Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Zasnúbení na Vianoce

8. 26.december

Zasnúbení na Vianoce
Vložené: Jimmi - 26.12. 2020 Téma: Zasnúbení na Vianoce
Jimmi nám napísal:
Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 8

26.december

Na druhý deň ráno vyjde Draco zo sprchy a nájde Hermionu, ako si balí kufor. Chvíľu ju sleduje; je to, ako keby bola vo svojom vlastnom malom svete. A asi aj je, dumá.

„Ideš niekam?” prehodí uvoľnene, hoci si je poriadne istý, že už na to pozná odpoveď.

Prikývne, stále je k nemu otočená chrbtom. „Došlo mi, že by sme mali odísť skôr. Nechcem sa vtierať o nič dlhšie, než musíme.”

Vzdychne si, dokráča za ňu. „Grangerka...”

„Neskúšaj to na mňa s Grangerkou, Draco. Všetkým som zničila Vianoce.”

Caroline zničila všetkým Vianoce. Všetko by dopadlo dobre, keby sme sa dokázali držať plánu.”

Pokrúti hlavou, stočí sa tvárou k nemu. Hnev v jej očiach je takmer desivý a to nie je vôbec namierený na neho. Hnevá sa na seba, pretože z toho viní seba.

„Ale ja som to začala. Začala som to tým, že som jej v prvom rade klamala. A potom som v klamaní jej a všetkým ostatným pokračovala... Bože, navymýšľala som si pre seba úplne falošný život, aby som si nepripadala tak prekliato úboho a kvôli čomu? Aby som sa cítila lepšie? Tak to sa teda zasrane podarilo, pretože sa teraz cítim fakt skvele,” vyštekne sarkasticky a stočí svoju pozornosť späť ku kufru.

Posadí sa na kraj postele, tvárou k nej, ale ona sa už na neho nepozerá.

„Nenávidia ma.”

„To nie je pravda. Je to tvoja rodina, nemôžu ťa nenávidieť,” jemne odpovedá. „Pozri, prečo jednoducho nezídeme dole, nedáme si niečo na raňajky a nezistíme, čo si všetci myslia a podľa toho budeme postupovať?”

Pokrúti hlavou. „Myslím, že by sme mali jednoducho odísť... len sa rozlúčiť a vydať sa na cestu.”

„Útek nikdy nič nevyrieši,” logicky namieta, vzhľadom na to, že očividne jasne neuvažuje.

„Vraví ten, čo už viac netrávi Vianoce so svojou rodinou, pretože sa bojí.”

Otvorí ústa, aby sa hádal, ale nemá to čím poprieť... a nedokáže ani nič nájsť. Pretože má pravdu. Nejako má zakaždým pravdu.

„Odchádzam, Draco,” zašepká, zapne kufor. „Buď ideš so mnou alebo sa môžeš neskôr odmiestniť.”

X

Všetci sedia v obývačke, keď oznámi, že odchádzajú. Jej otec číta noviny, matka pletie, Caroline s Mary listujú časopismi a Tyler s Georgeom sledujú telku.

Sotva ju vezmú na vedomie, takže sa otočí s posmešným „v poriadku”. Je prvou, kto opustí dom, ťahá za sebou svoj kufor.

Avšak Draco zaváha a otočí sa k jej rodine, keď podrží pootvorené dvere.

„Nechcela nikomu ublížiť,” povie im. „V skutočnosti jediné, o čo sa snažila, bolo urobiť vám radosť - každému jednému z vás. Nasadila si tak nemožne vysokú latku kvôli štandardom, ktoré ste pre ňu zjavne nastavili a tak príšerne sa desila toho, že vás všetkých sklame. Odohnať ju nikomu nepomôže. Možno by ste ju mali nechať žiť jej život namiesto toho, aby ste od nej po celý čas niečo očakávali.”

Potom odíde, zatvorí za sebou dvere. Pozrie sa na ňu po tom, čo seba a svoj kufor dostane do auta a načiahne sa, aby jej utrel slzu z líca. Tíško mu poďakuje, trhane, než sa vydá na dlhú cestu domov.

X

„Takže. S pravdou von,” vyhlási rozhodne Ginny.

Potom, čo vysadila Draca pred jeho bytom, šla domov, aby sa osprchovala, vybalila kufor a dala prať, než poslala sovu Ginny, aby jej dala vedieť, že je doma.

Stočila sa na gauči do klbka, aby si pozrela film z 1964 o Rudolfovi s červeným nosom, keď dostala list od Ginny, v ktorom stálo, aby prišla za ňou.

Takže teraz, o dve hodiny neskôr, je uprostred domu plného detí, ktoré sa stále vzrušene hrajú so svojimi vianočnými darčekmi a dospelých, ktorí sa zabávajú so svojimi vlastnými hračkami, kým dozerajú na deti. A až doteraz sa jej darilo vyhnúť sa tejto konkrétnej téme.

„S akou pravdou?” nechápavo sa spýta.

„Ako to šlo?”

„Bolo to v pohode.”

Ginny sa otočí, aby sa na ňu vážne pozrela. „Čo sa stalo?”

Hermiona si vzdychne, jej odhodlanie mierne zakolíše, keď si pritiahne nohy, aby sa na ne posadila.

„Spočiatku bolo všetko v pohode - vlastne skvelé. S Dracom sme spolu tak dobre vychádzali, že bolo takmer príliš ľahké všetkých presvedčiť, že sme skutočný pár.”

„Ale...?”

„Ale potom nás Caroline začula o všetkom sa rozprávať a splašila sa... všetkým to povedala. Takže som im musela povedať pravdu, ktorá... nuž, im zničila Vianoce.”

„Čože... to myslíš vážne? Čo je s tým dievčiskom? Prečo by to urobila?”

Hermiona pokrčí plecami. „Mala na to právo...”

„Nie, nemala,” urazene vykríkne Ginny. „Ak niečo, mala sa najprv porozprávať s tebou...”

„Klamala som jej, Ginny. Všetkým som klamala... a nebolo to len raz, bolo to...  klamala som im každý deň. Mala plné právo byť na mňa naštvaná, všetci mali,” vraví potichu Hermiona.

Ginny sa zamračí. „To kvôli tomu si dnes odišla tak zavčasu?”

Prikývne. „Áno. Sotva sa na mňa dokázali pozrieť a nechcela som si pripadať ako nejaká príťaž či niečo také,” vysvetľuje. „Draco chcel chvíľu zostať, ale ja som nemohla... nepripadalo mi to správne.”

„Raz sa s nimi budeš musieť porozprávať, Miona,” odpovedá Ginny. „Nemôžeš sa im vyhýbať naveky.”

„Znieš ako Draco,” zastoná.

Ginny sa usmeje. „Keď hovoríme o Dracovi... povedala si, že ste spolu vychádzali?”

Hermiona hravo pretočila očami. „Áno, vychádzali sme.”

„A?”

„A čo?”

Ginny zažmurká. „Nuž, neviem, len som myslela... nevadí,” zamrmle, rozhodne sa nechať túto tému tak. Zatiaľ.

„Ignoruj ma. Chceš vianočný koňak?”

X

Draco točí v pohárom v ruke, sleduje, ako sa jantárová tekutina víri vo vnútri, keď sa oprie o kuchynskú dosku.

Blaise stojí na druhej strane mramorového ostrovčeka, pobavene sleduje svojho najlepšieho priateľa. Uškrnie sa, založí si ruky na hrudi, keď sa predkloní, aby sa oprel lakťami o dosku.

„Takže.”

„Hmm?” roztržito sa spýta blondiak.

„Ježiši, to si tak veľmi mimo?” Doberá si ho samoľúbo, keď zdvihne svoj vlastný pohár whisky k ústam.

„Čo?”

„Presne. No čo Grangerová?”

„Čo o Grangerovej?”

„To presne chcem vedieť.”

Draco sa zamračí, jeho obočie sa zmätene zvraští. „O čom to krucinál rozprávaš?”

„Si roztržitý a myslím, že to má niečo spoločné s istou bláznivou čarodejnicou.”

„Ona nie je bláznivá, ona je...” zarazí sa, než náhodou prezradí priveľa informácii.

Blaise sa vševediaco uškrnie.

„Nech to bolo čokoľvek, skončilo to,” zamrmle Draco. „Skončila so mnou, takže...”

„A ty si skončil s ňou?”

Draco na neho chvíľu zíza. „Na tom nezáleží.”

Blaise za zamračí.

„Okrem toho, zajtra mám rande s Avalon.”

Jeho priateľ pretočí očami. „Nemôžem uveriť, že skutočne pokračuješ v tomto bláznivom nápade.”

„Prečo by som nemal?”

„Nemáš s ňou nič spoločné! Ona je... ona je...”

„Ona je čo?” nalieha podráždene Draco.

Nie je Grangerová, pomyslí si s úškrnom. „Nevadí, aj tak ma nebudeš počúvať.”

„Pozri, je to len rande. Neplánujem sa s tou kočkou oženiť,” posmieva sa Draco.

„Správne, áno, samozrejme. Videl si sa so svojou matkou?”

Draco pretočí očami.

„Nie. Ale poslal som jej sovu. Nerob si starosti, Zabini. Nakoniec ju pôjdem pozrieť.”

X

Po prvý raz za niekoľko dní sa Hermiona pripravuje do postele sama a keď vlezie pod prikrývky, chýba jej prítomnosť istého blonďavého fretčiaka vedľa nej.

X

Draco tiež leží v posteli a nespí, zíza do stropu uprostred noci. Niečo mu dnes v noci bráni zaspať a má neurčité podozrenie, že to má niečo spoločné s tou strapatou brunetkou, s ktorou sa posledných päť dní delil o posteľ.

Tak trochu si praje, aby sa o ňu stále delil.

 

 

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Miraeth - 02.10. 2023
| |
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre


Re: 8. 26.december Od: solace - 01.01. 2021
Dracova reč pri odchode bola pôsobivá. Dúfam, že na základe nej Hermionini rodičia prehodnotia svoj postoj. Konečne sa tu objavil kúsok z Dracovho pohľadu. A vieme, že jeden druhému chýbajú. Som zvedavá, kto urobí prvý krok. Vďaka za ďalšiu kapitolu.

Re: 8. 26.december Od: marci - 29.12. 2020
Nějak jsem měla pocit, že s tím, jak mi (jako obvykle) ujel adventní vlak, povídka už je hotová. Dnes v práci jsem hltala na mobilu kousek po kousku a jaké bylo moje zklamání, že nemohu číst dál... Ale dobře mi tak, teď musím čekat jak všichni ostatní. A alespoň mohu napsat komentář (s omluvou, že jsem pár kapitol v komentování vynechala) - je to krásná povídka a nemohu se dočkat pokračování :) Díky moc Jimmi, čím jsem starší, tím víc vyhledávám právě takovéto zdánlivě "jednoduché" příběhy, které ovšem přivolají konstantní úsměv na tvář. A to není vůbec jednoduché :)

Re: 8. 26.december Od: Lupina - 29.12. 2020
Dobře jim to Draco řekl. Trochu jsem doufala, že to bude on, kdo se Hermiony zastane. Jestli jim otevřel oči, nevím. Vypadají jako pořádní zabedněnci. Vysoké nároky na Hermionu, v podstatě ji nemilují, protože to by přece věděli, že Karolínu nemůže ani vystát. Ta na ni přece pořád nasazovala, to jsou slepí, že to nevidí? Mno, Hermiona je ale dospělá, být na jejím místě, Vánoce bych slavila raději s přáteli. Vánoce se mají trávit v kruhu nejbližších a Grangerovi to teda nejsou. Asi mě extra nadzvedli ze židle, protože jsem si představila na místě Hermiony některou ze svých děvčat. No, Karolína by už dávno nebyla pozvaná. Tradice se přece mění na ještě lepší tradice. Místo otravné neteře bych zůstala s vlastní dcerou. Ale aspoň máme o čem přemýšlet :) Díky, Jimmi

Re: 8. 26.december Od: margareta - 26.12. 2020
V něčem má Ginny pravdu. Caroline, ať už je podezřívala z čehokoliv, měla skutečně nejdřív oslovit Hermionu, jak by to udělal každý slušný člověk. Evidentně ona mezi tuhle sortu lidí nepatří. Žádný slušný člověk nešpicluje s uchem na dveřích, jenom aby pak mohl všem okolo hlasitě oznámit, co zjistil, jako když slepice kdákáním oznamuje snesení vejce! Proč to udělala? Ze zlomyslnosti? Z vrozené tuposti? Opravdu nevím, co je horší. Draco tu byl za gentlemana! Chvíli jsem ale měla strach, že ho v té ,,chvíli pravdy" Hermiona poslechne, sdělí Caroline, co podstatného o ní ještě neví, na důkaz jí přičaruje kozí bradku a pak nechá rodiče, aby vysvětlili, proč to před nimi všemi, když už jsou tak pro tu úpřimnost v rodině, celou dobu tajili. Nebo mohla rovnou na všechny seslat obliviate a byl by klid. Teď jsem napjatá, jak dopadne to Dracovo rande s Avalon. Doufám, že špatně! Děkuji a vyhlížím další kapitolu! Škoda, že není každý den!
Re: 8. 26.december Od: Jimmi - 26.12. 2020
Musíš si počkať na SIlverstra :) Mrzí ma to, ale aj Hermiona s Dracom čakali. Ďakujem

Re: 8. 26.december Od: kakostka - 26.12. 2020
výborně, rodina si ji fakt nezaslouží, seděj tam jak kyselé zadky, nezajímá je, jak se má jejich dítě a co cítí. Puchejř Caroline nesedí s průjmem na záchodě... ani se nedivím, že Hermiona odjela, taky bych se sbalila a snad i přemístila. Jedinej Draco se ji zastal, ach jo. Zdá se, že z toho jsou oba dost zdrbnutý, uvidíme, co vymyslí Ginny. Děkuju, Jimmi.

Re: 8. 26.december Od: denice - 26.12. 2020
Chudák Hermiona má pravdu, i když to nezačalo tím, že celou rodinu záměrně obelhávala. Kdyby už před lety všem řekla, ať ji nechají žít její vlastní život a pořád do ní neryjí, nemuselo by to celé být. Jenže to se snadno řekne, ale hůř udělá - zvlášť s tímto typem příbuzných. A taky o čem bychom četli, že ;-) Draco je roztržitý - hm hm, no to se podívejme :-) Díky.

Re: 8. 26.december Od: lenus - 26.12. 2020
To som zvedavá, kto z tých dvoch to rozbehne a príde ako prvý a ako to dopadne s jej rodinou... dúfam, že dracov preslov bude mat efekt :)

Prehľad článkov k tejto téme:

LoveBugOC: ( Jimmi )31.12. 20209. 31.december
LoveBugOC: ( Jimmi )26.12. 20208. 26.december
LoveBugOC: ( Jimmi )25.12. 20207. 25. december
LoveBugOC: ( Jimmi )21.12. 20206. 24. december 2/2
LoveBugOC: ( Jimmi )19.12. 20206. 24. december 1/2
LoveBugOC: ( Jimmi )18.12. 20205. 23 december 2/2
LoveBugOC: ( Jimmi )17.12. 20205. 23 december 1/2
LoveBugOC: ( Jimmi )15.12. 20204. 22.december 3/3
LoveBugOC: ( Jimmi )14.12. 20204. 22.december 2/3
LoveBugOC: ( Jimmi )12.12. 20204. 22.december 1/3
LoveBugOC: ( Jimmi )08.12. 20203. 21.december
LoveBugOC: ( Jimmi )05.12. 20202. 20.december
LoveBugOC: ( Jimmi )03.12. 20201. Prológ 2/2
LoveBugOC: ( Jimmi )01.12. 20201. Prológ 1/2
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )30.11. 2020Úvod