Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Lady Malfoy

Kapitola 5: Manor

Lady Malfoy
Vložené: Jimmi - 07.05. 2021 Téma: Lady Malfoy
Jimmi nám napísal:

Ani manor nie je taký veľký ako Dracovo ego.



Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 5: Manor

V diaľke dominoval stmavnutej oblohe rad blikajúcich svetiel. Hermiona sústredene prižmúrila a postrehla nejasné obrysy veľkolepého panstva, o ktorom sa zdalo, že sa týči nad zvyškom oblasti. Za prepleteným viničom a prastarými stromami zbadala obrovskú železnú bránu, ktorá obmedzovala vstup na panstvo a na ktorej boli vytepané dva strieborné hady. Za bránou stál neslávne známy Malfoy manor vo všetkej svojej nádhere. Pretože boli príliš ďaleko, dokázala rozoznať len obrysy dvoch veží, ktoré boli spojené s hlavným zámkom a pokojne mohli súperiť s Astronomickou vežou na Rokforte.

„A čo ten čaj, drahá?“ uvoľnene navrhol Eliáš, keď ponúkol Hermione šálku voňavej tekutiny.

Hermiona stále civela na ten výhľad pred sebou, keď zacítila, ako ju zaplavilo teplo z čaju a pošteklilo jej pokožku. „Oh... v poriadku,“ odvetila neohrabane, keď si od Eliáša vzala šálku a začala z nej pomaly odpíjať.  

„So zámkom si nerobte starosti,“ odporučil Eliáš. „Ste s pánom Malfoyom - nie je taký desivý, ako vyzerá.“

„Ja... čože?“

„Tento silný a zastrašujúci vzhľad by vás nemal ošialiť. Od hlavnej brány ku vchodu sú nastavené pasce len, aby chránili pred narušiteľmi. Ale s pánom Malfoyom ste v bezpečí.“

„Ach nie, ja nie som vystrašená,“ rýchlo povedala Hermiona.

„Potom prečo ste tak znepokojená?“ spýtal sa Eliáš.

„Ja som len... len som netušila ako... veľký... Malfoy manor bude.“

Eliáš sa usmial. „Domnievam sa, že ste si mysleli, že bude vo veľkosti jedného z tých muklovských sídiel... ako ich volajú?“

„Vily,“ odpovedala Hermiona. „V muklovskom svete ich volajú vilami. A máte pravdu. Nikdy by ma nenapadlo, že je doslova tak veľký ako Rokfort.“

„To zjavne prekvapí veľa ľudí.“ Eliáš opatrne položil kanvicu na malý stolík pri Malfoyovom sedadle a otočil sa k odchodu.

„Idete niekam?“ rýchlo sa spýtala Hermiona takmer detinsky.  

„Pán Malfoy sa vracia,“ povedal Eliáš a ukázal do diaľky, kde sa približovala malá postava.  

„Oh.“

„Do zámku budeme letieť, takže potrebujem pripraviť testrály,“ vravel srdečne. „Budete v poriadku, slečna Grangerová?“

„Áno... áno, samozrejme. Ďakujem vám.“

„Ďakujete mi za čo?“

„Nuž, určite ste mi robili spoločnosť v tejto temnote,“ usmiala sa Hermiona. „To oceňujem. Ďakujem vám.“

„Niet za čo,“ povedal, keď zišiel posledný schodík z kočiara a potom zmizol.

Hermiona využila chvíľku, aby sa spamätala. To náhle objavenie sa manoru ju vydesilo, ale teraz sa musela vzchopiť a niekoľkokrát sa zhlboka nadýchnuť.

„Som v poriadku,“ vzdychla si pre seba. „Len... len potrebujem minútku.“

Určite nechcela, aby ju Malfoy považoval za slabú a zraniteľnú, pretože jej bolo jasné, že by to viedlo len k uštipačným poznámkam a krutým urážkam. Vyzrela z okna a zbadala, že sa jeho tieň približuje. Utrela si zaschnutú slinu zo spánku v kútiku úst a vzpriamene sa posadila, keď Malfoy nastúpil do kočiara. Na chvíľu sa zarazil so skutočným nedostatkom záujmu.

„Ach,“ zahlásil, „si hore.“

„Áno,“ odvetila Hermiona, rovnako nezaujato.

„Nuž, už sme tu,“ oznámil, keď si sadol oproti Hermione.

„Správne, to vidím.“

„Dobre.“ Malfoy si vzal šálku, čo Eliáš položil vedľa neho a začal si pomaly odpíjať, kým vyzeral z okna.

„Kde si bol?“ zrazu sa spýtala Hermiona.

„Nablízku,“ nejasne odpovedal Malfoy.

Hermiona pretočila očami a tiež si odpila z čaju. „To nie je veľmi nápomocné,“ uškrnula sa.

„Tebe sa nemusím zodpovedať,“ chladne odsekol Malfoy.

„Nie, ale musíš mi vysvetľovať veci,“ rovnako chladne vrátila Hermiona. Malfoy tak zahmlieval a bol taký otravný, že mala obvyklé nutkanie jednu mu vraziť a prekliať trochu krvi na tej jeho dokonale bledej pokožke.

„Čo ti musím vysvetľovať?“

„Si mojím ochrancom,“ vravela Hermiona, hoci si uvedomovala, ako chabo znela. „Nemôžeš ma len tak nechať samu a potom mi nepovedať prečo.“

Malfoy zavrčal a potom na ňu škaredo zazrel. „Musel som na manore uvoľniť Fideliovo kúzlo.“

„Tu je Fideliovo kúzlo?“ Hermiona znela fascinovane. „Takže to znamená, že ty si...“

„Strážca tajomstva,“ dokončil Malfoy za ňu. „Už si spokojná?“ dodal drsne, keď si znova odpil.

„Nie je nič spokojného na tom trčať niekoľko nasledujúcich mesiacov s tebou v strašidelnom starom zámku a so šialencom, čo mi ide po krku,“ vyštekla Hermiona.  

Malfoya Hermionin náhly výbuch zaskočil, ale okamžite zakryl svoje prekvapenie tým, že si znova odpil. Zdalo sa, že sa potom aj Hermiona cítila trošku trápne a ukrytie sa za šálkou malo za následok vzájomné a pomerne chladné mlčanie, ktoré narušil len Eliáš, keď pristúpil ku kočiaru.

„Testrále sú pripravené, pán Malfoy,“ poslušne oznámil.

„Dokonalé,“ odpovedal Malfoy. „Takže všetko pripravené a môžeme ísť?“

„Áno, pane.“

„Dobre teda, mali by sme odísť čo najskôr,“ prikázal Malfoy. „Uisti sa, že budeš držať oprate poriadne pevne - ten rozostup je príliš úzky.“

„Samozrejme,“ prikývol Eliáš. „Kde chcete pristáť?“

Malfoy vykukol z okna na manor pred ním, potom si v duchu spočítal pár vecí, než sa otočil späť k Eliášovi.  

„Na nádvorí?“ zatiaľ ten navrhol.  

Malfoy pokrútil hlavou. „Nebudeš mať čas zaletieť s testrálmi naspäť - potrebujú odpočívať, keď pristaneme a radšej by som bol, keby som ich na nádvorí nemal.“

„Veľmi dobre, pane.“

„Severná veža,“ po chvíli oznámil Malfoy. „Pristaň na streche a testrále môžu odpočívať, kým zídeme dole. O pár hodín ich môžeš zaviesť späť do stajní.“

„V poriadku,“ prikývol Eliáš a potom sa otočil preč.

Hermiona zľahka zakašľala, aby dala najavo svoju prítomnosť, pretože sa zdalo, že jej predtým nikto nevenoval pozornosť. Niežeby rada pozornosť mala - len sa jej nepáčilo, keď ju vynechávali z rozhovoru. Malfoy sa na ňu pozrel so znudeným výrazom a potom sa jeho pery začali skrúcať do toho dôverne známeho úškľabku.

„Radšej sa drž, Grangerová,“ vravel. „Môže to poriadne skákať.“

Hermiona neodpovedala - len zazrela. Položila ruky na boky sedadla a rýchlo zovrela opierky, keď sa koč pohol. Postupne, ako predtým, sa rýchlosť rovnomerne zvyšovala a skôr, ako si to uvedomila, leteli. V žalúdku sa jej ozval slabý vírivý pocit, ale vedela, že je to ten čaj. Okamžite zatvorila oči, keď vycítila, že kočiar vyletel vyššie a vyššie a potom začal zatáčať. Začal zatáčať nahor k oblohe a Eliáš zahájil kompletný deväťdesiatstupňový obrat. Hermiona na zlomok pootvorila oči, aby uvidela, ako Malfoy sedí uvoľnene na svojom mieste, slabo sa pridŕža. Zjavne si vychutnával fakt, že Hermiona bola na smrť vydesená. Kočiar bol teraz prakticky zvislo... mieril rovno ku hviezdam. Hermiona sa začala zhlboka nadychovať a čelo sa jej orosilo potom napriek chladnému počasiu.

Ten vírivý pocit v žalúdku sa zrazu stratil a jej nervozita sa upokojila - pristávali. Silne si vzdychla a veľmi pomaly otvorila oči. Ako predtým, Malfoy mal svoj obvyklý pobavený výraz a tentoraz sa zdalo, že takmer vybuchne smiechom.

Hermiona na neho fakt škaredo zazrela, ale potom vyzrela z okna a zbadala, že Eliáš s kočiarom pristáva. Keď sa kolesá dotkli kamenného povrchu strechy, Hermiona zacítila, ako jej trhlo nohami a potom pristáli. Okamžite otvorila dvere, aby sa nohami dotkla zeme, kým Draco trpezlivo čakal, až príde Eliáš a dvere mu otvorí.

„Vaša batožina už na vás čaká, slečna Grangerová,“ oznámil Eliáš, keď mal výhľad na Hermionu. Videla, že strecha, na ktorej pristáli, bola rovnako opustená ako ten lesík, v ktorom boli predtým - nikde nebolo živej duše. Studený zimný vánok ju chladil a upokojoval jej nervozitu, keď s úsmevom oplatila Eliášovu poznámku.

„Chcete, aby som sa postaral o testrále?“ spýtal sa Eliáš Malfoya.

„To nebude nevyhnutné,“ odpovedal Draco. „Potrebujem, aby si tamtú zaviedol do jej izby,“ hovoril hrubo o Hermione, ktorú to veľmi urazilo.

„Samozrejme,“ prikývol poslušne Eliáš.

„Potom, čo jej ukážeš izbu,“ pokračoval Draco. „Potrebujem, aby si prišiel za mnou.“

Eliáš znova prikývol, biele vlasy mal v tom vetre slabo našuchorené. „Kde budete, pane?“

„Vo svojej izbe,“ stroho odvetil Draco, keď si rozopol gombík na plášti a kývol na Eliáša.

„Dobrú noc, pán Malfoy,“ riekol Eliáš, keď začal Draco odchádzať preč. Na sekundu sa pozrel na Hermionu, prikývol na ňu a potom prešiel cez malé drevené dvere pri jednom z okrajov.

V okamžiku bol preč. Hermiona tam stála omráčená a urazená Malfoyovým chladným a hrubým správaním, ale na druhej strane, bol to Malfoy a nemala očakávať niečo iné. Otočila sa k Eliášovi, ktorý práve zatváral dvere na koči a priväzoval oprate k stĺpiku pri tých istých drevených dverách, cez ktoré odišiel Draco.

 „Už len minútku,“ povedal jej, keď prehodil oprate cez, pevne ich omotal okolo toho stĺpika a zaviazal.

„Neponáhľajte sa,“ rýchlo odpovedala Hermiona, nechcela znieť ako Malfoy. „Takže, ako dlho pracujete pre Malfoyovcov?“

Eliáš sa usmial. „Je to tak dlho, že si sotva dokážem spomenúť na časy, kedy som pre nich nepracoval.“

„No páni,“ vykríkla Hermiona. „Takže tipujem, že poznáte tento zámok poriadne dobre.“

„Rád si to myslím,“ odpovedal Eliáš, ktorý teraz vrhal kúzlo na koč, aby sa sám očistil. „Skončil som, slečna Grangerová. Zavediem vás do vašej izby.“

****

Hermionine kroky sa ozývali po temnej chodbe, keď zostupovala po schodoch zo Severnej veže. Studenému vetru zo strechy sa podarilo nájsť si cestu do manoru a teraz mala po celých rukách zimomriavky. Silno ich pritískala k sebe a začala si ich trieť, aby sa udržala v teple, keď ju Eliáš viedol do centrálnej časti manoru.   

„Nemajte obavy, slečna Grangerová,“ vravel potichu. „Ten vietor fúka len na týchto schodoch. Keď opustíme Severnú vežu, bude vo vnútri manoru veľmi príjemne.“

„To je skvelé,“ šťastne odpovedala Hermiona, keď si predstavila, ako teplý vzduch obkolesuje jej pokožku.

 

Priblížili sa ku koncu schodiska, kde veľké drevené dvere oddeľovali teplo od chladu. Eliáš na ne priložil ruku a nahmatal veľkú mosadznú kľučku, za ktorú silno potiahol, aby ich otvoril. Okamžite závan tepla zahnal ten studený vzduch a utíšil Hermionine zimomriavky a stuhnuté prsty.

„Lepšie, však?“ spýtal sa jej Eliáš.

„Určite,“ odpovedala Hermiona, keď naberala trochu vzduchu do pľúc. To vtedy si uvedomila, ako naprosto klamlivé bolo to schodisko z veže nadol. Vo vnútri manoru nebolo nič podobné tomu tmavému, chladnému, opustenému schodisku. Pripusťme, že bol stále prázdny, ale pred nimi viedli obrovské chodby, ktoré už viac neboli ukryté v tieňoch, ale boli pomerne dobre osvetlené s nádherne tlmeným zlatým svetlom, ktoré veľkolepo dopadalo na gaštanový koberec. Na stenách boli slabo žiariace pochodne, ktoré boli zdrojom tohto osvetlenia a boli čisté a nádherne vyzdobené na rozdiel od tých na schodisku.

„Ja... je to také...“ koktala Hermiona.

„Prekrásne?“ láskavo ponúkol Eliáš.

„Je to nádherné!“ vydýchla. „Ja... ja som si nikdy nepredstavovala, že zo všetkých miest práve Malfoy manor bude vyzerať takto!“

Eliáš sa slabo zachichotal. „Je prekvapujúce, ako veľa ľudí je zaskočených tým, ako vyzerá.“

„Zvonka je taký... starodávny a ošumelý...“ vravela Hermiona, stále neschopná spracovať svoj šok.  

„Nuž, domnievam sa, že to je pravda,“ súhlasil Eliáš. „Viete, manor samotný bol postavený pred tisíckami a tisíckami rokov Maurosom Malfoyom.“ Dvojica začala kráčať po osvetlenej chodbe.

„Maurusom Malfoyom?“ vravela Hermiona. „To meno mi neznie povedome.“

„Nemalo by,“ vážne odpovedal Eliáš. „Maurus bol jedným z prvých Malfoyovcov, čo prišli do Anglicka. Je pre ostatných pomerne neznámy, ale je veľmi slávny... či skôr nechvalne známy, keď príde na znalosti medzi čistokrvnými rodinami.“

„Chápem.“

„Keď sme Malfoy prišiel, postavil si toto panstvo sám pre seba a svoju ženu - pre pomerne desivú čarodejnicu, ako mi povedali. A odvtedy patrí tejto rodine.“

„To je určite veľmi dávno,“ poznamenala Hermiona.

 

„Vnútrajšok panstva vyzeral veľmi podobne jeho zovňajšku, než sa sem nasťahoval Abraxas Malfoy so ženou a synom, Luciusom.“

„Dracov starý otec?“

„Zaiste.“

„O Abraxasovi som počula,“ vravela Hermiona. „Nemala byť jeho žena údajne tou najkrajšou ženou vo Wiltshire?“

„Vskutku,“ odvetil Eliáš, znel veľmi ohromene. „Vravelo sa, že mala tie najstriebornejšie vlasy a najsivejšie oči - bola to čiastočná víla.“

„Oh. Takže to vysvetľuje tú blonďavosť v celej rodine.“

Eliáš sa usmial. „Bola veľmi spoločensky sebavedomá a keď sa vydala do Malfoyovcov, nechala renovovať celý zámok - od hlavy až po päty. Všetky tie temné a tajné miestnosti panstva zostali samozrejme nedotknuté, ale hlavný vnútrajšok bol prerobený.“

„Nuž, to to vysvetľuje,“ povedala Hermiona. Teraz mierili nadol po veľmi dlhej rozsiahlej chodbe s portrétmi na každej strane chodby. Väčšina čarodejníkov a čarodejníc spala, ale zopár nakúkalo na nového návštevníka. „Ako ďaleko je moja izba?“ po chvíľke sa spýtala.

„Vlastne,“ povedal Eliáš, keď sa priblížili k tmavým dreveným dverám medzi mnohými inými a podobnými po celej chodbe. „Už sme tu.“   

Otočil kľučkou na dverách a otvoril dvere do slabo osvetlenej izby ladenej dozlata. Prestieradlá na malej posteli boli tmavobéžovej farby, rovnakej ako drevené záhlavie a tiež štvorstranná komoda a obrovská almara pri stene. Zo stropu visel drobný luster, ktorý poskytoval aktuálne osvetlenie okrem mesiaca, ktorý presvital cez zatiahnuté závesy.

„Dúfam, že je to vyhovujúce,“ láskavo povedal Eliáš, keď viedol Hermionu dnu.

„Samozrejme,“ šťastne odpovedala Hermiona. Očakávala skôr väzenie než izbu, takže bola veľmi spokojná so súčasným usporiadaním. Jej kufor už dorazil skôr a teraz stál pri nohách postele.

„Bol to veľmi dlhý deň, slečna Grangerová,“ povedal Eliáš, keď Hermiona začala obhliadku izby.

Otočila sa a usmiala sa. „Viem, a veľmi pekne vám ďakujem, že ste mi tak dobre vyšli v ústrety, Eliáš... ak vám tak smiem hovoriť.“

„Som vám k službám a zavolajte kedykoľvek, keď ma budete potrebovať,“ odvetil, krátko sa uklonil, ale potom sa na ňu usmial, keď sa jeho oči začali ligotať v tom zlatom svetle.

„Dobrú noc, Eliáš,“ povedala Hermiona, keď sa ten otočil ku dverám.

„Dobrú noc, slečna Grangerová,“ odpovedal a zatvoril dvere.

****

„Už spí?“ spýtal sa Malfoy, keď Eliáš vstúpil do jeho spálne. Nepozrel sa na neho, ani sa neotočil.  

„Práve som ju zaviedol do jej izby,“ poslušne odpovedal Eliáš.

„Dobre,“ stroho odvetil Draco, ale potom sa k nemu otočil tvárou. Okolie očí pri okrajoch mal potemnené, ale to nekazilo jeho dokonalú pleť a žiarivé blonďavé vlasy.

„Kvôli čomu ste ma chcel vidieť, pane?“ spýtal sa Eliáš.

„Potrebujem, aby si ju strážil, Eliáš,“ opatrne vravel Draco, keď sa pohrával s brkom v prstoch.

„Kvôli čomu?“

„Je... je veľmi zvedavá,“ začal Draco. „Poznám ju od prvého ročníka a nie je typom človeka, ktorý sa zľakne nejakých výziev alebo neznámeho...“

„Mnohí by to považovali za vlastnosť hodnú obdivu.“

„Ja nepovažujem. Tento manor je obrovský a nechcem, aby všade strkala nos. Posledná vec, čo potrebujem, je, aby sa stratila alebo dostala tu do problémov... budeme tu mať všade aurorov, ak sa jej niečo stane.“

„Áno, pane.“

„Len jej daj čokoľvek, čo chce - jedlo, zábavu, hocičo - len ju nejako zamestnaj.“

„Absolútne, pane.“

„Nemala by byť príliš náročná,“ pokračoval Malfoy. „Smrť jej rodičov jej zamestná myšlienky po väčšinu dňa, takže pochybujem, že ťa bude obťažovať.“

„Neprekáža mi obsluhovať ju.“

„Tak či tak, Eliáš, len sa uisti, že sa niekam nezatúla.“

„Áno, pane.“

„Dobre.“ Malfoy sa znova otočil k stolu a pošúchal si zátylok hlavy.

„Je to veľmi milá slečna,“ pomaly poznamenal Eliáš, obozretne odhadoval Malfoyovu reakciu.

Ten sa neotočil, ale veľmi slabo si odfrkol. „Poznám ju príliš dlho, aby som to vedel posúdiť.“

„Nebolo to tak dlho,“ postrehol Eliáš.

„No možno nie pre teba,“ odvetil Malfoy. „Ale pokiaľ ide o mňa, poznám ju takmer polovicu svojho života.“

Malfoy začal listovať stránkami svojej knihy. „Oh, mimochodom,“ po chvíli prehodil. „Možno napíše jej priateľ.“

„Priateľ?“

„Áno,“ pretočil Malfoy očami. „Príšerný skrachovanec s červenými vlasmi. Má rukopis, ako keby na pergamen škriabal mŕtvy potkan.“

„Bude len písať alebo sa aj zastaví?“

„Pochybujem, že príde. Nemá dosť schopností, aby to zvládol po prednú bránu, tobôž, aby prešiel cez všetky tie kúzla medzi bránou a prednými dverami.“

„Mám tie listy zatajiť pred slečnou Grangerovou?“

„Nie, nie,“ nesúhlasil Malfoy. „Daj jej ich, ale uisti sa, že sovy zostanú na minime.“

„Áno, pane.“

„Dobre.“

„Bude to všetko, pane?“

Malfoy veľmi pomaly prikývol. „Ona je stále v žalároch?“

„Slečna Grangerová?“

„Nie.“

Eliáš sa otočil. „Včera tam bola, pane.“

„Ďakujem ti,“ zabuchol silno knihu a vstal, zamieril k svojej posteli. „Dobrú noc, Eliáš.“

„Dobrú noc.“

****

201700

 

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 30.07. 2023
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Campana - 02.02. 2024
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Campana - 02.02. 2024
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre


Re: Kapitola 5: Manor Od: TaraFaith - 08.05. 2021
Definitivně jsem se rozhodla, že se mi Eliáš líbí. :) S tou atmosférou kolem domu a v něm jsi měla naprostou pravdu. Vážně jsem si v pár chvílích myslela, že čtu Janu Eyrovou. A konec to totálně potvrdil :D Takže Malfoy Manor je vlastně hrad, který má interiér jako zámek.. moje fantazie se rozjíždí na plné obrátky :D Jsem moc zvědavá na pokračování, hlavně na děj, kdy bude Hermiona objevovat "tajemství" domu. Moc děkuji za překlad.
Re: Kapitola 5: Manor Od: Jimmi - 08.05. 2021
Keď ono je ťažké zistiť, čo má autorka na mysli. Castle je aj hrad aj zámok. Takže som rozhodla zbierať postupne fakty, ako ho opisuje. Myslím, že to bol veľký hrad (keď použije manor, prekladám ako panstvo), ktorého vnútrajšok, ale len časť, prerobili na okázalé siene. Ale ideš mimo ne a si v škaredom hnusnom hrade... Opäť problém s prekladom - hall je aj sieň, aj chodba aj jedáleň. Ak si nedám pozor, ľahko to preložím inak... Takže máme starodávny hrad s dvoma vežami. Viem, že tie veže budú dôležité. Pristáli na Severnej. A Hermiona vravela, že je vo veľkosti Rokfortu (ale aj ten je v každom filme iný...) A v ďalšej kapitole zistíme minimálny počet poschodí... dnes večer by som sa tu stavila. Už ju mám, keď sú len dialógy, to ide rýchlo, ešte doladiť... Inak, raz mi niekto radil, aby som najprv poviedku preložila celú a potom viem všetky detaily a prispôsobím preklad. Lenže mňa na tom baví aj to, že vo väčšine netuším, čo ešte bude. Pri Rádiu som vzdala, že to má autorka premyslené, ale tu si chcem zatiaľ dávať pozor na miesta a časy :) Vieš, že ma nenapadlo, že ten príchod do izby pripomínal Janu Eyrovú? Asi je na čase zase si to pozrieť :) Ale včera ma napadlo, že to má niečo aj z Rebeccy od Dauphne du Maurier. To bola asi prvá kniha, ktorú som objavila ako dieťa/slečna v maminej knižnici, keď som prešla z Dumasa na iné veci. Film som videla až ten nový... Ale už moc prezrádzam. Ďakujem

Re: Kapitola 5: Manor Od: sisi - 07.05. 2021
Jsem tu po kouskách strávila celé odpoledne, neb jsem si původně myslela, že to dám za pár minut a ono ne. Teda, Malfoyovi mají skutečné prachstaré sídlo, starý pan Malfoy, totiž Maurus, si dal pěknou práci se staviteli aby sídlo bylo honosné. Abraxas už jen doladil detaily v po generace obydleném či občas opuštěném hradě. tak bych si to představila jako hrad Rábí, v dobách slávy, nebo Spišský hrad, který se v dobách. kdy nebyl pobořen jistě těšil příkladné péči a rozhodně jej během jednoho dne neprojdete, neprozkoumáte víc než jednu tajuplnou místnost, nebo schodiště. Moc velký dík za překlad, bylo to parádní čtení.

Re: Kapitola 5: Manor Od: luisakralickova - 07.05. 2021
Očekávám, že Hermiona nakoukne do knihovny, ale rozloha sídla jí určitě poskytne i jiná tajemství. Nebyla by to ona, kdyby nešmejdila. To se očekává. Díky za překlad, Jimmi, těším se na odhalování záhad i budování vztahů;)

Re: Kapitola 5: Manor Od: Octavie - 07.05. 2021
Krása, jako úvod k nějakému viktoriánskému hororu. To je pošušňáníčko:-D. Je to, jako by Draco a Eliáš mluvili cizím jazykem a Hermiona neví, která bije. A ono uhodi :-D. Děkuji moc za další kapitolu!

Re: Kapitola 5: Manor Od: Lupina - 07.05. 2021
Há, takže manor je o velikosti Bradavic, tak to jestli tam mají zahrady, bude si moct Hermiona i zaběhat :-) Ale líbí se mi představa, jak to sídlo objevuje. Doufám, že se nějakého průzkumu staneme svědky. Jsem nadšená. To napětí. A ještě k tomu tam máme paní R. Paráda. Eliáš se mi hrozně líbí. Jeho interakce s Dracem je prostě tak... klasická. Je to Dracův komorník a možná trochu i přítel, podle toho, jak spolu probírají Hermionu. No, jsem napnutá, co bude dál. Díky, Jimmi. Těším se na pokračování.
Re: Kapitola 5: Manor Od: Jimmi - 07.05. 2021
Chcela som ti napísať, že si na záhrady nespomínam a ako som dala že komentovať, tak sa mi vynorila spomienka... jo, budú záhrady a myslím, že aj behanie :) Eliáš, ach Eliáš, taká menšia verzia toho dobrého Brumbála. A nepokazí sa to. Ďakujem

Re: Kapitola 5: Manor Od: denice - 07.05. 2021
Strašně moc se mi líbí Eliáš. Sluha, hlídač, ochránce - myslím, že bude Hermioně velkou oporou, a možná i průvodcem po Malfoy Manor? Popis sídla mě taky nadchl, podobně si ho představuji, i když asi vzniklo před stovkami, ne tisíci let. Draco se choval jako totální hrubec. Samozřejmě jsem zvědavá na hypotetickou paní Rochesterovou - lady Malfoyovou, skrývající se v podzemí, i když se neodvážím spekulovat, kdo by to asi mohl být. Příběh si moc užívám, díky.
Re: Kapitola 5: Manor Od: Jimmi - 07.05. 2021
Vieš že ma to tiež zarazilo, ale fakt tam mala thousands and thousands years... ak to nie je nejaký idiom. Potom som si povedala, že sú to čarodejníci a tí mohli našu civilizáciu riadne predbehnúť... tak som to tak nechala. Muselo by to byť pred naším letopočtom, možno za čias Egypta? Fakt neviem, ale všimla som si to tiež. Díky

Re: Kapitola 5: Manor Od: Claire - 07.05. 2021
Nestíhááám - a tady takové tajemno, plná náruč... Prosím pěkně, co výrazně definuje "paní Rochesterovou" jako člověka? !? Velké nebezpečné zvířátko by nejspíš taky bydlelo ve sklepení, ne? Jen hádám, fakticky neloudím o předčasné prozrazování... Kdyby to byla obdoba té paní a pluly jsme ve vodách Jany Eyerové, tak by to nepřekládala Jimmi. Ta ráda loví ve vícevrstevných vodách s hloubkou (i myšlenkovou), prvoplánová krimi slaďárna nic pro ni... Úvaha - Draco se nejspíš k ochraně Grangerové nepřihlásil dychtivě a dobrovolně, tudíž jeho chování je zcela odpovídající, skoro milé... divné by naopak bylo, kdyby se roztékal nadšením. A Eliáš je stále kladnou postavou, jen mu nějak neustále narůstají pracovní povinnosti... ale zase jsme se díky roli kustoda dozvěděly něco i historii Manoru... Těším se na pokračování - a když vidím to číslo na konci, bude ještě hodně slov a v nich lecjaká zápletka... Díky za kapitolku.
Re: Kapitola 5: Manor Od: Jimmi - 07.05. 2021
Nič, pani R je len pracovný názov na to niečo, či na to "ona", čo zahlásil Draco. Ja som nič nepotvrdila, ani nevyvrátila. Ani čo to je alebo kto to je. Len som kedysi v úvode spomenula, že mi to atmosférou pripomenulo Janu Eyrovú s Daltonom... takže baby hľadajú vodítka a rozdiely. Zatiaľ len máme čosi v žalároch :) A nepovedala som, že to má rovnaký dej alebo že to z toho vychádza... len tá atmosféra. Inak, aj Jimmi má úlety, dokonca poviedku, nad ktorou každý ohŕňa nos a ja ju milujem (Zadok). ale do niečoho takého by som pri tejto dĺžke nešla. To sa mi muselo setsakramentsky páčiť a prekladom riešim nezodpovedané otázky pri preskakovaní či neporozumení originálu. Ono to i len prečítať je fuška :) A baví ma vidieť, že moje reakcie pri čítaní boli veľmi podobné tým dnešným. Ako som ja bola mimo... Ďakujem

Re: Kapitola 5: Manor Od: Gift - 07.05. 2021
S Hermioninou situaci bych nemenila, ale ta jizda kocarem a pomale prozkoumavani stareho sidla... Dejte mi Eliase a ja hned vyrazim! :-) Moc dekuji!
Re: Kapitola 5: Manor Od: Jimmi - 07.05. 2021
Ešteže máme Google Earth - môžeš ísť virtuálne kam chceš, dokonca aj do starých hradov. Naposledy som "pristála" v nejakej zemianskej kúrii a nie a nie nájsť cestu von... (pozor nie google mapy) Ďakujem

Re: Kapitola 5: Manor Od: Yuki - 07.05. 2021
Eliáš vypadá jako spiklenec a přítel na místě, kterého bude zapotřebí. Pro ně oba. Přesto... Draco se chová divně... a koho, že to má ve sklepeních? U Hermiony je jasné, že bude šmejdit a že se dostane do problémů nelze vyloučit. To by nebyla ona... Moc děkuju!
Re: Kapitola 5: Manor Od: Jimmi - 07.05. 2021
Pôjde to rýchlo, už v ďalšej kapitole zabočí nesprávnym smerom :) ďakujem

Re: Kapitola 5: Manor Od: margareta - 07.05. 2021
No páni! Ten Manor, to musí být podle popisu něco mezi Hradčany a Windsorským palácem! Než si to Hermiona projde, to se naběhá! A chuděra Eliáš s ní! Možná by mohl mít na čas vystaráno, kdyby se mu ji hned zkraje podařilo nasměrovat do knihovny. Ale zlaté vězení, pořád vězení. Myslím, že až se trochu oklepe z počátečního úžasu, bude nešťastná a bude se snažit tajně vyklouznout, aby mohla být aspoň chvíli někde jinde. Navíc se škodolibým vědomím, že Malfoy o tom nebude mít ani potuchy! Což mu nezávidím. Je za ni zodpovědný a taky pořád nemůže být všude. Takže si myslím, že to jeho superego čekají strastiplné časy! Což mu docela přeju, nádheře navoňavkované!! Děkuji, Jimmi! Moc se těším na pokračování!
Re: Kapitola 5: Manor Od: Jimmi - 07.05. 2021
Už som ti odpovedala vyššie, ale nezabudni, nepadlo ešte ani slova o Dracových rodičoch. A Draco má svoje vlastné starosti. Ďakujem
Re: Kapitola 5: Manor Od: margareta - 07.05. 2021
Merliňáku v papiňáku! Takhle mně ale napadají hrozné věci! Možná je to Narcissa, naplňujíc tak osudové poslání každé cti dbalé příslušnice slavného rodu Blacků, která se konečně zbláznila, když uzřela syna, an si jejím unikátním, cizokrajným parfémem masíruje hýždě? Nebo tam vždycky na pár dní musí zavřít nějakou starou rodinnou skřítku, kterou kdysi Hermiona očepičkovala a ona od té doby pokaždé, když obdrží výplatní pásku, propadá běsnění a slibuje strašlivou pomstu? Nasadilas mi teda pěkného brouka! Teď se budu akorát mořit, než se dočkám další kapitoly!! Už aby byla!! Je to skvělé čtení!

Re: Kapitola 5: Manor Od: zuzule - 07.05. 2021
Juhuu, tajemstvi je tu, tahle "pani Rochestrova" neni ve vezi, ale ve sklepeni. Jsem zvedava. Diky!
Re: Kapitola 5: Manor Od: margareta - 07.05. 2021
Jejda, zuzule, to mi normálně uniklo! Jo, prima nápad! Chtěla bych, aby to bylo podobně, jak píšeš. Dracova čistokrevná manželka, s níž se oženil pro zvýšení rodové prestiže, ale která se mu z důvodu genetického zatížení zbláznila. Teď zuří ve sklepení, kde ji hlídají, a když ji občas manžel navštíví, vždycky ho poškrábe a pokouše! Tak.
Re: Kapitola 5: Manor Od: Jimmi - 07.05. 2021
No, keby som náhodne preusporiadala všetky slová, čo ste použili, tak by sme sa aspoň priblížili k pravde. Ale zatiaľ ste... Ha, nepoviem, má to byť skoro ako detektívka. Ale bavím sa, ako strieľate takmer presne ale pritom fakt totálne mimo. Ale kľudne môžeme volať toho "ducha" - nie som si celkom istá, či je to duch, teraz nezavádzam, nepamätám si to - pani Rochestrovou - pričom pani neznamená, že je vydatá. Mlžím :) Už viem, že sa s ňou stretneme o dve kapitoly a na ten preklad sa fakt teším, pretože to bude iný prekladateľský oriešok. Tie kapitoly sú tak dlhé, že si nemyslím, že nás bude autorka dlho napínať... mám pocit, že to netrvalo dlho, kým sa to prezradilo. Ďakujem moc

Re: Kapitola 5: Manor Od: kakostka - 07.05. 2021
Kdo pak je to ve sklepení, že by Bella? nikdo jiný mně nenapadá, ikdyž se asi řešilo, že Bella už není, že? No, že bude Hermiona šmejdit je jasný, tak snad si dá pozor Děkuju za překlad.
Re: Kapitola 5: Manor Od: Jimmi - 07.05. 2021
Pozri odpoveď o jedno nižšie. Lestrange chce zabiť Hermionu, pretože mu zabila manželku, ale čo ak je všetko inak? Mlžím :) Zhodneme sa na pracovnom názve pani/slečna Rochestrová, dobre? Ďakujem
Re: Kapitola 5: Manor Od: kakostka - 07.05. 2021
Takže Madam Rochestrová? OK vím, že se tam řešilo, že Hermiona zabila Bellu, ale koho by dával do sklepení? že by matku? o rodičích nepadlo ani slovo, to je fakt, že se Hermiona nezeptala? Draco se chová divně, to je pravda, jenže jedná se o Grangerovou... Překvapilo mne, že letěli celý den a nic nesnědli, jen čaj při přistání, to já bych už ohlodávala čalounění a teď šla bez večeře spát. Hmmmm

Prehľad článkov k tejto téme:

cherrypie3601: ( Jimmi )04.10. 202141.kapitola
cherrypie3601: ( Jimmi )03.10. 2021Kapitola 40: O ľuďoch a netvoroch 2/2
cherrypie3601: ( Jimmi )30.09. 2021Kapitola 40: O ľuďoch a netvoroch 1/2
cherrypie3601: ( Jimmi )29.09. 2021Kapitola 39: Žiť a nechať žiť 2/2
cherrypie3601: ( Jimmi )27.09. 2021Kapitola 39: Žiť a nechať žiť 1/2
cherrypie3601: ( Jimmi )23.09. 2021Kapitola 38: Na ihlách ustlané 2/2
cherrypie3601: ( Jimmi )22.09. 2021Kapitola 38: Na ihlách ustlané 1/2
cherrypie3601: ( Jimmi )21.09. 2021Kapitola 37: Za sklenenými dverami
cherrypie3601: ( Jimmi )14.09. 2021Kapitola 36: Do pekla a ešte ďalej
cherrypie3601: ( Jimmi )13.09. 2021Kapitola 35: Malé komplikácie
cherrypie3601: ( Jimmi )07.09. 2021Kapitola 34: Posledná noc
cherrypie3601: ( Jimmi )31.08. 2021Kapitola 33: Plán útoku
cherrypie3601: ( Jimmi )30.08. 2021Kapitola 32: Nesprávne nasmerovania 2/2
cherrypie3601: ( Jimmi )29.08. 2021Kapitola 32: Nesprávne nasmerovania 1/2
cherrypie3601: ( Jimmi )28.08. 2021Kapitola 31: Cassius Lestrange 2/2
cherrypie3601: ( Jimmi )27.08. 2021Kapitola 31: Cassius Lestrange 1/2
cherrypie3601: ( Jimmi )26.08. 2021Kapitola 30: Skutočná lady Malfoyová 2/2
cherrypie3601: ( Jimmi )25.08. 2021Kapitola 30: Skutočná lady Malfoyová 1/2
cherrypie3601: ( Jimmi )24.08. 2021Kapitola 29: U Sv. Munga 2/2
cherrypie3601: ( Jimmi )22.08. 2021Kapitola 29: U Sv. Munga 1/2
cherrypie3601: ( Jimmi )21.08. 2021Kapitola 28 – Záchrana 2/2
cherrypie3601: ( Jimmi )20.08. 2021Kapitola 28 – Záchrana 1/2
cherrypie3601: ( Jimmi )19.08. 2021Kapitola 27: Azkaban 2/2
cherrypie3601: ( Jimmi )18.08. 2021Kapitola 27: Azkaban 1/2
cherrypie3601: ( Jimmi )17.08. 2021Kapitola 26: Bez strachu 2/2
cherrypie3601: ( Jimmi )13.08. 2021Kapitola 26: Bez strachu 1/2
cherrypie3601: ( Jimmi )12.08. 2021Kapitola 25: Osamote 2/2
cherrypie3601: ( Jimmi )11.08. 2021Kapitola 25: Osamote 1/2
cherrypie3601: ( Jimmi )10.08. 2021Kapitola 24: Súboj myslí 2/2
cherrypie3601: ( Jimmi )08.08. 2021Kapitola 24: Súboj myslí 1/2
cherrypie3601: ( Jimmi )07.08. 2021Kapitola 23: Večera so smrťožrútmi 2/2
cherrypie3601: ( Jimmi )06.08. 2021Kapitola 23: Večera so smrťožrútmi 1/2
cherrypie3601: ( Jimmi )03.08. 2021Kapitola 22: Nedôstojné myšlienky 2/2
cherrypie3601: ( Jimmi )02.08. 2021Kapitola 22: Nedôstojné myšlienky 1/2
cherrypie3601: ( Jimmi )31.07. 2021Kapitola 21: Bartolomej 2/2
cherrypie3601: ( Jimmi )16.07. 2021Kapitola 21: Bartolomej 1/2
cherrypie3601: ( Jimmi )09.07. 2021Kapitola 20: Tí zabudnutí
cherrypie3601: ( JImmi )30.06. 2021Kapitola 19: Vysvetľuj
cherrypie3601: ( Jimmi )20.06. 2021Kapitola 18: Krycí príbeh
cherrypie3601: ( Jimmi )19.06. 2021Kapitola 17: Riskantný krok
cherrypie3601: ( Jimmi )17.06. 2021Kapitola 16: A tak sa rozchádzame
cherrypie3601: ( Jimmi )16.06. 2021Kapitola 15: Hodiny tikajú 2/2
cherrypie3601: ( Jimmi )15.06. 2021Kapitola 15: Hodiny tikajú 1/2
cherrypie3601: ( Jimmi )15.06. 2021Kapitola 14: Zbytočné sny
cherrypie3601: ( Jimmi )14.06. 2021Kapitola 13: Neočakávaný návštevník
cherrypie3601: ( Jimmi )08.06. 2021Kapitola 12: Otázky dôvery
cherrypie3601: ( Jimmi )07.06. 2021Kapitola 11: Tieň a prach
cherrypie3601: ( Jimmi )29.05. 2021Kapitola 10: Rozptýlenie 2/2
cherrypie3601: ( Jimmi )28.05. 2021Kapitola 10: Rozptýlenie 1/2
cherrypie3601: ( Jimmi )27.05. 2021Kapitola 9 2/2 : Severná veža
cherrypie3601: ( Jimmi )25.05. 2021Kapitola 9 1/2: Severná veža
cherrypie3601: ( Jimmi )24.05. 2021Kapitola 8: Následky
cherrypie3601: ( Jimmi )23.05. 2021Kapitola 7 - 2/2 – Tiene v temnote
cherrypie3601: ( Jimmi )22.05. 2021Kapitola 7 1/2 – Tiene v temnote
cherrypie3601: ( Jimmi )08.05. 2021Kapitola 6: Dobré ráno
cherrypie3601: ( Jimmi )07.05. 2021Kapitola 5: Manor
cherrypie3601: ( Jimmi )27.04. 2021Kapitola 4: Dlhá cesta do cieľa
cherrypie3601: ( Jimmi )20.04. 2021Kapitola 3: Zbohom
cherrypie3601: ( Jimmi )09.04. 2021Kapitola 2: Povedať im to
cherrypie3601: ( Jimmi )02.04. 2021Kapitola 1: Za veľa to nestojí – Prológ
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )18.03. 2021Lady Malfoy - úvod