Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Musíme si pomáhať

13. prosince – Let

Musíme si pomáhať
Vložené: holloway - 13.12. 2020 Téma: Musíme si pomáhať
holloway nám napísal:

Musíme si pomáhat

Originál: https://archiveofourown.org/works/1210501/chapters/2474869

Autor: Saras_Girl     Překlad: holloway     Beta: Violeta     Kontrola kvality: LadyF  

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Výzva #13 – ledové ruce

13. prosince – Let

Harry se pomalu vyplíží z ložnice a cestou přes obývací pokoj se opatrně vyhýbá vrzajícím prknům v podlaze. On je sice vzhůru už nejmíň hodinu, ale venku je ještě tma a to poslední, co chce, je probudit Nishu, která spokojeně spí na pohovce se Sparksem schouleným u nohou. Není její chyba, že se mu do neklidné mysli vloudila myšlenka na ranní létání, která mu nedá spát. Obléká si kabát a už se vidí, jak letí s větrem o závod, a než sejde schody, málem se třese nedočkavostí.

Obchod je zalitý měsíčním svitem, a i když je tu sám, provinile se rozhlédne okolo a teprve potom se natáhne k držáku pro jeden z nových Nimbusů. O patro výš má naprosto vyhovující koště, ale tyhle nové krásné kousky ho lákají už několik dnů. Kromě toho už je unavený, jak se snaží odpovídat na otázky o koštěti, na němž vlastně doteď neseděl.

Je v podstatě životně důležité vzít ho ven na testovací let.

„Ani slovo Dracovi,“ zašeptá směrem k Oolongovi, který ho potichu sleduje.

Pevně sevře násadu koštěte a přemístí se. Za okamžik už stojí před tréninkovým hřištěm Puddlemerských spojenců. Díky Ginny, nynější hvězdné chytačce týmu, zná Harry vždycky aktuální heslo. Stojí ho to velkorysou slevu u nich v obchodě a slib, že se to nikdy nikdo nedozví. Na hřiště vchází chviličku po páté hodině, Nimbus má pod paží a pod nohama mu křupe zmrzlá tráva.

Nebe je jasné a sametově tmavé, jsou vidět hvězdy a kvůli absenci mraků Harry během chvilky necítí obličej ani ruce. Když nasedá na koště, klepe se zimou. Pořádně se odrazí od země a překvapeně vykřikne, protože koště okamžitě vyrazí k obloze. Četl sice, jak je tenhle model rychlý a výkonný, ale pocit, když koště z klidu doslova vystřelí do vzduchu, se nedá popsat žádnými slovy. Chvíli jen pomalu krouží a ledovýma rukama svírá násadu jako o život. Oči mu slzí a hrudník se mu svírá, protože ho proudící mrazivý vzduch okrádá o každý nádech. Jakmile si na koště zvykne a získá nad ním větší kontrolu, troufne si objevovat jeho drobné výstřednosti a tajemství a zvýšit rychlost, což je vzrušující. Jeho radostný smích pohlcuje noc a on stoupá ve spirálách stále výš a výš, prolétne brankou a střemhlav se vrhne dolů, těsně nad trávou košte vyrovná a pokračuje v letu.

Při honbě za imaginární zlatonkou mu hlavou bleskne myšlenka na Draca, ale potlačí ji. Na nevhodné pocity není prostor. Srdce mu teď buší spíš nadšením než úzkostí, všechno má pod kontrolou. Je Harry Potter, chytač Puddlemerských spojenců, právě se chystá chytit zlatonku a zajistit svému týmu vítězství. Zvedne ruku, natáhne po ní prokřehlé prsty a pevně ji sevře v dlani. S vítězně zvednutou rukou zamíří k zemi, kde se svižně, ale dost nešikovně skutálí z koštěte na trávu.

Přitiskne dlaně k obličeji a potom se rozesměje a roztáhne ruce. Plácne sebou na záda a je mu úplně jedno, že ho zmrzlá tráva škrábe na tváři a vlhne mu oblečení. Cítí se plný života a konečně je přesvědčený, že nový a ne zrovna levný Nimbus, stojí za každý svrček. Culí se tak moc, až ho bolí pusa, posadí se a přivolá k sobě koště. Musí ho otřít a vrátit tam, kam…

„Sakra.“

Harry zírá na škrábanec, který se táhne skoro po celé délce rukojeti. Nemá ponětí, kdy a jak se to stalo, ale je tam a je dost viditelný a bože, Draco z toho nejspíš nebude vůbec nadšený. Vzrušení z letu se rozplyne a Harry zamračeně zkoumá rozsah škod. Vada je jen kosmetická, ale je si jistý, že i dokonale opravené nabourané koště je pořád nabourané koště. Najednou si nepřeje nic jiného, než se vrátit v čase o hodinu zpátky, aby mohl svému minulému já doporučit, ať se na to vykašle a vrátí se radši zpátky do postele.

Zvedne se ze země, klepe se zimou a s těžkou hlavou se plahočí přes hřiště. Zpátky v obchodě vezme Nimbus nahoru a položí ho na víko od školního kufru, který má postavený u nohou postele. Svlékne si vlhké šaty a zaleze do postele pod deku. Bude to Dracovi muset říct, ale ještě je brzy. Možná by ho mohl obměkčit hrnek dobrého kafe.

**~*~**

Jestli kafe pomohlo, tak si Harry ani nedokáže představit, jaké by to bylo čelit Dracovu hněvu bez něj.

„Zešílel jsi? Podívej se na to!“ hořekuje zoufale a s přimhouřenýma očima zkoumá škrábanec na denním světle. „Jak se ti to vůbec povedlo?“

„Nevím,“ odpoví Harry, protože to není úplná lež. Rozhodne se, že o imaginárním famfrpálovém zápase Draco vědět nemusí. „Mrzí mě to. Odepíšeme ho ze skladu a já ho zaplatím.“

Draco ho probodne pohledem plným nefalšovaného rozčílení. „Nejde přece o peníze. Jde o to, že takhle nám ta zatracená košťata dojdou ještě před Vánocemi!“

„No vidíš. Na to jsem vůbec nepomyslel,“ vydechne Harry, svalí se na pohovku a rukama si mne obličej.

Draco frustrovaně zasténá a položí koště na kávový stolek. „Nemůžu tomu… Harry, ty idiote, k čemu jsou asi testovací kusy?!?”

„Testovací kus jsme nedostali,“ pronese Harry škvírou mezi prsty. „Pamatuješ? Volals k nim asi padesátkrát a pokoušel ses nějaký vymámit.“

„Jo vlastně,“ řekne Draco, zkříží ruce na prsou a naštvaně na něj zírá. Moc by to nepomohlo, ale Harry má nutkání se usmát. „Každopádně jde o to, že máme koště, které chce úplně každý, a nemůžeme ho prodat.“

Od krbu k nim dolehne tiché zachichotání. Harry tam stočí pohled a spatří Nishu, která je nevěřícně pozoruje přes okraj hrnku s kávou.

„Děláte si srandu?” zeptá se po chvíli. „Někdo zaplatí majlant za koště, na kterém doopravdy letěl Harry Potter.“

Harry rozpačitě svraští čelo, ale Draco se při té vyhlídce okamžitě rozzáří.

„To mi nedošlo. Výborný nápad!“

„Ne,“ namítne Harry chabě, ale ví, že to nemá cenu. „To tedy není.“

Draco znovu zvedne koště a usměje se. „Ano. Měli bychom ho vystavit do výlohy.“

Harry zaúpí. Je sice hrozně rád, že Draco vypadá zase šťastně, ale nemusí mu to dávat najevo.

„Vážně máme zapotřebí vydělávat na jméně Harry Potter?“ zeptá se unaveně.

„Pokud ti to vadí, peníze by se mohly dát na charitu,“ navrhne Nisha, přesune se blíž k ohni a přetáhne si rukávy červeného svetru přes ruce.

„Mohli bychom uspořádat dražbu,“ uvažuje Draco s rozzářenýma očima a začne koštětem pošťuchovat dovádějícího Sparkse.

„Vážně si nemyslím, že by dražba přilákala dost lidí,“ namítne Harry a obrátí pozornost ke svému hrnku s kávou.

Nisha se zasměje. „Když jsem sedávala před vaším obchodem, zaslechla jsem spoustu zajímavých informací. Myslím, že to nebude problém.“

„Ne, vážně?“ zeptá se Draco očividně pobaveně.

„Vážně,“ potvrdí Nisha a potutelně se usměje. „A ne všechny se týkaly Harryho.“

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: 13. prosince – Let Od: ester - 28.12. 2020
Draco je tu podaný ako nerves a frfloš, neskôr ako dobrý obchodník...

Re: 13. prosince – Let Od: kakostka - 14.12. 2020
Konečně se Harry proletěl, měl by to dělat častěji, odreaguje se a uleví se mu. Nisha má geniální nápad a Draco už to taky vidí. Ještě se podepíše ke škrábanci a je to v suchu... vyfotí se s výhercem a máme to doma. Jasně, že bude koště chybět v prodeji, ale bude to na charitu:-))) děkuju za překlad.

Re: 13. prosince – Let Od: denice - 13.12. 2020
„Ani slovo Dracovi,“ zašeptá směrem k Oolongovi, který ho potichu sleduje. - Další kouzelná kapitola, úplně chápu Harryho touhu na chvíli od všeho uletět a všechny zmatky nechat za sebou na zemi. Zdá se mi to, nebo se Draco rozčiluje zbytečně? Je to jedno koště, ne celá zásilka, a Harry navrhl, že si ho koupí, takže o peníze tu asi zase tolik nejde. Nisha má sympatický smysl pro obchod, myslím, že si ji kluci nechají. Díky.
Re: 13. prosince – Let Od: holloway - 13.12. 2020
Nojo, Harry si domluví, aby ho Oolong nenabonzoval a potom si to takhle pokazí sám... Draco vypadá, že se rozčiluje zbytečně, ale chápu ho, co když tohle bude to jedno koště, které se nedostane na zákazníka a ten jim pak dá špatnou recenzi? O peníze vážně asi nejde, jde o princip :-) vážně ho chápu. Díky za komentář, denice.

Re: 13. prosince – Let Od: Jacomo - 13.12. 2020
Tohle je nádherný střípek! Ne že by ty ostatní nebyly, ale tady jsem se naprosto ztotožnila s Harryho touhou letět až do nebe a nechat za sebou všechny otravné otázky, na které ani nechce znát odpověď. Jen pro ten vítr ve vlasech a mrazivé kapičky na tvářích... A ten konec je třešničkou na dortu - rozhodně chci slyšet nějaké zajímavé informace, které Nisha před obchodem zaslechla. Doufám, že na ně dojde :-)) Moc děkuju, holloway, Violetto a LadyF!
Re: 13. prosince – Let Od: holloway - 13.12. 2020
Taky mám tuhle kapitolu ráda, je taková na vyčištění hlavy. Připomíná mi to, když jdu v zimě pořádně vymrznout ven a potom se vrátím k teplému čaji domů :-) A líbí se mi Harryho marný pokus o uchlácholení Draca kávou. Že jsi to ty, Jacomo, tak prozradím, že i na ty drby dojde (k Harryho velké "radosti"). Děkuju moc za hezký komentář.

Prehľad článkov k tejto téme:

Saras_Girl: ( holloway )25.12. 202025. prosince – Pojďte dál
Saras_Girl: ( holloway )24.12. 202024. prosince – Šance
Saras_Girl: ( holloway )23.12. 202023. prosince – Nic nečekaného
Saras_Girl: ( holloway )22.12. 202022. prosince – Pod bodem varu
Saras_Girl: ( holloway )21.12. 202021. prosince – Nebraň se tomu
Saras_Girl: ( holloway )20.12. 202020. prosince – Na vrcholu
Saras_Girl: ( holloway )19.12. 202019. prosince – Nedívej se zpátky
Saras_Girl: ( holloway )18.12. 202018. prosince – Umění popírat
Saras_Girl: ( holloway )17.12. 202017. prosince – Bezpečné místo
Saras_Girl: ( holloway )16.12. 202016. prosince – Zažít NUDU
Saras_Girl: ( holloway )15.12. 202015. prosince – Někdy je lepší nevědět
Saras_Girl: ( holloway )14.12. 202014. prosince – Ostrá výměna
Saras_Girl: ( holloway )13.12. 202013. prosince – Let
Saras_Girl: ( holloway )12.12. 202012. prosince – Řád věcí
Saras_Girl: ( holloway )11.12. 202011. prosince – Tvrdohlavý a tvrdohlavější
Saras_Girl: ( holloway )10.12. 202010. prosince – Pád
Saras_Girl: ( holloway )09.12. 20209. prosince – Ve vzduchu je láska
Saras_Girl: ( holloway )08.12. 20208. prosince – Jen na chvilku
Saras_Girl: ( holloway )07.12. 20207. prosince – Jako ryba na suchu
Saras_Girl: ( holloway )06.12. 20206. prosince – Papír a provázek
Saras_Girl: ( holloway )05.12. 20205. prosince – Síla sugesce
Saras_Girl: ( holloway )04.12. 20204. prosince – Za kulatým oknem
Saras_Girl: ( holloway )03.12. 20203. prosince – Kabáty a koledy
Saras_Girl: ( holloway )02.12. 20202. prosince – Co je moc, to je moc
Saras_Girl: ( holloway )01.12. 20201. prosince – Některé věci se nemění
. Úvod k poviedkam: ( holloway )30.11. 2020Musíme si pomáhat - Úvod