Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Ďaleko preďaleko

* Kapitola 1 *: Je preč

Ďaleko preďaleko
Vložené: Jimmi - 11.02. 2021 Téma: Ďaleko preďaleko
Jimmi nám napísal:

 


Preklad z rýchlika

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

* Kapitola 1 *: Je preč

________________________________________

„Je to vtipné,“ usmiala sa na nič konkrétne.

Čo je vtipné?“ spýtal sa. Natiahol ruku a jemne jej zastrčil prameň vlasov za ucho. Urobil to iba preto, aby mal výhovorku, aby sa mohol obtrieť o jej jemnú a hladkú pokožku tváre, keď sťahoval ruku naspäť. Nezáležalo na tom, že to množstvo kontaktu bolo nepatrné; stále cítil, ako mu v žilách prúdi elektrina, kedykoľvek sa jej dotkol.

Pritúlila sa bližšie k nemu a hlavu si oprela o jeho rameno. Chytila ​​ho za ruku; keď tak urobila, elektrina, ktorú pred chvíľou cítil, sa tisíckrát znásobila. Bolo toho na neho takmer príliš veľa, aby to zvládol, ale nejako sa mu podarilo zachovať si chladnú hlavu. Nejako sa mu podarilo nezhodiť dievča vedľa seba na zem a neurobiť jej veci, pri ktorých by sa červenal dokonca aj on.

„Život je zábavný,“ odpovedala nakoniec.

Nadvihol na ňu obočie. „Vážne? A presne prečo je život zábavný?“

„Nuž,“ začala a na tvári sa jej sformoval ľstivý úsmev. „Zoberme si napríklad naše životy. Ty a ja pochádzame z úplne iných svetov. Kto by si kedy pomyslel, že tu práve teraz budeme, že budeme viesť tento rozhovor?“

Zasmial sa. „Toto nie je až také pritiahnuté za hlavu, aby si vedela. Prečo by sme práve teraz nemohli viesť tento rozhovor? Alebo akýkoľvek iný rozhovor, keď už ide o to? Možno pochádzame z rozličných svetov, ale obaja žijeme práve v tomto svete. To je jediné, na čom záleží. „

„Myslím, že áno,“ súhlasila. Vrúcne sa na neho usmiala. Na chvíľu zostali hľadieť jeden druhému do očí. A potom ako vždy smutne povedala: „Už musím ísť.“

Jeho tvár pri jej slovách zosmutnela.

„Nie,“ namietol rázne. „Nemusíš. Tentoraz nie.“

Smutne prikývla. „Áno, aj tentoraz. Zakaždým.“

„Ale len teraz si sem prišla,“ protestoval. „Ale my sme len...“

„Pššt,“ povedala a umlčala ho jediným prstom, ktorý mu priložila na pery. „Musíš ma nechať ísť.“

„Nie, nie,“ vyhlásil jednoducho. „Nemôžem.“

Môžeš, len ty si sa jednoducho rozhodol, že nie,“ povedala a založila si ruky na hrudi. „Si taký tvrdohlavý. Vždy si bol.“

Ja som tvrdohlavý?“ vykríkol. „A čo ty? Ty si tá, ktorá stále odchádza a odmieta zostať! Nie je to fér!“

„To je ďalšia zábavná vec na živote,“ zamrmlala. „Nikdy nie je fér. A keď si myslíš, že by mal byť, udrie ťa to do tváre a pripomenie ti, že nad všetkým, čo sa stane, nemáš absolútne žiadnu kontrolu.“

Zamračil sa na ňu. „To je depresívne.“

„Je to naozaj tak,“ súhlasila. Na jej pery sa pomaly začal vracať úsmev. Priložila mu ruku na líce. Zavrel oči a zhlboka si povzdychol. Jej dotyk mal magickú moc - vždy ho dokázala učičíkať do falošného pocitu bezpečia.

Zatiaľ čo dotyk jej ruky ho upokojoval, pocit jej pier, ktoré sa dotýkali jeho, ho privádzal do šialenstva. Samozrejme to vedela, preto ho teraz bozkávala. Preto ho vždy v túto chvíľu pobozkala - potrebovala ho rozptýliť od skutočnosti, že za chvíľu bude preč. Zase.

Pevne sa jej držal, s väčšou silou ako obvykle. Nemohol by zniesť, keby ju znova stratil. Z celej sily ju teda pobozkal a pritiahol si ju k sebe tak blízko, že sa zdalo nemožné, že by boli v skutočnosti dve samostatné telá.

Keď bozk skončil a ona ustúpila, nechal oči zatvorené. Nechcel ich otvárať. Vedel, čo by uvidel, kebyže to urobí.

Ale ako vždy, v jeho vnútri bolo niečo, čo ho prinútilo pozrieť sa. Ako vždy sa jeho oči roztvorili, aby sledoval tú hrôzu, ktorá sa pred ním diala.

Keď tam bezmocne stál a díval sa, zrazu sa jej na krku vytvoril dlhý, hlboký šrám a dievča, ktoré miloval, práve umieralo. Nevykríkol, ani sa ju nepokúsil zachrániť; nie preto, že by nemohol, alebo preto, že by nechcel, ale preto, že už vedel, že to nebude mať zmysel. Teraz ju už nemohlo zachrániť nič.

Šokovane na neho pozrela. Nebol si celkom istý, prečo; musela vedieť, že to príde. Vždy to prišlo. Ako obvykle sa opatrne dotkla rany a potom si zdvihla ruku pred tvár. Nechápavo hľadela na krv, ktorá jej práve zafarbila prsty. Jej pohľad sa presunul k jeho.

„Nič som necítila,“ ubezpečila ho; jej hlas sa naplnil takým smútkom, že mu to zlomilo srdce na milión rôznych kúskov.

A potom bola preč.

________________________________________

Draco Malfoy sa s trhnutím prebudil. Lapal po dychu, kým jeho oči slepo prehľadávali izbu. Bol v posteli a vyzeralo to, akoby sa práve prebudil zo zlého sna - rovnakého, aký sa mu sníval posledné dva mesiace. Než vstal, počkal, kým sa jeho zrýchlený pulz nevráti do normálu; zrazu už nebol taký unavený.

Pokračoval s rovnakou starou rutinou: zakaždým, keď sa mu sníval tento sen, zobudil sa, vstal z postele, chytil prútik, zamumlal „Lumos“ a odišiel do spoločenskej miestnosti. Odtiaľ prešiel do miestnosti hlavnej prefektky a zastavil sa pri dverách a počúval. Samozrejme, nikdy nič nepočul. Niekedy sa zastavil pri dverách a potom odišiel po minúte nemého búchania hlavou do dverí. Ale tentokrát položil ruku na kľučku a otočil ju.

Jej izba vyzerala úplne rovnako ako pred dvoma mesiacmi. Posteľ bola úhľadne ustlaná a na nej bolo položených niekoľko vankúšov a plyšový medvedík. Na jej nočnom stolíku bolo niekoľko zarámovaných fotografií jej a ďalších dvoch členov Zlatého tria. Na každej sa usmievali a smiali a ona občas pretočila očami na svojho ryšavého priateľa, keď sa pokúsil zaksichtiť. Draco sa na jednu fotku zamračil a premýšľal, či sa niekedy sama naň pozrela a nevšimla si, ako sa na ňu pozerá jej zjazvený kamoš - akoby bola to najkrajšie dievča, aké kedy videl.

Nech som prekliaty, pomyslel si trpko. Potter ju pravdepodobne nakoniec miloval. Zamrmlal a položil rám späť na stôl. Zobral ďalší, podobný tomu, ktorý práve položil. Na tak mnohých obrázkoch, ktoré boli roztrúsené po celej jej izbe, boli oni traja; len pár bolo jej a Weslíčky, alebo nejakého iného chrabromilského spolužiaka. Odhadoval, že zarámovaná fotografia, ktorá bol položená v strede, bola jej rodičov. Prišiel na to hlavne preto, lebo to bol jediný obraz, ktorý sa nehýbal. Inými slovami, bol zhotovený muklovským fotoaparátom a vyvolaný tradičným muklovským spôsobom. Draco si povzdychol. Mala všade roztrúsených toľko fotiek toľkých ľudí, ktorí boli jej srdcu blízki a drahí. Nebolo prekvapením, že nikde nebola jeho fotka, napriek tomu to aj tak bolelo.

Sadol si na jej posteľ, vzal hlúpeho plyšového medvedíka a odfrkol si. Dospelé dievča s plyšovým medvedíkom. Bol by rád, keby vedel, že ho mala; za to si z nej mohol robiť srandu. Pravdepodobne s ním spala každú noc a predstierala, že je to Zázračný chlapec, ktorého drží v náručí. Pri tejto myšlienke Draco zahodil medvedíka tak silno, ako len mohol. Narazil na jej komodu; tá sila zrazila jeden z jej drahocenných zarámovaných obrázkov na podlahu a rozbila sklo. Pocítil vinu za svoj náhly záchvat hnevu a zdvihol obrázok z podlahy. Napriek pádu sa Zlaté trio stále usmievalo, smialo a správalo sa, akoby nemali na svete žiadne starosti.

„Do čerta, Grangerová,“ vyšplechol. Mohol odprisahať, že keď hovoril, dievča na obrázku sa dívalo priamo na neho. Najlepšou vecou na fotografiách vytvorených mágiou bolo, že sa tá scéna na nich bude pohybovať navždy. Takže aj keď bolo dievča na obrázku preč, vždy si môžete spomenúť na to, ako vyzerala, keď sa usmiala, žmurkla alebo podráždene zazrela. Vždy si môžete spomenúť na to, ako vyzerala, keď sa pozerala na vás.

„Hlúpa humusáčka,“ povedal k obrázku. „Hlúpa strapatá knihomoľka so zajačími zubami.“ Vydal zvuk, ktorý bol zmesou vzlyku a smiechu, keď opatrne umiestnil rám späť na svoje miesto a zamrmlal čistiace kúzlo, aby sa zbavil črepov skla. Zobral medvedíka a podržal ho pred sebou.

„Takže ty si ten šťastlivec, ktorý s ňou mohol stráviť každú noc v posteli,“ vyhlásil so smiechom. Sadol si späť na jej posteľ a umiestnil medveďa na úplne rovnaké miesto, na akom bol pred chvíľou. Hanbil sa sám za seba. Vpadol do jej izby uprostred noci a prakticky ju znesvätil. Nie veľmi by súhlasila s jeho správaním. S najväčšou pravdepodobnosťou by ho za to pokarhala a potom mu spravila prednášku o rešpektovaní vecí iných ľudí.

Sakra, tak veľmi mu chýbala.

Najúžasnejšie na bývaní v samostatnej izbe bolo, že tu mohol sedieť, ako teraz, a podľahnúť emóciám, ktoré uháňali jeho telom. Naučili ho, aby potlačil všetky svoje pocity a nikdy neukazoval svetu svoje slabosti. Ale keď bol sám v spálni Hermiony Grangerovej, kde mu ju všetko pripomínalo, boli tieto pocity príliš silné na to, aby zostali vo vnútri. Cítil, že keby ich mal udržať ukryté, srdce by mu explodovalo v hrudi.

Takže tam sedel a po prvýkrát plakal.

O niekoľko hodín neskôr sa zobudil ležiac na jej posteli s jej plyšovým medveďom v náručí. Keby ho Slizolinčania mohli teraz vidieť - pravdepodobne by tento príbeh predali Dennému prorokovi. Dokázal si predstaviť ten nadpis: DRACO MALFOY SPÁVA S PLYŠÁKMI – Slizolinčania, traste sa. Táto myšlienka ho mierne rozosmiala - čo bolo vzhľadom na noc, ktorú prežil, celkom vítané.

Draco pozrel na lúč slnečného svetla, ktorý vykúkal cez závesy a svietil na posteľ a zastonal. Už bolo ráno - to znamená, že je čas začať úplne nový deň... hoci dnešok bude rovnaký ako každý iný deň. Stále sa všetko ešte celkom nevrátilo do normálu, napriek tomu, že to boli celé dva mesiace. Potterovi a dvom Weasleyovcom sa každý deň podarilo dovliecť sa na vyučovanie, hoci len sotva. A dokonca aj niekoľko profesorov to malo stále ťažké. Boli uprostred hodiny, pozreli sa na prázdnu stoličku v triede a zastavili sa - snažiac sa tak silne zakryť bolestivé výrazy v tvárach, aby študenti nevedeli, na čo myslia alebo na koho myslia.

Ale Draco to vedel. A po prvý raz v živote mal s nimi niečo spoločné.

Medzitým sám Draco sotva dokázal zvládnuť deň. V triede zriedkakedy dával pozor a jeho známky sa začali výrazne zhoršovať - až ho prekvapilo, že ho už ako hlavného prefekta nenahradili. Vlastne to nebolo také prekvapivé, ako by malo byť. Koniec koncov, už im chýbala hlavná prefektka (za celé dva mesiace sa nikto ani len nepokúsil udeliť ten titul akejkoľvek inej študentke). Vymenovanie nového študenta za hlavného prefekta ešte v tomto roku, po všetkom, čo sa stalo, by pravdepodobne nebolo vhodné. Okrem toho nebolo príliš veľa ďalších študentov, ktorí by boli kvalifikovaní na túto pozíciu - samozrejme okrem Harryho Pottera, ale ten by tú ponuku zo zrejmých dôvodov s najväčšou pravdepodobnosťou odmietol.

Takže šťastie, že sa Draco nemal čoho obávať. Pravdepodobne by mohol urobiť čokoľvek, okrem podpálenia školy, a o svoj odznak by neprišiel. Aké úžasné pre neho. Zostane v tomto luxusnom apartmáne. Sám. Bez hlavnej prefektky po svojom boku.

Keď umiestnil medvedíka späť na posteľ, presne tam, kde ho našiel, Draco zhromaždil všetku energiu, ktorú mohol, aby opustil izbu a pripravil sa na deň.

Spravil tak bez obzretia sa späť a pokračoval v príprave na vyučovanie. Stále sa hanbil za to, ako sa včera večer správal, a chcel na to okamžite zabudnúť. Ako každý iný deň za posledné dva mesiace, aj dnes si povedal, že dnešok bude iný. Dnes sa chystal hodiť všetko za seba a posunúť sa ďalej. A ako každý iný deň, vedel, že klame - hoci dnešok bol iný. Dnes to boli presne dva mesiace odo dňa, keď jeho svet roztrhli a natrhali na kúsky... presne pred dvoma mesiacmi mu násilne vzali jedinú dôležitú vec v jeho živote.

Bolo to presne pred dvoma mesiacmi, čo Hermiona Grangerová zomrela.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: * Kapitola 1 *: Je preč Od: i_love_beer - 27.08. 2022
Smutný začiatok, ale zaujímavý, som zvedavá, ako sa to bude vyvíjať ďalej! :)

Re: * Kapitola 1 *: Je preč Od: kakostka - 14.02. 2021
Fúúúúúúú bude to depka, nebude to depka...? Začátek skoro odradil, pak se Draco plíží k Hermině do ložnice a spí s medvídkem... ach jo. No, jsem zvědavá, jak se to vyvrbí. A z komentáře jsem pochopila, že Radio asi vynechám.

Re: * Kapitola 1 *: Je preč Od: sisi - 12.02. 2021
Pominu-li všechny ty bolesti s tím, že Hermiona je mrtvá, vyvstává zde docela dost fakt, který objevil Malfoy, coby mazaný zmijozel. Totiž, že Hermionu milovat Potter. Tentokrát asi víc než vlastní sestru, ale přece jen platonicky. Kdo ví, kdo jiný si toho všiml. Naprosto chápu profesory, že jim v hodinách chybí permanentně kmitající ruka malé vševědky. Kudrnatý chumel vlasů už neprojde dveřmi do knihovny. Nebude hlídkovat po chodbách. Je to nezvyk. Většina povídek je k Hermioně milosrdná a nechá ji přežít. Ale teď je to dvojice Weasleyových, kdo je opuštěný, Potter je zdrcený a Dracovo srdce se rozpadlo na prach. Děkuji za překlad, těším se, kam nás povídka zavede.

Re: * Kapitola 1 *: Je preč Od: lenus - 12.02. 2021
Začína to dosť depresívne... ale môžem sa spoľahnúť na to, že ty si vyberáš poviedky s happyendom, však?:)

Re: * Kapitola 1 *: Je preč Od: Petuska - 12.02. 2021
Hurá překladům z rychlíku:-). Začíná to zajímavě, strašidelně. Jsem zvědavá, jak se to rozvine. Děkuji:-)

Re: * Kapitola 1 *: Je preč Od: denice - 12.02. 2021
No páni, kdy se tu kapitola vzala? Přišla jsem na ni jen díky tomu, že jsem rolovala dolů k Milé Hermioně :-) Poslední věta byla jako rána klackem, do té doby jsem si myslela, že Hermiona je (přes to, co bylo v Dracově snu) třeba nezvěstná, ale tohle je síla. Je pochopitelné, že nejmenovali novou primusku, kdo by to chtěl za těchto okolností dělat. Draco hluboce truchlí, takže spolu měli vztah, o kterém Harry a spol. neví? Podívala jsem se na úvod, Hermiona není duch? A Draco ji nepřivede zpět? No, teď jsem strašně moc zvědavá... Už jsem psala, že miluji tvé překlady z rychlíku? Díky.

Re: * Kapitola 1 *: Je preč Od: Adrianaban - 12.02. 2021
Hlásím se co nejrychleji o další kapitolu, dlouho jsem nenarazila na tak zajimavou první kapitolu povídky :-) Děkuji za překlad.

Re: * Kapitola 1 *: Je preč Od: zuzule - 12.02. 2021
Smutny zacatek :( Ale uvidime. :) Dekuju!

Re: * Kapitola 1 *: Je preč Od: margareta - 11.02. 2021
Ten začátek je tak smutný, dokonce krutý, že jsem uvažovala povídku radši nečíst, protože smutku mám i tak dost a nepotřebuju přidat. Ale tvoje zmínka, že ji miluješ, mi změnila názor. Budu číst. Navíc mě zaujal tvůj údaj, že i když hlavní postava je duch, duchařina to není! To znamená, že se Draco bude snažit dostat Hermionu zpátky a to si nenechám ujít ani zanic!! Děkuji, Jimmi! Už se moc těším!!
Re: * Kapitola 1 *: Je preč Od: Jimmi - 11.02. 2021
Potrebovala som niečo rýchlo preložiť, pretože sa trápim s Rádiom a ide to príšerne pomaly. A musím vydržať závislého Draca, kým sa dostaneme k tej správnej časti. Tak som si dala neplánovane toto a po preklade som strávila niekoľko hodín ponorená v originále. Je to veľmi preveľmi dlhé, ale akonáhle bude niečo vyzerať smutne, pomysli si, že je všetko inak. (Čo mi to pripomína?) Ono to bude také divné - pol kapitoly je v minulosti (2 mesiace späť) a pol kapitoly v súčasnosti - zvažujem deliť, sú fakt dlhé. Ale minulosť začína ako sa z nich stanú prefekti... a utkvelo mi v pamäti, ako McGonallga čo najrýchlejšie zdrhala, že jej stačila cesta do veže... A súčasnosť je asi trošku smutná, to preskoč, až kým... hahaha, táto zápletka tu ešte nebola, takže na privedenie späť zabudni :) Radšej vynechaj Rádio, to je dosť ťažká téma... Ďakujem krásne

Prehľad článkov k tejto téme:

lolagirl: ( Octavie )05.11. 2021Kapitola 31 - Epilog
lolagirl: ( Octavie )29.10. 2021Kapitola 30 – Před východem slunce
lolagirl: ( Octavie )22.10. 2021Kapitola 29 – Dobré věci
lolagirl: ( Octavie )15.10. 2021Kapitola 28 – Návrat domů
lolagirl: ( Octavie )08.10. 2021Kapitola 27
lolagirl: ( Octavie )01.10. 2021Kapitola 26 –Nadšení
lolagirl: ( Octavie )24.09. 2021Kapitola 25 – Příležitost ke snění
lolagirl: ( Octavie )17.09. 2021Kapitola 24 – Spát
lolagirl: ( Octavie )10.09. 2021Kapitola 23 - Slib
lolagirl: ( Octavie )03.09. 2021Kapitola 22 – …a následky
lolagirl: ( Octavie )27.08. 2021Kapitola 21 - Pravda
lolagirl: ( Octavie )20.08. 2021Kapitola 20 – Bouře přichází
lolagirl: ( Octavie )13.08. 2021Kapitola 19 - Sám
lolagirl: ( Octavie )06.08. 2021Kapitola 18.
lolagirl: ( Octavie )30.07. 2021Kapitola 17
lolagirl: ( Octavie )23.07. 2021Kapitola 16 – Nechat ji odejít
lolagirl: ( Octavie )25.06. 2021Kapitola 15 - Přijetí
lolagirl: ( Octavie )18.06. 2021Kapitola 14 – Poslední Vánoce
lolagirl: ( Octavie )11.06. 2021Kapitola 13 - Prázdnota
lolagirl: ( Octavie )04.06. 2021*Kapitola 12* - Předvečer
lolagirl: ( Octavie )28.05. 2021Kapitola 11 - Změna
lolagirl: ( Octavie )14.05. 2021Kapitola 10 – Nikdy více
lolagirl: ( Octavie )30.04. 2021Kapitola 9 - Milý deníčku
lolagirl: ( Octavie )23.04. 2021*Kapitola 8* - Štěstí
lolagirl: ( Octavie )15.04. 2021*Kapitola 7* - Dvojnice
lolagirl: ( Octavie )10.04. 2021*Kapitola 6 *: Odraz v zrcadle
lolagirl: ( Octavie )30.03. 2021Příjemné překvapení
lolagirl: ( Jimmi )18.03. 2021* Kapitola 4 *: Prímerie
lolagirl: ( Jimmi )27.02. 2021* Kapitola 3 *: Predstierať
lolagirl: ( Jimmi )13.02. 2021* Kapitola 2 *: Pravidlá spolužitia
lolagirl: ( Jimmi )11.02. 2021* Kapitola 1 *: Je preč
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )24.12. 2020Úvod