Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Rodina jako žádná jiná

56. Ďalšia tapiséria 1/2

Rodina jako žádná  jiná
Vložené: Jimmi - 07.03. 2022 Téma: Rodina jako žádná jiná
JSark nám napísal:

Preklad: JSark

Kontrola: Jimmi

 

Autorka: Aspen

 

Originál: https://archiveofourown.org/works/11291094/chapters/88898161

 

Banner: solace

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 56 Ďalšia tapiséria

 

„Obed?“ spýtal sa Snape po tom, čo Harry mávnutím prútika otvoril dvere. Muž ani nestihol zaklopať; Harry začul jeho tiché kroky, ktoré sa blížili po schodoch. „Dobby pripravil bizarný sortiment kanapiek spolu s jahňacou polievkou aj bujabézou.“

„Kanapiek?“

„Malé predjedlá.“

Harry prikývol, keď sa prútikom dotkol svojho zaklínacieho lexikónu, aby ho zatvoril.

„Nejaký pokrok?“

„Nemohol som sa veľmi sústrediť.“

„Aha.“

Pod golierom sa mu objavil horúci rumenec, taký náhly, že si ho Harry trochu potiahol. „To vyznelo zle. Nechcel som povedať, že je to tvoja vina.“

„Ale nemôžeš si pomôcť a čuduješ sa, čo sa odohralo medzi mnou a Narcissou.“

„Nie, tvoja ochrany dali jasne najavo, že si chceš nechať veci pre seba...“

Pod bradou mal zrazu jemný prst, ktorý mu o zlomok centimetra zdvihol tvár. „Ale aj tak je celkom prirodzené, že nad tým premýšľaš.“

„Ehm, no, ja sa nepýtam...“

„Dýchaj, pitomé decko.“

To prelomilo napätie. Harry sa zasmial, len trochu.

„Len som sa ju snažil upokojiť,“ povedal Severus. „Vie dosť o mojej minulosti, aby bola opatrná, a nepomohlo ani to, že pochopila dôsledky toho, že som schopný čeliť Vädnúcej čarodejnici.“

Harry rýchlo okľukou zahnal bolesť hlavy, ktorá hrozila rozkvitnúť.

„Takže je asi pochopiteľné, že sa obáva, že by som s ňou mohol zle zaobchádzať.“

„V tvojej blízkosti sa zdá byť... bojazlivá.“

„Dúfam, že po našom rozhovore bude menej plachá.“

Možno bola. Ťažko povedať; keď sa Harry a Snape usadili v jedálni, Narcissa sa náhle prestala rozprávať s Dracom a ticho sedela s rukami zloženými v kolenách. Keď sa však začali na malých tanierikoch vznášať kanapky, začala sa rozprávať, väčšinou o ľadových kvetoch, ktoré zdobili malé koláčiky.

„Toto sú skôr také petit fours,“ zašepkala v jednom okamihu. „Také krásne a jemné. Si naozaj veľmi talentovaný, Dobby.“

„Dobby ďakuje pani Malfoyovej!“

Vrhla letmý pohľad smerom k Snapeovi, aj keď sa zdalo, že sa od neho mierne odkláňa. „Nie Malfoyová.“

„Dobby ďakuje pani,“ povedal Dobby a prikývol spôsobom, vďaka ktorému pôsobil ako múdry starec.

Narcissa tiež prikývla, jej pohyb bol akýsi kráľovský, a znova sa tichým hlasom prihovorila synovi.

Keď sa jedlo skončilo, Harry si uvedomil, že tá žena nepovedala Snapeovi ani slovo. Ani jemu, keď na to príde. Tú poslednú časť tak trochu chápal, keď uvážime, že sa k nej predtým v ten deň nesprával veľmi milo. Ale naozaj nechápal, prečo bola pri Snapeovi taká plachá. Ten muž ju predsa zachránil a odvtedy neurobil nič, čím by ju ohrozil.

A ako by mohla byť problémom jeho minulosť smrťožrúta? Veď za jedného z nich bola vydatá celé desaťročia!

Harry si vtedy vzdychol, telo mu stuhlo, keď sa sústredil a podarilo sa mu zahnať bolesť hlavy, ktorá sa mu snažila rozdupať mozog na kašu.

Snape prižmúril oči. „Problém?“

„Ako obyčajne,“ zamrmlal Harry a cítil sa tak trochu chorý od strachu. Čo ak mu s tým Marsha nedokáže pomôcť? „Prepáčte, prosím. Myslím, že sa na chvíľu vrátim na poschodie.“

Nebol si istý, ako je to možné, ale zdalo sa mu, že cíti, ako mu Narcissa pri odchode vytrvalo hľadí na chrbát.

****

Zvyšok dňa strávil Harry zalezený vo svojej izbe, bezpečne ukrytý za zaklínadlami súkromia, a pracoval s lexikónom parselčiny. Tentoraz nemohol tvrdiť, že sa nesústredí - vlastne to bolo jediné, čo robil.

Ale rovnako dobre sa nemusel obťažovať. Kým mal prúžok sladkosti na prežúvanie, jeho zaklínadlá v parselčine fungovali dobre. Stále si nastavoval časovač a presne ako hodinky, po deviatich minútach a štyridsiatich sekundách jeho parselská mágia prestala fungovať úplne. Rozmýšľal, že požuje a prehltne dve sladkosti naraz, aby zistil, či sa mu podarí tento časový úsek zdvojnásobiť, ale rozhodol sa, že by to bol hlúpy kúsok, ktorý by ho mohol dostať do nemocničného krídla. A tiež zbytočný, keďže dovtedy zistil, že požiť jednu sladkosť za druhou je úplne bezpečný postup.

V skutočnosti si poriadne precvičil, dokonca osvojil niektoré kúzla, o ktorých predtým len čítal v denníku. Aj keď v istom zmysle toto zvládnutie veľa neznamenalo, keďže sa potreboval hlavne sústrediť na to, čo preňho latinské zaklínadlo vlastne znamená, alebo sa len sústrediť na to, čo sa snaží kúzlom dosiahnuť.

Keď ho cvičenie s lexikónom omrzelo, začal skúšať niektoré zaklínadlá, ktoré vôbec nevychádzali z predchádzajúcich kúziel, ktoré sa naučil. Čo ak chcel, aby sa jednoducho niečo stalo, a neexistovalo žiadne existujúce zaklínadlo, ktoré by túto úlohu splnilo? Aspoň také, o akom by vedel?

Harryho nový prístup sa ukázal byť zásahom do čierneho. Podarilo sa mu prinútiť prútik, aby sa z neho vyliala horčica, ale to bol v podstate len variant Aguamenti alebo možno kúzla na skvelú syrovú omáčku pani Weasleyovej. Zaujímavejší bol spôsob, akým sa zbavil škvrny, ktorá zostala na koberčeku, na ktorom sedel počas cvičenia. Jeho varianta Evanesca v parselčine odstránila ten sajrajt, ale nie škvrnu po ňom, takže sa trochu zamyslel a povedal kobercu, aby rástol ako tráva. Potom už len stačilo vymyslieť zaklínadlo na kosenie trávy, aby sa koberec skrátil na normálnu dĺžku. Výsledkom bol akýsi neporiadok, aj keď odstránil odstrihnuté pramene a s nimi aj každú stopu po škvrne. Ale aj tak to bolo kúzlo, na ktoré prišiel sám, bez toho, aby sa spoliehal na parselské verzie existujúcich kúziel.

Len čo sa vzdal snahy dosiahnuť, aby bol povrch koberca opäť viac-menej rovný, padli mu do oka knihy v koženej väzbe z pivnice. Hm. Ak dokázal prinútiť vlákna priadze rásť ako tráva, pravdepodobne by mohol prikázať denníkom, aby sa otvorili.

Harry si strčil do úst ďalší prúžok sladkosti a pustil sa do práce.

„Otvoriť“, „Odomknúť“ a „Odovzdaj sa mi“ mu vôbec nič nepriniesli. Skúsil prikázať stránkam, aby sa nezlepili, a dokonca predstieral, že denník, ktorý drží v ruke, je banán, ktorý sa mu nejako podarí ošúpať pomocou kúziel, a pomyslel si, že ak mu odpadne obal, bude to aspoň začiatok. Ale knihy mohli byť kľudne kusmi dreva, nereagovali.

Ani to, že si zobral kartu zo Snapeovho vrecúška s trikmi s „Odhaľ svoje tajomstvá“, nič nezmenilo.

Harry s povzdychom odstrčil knihy na spodný okraj postele a schmatol Teddyho, aby ho objal.

Takto ho Severus našiel o niekoľko minút neskôr.

„Predpokladám, že to zasyčanie malo vyjadriť, že môžem vstúpiť,“ povedal, keď vošiel do izby.

Harry prikývol a ukázal prútikom na priezračné čísla vznášajúce sa vo vzduchu, ktoré ukazovali, že o ďalších osem sekúnd bude opäť schopný hovoriť po anglicky.

„Takže to chápem tak, že nie si bližšie k tomu, aby si to zvládol sám ako predtým?“

Harry pokrútil hlavou a počkal ešte niekoľko sekúnd, kým časomiera nedosiahne nulu. „Nemám šťastie. Hm, začal som však pracovať na nejakých nových kúzlach.“

„To by vysvetľovalo ten koberec.“ Snape sa mierne usmial. „No, viem si predstaviť, že tvoj lexikón bude vždy v procese tvorby. Mohol by si si zvyknúť, vieš, určiť ekvivalent v parselčine vždy, keď sa naučíš nové latinské zaklínadlo.“

„Čože, len pre prípad, že by som opäť stratil svoju bežnú mágiu?“ spýtal sa Harry s jedným zdvihnutým obočím.

„Nie, aby si mohol kedykoľvek prejsť na veľmi mocné zaklínadlá s prútikom, keď ich budeš potrebovať. Ak si stále rozhodnutý stať sa aurorom, tento talent sa nepochybne ukáže ako neoceniteľný.“

Niečo v mužovom tóne Harryho zarazilo. „Ak?“

Snape si prekrížil ruky na hrudi. „Alebo odkedy.“

„Znieš... zvláštne. Čo sa deje?“

Okraj postele klesol, keď sa Snape sklonil, aby si sadol len tri stopy od Harryho. Hľadel však na stenu a vyhýbal sa synovmu pohľadu. „Vedel by si to, keby sa ti vrátili všetky spomienky, ale nikdy som nebol nadšený myšlienkou, že sa staneš aurorom, Harry.“

„Príliš nebezpečné?“

„To je jedna z obáv,“ povedal Snape pomaly. „Tvoja mágia je naozaj hrozivá, ale aj toho najsilnejšieho čarodejníka môžu zaskočiť.“

„Budem mať so sebou Draca.“

„To len zdvojnásobí moje nočné mory.“

„Povedal si, že to je jedna z obáv. Čo teda ešte? Ty si... myslíš si, že v tejto práci nebudem šťastný, je to tak?“

Snape sa posunul, aby sa naňho pozrel, jeho tmavé oči prenasledované. „Som si celkom istý, že ti bude nesmierne vyhovovať, preto som proti tomu nikdy nevzniesol vážnu námietku, hoci sa mi tá vyhliadka hnusí.“

„Je to skutočne tak odporné?“ Harry sa posunul dopredu, aby si mohol oprieť ruku o rúcho zakrývajúce otcovo koleno. „Nerozumiem, Severus.“

„Ten problém je môj...“

„A ty si môj otec, takže to chcem vedieť,“ povedal Harry naliehavým tónom. „O akom probléme hovoríme?“

„Rozbolí ťa hlava, ak budem zachádzať do podrobností.“

Aha. „Ten problém,“ vzdychol si Harry. Bolesť hlavy už kvitla aj bez podrobností. Postaral sa o ňu, ale ruku nechal na mieste. „Myslím, že to chápem. V mladosti si sa stretol s nejakými aurormi, ktorí boli... zlí.“

„Zlí?“ Severus si odfrkol. „Poznal som niekoľko takých, ktorí boli len o málo lepší ako grázli. A nehovor mi, že to bolo pred rokmi a veci sa zmenili. Draco ti môže povedať niečo iné. S niektorými z nich zažil ťažké chvíle ešte minulý rok, keď prišiel na Rokfort vrátiť tvoj prútik.“

Harry prikývol, hoci mal pocit, že niečo v ňom sa rozpadá na kúsky. „Dobre, takže sa obávaš, že by som sa mohol skaziť...“

„Nie!“ Muž mu náhle zovrel ruku a preplietol ich prsty. „Nie, nie, nie. Nikdy si to nemysli, Harry. Máš v sebe prameň dobra, ktorý je hlboký a trvalý. To preto si dokázal odpustiť Dracovi päť rokov šikanovania a urážania, preto si sa dokázal zmieriť s ešte horšími vecami odo mňa... Tvoja matka ho mala tiež, vieš. Vedela milovať.“

Snape mu trochu pevnejšie zovrel ruku. „Harry, vo vnútri si taký dobrý, že už len predstava, že by si mohol byť zlý, spôsobila, že si vzal do ruky ihlu. Povedal by som, že je nulová šanca, že sa skutočne pokazíš. Ale nerád pomýšľam o tom, že by si mal mať do činenia s tými hroznými typmi, ktoré niekedy priťahuje OPČP. Čarodejnice a čarodejníci, ktorí sa usilujú o moc nad ostatnými len kvôli moci samej.“

Harrymu v tom momente stislo hruď. Vôbec nie akoby sa v nej niečo rozpadalo, ale akoby bola silná a pevná a nadúvala sa šťastím a možno aj hrdosťou. Vedel, že je to hlúpe, ale zdalo sa, že nedokáže zastaviť slová. „Ty... ma máš rád! Myslím tým, znieš ako že... ma rešpektuješ?“

„Určite ťa mám rád a rešpektujem ťa,“ odfrkol si Snape a trochu zdvihol bradu. „Alebo si už zabudol, koľkokrát som ti to už povedal?“

Harry sa usmial. „Stále si hovoril, že ma miluješ, Severus. Nikdy si nepovedal tie ostatné časti.“

Za svoje starosti si vyslúžil nedôverčivý pohľad. „Ty pitomé decko. Myslel si si, že ťa milujem len tak bezdôvodne?“

„No, myslel som si, že len preto, že som tvoj adoptívny syn.“

Zdalo sa, že mužov pohľad ním preniká. „V prvom rade som ťa chcel za svojho syna, lebo som si ťa obľúbil, vážil a miloval!“

Harry prikývol a stále sa usmieval. Zdalo sa, že nedokáže prestať. „Tak si to povedal? Myslím vtedy, keď si ma adoptoval?“

„Nie... nie toľkými slovami.“

„To je v poriadku. Viem, že môže byť ťažké povedať... niektoré veci. Ako, ehm, aj ja ťa mám rád a vážim si ťa. A teraz som naozaj rád, že si môj otec.“ Harry sa pokúsil povedať zvyšok, ale začalo sa mu sťahovať hrdlo. Ale možno to bolo v poriadku. Pomyslel si, že Severus pravdepodobne vie, že ho má rád. Napriek tomu sa to Harry znova pokúsil povedať. Jediné, čo z toho vyšlo, bolo: „Môžeš mi pustiť ruku? Začína ma bolieť.“

Niekoľkokrát si prehýbal prsty a potom si ich začal trieť druhou rukou. Niečo v tej bolesti mu bolo zvláštne povedomé, hoci si bol istý, že Snape ho takto silno ešte nikdy nezovrel. Potom, práve keď premýšľal, kde už mal ten pocit boľavých rúk, mu zrazu napadlo, že by si mal niečo ujasniť.

„Hm, môj denník parselských kúziel? Myslím, že si ma predtým zle pochopil. Nesnažil som sa zmeniť viaceré latinské zaklínadlá na verzie v parselčine. Snažil som sa zistiť, či dokážem vymyslieť úplne nové zaklínadlá.“

Snape zdvihol obočie. „A?“

„Prinútil som koberec rásť. Ako trávu. A potom som ju akoby... pokosil? Takéto kúzla už existujú?“

„Pokiaľ viem, tak nie. Harry . . . Dúfam, že si experimentoval len s kúzlami bez prútika.“

„Áno, bez prútika.“

Snape si vydýchol. „Aspoň to je úľava. Stále by som však bol radšej, keby si mal niekoho pri sebe, keď sa venuješ nevyskúšanej mágii. Dokonca aj tej bezprútikovej. Mňa alebo Draca, alebo dokonca pána Weasleyho či slečnu Grangerovú. Pre prípad, že by sa niečo pokazilo.“

Harry zvraštil obočie. „Myslím, že sme o tom už hovorili. Zadal si mi esej na  túto tému?“

„Áno. Vtedy som sa viac obával nevyskúšanej prútikovej mágie, ale ak sa chystáš ponoriť do naozaj neznámych sfér kúzelníctva, aj kúzla bez prútika môžu predstavovať nebezpečenstvo.“

„Postarám sa, aby bol niekto so mnou,“ súhlasil Harry. „Pokiaľ nenastane nejaká naliehavá situácia a ja nebudem môcť čakať.“

„Nežiadam od teba, aby si zmenil celú svoju osobnosť,“ utrúsil Snape.

„Samozrejme, že nie,“ zažartoval Harry. „Máš ma rád!“

„A keďže ty máš rád mňa,“ odvetil Snape s ľahkým úsmevom, „snaž sa mi neprivodiť zbytočné infarkty. Skôr než sa sám vrhneš do nevyskúšanej mágie, uisti sa, že neexistuje žiadna iná alternatíva.“

„Keď už o tom hovoríme, tak...“ Harry siahol k nohám postele a podal otcovi hromadu kníh, ktoré tam strčil. „Myslím, že sú to denníky, možno patrili Siriusovi. Sú však nejako zamknuté a ja sa cez ich ochranu nedokážem dostať. Sú zapečatené pomocou temného umenia?“

Snape chvíľu skúmal knihy a vrhal na ne sériu čoraz zložitejších kúziel. „Necítim na tých knihách ani na ich ochrane nič mimoriadne temné. Skôr sa zdá, že sú jednoducho zabezpečené osobným heslom.“

 

To znelo v poriadku. „Potom im stačí pohroziť, ako si to urobil s Tučnou dámou? Čoho by sa tak kniha bála? Terpentínu asi nie...“

Prestal hovoriť, keď si všimol, že otec zdvihol ruku. „Portréty nesú životnú esenciu človeka, a preto sú vnímavé. To isté sa nedá povedať o týchto denníkoch.“

„Sakra. Máš na mysli, že ich nie je možné vystrašiť, aby sa otvorili.“

„Je však možné ich otvoriť podvodom. Vyžaduje si to len poznať správne heslo.“

„Tak potom je dobre, že mám späť svoju bežnú mágiu,“ pokúsil sa Harry zažartovať. „No, za predpokladu, že naozaj patrili Siriusovi, čo povieš na: 'Tichošľap? Hm, 'motorka?' Hmm. A čo tak: 'Bellatrix je mrcha'? Nie... ehm...“

„Heslo vyslov rozkazovacím tónom, nie ako otázku,“ poradil Snape. „A pri poslednej slabike ťukni prútikom na obal knihy.“

Harry sa snažil, ale nič to nezmenilo.

Snape ho poklepal po ruke. „Ochrana heslom môže patriť medzi najfrustrujúcejšie bezpečnostné opatrenia. Ale ak si vytvoríš zoznam vecí, ktoré sa spájajú s Blackom, a budeš pracovať podľa neho, možno narazíš na správne slovo alebo frázu.“

Harry sa zamračil. „Poznal si ho už dlho. Dlhšie ako ja, naozaj, aj keď si ho nemal rád... Pomôžeš mi vymyslieť, čo by som mohol skúsiť?“

„Iste.“ Snape úhľadne poukladal knihy na stôl a gestom naznačil Harrymu, aby vstal. „Čo keby sme na tom zozname pracovali pri pizzi? Je čas, aby sme odišli.“

Harry strčil Teddyho vedľa stohu denníkov. „Dúfam, že vieš, že v skutočnosti nemám znova tak skoro chuť na pizzu.“

„Môžeme ísť, kam sa nám zachce. Ale v dosahu Dracovej matky sa drž krycieho príbehu. Nechceme, aby sa vypytovala, prečo ty a ja chodíme po večeroch von.“

„Možno by sme sa teda mali namiesto odchodu cez dvere premiestniť odtiaľto,“ navrhol Harry. „Menej vysvetľovania je vždy lepšie, však? Už si povedal Dracovi, že ideme preč?“

Na Snapeovo prikývnutie Harry vyskočil. „Dobre, potom sa môžeme Narcisse úplne vyhnúť, a keď budú s Dracom večerať, môže to byť on, kto spomenie moju neutíchajúcu potrebu pizze. Tak na čo čakáš? Prezleč sa do niečoho muklovského.“

Keď to Snape urobil, pozorne si Harryho prezrel. „Spomínaš si na uličku vedľa pizzerie? Pôjdem prvý a ty môžeš ísť za mnou. Odtiaľ sa poobzeráme po nejakom inom type reštaurácie.“

Harry sa usmial. Páčilo sa mu, že si Snape spomenul na jeho želanie premiestniť sa sám. Bola to maličkosť, ale nejako to veľa znamenalo, že si ten človek spomenul. Skôr než sa však stihol rozhodnúť, či to chce povedať, jeho otec zmizol.

Harry sa stále usmieval, usilovne sa sústredil a potom urobil to isté.

****

„Možno by sme nabudúce mali zostať pri pizzi,“ zavrčal Harry o pár hodín neskôr, keď so Severusom sedeli v Marshinej čakárni. „Teda, myslel som, že chcem vyskúšať niečo nové, ale ten kyslý sauerbraten bol odporný.“ (pečené alebo dusené hovädzie na octe) 

„Aspoň že bol pripravený z hovädzieho mäsa. Na niektorých miestach na kontinente kuchári používajú konské mäso.“

Harry sa zaksichtil. „Musel si mi to povedať?“

„Zrejme áno.“

„Ha. Veľmi vtipné.“ Harry vtedy prehltol a pomyslel na nadchádzajúce sedenie. „Hm, toto môže chvíľu trvať. Povedala, že mi prinesie nejaký dokumentárny film alebo niečo podobné, aby som si ho pozrel. Mohlo by to byť dlhé. Si... chystáš sa znova odmiestniť ako včera večer?“

„Nie, ale ak by sa niečo prihodilo, verím, že máš stále svoj začarovaný sikel?“

Harry zalovil vo vrecku džínsov a ukázal Severusovi jeho horný okraj.

Mierne vŕzganie ho prinútilo pozrieť na Marshu Dobrú, ktorá stála pred ním vo dverách svojej kancelárie a vďaka svetlu prúdiacemu spoza nej vyzerala trochu strašidelne. Harry trochu pokrútil hlavou a povedal si, aby nebol nervózny.

Ale čo ak sa mu tento problém nepodarí vyriešiť? Nevedel, ako by to zniesol, prežiť zvyšok života s otcom, na ktorého nedokázal pričasto myslieť, hoci ho mal rád, vážil si ho a miloval. Čo mal robiť?

„Dýchaj, ty pitomé decko,“ zašomral Snape tichým hlasom, keď vstal zo stoličky.

Nie dosť tichým, ako sa ukázalo.

„Takto sa so synom nehovorí,“ povedala Marsha prísne. „Naozaj, profesor Snape, viem, že ste nemali takmer žiadnu prípravu na prácu s dospievajúcimi, ale považovala by som za samozrejmé, že nadávať vlastnému synovi sa sotva odporúča.“

No aspoň prelomila napätie v Harryho hlave. Zasmial sa, keď sa postavil na nohy.

„Nie, to je niečo ako náš kód,“ vysvetlil. „Znamená, že ma miluje.“

Snape zmenil farbu, červeň sa mu šírila nahor a zafarbila mu zvyčajne bledé líca. Hoci povedal: „To je v celku správne.“

„Hm.“ Marsha znela, akoby s tým stále nesúhlasila. „Nuž, profesor, chcela by som vás vyzvať, aby ste si dávali pozor. Ak Harry príde na to, že takýto spôsob oslovovania nepreferuje, mali by ste s tým okamžite prestať.“

„Severusovi nezáleží na tom, aby prejavoval emócie,“ rozohnil sa zrazu Harry.

Snape naňho vrhol nedôverčivý pohľad. „Prosím?“

 

Harry zažmurkal. „Počkaj, tak som to nemyslel. V týchto dňoch mi prejavuješ veľa emócií. No mal by si, ku mne vôbec necítiť nenávisť... Počkaj, aj to vyznelo zle.“ Prečistil si hrdlo. „Myslím, že mi to raz povedal niekto iný. Tú prvú časť.“

Snape prevrátil oči. „Znie to celkom ako riaditeľ. Tak rád sa do toho mieša.“

„Nová spomienka, Harry?“

Harry pokrčil plecami, pohyb bol trochu namáhavý. „Asi áno.“

Marsha sa na chvíľu odmlčala. „A tá druhá časť o tom, že k tebe tvoj otec vôbec necíti nenávisť, to bola tiež spomienka?“

Harry nevedel. Začal znova krčiť plecami, keď Snape prehovoril do prázdna. „Bola. Povedal som mu to.“

Marsha trochu vyvalila oči. „Povedali ste Harrymu, že k nemu necítite nenávisť. To je dosť okatý spôsob, ako to povedať, nemyslíte?“

„Trochu podobne ako 'pitomé decko',“ súhlasil Snape miernym tónom. „Ale v týchto dňoch mu aj priamo hovorím, že ho milujem, takže by som povedal, že si rozumieme.“

Harry otvoril ústa, aby povedal Aj ja ťa milujem. Ale nič z neho nevypadlo. Možno preto, že tam stála Marsha a pozorovala ich. Možno preto, že si nepamätal, že by to niekedy predtým povedal, okrem Luny, a toto vôbec nebolo to isté. Nikdy, nikdy to nepovedal priamo dospelému človeku.

Možno ani nemohol.

„Tak poď ďalej, Harry,“ hovorila Marsha a vytrhla ho z myšlienok. „Máme toho veľa na diskusiu.“

Harry Severusovi slabo zamával a potom sa vrútil do Marshinej kancelárie. Rozmýšľal, či to stačí. Mohol ten muž rozoznať, čo sa mu snaží povedať?

Pravdepodobne nie.

 

****

Pokračovanie nabudúce

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Aeidaill - 21.03. 2023
| |
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Prehľad článkov k tejto téme:

Aspen: ( Jimmi )30.12. 202365. Fešák Harry 2/2
Aspen: ( Jimmi )11.12. 202365. Fešák Harry 1/2
Aspen: ( Jimmi )31.10. 202364. Dobbyho let 2/2
Aspen: ( Jimmi )17.10. 202364. Dobbyho let 1/2
Aspen: ( Jimmi )07.05. 202363. Hermiona 2/2
Aspen: ( Jimmi )01.05. 202363: Hermiona 1/2
Aspen: ( Jimmi )14.04. 202362: Umenie oklamať
Aspen: ( Jimmi )09.04. 202361. So škriatkom hranie a dieťatka mena vyberanie 2/2
Aspen: ( Jimmi )07.04. 202361. So škriatkom hranie a dieťatka mena vyberanie 1/2
Aspen: ( JSark )21.12. 202260. Chyba v našich osudoch 2/2
Aspen: ( JSark )06.09. 202260. Chyba v našich osudoch 1/2
Aspen: ( JSark )22.07. 202259. Domáci škriatkovia a vlkolaci a víchrice, ach jaj!
Aspen: ( JSark )15.05. 202258. Príbehy a pravdy a lži, ach jaj!
sarini: ( JSark )18.04. 202257. Čučoriedky a kumkváty a endívia, ach jaj!
Aspen: ( JSark )14.03. 202256. Ďalšia tapiséria 2/2
Aspen: ( JSark )07.03. 202256. Ďalšia tapiséria 1/2
Aspen: ( JSark )01.03. 202255. V pivnici
Aspen: ( JSark )28.02. 202254. Rodina ako žiadna iná 2/2
Aspen: ( JSark )27.02. 202254: Rodina ako žiadna iná 1/2
Aspen: ( JSark )21.02. 202253. Od hlavy po päty 2/2
Aspen: ( JSark )15.02. 202253. Od hlavy po päty 1/2
Aspen: ( JSark )12.02. 202252. Vyznania lásky 2/2
Aspen: ( JSark )07.02. 202252. Vyznania lásky 1/2
Aspen: ( JSark )31.01. 202251. Sebaovládanie
Aspen: ( Lupina )26.01. 202250. Víc magie Blacků
Aspen: ( Lupina )26.01. 202249. Nevítané zprávy
Aspen: ( Lupina )26.01. 202248. Magie Blacků
Aspen: ( Lupina )26.01. 202247. Mrhání časem
Aspen: ( Lily of the valley, Janka )26.01. 202246. Prokletá
Aspen: ( Lupina )26.01. 202245. Potrhlá čajová společnost
Aspen: ( Lupina )26.01. 202244. Láska a Lenka
Aspen: ( panacek.provaze )26.01. 202243. Škriatkozmätky
Aspen: ( panacek.provaze )14.07. 201442. Dezert k večeři 2/2
Aspen: ( panacek.provaze )08.07. 201442. Dezert k večeři 1/2
Aspen: ( Clarissa )22.03. 201441. Mezikolejní vztahy 2/2
Aspen: ( Clarissa )27.10. 201341. Mezikolejní vztahy 1/2
Aspen: ( Clarissa )21.04. 201340. Odhalení
Aspen: ( holloway )23.12. 201239. Ukradené polibky
Aspen: ( Jimmi )15.12. 201238. Mapa
Aspen: ( Zelaaa001 )07.12. 201237. Chameleón
Aspen: ( Kaya )30.11. 201236. Lenka?
Aspen: ( Florence )26.11. 201235. Dohoda a návštěva
Aspen: ( Zelaaa001 )06.08. 201234. Nový Rok
Aspen: ( Kaya )05.08. 201233. Nezapomenutelné Vánoce
Aspen: ( Janka )28.07. 201232. Společne
Aspen: ( zelaaa001 )01.02. 201231. Jediné, čo si prajem na Vianoce
Aspen: ( Jimmi )12.01. 201230. Dvere
Aspen: ( Jimmi )18.12. 201129. Medzihra: Scény z bálu
Aspen: ( Jimmi )13.12. 201128. Vianočný bál
Aspen: ( Zelaaa001 )06.12. 201127. Karamelky
Aspen: ( Janka )02.12. 201126. Etika
Aspen: ( Jimmi )19.07. 201125. Ľstivý, lačný Chrabromilčan
Aspen: ( Elza )14.06. 201124. Jak bylo dohodnuto
Aspen: ( Chalibda )21.05. 201123. Deal Breaker
Aspen: ( Tersa )18.03. 201122. ...a její následky
Aspen: ( Janka )21.02. 201121. Pravda...
Aspen: ( Kaya + Tersa )30.01. 201120. Třikrát ne, jednou ano
Aspen: ( Janka )14.12. 201019. Zmijozel
Aspen: ( Janka )20.11. 201018. Ať se ti to líbí nebo ne
Aspen: ( Elza )23.10. 201017. Poprask v Lektvarech
Aspen: ( Elza )25.09. 201016. Milá lékařka
Aspen: ( Katy )11.09. 201015. Špatné plánování
Aspen: ( Elza )17.08. 201014. Nezapomeň na mě
Aspen: ( Elza )10.08. 201013. Nebelvír proti Zmijozelu
Aspen: ( Elza )17.07. 201012. kapitola Milý Draco
Aspen: ( Janka )31.05. 201011. kapitola Avada Kedavra
Aspen: ( Katy )21.04. 201010. kapitola Touhy
Aspen: ( Janka )08.03. 20109. kapitola Maura Morrighanová
Aspen: ( Katy )09.02. 20108. kapitola Bradavický expres
Aspen: ( Janka )06.01. 20107. kapitola 9. ledna 1977
Aspen: ( Katy )22.12. 20096. kapitola Otcové a synové
Aspen: ( Betty )21.12. 20095. Kapitola – Odrazy v zrcadle
Aspen: ( Zrzka, Elza )17.12. 20094. kapitola – Sirius
Aspen: ( Knihovka, Betty, Tersa )09.12. 20093. kapitola - Muž v zrcadle
Aspen: ( Tersa )30.11. 20092. kapitola Úplný Zmijozel
Aspen: ( Zrzka, Umeko )29.11. 20091. kapitola 8. srpen 1997
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )29.12. 2021Úvod k poviedke