Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Hledání klíče

Kapitola tridsaťdeväť

Hledání klíče
Vložené: Jimmi - 02.06. 2021 Téma: Hledání klíče
Jimmi nám napísal:

Ďalšia časť tohto dlho nekončiaceho prekladu. Už ani originál neexistuje...



Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola tridsaťdeväť

-oOo-oOo-oOo-oOo-oOo-oOo-oOo-oOo-oOo-oOo-oOo-oOo-oOo-oOo-oOo-oOo-

Severus bol jedným z mála ľudí, ktorí vedeli, aký bude titulok na titulnej strane Denného proroka ráno v deň pohrebu Percyho Weasleyho. Prekvapila ho Harryho dôvera, keď za ním prišiel a namiesto toho, aby sa ho opýtal, mu oznámil, že sa večer pred pohrebom stretne s Ritou Skeeterovou. Severus súhlasil s podmienkou, že Harryho bude sprevádzať, keď už kvôli ničomu inému, tak kvôli dojmu navonok. Jeho syn si až príliš dovoľoval porušovať školský poriadok, ktorý sa týkal odchodu študentov z areálu školy.

TOM MARVOLO RIDDLE, HLAVNÝ PREFEKT SLIZOLINU, NEČISTOKRVNÝ, TEMNÝ PÁN

HARRY POTTER ODHAĽUJE PRAVDU O LORDOVI VOLDEMORTOVI

Harry už zhromaždil solídne dôkazy o tom, že Riddle je Voldemort, hoci Severus si nebol istý, ako na niektoré z nich prišiel. Podozrieval Albusa, že v tom má prsty, ale Harry svoje zdroje neposkytol a Rita sa nepýtala. Takisto Rite povedal, aby sa neobťažovala pátraním po ďalších informáciách, pretože aj tak už nič nenájde.

Článok rozprával Voldemortov životný príbeh, alebo toľko z neho, koľko sa Harrymu podarilo dať dokopy. Hagrid po prečítaní toho príbehu uprostred Veľkej siene Harryho objal. Harry totiž vyzval na opätovné preskúmanie Hagridovho vylúčenia z Rokfortu, pričom sa odvolal na denník Toma Riddla aj na svoj rozhovor s Aragogom, akromantulou žijúcou v Zakázanom lese. Spomenul aj to, že nie je možné, aby Hagrid otvoril komnatu, keďže nie je Hadí jazyk, a informoval Ritu, že Hagrid by sa do nej ani nezmestil.

Hoci vylúčenie z Rokfortu bolo rozhodnutie, ktoré spočívalo výlučne na riaditeľovi s možnosťou veta zo strany Rady školy, zrušenie vylúčenia si vyžadovalo vypočutie Čarostolcom. Počas raňajok prišla sova z ministerstva, ktorá Hagridovi oznámila termín vypočutia, pravdepodobne kvôli snahe ministerstva zapáčiť sa Harrymu, a poloobor sa už pripravoval na vypočutie v polovici júna.

Vo vedľajšom príbehu, ktorý tiež napísala Rita Skeeterová, citovala Harryho, že sa na pohrebe Percyho Weasleyho nezúčastní. Tvrdil, že nechce Weasleyovcom narušiť tento deň tým, že by prilákal novinárov a aj smrťožrútov.

Severus bol hrdý na to, ako dobre Harry novinárke klamal. Obaja sa na pohrebe zúčastnia, ale najprv vypijú Všehodžús a objavia sa tam ako Remus Lupin a Davey Gudgeon. Ak by si niekto neskôr všimol, že Remus bol v ten deň aj na Rokforte aj na memoriáli, už by bolo neskoro niečo urobiť. Gudgeon netrávil veľa času v spoločnosti čarodejníkov a čarodejníc a sľúbil, že celý deň zostane doma s rodinou.

„Zvláštne,“ povedal Harry ústami Daveyho Gudgeona.

Severus, ktorý sa pripravoval, aby sa cítil ako Remus, sa na Harryho zvedavo pozrel: „Čože?“

„Dokážem povedať, že nie si Remus,“ povedal mu Harry a jeho oči sa rozšírili, keď sa pozrel na Severusa. „Stále máš svoju mágiu, ale je akoby zabalená v priesvitnom obale, v Remusovej mágii.“ Harry sa zhlboka nadýchol: „Moja tiež. Myslím, že sa už nikdy nebudem musieť obávať, že by ma Všehodžús oklamal. Len nebudem vedieť, kto to je, ak ho ešte nepoznám.“

„Ako by si ho identifikoval?“ Severusa to zaujalo a vedel, že si o tom bude musieť urobiť niekoľko poznámok. Možno by Harryho pozorovania mohli pomôcť vylepšiť receptúru Všehodžúsu.

„Podľa jeho mágie, ale ja poznám len hŕstku ľudí.“ Harry si zahryzol do spodnej pery. „Je to skôr o používaní empatie. Myslím, že každý človek má inú, je to akýsi emocionálny odtlačok prsta. Každý sa môže cítiť šťastný, ale každý sa cíti šťastný iným spôsobom. Myslím, že okrem Freda a Georgea som možno jediný, kto ich dokáže skutočne spoľahlivo rozlíšiť.“

Severus prikývol: „Mali by sme ísť. Máš ďalšie dávky?“

Harry prikývol a Severus si poklepal po vlastnom habite, aby si ho skontroloval. Budú si musieť vziať elixír ešte aspoň trikrát, ak bude tento pohreb rovnaký ako všetky ostatné, na ktorých už bol. Mali ho však dosť na to, aby ho pre istotu užívali osem hodín, a Harry bol pripravený ich v prípade núdze premiestniť rovno na Rokfort.

„Nech to už máme za sebou,“ zamračil sa Harry.

Na pohreb cestovali prenášadlom, pretože Albus zariadil, aby všetci hostia prišli týmto spôsobom. Okolo Brlohu, ktorý Dobby s niekoľkými Potterovskými škriatkami vyčistili a upravili tak, aby vyzeral, že sa v ňom dva posledné roky bývalo, boli nastražené zábrany proti premiestňovaniu. Harry nariadil Nonny a všetkým Potterovským škriatkom, aby sa riadili príkazmi Severusa alebo Remusa. Ak boli na Grimmauldovom námestí, podliehali Dobbyho príkazom. Kým sa nedozvedeli, že Dobby zachránil Harrymu život, veľmi sa zdráhali stýkať sa so slobodným škriatkom, nieto ešte od neho prijímať rozkazy.

Podľa Harryho odviedli škriatkovia úžasnú prácu, aby Brloh vyzeral presne tak, ako si ho pamätal. Severus bol mierne prekvapený, keď zistil, že sa Brloh nachádza na pozemku Weasleyovcov. Kedysi tam stálo panské sídlo, ktoré v osemnástom storočí zničili prívrženci vtedajšieho Temného pána. Rodinný majetok sa rozdelil medzi dvanásť detí a pomaly zanikol.

Nikdy predtým nevidel toľko červenovlasých hláv na jednom mieste. Arthur aj Molly pochádzali z početných rodín a obe mali tradične ryšavé vlasy. Zrazu bolo ťažké spoznať skutočného Weasleyho. Hoci Arthurov jediný brat, ktorý prežil detstvo a zomrel pri prvom Voldemortovom povstaní, sa nikdy neoženil.

„Čo máme robiť?“ spýtal sa potichu Harry. Mal na sebe obyčajný tmavomodrý spoločenský habit, jeden z mála, ktorý Gudgeon skutočne vlastnil, pretože ten muž sa obliekal ako mukel, aj keď bol väčšinou v spoločnosti čarodejníkov.

Severus si v duchu vynadal. Mal to Harrymu všetko vysvetliť už skôr. „Formát sa až tak veľmi nelíši od pohrebu muklov. Bude tam bohoslužba, po ktorej bude niekoľko ľudí hovoriť o Percym. Potom všetci pôjdeme na rodinný pozemok a hlava rodiny, ktorou je teraz Arthur, pridá Percyho meno na rodinný pomník alebo mu postaví vlastný pomník podľa toho, ako to Weasleyovci zariadili. Potom donesú jedlo a hostia sa premiešajú a budú sa baviť o tom, ako Percyho poznali.“

Harry stuhnuto prikývol a Severus naňho ostro pozrel. Harry bol napätý, viac ako zvyčajne, a Severus uvažoval, či to nie je tým veľkým davom cudzích ľudí. Bolo pravdepodobné, že mnohí ľudia v takýto deň silne vysielali svoje emócie. Nemohol sa však spýtať, pretože existovala možnosť, že ich niekto počúva. Stačil by jeden človek, ktorý by si spojil niečo, čo povedali, so Severusom Snapom alebo Harrym Potterom, a ich krytie by bolo odhalené.

Bol tam takmer celý Rád, buď na otvorenom priestranstve ako rodinní priatelia, alebo utajení ako strážcovia. Tiež tam bola veľká skupina aurorov, ktorí mali zabezpečiť, aby sa nič nepokazilo, a niekoľko novinárov, ktorí stále dúfali, že Harryho uvidia. Koniec koncov, Chlapec, ktorý prežil, sa na verejnosti mimo Rokfortu či Rokville neobjavil od konca štvrtého ročníka. Toto leto bol v Šikmej uličke dvakrát, ale novinári sa o tom dozvedeli až príliš neskoro. Rite Skeeterovej závideli, že je Harryho jediným kontaktom v médiách, čo tiež všetkých zmiatlo po príbehoch, ktoré o ňom napísala v štvrtom ročníku.

Severus vedel, že Harry jednak chcel byť s Weasleyovcami, jednak sa k nim nechcel priblížiť. Nehovorili o tom všetkom, pretože vždy, keď sa Severus k téme snažil dostať, Harry ju zmenil alebo si našiel zámienku, aby mohol odísť. Severus ale vedel, že sa Harry bojí reakcie rodiny v súvislosti s tým, čo sa stalo s Charliem. Pravdepodobne si tiež našiel nejaký spôsob, ako sa obviňovať z Percyho smrti. O tom si budú musieť čoskoro pohovoriť.

Identity, ktoré si zvolili, boli starostlivo vybrané. Keď sa vrátia do Rokfortu, Severus uloží svoje spomienky na ten deň do mysľomisy a dá ich Remusovi, ktorý si ich pozrie a bude môcť primerane reagovať, ak sa ho na ten deň niekedy opýtajú. Bola veľká pravdepodobnosť, že nikto z prítomných, ktorí neboli z Rádu, sa s Gudgeonom nikdy nestretol, pretože na ministerstve mal len jeden kontakt, ktorý nebol prítomný, a pravdepodobne ho už nikdy znovia neuvidia.

„Je čas posadiť sa,“ povedal Severus Harrymu.

„Niekde vzadu, Námesačník?“ odpovedal Harry.

Severusovi to chvíľu trvalo, kým mu to došlo a mal chuť Harryho prekliať za tú prezývku, ale vedel aj to, že Gudgeon ju takmer vždy používal, keď sa rozprával s Remusom, a bol to predsa len čestný záškodník. Stroho prikývol.

Sedeli na kraji piateho radu odzadu. Za nimi bolo dosť ľudí na to, aby sa stali ťažkým terčom, ale keby došlo k útoku, mohli sa ľahko dostať von.

„V deň, keď sa Percy narodil...“

„Je ťažké nájsť si miesto pre seba, keď máte šesť súrodencov...“

„Môj brat sa vždy snažil dbať na moje najlepšie záujmy, aj keď sme sa nezhodli na tom, čo to je...“

„Percy bol oveľa tichší a zdržanlivejší ako my ostatní Weasleyovci, ale rovnako tvrdohlavý...“

„Často sme Percyho doma aj v na Rokforte poriadne potrápili, ale on to bral s nadhľadom...“

„Percy bol o štyri roky mladší ako ja, ale často sa správal oveľa staršie...“

„Môj syn bol veľmi hrdý...“

Každý z najbližších členov rodiny prehovoril, hoci dvojčatá predniesli svoju spomienku spoločne a ako zvyčajne dokončovali vety jeden za druhého. Bolo by zaujímavé zistiť, ako to zvládli, keď sa Fred oženil a oni prvýkrát v živote žili oddelene.

Hovorili o Percym ako o dieťati, o hrách, ktoré sa hrali, o momentoch, ktoré boli v tom čase nepodstatné alebo trápne, ale pri spätnom pohľade sa stali humornými, a o veciach, ktoré robili Percyho tým, kým bol. Dvojčatá spomenuli niekoľko žartíkov, ktorými si z Percyho vystrelili. Ginny rozprávala o tom, ako sa jej Percy pomstil za žart od dvojčiat. Rozprávali o tom, ako sa Percy učil hovoriť, chodiť a lietať na metle.

Severus si v dave všimol Penelope Clearwaterovú, hoci Percy im všetkým cez Vianoce povedal, že sa s Penelope pred vyše rokom rozišli. Ona neschvaľovala, že sa rozišiel s rodinou, bez ohľadu na to, aké boli ich názorové rozdiely. Bola to muklorodená čarodejnica, takže jej takýto pohreb musel pripadať trochu zvláštny.

Harryho pôvodný metlobalový tím sedel vedľa Clearwaterovej a boli medzi mnohými ďalšími, ktorí hľadali Harryho v dave pred oficiálnym začiatkom pohrebu. Minerva sprevádzala všetkých chrabromilských študentov siedmeho ročníka a Lovegoodovú. Bez ohľadu na to, aké nebezpečenstvo hrozilo, sa Harry rozhodol správne, keď išiel na pohreb v prestrojení. Pozornosť, ktorej by sa mu dostalo už len tým, že by tam bol, by bola nevhodná a neúctivá.

Rodinný cintorín Weasleyovcov sa nachádzal na druhej strane kopca, kde podľa Harryho rozprávania Weasleyovci hrávali metlobal. Keď tam prišli, zistili, že Weasleyovci majú pre každého člena rodiny individuálny náhrobný kameň, čím vznikol pomerne veľký cintorín.

Arthur stál na mieste, kde mal spočinúť Percyho pomník, za ním v oblúku stála jeho rodina, Fleur, Angelina a Hermiona boli blízko nich. Hostia stáli oproti nim a Severus cítil, ako Harry vedľa neho stuhol. Pozrel naňho, rád, že Remus bol vyšší ako Gudgeon, inak by ho ten reflex prezradil, a videl, že jeho tvár je prázdna, zamaskovaná.

Začalo sa zaklínadlo a Arthur ukázal prútikom na zem. Zo zeme sa pomaly zdvihol kameň a začal sa formovať do podoby náhrobného kameňa ako ostatné na pozemku.

Severus zrazu pocítil hlboký smútok. Snažil sa na to nemyslieť, ale vedel, že je veľká pravdepodobnosť, že Harry zomrie skôr ako on. Hoci ak by Harry zlyhal, Severus by s najväčšou pravdepodobnosťou oveľa dlhšie neprežil. Severus sa desil možnosti, že bude musieť vykonať rovnaký obrad, aký práve vykonával Arthur.

„Žiadny rodič by nemal viesť smútočný obrad za vlastné dieťa,“ zašomral Severus príliš potichu, aby ho počul niekto iný.

Harry sa niekoľkokrát kontrolovane, zhlboka nadýchol a Severus vedel, že sa snaží sústrediť, sústrediť sa na svoje štíty a zábrany. Pozrel na syna, ktorý mu venoval slabý úsmev, ale nechcel prehovoriť a narušiť túto chvíľu.

Posledná časť rituálu vyryla na kameň Percyho celé meno, dátum narodenia a dátum smrti. Každý člen rodiny sa usmial a dotkol sa kameňa, kým zamierili k Brlohu, kde mal Dobby pripraviť stoly s jedlom.

Harry a Severus sa zdržali a pomaly sa vracali späť, mimo dosahu sluchu ostatných hostí.

„Vie, že som to ja,“ povedal Harry potichu. „Pozreli sme sa na seba v rovnakom čase a nadviazali sme očný kontakt... a moje štíty začali zlyhávať.“

Bolo len veľmi málo ľudí, ktorí by mohli Harryho takto identifikovať, a Dumbledore ani Voldemort neboli prítomní. Ak Charlie prekukol ich maskovanie, potom to jasne vysvetľovalo Harryho správanie.

„Ako sú na tom teraz?“ Severus sa znepokojene spýtal. Harryho kontrola nad štítmi bola zvyčajne silná, ale keď sa raz narušila, bolo ťažké ju znovu získať.

„Sú slabé,“ odpovedal Harry napäto. „Nemôžem tu zostať dlhšie. Je tu priveľa ľudí, priveľa vecí, ktoré treba blokovať.“

Severus prikývol. „Vydržíš ešte asi pätnásť minút?“

„Myslím, že to zvládnem.“ Harry neznel tak sebaisto a Severus sa rozhodol, že ich odtiaľ čo najrýchlejšie dostane preč bez toho, aby pôsobili hrubo alebo neohrabane.

Keď prišli k stolom, privítal ich zvuk smiechu. Severus skontroloval všetky jedlá, kým si nejaké naložil na tanier. Nemal chuť zmeniť sa na kanárika či zisťovať, ako výtvory dvojčiat Weasleyovcov zareagujú so Všehodžúsom.

„Čo to bolo?“ Harry vedľa neho stuhol.

„Čo?“ Severus nenápadne rukou naznačil každému členovi Rádu, ktorý ich pozoroval: 'Potenciálne problémy, kontrolujem to, zostaňte v strehu.'

„Zachytil som, ako sa vrhá nejaké kúzlo,“ zamrmlal Harry popod nos, „a myslím si... že toto mohol byť prenášadlo... ale nemôžem si byť istý.“

„Kde?“ Severus prehľadával dav, či sa v ňom nedeje niečo nezvyčajné, ale pripomenul si, že je obklopený Weasleyovcami.

„Hlavný stôl.“ Harry sa naň sústredil a prešli davom, Severus si vymenil pozdrav s niekoľkými ľuďmi, zatiaľ čo Harry vo svojom jedinom sústredení všetkých ignoroval. „Dopekla.“

Harry sa rozbehol práve vo chvíli, keď sa z veľkej skupiny ľudí ozvalo kolektívne zalapanie po dychu.

„Nikdy vám to nepoviem!“

Severus sa zachvel. Bol to hlas, ktorý tam nikto nečakal, že ešte niekedy počuje, hlas Percyho Weasleyho. Harry musel zachytiť použitie kúzla na prehrávanie spomienky alebo kúzlo prehrávania mysľomisy a odchod toho, kto to spravil.

 „Crucio!“

Ten hlas poznal pravdepodobne len Harry a on sám, ale samotné zaklínadlo stačilo na to, aby davom prebehla mierna panika. Vzduch naplnili výkriky, ktoré sa ozývali z nahrávky, ale aj od zhromaždených čarodejníkov a čarodejníc.

Sonorus! Severus si namieril prútik na hrdlo: „Je to záznam! Nie je dôvod na paniku.“

Aurori a členovia Rádu, ktorí dávali pozor, či sa nevyskytnú problémy, prenikli do davu a začali upokojovať ľudí a niekoľkých posielať preč za pomoci prenášadla. Severus videl, že Harry došiel k stolu, na ktorý bolo vrhnuté to kúzlo, zamieril naň prútikom: Finite Incantatum!

Harryho kúzla už boli silné, keď nič nehovoril a nepoužíval prútik. Ale teraz univerzálne ukončovacie kúzlo zakričal a Severus videl, ako sa jeho účinky šíria po celom dvore. Ženám vypadli vlasy zo starostlivo začarovaných drdolov na hlavách. Jeden zo stolov sa zrútil. Ale čo bolo ešte dôležitejšie, tie výkriky prestali.

Odhalila sa aj mysľomisa, ktorá bola zamaskovaná ako dekorácia stola pomocou splývacieho zaklínadla, a tesne nad strieborným povrchom sa vznášal obraz Percyho na rukách a kolenách, ktorý krvácal.

„Nie!“ Molly Weasleyová hystericky plakala. „Percy!“

Severus došiel k skupinke okolo stola a chcel začať kontrolovať mysľomisu, či nie je zakliata.

„Je čistá,“ zastavila ho čiasi ruka na zápästí.

Harry ju už musel preskenovať. Objavili sa záblesky svetla, keď fotoaparáty zaznamenali tento okamih. Reportérom lietali perá.

„Odveď ju domov,“ zasyčal Harry na Charlieho. Nedal Charliemu šancu, aby mu niečo povedal, keď prešiel k Arthurovi. Charlie išiel s ním a vzal si od otca vzlykajúcu matku. Obaja sa odmiestili.

„Arthur, toto musí vidieť Albus. Ak chcete, môžem vás vziať so sebou, tak ako som vás sem vzal na Vianoce.“

Arthurovi Weasleymu sa v očiach mihlo poznanie a prikývol. Harry sa otočil a venoval Severusovi pohľad, ktorý Severus opätoval. Harry privolal mysľomisu a chytil Arthura za ruku. Severus sa k nim pridal a dotkol sa Harryho ramena. V okamihu boli v Albusovej kancelárii.

-oOo-oOo-oOo-oOo-oOo-oOo-oOo-oOo-oOo-oOo-oOo-oOo-oOo-oOo-oOo-oOo-

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Libbi - 06.02. 2024
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre


Re: Kapitola tridsaťdeväť Od: denice - 12.01. 2022
Podle slibu dočítám prostřední díl. abych mohla začít číst poslední :-) Nějak nevím, proč Harry - nebo ostatní kouzelníci - kritizoval mudlovské pohřby, asi proto, že na tom jediném, kterého se zúčastnil, se 'nezapíjela dušička', jak se tomu pěkně říká. Díky.

Re: Kapitola tridsaťdeväť Od: Claire - 04.06. 2021
Ajajaj, to bylo kritiky na průběh a vedení mudlovských pohřbů - nějak jsem nepobrala, v čem tento kouzelnický byl jakože "veselý", rozhodně tedy hodně "nepodařený" reprezentant, řekla bych. Tak moc emotivní, což by ještě šlo, ale ten násilný konec, to je vážně nářez... A přes veškerá, bezpochyby ta nejpřísnější, bezpečnostní opatření, kouzla a štíty někdo s tou myslánkou prošel jako nůž máslem - vidím nebezpečí nejvyššího stupně. Odkud padne rána, Jimmi, vrcholné díky za to, že přidáváš ve svižném tempu, napětí stoupá velmi rychle...

Re: Kapitola tridsaťdeväť Od: samba - 04.06. 2021
Tak velké bezpečnostní opatření a stejně marné. Vypadá to na zrádce. Velké díky za překlad.

Re: Kapitola tridsaťdeväť Od: kakostka - 03.06. 2021
Ufff, to muselo být hodně náročné na překládání a ještě k tomu Harry v přestrojení, pátrající Severus... a nakonec chudák Molly, takto ji ještě týrat. Doufám, že se zjistí, kdo to tam dal. Chápu, že to lidi děsilo a bude to mít dohru. Děkuju za rychlé přidávání kapitol, jsou dlouhé a emočně nabité.
Re: Kapitola tridsaťdeväť Od: Jimmi - 03.06. 2021
No dúfam, že sa tým tempom neuštvem, ale jeden zo zámerov je prinútiť sa programovať/pracovať, k čomu sa teraz neviem, keďže je toľko rozbehnutých skvelých prekladov. Takže cieľ je prehnať to až do tej miery, že sa na to programovanie budem tešiť. Už mi fakt horia termíny, ale nedá sa... Uvidíme, či tento spôsob zaberie. Svoje veci by som takto rýchlo "odbaviť" nechcela, na dokončovačke sa to snáď prepáči. Ale zatiaľ sa nikto nesťažoval :) Ďakujem, a mimochodom, keď som sa rozhodovala, či teraz alebo nie (vedela som, že raz to dokončiť niekto musí), tak som zbadala tvoj komentár u poslednej kapitoly z OP a hovorím si, že aspoň kakostku poteším, tá to číta. A taká maličkosť rozhodla o tomto preklade :)
Re: Kapitola tridsaťdeväť Od: kakostka - 03.06. 2021
ho hoooo, Jimmi, děkuju. Tahle povídka se mi tak zalíbila. Na začátku jsem váhala, protože nejsem slash fanynka, ale tohle je tak propracovanej příběh... Někdy si to dám celé od začátku, ale mám teď frmol. Ovšem nemusím se pak vracet jen k mým NEJ a přidám i začátek Klíče. Fascinuje mne propracovanost děje, fantazie, práce s magii, skvělý Severus i to, že Harryho schopnosti sice stále rostou, ale není superman, má své slabiny atd. takže, jestli tě nahlodala moje poznámka, jsem ráda, protože to stojí za to. Stejně tak doufám, že se jednou vrátí Coretta a dopřeloží pokračování Magie krve? To je taky ňuňu povídka:-)

Re: Kapitola tridsaťdeväť Od: weras - 03.06. 2021
Proč končí kapitoly vždycky v tom nejzaujímavějším? Percyho je mi opravdu líto, vždycky mi přišlo,že do své rodiny nějak nezapadá a ještě skončí tak špatně.Trochu mě zarazil Severus,když přemýšlel o tom,že Zřejmě bude takto pohřbívat on Harryho. Budem držet palce,aby k tomu nikdy nedošlo! Děvčata,velký dík za pokračování překladu,mimochodem je skvělý,protože se skvěle čte!!! Už teď se těším na další kapitolu!!!
Re: Kapitola tridsaťdeväť Od: Jimmi - 03.06. 2021
Vieš, že som vďaka tvojmu komentáru dokončila a vložila ďalšiu. Nemala som to v pláne, ale tak si ma potešila... Tento preklad je pomerne vyčerpávajúci, nielen kvôli obsahu, neznámemu deju ale hlavne kvôli rýchlosti, o ktorú sa pokúšam. Takže díky
Re: Kapitola tridsaťdeväť Od: weras - 09.06. 2021
Bane,poděkovat musím především já.Je tolik nedopsaných povídek a jak to vypadá,tato mezi ně patřit nebude. Takže ještě jednou velký dík!

Re: Kapitola tridsaťdeväť Od: zuzule - 03.06. 2021
Huh, no do haje! Ani pohreb nemohl probehnout v klidu :( Dekuju moc!

Re: Kapitola tridsaťdeväť Od: ivy - 02.06. 2021
Děkuji! Taky si to jdu přečíst znovu od začátku.

Re: Kapitola tridsaťdeväť Od: sisi - 02.06. 2021
Harry je velice dobrý v kouzlení a odhalování magie. Na pohřbu to bylo o fous, všechny zachvátila panika a to není dobré, když je tam tolik lidí. Moc děkuji za překlad, mocný Harry má velké kouzlo pro čtenáře. Myslím, že muselo být hodně těžké překládat tolik emocionálních výlevů.
Re: Kapitola tridsaťdeväť Od: Jimmi - 02.06. 2021
Spomeň si na tento svoj komentár pri 45 kapitole... tak to boli iné emócie (práve som ju dokončila, ešte raz prečítať). Ďakujem moc za podporu.

Re: Kapitola tridsaťdeväť Od: ivy - 02.06. 2021
Děkuji! Taky si to jsi přečíst znovu od začátku.
Re: Kapitola tridsaťdeväť Od: Jimmi - 02.06. 2021
Chcela by som mať na to čas... bohužiaľ. Ďakujem za podporu.

Re: Kapitola tridsaťdeväť Od: denise - 02.06. 2021
Toto je tak úžasne luxusne tempo prekladania, že môžem povedať len Ďakujem!!!!
Re: Kapitola tridsaťdeväť Od: Jimmi - 02.06. 2021
A ja ďakujem za komentár. Potešil.

Re: Kapitola tridsaťdeväť Od: lenus - 02.06. 2021
Tak má to chytilo že dom si dala od začiatku celu poviedku, diky dievčatá!

Prehľad článkov k tejto téme:

sarini: ( Jimmi )27.06. 2021Kapitola pätdesiattri (Záver)
sarini: ( Jimmi )26.06. 2021Kapitola päťdesiatdva
sarini: ( Jimmi )25.06. 2021Kapitola päťdesiatjeden
sarini: ( Jimmi )24.06. 2021Kapitola päťdesiata
sarini: ( Jimmi )23.06. 2021Kapitola štyridsaťdeväť
sarini: ( Jimmi )22.06. 2021Kapitola štyridsaťosem
sarini: ( Jimmi )21.06. 2021Kapitola štyridsaťsedem
sarini: ( Jimmi )19.06. 2021Kapitola štyridsaťšesť
sarini: ( Jimmi )13.06. 2021Kapitola štyridsaťpäť
sarini: ( Jimmi )11.06. 2021Kapitola štyridsaťštyri
sarini: ( Jimmi )10.06. 2021Kapitola štyridsaťtri
sarini: ( Jimmi )09.06. 2021Kapitola štyridsaťdva
sarini: ( Jimmi )06.06. 2021Kapitola štyridsaťjeden
sarini: ( Jimmi )04.06. 2021Kapitola štyridsať
sarini: ( Jimmi )02.06. 2021Kapitola tridsaťdeväť
sarini: ( Jimmi )01.06. 2021Kapitola tridsaťosem
sarini: ( Online Preklady )31.05. 2021Kapitola sedmatřicátá
sarini: ( Online preklady )01.05. 2021Kapitola šestatřicátá
sarini: ( online preklady )30.06. 2019Kapitola pětatřicátá
sarini: ( Online preklady )23.06. 2019Kapitola čtyřiatřicátá
sarini: ( Online preklady )09.06. 2019Kapitola třiatřicátá
sarini: ( Online preklady )12.05. 2019Kapitola dvaatřicátá
sarini: ( Online preklady )11.02. 2018Kapitola jedenatřicátá
sarini: ( Online preklady )23.09. 2017Kapitola třicátá
sarini: ( Online překlady )19.08. 2017Kapitola devětadvacátá
sarini: ( Online překlady )08.08. 2017Kapitola osmadvacátá
sarini: ( arabeska )18.03. 2017Pokračování překladu
sarini: ( Elza )25.09. 2015Kapitola sedmadvacátá
sarini: ( Elza )16.08. 2015Kapitola šestadvacátá
sarini: ( Elza )07.10. 2014Kapitola pětadvacátá
sarini: ( Elza )07.08. 2014Kapitola čtyřiadvacátá
sarini: ( Elza )21.07. 2014Kapitola třiadvacátá
sarini: ( Elza )13.07. 2014Kapitola dvaadvacátá
sarini: ( Elza )06.07. 2014Kapitola jedenadvacátá
sarini: ( Elza )29.06. 2014Kapitola dvacátá
sarini: ( Elza )22.06. 2014Kapitola devatenáctá
sarini: ( Elza )15.10. 2013Kapitola osmnáctá
sarini: ( Elza )29.09. 2013Kapitola sedmnáctá
sarini: ( Elza )23.09. 2013Kapitola šestnáctá
sarini: ( Elza )07.09. 2013Kapitola patnáctá
sarini: ( Elza )29.07. 2013Kapitola čtrnáctá
sarini: ( Elza )20.04. 2013Kapitola třináctá
sarini: ( Elza )12.04. 2013Kapitola dvanáctá
sarini: ( Elza )25.02. 2013Kapitola jedenáctá
sarini: ( Elza )16.02. 2013Kapitola desátá
sarini: ( Elza )19.01. 2013Kapitola devátá
sarini: ( Elza )13.01. 2013Kapitola osmá
sarini: ( Elza )30.11. 2012Kapitola sedmá
sarini: ( Elza )23.11. 2012Kapitola šestá
sarini: ( Elza )16.11. 2012Kapitola pátá
sarini: ( Elza )09.11. 2012Kapitola čtvrtá
sarini: ( Elza )02.11. 2012Kapitola třetí
sarini: ( Elza )05.10. 2012Kapitola druhá
sarini: ( Elza )28.09. 2012Kapitola první
. Úvod k poviedkam: ( Elza )15.08. 2012Úvodník