Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Radio

*Kapitola 18*: Na streche

Radio
Vložené: Jimmi - 29.03. 2021 Téma: Radio
Jimmi nám napísal:
Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 18: Na streche

 

V delíriu a trochu príliš otupený pre svoje vlastné dobro, Draco Malfoy prestával cítiť čokoľvek nižšie kolien. Už nejakú dobu si na nich sedel, keď ručne zabaľoval a vybaľoval svoje veci. Najprv sa považoval za šialenca, keď odmietol pomoc prútika, hoci na ručnom balení svojich vecí bolo niečo, čo sa mu celkom páčilo. Oceňoval, že sa musí ponoriť do hlbín svojej veľkej skrine, zvesiť každý kúsok drahého oblečenia z vešiaka a hodiť ho ako nejakú zbytočnú látku do krabice. Skutočne nevedel, prečo má všetky tieto veci. Kedysi mal rád všetky tie pekné a naleštené topánky, ale to už bolo dávno. Teraz si vôbec nedokázal spomenúť, kedy naposledy vošiel do tej skrine so zámerom ísť von a vyzerať dobre.

Keď hádzal všetok svoj nepotrebný majetok do kufrov, nemohol si pomôcť, aby sa necítil trošku trápne. To kvôli tomuto žil? Aby dokázal, že tu bol? Týmito kúskami oblečenia? Týmito naleštenými topánkami a týmito drahými viazankami... to bolo všetko? Toto oblečenie a jeho povesť smrťožrúta?

Zakaždým, keď pritlačil nadol kôpku oblečenia, zakaždým, keď mu stiekla malá kvapka potu z čela, ľutoval stopu, ktorú za sebou zanechal.

Nie, on ju nielen zanechal; on ju vyryl, vyryl ju do tej chladnej, tvrdej zeme. So sekáčikom na ľad postupne obsekal kmeň stromu, ktorý bol svetom, v ktorom žil. Umožnil, aby z dreva toho kmeňa vytiekla miazga, spôsobil, že krvácal...

Ale to všetko sa chystalo zmeniť. Pretože Draco Malfoy sa chystal oženiť a spraviť svoju rodinu šťastnou. Dokáže znova pozbierať a dať dokopy tú hromadu trosiek, ktorým bol jeho život. Mohol to napraviť. Nejako, akosi, všetko bude znova v poriadku. Možno ho svet nebude milovať, možno sa spoločnosť úplne nezahojí. Ale časom sa dostaví jeho vlastný osobný čas. Bude tu ten okamih... ten okamih čistého vykúpenia, ktorý dokáže zmazať všetku tú bolesť, ublíženie a temnotu, ktorú on, sám, kedysi spôsobil. A možno nebude môcť úplne zmazať stopy, ktoré zanechal, ale nech je prekliaty, ak sa o to nepokúsi.

S unaveným povzdychol zatreskol dvere na skrini, ktorá bola teraz úplne prázdna. Potom sa vydal k bielizníku a oveľa jemnejšie otvoril zásuvku. Jeho bledé prsty, ktoré by mohli patriť nejakému hudobníkovi, potiahli za tú malú kľučku a sledoval, ako sa pred ním ukázal výhľad na všetky jeho košele. Bolo podivné znova stáť na nohách, ktorými mu teraz šklbalo. Toto bolo ono; sťahoval sa preč, mal ísť žiť s Pansy. Ale na druhej strane, chystal sa oženiť. V dobrom a zlom, v chorobe a zdraví, bude ženatý, zaviazaný a naplnený a spokojný a... a...

„Draco.“

Malfoy sa stočil, vrazil lakťom do otvoreného šuflíka, biela košeľa mu vypadla z rúk. Spotené vlasy sa mu lepili na čelo a celkom úprimne vyzeral, ako keby ho vydesil nejaký strašiak. Ale postava vo dverách zostávala nehybná, napriek Dracovmu náhlemu výbuchu. Len mierne nadvihla obočie, čakala, kým sa upokojí.

„Otče,“ vydýchol Draco, keď sa dotkol miesta na hrudi, ktoré ukrývalo jeho rozbúšené srdce. „Neočakával som ťa...“

„Nuž,“ odpovedal Lucius, „myslím, že si budem musieť zvyknúť zaklopať, než vrazím do tvojho nového domova.“ Počkal na reakciu, ale z úsmevu, ktorý poctil jeho tvár, Malfoyovi došlo, že je to naznačenie, aby sa uvoľnil. Pokrútil hlavou, tiež sa usmial a zohol sa, aby zdvihol odhodenú košeľu. Keď ju mal v ruke, znova sa vystrel, utrel si čelo a pokrčil plecami, ako keby placho súhlasil.

Na kraji zorného poľa sledoval vankúš, ktorý zakrýval tú malú vysielačku a modlil sa, aby ho v tejto chvíli nezavolala. Avšak okamžite si pripadal hlúpo, že si vôbec myslel, že k takému niečomu dôjde. V žiadnom prípade ho ten hlas tak skoro neosloví, nie kým ho nenávidela. „Už som takmer všetko zabalil,“ vyslovil, kývol hlavou k svojim kufrom. Chaoticky boli rozťahané po celej zemi a on si zaprial, aby ich poskladal úhľadnejšie. Jeho otec nad tým zmätkom naklonil hlavu nabok, spýtavo sa pozrel znova na svojho syna a potom prikývol, prehltol nutkanie navrhnúť, že by mal byť v svojej práci dôkladnejší.

Lucius Malfoy bol, vo všetkých ohľadoch, takmer presným obrazom svojho syna. Prsty mal dlhé a štíhle, napriek tomu, že museli držať prútik, ktorý spôsobil toľko škody. Za tieňom z bielych vlasov jeho oči, hoci chladné, boli podmanivé a trochu tajomné. Bol príťažlivý, napriek tomu, že bolo takmer nemožné sa k nemu priblížiť a keď prehovoril, hovoril s prefíkanosťou, ktorá bola takmer nezameniteľná.

„Nemyslím,“ začal Lucius hlasom, ktorý nebol taký očarujúci. Namiesto toho znel, ako keby v rozpakoch, neistý a plachý. Jeho postoj bol však vzpriamený a upokojujúci, socha správneho verejného rečníka. A napriek všetkému bolo chvenie v jeho hlas takmer nevýrazné; keby ho Draco tak dobre nepoznal, bolo by mu úplne ušlo.

„Nemyslím si, že ma niekedy... napadlo, že sa dožijem dňa, keď sa odsťahuješ.“

Malfoyove plecia poklesli a pohol sa. Pokúsil sa napodobniť postoj svojho otca, muža, akým nikdy v skutočnosti nechcel byť, ale súčasne po ničom inom viac netúžil. Chcel ten  zovňajšok obchodníka – aby žmurknutím oka dokázal nasadiť silný vzhľad. A Lucius, Lucius bol v tom taký dokonalý. Nikdy nedal najavo nič iné iba perfektnú dokonalosť. A bol, svojím vlastným lepšie spoločensky akceptovateľným spôsobom, taktiež aj klamárom.

Malfoy predstieral úsmev.

„Dospievam, otec,“ zahanbene odpovedal, s falošným nadšením hrdosti. „Skôr či neskôr k tomu muselo dôjsť.“

„Myslím, že v skutočnosti si už dospieval nejaký ten čas,“ odpovedal Lucius. Komplimenty mu veľmi nešli, hoci keď ich vravel svojmu synovi, vyzeral, že ich myslí úprimne. Draco sa mierne začervenal, nie celkom aktuálne v pohode. Ale Lucius si to všimol a s menším odhodlaním dodal: „Ja len nehovorím veci, keď ich nemyslím vážne. Nie svojej rodine.“

„Ja viem,“ odpovedal Draco, „ďakujem ti.“

Nastalo medzi nimi dočasné ticho. Ten okamih bol vo všeobecnosti trochu podivný a vôbec nie bežný. Niežeby Draco nepovažoval svojho otca za starostlivú bytosť, ale v tom, ako sa rozprával so svojím synom... bolo tam niečo, čo vyvolávalo podozrenie. Dokonca v tom ako stál, nehybný a profesionálny, vyzeral napätý neblahou predtuchou. Šedými očami sledoval len Draca, nič iné v miestnosti nevidel a jeho ruky očividne zovreli vrch jeho palice.

„Len mi odpovedz na toto,“ začal Lucius a spojil si oči so svojím jediným synom.  „Dokážeš kvôli mne odpovedať na túto jedinú otázku? Celkom úprimne?“

Draco prikývol, okamžite cítil, ako mu prebehol po chrbtici mráz.

„Áno,“ klamal len čiastočne, pretože netušil, o čo ide.

„Prečo toto robíš?“ Luciusove oči sa vpálili do synových, tak zvedavé a odhodlané súčasne. „Ak je to, čo chceš, som šťastný... som nadšený. Ale ak je to niečo, čo nechceš, Draco... robíš to kvôli svojej matke? Pre dobro svojej matky? Alebo pretože...“
„Nie,“ odkašľal si Draco, trochu sa vrhol vpred. Z jeho pohybu otec cúvol a vyzeral, že ho Dracov výpad zdesil. Keď si to Draco všimol, znova sa zhrbil, bolo mu teplo a zahanbene zašepkal, „prepáč.“

Potom pustil tú košeľu do kufra, znova sa otočil k zásuvkám a odpovedal otcovi, kým bol k nemu otočený chrbtom. „Nerob si o mňa starosti, otče. Toto je to, čo chcem... toto je to, čo som vždy chcel.“

„A si do Pansy zamilovaný?“

Draco stuhol, rukami sa pohyboval v zásuvke, ako keby niečo hľadal. Avšak prestal, konečne dokázal polapiť dych a vytiahol ďalšiu košeľu, tentoraz plytval časom, aby ju poskladal.

„Áno,“ povedal znova s obrovskou gučou v hrdle. „Áno, milujem ju.“

„Prisaháš?“

Malfoy prikývol hľadiac do zásuvky, pokúsil sa ignorovať fakt, že sa otec pokúša na neho pozrieť cez odraz v zrkadle.

„Prisahám,“ zaklamal, keď si prial, aby jeho otec odišiel a nechal ho baliť sa.

Ale Lucius Malfoy váhal. S vážnym a silným hlasom sa spýtal znova: „Mám tvoje slovo?“

„Áno,“ opäť zaklamal Malfoy. Potom sa otočil, uistil sa, že vyzerá pokojne a podarilo sa mu pozrieť do chladných očí svojho otca. „Máš moje slovo.“

Vonku ľahký dážď zasiahol strechu toho veľkého domu, kvôli čomu sa dnu ozývali zvuky dopadajúcich kvapiek. Už to bol celý týždeň, odkedy Pansy večerala s jeho rodičmi na manore. Malfoy pre ňu nezískal prsteň, nerozprával sa často s teraz už snúbenicou o ich ďalšom usporiadaní. Ich zasnúbenie ale bolo dohodnuté a Pansy naň ustavične myslela. Draco začul, že častejšie chodila na verejnosť, nakupovala striebro a porcelán. Čím viac a viac myslel na Pansy v jej bielych svadobných šatách, tým častejšie myslel na to, ako k nemu kráča uličkou.

A čo Goyle? Goyle o ničom z tohto netušil. Iste bude ohľadne celej veci rovnako šťastný, ako sa zdali byť všetci ostatní. Draco si dokázal predstaviť jeho čisté vzrušenie, v duchu videl, ako ho podporne ťapká po chrbte, usmieva sa a hrdo vraví: „Vidíš! Vedel som, že to zvládneš! Vedel som, že dokážeš obrátiť svoj život, ak sa snažíš!“

Ale teraz bolo teraz, a to znamenalo, že mal zbalené svoje tašky. Už nikdy viac nebude spať v tejto spálni a možno to bude lepšie než horšie. Aj tak sa mu tento dom nepáčil, nie po tom všetkom, čo sa stalo medzi jeho stenami. Strávil hodiny vo svojej spálni v slzách, chrbtom opretý o stenu skrine. Na stenách boli vyškriabané malinké zárezy, keď si značil počty dní, ktoré zostal hore bez toho, aby vyšiel von. Aj tak ho prekvapovalo, že tá budova toľko vydržala. So všetkým tým poškodením, ku ktorému došlo, tu vždy budú ďalšie strašidelné pripomienky.

„Dobre,“ nakoniec Lucius vydýchol, „nie, gratulujem, Draco. Som... som vážne na teba hrdý.“

Malfoy sa nedokázal otočiť. Namiesto toho sa sklonil, otvoril najnižšiu zásuvku a odpovedal: „Vďaka, tati.“ A potom, priveľmi vďačný, vydýchol úľavou, keď začul ustupujúce kroky svojho otca, ktorý nakoniec nechal svojho syna byť.

Takže to urobil. Klesol tak hlboko, že naprosto a úplne klamal svojmu otcovi. Ale Lucius Malfoy na to neprišiel a víťazná oslava okamžite zatienila ľútosť. Legitímny úsmev sa zmocnil jeho bledej tváre a, skrz stekajúci pot, sa sústredil na úplne zničenie pozostatkov toho, čo zostalo v samotnej zásuvke. V skutočnosti ho to celkom bavilo, keď hádzal každý kúsok za kúskom do kufra.

A potom tá malá vysielačka pod posteľou vydala statický hluk a tak prerušila Malfoyovo svižné tempo. Takmer zakopol o vlastné nohy, zachránil sa len tým, že sa zachytil o otvorenú zásuvku, ktorá úplne vyletela z bielizníka a spadla na zem na kopu oblečenia. Košele v jej vnútri naskočili, rozleteli sa vo vnútri šuflíka, raz a navždy ukončili Dracove chaotické balenie.

Draco Malfoy sa rozhliadol, aby si prezrel ten neporiadok, ktorý sa stal z jeho izby. Zadychčaný sa odmotal od zásuvky, zakopol o kopu oblečenia a kríval k svojej posteli. So zvedavými prstami nadvihol vankúš, zízal na kričiace rádio a povedal do reproduktora: „Teraz vážne nie je vhodný čas.“

„Oh, nie je?“ povedal ten hlas. Z jej ostrého hlasu bolo jasné, že nemá náladu hrať peknú. Vlastne mal veľmi silné podozrenie, že bola na neho stále naštvaná za jeho predchádzajúci život. Hoci z ich posledného rozhovoru stratila reč, teraz zjavne konečne svoj hlas našla. Áno, zjavne našla tie najvážnejšie a najchladnejšie časti svojho strateného hlasu. „Tak ma potom pouč. Kedy je vhodný čas?“

Malfoy si vzdychol, pretrel si rukou tvár. „Nie,“ chabo zamrmlal, „to nie je to, čo som myslel. Len som myslel... len som myslel, že som doma, práve teraz.“

„Doma,“ zatiahla Hermiona, „nuž, to je príhodné. Vieš, ty máš... ty máš šťastie, že sa stá-stále vraciam.“  Hermionin nevyrovnaný hlas bol plný nervozity. Bola, svojím vlastným spôsobom, trošku nová v tom, aby bola nahnevaným človekom. Avšak čas ako tento si pýtal takýto typ krokov. Tento chlapec bol všetkým, čo si pamätala, že nenávidela... čo absolútne neznášala vo svojom živote. Tak z akého dôvodu sa cítila tak zle kvôli tomu, že je naštvaná? Pokrytectvo sa k nej vážne nehodilo... tak dlho vravievala Ronovi, že zášť len kazí človeka. Mohla cítiť, že ona sama sa kazí. Len jednej jej polovici to prekážalo.

A z akého dôvodu bol taký milý? Mal by na ňu jačať na oplátku... bol to predsa bývalý smrťožrút. Nebol takýto typ správania zakorenený v ľuďoch ako on? Možno to bolo tým, že to vždy očakávala – čakala výbuch. Avšak on dokázal zostať tichý a pokojný a trochu prehnane rozvážny, možno dokonca zrkadlil jej pocity.

„Ja viem,“ zašepkal, „v skutočnosti som sám trochu prekvapený...“

Hermiona sa nadurdila, „prečo?“

„Pretože keby som bol tebou, nech si ktokoľvek, nevrátil by som sa. To len znamená, že si dobrý človek,“ dodal, pripadal si trochu hlúpo. Ešte nikdy nikomu taký kompliment nepovedal a zvuk toho, ako to vravel, mu znel v ušiach cudzo. Avšak vedel, že to myslel vážne a zistil, že je celkom fajn povedať to nahlas, pochváliť niekoho, keď to myslíte úprimne. „Vážne som nikdy predtým nepoznal skutočne dobrého človeka.“

Ohromenej Hermione došli slová. To čo dopekla? Ako to, že zvládol pokračovať, keď ona sama sa neskrývane zhoršovala? Mala tu mať nahor a predsa si pripadala viac a viac detinská.

„Nuž, viem si predstaviť, že ty nepoznáš nikoho s kúskom dobra v tele,“ odplatila sa mu a zaksichtila sa, keď začula chlapca na druhej strane slabo sa zasmiať.

„Tak či tak,“ riekla mierne otrávená, „nedokončil si to, čo si vravel naposledy.“

Malfoy sa rozhliadol. Začínal viac a viac považovať všetok ten čas, čo strávil s vysielačkou, za malý tajný vzťah. Bolo to vzrušujúce a nebezpečné súčasne. Jedna malá chybička a bude viac než odpísaný. Otočil sa k bielizníku, zdvihol po prvý raz prútik a namieril ho na dvere spálne. Prehrabol si rukou vlasy, klesol na zem. Keď kolenami zasiahol zem, začal sa plaziť k zadnej časti postele, o ktorú sa oprel. „Vlastne som viac než skončil.“

„To nebola naša dohoda,“ priznala Hermiona, „ešte si ma neodplašil.“

„Nie som si istý, že ťa chcem odplašiť,“ trošku príliš skoro zareagoval Draco. Avšak keď to povedal, prial si, aby to mohol okamžite vziať späť. Mal sa teraz ženiť, bude mať manželku a spoločnú budúcnosť. Okrem toho túto ženu ani nepoznal a bol si istý, že ona ho nechce poznať viac než v rámci ich malej dohody, ktorú uzavreli. Napriek všetkému sa neospravedlnil. Namiesto toho si pritiahol kolená k hrudi a povedal: „Musím sa dostať z domu.“

„Si dospelý,“ zatiahla Hermiona, „vstaň a odíď.“

„Áno, nuž,“ odpovedal Draco, „takto to nefunguje.“

„A ako to funguje?“

Malfoy vedel, že musí odísť. V žiadnom prípade nemohol v tom rozhovore pokračovať tu. Jeho otec by nepochybne všetko počul. Preskúmal svoju spálňu, tú starú izbu, v ktorej kedysi zvykol spávať mierumilovne. To už viac nebol ten prípad. Veľakrát strávil dnu bezsenné noci, neschopný zaspať. A teraz bol už v tej izbe príliš dlho. Už začínal byť unavený. A tak s niekoľkými nádychmi prešiel k oknu a položil vysielačku na parapet. Stále mohol na druhom konci počuť, ako tá žena dýcha.

Počula, ako slabo zavrčal, keď roztvoril okno. Závan vetra zasiahol reproduktor vysielačky a Draco sa vrhol vpred, aby ju zovrel v ruke.

„Čo robíš?“ spýtala sa Hermiona, keď počula podivné zvuky z jeho strany. Jeho nohy dopadli na niečo a potom sa ozvalo slabé buchnutie, ktoré ju prinútilo cúvnuť.

„Riadim sa tvojou radou,“ fučal Draco. To buchnutie, ktoré začula, bolo zatvorenie okna na jeho spálni, tentoraz zvonka.

„Máš pravdu, musím sa dostať z domu.“

Hermiona cítila v žalúdku nervozitu. Niečo nebolo v poriadku, mohla to prakticky cítiť.

„Počujem vietor,“ skúšala. „Ako si sa dostal von tak rýchlo?“

„Použil som strechu,“ jednoducho povedal Draco. Znova si odfúkol, keď stál tesne pred oknom. Skúmal výhľad zo strechy. Bolo to vysoko, a bol to prudký zráz. Keby si nedával pozor, ako ďalšie si zlomí krk.

Avšak v tom uháňajúcom vetre zostával pomerne pokojný. Na druhej strane, v okamihu, ako Hermiona začula, že jej Draco povedal, že je doslova na streche svojho domu, oči sa jej rozšírili.

„Na streche?“ zvýskla, zúfalo si zdvihla vysielačku k ústam. „Na streche? Zlez odtiaľ dole... spadneš!“

Malfoy pokrčil plecami. „Pchá, budem v pohode.“

Najprv urobil krok od okna, opatrne sa naklonil. Avšak prvý krok sa rýchlo zmenil na niekoľko krokov. Zostúpil po boku strechy s rukami roztiahnutými, aby udržal rovnováhu. Ale nachádzal sadistickú radosť v tom, ako počul cez vysielačku, že si tá žena robí starosti. Bola napokon, stále na neho naštvaná, ale jednako nedokázala zamaskovať svoju hrôzu.

„Mohol by som zomrieť,“ doberal si ju, keď hľadel na zem, ktorá vyzerala tak ďaleko a vzdialená od jeho súčasného miesta. „Jeden chybný krok a... rozplesknem sa... budem hotový.“

Hermiona pokrútila hlavou, z tváre jej zmizla všetka farba.

„Ty si chorý,“ vyšplechla.

Úsmev sa zmocnil Malfoyovej tváre. Blonďavé vlasy mu poletovali okolo tváre. „Vieš rovnako dobre ako ja, že nie si prvá, kto mi to hovorí.“

„No a čo?“ zaskučala Hermiona, s každou uplynulou sekundou jej bolo nevoľnejšie. Klepala sa od strachu napriek svoje vôli. „Chceš sa zabiť v snahe dostať sa z domu? Pre-prečo skrátka nepoužiješ vchodové dvere?“

„To nemôžem urobiť,“ zasmial sa Draco, znepokojený napriek žartovaniu. Vtipné, že si našla čas robiť si o neho starosti. Určite by ju predstava jeho smrti urobila šťastnou. A možno to prehnal, keď sa rozhodol doberať si ju s niečím takým, pretože si všimol, že to vôbec nepovažuje za zábavné. V skutočnosti vyzerala, že je úplne proti tomu.

Hermiona mala problém nájsť slová, stuhnutá na posteli. Stiahla si vlasy do voľného copu, dychtivo čakala, kým Draco znova prehovorí.

„Neprekáža ti, keby si zomrel?“ spýtala sa zaliata potom. Potom pokrútila hlavou, prešla si dlaňou po tvári. Vzdychla si, okamžite vzala svoje slová späť. „Počkaj, neodpovedaj. Hlúpa otázka.“

Malfoyovi sa pošmykla noha. Mierne sa zapotácal, zatvoril oči a slabé zalapanie po dychu uniklo z jeho pier. Keď oči otvoril, zistil, že stojí na kraji strechy a nervózne dýcha. Hermiona takmer tú vysielačku pustila. Zjajkla a stuhla, ruka pritlačená na búšiace srdce. Ale keď tam Draco stál, naklonený, zvládol žmurkať na pád, ktorý sa mu takmer podaril. Dostal sa k tomu veľmi blízko... k skutočnému umieraniu.

A zjavne mu to bolo jedno. V skutočnosti, čím ďalej hľadel do tej hĺbky, tým viac bola tá predstava v pohode.

„Oh, dokelu! Oh... dokelu,“ hlas tej ženy prerušil jeho zúrivé uvažovanie. Malfoy sa okamžite prebral zo svojho delíria a vystrel sa, znehybnel na chvíľu, aby počúval ženine obavy. Zadržal dych, aby zostal absolútne potichu.

Keď si myslel, že to už Hermiona dlhšie nevydrží, Draco si pritlačil vysielačku k ústam, naklonil hlavu nabok, „ach, prepáč... vydesil som ťa?“

Tá žena vybuchla.

„Ty retard!“ zjačala, drsné napätie v hlase. Dychčala, ako keby medzitým ubehla celé míle. Vlasy sa jej uvoľnili z copu a točili sa jej okolo tváre, ktorá bola teraz skrútená a vydesená. Očervenela, pripadala si trápne za to, že sa v prvom rade o neho bála. Bola úplne roztrasená, šúchala si hánky chrbtom ruky, „čo máš dopekla za problém?“

Malfoy si zahryzol do spodnej pery, pokračoval kúsok po kúsku ku kraju strechy. Predklonil sa, zovrel veľký a pevný strom, ktorý rástol len kúsok od neho.

„Môj problém?“ spýtal sa, „tých je príliš veľa, aby som o nich vôbec začal.“ Odfrknutie tej ženy mu napovedalo, že jeho žart neocenila. Vlastne sa na svojom konci naďalej durdila, očividne sa snažila vymyslieť, čo mu odseknúť. Avšak dokonca Draco dokázal vycítiť, že nevie, čo povedať. S pokrčením pliec dodal: „okrem toho, urobil som to, čo si si myslela, že nedokážem.“

„A to,“ Hermiona zasyčala. „je čo?“

S pokrčením pliec Malfoy zdvihol nohu zo strechy, ani sa neobťažoval vyskúšať silu vetiev stromu, než na ne vyliezol.

„Vydesil som ťa,“ jednoducho vyhlásil.

Hermiona sedela nehybne, žmurkala. Ten ignorantský blbec, ten bláznivý kus kreténa. Ako mohol byť taký bezohľadný? Mohla by ho zhodiť zo strechy a necítiť kvôli tomu ani kúsok viny. Ale... mal pravdu.

„Blbec,“ bolo jediné, čo dokázala povedať.

Ale Malfoy jej nevenoval veľkú pozornosť. Už zliezol väčšinu stromu a so zavrčaním doskočil na zem. Potom sa zaklonil dozadu, pripadal si super, napriek ženinmu trápeniu.

„V poriadku, upokoj sa. Už mám obe nohy na zemi.“

„Oj, a z nejakého dôvodu teraz dúfam, že si spadol a pristál na hlave.“

Malfoy pohodil hlavou dozadu, oprel sa o strom. Jeho oči vzhliadli nahor ku streche, pocítil slabé vzrušenie, že sa dole dostal v jednom kuse.

„Oj,“ usmial sa, keď si zahryzol do spodnej pery, „to bolelo.“

Hermiona si odfrkla, stále nepobavená. „Zaslúžil si to. Sakra, ty si ale číslo, vieš to?“

„Viem,“ súhlasil Draco ukročil od stromu a vydal sa krížom po trávniku. „Takže kde sme skončili?“

Hermiona pretočila očami, zaklonila sa. Srdce jej stále búšilo, ale aspoň do nejakej úrovne pôsobila vyrovnane. Keď prehovorila, budila dojem úplného opaku.

„Rozprával si mi o tom, čo spôsobilo, že sa z teba stal kompletný šialenec.“

„Ah!“ znova sa usmial Draco. Celkom sa mu páčili rozhovory s týmto dievčaťom. „V poriadku, kde som to skončil?“

 

57237

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: *Kapitola 18*: Na streche Od: Sally - 20.05. 2021
Vidím Luciusa v novom svetle. Pevne dúfam, že jedného dňa Draco napraví aj svoj vzťah k nemu. (a beriem späť poznámku o prútiku)

Re: *Kapitola 18*: Na streche Od: TaraFaith - 29.03. 2021
Omlouvám se, ale prostě jsem nedokázala odolat a přečetla všechny kapitoly jedním dechem, takže celý ten děj budu komentovat až tady... snad se mi ten prohřešek jednou odpustí.. :) Úplně nevím, jaký názor tady mám na Pansy.. Já ji celkově zrovna jako postavu moc nemusím, takže i když je v nějakém příběhu fakt dobře napsaná, chvíli mi trvá, než ten pocit překonám... Tady se to ovšem nejspíš nestane... Je hodně sebevědomá až namyšlená žena, která má o Dracovi a životu s ním vysněnou iluzi, které se drží, i když důkazy jdou proti ní. Taky si ho samozřejmě chce připoutat co nejvíc a nejrychleji to půjde.. Kdyby se tu aspoň trochu zajímala o něj samotného, možná by mu jako přítelkyně/manželka byla aspoň trochu ku pomoci, aby se ze všeho zvládnul dostat... ale takhle je to předem odepsané ke zkáze... Jen jsem zvědavá, jestli mi jí pak bude líto nebo si tu lítost ani nezaslouží.., ale to už předbíhám.. Mám tu ovšem velmi oblíbenou postavu a tou je Lucius.. Je tu spíše chladnější, ale velmi intuitivní, i když z menšími slepými mezerami. Líbilo se mi, jak si přišel s Dracem promluvit.. Dát mu tu chvíli k zamyšlení, možnost vycouvání, i když nebyla využita.. Jsem na jeho děj v příběhu moc zvědavá.. Dracova vzpomínka na "práci" pro pána zla byla zvláštně děsivá.. Napsaná takovým stylem, až skoro nutila si to představovat.. Mám ráda drsnější příběhy, ale tady mě ovlivnila Dracova reakce tak moc, že se mi až začal stahovat žaludek.. Ale Severus se svým drsným stylem pomoci mě z toho rychle probral.. :D Vztah mezi Hermionou a Dracem je.. no pro mě zatím nepopsatelný .. :D :D Moc se těším na pokračování, díky za překlad.
Re: *Kapitola 18*: Na streche Od: Jimmi - 29.03. 2021
S Pansy sa nemýliš, resp. mám z nej rovnaký dojem. Bohužiaľ si nespomínam, ako sa to s Luciusom vyvŕbi, teda nie v druhom diely. A cítim to pri preklade rovnako, nedá sa prestať... na stredu už je naplánovaná ďalšia spomínacia kapitola... Dovtedy snáď stihnem ďalšiu, ako som písala vyššie, v 22 sa napojíme na prológ, tak snáď sa to zlepší... Ďakujem, ten tvoj komentár mi dodal energiu skúsiť s ńou ešte trošku pohnúť...

Re: *Kapitola 18*: Na streche Od: Octavie - 29.03. 2021
Chápu, že předstírá před rodiči, po tom minulém díle se fakt není čemu divit. Ale proč se chce tak brzy stěhovat k Pansy? Z bláta do louže... Myslím, že Pansy se nenechá tak rychle odbýt jako Lucius. No jsem napnuta na pokračování, díky, Jimmi :-).

Re: *Kapitola 18*: Na streche Od: Lupina - 29.03. 2021
Nějak mám pocit, že snad magie táhne Hermionu k Dracovi (a naopak). Draco je k ní otevřený, zatímco vlastnímu otci lže a jediný kamarád, kterému na něm záleží, ještě ani neví, že se Draco bude ženit. Jo, napadlo mě, proč by měl kupovat Pansy prsten, neměla by to udělat spíš ona pro něj, když ho tak nečistokrevně požádala o ruku? Ale zpět k Dracovu chování. Je to cesta ke dnu. A já doufám, že se brzo odrazí. A strašně se těším, až bude Dracovi pomoženo. Hermiona je mu jen malou pomocí, je třeba něco většího. Děkuji moc za kapitolu, Jimmi.
Re: *Kapitola 18*: Na streche Od: Jimmi - 29.03. 2021
Už som písala vyššie, dostala som sa k Prológu a kopírujem priamu reč, zase ma zarazili tie topánky... kruci, vôbec netuším o čom točí... Ale keď odmietam prekladať príliš dopredu, tak ani príliš dopredu nebudem čítať originál. Ďakujem PS. Som v polke 22

Re: *Kapitola 18*: Na streche Od: margareta - 29.03. 2021
Co to vypovídá o jeho vztahu k rodičům a přátelům, že jsou pro něj jako obecenstvo, před kterým musí hrát divadlo, nalíčený zevně i zevnitř, aby si zasloužil potlesk? Do vysílačky si ulevuje jako herec o pauze, když zaleze do šatny a může chvíli zase mluvit normálně. Nebo si myslí, že pokud vydrží lhát dost dlouho, stane se pro něj ta lež pravdou? Jak to, že mu ty řeči Lucius zbaštil, když sám ví o předstírání víc než dost? Draco je nešťastný, to jistě, ale hlavně je zbabělý. Neumí se podívat sám sobě do očí ani v zrcadle. Být Hermionou, tak tu vysílačku zahodím. Kdo stojí o to, dělat druhému nádrž na splašky! Měla by ho najít, profackovat a donutit si vybrat. Buď jít dál opravdově, nebo ať se v tom svém marasmu a lžích utopí sám. Děkuji za kapitolu. Zvedla mě ze židle a mám vztek. Na Draca a na všechny pokrytce vůbec. ( šmarjá, kdy bude další???)
Re: *Kapitola 18*: Na streche Od: Jimmi - 29.03. 2021
Asi v stredu :) Utorok je plný Ďakujem
Re: *Kapitola 18*: Na streche Od: Jimmi - 29.03. 2021
Tak dnes som dala 22, 6 a pol tisíc, hrozne nahrubo, ale základ je tam. Aj vďaka tvojmu komentovaniu. Hermiona si asi nemôže pomôcť, ona vždy bola tou, čo zachraňovala stratené existencie. Nechápala som, ako to, že by Lucius počul každé slovo, to ho akože špehoval? Zatiaľ sa nič nezačalo rozuzlovať, takže by som príliš skoro nesúdila. Ďakujem

Re: *Kapitola 18*: Na streche Od: lenus - 29.03. 2021
Hneď tri kapitoly za sebou, Jimmi ty si super! Kapitola z minulosti bola desivá, cítila som hruzu spolu s dracom. A takisto má oblial pot, keď malo prísť požiadanie o ruku... to je Pansy odvážna, to je v čistokrvnej spoločnosti dovolené, aby sa spýtala žena? Chudák draco... ďakujem za rýchle preklady, je to super :)

Re: *Kapitola 18*: Na streche Od: zuzule - 29.03. 2021
Merline! Tady se zrodil ten pozdejsi napad se skokem z mostu? Trnula jsem uplne stejne jak Hermiona. Dekuju!
Re: *Kapitola 18*: Na streche Od: Jimmi - 29.03. 2021
Práve to prekladám... a teda kopírujem veci z prológu... on fakt vtedy nevedel, že s kým hovorí. A vôbec mi to pri tejto kapitole nedošlo, ale v tej o pár ďalej je to na to odkaz, takže pochvala za dobrý postreh. Díky

Prehľad článkov k tejto téme:

Va Vonne: ( Jimmi )20.05. 2021Kapitola 30: Nič neočakávať (Záver)
Va Vonne: ( Jimmi )18.05. 2021Kapitola 29: Na to musíš prísť sám
Va Vonne: ( JImmi )11.05. 2021*Kapitola 28*: Keď dôjdu slová
Va Vonne: ( Jimmi )04.05. 2021*Kapitola 27* Bod zvratu
Va Vonne: ( Jimmi )26.04. 2021*Kapitola 26* Návrat
Va Vonne: ( Jimmi )16.04. 2021*Kapitola 25* Lekcie plávania
Va Vonne: ( Jimmi )07.04. 2021*Kapitola 24*: Šatník
Va Vonne: ( Jimmi )06.04. 2021*Kapitola 23*: Všetko je možné
Va Vonne: ( Jimmi )05.04. 2021*Kapitola 22*: Hlas na druhom konci
Va Vonne: ( Jimmi )04.04. 2021*Kapitola 21*: Až na dno
Va Vonne: ( Jimmi )01.04. 2021*Kapitola 20*: Dokonalé šťastie
Va Vonne: ( Jimmi )31.03. 2021*Kapitola 19* Za dverami
Va Vonne: ( Jimmi )29.03. 2021*Kapitola 18*: Na streche
Va Vonne: ( Jimmi )28.03. 2021*Kapitola 17:* Trošku vína a príliš veľa stolovania
Va Vonne: ( Jimmi )27.03. 2021*Kapitola 16*: Sedem mŕtvych
Va Vonne: ( Jimmi )26.03. 2021*Kapitola 15*: V šatníku
Va Vonne: ( Jimmi )25.03. 2021*Kapitola 14*: Haló?
Va Vonne: ( Jimmi )18.03. 2021*Kapitola 13*: Šťastie v procese vytvárania
Va Vonne: ( Jimmi )12.03. 2021*Kapitola 12*: Poučený Draco
Va Vonne: ( Jimmi )09.03. 2021*Kapitola 11*: Trošku podcenenia
Va Vonne: ( Jimmi )06.03. 2021* Kapitola 10 *: O zamilovaní sa
Va Vonne: ( Jimmi )05.03. 2021* Kapitola 9 *: Akým si býval vždy
Va Vonne: ( Jimmi )05.03. 2021* Kapitola 8 *: Naliehanie
Va Vonne: ( Jimmi )02.03. 2021* Kapitola 7 *: Pekné tváričky, škaredé miesta
Va Vonne: ( Jimmi )01.03. 2021* Kapitola 6 *: Kde spočíva problém
Va Vonne: ( Jimmi )23.02. 2021* Kapitola 5 *: Haló, haló
Va Vonne: ( Jimmi )22.02. 2021* Kapitola 4 *: Skvelé správy
Va Vonne: ( Jimmi )21.02. 2021* Kapitola 3 *: Rokville po záverečnej
Va Vonne: ( Jimmi )20.02. 2021* Kapitola 2 *: Chlapec, ktorý prežil
Va Vonne: ( Jimmi )19.02. 2021* Kapitola 1 *: Prológ
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )24.12. 2020Úvod