Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Zasnúbení na Vianoce

5. 23 december 2/2

Zasnúbení na Vianoce
Vložené: Jimmi - 18.12. 2020 Téma: Zasnúbení na Vianoce
Jimmi nám napísal:
Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

PP. Uvedomujem si, že preklad jednej poživatiny spomenutej nižšie, je trošku pritiahnutý za vlasy, tak to len prejdite. Ale na vysvetlenie, je to u nás druh tak špecifickej značky, že jednak ho normálne nezoženiete a jednak je naozaj taký dobrý. A je to pripomienka na Miru, ktorej sa občas podarilo na zlet nejaké priniesť (s označením Originál). Jo a v angličtine bolo Beaver tails, čo sú doslova bobrie chvosty.

 

5. 23 december 2/2

“Nejdem,” vyhlási, založí si ruky na hrudi. Odmietne sa pohnúť zo svojho miesta na drevenej lavičke pred zamrznutým jazerom.

“No tááák,” snaží sa ho presvedčiť. “Je to ľahké! Pozri, Caroline s Tylerom tam už sú,” hovorí, ukazuje na pár, ktorý sa v kruhoch korčuľuje na ľade.

“Očividne im je jedno, že sa prepadnú cez ľad.”

“Neprepadnú sa cez ľad, je to dokonale bezpečné.”

“Oh? A potom čo tieto ostria?” spýta sa sarkasticky, keď nadvihne nohu. “Je to ako mať na spodku nôh nože.”

Pretočí očami, chytí ho za ruku a násilne ho vytiahne na nohy. Potkne sa, ale ona ho zachytí.

“Ja som sa musela ísť kvôli tebe lyžovať. Dlhuješ mi to.”

Zazrie na ňu. “Si diabol.”

O chvíľu neskôr s rukou prepletenou s jej, aby sa udržal na nohách, keď sa ona pohybuje po tom klzkom povrchu, sa jej pýta, ako to, že je v pohode s korčuľovaním, ale nie s lyžovaním.

“Keď sa korčuľuješ, ľahšie kontroluješ svoju rýchlosť.”

 

X

 

Je už poriadne po zotmení, keď sa Grangerovci plus jeden - technicky dvaja, s Tylerom - vracajú k zaparkovaným autám. V rovnakom čase obe, Hermiona aj Caroline, zbadajú na druhej strane ulice auto s nápisom Skalický trdelník.

“Trdelníky! Mini, trdelníky!” zapiští Caroline, schmatne sesternicu za ruku, keď ju začne ťahať cez ulicu.

Hermiona sa zachichoce, obzrie sa cez plece na Draca. “Chceš jeden?”

“Nie vďaka,” odpovedá, kvôli tomu, že v skutočnosti vôbec nevie, o čom hovorí.

“Áno, chceš. Aj tak ti jeden zoberiem.”

“Nie som si istý, či chcem vedieť, ako akýsi trdelník chutí.”

Pretočí očami.

“Budeš ho milovať,” hovorí, keď odbehne, aby dohonila sesternicu.

Tyler sa rozosmeje, povie mu, že má pravdu a že keď raz skúsi skalický trdelník, jeho život už nebude nikdy rovnaký.

Draco sa uškrnie. “Frustrujúce je, že ona má vždy pravdu.”

A naozaj, ukáže sa, že Draco má skalický trdelník rád.

X

“Takže si sa dnes dobre bavil?” spýta sa Hermiona, hlavne, aby prerušila mlčanie. Je to, ako keby, keď sú s inými ľuďmi - či už s jej rodinou alebo na verejnosti - sú v pohode, normálni. Ale keď zostanú sami, tak to vyzerá, ako keby z miestnosti vysali vzduch.

Pokrčí plecami, odhodí posledný vankúš na zem. “Nebolo to také hrozné.”

Uškrnie sa. “Klamár. Páčilo sa ti to.”

Pretočí očami, vylezie na posteľ pod prikrývky. “Ako povieš...”

“Videla som, ako sa usmievaš. Bavil si sa... priznaj to,” hovorí, založí si ruky na hrudi.

Vzdychne si, aj tak sa usmeje, keď nájde pohodlné miesto a pozrie sa na ňu.

“Fajn, bavil som sa.” Všimne si jej samoľúby výraz a zamračí sa “Netvár sa tak namyslene, Grangerová. Viem, že som nebol jediný, kto sa bavil,” pripomenie.

“Hej, to som nikdy nepopierala,” odpovedá, vylezie na posteľ vedľa neho. “Okrem toho, ja nie som Skruž.”

“Ani ja nie som Skruž.”

“Oh, vážne? Takže nie je pravda, že nenávidíš Vianoce?” spýta sa, pretočí sa nabok tvárou k nemu a podoprie sa na lakti, s očakávaním na neho hľadí.

Pretočí očami, pozrie sa na ňu. “Nie, vážne nie je pravda, že nenávidím Vianoce.”

“Potom prečo ich neoslavuješ?”

Zatne čeľusť, keď zíza do stropu. Pozná, že zaťala do živého - a kým by obvykle pokračovala, aby naň pritlačila, teraz začne cúvať.

“Prepáč, nemusíš to vysvetľovať...”

“Ja ich oslavujem. Len ich oslavujem sám,” odpovedá. “Darujem hračky a rôzne veci Svätému Mungovi a občas dostanem darček od niekoho, ak sa vyskytne príležitosť, ale neoslavujem ich so svojou rodinou.”

“Prečo nie?” spýta sa potichu, zvedavo. Ginny jej to už povedala - a hoci to už priznal - že nikdy nič cez Vianoce nerobí.

Pokrčí plecami. “V domácnosti Malfoyových Vianoce nikdy neboli dobrým obdobím. Priveľa alkoholu z matkinej strany, príliš kriku z otcovej, priveľa hádok medzi nimi. Tak som sa rozhodol, že najlepšie bude sa im jednoducho vyhnúť úplne.”

“Tak to si myslel minule, keď si povedal, že niektorí ľudia by za rodinu, ako je moja, zabíjali,” zašepká.

Usmeje sa, pozrie sa zboku na ňu.

“Nuž, nie doslova.”

X

 

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: 5. 23 december 2/2 Od: Lupina - 21.12. 2020
Ano, trdelník. Jedině ten od Miry. Hned jsem byla jinde, zasnila se... Díky, Jimmi.

Re: 5. 23 december 2/2 Od: Fluoris - 19.12. 2020
Skalický trdelník sa dostal už aj do Británie, tomu vravím úspech :D (prepáčte, prepáčte, prepáčte) veľmi milá, krátka ff, ďakujem za preklad a želám pekné sviatky :)

Re: 5. 23 december 2/2 Od: solace - 19.12. 2020
Trdelník, hi-hi, no dala by som si. Verím, že si Draco po ňom oblízal všetky prsty. Stále je to na dobrej ceste. Zdá sa, že sa začínajú zbližovať nielen po fyzickej stránke. Díky, Jimmi.

Re: 5. 23 december 2/2 Od: lenus - 18.12. 2020
Mnaaaam trdelník! To znie oveľa lepšie ako daky bobor :D diky moc, rada to čítam :)

Re: 5. 23 december 2/2 Od: margareta - 18.12. 2020
Lyžování a bruslení je velmi příjemné, ale úplně nejpříjemnější je ta chvíle, kdy si potom člověk zase vleze do svých pohodlných a teploučkých botiček! Trdelník je skvělý, pokud se jednomu hned po prvním kousnutí nerozpadne v rukách a nemá pak jeho úlomky včetně náplně i na botách. Draco se teď dobře baví; jsem zvědavá, jak daleko je odhodlán v té zábavě zajít a hlavně, jak se pak bude tvářit po svátkách. Čeká ho přece to vyčenžované rande s Avalon! Aby to současné flirtování s Hermionou nebral spíš jako tréning! Je to přece známý proutník, co sbírá ženské jako trofeje a jehož svědomí je ryze zmijozelské! Děkuji za hezké čtení, Jimmi! Těším se na další!

Re: 5. 23 december 2/2 Od: kakostka - 18.12. 2020
Koukám, že je to jak bobřík odvahy, nejdřív lyže, pak brusle... přímo adrenalinová jízda a to ještě před tím mrzli v divadle venku bez ohřívacího kouzla... zdá se, že se docela baví a ještě překonávají své hranice:-))) Jimmi, děkuju

Re: 5. 23 december 2/2 Od: Jacomo - 18.12. 2020
Já věděla, že musí existovat důvod, proč mě bruslení bavilo a lyžování ne. Líp se reguluje rychlost, to je ono! Nesnáším rychlou jízdu. :-))) Ale k příběhu - zdá se, že oba k sobě navzájem měknou. Copak se asi odehraje dál? Děkuju za překlad téhle části a těším se na další, Jimmi.

Re: 5. 23 december 2/2 Od: denice - 18.12. 2020
Skalický trdelník, co nosila Mira - kdo by ho nemiloval :-) Je jasné, že ani Draco nedokázal odolat a Karolína je mi hned sympatičtější;-) Díky.

Prehľad článkov k tejto téme:

LoveBugOC: ( Jimmi )31.12. 20209. 31.december
LoveBugOC: ( Jimmi )26.12. 20208. 26.december
LoveBugOC: ( Jimmi )25.12. 20207. 25. december
LoveBugOC: ( Jimmi )21.12. 20206. 24. december 2/2
LoveBugOC: ( Jimmi )19.12. 20206. 24. december 1/2
LoveBugOC: ( Jimmi )18.12. 20205. 23 december 2/2
LoveBugOC: ( Jimmi )17.12. 20205. 23 december 1/2
LoveBugOC: ( Jimmi )15.12. 20204. 22.december 3/3
LoveBugOC: ( Jimmi )14.12. 20204. 22.december 2/3
LoveBugOC: ( Jimmi )12.12. 20204. 22.december 1/3
LoveBugOC: ( Jimmi )08.12. 20203. 21.december
LoveBugOC: ( Jimmi )05.12. 20202. 20.december
LoveBugOC: ( Jimmi )03.12. 20201. Prológ 2/2
LoveBugOC: ( Jimmi )01.12. 20201. Prológ 1/2
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )30.11. 2020Úvod