Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

O princeznách, žabiakoch a hadoch

Žabiak č.4

O princeznách, žabiakoch a hadoch
Vložené: Jimmi - 08.02. 2022 Téma: O princeznách, žabiakoch a hadoch
Jimmi nám napísal:

Názov: O princeznách, žabiakoch a hadoch

 

Originálny názov: Princesses, Frogs and Snakes

Žáner: Neuvedený

Autorka: LoveBugOC

Počet slov: 11477

Počet kapitol: pôvodne dve

Prístupnosť: K

 

Nikdy nebola princeznou, a preto bolo od nej hlúpe očakávať, že ju krásny princ strhne z nôh. Možno ani nepredpokladala, že si nejakého princa nájde. Možno išlo vždy o žabiaka - alebo v tomto konkrétnom prípade o hada.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

X

Žabiak č. 4

Ronald Weasley.

Je jedným z jej najlepších priateľov už roky predtým, ako medzi nimi dôjde k niečomu romantickému.

Sú v šiestom ročníku, keď sa to začne - ale nie celkom. V tom istom čase sa deje milión vecí - vojna sa približuje čoraz viac, Harry - Potter, samozrejme - pomaly stráca rozum (ale nie celkom) kvôli všetkému, čo súvisí s Voldemortom, ona sa stále spamätáva z ďalšieho nevydareného vzťahu s istým írskym chlapcom a - zrazu - uvidí Rona v úplne novom svetle. Deje sa toľko vecí, že je ťažké sústrediť sa len na jeden problém, a preto sa to vlastne začne až v čase, keď majú byť v siedmom ročníku na Rokforte.

Namiesto na Rokforte sa však Harry, Ron a Hermiona naháňajú za viteálmi. Žijú v stanoch. Kúpu sa v riekach. Snažia sa predstierať, že ich svet sa nerozpadá okolo nich. Snažia sa ignorovať skutočnosť, že ak nenájdu, čo hľadajú, zrúti sa aj svet všetkých ostatných.

Nevie, v ktorý deň ju prvýkrát pobozká - hlavne preto, že to už dávno prestala sledovať. Vie len, že lístie zhnedlo, zem stvrdla a jeho pery boli popraskané. Vie, že chutil ako škoricová kaša a voňal ako palivové drevo. A vie, že to všetko bolo nesprávne - pretože to tak nemalo byť, uprostred lesa na pozadí prebiehajúcej vojny. Nie je si presne istá, aké to byť malo, vie len, že to nemalo byť takéto.

Jej city k nemu rastú a ich románik začína rozkvitať, ale rozhodnú sa - v záujme všetkých - obmedziť intimitu na minimum. Sú to len jemné pohľady a nesmelé úsmevy a držanie sa za ruky pod stolom. Sem-tam, keď sa jej obzvlášť ťažko spí, vylezie k nemu na lôžko a on akoby to vedel, tak sa prevráti a objíme ju. [A ak to Harrymu vadí, nikdy nič nepovie.]

Prvýkrát sa milujú až po vojne - o ktorej si myslí, že možno bola ich záhubou. Sú to dva týždne, čo Fred zomrel v záverečnej bitke o Rokfort - odkedy zomrelo veľa ich priateľov a členov rodiny. A od jeho pohrebu uplynul už týždeň. On sa zúfalo snaží uniknúť a ona sa mu zúfalo snaží pomôcť.

O pár mesiacov neskôr sa ona vracia na Rokfort, aby dokončila siedmy ročník, a on prijíma miesto na ministerstve na oddelení aurorov. Spočiatku im vzdialenosť medzi nimi nevadí. Ale keď je jeho práca čoraz náročnejšia a keď sa nad ňou začnú vznášať MLOKy, vzdialenosť si začne vyberať svoju daň. Na nej. Na ňom. Na ich vzťahu.

Po skončení štúdia sa s ňou rozíde tvrdiac, že je im lepšie ako priateľom - že nimi vždy boli. Ona s tým bezvýhradne súhlasí, ale trvá takmer tri mesiace, kým sa všetko vráti do normálu.

X

 

 

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Noemi - 07.07. 2023
| |
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 02.12. 2023
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Archivované komentáre


Re: Žabiak č.4 Od: miroslava - 16.08. 2022
Děkuji

Re: Žabiak č.4 Od: ansus - 09.02. 2022
Jimmi, děkuji za všechny 4 žabáky a těším se na pátého. Ani mi nedošlo, že mezi nimi vlastně bude muset být taky Ron. Tady z něj mám pocit, že není tak natvrdlý a sobecký, jak bývá v FF často zvykem, spíš je smutný, unavený a osamělý - a to je nebezpečná kombinace, zachraňování druhého se snadno zamění za lásku. Ale třeba to u Hermiony prošlo bez velkého citového úrazu. Nojo, jen ty iluze, že dotyčný je ten pravý a napořád... Díky za milé vytržení z covidové únavy!

Re: Žabiak č.4 Od: Octavie - 08.02. 2022
Jsem ráda, že to jen tak "vysumelo", že zůstali přáteli. Že tu nikdo nikoho neobvinuje a ona tak může začít s čistým štítem. Hurá na dalšího:-). Děkuji!

Re: Žabiak č.4 Od: Claire - 08.02. 2022
Pubertální romantika (a očekávání) už jaksi vytěkala, lovení ve špatných vodách pokračuje. S její povahou a chováním sotva najde jiný typ živočicha... nebo ře by přece jen? :-D

Re: Žabiak č.4 Od: zuzule - 08.02. 2022
Mno jo, tady to taky nevyslo... Dekuju!

Re: Žabiak č.4 Od: denice - 08.02. 2022
Tak nevím, jestli bych Rona označila za žabáka. Pořád přemýšlím, kde tak inteligentní holka vzala představu, že s chlapíkem, se kterým začala chodit, musí být navždy - tedy aspoň takový to na mě dělá dojem. Že by z těch pohádek? Možná si půjčovala románky jako z červené knihovny, které určitě hltaly její spolubydlící... Díky.

Re: Žabiak č.4 Od: Yuki - 08.02. 2022
Nejkratší ze všech, ale všeříkající. Je tam toho tolik. Nepřipadá si naše nejbystřejší čarodějka, že se s chlapci ve svém milostném životě točí pořád v kruhu? Jedno a to samé jen s někým jiným? Nebo je to jen můj pocit? :) Děkuju za dalšího žabáka

Prehľad článkov k tejto téme:

LoveBugOC: ( Jimmi )14.02. 2022 2. kapitola - 3. časť
LoveBugOC: ( Jimmi )13.02. 20222. kapitola - 2. časť
LoveBugOC: ( Jimmi )12.02. 20222. kapitola - 1.časť
LoveBugOC: ( Jimmi )09.02. 2022Žabiak č.5
LoveBugOC: ( Jimmi )08.02. 2022Žabiak č.4
LoveBugOC: ( Jimmi )07.02. 2022Žabiak č.3
LoveBugOC: ( Jimmi )06.02. 2022Žabiak č.2
LoveBugOC: ( Jimmi )05.02. 2022Žabiak č.1
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )05.02. 2022Žabiak č.1