Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Zasnúbení na Vianoce

3. 21.december

Zasnúbení na Vianoce
Vložené: Jimmi - 08.12. 2020 Téma: Zasnúbení na Vianoce
Jimmi nám napísal:
Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 3

21. december

Hermiona sa prebudí na zvuk tečúcej vody. Zastoná, prevráti sa na chrbát a potom sa podoprie o lakte. Ako na povel, sprcha sa zastaví. Vylezie z postele, vkĺzne nohami do svojich bielych huňatých papúč a prejde cez izbu, aby odhrnula závesy na okne. Prižmúri oči, chráni si ich rukou, kým sa neprispôsobia slnečnému svetlu, ktoré zaplavuje miestnosť.

Dvere do kúpeľne sa otvoria a ona sa otočí bokom, aby videla, ako sa Draco vynorí. Oblečené má tmavomodré rifle a zelené tričko s dlhým rukávom. Vlasy má stále vlhké a trčia mu každým smerom - pravdepodobne kvôli tomu, že si ich šúchal uterákom.

„Ahoj,” pozdraví ju.

„Dobré ráno,” odpovie a jemne sa usmeje. „Ako si sa vyspal?”

Pokrčí plecami. “Fajn. Mimochodom, chrápeš.”

Otvorí ústa v predstieranom urazení.

„Nechrápem,” hovorí obranne.

Uškrnie sa. „Totálne chrápeš.”

„Nechrápem,” zopakuje, menej istá, ale rovnako tvrdohlavá.

„Ach áno,” zasmeje sa a vyberie svoj prútik zo zásuvky stolíka pri posteli. „A ako by si to vedela, keď si sa nikdy nepočula ako spíš?”

Otvorí ústa, aby sa hádala, než ich zatvorí a prižmúri na neho oči. Draco sa znova uškrnie, arogantne žmurne a ona si prekríži ruky na hrudi.

„Ja nechrápem.”

Pretočí očami, zastrčí si prútik do zadného vrecka na rifliach.

„Ako povieš, Grangerová. Ako povieš.”

„Idem sa osprchovať,” oznámi a rýchlo zmení tému. „Chceš, aby sme sa stretli dole?”

Oči sa mu rozšíria. „A budem s nimi sám? Myslím, že nie. Počkám tu,” odpovie jej a zvalí sa znova na posteľ.

„Ako chceš,” pokrčí plecami a vytiahne oblečenie zo svojej skrinky.

O chvíľu neskôr, keď sa vynorí z kúpeľne a osuší si vlasy uterákom, zistí, že Draco je hlboko ponorený v muklovskej knihe, ktorú si priniesla so sebou. V skutočnosti až tak, že musí jeho meno zavolať dvakrát.

Napriek tomu svoj záujem popiera.

O chvíľu neskôr sa pridajú k zvyšku jej rodiny v jedálni na raňajky - francúzsky toast, mlieko a ovocný šalát - a aby prediskutovali dnešné plány.

X

„Úprimne, Grangerová, ako dlho môže trvať výber prekliateho vianočného stromčeka?” sťažuje sa Draco, keď ju nasleduje cez ďalší rad stromčekov.

Už pol hodinu nakupujú stromček a Hermiona ešte ten „vhodný” nenašla. To je ich úloha na dnešné popoludnie - nájsť stromček, priniesť ho domov, nechať ho osadiť a potom ho ozdobiť. A samozrejme, Grangerová musí byť tým najprieberčivým vyberačom stromčekov na celom tomto prekliatom svete.

„Žiadny z nich nebol dosť dobrý,” odpovedá sťažovaním sa.

„Boli v pohode, ty si proste cvok.”

Na to sa zastaví a on takmer do nej narazí, keď sa stočí tvárou k nemu.

„Už si niekedy vyberal vianočný stromček?”

„Nie-”

„Pretože si na to mal domácich škriatkov, však?”

Prižmúri pohľad a zastrčí ruky do vreciek. “Nie. Pretože strom je len strom, Grangerová.”

„Strom nie je len strom,” prie sa, na čo on zamrmle: „Ach, u Merlina, a je to tu...”

„Je za tým veda -”

„Veda,” neveriacky zopakuje.

“Áno. Musíš brať do úvahy výšku, váhu - či je ihličie dostatočne zelené, príliš zelené? Je dostatočne vlhký - je príliš vysušený?”

Chvíľu na ňu zíza. „Áno, si cvok.”

Chce odseknúť, ale vyruší ju Carolinin hlas.

„Tu ste, ľudkovia!” zapiští a prehodí ruku okolo Hermioných pliec. „No tak, Tyler už čaká v aute - kde je ten stromček?”

Draco sa uškrnie. „Tuto slečinka Zelený strom si nedokáže vybrať.”

Caroline sa zasmeje.

Hermiona na neho zazrie. „Možno, keby si sa po celý čas nesťažoval, mohli sme to tu prejsť oveľa rýchlejšie.”

„Možno, keby si nebola taká tvrdohlavá, mali by sme to už dávno za sebou,” odsekne.

„Už vám niekto povedal, že sa hádate ako starý manželský pár?” diví sa Caroline.

„Pár” sa na seba v rozpakoch pozrie a Hermionine líca sa zafarbia do troch odtieňov ružovej, keď si spomenie, že tomu nie je tak dávno, čo presne toto tvrdila Ginny.

Draco sa uškrnie. “Raz alebo dvakrát.”

„Je to tak trochu rozkošné,” priznáva jej sesternica. „Teraz nájdite strom a poďme domov,” vyhlási.

Draco prikývne, otočí sa k rade stromov po svojej ľavici a vyberie prvý, ktorý mu padne do oka. „Tento. Berieme tento.”

Hermiona si povzdychne, kým súhlasí, chvíľu si ho prezerá.

„Takže bolo to také ťažké?” podpichne ju.

Zamračí sa na neho, keď ju hravo objíme okolo pliec. „Len sa ti pošťastilo.”

„Mhmm.”

X

Hneď po obede sa začína s ozdobovaním. Caroline a Tyler sa ponúknu, že sa postarajú o chodby a schody, Mary a George sa rozhodnú prevziať jedáleň a kuchyňu, Hermiona s matkou sa uspokojí s obývacou izbou a Jim požiada Draca, aby mu pomohol s verandou.

Potom, čo si oblečie bundu a obuje čižmy, kým Jim zhromažďuje vonkajšie svetlá a ozdoby, Draco odtiahne Hermionu nabok. „Si si istá, že je to dobrý nápad - tvoj otec a ja?”

„Áno, prečo nie?” spýta sa zvedavo.

Pokrčí plecami.

„Bude to v poriadku,” ubezpečuje ho. „Si v tomto dobrý, spomínaš?”

„V čom, v klamaní a podvádzaní?” zašepká.

„V hraní dokonalého snúbenca,” odšepká Hermiona. „Pozri, pravdepodobne ti položí niekoľko otázok, aby sa presvedčil, či sú tvoje úmysly úprimné - na ktoré odpovieš 'áno' a potom, ako ho poznám, začne rozprávať vtipy, pretože si myslí, že je zábavný. Smej sa jeho vtipom a dostaneš body za snaživosť.”

„Body za snaživosť, správne,” zamrmle viac pre seba ako pre kohokoľvek iného. Je nervózny. Žalúdok má stiahnutý a dlane sa mu začínajú potiť. Prečo je taký nervózny? Veď sa nemá čoho obávať.

„Len pokračuj v tom, čo už robíš, a budeš v pohode,” povie mu potichu.

O chvíľu sa predné dvere zatvoria a Draco zostáva vonku sám s jej otcom. Hermiona vie, že bude v poriadku - koniec koncov, je lepší v predstieraní, že tvoria pár, než ona. Ale napriek tomu je nejaká jej časť stále nervózna - skutočne vydesená, že sa náhodou preriekne a ich plán sa rozpadne.

Práve vešia girlandu nad krb, keď matkin hlas prenikne do jej myšlienok a sústredenia.

„Takže ty a Draco,” začne Helen a položí niekoľko pripináčikov na rímsu kozuba, „nie ste k sebe príliš láskyplní.”

Hermiona zažmurká a mierne sa odvráti. „Och, áno, hm ... stále si zvykáme na to, že sme to zverejnili.”

Helena prikývne. “Chápem.”

„Chcem povedať, že sme si už zvykli správať sa na verejnosti inak, chápeš?” vysvetľuje Hermiona, keď zatvorí oči, aby si v duchu vynadala, že túto časť nedomyslela. Čo ak jej otec položí Dracovi rovnakú otázku? Čo ak Draco neodpovie rovnako?

„Chápem, aké to môže byť divné,” odpovedá jej matka a mierne prikývne hlavou.

Hermiona si vydýchne, keď pokračuje vo vešaní dekorácií.

„Je to však také náhle, nemyslíš?” uvažuje Helen nahlas svojím najlepším uvoľneným hlasom. “Myslím, veľmi sa mi páči. Je milý, zdvorilý a šarmantný - nehovoriac o tom, ako dobre vyzerá. Ale ste spolu len niečo vyše roka a už plánujete svadbu.”

Hermiona zažmurká, zahryzne si do pery, kým sa stále snaží byť otočená chrbtom k svojej matke. „Viem, ani ja som tomu nemohla uveriť.”

„Nemyslíš si, že je to príliš skoro?”

Hermiona pokrčí plecami. „Nemyslím si, že nevyhnutne záleží na tom, ako dlho s niekým si, ale na tom, ako dobre ho poznáš a ako veľmi ho ... miluješ.”

Helena mlčky prikývne.

“Si šťastná?” spýta sa čoskoro potom. „Robí ťa šťastnou?”

“Ja - áno. Áno, robí ma šťastnou,” odpovedá. Cíti sa strašne, že klame, preto sa nedokáže prinútiť pozrieť matke do očí.

X

„Môžeš mi podať ten hák?” požiada Jim a natiahne ruku k Dracovi, ktorý sleduje rebrík, na ktorom práve Jim stojí.

„Jasne,” odpovedá  a urobí tak, ako sa mu povedalo.

“Vďaka.”

Nastane trápne ticho a Draco v duchu preklína fakt, že ho do tohto Grangerová nahovorila.

„Ty musíš byť neobyčajný mladík,” prehovorí Jim náhle bez toho, aby sa na neho pozrel.

Draco sa zatvári zmätene. “Čože?”

„Keď si získal srdce mojej Hermiony,” vysvetľuje jej otec. „Nepustí si tam len tak hocikoho, aby si vedel.”

„Viem, vďaka,” v rozpakoch prikývne Draco, kým si šúcha zátylok.

“Už roky jej hovoríme, aby poskytla ľuďom šancu spoznať ju, ale vždy sa príliš bála. Myslím, že to má niečo spoločné s tými hroznými rokmi na škole.”

Zažmurká. „Vy... vy o tom viete?”

Jim prestane robiť to, čo práve robí na streche, a pozrie sa na blondiaka stojaceho na verande. „Ty o tom vieš?”

Draco v duchu zahreší. „No, viem o tom niečo.”

Jim sa usmeje. „Musí byť do teba skutočne zamilovaná,” zasmeje sa a vráti sa k svojej práci.

Blondiak zažmurká a v rozpakoch sa presunie z jednej strany na stranu. „Áno.”

“A ty? Miluješ ju?”

Draco prikývne, rád, že sa konečne vrátili k niečomu, čo môže pohodlne hrať - pretože, popravde, rozprávanie o jej 'strašnej' minulosti je trochu znepokojujúce, vzhľadom na úlohu, ktorú v tom zohral.

„Áno.”

„A postaráš sa o ňu?”

„Postarám sa o ňu.”

Jim sa na neho úprimne pozrie.

“Ďakujem.”

Draco prikývne; nevie, čo iné má povedať.

X

Draco a Jim sa vrátia do domu pokrytí snehom. Hermiona vezme ich smiech ako dobré znamenie, keď pred vstupom do obývacej izby zhodia z pliec bundy. Všimne si na Dracovi zasnežené vlasy a ružové líca a nos. Skoro vyzerá rozkošne, pomyslí si.

„Ľudkovia, musíte mrznúť,” hovorí Helen. „Pôjdem postaviť na čaj.”

Jim pleskne Draca po chrbte a nasleduje manželku do kuchyne.

„Naozaj vyzeráš zmrznuto,” potichu hovorí Hermiona a kráča k nešťastne vyzerajúcemu Malfoyovi. Inštinktívne zdvihne ruku a opráši mu sneh z vlasov.

Hľadí jej do tváre a sleduje ju cez vlhké mihalnice. Vyzerá tak trochu ako anjel, však? Bledá, hladká, čistá pokožka ... tmavohnedé oči ako čokoláda... ružové, vláčne pery...

„Ako to šlo?”

Zažmurká a odtiahne sa od nej, aby si upravil vlasy - čím ich ešte viac rozstrapatí.

„Dobre.”

„Rozprávali ste sa?”

„Ako sa dalo čakať.”

„A...?” spýta sa nervózne, keď si hryzie pery.

Chvíľu na jej pery hľadí, potom odtrhne pohľad a pozrie sa na novozdobený vianočný stromček.

„Bolo to v pohode, Grangerová. Veď som to vravel.”

Hermiona sa usmeje.

„Ten stromček vyzerá dobre.”

Jej úsmev sa hrdo rozšíri. „Ďakujem. Mama umiestnila svetlá a stužky a ja robím gule...”

Uškrnie sa nad voľbou jej slov.

„Určite áno,” zamrmle.

Pretočí očami, než pokračuje. „Mám systém, takže som jediná, kto...”

Ako na zavolanie vojde Caroline do miestnosti. „Len to priznaj, Mini. Si príliš náročná, to je všetko.”

Hermiona si povzdychne. „Nuž...”

„Snažila som sa pred niekoľkými rokmi pomôcť,” začne jej sesternica, keď sa úsmevom otočí k Dracovi, „a ona zostala taká frustrovaná, že kým všetci spali, odzdobila celý stromček a začala odznova.”

Draco sa uškrnie, vševediaco si prezerá Hermionu.

„Nehovor.”

Aj jemu sa ušla poriadna dávka hádok s rovnako tvrdohlavou a neuveriteľne náročnou Grangerovou. A dnešné popoludnie sa tomu ani zďaleka nepribližovalo.

Hermiona si vydýchne, keď sa Helen vráti a všetkým povie, že čaj je pripravený.

„Vďakabohu,” zamrmle a potiahne Draca za sebou do kuchyne.

X

„Ono toto robí zakaždým,” zaškrípe Hermiona zubami, keď zdvihne jeden z vankúšov z postele a hodí ho na zem k ostatným.

„Ak sa mi nemôže vyrovnať, snaží sa nájsť nejaký iný spôsob ako ma ponížiť.”

Draco si povzdychne a prevráti oči, keď odtiahne pokrývky na svojej strane postele.

„Nemyslím si, že sa ťa zámerne snaží ponížiť, Grangerová.”

Hermiona sa na neho pozrie a založí si ruky v bok.

„Och? Tak prečo by sa s tebou podelila o všetky tie osobné, trápne príbehy?”

„Neboli ani zďaleka také trápne,” pripomenie, keď má na mysli jej zvyky pri zdobení počas sviatkov, na ktoré Caroline tak bez obalu upozorňovala. „Myslí si, že som tvoj snúbenec. Okrem toho, nie je to to, čo robí rodina? Delí sa o trápne príbehy?”

„Nuž, asi áno,” zamrmle a vylezie na posteľ. „Ale ona zachádza príliš ďaleko!”

Pokrúti hlavou a ľahne si. Pretiera si oči chrbtom rúk. „Pozri, Grangerová... daj jej pokoj. Niektorí ľudia by zabíjali, aby mali rodinu ako máš ty.”

Zažmurká a pozerá sa na neho skrz svoje vlasy. Ruky už položil vedľa seba, keď sa na ňu tiež pozrie. Rýchlo však odvráti zrak a zadíva sa na strop. Hermiona ticho leží, než sa načiahne k lampe na nočnom stolíku, aby ju zhasla.

„Prečo ti hovorí 'Mini'?” spýta sa náhle chrapľavým hlasom - pravdepodobne preto, že je už unavený.

Jemne sa zasmeje. „Keď sme boli mladšie, nevedela som povedať 'Miona'- zakaždým z toho bolo 'Mini',” vysvetľuje. „Proste tú prezývku neprestala používať.”

„Mohol by som si ju osvojiť.” Prakticky počuje, ako sa diabolsky uškrnie.

„Mohla by som ťa v spánku zabiť, ak to urobíš,” odsekne. „Čo môžem urobiť práve teraz.”

„Neodvážila by si sa. Potrebuješ ma.”

„Len ďalších päť dní.”


Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: 3. 21.december Od: marci - 09.12. 2020
Jimmi, to je tak krasny vanocni pribeh - presne neco takoveho jsem si potrebovala precist. Moc dekuji za dokonaly vyber :)

Re: 3. 21.december Od: solace - 08.12. 2020
Zdá sa, že náš čerstvo zasnúbený párik to zatiaľ zvláda v pohode a s prehľadom. Hermionina mama má pravdu, mali by sa k sebe správať láskyplnejšie, veď sú spolu ešte iba rok. Dúfam, že si to zoberú k srdcu a my dostaneme očakávaný prídel romantiky. Ďakujem za ďalšiu kapitolu, Jimmi.

Re: 3. 21.december Od: holloway - 08.12. 2020
Hmmm... jsem zvědavá, jestli si Hermiona vezme maminčinu poznámku k srdci a začne se chovat víc láskyplně :-) Zatím jim to pěkně vychází, první samostatné výslechy asi zvládli. Tak snad si je nevezme příšte do parády Caroline. A už se těším, na Hermioninu reakci, až ji Draco před rodinou poprvé osloví Mini :-D Díky za překlad, Jimmi.

Re: 3. 21.december Od: denice - 08.12. 2020
Zatím jim to vychází dost dobře, Draco je vážně dobrý, přesně jak říkal. Caroline byla docela milá. A šťourou kapitoly se stává Helen - prý nejste k sobě příliš láskyplní :-) Díky.

Re: 3. 21.december Od: Jacomo - 08.12. 2020
Ha, nějak nám oba měknou Niektorí ľudia by zabíjali, aby mali rodinu ako máš ty. Že by tohle byl důvod, proč Draco celkem ochotně souhlasil, že bude hrát Hermionina snoubence? Uvidíme. Každopádně děkuju za další kousek.

Re: 3. 21.december Od: margareta - 08.12. 2020
Inu, Draco je především chlap, donucený sdílet postel s osobou opačného pohlaví, navíc stejného věku a docela hezkou. Bylo by divné, kdyby ho nezačaly napadat hříšné myšlenky. Vůbec bych se nedivila, kdyby se rozhodl, že prostě využije situaci, na týden spojí povinnost se zábavou a nakonec si za odměnu vychutná ještě Avalon. Je přece Zmijozel, ne? Povídka se mi moc líbí! Taková uklidňující, čte se sama a chutná jako slaný karamel. Věčná škoda, že nemůže být denně! Děkuji, jimmi! Těším se na další kousek!

Re: 3. 21.december Od: Lupina - 08.12. 2020
Dnešní čokoládičku z adventního kalendáře jsem si užila. Děkuji!

Re: 3. 21.december Od: lenus - 08.12. 2020
Ooooch, chrochtam blahom... už aspoň draco začal pozerať na Mini a uvedomovať si, že stojí za druhý pohľad,,, budem sa tešiť na pokracko, diky jimmi :)

Prehľad článkov k tejto téme:

LoveBugOC: ( Jimmi )31.12. 20209. 31.december
LoveBugOC: ( Jimmi )26.12. 20208. 26.december
LoveBugOC: ( Jimmi )25.12. 20207. 25. december
LoveBugOC: ( Jimmi )21.12. 20206. 24. december 2/2
LoveBugOC: ( Jimmi )19.12. 20206. 24. december 1/2
LoveBugOC: ( Jimmi )18.12. 20205. 23 december 2/2
LoveBugOC: ( Jimmi )17.12. 20205. 23 december 1/2
LoveBugOC: ( Jimmi )15.12. 20204. 22.december 3/3
LoveBugOC: ( Jimmi )14.12. 20204. 22.december 2/3
LoveBugOC: ( Jimmi )12.12. 20204. 22.december 1/3
LoveBugOC: ( Jimmi )08.12. 20203. 21.december
LoveBugOC: ( Jimmi )05.12. 20202. 20.december
LoveBugOC: ( Jimmi )03.12. 20201. Prológ 2/2
LoveBugOC: ( Jimmi )01.12. 20201. Prológ 1/2
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )30.11. 2020Úvod