Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Oznamy

Wattpad aneb NEKRADNITE našu prácu po druhé

Oznamy
Vložené: Jimmi - 06.01. 2021 Téma: Oznamy
Jimmi nám napísal:

Je mi hrozne ľúto, že zase začínam s touto témou...  ale zase musím zopakovať, že preklady z tohto webu sa nesmú kopírovať na iné stránky. V žiadnom prípade neposkytujeme súhlas (je tu pár historických výnimiek, ale o tých viem). Tieto stránky žijú z reklamy, ubližujete im tým, to vám vážne za to stojí? A to nehovorím o iných veciach. 


Toto sa týka aj prekladov, ku ktorým napíšete zdroj... na wattpade nemôžete skopírovať nič, k čomu nemáte písomný súhlas autora.  Je to podmienka wattpadu!


Tu to máte konečne česky:

 

Zdroj: https://support.wattpad.com/hc/en-us/articles/216192503-Copyright-FAQ#czech

Co je to porušení autorských práv?

  • Publikování děl, která náleží třetí osobě a která jsou chráněna autorskými právy, bez autorova právního souhlasu.
  • Publikování děl jménem autora a to i přesto, že jim připíšete veškerý kredit – stále jde o porušení autorských práv. VŽDY je potřeba souhlas autora. 
  • Adaptace nebo nepatrné změny díla - jako například změna jmen postav, kopírování událostí a popisování je svými vlastními slovy, změny pohledů postav, apod.
  • Používání obrázků, které nevlastníte. To zahrnuje vytváření obálek (coverů), ke kterým použijete obrázky, které nejsou vaše vlastní (výjimkou jsou obrázky, které jsou ve veřejné doméně). 

 

Jak Wattpad přistupuje k porušování autorských práv?

Wattpad bere porušování autorských práv velmi vážně. Uživatelům není dovoleno zveřejňovat příběhy, které nevlastní – pokud k tomu samozřejmě nemají právní souhlas autora a pokud důkaz o souhlasu nebudou schopni poskytnout, když budou požádáni.



Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

 


V tejto chvíli je už vytvorený blacklist s prvým menom. Zatiaľ neverejný, pretože čakáme, ako to vyrieši samotný wattpad a či je rozdiel, keď je poškodenou stranou právnická osoba. A dotyčná uviedla aspoň kredit v úvode, čo kvitujeme, ale aj tak so zverejnením nesúhlasíme. 


Myslím, že sa to tu preberalo dosť často, neznalosť neospravedlňuje, okamžite sa ukradnutý preklad nahlasuje ako porušenie autorského zákona. 


Ďakujem za pochopenie


Jimmi

 



Aktualizácia 7.1.2021 


Pokus o kopírovanie Chasing Sun


Informácie v popisku:


"Tohle není má práce!!! Budu sem jen kopírovat, autorkou je úžasná pisatelka Loten, která má čistě za mě ty nejlepší fanfikce. Bohužel není tak známá a jak jste už asi pochopili, nepíše česky, tento překlad mám již velice dlouho a nevím, kdo je autor. Nicméně jsem se rozhodl Vás tímto dokonalým příběhem přivést na jiné myšlenky v době pandemie. Nic si  nenárokuju, jen věci udávam na pravou míru."


Pokus o riešenie:  upozornenie v komentároch s linkom na aktuálny preklad 


Reakcie v čase, keď som spala, takže to dotiahla solace.  


Spôsob riešenia: daná osoba si blokla náš účet, takže už nič nezistím


Ale jej/jeho reakcie:


"Čti popisek, už v názvu máš navíc - by Loten"


"!Ne, nic neporušuji, je to jasně v popisku a na můžeš si při vkládání příběhu dát cc ( což jsem dal i já a uvést autora ;) )"

"Když vkládáš příběh, tak Wattpad umožňuje dát cc (copyright) a uvést autora a tím pádem se to nedá ani speněžit a vše, takže nic neporušuju. Ono se asi stačí jen informovat, místo toho hned se do někoho navážet"


"Jak jsem už psal, možnost cc, jako já nevím, umíš číst ,"


"By mě zajímalo, kde máš tu jistotu, že ho nemám?" (myslí ten súhlas)


"Já nevím, kde ten překlad a kdo jo dělal proboha já to mám napsané i v popisku" 


"Tak nevím, co se teď po mě Chce" 


Takže, čo z toho vyplýva? Skvelý príklad ako si ľudia vážia prácu prekladateľky. Chápem, že človek nemusí tušiť, ale aj po upozornení si ide svoje? Asi prečo je na každej kapitole odkaz na originál autora? Pretože väčšina ľudí popisky, úvody ani nečíta... 

 


Toto je nick:  sevslyth  Ja už mu bohužiaľ neodpíšem, že ďakujeme za odstránenie poviedky.  Tak aspoň takto. 


 



Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Lidé se prostě nemění, pořád to budou zkoušet a když jsou přistižení - uražená nevinnost, já nevím, o co vám jde... ach jo...

jako chápu, že chmátnul zrovna po Honbě... moje milovaná povídka, před chvílí jsem si říkala, při čtení dnešní povídky o milém Severusovi a nemožném Lockhartovi, že je zas jeho čas (jak poradil Mione samostudium kvůli Ropuše...) ale tvářit se i po upozornění, že je všechno OK je sviňárna a že nechápe, o co Solace jde. fuj. Uznávám, že jsou povídky, které už nejsou dostupné, třeba Casiopea a další. u těch chápu, že putují mailem jako podpultovka, taky bych je ráda měla, ale nikdy bych je nevěšela na net a tvářila se, že je všechno cajk. Tak snas proti němu zakročí redakce, když se tváří, že si to hlídají.
Tiež som čítala Casiopeu :). Škoda, že nestihla všetky poviedky dokončiť...

Nedá mi to, musím zde zanechat komentář. Chápu, že se k dotyčnému mohl překlad dostat kdovíjak. Ovšem google ho umí vyhledat. A i kdyby nedohledal, Loten je na ffnetu. A zrovna Loten je autorka, která na svých stránkách uvádí odkazy na překlady. Takže asi tak... Když se k tomu přičtou podmínky Wattpadu, zakazující kopírování děl... Obrázek je zřejmý. A aby bylo jasno, já žádné povolení k vystavení překladu Honby za sluncem nedávala. Naše překlady jsou zde, na Kiži. To je jejich správné místo. Nikdy jsem žádné povolení k publikaci žádného mého překladu nedávala a nikdy ani dávat nebudu.
Chlapík tvrdil, že Honbu mal už dlho stiahnutú v čítačke. Vedel, že ju napísala Loten, to aj uviedol, ale vôbec netušil, kto ju preložil a že asi nebude v súlade s kostolným poriadkom len tak ju niekde zverejniť. Vyhováral sa na to, že kopírovanie poviedok je na Wattpade povolené. Nejaký súhlas od autora či prekladateľa mu bol zrejme ukradnutý. Dôležité je, že ju už vymazal. Dúfam, že sa to nebude opakovať.
No, rozhodně děkuji, že ses o to postarala, solace. Nemám tam účet. Měla jsem a pak mi přestalo jít přihlášení, tak to beru jako znamení, že tam nemám chodit :D Výmluvy, že neví, kdo to přeložil, když to má Loten na stránkách... Jsou jen výmluvy. Takže ještě jednou DÍKY!
Niet za čo. Pripadalo mi to, ako klasický prístup tých, ktorí tam tie ukradnuté preklady vešajú. Niekde (poriadne ani neviem kde) nájdem niečo, čo sa mi páči, tak si to vezmem, dám to na Wattpad a budem sa tváriť, že je to moje. V lepšom prípade uvediem v popise, že to nie je moje, ale nejaký súhlas ma už nezaujíma. Vyšší level je zmeniť názov poviedky, aby sa tak ľahko nedalo zistiť, že bola ukradnutá. Dúfam, že sa dorieši aj tá "požičaná" Izolace, ktorú som tam včera náhodou objavila.

S tím nic nesvedeš. Pokud něco stojí za ukradení, zloděj se najde vždycky. A i když ho usvědčíš, tak jediné, co ho mrzí, je to, že se nechal a jediné, o čem přemýšlí je, jak se příště nenechat. A pokud má z toho dokonce finanční zisk, potom svědomí či stud je to nejmenší, co mu dělá vrásky. Člověk se může akorát překupníkům s kradeným zbožím vyhýbat; můj důvod, proč na ty stránky nechodím. Ale jestli bere Wattpad autorská práva skutečně tak vážně, jak vyhlašuje, měl by s tím něco udělat. Zdravím.

Lidi jsou neskutecni...

Je to sila, proste na niečo také musí mať človek hrošiu kožu. Ale vždy ma zaujímalo, nie je problém aj samotná fanúšikovská tvorba? Zo strany Rowlingovej v tomto prípade? Nerýpem, len by som to fakt chcela vedieť.
Nie, ona s tým nemá problém, rovnako ako nemala problém s fanúšikovskými prekladmi kánonu... to len u nás s tým bol povyk. Pokiaľ z toho nemáš profit a uvedieš ten obvyklý text... najlepšie je ale, že teraz fanfiction vydávajú ako eknihy a zaplatok, môžeš si kúpiť... autori určite o tom ani netušia, ale keď hľadáš tých stratených, nájdeš pdf či epuby, ale zaplať... Ale na rovinu... vo väčšine prípadov nikto nič nezmôže. Keď uvedieš zdroj, môžeš šíriť ďalej... sú tam limity, ale teoreticky môžeš, pokiaľ sa neozve autor, že s tým nesúhlasí. Lenže wattpad má sídlo v USA a preto musí dodržiavať ich zákony, takže oni porušujú podmienky wattpadu, takže tipujem, že dostanú podobný email ako som raz dostala ja: Google has been notified, according to the terms of the Digital Millennium Copyright Act (DMCA), that some of the material found on your site allegedly infringes upon the copyrights of others. We’re in the process of removing the allegedly unlawful materials from Google Search results. What you can do next: File a Counter Notice If you feel that your sites or pages were mistakenly removed due to a DMCA request filed against you, Google can reinstate these materials into our search results upon receipt of a DMCA Counter Notification. Speak to a solicitor If you have legal questions about this notification, you may wish to speak to your own solicitor.
Jimi, kdo vydává FF jako e-knihu? Wattpad a nebo jiní "dobráci" a když si chceš přečíst, tak platíš?
Sú na to služby, už som tak narazila na Mayu a iné... neplatila som, tak neviem, či to nie je len generovaný podfuk, ale keď na to znova narazím, tak dám link. Býva to podobné tomuto: https://www.goodreads.com/book/show/29507062-draco-dormiens - len tu dal niekto link na free pdf. Ale na tom amazone je čínská kopia napr za cca USD. Ale tých služieb je fakt viac...
To je dobre, bez fanfiction by bolo smutno. :) V každom prípade je to ozaj hnus, takto sa priživovať na práci iných. Fakt vodpad. Aj keď uznávam, že stránka ako taká za to nemôže, podobne ako FB za to, čo tam ľudia píšu.

To snad musí být jasné všem, že "kradou". A co vede někoho k tomu, aby kopíroval zdejší překlad na WODPAD? Kdyby chtěl někdo popularizovat příběh, sdílí link na kizi. Případně se tě zeptá. Nakoukla jsem tam a zjistila jsem, že fakt žiju v jiné realitě. Největší portal na světě na příběhy... ty wago, jak jsem bez toho mohla být? ač knihomol, tak zůstávám tady. Jimi, děkuju, že po nich jdete, to se prostě nedělá.

Prehľad článkov k tejto téme:

. Oznamy: ( Jimmi )04.09. 2023Invaze rušivých elementů
. Oznamy: ( Jimmi )18.01. 2022Nutné otestovať prihlasovanie!!!
( Jimmi )16.01. 2022Dočasné zrušenie niektorých častí webu
. Oznamy: ( Jimmi )13.01. 2022Technická otázka DOPLNENIE
( Jimmi )06.01. 2021Wattpad aneb NEKRADNITE našu prácu po druhé
. Oznamy: ( Jacomo )03.11. 2020Anketa - výběr povídky
. Oznamy: ( Jimmi )11.08. 2020Oznam - Zrušenie Archívu a rozdelenia webu
. Oznamy: ( Jimmi )11.08. 2020Technické veci - komentovanie - váš názor
. Oznamy: ( Jimmi )08.08. 2020Info k blog.cz končí
. Oznamy: ( Jimmi )21.07. 2020Oznam
. Oznamy: ( Jimmi )20.02. 2020hppreklady.sk - 1.časť Kategorizácia
. Oznamy: ( Jimmi )09.06. 2018hpkizi.sk a spol a wattpad
. Oznamy: ( Jimmi )29.12. 2017Na záver
. Oznamy: ( Jimmi )26.11. 2016Oznam o (formálnej) zmene prevádzky týchto stránok
. Oznamy: ( Jimmi )01.07. 2014Adventy 2014
. Oznamy: ( Jimmi )07.09. 2013Adventné kalendáre 2013
. Oznamy: ( Patolozka )26.05. 2013Grangerová, moje noční můra!
. Oznamy: ( Jimmi )20.03. 2013Poďakovanie
. Oznamy: ( Jimmi )13.10. 2012Technická - Advent
. Oznamy: ( Jimmi )25.09. 2012Menší chaos v UL a sprievodných poviedkach
. Oznamy: ( Jimmi )01.09. 2012Záložný plán
. Oznamy: ( Jimmi )17.04. 2012Prehľad nickov na Pottermore
. Oznamy: ( Jimmi )10.09. 2011Testovanie emailov
. Oznamy: ( Jimmi )05.03. 2011Zmeny v prístupoch
. Oznamy: ( Jimmi )18.08. 2010Bodovací systém
. Oznamy: ( Jimmi )13.08. 2008Nastavenie profilu