Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Preklady jednorazoviek od Jacomo

Porušení tradice

Preklady jednorazoviek od Jacomo
Vložené: Jacomo - 30.10. 2021 Téma: Preklady jednorazoviek od Jacomo
Jacomo nám napísal:

Porušení tradice

autor: Mortalus    překlad: Jacomo    betaread: Calwen


Veselý halloween, milí kouzelníci a milé čarodějky!

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

originál viz https://www.fanfiction.net/s/856459/1/Breaking-Tradition

 

Shrnutí: Když Harry Potter v požehnaném věku sto sedmi let zemře, přijdou ho k hrobu navštívit nečekaní truchlící.

rating: 13+ (kvůli slovníku a způsobu humoru)

černý humor/parodie

1672 slov

***

Byl chladný, klidný únorový den a před malou kaplí v Prasinkách se shromáždil dav stovek lidí. Reproduktory umístěné před budovou přenášely chvalozpěvy, které byly pronášeny uvnitř – ne že by je někdo slyšel přes muže, ženy a děti, kteří naříkali tak, jako kdyby truchlili nad členem vlastní rodiny, který zemřel tragicky a v mladém věku.

Harry Potter nezemřel ani mladý a kupodivu ani tragicky. Před týdnem nečekaně zesnul ve spánku, ale země se ještě nedostala ze šoku nad ztrátou národního hrdiny. S přesvědčením průměrného člověka, že je nesmrtelný, mohla mít něco společného skutečnost, že byl až do své smrti označován jako Chlapec, který přežil. Nebo to mohlo být proto, že se mu podařilo přežít všechny ty dobroty, které pro něj Hagrid – zemřel o devět let dřív – tak velkoryse pekl.

Pravděpodobně to ale bylo díky tomu, že čtrnáctkrát “na smrt” bojoval s Tím, kdo nesmí být jmenován, a vždycky, vždycky vyhrál. Vy-víte-kdo se každých pár let znovu a znovu vrátil – Zlatoslav Lockhart se ho kdysi snažil přimět, aby mu vyprávěl o svých četných znovuzrozeních, aby mohl napsat další knihu, “Cesta ke zmrtvýchvstání”, ale naštěstí byl na místě zabit – nicméně Chlapec, který přežil, vždycky Pána zla dostihl a zapálil, proklál mu hlavu kopím, poslal ho do jiné dimenze, nebo mu provedl cokoliv dalšího, co ho na čas odklidilo z cesty.

Ať už byla příčina jakákoliv, iluzi, že Harry Potter bude žít navěky, zničila skutečnost, že byl zcela mrtvý. Koroner byl krátce před pohřbem požádán, aby vydal druhé stanovisko, a on původní posudek potvrdil.

“Nyní musí svět propustit svého dětského hrdinu a vrátit ho do náruče naše Pána,” pronesl hlas. Patřil Pamele Weasleyové, která šokovala svou rodinu a přátele tím, že vstoupila do kláštera. Byla od šestnáctého století prvním Weasleym, který tak učinil.

Ozvala se krátká, hlasitá rána. Krátce na to kaplí zaburácely vyděšené výkřiky.

Ránu způsobilo otevření portálu, ze kterého vystoupil Vy-víte-kdo v otrhaném hábitu a s pozvednutou hůlkou. Téměř okamžitě někdo zvolal: “Sežeňte Harryho Pottera!” V tu chvíli všem došlo, že Harry Potter je trvale indisponován, a spustil se křik. Brzy všichni přítomní dospěli k názoru, že se nyní budou muset s Tím, kdo nesmí být jmenován, vypořádávat stejným způsobem jako jejich praprarodiče a prapraprarodiče – utéct, ukrýt se, omdlít, nebo se omráčit tupými předměty.

Během pěti minut byla kaple plná mužů a žen v bezvědomí, kteří drželi v rukách drahé svícny, a venkovní dav se rozptýlil, aby se krčil ve svých domovech a čekal na apokalypsu. Čistokrevní i mudlorození uprchli ze scény tak rychle, jak jim to nohy, košťata nebo přenášedla dovolily, protože Pán zla začal být ohledně svých cílů méně vybíravý, jelikož jeho hlavní úkol se zřejmě smrskl na zabití co největšího počtu lidí před další vrcholnou bitvou.

Přesto zůstal v kapli jeden muž při vědomí. Opíral se o zeď s nezaujatým výrazem v hranaté tváři a právě na něj se Vy-víte-kdo obrátil.

“Je tu ještě jeden svícen, jestli máš zájem,” ušklíbl se a zatočil hůlkou mezi prsty. Muž se zahleděl na Pána zla a uchechtl se, čímž jeho tvář dostala vzdorovitý výraz. “Co se děje, Snape? Proč neutíkáš? Jsi padlý na hlavu?”

Snape pokrčil rameny. “Vůbec ne. Jen je dnes potřeba o trochu víc, abych sám sebe praštil do hlavy. Když člověk přežije devět generací Weasleyů, zjistí, že nikdo bez zrzavých vlasů není schopný způsobit skutečný teror.” Mistr lektvarů měl po všech těch letech vlasy pořád černé a mastné, stejně jako dřív. Ve skutečnosti vypadal ve srovnání se sbírkou vrásek Pána zla nepříjemně mladě.

Voldemort začal přecházet po místnosti, zkoumat ji a zvědavě si prohlížet lidi na podlaze. Když prošel celou kapli a skončil tam, kde začal, dupl nohou. “Zatraceně. Ten portál mě měl přenést přímo k Potterovi. Zatracený interdimenzionální obchod. Přísahám, že tomu… té věci… vyrvu játra a nakrmím s nimi Nagini – jestli tedy něco jako játra má.”

“Myslím, že to nebude nutné, protože ten výrobek splnil, co sliboval,” odtušil Snape suše a významně ukázal na rakev.

“Cože?” zeptal se Voldemort a zmateně se rozhlížel na všechny strany. “On je tady? Ach,” hlesl a konečně se zaměřil na rakev. “Kdo umřel?”

Snape si zhluboka, dlouze povzdechl a zakroutil hlavou. “Potter.”

“Který?”

“Který? Který byste myslel?” zavrčel Snape a promnul si spánky.

“No, jak bych to měl vědět? Na světě je spousta Potterů, jak mám vědět, který z nich je mrtvý?” zasyčel Voldemort.

“Harry Potter. Chlapec, který přežil. Muž, který vás čtrnáctkrát porazil.”

“Můj Potter? To je nemožné.”

Snape rozhodil ruce a začal mašírovat po místnosti sem a tam, přičemž téměř zakopl o něčí ležící tělo. “Myslel bych si, že zrovna vy pochopíte, že Potter není nesmrtelný! Bylo mu sto sedm let! Žil docela dlouho. Ne tak dlouho jako vy nebo já, ale přesto dost dlouho! Snažím se vám říct, že zemřel naprosto přirozenou smrtí, která s vámi nemá nic společného!” hulákal.

Kdyby Lord Voldemort nebyl tak překvapený, pravděpodobně by zabil každého, kdo by se na něj odvážil křičet – zejména služebníka, ze kterého se vyklubal špeh, jako tomu bylo u Snapea – ale on byl překvapený, takže Snapea ušetřil. “Ty mi tvrdíš, že Potter je mrtvý?”

“ANO!”

Pán zla rychle mrkal a vstřebával informaci. Jakmile se mu to podařilo, vrhl se na rakev, otevřel ji, uchopil Harryho za ramena a začal s tělem třást. “No tak, ty malý mizero! Jak se opovažuješ umřít dřív, než mi dáš další šanci tě porazit?! Vstávej!”

Snape si frustrovaně, po zvířecím způsobu odfrkl a prohrábl si rukou vlasy. “Zkusíme to znovu, ano? Harry Potter je mrtvý. Nevzbudí se. Už s vámi nepovede žádné další ‘poslední’ bitvy.”

“To nemůže udělat!” odmítl Voldemort. “Je to… je to proti tradici!”

“Podívejte se na něj! Vypadá, že má před sebou další kolo?”

Lord Voldemort pečlivě prohlížel tělo. Vypadalo mrtvě. Zamračil se a zapátral svou myslí, pídil se po pozůstatcích Potterovy duše, ale zůstalo to bez odezvy.

Potter byl naprosto a zcela mrtvý.

“Sakra,” zaklel Voldemort a uložil tělo – mrtvolu – zpátky do rakve. “Co teď budu dělat?”

Snape pozvedl obočí. “Hm, zamysleme se. Ovládnete svět bez toho, aby vám v tom bránil váš úhlavní nepřítel?”

Voldemort to odmávl rukou. “Ano, ano, samozřejmě, ale kromě toho? Jen je to tak…” povzdechl si. “Myslím, že se chystám říct něco, co by tě mohlo šokovat, Snape,” nadhodil a vyslal ke katafalku zvláštní pohled.

“Mě už nic nešokuje.”

“Myslím, že mi ta zrůdička bude chybět,” prohlásil Pán zla a položil na rakev víko.

Snape pokrčil rameny. “Není to zdaleka tak šokující jako najít jedno ráno na svém zrcadle dokonalou třírozměrnou repliku Minerviných hýždí. Myslím, že to byla weasleyovská generace číslo pět.”

Voldemort se k němu otočil s úšklebkem: “A jak jsi věděl, že to byly Minerviny hýždě?”

“Generace číslo tři. Dlouhý příběh.”

Voldemort si znovu povzdechl. “Asi teď budu mít spoustu času poslouchat dlouhé příběhy. Možná si před znovunastolením světové nadvlády udělám výlet na Tahiti. Nemůžu říct, že bych na to teď neměl čas…” odmlčel se. “No? Nechceš na mě aspoň zaútočit?”

Snape obrátil oči v sloup. “Když na vás zaútočím a nějakým zvratem osudu vyhraju, všichni se vrátí a já budu muset pronést ten zatracený chvalozpěv.”

“Ty? Chvalozpěv na Harryho Pottera? Vždycky jsem měl dojem, že jím pohrdáš.”

“To ano, ale protože jsem jediný člověk, který si ho pamatuje ze školních dnů a jsem stále naživu – samozřejmě kromě vás – oni, no, trvali na tom.”

“Trvali? Kolik?”

“Pět tisíc galeonů za pětiminutový proslov. Tisíc galeonů za minutu je zatraceně dobrá cena.”

Voldemort se zamračil: “Tak proč nechceš ten chvalozpěv pronést?”

“Protože ti idioti mi už zaplatili a podle podmínek smlouvy je to nevratné, pokud ji tedy neporuším. A kdo by mi mohl vyčítat, že jsem za daných okolností svůj projev nepronesl?”

“Aha,” kývl Voldemort. Naposledy si povzdechl, otočil se a se svěšenými rameny vyšel ven do Prasinek.

“Do týdne umře nudou,” poznamenal si pro sebe Snape. Pak vytáhl z hábitu placatku whisky. “Já si myslel, že tohle budu potřebovat.” Odšrouboval víčko, přiložil lahvičku ke rtům a dlouze, zhluboka si lokl.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: Porušení tradice Od: Lupina - 01.11. 2021
Naprosto geniální. “Můj Potter? To je nemožné.” Minerviny hýždě a devět generací Weasleyových. Ještěže Severus měl tu placatku :D Děkuji, Jacomo. Tohle je perla mezi perlami.

Re: Porušení tradice Od: zuzule - 01.11. 2021
Tak to nemelo chybu! :D Dekuju, fakt mi to vylepsilo den.

Re: Porušení tradice Od: sisi - 31.10. 2021
Skvělé. Báječný příběh před příchodem zimy. Děkuji.

Re: Porušení tradice Od: Gift - 31.10. 2021
Tak to bylo genialni! :-) Skod,a ze se toho Harry nedozil... Prestoze v teto povidce malem doslo k hromadne vrazde, vlastne vsechno dopadlo velmi dobre. To jsem ja, ani zadna z postav, opravdu necekala. Jediny, kdo lehce stradal, byl Snape, ale vzhledem k tomu, ze honorar u kasiroval a whiskey byla take po ruce... Moc a moc dekuji, vazne jsem se pobavila!

Re: Porušení tradice Od: kattyV - 30.10. 2021
Tohle mě opravdu pobavilo, frustrovaný Voldemort a pobavený Snape nemají chybu. Chápu, že po přežití devíti generaci Weasleyů Severuse už hned tak něco nevyvede z míry. Doporučovala bych mu, aby tvrdil, že projev přednesl a že nemůže za to, že ho nikdo neslyšel.

Re: Porušení tradice Od: Iveta - 30.10. 2021
Geniální dušičková variace :-D Nepochybuju, že Voldy je do týdne (znovu) mrtvý a Severus na tom skvěle vydělal:-D Díky :-*

Re: Porušení tradice Od: Jimmi - 30.10. 2021
Absolutne bozi! Najprv som cakala plejadu reci od starej skoly ale o to viac pobavila skutocna zapletka. Super, toto ti fakt vyslo. Dakujem

Re: Porušení tradice Od: denice - 30.10. 2021
Četla jsem na několikrát, vždycky jsem se musela zastavit a vzpamatovat. Ten Voldemort! A Severus!!! Vždycky mě dostala zase hned další věta. Už dlouho jsem se takhle nenasmála. Hned si to vytisknu, protože co kdyby najednou zmizelo všechno z internetu - tuhle perlu prostě absolutně nutně potřebuji k životu. Děkuji, Jacomo, klaním se k zemi!

Re: Porušení tradice Od: Claire - 30.10. 2021
Poetická spravedlnost - poměr přeživší/zemřelý Snape ve fanfiction tvorbě je tak by oko půl na půl. A v této minilahůdce přežije VŠECHNY!! Protože Mistr lektvarů se nikdy nemýlí, Voldy opravdu zemře nudou do týdne. :-D Díky za báječný vtipný samhainový dáreček.

Re: Porušení tradice Od: kakostka - 30.10. 2021
Hahaha, devet genetaci Weaslleyu:-):-):-):-) Severus je svetec. Boziiii preklad, dekuju

Prehľad článkov k tejto téme:

Ostatní autori: ( Jacomo )18.03. 2024Navždy Alenkou
Ostatní autori: ( Jacomo )11.12. 2023Do Bradavic
vanity fair: ( Jacomo )18.03. 2022Záhada zařazování
Mortalus: ( Jacomo )30.10. 2021Porušení tradice
Razzabeth: ( Jacomo )01.05. 2021Akronymy
Barb LP: ( Jacomo )10.04. 2021Harry Potter a dvanáct kroků
Wonderland Toy: ( Jacomo )27.02. 2021Dvanáctý způsob použití dračí krve
hayseed42: ( Jacomo )09.01. 2021Poslední noc svobody
Bartimus Crotchety: ( Jacomo )01.11. 2019Lepší místo
dreamweaver34: ( Jacomo )02.09. 2016Cena magie
Deeble: ( Jacomo )01.09. 2014Myslet čtyřrozměrně
Annie Talbot: ( Jacomo )01.06. 2013Naše volby
Lone Butterfly: ( Jacomo )27.05. 2011Křivonožka: Poslední bitva