Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Lady Malfoy

Kapitola 7 1/2 – Tiene v temnote

Lady Malfoy
Vložené: Jimmi - 22.05. 2021 Téma: Lady Malfoy
Jimmi nám napísal:

Trošku zrýchlime, nevadí, že nie? Doobeda máme trošku pretlak a ja som sa nejako v tejto kapitole zasekla, tam možno rozdelenie pomôže. 

 

 



Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 7 1/2 – Tiene v temnote

 

Hermiona krívala po tmavých žalároch a bezmocne sa chytala stien, aby sa udržala na nohách. Ešte nikdy predtým si tak neuvedomovala význam slovného spojenia „ticho ako v hrobe“. To ticho v chladných tmavých žalároch bolo takmer ohlušujúce - dosť na to, aby sa z neho človek zbláznil. Hermiona sa neovládateľne triasla a ale po chvíli si uvedomila, že to nie je od chladu, ktorý pripisovala studeným stenám, ktorých sa pridržiavala kvôli podpore.

Prvýkrát po mnohých rokoch cítila, že má strach. Nie taký strach, ako keď sa Ronovi bála povedať o Malfoyovi alebo keď sa bála, že spadne dole schodmi - ale bála sa niečoho neznámeho a temného. Nedokázala ten pocit vysvetliť - logika a rozum boli nepoužiteľné. Vedela len, že jej srdce hlasno búši v ušiach, a predsa ju okolité ticho ochromovalo. Z úst jej vychádzala para, keď sa vydychovala a nadychovala v snahe spomenúť si na cestu späť.

Bola príliš veľká tma, aby videla, odkiaľ prišla, a jediné, čo dokázala rozoznať, boli nejasné tiene predmetov, ktoré ju obklopovali. Došlo jej, že každý, kto nepozvane vstúpil do žalárov, už nemal nikdy odísť.

„Zlatá brána otvorená... zlatým kľúčom podoprená...“ začala si spievať tlmeným hlasom, aby prehlušila hučanie v ušiach.

V tej tme sa šírila ozvena jej krokov a rozliehal sa jej hlas. „Kto do nej vojde...“

„Kto do nej vojde...“ rezonoval jej hlas.

„Kto do nej vojde...“ ale tentoraz to nebola ozvena. Hlas, ktorý zopakoval tie slová, nebol Hermionin trasúci sa, tichý hlas, ale skôr prenikavý, vysoko položený hlas.

„Haló?“ zavolala Hermiona.

Žiadna odpoveď. Poskakovala dopredu a naslepo sa chytala všetkého, čo by jej poskytlo oporu. „Je tam niekto?“ zopakovala. Chĺpky vzadu na krk sa jej zachveli, keď sa ten hlas ozval znova.

„Hlava mu zojde...“

„Kto to je?“ vykríkla Hermiona. V prstoch opatrne zovrela prútik a vytiahla ho.

„Lumos!“ zašepkala. Žiadne svetlo. Zopakovala to kúzlo znova, ale zo špičky jej prútika žiadne svetlo nevyšlo. Od strachu ju už dávno opustila logika s rozumom a teraz jej dokonca nefungovala mágia - Hermiona sa zastavila a natiahla krk, snažiac sa zazrieť zdroj hlasu.

„Kto... kto to je?“ povedala dusivo. „Malfoy... si to ty?“

Ten hlas pokračoval svojím prenikavým hlasom. „Či je ona, či je on...“

„To nie je vtipné!“ vykríkla Hermiona. „Malfoy, prestaň!“

„Nepustím ho z brány von!“ dokončil hlas tú pieseň. Hermiona sa okamžite otočila a zvýskla, keď ju obklopil vír jasne zeleného dymu a z neho sa vynoril tieň postavy.

Siahla po prútiku, ale s trasúcou rukou ho nedokázala poriadne zovrieť.

„Eliáš!“ zakričala.

„Nepustím ho z brány von!“ zopakovala tá postava. Hermiona stále nedokázala rozoznať, kto tá postava je, ale určite to nebol človek. Strašidelný hlas začal opäť spievať tlmeným tónom a Hermiona padla na zem, obklopená zelenou hmlou.

Srdce jej vynechalo úder, keď tá zelená hmla stúpala a pokrývala steny. Ten hlas sa teraz smial a samotný chlad žalárov sa Hermione začínal zarývať do kostí. Videla len zelenú farbu a uprostred nej tieň, ktorý ju rýchlo obklopoval.

„Pomoc!“ zvolala.

„Pomoc!“ zopakoval radostne ten hlas. Hrozivo sa zasmial, ako ten prenikavý smiech, ktorý vydáva pred útokom banší, ale s chladom, ktorý dokázal pochopiť len ten, kto čelil dementorom.

„POMOC!“ znova vykríkla Hermiona.

Pripadala si úplne bezmocná. Jej mágia nefungovala a končatiny jej zlyhávali. Zrútila sa na podlahu, keď sa tá zelená hmla zdvíhala vyššie a vyššie, zatiaľ čo sa tma odmietala rozplynúť.

„Už nebudeš spievať?“ ozval sa prenikavý hlas. Hermione sa rozšírili oči. Bol to hlas ženy.

„Kto si?“ Hermiona sa spýtala a trochu sa nadvihla.

„NEPUSTÍM HO Z BRÁNY VON!“ Zo zeme vyšľahli smaragdové plamene a popálili Hermione pokožku, keď padala dozadu. Zatemnilo sa jej pred očami a stratila vôľu ďalej sa pohybovať... pomaly sa ten prenikavý hlas vzďaľoval a posledné, čo počula, kým stratila vedomie, bol mužský výkrik a jasné biele svetlo.

***

Hermiona,

Nemôžem povedať, že to tu bez teba ide dobre, ale nie je to až také zlé. Ron je stále dosť mrzutý z tvojho odchodu a jediné, čo robí, je, že chodí do práce a vracia sa domov a spí a chodí do práce (no, vieš si predstaviť). Stále mu hovorím, aby ti napísal, a on mi vždy povie, že nevie, čo má povedať. (Zrejme mu nestačí „chýbaš mi“) Už to nie je také skvelé, ako to bývalo. Harry má plné ruky práce so záležitosťami ministerstva a dohliada na Rona v práci; myslím, že postačí povedať, že bez teba sa cíti mizerne. Čoskoro mu napíš, bude sa cítiť oveľa lepšie.

Všetci ostatní sa tu majú dobre... mama a otec sa starajú o Viktóriu a Teddyho, ktorí s nami trávia pár dní (Andromeda ho včera doviedla), takže sme s Harrym poriadne vyťažení. Rozhodli sme sa predĺžiť si pobyt v Brlohu o trochu dlhšie - najmä keď tu zostane Teddy. Mama si myslí, že je dobrý nápad, aby zostal aj Ron, tak aby sme na neho mohli dozerať.

Čoskoro sa vráť

Ginny

PS: Harry pozdravuje.

 

„Napísala si, že ťa pozdravujem?“ Harry sa spýtal Ginny, keď jej nakukol cez plece.

„Áno, áno, napísala,“ odpovedala Ginny a ukázala Harrymu presne to miesto, kam napísala svoje PS.

„Ďakujem ti,“ veselo odvetil Harry.

„Áno, som si istá, že sa teraz bude cítiť oveľa lepšie, keď si prečíta, že ju pozdravuješ.“

„Očividne je dôležitá myšlienka,“ bránil sa Harry. „Tak či onak, pochybujem, že Hermione niečo pomôže, aby sa cítila lepšie.“

„Ja viem...“ Ginny si vzdychla.

„Prial by som si však, aby sa Ron prestal správať ako surovec,“ zamyslel sa Harry.

„Ako to myslíš?“

„Videla si, ako sa dnes večer zahryzol do pečienky?“

„Ron bol vždy taký,“ zažartovala Ginny. „Vždy dal priechod svojim pocitom pri jedle.“

Vtom vrzli dvere do Ginninej spálne a dovnútra sa vrútil Teddy.

„Strýko Harry!“ posťažoval sa.

„Čo je, Teddy?“ Harry sa spýtal, keď vzal batoľa do náručia a zdvihol ho z podlahy.

„Vikí mi vzala metlu!“ rozplakal sa. Bol ešte príliš malý na to, aby dokázal správne vysloviť Viktóriino meno.

„Musíš sa s ňou podeliť,“ odpovedala Ginny s úsmevom.

„Ale je moja!“

„Áno, zlatíčko, to viem,“ odpovedala Ginny. „Ale ona ti dovolí hrať sa s jej hračkami, však?

„Je hlúpa!“ Teddy zakričal.

„To nehovor!“ Harry povedal prísne. „Je to tvoja kamarátka, však?“

„Nie, je to dievča!“

Harry sa zasmial, keď Ginny dala Teddymu bozk na líce. „Jedného dňa budeš prosiť, aby sa dievčatá stali tvojimi kamarátkami,“ povedal mu Harry.

„Čože? Taký fešák ako Teddy?“ Ginny sa usmiala. „Dievčatá budú na neho stáť v rade.“

„To je pravda.“

„Hnus!“ Teddy zakňučal.

„Hej, nie je už čas na spánok?“ Harry sa spýtal Teddyho, ktorý sa potmehúdsky usmial. „Poďme dole a ospravedlňme sa Viktórii. A potom pôjdeme spať.“

„Môžem spať v tvojej izbe?“ spýtal sa Teddy Harryho.

„Áno, určite,“ súhlasil. Vstal a pobozkal Ginny, zatiaľ čo sa Teddy začal na oboch smiať.

„Loptoš jeden,“ zažartovala Ginny, keď Harry s Teddym odišli z izby. Ginny sa vrátila k svojmu stolu a zrolovala pergamen, na ktorom mala napísaný list. Opatrne ho pripevnila k nohe sovy a poslala ju letieť v ústrety popoludňajšiemu slnku.

---


PP. Hermiona si pôvodne spieva naše Kolo, kolo, mlynské... v anglickej verzii to končí ashes, ashes (na popol). Ale nahradiť to ... a urobíme bác... by si nebolo to pravé :)  



Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 31.07. 2023
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Campana - 02.02. 2024
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre


Re: Kapitola 7 1/2 – Tiene v temnote Od: Lupina - 25.05. 2021
Tahle část měla tedy atmosféru. Vážně mrazilo. A hrozně se mi líbila Zlatá brána, ta tomu dodala. Děkuji, Jimmi, jdu dál.

Re: Kapitola 7 1/2 – Tiene v temnote Od: zuzule - 24.05. 2021
Chapu, kolo kolo mlynsky by nebylo tak efektivni, tady z toho mi sel mraz po zadech. Super, dekuju!

Re: Kapitola 7 1/2 – Tiene v temnote Od: denice - 23.05. 2021
No páni, málem jsem to přehlédla - asi budu muset začít sledovat čekárnu ;-) Hermiona neomylně zamířila někam, kam se dostat rozhodně neměla - ale proč to Draco líp nezabezpečil? Byly to nervy, ještě že se na konci ozval ten mužský výkřik. Roníček je mrzutý a napsat mu má Hermiona? A místo Harryho píše Ginny - jsou věci, které se nezmění :-) Zlatá brána otevřená je skvělý nápad. Díky.
Re: Kapitola 7 1/2 – Tiene v temnote Od: Jimmi - 23.05. 2021
Ale nie, len som si vzala deň voľna a len prekladala... stále neviem, čo s Rádiom... tak som si dala podmienku, že aspoň po desiatku... síce nahrubo, alezadarilo sa. Takže ho musím aspoň ohlásiť... Keďže osobne tiež neznášam pri takom type poviedky naťahovanie, čo bude ďalej, preklad odsýpa... Už len ten čas si nájsť. Ďakujem

Ja byt Hermionou, sekla bych sebou hned pri prvnich odpovedech ze tmy. Sice by se dalo rict, ze si za to svym zpusobem muze sama, ale... ne, rozhodne si neco takoveho nezaslouzila. Ted jen doufam, ze bile svetlo byl Draco nebo Elias. Dekuji!
Re: Kapitola 7 1/2 – Tiene v temnote Od: Jimmi - 23.05. 2021
Normálne by to chcelo nejakú strelenú poviedku, pretože mám dojem, že všetky moje preklady sú teraz akotaká verzia hororu... Ďakujem

Re: Kapitola 7 1/2 – Tiene v temnote Od: lenus - 23.05. 2021
Hmmm, čo to tam za ženskú v tom žalári je?? Žeby dracova matka sa zbláznila? No som napätá... diky za preklad :)
Re: Kapitola 7 1/2 – Tiene v temnote Od: Jimmi - 23.05. 2021
Aj ja ďakujem. A neprezradím, nie som si celkom istá...

Upřímně řečeno, Hermiona mě naštvala, jak podcenila nebezpečí, kterým je Manor prolezlý. Já vím, že za to nemůže, ale vždycky byla taková hrrr, honem najít řešení, místo určité dávky opatrnosti na cizím území. Fakt je tak ( jen takové trdlo?) "ne kvalifikovaná dospělá čarodějka," která čelila kde čemu a obstála ve válce? Vždyť si musí spočítat, že ne všechno je tím, za co se vydává. Jinak ji hodně lituji, že se dostala do prekérní situace a ještě si dokáže zpívat. A její zpěv probudil kdovíco z kdovíjakého kouzla, a co teď s tím? Moc se těším na pokračování, jak se Hermiona vykřeše z problémů, nebo jestli jí někdo pomůže, nebo co, a jak pak bude vypadat směšně jednoduchý život, který nechala za sebou mezi Weasleyovými v Doupěti. Děkuji za překlad.
Re: Kapitola 7 1/2 – Tiene v temnote Od: Jimmi - 23.05. 2021
Jo, to máš pravdu... už keď zistila, že ide nesprávnym smerom, tak mala cúvnuť a privolať pomoc a nie sa vydávať ešte hlbšie... však jej vysvetlil, že je prerobený len stred hradu, to bezpečné vnútro. Asi bola príliš pyšná, alebo vytočená Malfoyom, aby si privolala pomoc a priznala, že zablúdila. A spievať si na neznámom mieste? Presne, to chcela zobudiť duchov? Tak ale zase by sme nemali o čom čítať, že? Hermiona mi v tejto poviedke skôr pripomína zbrklého Harryho z kánonu a Harry je tu ten rozumnejší. Veď uvidíme, ale predpokladám, že budeš mať čo kritizovať. To je ale autorkino právo, keby všetky poviedky boli rovnaké a dokonalé, nebavili by nás. Ďakujem
Merlin chraň, abych kritizovala, mě se povídka i překlad moc líbí, jen se snažím uchopit tak trošku racionálně. tedy v rámci ff.
Re: Kapitola 7 1/2 – Tiene v temnote Od: Jimmi - 23.05. 2021
Ja som to nemyslela tak,. ako to vyznelo (až teraz mi to došlo). To nebola výtka, myslela som to, ako zdroj pre vyjadrenie sa v komentári. Však vieš, ako že sa k tomu určite vyjadríš, pretože si to tam všimneš. Už sa zamotávam, proste v pohode. :)

Re: Kapitola 7 1/2 – Tiene v temnote Od: margareta - 22.05. 2021
Merliňáku v papiňáku! Až mě zamrazilo! Co to tam je? Je to skutečná banší nebo se tam potuluje nějaká v minulosti zaživa pohřbená členka rodiny, která občas vylézá z hrobu a chce se mstít na živých? Ale stejně: Draco měl Hermionu v první řadě varovat, ne se s ní hádat o hloupostech. Vždyť ji zná, zvědavou vševědku! Měl vědět, že se bude rozhlížet a zkoumat okolí. Kdyby ji včas varoval, určitě by si dala pozor, ale protože jí bylo dáno na vědomí, že je na Manoru proto, aby byla v bezpečí, s žádnou hrozbou nepočítala. No, zatím to vypadá, že se dostala z louže pod okap! Doufám, že až ji vzkřísí, dozví se, o co jde. Ron je nemožný! To nedokáže ani napsat, že mu chybí, že na ni vzpomíná a že ji miluje? V nejhorším by mu Harry nebo Ginny i opravili hrubky! Děkuji za perfektní čtení, Jimmi! Tomu říkám ledový děs! Kam se hrabe Bram Stoker!! ( éé...nešlo by přidávat častěji?)
Re: Kapitola 7 1/2 – Tiene v temnote Od: Jimmi - 22.05. 2021
Pozri si čakáreň :) Ďakujem
Re: Kapitola 7 1/2 – Tiene v temnote Od: margareta - 22.05. 2021
Jupííí!! Děkuji, jsi skvělá!

Re: Kapitola 7 1/2 – Tiene v temnote Od: Claire - 22.05. 2021
Překvapeníííí, jak milé. Zrychlení v žádném případě nevadí, správně jsi vyhodnotila. Vždycky jsem tušila, že Malfoy Manor je kouzelné místo - ale evidentně ne pro každého, něčí magie tam má výpadky - nebo že by jen ve sklepeních a mohla za to ta ozvěna? Merlinžel, musím definitivně opustit teorii mantichora (škoda, líbila se mi) - pokud vím, ty nemluví. Ledaže, ledaže nějaká speciálně modifikovaná a fosforeskující - z chovu sira Baskervilla? No, asi ne... ale že teda umíš perfektně napínat, Jimmi... :-D Pokud se Hermionu podaří vyprostit z podzemí jen mírně pochroumanou, určitě ocení ten vtipný a veselými novinkami překypující dopis, jeho sofistikovaný obsah zaměstná mozkové závity na týdny a třeba poněkud utlumí ty samonasírací záchvaty... jen jestli nejsem moc optimistická? Děkuji za nečekanou půlkapitolu, doufám, že se brzy zase odsekneš.

Prehľad článkov k tejto téme:

cherrypie3601: ( Jimmi )04.10. 202141.kapitola
cherrypie3601: ( Jimmi )03.10. 2021Kapitola 40: O ľuďoch a netvoroch 2/2
cherrypie3601: ( Jimmi )30.09. 2021Kapitola 40: O ľuďoch a netvoroch 1/2
cherrypie3601: ( Jimmi )29.09. 2021Kapitola 39: Žiť a nechať žiť 2/2
cherrypie3601: ( Jimmi )27.09. 2021Kapitola 39: Žiť a nechať žiť 1/2
cherrypie3601: ( Jimmi )23.09. 2021Kapitola 38: Na ihlách ustlané 2/2
cherrypie3601: ( Jimmi )22.09. 2021Kapitola 38: Na ihlách ustlané 1/2
cherrypie3601: ( Jimmi )21.09. 2021Kapitola 37: Za sklenenými dverami
cherrypie3601: ( Jimmi )14.09. 2021Kapitola 36: Do pekla a ešte ďalej
cherrypie3601: ( Jimmi )13.09. 2021Kapitola 35: Malé komplikácie
cherrypie3601: ( Jimmi )07.09. 2021Kapitola 34: Posledná noc
cherrypie3601: ( Jimmi )31.08. 2021Kapitola 33: Plán útoku
cherrypie3601: ( Jimmi )30.08. 2021Kapitola 32: Nesprávne nasmerovania 2/2
cherrypie3601: ( Jimmi )29.08. 2021Kapitola 32: Nesprávne nasmerovania 1/2
cherrypie3601: ( Jimmi )28.08. 2021Kapitola 31: Cassius Lestrange 2/2
cherrypie3601: ( Jimmi )27.08. 2021Kapitola 31: Cassius Lestrange 1/2
cherrypie3601: ( Jimmi )26.08. 2021Kapitola 30: Skutočná lady Malfoyová 2/2
cherrypie3601: ( Jimmi )25.08. 2021Kapitola 30: Skutočná lady Malfoyová 1/2
cherrypie3601: ( Jimmi )24.08. 2021Kapitola 29: U Sv. Munga 2/2
cherrypie3601: ( Jimmi )22.08. 2021Kapitola 29: U Sv. Munga 1/2
cherrypie3601: ( Jimmi )21.08. 2021Kapitola 28 – Záchrana 2/2
cherrypie3601: ( Jimmi )20.08. 2021Kapitola 28 – Záchrana 1/2
cherrypie3601: ( Jimmi )19.08. 2021Kapitola 27: Azkaban 2/2
cherrypie3601: ( Jimmi )18.08. 2021Kapitola 27: Azkaban 1/2
cherrypie3601: ( Jimmi )17.08. 2021Kapitola 26: Bez strachu 2/2
cherrypie3601: ( Jimmi )13.08. 2021Kapitola 26: Bez strachu 1/2
cherrypie3601: ( Jimmi )12.08. 2021Kapitola 25: Osamote 2/2
cherrypie3601: ( Jimmi )11.08. 2021Kapitola 25: Osamote 1/2
cherrypie3601: ( Jimmi )10.08. 2021Kapitola 24: Súboj myslí 2/2
cherrypie3601: ( Jimmi )08.08. 2021Kapitola 24: Súboj myslí 1/2
cherrypie3601: ( Jimmi )07.08. 2021Kapitola 23: Večera so smrťožrútmi 2/2
cherrypie3601: ( Jimmi )06.08. 2021Kapitola 23: Večera so smrťožrútmi 1/2
cherrypie3601: ( Jimmi )03.08. 2021Kapitola 22: Nedôstojné myšlienky 2/2
cherrypie3601: ( Jimmi )02.08. 2021Kapitola 22: Nedôstojné myšlienky 1/2
cherrypie3601: ( Jimmi )31.07. 2021Kapitola 21: Bartolomej 2/2
cherrypie3601: ( Jimmi )16.07. 2021Kapitola 21: Bartolomej 1/2
cherrypie3601: ( Jimmi )09.07. 2021Kapitola 20: Tí zabudnutí
cherrypie3601: ( JImmi )30.06. 2021Kapitola 19: Vysvetľuj
cherrypie3601: ( Jimmi )20.06. 2021Kapitola 18: Krycí príbeh
cherrypie3601: ( Jimmi )19.06. 2021Kapitola 17: Riskantný krok
cherrypie3601: ( Jimmi )17.06. 2021Kapitola 16: A tak sa rozchádzame
cherrypie3601: ( Jimmi )16.06. 2021Kapitola 15: Hodiny tikajú 2/2
cherrypie3601: ( Jimmi )15.06. 2021Kapitola 15: Hodiny tikajú 1/2
cherrypie3601: ( Jimmi )15.06. 2021Kapitola 14: Zbytočné sny
cherrypie3601: ( Jimmi )14.06. 2021Kapitola 13: Neočakávaný návštevník
cherrypie3601: ( Jimmi )08.06. 2021Kapitola 12: Otázky dôvery
cherrypie3601: ( Jimmi )07.06. 2021Kapitola 11: Tieň a prach
cherrypie3601: ( Jimmi )29.05. 2021Kapitola 10: Rozptýlenie 2/2
cherrypie3601: ( Jimmi )28.05. 2021Kapitola 10: Rozptýlenie 1/2
cherrypie3601: ( Jimmi )27.05. 2021Kapitola 9 2/2 : Severná veža
cherrypie3601: ( Jimmi )25.05. 2021Kapitola 9 1/2: Severná veža
cherrypie3601: ( Jimmi )24.05. 2021Kapitola 8: Následky
cherrypie3601: ( Jimmi )23.05. 2021Kapitola 7 - 2/2 – Tiene v temnote
cherrypie3601: ( Jimmi )22.05. 2021Kapitola 7 1/2 – Tiene v temnote
cherrypie3601: ( Jimmi )08.05. 2021Kapitola 6: Dobré ráno
cherrypie3601: ( Jimmi )07.05. 2021Kapitola 5: Manor
cherrypie3601: ( Jimmi )27.04. 2021Kapitola 4: Dlhá cesta do cieľa
cherrypie3601: ( Jimmi )20.04. 2021Kapitola 3: Zbohom
cherrypie3601: ( Jimmi )09.04. 2021Kapitola 2: Povedať im to
cherrypie3601: ( Jimmi )02.04. 2021Kapitola 1: Za veľa to nestojí – Prológ
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )18.03. 2021Lady Malfoy - úvod