Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Happy Days in Hell

Úvod

Happy Days in Hell
Vložené: Lupina - 30.11. 2021 Téma: Happy Days in Hell
Lupina nám napísal:

 

Šťastné dny v pekle

Autor: Enahma       Překlad: Lupina      Beta: marci    Banner: Jimmi

Originál: www.fanfiction.net/s/1252201/1/Happy_Days_in_Hell

Rating: 16+

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Poznámka překladatelky: Blíží se desáté výročí prvního překladu z rukou mých a mé úžasné bety marci. Šťastné dny v pekle nás svedly dohromady a začalo jedno báječné dobrodružství ve světě FF a ještě báječnější přátelství. Šťastné dny bych si teď k překladu nevybrala, protože o násilí se mi nečte dobře, nicméně deset let je úctyhodná doba a s marci jsme se rozhodly (pravda, na popud Jimmi, která chce mít naše překlady zde na Kiži pěkně pohromadě), že při té příležitosti celou trilogii znovu pročteme, učešeme a vylepšíme. První překlad je prostě první překlad a má své mouchy.

Kdo nemá rád reedice, pořád může číst původní překlad na stránkách Magic Lady, která má mé neskonalé díky, že mě s marci svedla dohromady.

Protože ale máme velkou nálož s Dluhem, nemůžu slíbit, kdy přesně nová verze půjde ven. V plánu je někdy v půlce roku 2022. Ale čas je zde velkou neznámou, protože člověk míní… a život vás někdy hodí na mráz.

 

 

Šťastné dny v pekle

Happy Days in Hell

Originál: www.fanfiction.net/s/1252201/1/Happy_Days_in_Hell

Autor: Enahma

Překlad: Lupina   Beta: marci    Banner: Jimmi

Povolení k překladu: Ano

Drama/Angst

Severus Snape, Harry Potter

Rating: 16+  Kapitol: 16

Slov: 102 585

 

 

Shrnutí: První část dokončené trilogie. Navazuje na Ohnivý pohár. Příběh o zajetí, které sblíží dvě nepravděpodobné osoby – a to hodně. Nejde o slash. Následuje druhý díl Shodit okovy a třetí Skrze zdi.

 

Éra/období: kánon

Postavy obsažené v tomto příběhu jsou majetkem J. K. Rowlingové, autorky Harryho Pottera. Duševní vlastnictví překladu různých jmen, názvů a míst patří pánům Medkům, kteří knihy o Harry Potterovi přeložili do češtiny. Autorství této fanfikce náleží Enahmě. Ani příběh, ani jeho překlad, nevznikly za účelem finančního zisku.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Už je to přeloženo ... Od: anonymka9 - 07.01. 2022
Dávám okaz už je to přeloženo ... https://magic-lady.estranky.cz/clanky/snarry---severitus/
Re: Už je to přeloženo ... Od: Jimmi - 07.01. 2022
Premýšľam, prečo sa vôbec trápiť s úvodmi. Čítala si ho vôbec? Je to tam uvedené a že ide o revíziu toho istého prekladu od tej istej prekladateľky po desiatich rokoch. Sprav to mne a zúrim, pretože potom sa ten môj opravený preklad nebude čítať a bez komentárov pôjde pomaly. Vlastne mne to spraviť nemôžeš, ja mám svoje preklady len tu, ale ako fakt neviem, či sa smiať alebo si ťukať na čelo. A tiež to znamená, že netušíš, kto ten pôvodný preklad preložil, pretože by ti trkla zhoda mien. Neva, stane sa, ale musela som zareagovať, pripomenulo mi to niečo z minulosti. A mimochodom, aj Had aj Rodina sú preložené už niekde inde, možno by si mohla doplniť odkazy aj tam, či? Prečo práve toto?

Re: Úvod Od: Gift - 02.12. 2021
Cetla jsem, nebo jsem necetla? 10 let, pani... To uz je uctyhodne manzelstvi. ;-) Devcata, obdivuji vas jiz od zacatku. co jsem mela moznost na techto strankach cist vasi praci. Blahopreji k vyroci a uz se nemohu dockat.

Re: Úvod Od: sisi - 01.12. 2021
Návrat ke starým povídkám má své kouzlo. Moc děkuji, že tu budou Šťastné dny, později i další (okovy a ..., eh, ta paměť!) no je jasné, že potřebuji oprášit svou knihovničku, vymést pavučiny a urovnat poznámky, abych se dostala k tomu, jak všechno v příběhu skončí. Tady to bude přehlednější a pohodlnější. Díky. Těším se na setkání s oběma hlavními hrdiny a jejich bojem a touhou po svobodě. Se omlouvám za sáhodlouhý komentář, vždycky s snažím být stručná a výstižná, ale dnes nejsem ve formě.
Re: Úvod Od: Lupina - 01.12. 2021
Boj za svobodou bude dlouhý a bolavý, Šťastné dny jsou srdcerváč, tak jsem zvědavá, jak nám to půjde. Budu se těšit na další setkávání, sisi.

Re: Úvod Od: Jacomo - 01.12. 2021
Takže do toho půjdete! Jupí! Hurá! Sláva! Chtěla jsem si to přečíst znovu, tak teď si počkám na zbrusu oprášenou verzi. Ale vůbec nevadí, když to bude nějakou dobu trvat. Dobré věci se nemají uspěchat. Hodně energie, náš hvězdný překladatelský týme.
Re: Úvod Od: Lupina - 01.12. 2021
No jo, půjdeme :-) I když vůbec nevím, jak to budem stíhat. Ještě nejsme ani v půlce Dluhu. Jsem zvědavá, nakolik se bude nová verze lišit od staré :-) Děkuji za přání, Jacomo, energii budeme potřebovat :-)

Re: Úvod Od: denice - 30.11. 2021
To už je doba, co jsem povídku zhltla - poprvé ve slovenštině, podruhé tvůj skvělý překlad... Možná je čas na třetí čtení - paměť dokáže být pěkně zrádná :-) Těším se a děkuji.
Re: Úvod Od: Lupina - 01.12. 2021
Máš pravdu, paměť někdy prostě vynechává. Už jsem první kapitoly pročetla a koukala jsem, co tam všechno je :D Jsem zvědavá, nakolik se reedice bude číst. Díky za přízeň, denice.

Re: Úvod Od: luisakralickova - 30.11. 2021
Obdivuju vaše neúnavné snažení o dokonalost. Povídky patří do mé topky a určitě si počkám na to, jak je nacincáte:)
Re: Úvod Od: Lupina - 01.12. 2021
Deset let od vydání si tak trochu žádá o revizi, i když se mi k tomu dílu bude těžce vracet. Budu mít pak ale úkol splněn a budu se moct vrhnout do dalšího překladu, který chystám na rok 2023.

Re: Úvod Od: Jimmi - 30.11. 2021
Hlásim sa do zástupu čakajúcich na prvú kapitolu. Čítala som to ešte v slovenčine a trojku dorážala s chabou angličtinou, takže sa moc a moc teším... Milujem tieto starinky, toľko spomienok... Ďakujem krásne, že ste sa nechali ukecať. Dorazíme enahmu, kľúč, hada a hor sa na Rodinu - niekedy 2025 :) Vydržíme.
Re: Úvod Od: Lupina - 01.12. 2021
Je pravda, že kdyby se k tomuto nevázalo tolik vzpomínek a kdybys nenaléhala, nevím, jestli bych se přemluvila k opravě prvního dílu. I ostatní jsou srdcerváči, ale ten první, ten bude nejtěžší. Marci vykutala z hlubit pošty, že první kapitoly jsem jí poslala v srpnu 2012. Tak doufám, že do té doby začneme s revizí. Vydržíme :-)

Prehľad článkov k tejto téme:

enahma: ( Lupina )07.10. 2022Kapitola 16.
enahma: ( Lupina )06.10. 2022Kapitola 15.
enahma: ( Lupina )04.10. 2022Kapitola 14.
enahma: ( Lupina )03.10. 2022Kapitola 13.
enahma: ( Lupina )30.09. 2022Kapitola 12.
enahma: ( Lupina )29.09. 2022Kapitola 11.
enahma: ( Lupina )27.09. 2022Kapitola 10.
enahma: ( Lupina )26.09. 2022Kapitola 9.
enahma: ( Lupina )23.09. 2022Kapitola 8.
enahma: ( Lupina )22.09. 2022Kapitola 7.
enahma: ( Lupina )20.09. 2022Kapitola 6.
enahma: ( Lupina )19.09. 2022Kapitola 5.
enahma: ( Lupina )16.09. 2022Kapitola 4.
enahma: ( Lupina )15.09. 2022Kapitola 3.
enahma: ( Lupina )13.09. 2022Kapitola 2.
enahma: ( Lupina )12.09. 2022Kapitola 1.
. Úvod k poviedkam: ( Lupina )30.11. 2021Úvod