu.

Hned o další pauze, kdy nemusí obsluhovat zákazníky, spěchá k oknu. Potěšeně pozoruje, jak dívka zamyšleně čte jmenovku, roztrhne balicí papír a na klín jí vypadne svetr. Rukou přejede po měkké vlně a rozhlédne se provinile kolem sebe. Kouše se přitom do spodního rtu, jako by přemýšlela, jestli je dárek vážně pro ni. Ještě jednou zvedne jmenovku a pozorně si ji prohlíží. Potom se otočí a zadívá se na okno vedoucí do obchodu.

„Sakra,“ zamumlá Harry a uteče z dohledu.

Draco, který zrovna leští pult včelím voskem, se rozesměje.

Když se Harry znovu odváží připlížit k oknu, dívka má svetr na sobě.

„Oblékla si ho,“ sdělí Dracovi vítězoslavně.

„A co jsi čekal, že s ním udělá?“

Harry pokývá hlavou. „Je jí trochu větší, ale myslím, že se jí líbí!“

Dívka teď sedí trochu vzpřímeněji a dlouhé vlasy jí spadají přes pruhovanou šálu až na červený svetr. Vypadá, že se nemůže rozhodnout, jestli se má usmát nebo dál podezíravě sledovat okolí. Po chvilce zvítězí úsměv a uvnitř obchodu se usměje i Harry.

Pejsek vyleze ze spacáku, aby prozkoumal novou věc, a čenichá kolem ní. Má pootevřenou vousatou tlamičku, ze které mu čouhají zuby, a vypadá skoro jako by se usmíval. Bílo-hnědou srst má rozcuchanou a jeho strnulé pohyby Harrymu napoví, že nebude tak mladý, jak si myslel. Přesto vesele poskakuje kolem své paničky a trojúhelníkové uši mu přitom plandají až přes oči. V tom si Harry na tvorečkovi něčeho všimne.

„Ten pes má jen tři nohy!“ vyhrkne, odvrátí se od okna a upřeně Draca pozoruje.

„Já vím,“ odpoví Draco, aniž by přestal cídit pult.

„A nenapadlo tě to zmínit?“

Draco vzhlédne a obočí má tázavě zdvižené. „Co přesně tě fascinuje na zvířatech, kterým něco chybí?“

Harry se pokusí o úšklebek, ale potom si uvědomí, že Draco ho má přečteného, a otočí se zpátky k oknu.

„Nevím,“ přizná, ale v jedné věci má jasno. Tenhle třínohý pes bude taky potřebovat dárek.

 

1 Ohledně tohoto slova proběhl náš jediný „střet“ s Violetou. Použila jsem slovo baňky, ale vrátil se mi komentář: „Toto slovo by ŽÁDNÝ PRAŽÁK NIKDY NEPOUŽIL, ale LadyF ho taky furt říká, zřejmě nějaká vaše společná východní deformace“, hlasovaly jsme, Violetu jsme přehlasovaly, ale v rámci srozumitelnosti textu pro celou republiku jsem se sebezapřením použila ozdobičky (kouličky nepřicházely v úvahu!)

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: 6. prosince – Papír a provázek Od: Zakuro - 22.10. 2022
Aaaa každé vánoční ozdobě říkám baňka... Klidně to může mít tvar veverky a je to pro mě baňka na stromeček xD Harry mi tady trochu připomněl psa. Jak koukal z toho okna jestli si holčina vezme ten svetr. Super kapitola. Díky

Re: 6. prosince – Papír a provázek Od: Gmajlcz - 16.10. 2022
Ozdobicky jsou děs, vážně lidi v Praze neznají baňky? A jak tomu říkají?

Re: 6. prosince – Papír a provázek Od: Vaclelsa - 27.01. 2021
Taky musím souhlasit s baňkami. :) Nedokážu si představit, že by se tomu mělo říkat jinak. Je to úžasná povídka:)

Re: 6. prosince – Papír a provázek Od: Jimmi - 06.12. 2020
Prečítané ešte pri obedňajšej prechádzke so psom, keď na chvíľu vykuklo slnko. Ešteže sú všetci zalezení, inak by sa čudovali, že sa tak priblblo usmievam... krásna kapitola, ale dostal ma záverečný dialóg: „Co přesně tě fascinuje na zvířatech, kterým něco chybí?“ Ďakujem

Re: 6. prosince – Papír a provázek Od: ester - 06.12. 2020
Harry sa nejako rychlo ukludnil. Pobavila ma otazka o fascinacii zvierat, ktorym nieco chyba:)

Re: 6. prosince – Papír a provázek Od: Violeta - 06.12. 2020
Tady jsme se fakt zasmály :D, tyhle záležitosti jsou vždycky na překladu největší zábava. Ale já tedy od počátku hlasovala pro vánoční ozdobičky/ozdoby - baňky mě doteď děsí, přestože jsem si už po letech soužití s LadyF dokázala trochu zvyknout na kobzole a a cukle :D
Re: 6. prosince – Papír a provázek Od: marci - 07.12. 2020
Vy jste úžasné - kobzole a cukle, to jsem v životě neslyšela :D Podotýkám, že z baněk na stromku mám osypky, i když už jsem si díky "východnějším" čarodějkám zvykla. Mně to asociuje "baňky a křivule" - prostě alchymistická laboratoř ideálně magistra Kellyho. Na plzeňsku se věší na stromek vánoční koule, kouličky, prostě ozdoby. Nevidíme v tom nic nemravného - ale to nevidíme ani u vošouchů, že? ;) Díky moc, holky :)
Jisteze banky! A kobzole s cuklemi by se klidne taky mohly v nejakem prekladu objevit, my, co pochazime z vychodu a ted zijeme pod Prahou, se pak hned citime uplne jako doma :))

Re: 6. prosince – Papír a provázek Od: denice - 06.12. 2020
Rozsvícený stromek, pod ním dárky, pohodlná pohovka, horký čaj, to je pravá vánoční atmosféra. Tlustý červený svetr jistě dokonale ladí s Dracovou šálu. Jsem zvědavá, jaký dárek dostane třínohý psík. Na baňkách by mě nic nezarazilo, to bude asi tou společnou východní deformací, a na ozdoby na stromek bych slyšela taky :-) Díky.

Re: 6. prosince – Papír a provázek Od: kakostka - 06.12. 2020
Mno, hlasuju pro ozdobičky, kouličky a koule se říkají, když se mluví o konkrétním druhu... a to ještě ve spojení vánoční. baňky se říkají málo a mně to zní divně, právě proto, že máme i jiné tvary než koule... Harry se uklidňuje, to je dobře... svetr zabral, jen bych čekala, že už si s ní promluvil, v té zimě to musí být děsné, je tam furt, kde se myje, kam si chodí odskočit... a pes má 3 nohy... Děkuju za překlad.

Já naprosto souhlasím s baňkami! (A s tím, že pražský výraz "kouličky" je úplně hrozný :))
Re: 6. prosince – Papír a provázek Od: marci - 07.12. 2020
Pardon - ten výraz není pražský! Na plzeňsku se to používá také :)

Prehľad článkov k tejto téme:

Saras_Girl: ( holloway )25.12. 202025. prosince – Pojďte dál
Saras_Girl: ( holloway )24.12. 202024. prosince – Šance
Saras_Girl: ( holloway )23.12. 202023. prosince – Nic nečekaného
Saras_Girl: ( holloway )22.12. 202022. prosince – Pod bodem varu
Saras_Girl: ( holloway )21.12. 202021. prosince – Nebraň se tomu
Saras_Girl: ( holloway )20.12. 202020. prosince – Na vrcholu
Saras_Girl: ( holloway )19.12. 202019. prosince – Nedívej se zpátky
Saras_Girl: ( holloway )18.12. 202018. prosince – Umění popírat
Saras_Girl: ( holloway )17.12. 202017. prosince – Bezpečné místo
Saras_Girl: ( holloway )16.12. 202016. prosince – Zažít NUDU
Saras_Girl: ( holloway )15.12. 202015. prosince – Někdy je lepší nevědět
Saras_Girl: ( holloway )14.12. 202014. prosince – Ostrá výměna
Saras_Girl: ( holloway )13.12. 202013. prosince – Let
Saras_Girl: ( holloway )12.12. 202012. prosince – Řád věcí
Saras_Girl: ( holloway )11.12. 202011. prosince – Tvrdohlavý a tvrdohlavější
Saras_Girl: ( holloway )10.12. 202010. prosince – Pád
Saras_Girl: ( holloway )09.12. 20209. prosince – Ve vzduchu je láska
Saras_Girl: ( holloway )08.12. 20208. prosince – Jen na chvilku
Saras_Girl: ( holloway )07.12. 20207. prosince – Jako ryba na suchu
Saras_Girl: ( holloway )06.12. 20206. prosince – Papír a provázek
Saras_Girl: ( holloway )05.12. 20205. prosince – Síla sugesce
Saras_Girl: ( holloway )04.12. 20204. prosince – Za kulatým oknem
Saras_Girl: ( holloway )03.12. 20203. prosince – Kabáty a koledy
Saras_Girl: ( holloway )02.12. 20202. prosince – Co je moc, to je moc
Saras_Girl: ( holloway )01.12. 20201. prosince – Některé věci se nemění
. Úvod k poviedkam: ( holloway )30.11. 2020Musíme si pomáhat - Úvod