Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Hledání klíče

Kapitola pätdesiattri (Záver)

Hledání klíče
Vložené: Jimmi - 27.06. 2021 Téma: Hledání klíče
Jimmi nám napísal:
Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Poznámka na úvod (ešte bude jedna na záver):  To, že je to už preložené u prvého dielu, som zistila samozrejme, až keď som to mala preložené sama. O to viac som ocenila Elzin skvelý preklad. Nakoniec som sa rozhodla použiť jej. Bolo mi ale divné, že to bolo úplne rovnaké, takže sa domnievam, že tam do originálu skopírovala omylom koniec prvého dielu. Bohužiaľ napriek snahe sa mi originál nájsť nepodarilo. Tak som trochu improvizovala a použila vhodnú časť z tretieho dielu.

 

Príloha

Zásadní zákoník pánů pobertů

doplněné vydání

Pravidlo číslo 1: Pobertové drží pospolu.

Pravidlo číslo 2: Pobertové jsou čtyři, budou čtyři a čtyři je počet, který je pobertům vlastní.

Pravidlo číslo 3: Slavnostně přísahám, že jsem připraven ke každé špatnosti.

Pravidlo číslo 4: Pobertové se mohou proklínat navzájem, ale pouze v žertu, což posoudí další nezúčastněný, ovšem přítomný poberta.

Pravidlo číslo 5: Poruší-li poberta některé ustanovení tohoto zákoníku, potrestání onoho poberty podléhá rozsudku pobertů zbylých. Provinilec bude nucen napravovat nepravosti ostatních.

Pravidlo číslo 6: Pravidlo číslo šest neexistuje.

Pravidlo číslo 7: Žádnému pobertovi není dovoleno sdílet tajemství kteréhokoliv poberty s nepobertou.

Pravidlo číslo 8: Pobertové na prvním místě.

Pravidlo číslo 9: Bude-li mít některý z pobertů jednou potomka, Merlin nedopusť, bude řečený potomek považován za čestného pobertu.

Pravidlo číslo 10: Poberta je pobertou odtud až na věčnost.

Pravidlo číslo 11: Žádný poberta se nikdy nepřidá k Vítekomu, ať už by byly jeho důvody jakékoliv.

Pravidlo číslo 12: Žádný vtípek není příliš drsný, žádný příliš nepatrný, žádný nedůstojný poberty, pokud ovšem nezpůsobí trvalé poškození.

Pravidlo číslo 13: Nebelvírští chlapáci – zmijozelští cucáci.

Pravidlo číslo 14: Pobertové se navzájem neudávají profesorům, prefektům, primusovi, primusce, zmijozelákům ani zamýšlené oběti.

Pravidlo číslo 15: Dostane-li se poberta do potíží, každý z ostatních pobertů je zavázán mu pomoci.

Pravidlo číslo 16:  Remus Jacques Lupin, řečený Náměsíčník, je vlčí alfa samec a hlavní mozek.

Pravidlo číslo 17: James Áron Potter, řečený Dvanácterák, je mužem v čele.

Pravidlo číslo 18: Sirius Constantin Black, řečený Tichošlápek, je totální šílenec.

Pravidlo číslo 19: Petr Charles Pettigrew, řečený Červíček, je nenápadný vyzvědač.

Pravidlo číslo 20: Pobertové mezi sebou nemají tajnosti.

Pravidlo číslo 21: Zásluhu za provedený kousek mají vždy pobertové jako celek.

Pravidlo číslo 22: Pobertové jsou šiřitelé osvěty na poli kouzelnických neplech.

Pravidlo číslo 23: Jakýkoliv kompromitující materiál je vždy vlastnictvím pobertů jako celku.

Pravidlo číslo 24: Úplňková noc je časem radosti a her.

Pravidlo číslo 25: Zmijozeláci jsou na hraní.

Pravidlo číslo 26: Pomsta je sladká.

Pravidlo číslo 27: Pobertův plánek nesmí být odhalen nepobertovi.

Pravidlo číslo 28: Jamesův neviditelný plášť se nesmí dostat do rukou žádnému nepobertovi s výjimkou ostatních příslušníků rodu Potterů a těch, u nichž to James schválí, protože je to jeho plášť.

Pravidlo číslo 29: Dáda Gudgeon, řečený Kyklop, nechť je považován za mladšího pobertu a účastní se přípravy akcí, leč nemá právo být zasvěcen do všech pobertovských tajemství.

Pravidlo číslo 30: Pánové Náměsíčník, Červíček, Tichošlápek a Dvanácterák jsou oficiálními jmény pobertů před světem.

Pravidlo číslo 31: Čestným pobertou se stane ten, u něhož se členové spolku jednomyslně shodnou, případně ten, který se stávajícím řádným pobertou projde kompletním snubním obřadem.

Pravidlo číslo 32: Lily Evansová je čestným pobertou a může být zasvěcena do všech spolkových tajemství.

Pravidlo číslo 33: Cílem neplechy se nesmí stát Albus Percival Wulfric Brian Brumbál.

Pravidlo číslo 34: Harold James Potter, čestný poberta na základě pravidla číslo 9, se narodil 31. července 1980 Lily Elizabeth Evansové Potterové a Jamesi Aaronu Potterovi po patnácti hodinách bolestí a dvaceti kletbách, než se podařilo odebrat Lily hůlku. Harry bude vychováván, jak se na pobertu sluší, bude požívat všech výdobytků a výhod z pobertovství plynoucích, a ačkoliv je co jeho kmotr zapsán Tichošlápek, za Harryho štěstí a blaho zodpovídají všichni pobertové bez rozdílu. Vítej do spolku, naše první mládě!

Pravidlo číslo 35: Merline, pomoz, Severus Snape je nakonec docela v pohodě a kvalifikoval se do pozice čestného poberty a člena spolku.

Pravidlo číslo 36: Harry James Potter sa zviazal s Charlesom Winstonom Weasleym, vďaka čomu sa z Charlieho stal čestný záškodník a člen spolku.

 

James Áron Potter           

Remus Jacques Lupin

Sirius Constantin Black      

Petr Charles Pettigrew

Lily Elizabeth Evansová Potterová

David Francis Gudgeon

Harold James Potter

Severus Octavian Snape

Charles Winston Weasley

 

Poznámka na záver (píšem v čase, keď ešte nevyšla posledná kapitola): Áno, toto je koniec. Nemám v pláne preložiť tretí diel. Nehovorím, že nikdy, ale určite nie v najbližšom čase. S tretími dielmi je trochu problém – ešte tu máme tretí diel Hada, čaká nás tretí diel Rodiny a druhý diel jednej starej dramionky, čo tu máme.  Plus som započula šumy, že to nedosahuje predchádzajúcu kvalitu. Originál nie je k dispozícii, ale podarilo sa mi ho vydolovať po kapitolách z web archive.

Takže mám návrh – potrebujem dobrovoľníka, ktorému to pošlem a ten z toho spraví jeden word súbor. A potom ďalšieho, čo to v originály prečíta a napíše mi stručný obsah a svoj názor, či to stojí za niečo. To prvé znamená otvoriť kapitolu v prehliadači a skopírovať do wordu. 53 kapitol. To druhé, znalosť angličtiny.  No a úplne ideálne by bolo, keby ste si niektoré kapitoly rozobrali.

V tejto chvíli môžem povedať len jediné – keď skončí Lady M, môžeme sa k tomu vrátiť. To budem hľadať parťáka k Rádiu.   

Jimmi 

 

 

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: elisa - 18.07. 2023
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Libbi - 17.10. 2023
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Trim - 07.01. 2024
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Re: Kapitola pätdesiattri (Záver) (Hodnotenie: 1)
Od: Saiph - 06.02. 2024
|
Chtěla bych moc poděkovat za překlad druhé části tohoto díla. Moc často nekomentuju, i když vím, jak moc to autory a překladatele těší; tady ale musím. :)

Jsem nadšená, že jsem se k povídce znovu mohla po lete ch vrátit a našla jsem ji dopřekládanou (miluju tento web, mimochodem, opravdu strašně moc oceňuju to, jaký archiv tvoří a že se jednou za pár let můžu vrátit k něčemu, co se mi objeví v hlavě a nemůže odejít). Kdysi dávno jsem četla jen první část a kousek druhé (což je i tak obrovský počet kapitol :D), takže je slast, že jsem se konečně dočetla k bodu, kdy jsou Charlie a Harry zase spolu, protože to jejich pomalé a nevyjasněné našlapování mě moc neuspokojovalo (i když mě bavilo, ale přece jen jsem starší a už v povídkách toužím po pevnějších vztazích). :)

Druhá část byla za mě už o něco horší než první, což je zvláštní, když vyhrála cenu, ale pořád stála za to, i když na konci už mi přišla dost dost uspěchaná – třeba v bodě, kdy měl Harry adoptované děti, už jsem cítila, že těch skoků je tam na mě moc. Ale přesto naprosto miluju tu ideu, vztah Harryho a Charlieho a moje vlastní myšlenky si jsou schopné vyplnit mezery a domyslet zbytek příběhu a to, co v povídce zůstalo mezi řádky... Jo a Harry je na mě strašně OP, ale chápu, že v HP universu to je docela standard. :D Díky bohu, že ho Charlie trochu tlumí a klidní.

Skvělá práce překladatele, jak českého, tak slovenského. Jsem nadšená z té hry se slovy i z toho, že slovenština povídce vůbec neubrala, i když jsem se změny bála. Díky za tu práci i čas, stálo to za to! :)

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Lukas19 - 21.02. 2024
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Archivované komentáre


Re: Kapitola pätdesiattri (Záver) Od: Pelupe - 10.06. 2022
Děkuji všem, kteří se podíleli na překladu. Je to krásná povídka. Zajímalo by mne co Severus vyčetl a jak to pokračovalo dál.
Re: Kapitola pätdesiattri (Záver) Od: Jimmi - 10.06. 2022
No tak to je dobre, že preklad pokračuje :) Ďakujem

Re: Kapitola pätdesiattri (Záver) Od: denice - 12.01. 2022
Jsem vážně moc ráda, že ses rozhodla přeložit i třetí díl, díky!

Re: Kapitola pätdesiattri (Záver) Od: siriana - 04.01. 2022
Díky za překlad, ikdyž už jsem nějak přelouskala i originál, je to pořád zážitek si to přečíst v rodném jazyce :) a přelouskla jsem i ten třetí díl a fakt už to bohužel nedosahuje kvality těch prvních dvou...
Re: Kapitola pätdesiattri (Záver) Od: Jimmi - 05.01. 2022
Ďakujem. Inak, vieš, že sa začal preklad tretieho dielu, takže tvoj komentár moc nepotešil, ale čo už. Asi by som to prekladala aj keby si napísala skôr.
Re: Kapitola pätdesiattri (Záver) Od: siriana - 08.01. 2022
Ah, nikdy mi nedojde že bych se mohla podívat na datum, pardon :D no snad nebudeš tak zklamaná jako jsem byla já
Re: Kapitola pätdesiattri (Záver) Od: Jimmi - 08.01. 2022
Preto som to asi nedočítala, skončila som pri 16 (to *** Albus) Aj keby som bola, nič to nemení, doraziť sa to musí :) To by sa nikdy nedokončil Had alebo Rodina. Vlastne ani Hada nemám prečítaného a Rodina nie je dokončená. Snáď to niekoho zaujme. Ale tieto príbehy s detičkami fakt už nie je to pravé ani pre mňa, strácam sa tam, vlastne pre preklad rozhodol zmätený Sirius :) Kedysi som potrebovala preklad, keď som nepochopila angličtinu, len hrubý dej, to už sa teraz nedeje, takže prekladám neprečítané veci, ktoré niekto odporučí (už je známe čo sa mi páči) Bohužiaľ tieto tri eposy (Rodina sa približuje k 700 tisíc) sa proste preložiť musia, tak si na tom musím nájsť niečo pozitívne... napríklad komentáre :)

Re: Kapitola pätdesiattri (Záver) Od: Sarkakotasova - 11.11. 2021
Paaani, miluju tuhle povídku. Děkuji Vám za překlad.
Re: Kapitola pätdesiattri (Záver) Od: Jimmi - 11.11. 2021
Tak dúfam, že budeš komentovať pri pokračovaní - pretože to bude iný záhul. Bohužiaľ (našťastie) to niekto dokončiť musí. Ďakujem

Re: Kapitola pätdesiattri (Záver) Od: Janakru - 16.08. 2021
Úžasná poviedka. Ďakujem za preklad

Re: Kapitola pätdesiattri (Záver) Od: Oliszek - 27.07. 2021
Mockrát díky za dokončení překladu :) Četlo se to opravdu skvěle.

Re: Kapitola pätdesiattri (Záver) Od: jenka - 15.07. 2021
Moc moc děkuji za dokončení překladu a obdivuji každého, kdo se do takové akce vrhá. Už je to vážně dávno, co jsem četla tu první, nedokončenou verzi, ale vrátit se k celé povídce bylo krásné. Jsem šťastná že končí tak hezky, šťastně, se smutnými konci mám opravdu problém... Ale musím uznat, že ta bomba jménem Sirius je velmi lákavá - také by se mi líbilo přečíst si třetí díl ???? Protože jsem netrpělivá, bylo by možné se dostat k originálu? Neumím anglicky natolik, abych byla schopná překládat, ale s pomocí překladače a trochu pátrání by se to snad dalo... Ještě jednou díky!
Re: Kapitola pätdesiattri (Záver) Od: Jimmi - 17.07. 2021
Zatiaľ to nevzdávaj. Podarilo sa mi to prelúskať po 11. kapitolu, ak sa rozhodnem to neprekladať, tak zverejním aspoň originál. Ale bytostne neznášam nedokončené veci, takže po dokončení LadyM to ešte zvážim. Keby to bola samostatná poviedka, tak by ma asi nebavila, ale keď vie,š čím si prešli, tak je to zaujímavé čítanie... ale zatiaľ neviem v čom bude hlavné zlo, aj keď nejaký náznak vykopávok tam bol.. Ale Severus vs Lupin, Sirus :) fakt také pokojné scény pred búrkou... Ale podľa počtu komentárov asi veľký záujem o preklad nie je... tak ešte uvidíme. Zatiaľ ďakujem
Re: Kapitola pätdesiattri (Záver) Od: Neprihlásený - 17.07. 2021
Moc děkuji za odpověď, ještě počkám jak se to vyvine. Také se mi místo smajlíku objevily otazníky, potvory... Tak takhle :-)

Re: Kapitola pätdesiattri (Záver) Od: samba - 29.06. 2021
Děkuji za tvou práci a snahu to nevzdat. Nedalo mi to a pročetla komentáře a vidím tu naději. Je fakt, že pokračování bývají bídná, ale uvidíme. Pokud to tak bude, dáš nám určitě vědět. Koneckonců vše bylo řečeno, vyřešeno jen to poslední odhalení Severuse je odpálená nálož.

Re: Kapitola pätdesiattri (Záver) Od: prodavacka - 28.06. 2021
Ahoj, moc jsem se těšila na pokračování ,,klíče", bylolo,nebo pořád je to bezva čtení, a když bych se dožila pokračování tak by mě to potěšilo. Děkuje Prodavačka

Re: Kapitola pätdesiattri (Záver) Od: Jacomo - 28.06. 2021
Jo, tak můj dojem, že překlad pokračování neplánuješ, byl vcelku správný. Ráda bych si to ale přečetla alespoň v originále, nicméně přes léto to nevidím reálně - mám rozpracované svoje překlady a několik dalších v záloze :-) No, případně se domluvíme individuálně. Každopádně ještě jednou děkuju za překlad a tleskám ti, že jsi to dotáhla do konce, Jimmi.

Re: Kapitola pätdesiattri (Záver) Od: Triss - 28.06. 2021
Pokud se nenajde jiný dobrovolník, můžu přečíst originál a sepsat obsah. Ovšem mám malé miminko, takže by to bylo spíš později než dřív :D
Re: Kapitola pätdesiattri (Záver) Od: Jimmi - 28.06. 2021
Ďakujem, zatiaľ predbežne vyriešené... ale keby dačo, ozvem sa.

Re: Kapitola pätdesiattri (Záver) Od: sisi - 27.06. 2021
To bylo úžasné, moc děkuji za překlad. Ráda bych pomohla s překlady, ale nemám cit pro moderní jazyk. Pokud bude něco ve stylu W. Shakespeara, nebo staro-angličtiny, popř. staročesky, klidně pomohu s betováním.

Re: Kapitola pätdesiatatretia (Záver) Od: kakostka - 27.06. 2021
Mila Jimmi, dekiju, ze ses toho ujala a pro nas prelozila. Hlasim se jako dobrovolnik na kompletaci ve wordu. Tedy v openoffice a pokud to nemusi byt ihned. myslim, ze po kouskach bych to behem 14 dnu, 3 tydnu udelala. pokud tam nebude technicky problem. protoze treba z webi fanfiction.net mi kopirovat nejde. technicke detaily muzem vyladit po sz.
Re: Kapitola pätdesiatatretia (Záver) Od: Jimmi - 27.06. 2021
Máš mail. A ďakujem.
Re: Kapitola pätdesiatatretia (Záver) Od: kakostka - 27.06. 2021
Jimmi, dekuji, kouknu a ozvu se. S prekladanim nepomuzu, uprava textu je levou zadni :-)
Re: Kapitola pätdesiatatretia (Záver) Od: Jimmi - 27.06. 2021
Hlavne máš čas, budem v plnom móde až 9.7, 8.7 máme promócie... ale potom už vnímam :)

Prehľad článkov k tejto téme:

sarini: ( Jimmi )27.06. 2021Kapitola pätdesiattri (Záver)
sarini: ( Jimmi )26.06. 2021Kapitola päťdesiatdva
sarini: ( Jimmi )25.06. 2021Kapitola päťdesiatjeden
sarini: ( Jimmi )24.06. 2021Kapitola päťdesiata
sarini: ( Jimmi )23.06. 2021Kapitola štyridsaťdeväť
sarini: ( Jimmi )22.06. 2021Kapitola štyridsaťosem
sarini: ( Jimmi )21.06. 2021Kapitola štyridsaťsedem
sarini: ( Jimmi )19.06. 2021Kapitola štyridsaťšesť
sarini: ( Jimmi )13.06. 2021Kapitola štyridsaťpäť
sarini: ( Jimmi )11.06. 2021Kapitola štyridsaťštyri
sarini: ( Jimmi )10.06. 2021Kapitola štyridsaťtri
sarini: ( Jimmi )09.06. 2021Kapitola štyridsaťdva
sarini: ( Jimmi )06.06. 2021Kapitola štyridsaťjeden
sarini: ( Jimmi )04.06. 2021Kapitola štyridsať
sarini: ( Jimmi )02.06. 2021Kapitola tridsaťdeväť
sarini: ( Jimmi )01.06. 2021Kapitola tridsaťosem
sarini: ( Online Preklady )31.05. 2021Kapitola sedmatřicátá
sarini: ( Online preklady )01.05. 2021Kapitola šestatřicátá
sarini: ( online preklady )30.06. 2019Kapitola pětatřicátá
sarini: ( Online preklady )23.06. 2019Kapitola čtyřiatřicátá
sarini: ( Online preklady )09.06. 2019Kapitola třiatřicátá
sarini: ( Online preklady )12.05. 2019Kapitola dvaatřicátá
sarini: ( Online preklady )11.02. 2018Kapitola jedenatřicátá
sarini: ( Online preklady )23.09. 2017Kapitola třicátá
sarini: ( Online překlady )19.08. 2017Kapitola devětadvacátá
sarini: ( Online překlady )08.08. 2017Kapitola osmadvacátá
sarini: ( arabeska )18.03. 2017Pokračování překladu
sarini: ( Elza )25.09. 2015Kapitola sedmadvacátá
sarini: ( Elza )16.08. 2015Kapitola šestadvacátá
sarini: ( Elza )07.10. 2014Kapitola pětadvacátá
sarini: ( Elza )07.08. 2014Kapitola čtyřiadvacátá
sarini: ( Elza )21.07. 2014Kapitola třiadvacátá
sarini: ( Elza )13.07. 2014Kapitola dvaadvacátá
sarini: ( Elza )06.07. 2014Kapitola jedenadvacátá
sarini: ( Elza )29.06. 2014Kapitola dvacátá
sarini: ( Elza )22.06. 2014Kapitola devatenáctá
sarini: ( Elza )15.10. 2013Kapitola osmnáctá
sarini: ( Elza )29.09. 2013Kapitola sedmnáctá
sarini: ( Elza )23.09. 2013Kapitola šestnáctá
sarini: ( Elza )07.09. 2013Kapitola patnáctá
sarini: ( Elza )29.07. 2013Kapitola čtrnáctá
sarini: ( Elza )20.04. 2013Kapitola třináctá
sarini: ( Elza )12.04. 2013Kapitola dvanáctá
sarini: ( Elza )25.02. 2013Kapitola jedenáctá
sarini: ( Elza )16.02. 2013Kapitola desátá
sarini: ( Elza )19.01. 2013Kapitola devátá
sarini: ( Elza )13.01. 2013Kapitola osmá
sarini: ( Elza )30.11. 2012Kapitola sedmá
sarini: ( Elza )23.11. 2012Kapitola šestá
sarini: ( Elza )16.11. 2012Kapitola pátá
sarini: ( Elza )09.11. 2012Kapitola čtvrtá
sarini: ( Elza )02.11. 2012Kapitola třetí
sarini: ( Elza )05.10. 2012Kapitola druhá
sarini: ( Elza )28.09. 2012Kapitola první
. Úvod k poviedkam: ( Elza )15.08. 2012Úvodník