Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Musíme si pomáhať

8. prosince – Jen na chvilku

Musíme si pomáhať
Vložené: holloway - 08.12. 2020 Téma: Musíme si pomáhať
holloway nám napísal:

Musíme si pomáhat

Originál: https://archiveofourown.org/works/1210501/chapters/2474869

Autor: Saras_Girl     Překlad: holloway     Beta: Violeta     Kontrola kvality: LadyF

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Výzva #8 – procházka ve sněhu

8. prosince – Jen na chvilku

Když se Harry probere po další noci plné přerušovaného spánku a znepokojivých snů, není po dešti ani památky. Ve chvíli, kdy Draco a Sophie pouští dovnitř první zákazníky, září už na obloze zimní slunce a Harry mu nedokáže odolat, pořádně se nabalí proti vlezlému chladu, nasype snídani Oolongovi a vyrazí ven. Vymění si přání dobrého rána s Nishou a vydá se po namrzlých dlažebních kostkách směrem k Děravému kotli.

Jakmile ho pohltí shon ranního Londýna, splyne s davem chodců a nechá se jím unášet. Ví o parku nedaleko vchodu do Příčné ulice a z neznámého důvodu zoufale zatouží vidět stromy a sníh, který ještě nestihl roztát do šedivé břečky. Cesta tam mu připadá delší, než si pamatuje. Možná i kvůli tomu, že ulice jsou tak plné, že i když se stejně jako všichni kolem něj snaží pospíchat, přijde mu, že se vlastně vůbec nepohybuje.

Několik dalších minut ho dopředu postrkuje něco, co by se dalo popsat jako zažívací soustava ohromného monstra, které páchne cigaretovým kouřem, smaženým jídlem a směsí parfémů lidí okolo. Harry si tak může užívat mačkání, šlapání na nohy a dloubání loktů do žeber.

Sem tam mine dveře, u kterých se krčí ušmudlaná existence. Někdy mladá, jindy stará, někdy opile otupělá, jindy s jasnýma, vyděšenýma očima. Opakovaně se pokusí zastavit a nabídnout pár mincí, ale pokaždé je stržen davem a unášen dál. Než zahlédne bránu do parku a úspěšně se oddělí od proudu lidí, připomene si, proč tolik nesnáší město a jak klidná a bezpečná je Příčná ulice. A to i přes občasné chvíle nevlídnosti a nesnášenlivosti. Přemýšlí o Nishe, která se choulí se Sparksem ve spacáku, a pocítí zvláštní uspokojení. I dnes to pro ni bude těžké, ale ne tak, jako by to bylo tady.

„Příště se do toho pitomého parku přemístím,“ zamumlá si pro sebe, a protože se akorát rozsvítí zelená, vydá se přes ulici.

Konečně je na místě a dlouze vydechne úlevou. Park je stejně krásný jako v jeho vzpomínkách. Pokrytý sněhem a námrazou je možná ještě krásnější než na jaře, kdy byla tráva jasně zelená, ve větvích stromů to šumělo a záhonky hrály živými barvami. Dnes jsou trávníky přikryté tenkou vrstvou sněhu a všechno ostatní je pokryto námrazou, která se v ranním slunci oslnivě blyští. Stromy bez listí vypadají jako mohutné holé kostry, ale díky tisícům ledových krystalků se třpytí příslibem naděje. Zeď parku je lemovaná stovkami jehličnanů, které hrdě tyčí své větve pokryté popraškem sněhu.

Harry kráčí dlouhými kroky po klikaté cestičce pořád dál, vdechuje chladnou vůni země a zmrzlé trávy a pokračuje, dokud neutichnou zvuky rušné ulice. Park v žádném případě není prázdný, ale lidi jsou tu tišší, tedy kromě občasných skupinek studentů. Harryho poblázněná mysl je za to vděčná. Většina kolemjdoucích vede na vodítku psa, který nadšeně vrtí ocáskem. Harryho napadne, že Sparks by to tady pravděpodobně miloval.

Když dorazí k dětskému hřišti, necítí už obličej, ale to mu nezabrání proklouznout vrzající brankou a posadit se na houpačku. Široko daleko nikdo není, ale i tak si připadá jako rebel, když rukama pevně uchopí studené řetězy, udělá krok zpátky, hluboce se nadechne a pořádně se odstrčí nohama. Ucítí známé zhoupnutí, zakloní se, v nejvyšším bodě oblouku pokrčí nohy a s každým pohybem vylétne výš a výš. Z chladného vzduchu mu trnou zuby a slzí oči, a tak jako v dětství uvažuje, jestli by se tentokrát dokázal přehoupnout až přes vršek.

Samozřejmě to nedokáže, ale dál se houpe, co nejvýše to jde. Užívá si pocit lehkosti a ten okamžik, než pokaždé klesne zpátky k zemi, a rozhodne se, že si při nejbližší příležitosti zajde zalétat. Je to hodně dávno, kdy byl naposledy.

Nakonec nechá houpačku zpomalovat, až dokud nešourá nohama po zemi, a zastaví. Promrzlý, ošlehaný větrem, ale nadšený, chvíli jen sedí a líně se pohupuje tam a zpátky. Potom si prohrábne rozcuchané vlasy a otře zamlžené brýle o kabát. Na chvíli měl pocit, jako by mu bylo osm a bylo to úžasné. Ne, že by se pokoušel sám sobě namluvit, že v osmi letech bylo všechno úplně úžasné – konec konců žil přece u Dursleyových – ale zároveň v té době byly věci nádherně jednoduché.

Osmiletý Harry nemusel rozhodně nikdy přemýšlet o věcech, které mu včera večer vnuknul Ron. Což je podle něj štěstí, protože i pro osmadvacetiletého Harryho je to dost výzva.

Zírá do dálky na zamrzlou fontánu a uvažuje nad věcmi, užitečnými i těmi ostatními, které mu kdo řekl. Hermiona mu pověděla, že je úplně mimo, ale ať si s tím neláme hlavu. Sophie naznačila, že Hermiona je cvok a měl by věřit především sám sobě. Nisha chybně skončila u prvního – velmi oblíbeného – závěru. Ron… Harry se zamračí. Ron rozvíjel teorii o chybějících zaklínadlech a naznačil, že problém je v Harryho hlavě a ne u ostatních.

Harry vzdychne, protože nic z toho mu samozřejmě nepomůže. Nic takového k Dracovi necítí, tím si je zcela jistý. Pokud nepočítá ty sny a ty určitě nepočítá. On a Draco jsou kamarádi, možná dokonce nejlepší kamarádi, a každý muž má přece právo bez vedlejších úmyslů koupit jinému muži rybu.

Harry se začne znovu houpat a roztržitě uvažuje, jestli je Oolong v pořádku a jestli si třeba nemyslí, že ho opustil.

Nechává kamarád kamaráda pojmenovat své zvíře? Uvažuje a potom zakroutí hlavou. Je mu jedno, co dělají ostatní. Takhle to dělají oni s Dracem a funguje to tak skvěle posledních deset let.

Popírání, říkala Hermiona. Není to zdravé, říkala.

Tohle není zdravé, pomyslí si Harry, ušklíbne se a prudce se odrazí. Já jsem v pohodě, on je v pohodě. Jsme v pohodě.

Se zavřenýma očima se zakloní, jak nejvíc si troufne, a nechá všechen ten zmatek odvát mrazivým větrem. Ještě chvilku mu bude osm let.


PP: Nebudete tomu věřit, ale byla to pro mě nejdelší kapitola…

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: 8. prosince – Jen na chvilku Od: ester - 10.12. 2020
Opisy a popisy boli krasne a poeticke, ale moja netrpezlivost sa bala, ze to bude iba isiel do parku a vratil sa. Nastastie prišlo v zavere k jeho dovodu, preco tam isiel a krasne sa trapil a rozmyslal. Mam rada ked hrdinovia takto laskyplne trpia :)

Re: 8. prosince – Jen na chvilku Od: Jimmi - 08.12. 2020
Podpísala by som sa pod Jacomin komentár, ale nechcela som vás spamovať mailami. Tá veta bola fakt výnimočná, bolo v nej všetko a hlavne, že si môže celý svet okolo trhnúť. Atmosféra na hojdačke neuveriteľná, (aj to mačkanie v dave som si vedela život predstaviť), takže krása. Chápem, že sa to muselo náročne prekladať, ale je v tom poézia... ako na rovinu, až takto skvelý preklad som nečakala. Je to fakt vymazlené, to sa pozná. Zase ma začínajú trápiť tie moje rýchlikové preklady... ach jaj. Ale ty máš betušky, mám sa na čo vyhovoriť :) Ďakujem krásne PS. Všímaš ako každý deň sa k tomu dostanem neskôr a neskôr? Desím sa kedy to vôbec nestihnem...
Re: 8. prosince – Jen na chvilku Od: holloway - 08.12. 2020
U těch popisů jsme s Violetou obě zešedly, tak jsme moc rády, že to stálo za to! Díky za krásný komentář a doufám, že ti v práci dají trochu klid, abys stíhala číst :-) Díky moc, Jimmi.

Re: 8. prosince – Jen na chvilku Od: kakostka - 08.12. 2020
Harry a jeho myšlenkové pochody:-))) dobré to bylo... a věřím, že si odpočinul. Nevím jak je napsaný originál, ale tobě se to podařilo podat tak, že ještě teď vidím, jak se Harry prochází parkem, vidím holé koruny stromů, sníh, chodce, kteří ho míjejí, v dálce se smějou nějaké děti a Harry hloubá... Nisha, je dráždivá, člověku to nedá spát, že? jsem zvědavá co bude dál. Moc děkuju za krásnou kapitolu, klouzala jak satén na holé kůži:-)
Re: 8. prosince – Jen na chvilku Od: holloway - 08.12. 2020
Ano, Harry si trošku provětral hlavu, už to potřeboval. Já si při tom popisu přeju, aby už napadnul sníh a aspoň chvíli vydržel ležet, abych stihla aspoň dojít do parku jako Harry :-) Nisha...vryla sa Harrymu hodně pod kůži, tak snad s její situací brzy něco udělá. Díky za milý komentář, kakostko.

Re: 8. prosince – Jen na chvilku Od: marci - 08.12. 2020
Verim, ze se Ti kapitola neprekladala snadno, ale na lehkosti a krase prekladu to znat opravdu neni. Moc dekuji ????
Re: 8. prosince – Jen na chvilku Od: holloway - 08.12. 2020
Tak to jsem ráda, že se to dobře četlo :-) Děkuju za komentář, marci

Re: 8. prosince – Jen na chvilku Od: denice - 08.12. 2020
Pro tebe nejdelší kapitola, ale myslím, že je svým způsobem kouzelná. Zdánlivě se nic nedělo, Harry šel do parku. Jenže ten vír v jeho hlavě, zmatek, váhání, pokus sám sebe přesvědčit, že se nic neděje, naděje - co kdyby... a nakonec se prostě vrátí do času, kdy mu bylo osm, neměl trápení tohoto druhu, a nechá všechno plynout. Aspoň na chvíli. Díky.
Re: 8. prosince – Jen na chvilku Od: holloway - 08.12. 2020
Ano, ona ta kapitola je moc hezlá, líbí se mi, jak je (v originále) popsaná ta atmosféra parku. Člověk zatouží taky hned vyrazit ven. Jen si mohl po cestě sem tam aspoň pokecat s někým :-D Ale to by zase narušilo tu atmosféru a to, že si chtěl opravdu vyčistit hlavu... Díky za milý komentář, denice.

Re: 8. prosince – Jen na chvilku Od: Jacomo - 08.12. 2020
Věřím ti to, taky znám tyhle úryvky zdánlivě o ničem, které vůbec nejdou od ruky. Ale výsledek je úžasný, nádherný obraz seskládaný z okamžiků zastavených v čase, kdy je Harrymu konečně osm let a svět je nakrátko naprosto jednoduchý. A dnešní věta, co mě vzala za srdce - tedy dvě věty: Je mu jedno, co dělají ostatní. Takhle to dělají oni s Dracem a funguje to tak skvěle posledních deset let. ) Díky, holloway!
Re: 8. prosince – Jen na chvilku Od: holloway - 08.12. 2020
Tak jestli na tebe výsledek působil takhle, tak je to fajn a jsem spokojená :-) Vybrala jsi mou oblíbenou větu, je to takové motto povídky podle mě. Děkuju sovičko :-)

Prehľad článkov k tejto téme:

Saras_Girl: ( holloway )25.12. 202025. prosince – Pojďte dál
Saras_Girl: ( holloway )24.12. 202024. prosince – Šance
Saras_Girl: ( holloway )23.12. 202023. prosince – Nic nečekaného
Saras_Girl: ( holloway )22.12. 202022. prosince – Pod bodem varu
Saras_Girl: ( holloway )21.12. 202021. prosince – Nebraň se tomu
Saras_Girl: ( holloway )20.12. 202020. prosince – Na vrcholu
Saras_Girl: ( holloway )19.12. 202019. prosince – Nedívej se zpátky
Saras_Girl: ( holloway )18.12. 202018. prosince – Umění popírat
Saras_Girl: ( holloway )17.12. 202017. prosince – Bezpečné místo
Saras_Girl: ( holloway )16.12. 202016. prosince – Zažít NUDU
Saras_Girl: ( holloway )15.12. 202015. prosince – Někdy je lepší nevědět
Saras_Girl: ( holloway )14.12. 202014. prosince – Ostrá výměna
Saras_Girl: ( holloway )13.12. 202013. prosince – Let
Saras_Girl: ( holloway )12.12. 202012. prosince – Řád věcí
Saras_Girl: ( holloway )11.12. 202011. prosince – Tvrdohlavý a tvrdohlavější
Saras_Girl: ( holloway )10.12. 202010. prosince – Pád
Saras_Girl: ( holloway )09.12. 20209. prosince – Ve vzduchu je láska
Saras_Girl: ( holloway )08.12. 20208. prosince – Jen na chvilku
Saras_Girl: ( holloway )07.12. 20207. prosince – Jako ryba na suchu
Saras_Girl: ( holloway )06.12. 20206. prosince – Papír a provázek
Saras_Girl: ( holloway )05.12. 20205. prosince – Síla sugesce
Saras_Girl: ( holloway )04.12. 20204. prosince – Za kulatým oknem
Saras_Girl: ( holloway )03.12. 20203. prosince – Kabáty a koledy
Saras_Girl: ( holloway )02.12. 20202. prosince – Co je moc, to je moc
Saras_Girl: ( holloway )01.12. 20201. prosince – Některé věci se nemění
. Úvod k poviedkam: ( holloway )30.11. 2020Musíme si pomáhat - Úvod