Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Když voda opadne

16. Uletět odtud

Když voda opadne
Vložené: Jacomo - 16.04. 2022 Téma: Když voda opadne
Jacomo nám napísal:

Když voda opadne

After The Flood

Originál: https://www.fanfiction.net/s/9152048/1/after-the-flood

 

Autor: hiddenhibernian

Překlad a banner: Jacomo              Beta: Ivet

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

16. kapitola: Uletět odtud

 

Vdovský dům, Malfoy Manor, Wiltshire
6. května 2006, 14 hodin

Hermiona zabořená do rozkládacího lehátka na terase za domem tajně obdivovala výhled. Sestával z Draca Malfoye čistícího v košili s krátkými rukávy své bradavické koště. Šlo o Nimbus 2003, jestli si to pamatovala správně; už se bolestivě poučila, že pokud nechce být zasypána přílišnými detaily, není moudré se ptát. Když se jednalo o košťata a famfrpál, Draco se od Rona zas až tak nelišil.

Zdánlivě četla knihu a nevšímala si ani svého manžela, ani její pohled nepoutala pučící zeleň kolem. Po dlouhém, chladném jaru na prastarých stromech obklopujících Vdovský dům konečně vyrašily listy. Toto nové lupení bylo tak čerstvé, že působilo téměř průhledně. Z každého kouta zahrady zářily tulipány.

Jako malá toto roční období milovala. Mělo v sobě veškerou krásu jara s příslibem léta a skvělých věcí, které přijdou. V pubertě její nadšení poněkud omezily blížící se zkoušky a o zbytek se postarala výročí bitvy o Bradavice. Před dvěma lety si vzala týden dovolenou, zalezla do svého bytu a čekala, až ty dny uplynou. Moc neplakala, většinou jen seděla na pohovce a zírala na díru ve zdi. Při té vzpomínce se navzdory slunnému dni otřásla.

Loňský rok byl neskonale lepší. Tehdy bylo také slunečno a Ron opustil svou rodinu, aby strávil den s Hermionou mezi jarními květinami v Deanovském lese povídáním o Harrym a jejich školních letech. Nezmínili se o Voldemortovi ani o válce nebo o ničem podobně nepříjemném, mluvili jen o všem krásném, dobrém a pozitivním. Vzpomínat na Harryho takového, jaký chtěl být, obyčejný a šťastný, se zdálo být tím nejlepším pomníkem, který si Hermiona dokázala představit. Kdyby ten den neproběhl, nebyla si jistá, že by se jen pár dní po letošním výročí dokázala těšit z jarních květin bujících na zahradě kolem ní.

Když se před necelým týdnem znovu výročí přiblížilo, přesvědčila Rona, že by měl raději zůstat s rodinou, aby zabránil dalšímu stupňování občanské války Weasleyových. Po Hermionině návratu se vazby mezi nimi tak ztenčily, že jakékoliv další napětí by je mohlo zpřetrhat. Ginny nejistě balancovala na hraně; pokud by si Ron znovu vybral místo své rodiny Hermionu, mohlo by ji to strhnout špatným směrem.

Hermiona se rezignovaně připravovala na osamělé vzpomínání a zároveň zvažovala, zda by měla Draca nebo Narcisu o svém úmyslu strávit několik příštích dní ve svém pokoji informovat nebo ne. Vyslala z lehátka na zahradě smutný pohled k oknu v patře a vzpomínala, jak přemýšlela, jestli by jí prošlo, kdyby se neobjevila u jídla.

Nakonec nedostala na výběr.

Draco oznámil, že půjdou na vzpomínkový obřad do Bradavic, a zavrhl jakékoliv námitky. Zesílil hlas, aby před ním nemohla uniknout, i když zůstala ve svém pokoji, a hučel do ní, dokud nevstala z postele a neoblékla se. Jakmile se vynořila, popadl ji za paži a asistovaně ji přemístil do Bradavic.

Přitáhl pár nevraživých pohledů, ale slovně se k jeho přítomnosti nikdo nevyjádřil. Musela se mu přiznat alespoň ta zásluha, že u toho byl, na rozdíl od patolízalů, kteří se po vyhrané bitvě snažili přilepit k Řádu.

Tihle paraziti by se pravděpodobně chovali o něco méně dychtivě, kdyby věděli, jaká je cena za hrdinství u každého, kdo je vnímán jako ohrožení poválečné stability. Protože však žádný z oportunistů nebyl natolik důležitý, aby v politice dělal nějaké vlny, obvykle pozornost ministerstva neupoutali a zůstali šťastně slepí k nebezpečí.

Přirozeně, že ministerstvo mělo své vlastní samozvané členy řádu, kteří měli bdít nad tím podstatným. Brumbál tak tajil, kdo přesně je členem, že nikdo nemohl jejich tvrzení vyvrátit. I Hermiona dokázala v davu najít pár ministerských sazeniček; Draco jich nepochybně rozpoznal víc. Nezdálo se, že by ho v tomto ohledu nějak přehnaně brzdilo, že bojoval za druhou stranu. Hlavním cílem ministerstva bylo snížit moc Fénixova řádu, takže ti krtci se spíš snažili jeho vliv omezit, ne ho převzít.

Nebyla náhoda, že šlo o první rok, kdy se vzpomínkový obřad Fénixova řádu oddělil od toho ministerského. Ronův návrat donutil více analyticky naladěné příslušníky rodiny Weasleyových (tedy Percyho, Fleur a Rona) přehodnotit, co se na konci války opravdu stalo, a zproštění Hermiony viny dodělalo zbytek. Pozůstatky Řádu byly možná roztříštěné, ale ona k nim přece jen patřila. Ve vzácném projevu poválečné solidarity většina zbylého Řádu svědomitě informovala ministerstvo, že se oficiální ceremonie nezúčastní.

Tváří v tvář tomuto prohlášení považovali dokonce i ti loajální k ministerstvu za nejlepší držet se stranou pro případ, aby jejich skutečná věrnost nezačala být příliš zjevná. Nicméně vzdor měl své meze. Mnozí ze skutečně přeživších se na bradavickou vzpomínkovou slavnost Řádu nedostavili; někteří nepochybně zjistili, že jsou z delikátní snahy najít rovnováhu mezi tím, co je správné, a tím, co je živí, znechucení.

Jak se dalo očekávat, Denní věštec poskytl tomuto dění jen omezený prostor, ale duplicita oslav plnila titulní stránku Jinotaje celý týden. Bylo jasné, že Draco dobře ví, na kterém z těch dvou míst by měl být viděn, a stejně tak nebylo pochyb, že se tam nemohl objevit sám.

Hermiona se nedokázala přimět, aby jí na tom nějak záleželo.

Stát tam v jasném slunečním světle a vzpomínat spolu s lidmi, kteří se toho všeho zúčastnili, bylo správné. Dokonce jí ani nevadilo, že se na ni Draco přilepil jako ocásek, aby si vylepšil pozici v kouzelnickém světě; kdo byla, aby rozhodovala o tom, kdo je víc a kdo méně hoden vzpomínat na padlé?

Na okamžik byla dokonce šťastná, že ho tam s sebou má. Když Ginny jednoznačně zatuhla na místě a radši se odvrátila, než by se s Hermionou setkala tváří v tvář, přimkla se vděčně k Dracově paži. Ginny mohla být ochotná tolerovat Hermioninu přítomnost na schůzkách Ligy, když bylo potřeba porazit horšího nepřítele, ale tato shovívavost se nevztahovala na zbytek jejich interakcí.

Hermiona na oplátku předstírala, že si nevšimla, jak se Dracovi trochu třesou ruce, když se přiblížili k Brumbálovu hrobu.

Nikdy předtím se žádné oficiální pietní akce nezúčastnila, tak si nebyla jistá, co má očekávat. Jak se ukázalo, kromě vážného přednesu jmen padlých - za obě strany, zaregistrovala uznale - a krátkého projevu Dedaluse Kopála, ve kterém je nabádal, aby se to už nikdy neopakovalo a pevně si stáli za tím, co je dobré a správné, se moc mluvení nekonalo. Místo toho zněla hudba a pak nastalo ticho, zvláštní pocit sounáležitosti v nesourodém davu. Následně dokonce i Draco vypadal mírumilovněji, než ho kdy dřív viděla.

A teď se místo zamykání v pokoji nacházela venku na slunci. Nejasně si vybavovala dávno zapomenutou oblíbenou báseň, ale nedostala se dál než k „Zpívám o říčkách, květech, ptácích a loubí…’ Nepamatovala si nic víc, než to, že básník zpíval ‘čistě svévolně’, což vždycky lahodilo jejím uším.1)

Ha! Změna je dobrá, pomyslela si a zároveň si všimla, že Dracova tvář po energickém nanášení Fleetwoodovy fantastické leštěnky na násadu koštěte lehce zrůžověla. Šlo o největší zarudnutí, jaké na něm kdy viděla; normálně se zdálo, že ho teplo, zima a další podněty, kterým padají za oběť obyčejní smrtelníci, neovlivňují.

Podle všeho na něj nepůsobilo ani jejich poněkud zvláštní manželské uspořádání. Překvapivě se Dracovi zatím celkem úspěšně dařilo přizpůsobovat se veřejnému obrazu jejich šťastného svazku. Snažila se vyhnout přemítání o tom, co dělal v soukromí.

Hermiona věděla, že když bude mít chuť, vždycky si může zaskočit do mudlovského světa na rychlovku, aniž by se vázala; ta možnost jí pomáhala udržet si zdravý rozum. Pokud by přijala nějaká základní opatření, nebylo pravděpodobné, že by to Draco někdy zjistil. Jednou nebo dvakrát to i zkusila, ale potvrdila si, že prostě není ten typ, co by si užíval pokoutní vzrušení. Připadalo jí to falešné, musela se maskovat, a protože by bylo nanejvýš pošetilé se s kýmkoliv zaplést, nemohly v tom být zapojeny city.

Bohužel hned na začátku ukončila svá předchozí přátelství s výhodami. Nevěděla, jak dlouho ji Draco sledoval, než přišel se svým návrhem, ale zdálo se moudré předpokládat, že si je jejich existence vědom, a ona ho nechtěla vyprovokovat k odvetě. Pokud dokázali civilizovaně prezentovat své předstírané manželství na veřejnosti, nebylo nikomu nic do toho, co dělali v soukromí.

„Nemůžeš uvěřit svému štěstí, že jo, Grangerová?” pohlédl Draco od svého koštěte potměšile na Hermionu, která zčervenala, jako kdyby ji přistihli, jak si na veřejnosti čistí zuby nití.

„Možná taky obdivuji tvou lepší stránku,” odsekla a přizvala si na pomoc důvtip. „Většina z nás si klade za cíl být krásný uvnitř, ale ty ses zjevně rozhodl zaměřit své úsilí jinam.” Draco se uculil a jí šokovaně došlo, že se nechala znovu takhle otevřeně nachytat.

„Jsem ohromen, Hermiono!” uklonil se jí teatrálně. „Takže ty si myslíš, že jsem krásný, ano? Dal bych přednost něčemu mužnějšímu, ale počítám, že mi to bude muset stačit.”

„Ale sklapni!” povzdechla si, i když se nedokázala ubránit úsměvu. „Ty víš, jak jsem to myslela. A teď, když jsi skončil s leštěním koštěte -” Pokusila se potlačit jeho veselí přísným pohledem; sakra, ne všechno musela být narážka. „Je to tvoje koště, proboha. Pokud by na tom bylo něco vtipného, měla bych se smát já a ne ty.”

Okamžitě zvážněl a bez zaváhání se na ni soustředěně zadíval. Hermiona si útrpně povzdechla, ale jeho teatrálnost nekomentovala - jinak by tu mohli takhle stát celý den.

„Potřebuju, abys se mnou zapracoval na Robinsonově obraně,” sdělila mu místo toho.

„Jaké obraně? To je nové kouzlo?”

Začali společně trénovat souboje. Bylo s podivem, o kolik víc šikovných kouzel jste pochytili od čarodějek a kouzelníků ve vašem okolí než ve třídě nebo z knih. Protože pocházeli ze zcela odlišných kruhů, jakmile se spolu cítili natolik pohodlně, aby se o svoje znalosti dokázali podělit a ne si je žárlivě střežit, oba si značně rozšířili arzenál.

„Draco, víš přece, kdo je Robinson - byl tady minulý týden!”

Zatvářil se vyplašeně.

„Ten muž, co přišel ve čtvrtek? Přijímací salon pak tak páchl, že domácím skřítkům trvalo celý den, než ho vyvětrali!”

Hermiona věděla, že Dracovi ve skutečnosti ani za mák nešlo o domácí skřítky, ale opravdu ho rozzuřilo, že si musel dát čaj v knihovně. Šlo o princip, tvrdil jí tehdy sebevědomě.

„Nikdo z nás nemůže za to, jak jsme stvořeni,” odpověděla Hermiona upjatě. Protože se s panem Robinsonem setkala už dřív, učinila před jeho příchodem opatření. Být den a noc bez čichu byla malá cena.

„My ostatní se myjeme, víš. S čím chceš, abych mu pomohl? Mám mu napsat dopis, kde mu v pěti stručných bodech vysvětlím, jak se má vykoupat?”

„Ne!” vyhrkla vyjeveně; kdyby mu v tom nezabránila, Draco byl schopný to opravdu udělat. Hermiona začínala zjišťovat, že být Malfoy obnáší spoustu věcí, ale snaha o univerzální popularitu k nim nepatřila. „Potřebuju, abys mi pomohl shromáždit materiály k jeho případu. V používání Haistwellových nařízení jsi mnohem schopnější než já,” přiznala s pečlivě vypočítaným množstvím pochlebování, které bylo potřeba k tomu, aby udělal to, co chtěla, aniž by pojal podezření.

„Možná,” poznamenal nezávazně. Hermiona protáhla obličej; jestli to bude muset dělat sama, zabere jí to celý den. „Udělám to, když se mnou potom poletíš,” nabídl jí nečekaně Draco.

„Cože?” zeptala se nevěřícně.

„Souhlasím s tím, že strávím odpoledne přehrabováním ve dvě stě let starých právních dokumentech, které jsou pro tvoji informaci nejlepším dosažitelným důkazem, že nudu lze vydestilovat do pevné formy, když si, až skončíme, sedneš na koště.”
„Proč bys se mnou chtěl letět?”

„Zábavný bonus. V prváku jsme měli hodiny létání společně, vzpomínáš? Svírala jsi koště tak silně, že jsem čekal, že se v tu chvíli zlomí.”

Hermiona otevřela ústa, aby rozhořčeně protestovala, i když se to až příliš blížilo pravdě, ale on pokračoval: „Kromě toho všichni Malfoyové létají. Stejně se to dřív nebo později budeš muset naučit.”

Hermiona se zamyslela. Hrůza svírající žaludek nebo se celý den zaobírat Haistwellem? Draco nepřeháněl, kdyby ta Haistwellova nařízení nebyla tak užitečná, poslala by je na smetiště dějin. Toužebně se rozhlédla po zahradě, zaregistrovala explozi zeleně kolem sebe a došla k unáhlenému rozhodnutí. Koneckonců letěla v bitvě o Bradavice. Když se dokázala adekvátně popasovat s koštětem kvůli porážce Pána zla, neměl by existovat důvod, proč by stejný čin nemohla zopakovat v době míru.

„No tak dobře. Ale nejdřív provedeme výzkum -”

„Přesně to jsem navrhoval,” podotkl Draco.

„- a až pak poletíme. Vzpomínáš si na slib, který jsi složil? Je ve tvém vlastním zájmu se ujistit, že nespadnu. Nebo nedostanu infarkt ze strachu z pádu. Nebo -”

„Neboj se, Grangerová. Nevybavuješ si, že ředitel mojí koleje uměl létat bez koštěte?”

„Proč? Naučil tě to?” zeptala se. Znala ho až moc dobře, aby ji to vedlo ke zřejmému předpokladu.

„Náhodou ne, ale já -”

„Pokud spadnu a umřu, vrátím se a budu tě strašit. Už nikdy se nevyspíš. Jediné, co kdy uvidíš, bude moje potlučená mrtvola, která na tebe bude křičet, ať půjdeš kamkoliv,” slíbila mu temně a pokračovala v tomto duchu celou cestu do knihovny.

Mezi sepisováním odkazů a vyhrožováním odvetou, pokud se Dracovi nepodaří zajistit, aby se vrátila v jednom kuse, si Hermiona dokázala vzpomenout ještě na něco dalšího.

„Uffingtonský bílý kůň2) je tady někde poblíž, že ano?” zeptala se.

„V Berkshiru,” odpověděl Draco zpoza své provizorní pevnosti sestavené ze sbírek zákonů. „Mohli bychom tam doletět tak za půl hodiny, kdybys chtěla,” poznamenal s nacvičenou nonšalancí.

Nakonec byli pryč tak dlouho, že přišli pozdě na večeři a vklopýtali do domu se zrůžovělými tvářemi a vlasy načechranými větrem. Než se připojili k Narcise, Hermiona se snažila upravit do reprezentativní podoby, ale vzdala to, když si uvědomila, že ptačí hnízdo, které jí na hlavě vytvořil vítr, se odmítá hnout.

Lákadlo vidět půvabnou představu koně vyrytou do kopců pravěkými kouzelníky ji nestačilo úplně odvést od čiré hrůzy z toho, že je ve vzduchu, ale ke konci už téměř chápala, proč je kolem toho takový povyk. Téměř.

Nic ji však nemohlo přimět přehodnotit názor na famfrpál.


***

Autorská poznámka (s doplněním překladatelky):

1) Báseň, o které se Hermiona zmiňuje, je ‘The Argument of His Book’ od Roberta Herricka (netuším, jestli existuje český překlad).

2) Uffingtonský bílý kůň je obrovská kresba koně na křídovém kopci pocházející z doby bronzové a nachází se nepříliš daleko od Wiltshire (a Malfoy Manor).

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: hana - 06.03. 2024
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre


Re: 16. Uletět odtud Od: zuzule - 20.04. 2022
Jojo, kdo by neziral na peknyho chlapa pri udrzbe. :) Dekuju!
Re: 16. Uletět odtud Od: Jacomo - 23.04. 2022
Jo, jen zírejte, já vám to dopřeju :-)) Díky, zuzule!

Re: 16. Uletět odtud Od: Gift - 18.04. 2022
Myslim, ze byt kouzelnici, litani na kosteti bych milovala. To je ovsem prozatim to jedine, v cem se s Hermionou neshodneme. Nemyslim si, ze je pro dobry pribeh nutne, aby se ctenarka identifikovala s hlavni postavou, ale rozhodne to tomu pomaha. Hermiona i Draco jsem velmi dobre napsani a tak prestoze se toho teto kapitole vlastne moc nestalo, porad se to cetlo skvele. Moc dekuji!
Re: 16. Uletět odtud Od: Jacomo - 23.04. 2022
Taky by mě moc lákalo létání na koštěti, navzdory mým závratím. No, musím si počkat, až se příště narodím jako čarodějka :-) Souhlasím s tebou, postavy jsou všechny skvěle vykreslené, a to i ty, které se jen mihnou - Seamus, Augusta, Tracy... No, teď jsme si dopřáli oddech s vůní jara, ale příště přijde pořádné ochlazení. Dalo by se říct, že ledoví muži... Díky moc za krásný komentář, Gift.

Re: 16. Uletět odtud Od: kakostka - 17.04. 2022
Hi hi, hi... slintat nad Malfoyem se Hermioně zachtělo? hmmmm, ač nejsem na blonďáky, asi bych se pokochala. A jak mazaně ji dostal na koště, že? Třeba časem propadne i famrfpálu... Ginny vypadá pořád jako slabej článek, jak velké riziko je, že se to zhoupne na blbou stranu? Hermiona a její "oslava" s Ronem v lese, vzpomínání na Harryho, to bylo krásný, věřím, že si to oba užili, ikdyž to bylo bolavé. Tyhle situace připomínaj, jak strašné bylo o Harryho přijít, že sice doba jde dál, ale trauma ze smrti Harryho zůstalo. A k tomu ještě panáci z ministerstva a jejich oslavy... Jinotaj by to mohl pěkně rozmáznout, ale aby se zas Lence něco nestalo, když si tak pečlivě hlídaj, aby je nerušili při vládnutí... děkuju za pokračování
Re: 16. Uletět odtud Od: Jacomo - 23.04. 2022
Vypíchla jsi z kapitoly všechno podstatné a ještě téměř přesně naznačila další zápletku - i v následujících kapitolách je na co se těšit. Zvratů a dramatů nás čeká požehnaně. Díky za komentář, kakostko.

Re: 16. Uletět odtud Od: katrin - 17.04. 2022
Zeby spolu dokazali dokonca aj komunikovat?? ;) Taka oddychova kapitola pomedzi vsetky tie boje ..
Re: 16. Uletět odtud Od: Jacomo - 23.04. 2022
Pomedzi vsetky tie boje... Jak prorocká slova... Počítá se hádka jako komunikace? Konec spoileru :-)) A díky za komentář, katrin.

Re: 16. Uletět odtud Od: Claire - 16.04. 2022
Takový pěkný Draco místo čokoládového vajíčka od velikonočního zajdy má všemožná plus -při šmírování nekonzumujeme žádné kalorie a fantazie se automaticky natočí příjemným směrem. Díky a příjemné, prosluněné svátky.
Re: 16. Uletět odtud Od: Jacomo - 23.04. 2022
OK, divná jsem já, evidentně okukovat pěkného chlapa se vztahem k němu nijak nesouvisí :-)) V tom případě - bylo mi potěšením přeložit to a díky za komentář, Claire.

Re: 16. Uletět odtud Od: Lupina - 16.04. 2022
Scéna Hermiony, jak okukuje Draca s opravou koštěte, mi připomněla jinou v Dluhu, která teprv přijde. Je něco fascinujícího na tom, jak se partneři ponoří do opravy a zvelebování svých košťat, motorek... Hlavně pokud jsou bez triček, ehm. Tato Hermiona by se mohla poučit u Mii (spoileruju, ale nemůžu si pomoci) :-D Ale jsem ráda, že Hermiona trochu roztává. Přeci jen jsou manželé a Draco není odpudivý, že jo. Navíc se Draco jeví jako slušný mužský. Tato kapitola byla prima, taková trochu melancholická kvůli vzpomínkové akci, ale taky s příslibem do budoucna, který přináší jaro a pěkní mužští zrůžovělí prací na koštěti. Děkuji, Jacomo. Moc se těším na pokračování.
Re: 16. Uletět odtud Od: Jacomo - 23.04. 2022
Mně ta scéna přišla trochu divná - já tohle v sobě prostě nemám a navíc se mi zdálo, že přece nejsou ve svém vztahu na téhle úrovni, ale podle tvé reakce to není až tak mimo mísu. Za podívání nic nedá, že :-) Draco je slušný - svým malfoyovským způsobem. Ale snaží se a ještě moc bude. Díky za komentář, Lupinko.

Re: 16. Uletět odtud Od: Octavie - 16.04. 2022
Tak tahle kapitola se moc povedla. Líbí se mi, jak spolu nacházejí společnou řeč. Výročí bylo smutné a zmínka o ještě smutnějších.. ale mohlo být hůř. Vzájemně se podpořili a i o tom manželství je. A dokonce i letěla:-). Stav vlasů mě rozesmál, ale to je prostě taková jarní daň. Člověk se chce po zimě vyvetrat a pak si ve vlasech zlomí hřeben. Doporučila bych ten tangle teezer, ale nevím, jestli už tehdy byly. Bude si muset počkat:-D. Děkuji za nadílku, Jacomo :-).
Re: 16. Uletět odtud Od: Jacomo - 23.04. 2022
Tahle kapitola je takové hezké malé intermezzo mezi mnohem dramatičtějšími situacemi. Čímž jsem nenápadně prozradila, že ještě není všem zápletkám konec :-) Na Hermioniny vlasy jsou zřejmě všechny kosmetické prostředky i kouzla krátké :-)) Díky moc, Octavie.

Re: 16. Uletět odtud Od: denice - 16.04. 2022
Tohle je moc pěkná kapitola, jsem ráda, že vyšla zrovna na velikonoční svátky - poklid, jaro, zrůžovělý Draco v košili s krátkými rukávy, pokojná vzpomínková slavnost, která už tak strašně nebolí, a navíc Hermiona letící na koštěti podívat se s Dracem na úžasnou památku, co víc si přát. Díky!
Re: 16. Uletět odtud Od: Jacomo - 23.04. 2022
Myslím, že po všech těch dramatech jsme se my i oni potřebovali zastavit a nadechnout jara. Budeme to potřebovat (a oni ještě víc). Děkuju, denice.

Re: 16. Uletět odtud Od: moiki - 16.04. 2022
Moc moc děkuju za další díl
Re: 16. Uletět odtud Od: Jacomo - 23.04. 2022
A já děkuju za komentář, moiki.

Prehľad článkov k tejto téme:

hiddenhibernian: ( Jacomo )27.08. 2022Epilog - Epitaf
hiddenhibernian: ( Jacomo )20.08. 202232. Polibek na Bermondsey Street
hiddenhibernian: ( Jacomo )13.08. 202231. Slunce ve tvých dlaních
hiddenhibernian: ( Jacomo )06.08. 202230. Osudu pro smích
hiddenhibernian: ( Jacomo )26.07. 202229. Dopad
hiddenhibernian: ( Jacomo )23.07. 202228. Následuji tě do temnoty
hiddenhibernian: ( Jacomo )16.07. 202227. Exodus - část 2/2
hiddenhibernian: ( Jacomo )09.07. 202227. Exodus - část 1/2
hiddenhibernian: ( Jacomo )02.07. 202226. Hvězda vždycky září jasně
hiddenhibernian: ( Jacomo )25.06. 202225. Intermezzo
hiddenhibernian: ( Jacomo )18.06. 202224. Návrat z exilu
hiddenhibernian: ( Jacomo )11.06. 202223. Konec světa
hiddenhibernian: ( Jacomo )04.06. 202222. Dulce et decorum est
hiddenhibernian: ( Jacomo )28.05. 202221. Cvičení z praktické archeologie
hiddenhibernian: ( Jacomo )21.05. 202220. Minulost je neznámé území
hiddenhibernian: ( Jacomo )14.05. 202219. Prozření pomaleji chápajících
hiddenhibernian: ( Jacomo )07.05. 202218. Konec - část 2/2
hiddenhibernian: ( Jacomo )30.04. 202218. Konec - část 1/2
hiddenhibernian: ( Jacomo )23.04. 202217. Zmizení
hiddenhibernian: ( Jacomo )16.04. 202216. Uletět odtud
hiddenhibernian: ( Jacomo )09.04. 202215. Děti revoluce - část 2/2
hiddenhibernian: ( Jacomo )02.04. 202215. Děti revoluce - část 1/2
hiddenhibernian: ( Jacomo )26.03. 202214. Ještě jednou a s citem
hiddenhibernian: ( Jacomo )19.03. 202213. O přízracích a laskavosti
hiddenhibernian: ( Jacomo )12.03. 202212. Hnízdo zmijí
hiddenhibernian: ( Jacomo )05.03. 202211. Pomalá cesta ke světlu
hiddenhibernian: ( Jacomo )05.02. 202210. Princův příběh - mezihra
hiddenhibernian: ( Jacomo )20.11. 20219. Kouzelné slůvko
hiddenhibernian: ( Jacomo )13.11. 20218. Vyprávění krotitele draků
hiddenhibernian: ( Jacomo )30.10. 20217. Peklo jsou ti druzí
hiddenhibernian: ( Jacomo )23.10. 20216. Pro větší dobro
hiddenhibernian: ( Jacomo )16.10. 20215. Ulice, které jsme znávali
hiddenhibernian: ( Jacomo )09.10. 20214. Vzkříšení z popela
hiddenhibernian: ( Jacomo )25.09. 20213. Drsné probuzení
hiddenhibernian: ( Jacomo )18.09. 20212. Má to háček
hiddenhibernian: ( Jacomo )11.09. 20211. Shledání na Bermondsey Street
hiddenhibernian: ( Jacomo )04.09. 2021Prolog
. Úvod k poviedkam: ( Jacomo )04.09. 2021Úvod - Když voda opadne