Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Harry Potter a Proroctví tří

Kapitola č.15 Schody 4/4

Harry Potter a Proroctví tří
Vložené: Jimmi - 05.06. 2022 Téma: Harry Potter a Proroctví tří
Jimmi nám napísal:

Harry Potter a Proroctví tří 

Autorka: Barb LP

Banner: solace


Preklad: Jimmi


Na rovinu, nebabrala som sa s tým, komu sa to chce opravovať, je vítaný.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

V dolnej časti titulnej strany sa nachádzal článok, pod ktorým bolo aj meno Daisy Furuncleová, aj čierny rámček, v ktorom bola fotografia Harryho, Rona a Hermiony, ako sa veselo usmievajú do kamery a ich rokfortské habity vejú vo vetre. Hermiona sa pozerala sem a tam medzi Rona a Harryho. Harry spoznal, že je to Colinova fotografia, ktorú spolu s Ronom darovali Hermione k narodeninám v piatom ročníku. Ako sa dostala do novín? Ale skutočnú pozornosť vzbudzoval sprievodný článok:

VLKOLAK NA ROKFORTE:

JE TO LEN BLÁZNOVSTVO ALEBO SKUTOČNÉ NEBEZPEČENSTVO PRE OSTATNÝCH ŠTUDENTOV?

Albus Dumbledore má opäť vlkolaka za študenta na Rokforte. Prvýkrát (pokiaľ je známe) to bol Remus Lupin, ktorý navštevoval školu v rokoch 1971 až 1978 a bol dobrým priateľom rodičov Harryho Pottera, Jamesa a Lily Potterových (rodená Evansová), ako aj Siriusa Blacka a Petra Pettigrewa. Lupinov vlkolačí status Dumbledore zamlčal napriek tomu, že podľa starých klebiet na začiatku siedmeho ročníka takmer zabil študenta. Tento status sa stal všeobecne známym až v júni 1994, keď rokfortský majster elixírov Severus Snape prezradil svojim študentom v slizolinskej fakulte, že profesor Lupin (ktorý v tom roku učil Obranu proti čiernej mágii) je vlkolak. Lupin krátko nato odstúpil zo svojej funkcie pod tlakom veľkého počtu rodičov, ktorí sa obrátili s petíciou na Správnu radu. Dodnes nie je jasné, prečo bol Lupin v predchádzajúcom školskom roku opäť vymenovaný do funkcie. (V posledných rokoch mal Dumbledore pozoruhodne ťažké udržať si profesorov práve pre tento predmet). K ušiam našej reportérky sa dostala šuškanda, že Snape bol tým študentom, ktorého Lupin počas štúdia takmer zabil, čo zodpovedá tomu, že svojim študentom povedal o nebezpečenstve, ktoré predstavuje ich profesor vlkolak.

Podľa spoľahlivých zdrojov bol Lupin vlkolakom už v čase, keď začal chodiť do školy, zatiaľ čo Weasleyho uhryzol až na konci šiesteho ročníka. Od Dumbledora by asi bolo priveľa očakávať, že vylúči kapitána metlobalového tímu za svoju bývalú fakultu, Chrabromil, ktorej šéfuje aj jeho zástupkyňa Minerva McGonagallová, najmä preto, že lykantropa by bolo v zápase prakticky nemožné poraziť a školský poriadok nevylučuje účasť polovičných ľudí. Naša reportérka však počula o nebezpečenstve, ktoré sprevádzajú život v tesnej blízkosti vlkolaka, o ktorom sa zvyčajne veľa nepíše, o nebezpečenstve, ktoré sa tradične zametajú pod koberec.

Kým rokfortský Snape je síce skúsený varič Protivlkolačieho elixíru, ktorý umožňuje vlkolakovi premeniť sa, ale zachovať si pri tom ľudskú myseľ a tak sa počas trojnočnej premeny podobať na skroteného vlka, vyžaduje si to však spoluprácu subjektu, ktorý musí elixír užívať každý deň počas týždňa pred splnom mesiaca. Dospievajúci chlapci nie sú tradične známi dodržiavaním takýchto postupov; dúfame, že Dumbledore sa uistil, že Weasley užíva svoj elixír v správnom čase.

Nebezpečenstvo, ktoré najviac znepokojuje našu reportérku, sa však týka stavu, ktorý postihuje vlkolakov tesne pred splnom mesiaca a ktorý nezmierňuje ani protivlkolačí elixír. Počas dvadsiatich štyroch hodín pred začiatkom splnu pociťuje vlkolak takmer nekontrolovateľnú mániu, ktorá ho núti k sexuálnym aktivitám s kýmkoľvek - bez ohľadu na pohlavie - kto sa k nemu priblíži. (Niektoré správy hovoria, že tá blízkosť vôbec nemusí byť veľmi tesná.) Záznamy ministerstva potvrdzujú, že existuje množstvo vlkolakov, ktorí boli odsúdení za ťažké napadnutie a znásilnenie v dňoch, ktoré sa zhodujú s predvečerom splnu. Vlkolak žijúci v internátnej škole sa vzhľadom na toto nebezpečenstvo pre jeho spolužiakov zaiste javí ako veľmi zlý nápad.

Albus Dumbledore neposkytol žiadne informácie o opatreniach, ktoré boli prijaté na izoláciu Ronalda Weasleyho od ostatných študentov v tomto nebezpečnom čase. Avšak vzhľadom na to, že Remus Lupin v čase, keď bol v škole, takmer zabil študenta, a napriek tomu ho nevylúčili, je možné, že násilné napadnutie študenta Weasleym nebude Dumbledore považovať za dôvod na jeho vylúčenie, hoci nebude môcť zabrániť tomu, aby zákon proti Weasleymu zakročil, ak - alebo keď - k tejto zdanlivo nevyhnutnej udalosti dôjde.

Titulok pod fotografiou znel: Ronald Weasley so svojím najlepším priateľom Harrym Potterom a priateľkou, rokfortskou hlavnou prefektkou Hermionou Grangerovou, v šťastnejších časoch. Mohli by byť jeho prvými obeťami?

Ron sa triasol od zúrivosti. Zmačkal noviny a hodil ich do veľkého krbu na druhej strane chrabromilského stola, kde sa okamžite rozhorel; sám vybehol z Veľkej siene skôr, ako úplne zhorel. Harry si nemohol nevšimnúť, že ostatní študenti, ktorí mali predplateného Proroka, sledovali Ronov odchod so sotva skrývaným smiechom,  alebo v prípade slizolinčanov s otvoreným smiechom. Harry bezmocne pozrel na Hermionu, ktorá sa za Ronom pozerala so zdrveným výrazom v tvári.

„Predpokladám, že si videla ten článok na konci stránky...“ Harry začal. Hermiona prikývla a sledovala Ronov vzďaľujúci sa chrbát.

„Ja... ja som o tom nemala ani potuchy. Toto sa do kníh o lykantropii nedostane.“

Harry sa zachmúril. „Je to malé špinavé tajomstvo vlkolaka. Až na to, že vďaka Daisy Furuncleovej to už žiadne tajomstvo nie je.“ Pozrel na ostatných chrabromilských študentov, z ktorých si niektorí podávali výtlačok novín sem a tam a klesala im čeľusť. „Poď,“ povedal jej potichu. „Toto zjavne nie je miesto, kde by sme o tom mali diskutovať.“ Prikývla a nasledovala ho do vstupnej haly, očividne zabudla na svoj hnev naňho kvôli tomu, čo „urobil“ Ginny.

„Poďme na McGonagallovej hodinu skôr,“ navrhol; najskôr mali Transfiguráciu a ostatní študenti prídu až o dobrých dvadsať minút. Keď dorazili do miestnosti, Hermiona sa otočila k Harrymu a vyzerala dosť strašidelne. Netrvalo dlho a prešla do režimu rečnenia.

„Keby mi o tom bol povedal! Preto vyzerá pred splnom tak strašne? Myslela som si, že je to tým, že sa jeho telo všeobecne pripravuje na zmenu.“

Harry zavrtel hlavou. „Nie. Lupin s ním o tom hovoril po prvej noci, keď sa Ron premenil. Povedal, že keď bol mladý, tesne predtým sa cítil akosi extra hladný. Keď dospel do puberty, stala sa z toho - ako to povedal - telesná túžba iného druhu.“

Hermiona prehltla. „Aha,“ bolo všetko, čo povedala veľmi tichým hlasom. Pomaly podišla k oknu a Harry sa k nej pridal. Zrazu uvideli Rona, ako beží cez pozemok a mieri k Vŕbe. Odlomil konár zo stromu, ktorý rástol asi dvadsať metrov od nej, a použil ho na to, aby udrel do uzla v koreňoch stromu, ktorý zamrazí konáre. Sledovali, ako zmizol v tuneli a vŕba začala opäť mávať svojimi príveskami.

„Myslím, že dnes ho už veľa neuvidíme,“ povedal Harry a ochranne jej položil ruku na rameno. „Je to preňho sakramentsky nepríjemné. Očividne potrebuje čas osamote. Môžeme ho ospravedlniť pred učiteľmi. Asi mu to nebude mať za zlé nikto, kto videl ten článok.“

„Ale… ale možno sa s ním môžeš porozprávať ty,“ povedala s nádejou.

Harry pokrútil hlavou. „Má chuť – skočiť na kohokoľvek v okolí, Hermiona, muža alebo ženu. Lupin povedal - povedal veľa vecí, ktoré by som ti asi nemal hovoriť. Sú súkromné. Ale - teraz už táto časť Ronovho života nie je súkromná. Je vycapené v novinách, aby to videl celý svet. Do čerta, uvidí to aj jeho mama,“ ticho si vydýchol. Nerád pomyslel na to, čo Molly Weasleyová urobí z dilemy svojho najmladšieho syna. „Prekliaty bordel...“

Hermiona sa od neho zrazu odtiahla a zaškerila sa. „A ty! Aká je tvoja výhovorka? Ty nie si vlkolak! Prečo si nedokázal dať ruky preč od Mariah Kirknerovej, keď tvrdíš, že miluješ Ginny? Vieš, v akom stave bola v sobotu večer? V akom stave je ešte stále? Veď si ju videl dnes ráno!“

Harry na ňu uprene hľadel. „Mariah je selkie, Hermiona.“

Zastavila sa a otvorila ústa, ale znova ich zavrela. „Ona je a-oh. Ja-ja som to nevedela.“ Zamračila sa. „Prečo si to nepovedal Ginny?“

Vzdychol si. „Povedal. Aj tak ma poslala do čerta. A Mariah. A Draca Malfoya.“

Zachrčala. „Čím skôr tým lepšie. Ale počkaj - preto bol on s Mariah? Pretože je selkie?“ Hermiona sa zdala byť rovnako neochotná ako on poskytnúť Dracovi Malfoyovi spôsob, ako vysvetliť jeho správanie.

Harry pokrčil plecami. „Kto vie? Mariah tvrdí, že naňho nepoužila svoje selkie úskoky. Neviem, čo si mám myslieť. Viem len to, že som sa od Mariah odtiahol, keď som si uvedomil, že mám v hlave divný pocit, ako keď sa na majstrovstvách sveta objavili víly, no napriek tomu som stále potrestaný, a dokonca sa ku mne jeden z mojich najlepších priateľov správa ako ku kusu špiny.“ Významne sa na ňu pozrel so zdvihnutým obočím. Hermiona sa zamračila a ustúpila.

„Je mi to ľúto, Harry. Nevedela som to. Bola veľmi rozrušená. Vyplakala sa na mne, rozprávala o tebe... Chceš, aby som sa s ňou porozprávala?“ povedala potichu a snažila sa byť nápomocná.

Pokrútil hlavou. „Načo by to bolo dobré? Ona to vie. Vie všetko, a aj tak so mnou nechce mať nič spoločné.“

Bezradne na seba pozerali. Harry nemohol uveriť, aký zmätok sa z ich súkromných životov stal, odkedy sa s ňou rozišiel. Alebo skôr od chvíle, keď sa prvýkrát pokúsil pobozkať ju v záhrade na Privátnej ceste, keď bola ešte pod vplyvom elixíru Imperius. Prial si, aby celý čas vedel, že to bol elixír, ktorý v tom roku ovplyvňoval jej správanie.

Elixír.

To ho prinútilo spomenúť si na tú časť článku, v ktorej sa spomínalo, že Dumbledore „nie je vo svojej koži“. Spomenul si, že Aberforth povedal to isté, keď sa ho Harry spýtal, prečo jeho brat nie je na zápase. Nezdalo sa mu správne, aby bol Dumbledore dlhší čas chorý. Harry si nepamätal, že by sa to stalo za tých predchádzajúcich šesť rokov. Čo znamenalo, že buď ho ovplyvnil nejaký elixír, alebo ho niekto napadol iným spôsobom, alebo… nebol naozaj chorý. Vážne sa pozrel na Hermionu.

„Musím ísť.“ Jeho posledné slovo takmer prehlušilo prenikavé zvonenie, ktoré označovalo koniec raňajok a dávalo študentom päť minút na to, aby sa dostali na ranné vyučovanie. Hermiona sa pozrela na hodinky a zamračila sa.

„Ale vyučovanie sa čoskoro začne,“ povedala a opäť znela veľmi ako riaditeľka.

„Ja viem. Povedz McGonagallovej, že som - ja som musel ísť za Dumbledorom. Bude to pravda.“

„Za Dumbledorom? Prečo?“

„Aby som zistil, prečo včera nebol na zápase.“

Hermiona si vzdychla a rozhodila rukami. „Nemyslíš si, že má na práci lepšie veci ako sledovať zápas v metlobale? Teda - áno, bola som tam. Ale ty aj Ron ste hrali...“

„Presne tak, Hermiona. Plne očakávam, že má na práci lepšie veci ako sledovať zápas v metlobale. Presne preto sa s ním idem stretnúť - chcem zistiť, čo sú to za veci.“

Hermione sa rozžiarili oči, keď si uvedomila, čo tým chcel povedať. Otočil sa, aby odišiel, ale o chvíľu už kráčala vedľa neho. Zastavil sa a pozrel na ňu. Ona sa nezastavila, a tak sa dal znova do pohybu, pričom sa musel trochu namáhať, aby s ňou udržal krok.

„Hermiona - čo to do pekla?“

Nepozrela sa naňho, ale naďalej sa dívala priamo pred seba a cieľavedome sa pohybovala. „Myslíš si, že si jediný, kto chce zistiť, prečo Dumbledore nebol na zápase?“ spýtala sa ho, keď nabrala rýchlosť. Harry sa usmial a sám zrýchlil, pokrútil hlavou a dorazili k chrliču strážiacemu vchod do Dumbledorovej kancelárie, keď zazvonil zvonec označujúci začiatok prvej hodiny dňa. Hermiona očividne nemala zábrany využiť svoje postavenie hlavnej prefektky, aby sa vyhla trestu za meškanie. Okrem toho to nebolo tak, že by sa niektorému z nich nedarilo v premene - obaja už zvládli premenu na animága.

Harry dal chrličovi heslo a ten sa pohol z cesty, čím im umožnil vstúpiť a vystúpiť do Dumbledorovej kancelárie po pohyblivých točitých schodoch. Keď dorazili k dverám, boli mierne pootvorené a oni ich neisto zatlačili. Riaditeľ nebol vo svojej kancelárii, ale počuli jeho hlas, ktorý vychádzal spoza ďalších pootvorených dverí na druhej strane miestnosti. Cítil sa dosť nápadne a v snahe nepodráždiť niektoré portréty bývalých riaditeľov a riaditeliek, ktoré sa prebudili a hlboko sa naňho mračili, sa opatrne pohol k druhým dverám, Hermiona za ním.

„…kiežby si s tým prestal!“ počuli profesorku McGonagallovú. Pozreli sa na seba, obočie zdvihnuté. McGonagallová týmto tempom príde na hodinu neskoro, čo bolo pre ňu neslýchané.

„Minerva,“ ozvala sa slabo znejúca, chrapľavá verzia Dumbledorovho hlasu, „to mi už roky hovoríš o veciach, ktoré som nebol ochotný urobiť. Teraz som ochotný, a predsa mi hovoríš, aby som prestal. Vedela si, že to bude mať svoju cenu, rovnako ako ja. Ak prestanem, bude to všetko zbytočné. Nebolo v poslednom čase ticho? Nebolo to pekné? Chceš, aby Harryho jazva opäť začala bolieť?“

Počuli, ako McGonagallová zafučala. „Napriek tomu sa včera niekto pokúšal Harrymu ublížiť. Niekto začaroval dorážačku, aby po ňom šla.“

Dumbledore si povzdychol a vylúdil strašidelný zvuk, ktorý sa mu rozozvučal v hrudi. „Mal ľudí, ktorí naňho dávali pozor. Operatívci, aurori... Veril som, že ho ochránia pred nebezpečenstvom. A je v poriadku, však?“

„Ale ty nie si,“ povedala už tichšie; zdalo sa, že ho karhá a zároveň s ním súcití.

Znovu to bolestivé zachrčanie. „Budem, Minerva. Je to náročnejšie, ako som čakal, ale zdá sa, že sa to ukazuje ako pomerne účinné.“

„A ako dlho ešte môžeš takto pokračovať? Čo ak sa mu podarí premôcť ťa? Alebo ešte horšie.“

Nastala dlhá odmlka. „Potom na tom nebudeme o nič horšie ako predtým, ba možno aj lepšie, lebo budeme s istotou vedieť, že určitá cesta už pre nás nie je otvorená. Nie je to bez rizika, Minerva; prečo si myslíš, že som váhal urobiť tento krok, keď bol prvýkrát pri moci? O mňa sa neboj. Poppy bude o chvíľu pri mne s mojím elixírom a ja sa budem cítiť o niečo lepšie. Mala by si ísť učiť. Študenti sú bez dozoru.“

„Budú v poriadku. Harry a Hermiona sú na mojej prvej hodine. Trúfam si povedať, že hlavní prefekti, nehovoriac o dvoch animágoch, nájdu spôsob, ako študentov zamestnať, kým prídem.“

Poplašene na seba pozreli a urobili všetko pre to, aby sa opäť potichu vytratili z miestnosti, čo najrýchlejšie zišli po točitých schodoch a so srdcom v hrdle utekali späť do učebne transfigurácie. Keď dorazili, stretli sa s väčším než malým chaosom, ale čoskoro sa s pomocou ostatných prefektov (Malfoy bol zvláštne nápomocný a kútikom oka hádzal po Harrym tajnostkárske pohľady, ktoré sa Harrymu nepáčili) študenti usadili. V malých skupinkách si premieňali lavice, keď prišla McGonagallová. Pochvalne kývla na Harryho a Hermionu, a pokiaľ Harry vedel, nikto jej nepovedal, že hlavní prefekti neboli prítomní, keď zazvonilo na začiatok hodiny.

****

V čase obeda Harry a Hermiona nejedli vo Veľkej sieni, ale išli do kuchyne po jedlo, ktoré mali odniesť Ronovi. Nehovorili o tom, čo ráno počuli v riaditeľni.

Keď sa priblížili - ale nie príliš blízko - ku Zúrivej vŕbe, Hermiona kúzlom odpálila kameň, ktorý s presnosťou špendlíka dopadol na uzol, ktorý mal zmraziť konáre stromu. Harry s úsmevom pokrútil hlavou. „Dokážem privolať veci. Predpokladám, že tvojou špecialitou je odpaľovanie.“

Nezdalo sa však, že by ju to potešilo. „Áno,“ povedala nešťastne. „Zdá sa, že v odpaľovaní chalanov som celkom dobrá.“

Uškrnul sa; zvyčajne sa neutápala v sebaľútosti. Aspoň nie veľmi. „Hermiona,“ povedal a jemne ju pokarhal.

Nereagovala, ale vošla pred ním do tunela vedúceho k zrekonštruovanej Škriekajúcej búde. Ako sa blížili, počuli veľmi hlasné rany a chrčanie, akoby niekto vo vnútri domu hádzal veľkou komodou, a keď dorazili do vnútra, ktoré voňalo novým rezaným drevom, Ron nebol v prvej miestnosti, do ktorej prišli, hoci zvuky búchania boli podstatne hlasnejšie.

Hermiona vyzerala, že si chce zapchať uši, ale keďže oboma rukami niesla veľký džbán s tekvicovým džúsom, nemohla a pri každom náraze sa len mykla. Harry v rukách niesol pomerne ťažký piknikový kôš a želal si, aby ho napadlo levitovať ho. Ten hluk znemožňoval sústrediť sa natoľko, aby mohol vykonať takmer akékoľvek kúzlo. Harry už cítil, ako ho z toho hluku začína bolieť hlava.

Nasledovali búchajúce zvuky hore schodmi, držali sa pri stene a ďalej od vratkého zábradlia, na ktoré zjavne niekto zaútočil. Niektoré stĺpiky niekto vytrhol zo schodov a zrejme nimi otĺkol zvyšok zábradlia; bolo tam niekoľko zlomených stĺpikov s ostrými trieskami, ktoré trčali v čudných uhloch. Čerstvý zápach rozbitého dreva Harryho pošteklil v nose.

Našli ho v izbe na konci chodby na poschodí; po požiari bol dom prestavaný, ale nie nanovo zariadený, a oni zistili, že pri nedostatku nábytku, ktorý by mohol napadnúť, sa Ron uchýlil k rozoberaniu samotného domu. Vrhol sa na to, čo boli šesťkrídlové dvere, a zmenšil ich na triesky, než päsťou prerazil ďalšie dvere na opačnej strane miestnosti pohybmi, ktoré Harry videl len vo filmoch o bojových umeniach v televízii neskoro večer (a pravdepodobne vylepšené špeciálnymi efektmi). Ron nepotreboval špeciálne efekty. Týmto tempom bude búda do rána rozobratý.

Ron!“ zareval Harry a snažil sa prerušiť ničenie Škriekajúcej búdy.

Ron sa zastavil, pripravený znovu vyskočiť. Otočil sa, neprekvapený, keď ich uvidel. „Cítil som, že prichádzate,“ povedal, zadychčaný, z holých pŕs mu stekal pot. Mal na sebe len nohavice, ostatné oblečenie ležalo na hromade v rohu. Trup mu pokrývali červené kadere a aj vlasy na rukách mal hustejšie ako zvyčajne, keďže do splnu zostávalo len asi tridsať hodín. Harry vedel, že s pribúdajúcimi hodinami budú ešte hustejšie. Ron si chrbtom ruky odhrnul spotenú ofinu z čela a zavetril vzduch. „Kurča? Nemali šunku? Dnes mám chuť na šunku. Alebo králika. To by bolo tiež dobré. Niečo z diviny.“

Zdalo sa, že je rozhodnutý nediskutovať o článkoch Daisy Furuncleovej, a Harry sa pozrel na Hermionu, aby zistil, čo sa chystá urobiť.

Postavila džbán na zem, sadla si a povedala mu: „Poď sa najesť, Ron. Priniesli sme, čo sa dalo. Škriatkovia boli zaneprázdnení prípravou obeda pre zvyšok školy. Zostaneme a najeme sa s tebou, budeme ti robiť spoločnosť.“ Hlas sa jej triasol a Harry videl, ako jej oči kradmo putujú k rozbitým dverám.

Harry položil kôš a začal z neho vyberať taniere na jedlo. „Poď. Nemôžeš zničiť celý dom s prázdnym žalúdkom,“ pokúsil sa zažartovať. Nikto sa nesmial.

Bol to nepríjemný obed a Harry s Hermionou sa opäť čo najrýchlejšie pobalili. „Nechám tu kôš, Ron. Je v ňom jedlo na tvoju večeru. Predpokladám, že do tej doby...“ Prehltol. Ron prikývol.

„Dovtedy už nebudem vhodný do ľudskej spoločnosti. Keď viem, že to všetci vedia, cítim sa ešte horšie. Cítim sa ako...“ Prehltol, na hornej pere a na čele sa mu objavil jemný lesk potu, keď sa pozrel na Hermionu a hruď sa mu dvíhala. Zdalo sa, že sa trochu zľakla, ale necúvla ani neutiekla; naďalej sa naňho pozerala. Harry videl v Ronových očiach červené svetielko a rozmýšľal, či ho má nechať, keď sa vrhne na Hermionu, alebo ju od neho odtrhnúť. Ron sa otočil a pozrel na Harryho, nič nepovedal, a Harryho prekvapilo, že v pohľade namierenom naňho tiež vidí žiadostivosť. Toto nečakal.

Ron sa zachvel, kým náhle prešiel do lotosovej polohy; zavrel oči a položil si ruky dlaňami nahor na kolená, pričom vydával tiché bzučanie, akoby zúfalo chcel urobiť niečo, čo by v ňom nevyvolalo pocit, že chce zaútočiť na oboch. Vyzeralo to, že dýcha príliš rýchlo, a Harry videl, ako mu na spánku rýchlo pulzuje žilka, nozdry sa mu rozširujú, ako stále vdychuje Harryho a Hermioninu vôňu.

Harry sa postavil, chytil Hermionu za ruku a začal ustupovať; zdalo sa, že Ron sa pokúša ovládať pomocou niečoho, čo ho naučil Remus Lupin. Harry dúfal, že to bude fungovať.

„Mali by sme ísť,“ zakrákal Harry; hrdlo mu nefungovalo celkom dobre. Ron bez toho, aby otvoril oči, rázne prikývol, stále bzučal a meditoval, ale zároveň vyzeral, že na nich každú chvíľu skočí. Keď odchádzali, Harry videl, ako sa chveje, aké veľké úsilie ho stálo, aby sa za nimi nevrhol. Bude to len horšie, uvedomil si Harry.

Rýchlo uháňali po schodoch; Harry mal pocit, že jeho vlastné srdce bije abnormálne rýchlo, a videl, že aj Hermiona je začervenaná a spanikárená. Keď sa dostali dolu, Harry zakričal po schodoch: „Ráno prídeme s raňajkami! A Snape ti prinesie protivlkolačí elixír!“

„Bez neho sem nechoďte!“ vykríkol Ron. „To nie je dobrý nápad!“ Harry sa nad tým zamyslel; ako sa majster elixírov vyrovnával s tým, že dal Ronovi svoj elixír tesne pred splnom? Ale na druhej strane - Snape bol dospelý čarodejník, ktorý by pravdepodobne nemal problém zakliať Rona, keby sa pokúsil o niečo absurdné. Ron robiaci si zálusk na Snapea. Divná predstava.

„Dobre! Tak dovidenia!“

„Jasné! A teraz vypadnite!“ Hučanie sa obnovilo, hlasnejšie.

„Ideme!“ Harry zavolal a popohnal Hermionu k tunelu. Nepotrebovala popoháňať a už bola opäť pod zemou, bežiac chodbou dobrých dvadsať metrov pred Harrym. Keď zastavili konáre a vyšli z tunela, obaja sa zrútili na zem mimo dosahu vŕby. Hermionina tvár bola bledá a stiahnutá, keď sa opustene pozrela na Harryho.

„Vyzeral veľmi zle,“ povedala jednoducho. Prikývol.

„Minulý mesiac som mu v tomto čase pomohol držať sa ďalej od ostatných, ale nie je to ľahké, keď nevieš povedať, v čom je problém.“

Prižmúrila oči. „Takže - on by to urobil dokonca aj s tebou, keby si mal - záujem.“

Harry zachmúrene prikývol. „Áno. Ale on to očividne nechce urobiť. Nemáme takýto druh priateľstva.“

„Al... ale možno by som mohla-“

„Hermiona - videla si, čo robil s o búdou. Bola by si radšej, keby si to bola ty? Ron ťa miluje. Nechce, aby ti ublížil.“

Prehltla. „Chápem, čo máš na mysli,“ povedala ticho. Smutne pozrela na strom, ktorého konáre sa divoko vlnili proti oblohe.

Museli sa stretnúť so Siriusom a ostatnými siedmakmi z Chrabromilu a Slizolinu, aby mohli ísť do dediny na hodinu premiestňovania, čo Ron nikdy nemohol urobiť. Postavila sa na nohy; Harry ju ochranársky objal rukou okolo pliec a ona si vzdychla a oprela si oňho hlavu, keď sa vracali do hradu.

****

Aspoň, že sa Hermiona so mnou opäť rozpráva, pomyslel si Harry, keď spolu sedeli za stolom pri oknách v spoločenskej miestnosti a písali eseje o veľkolepejších príhodách Odštiepenia zo začiatku dvadsiateho storočia. Sirius im začal opatrne dovoliť premiestňovať sa na krátke vzdialenosti - meter alebo dva, hoci čoskoro to skúsia z jednej strany dedinskej haly na druhú. Všetci sa museli uistiť, že okolo nich nie je žiaden nábytok, keby sa im do tela rozštiepila stolička. Slizolinčania sa tomuto opatreniu smiali, a tak Sirius skúšobne zadal celej triede tri stopy dlhú esej o Odštiepení, aby vedeli, že to nie je na smiech.

Harry sa pozrel na miesto, kde pri ohni sedela Ginny s Ruth Peltovou, Zoey Russellovou a Annikou Olafsdottirovou. Robili domáce úlohy pre Sproutovú, tiež písali eseje a Ginny vyzerala veľmi vážne. V jednom momente k nemu zdvihla oči, už sa naňho netvárila nahnevane, ale nesmierne smutne.

„Dokelu!“ Ruth povedala a odhodila brko. „Nikdy to nezvládnem - Tony!“ zavolala na svojho priateľa cez celú miestnosť, kde hral karty so svojím spolužiakom Colinom Creeveym. „Máš už hotovú esej pre Sproutovú?“

„Tak trochu,“ povedal Tony zahanbeným hlasom. „Len som napísal veci z hlavy. Pravdepodobne dostanem najnižšiu známku. Chcel som to mať za sebou.“ Ruth prevrátila oči. Harry sa snažil neusmievať; Tony a Ruth mu zrazu pripomínali Rona a Hermionu (v šťastnejších časoch). „Požiadaj o pomoc Nevilla,“ povedal Tony a kývol hlavou na miesto, kde Neville čistil Trevorovo terárium. „Je to pán bylinkár.“

Neville pri vyslovení svojho mena zdvihol hlavu. „Čo?“ povedal a v jednej ruke držal škatuľku s magickým čistiacim práškom pani Scowerovej a v druhej čistiaci flanel.

Ginny sa naňho srdečne usmiala. „Ty si tunajší expert na bylinkárstvo, Neville. Nechceš nám, šiestakom, pomôcť s esejami pre Sproutovú?“ Harry videl, ako Nevillovi klesla čeľusť, a prehltol. Prakticky odhodil veci, ktoré držal v rukách, a rozbehol sa cez miestnosť k dievčatám; Ginny sa zosunula na zem pred svoju stoličku a potľapkala koberec vedľa seba.

„Posaď sa sem, Neville. Povedz mi, je toto správny názov rodu kvitnúci červík, alebo je to...?“ povedala a dlhým brkom ukázala na pergamen.

Harry si všimol, že ich hlavy sú veľmi blízko pri sebe, ich hlasy sú tichšie. Prehltol skôr, než sklopil zrak, a snažil sa neskočiť cez celú miestnosť a nezaškrtiť Nevilla. Pocítil na sebe ruku a zdvihol zrak; Hermiona naňho súcitne hľadela. Prikývol. Ruku si neodstránila a on ju otočil a pevne zovrel tú jej; bola všetko, čoho sa mohol držať, a on bol všetko, čo mala ona.

Po večeri ho pobozkala na líce a zašepkala mu do ucha: „Možno sa spamätá, vieš.“ Pozrela na Ginny, ktorá sedela s Nevillom a smiala sa na niečom, čo povedal; Neville sa zdal byť dosť šokovaný a potom potešený, že ju pobavil. Harry ju pobozkal na líce.

„To platí aj pre Rona. Uvidíš.“ Prikývla, ale nezdalo sa, že by ju to presvedčilo, keď nasledovala Parvati a Levanduľu hore schodmi.

****

Keď prišiel dole do spoločenskej miestnosti, Hermiona, Ruth a Tony boli pripravení na behanie, ale Ruth povedala, že Ginny nepríde. Keď prišli do vstupnej haly, nenašli ani Draca Malfoya a Mariu Kirknerovú, takže po tom, čo sa pripravili na beh, odišli len oni štyria. Harry mal pocit, že je to oveľa príjemnejšie ako predchádzajúci deň; všetci štyria sa priateľsky rozprávali a navzájom si pomáhali pred a po behu sa pretiahnuť a robiť drepy. Bolo pozoruhodné, o koľko lepšie sa Harry cítil po rannom behu zbavenom napätia. Potom sa spolu s Hermionou vybrali do kuchyne a zaobstarali pre Rona raňajky a obed - čo najviac mäsa a vajíčka pre ešte viac bielkovín. Potom sa vybrali do žalárov a našli Snapea, ako sa chystá odísť a nesie zazátkovanú fľaštičku napoly plnú elixíru, ktorý do prázdnej polovice posielal dym a vypĺňal prázdnotu. Kývol na nich a všetci odišli z hradu k Škriekajúcej vŕbe. Keď Harry stlmil vetvy tým istým konárom, ktorý deň predtým použil Ron, Sandy naňho zasyčala a on na chvíľu zastal. Ale nie, pomyslel si. Prosím ťa, nemysli to, čo si myslím, že myslíš.

Ticho pokračovali tunelom. Harryho tlkot srdca znel tak hlasno (preňho), až ho prekvapilo, že to Snape a Hermiona nekomentovali. Keď dorazili do Škriekajúcej búdy, bolo tam smrteľné ticho. Harry cítil, že to nie je dobré. Opatrne kráčali po schodoch. Harry si zrazu želal, aby ich bolo oveľa viac, aby to Ronovi trvalo oveľa dlhšie. Vydali sa chodbou na poschodie a napokon prišli do miestnosti, kde včera obedovali. Harry zaváhal, kým otvoril dvere, a v okamihu, keď to urobil, okamžite videl, že jeho najhoršie obavy z toho, čo Sandy povedala, sa potvrdili.

Ron nebol sám.

Koniec kapitoly 

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Re: Kapitola č.15 Schody 4/4 (Hodnotenie: 1)
Od: sisi - 20.05. 2023
|
A jéje. To vypadá na prvotřídní katastrofu, ale je tam Snape a určitě to nějak uspokojivě vyřeší. Ten chlápek je přecejen mistr. Věřím, že vše dobře dopadne. Díky za překlad.

Prehľad článkov k tejto téme:

Barb LP: ( Jimmi )21.11. 2022Kapitola č.18 1/4 - Líšky
Barb LP: ( Jimmi )06.11. 202217. Palác 4/4
Barb LP: ( Jimmi )30.10. 202217. Palác 3/4
Barb LP: ( Jimmi )18.09. 202217. Palác 2/4
Barb LP: ( Jimmi )23.08. 202217. Palác 1/4
Barb LP: ( Jimmi )16.08. 202216. kapitola 4/4
Barb LP: ( Jimmi )09.08. 202216. kapitola 3/4
Barb LP: ( Jimmi )04.07. 202216. kapitola 1/2
Barb LP: ( Jimmi )05.06. 2022Kapitola č.15 Schody 4/4
Barb LP: ( Jimmi )22.04. 2022Kapitola č.15 Schody 3/4
Barb LP: ( Jimmi )08.04. 2022Kapitola č.15 Schody 2/4
Barb LP: ( Jimmi )22.02. 2022Kapitola č.15 Schody 1/4
Barb LP: ( Jimmi )24.01. 2022Kapitola č.14 Tunely 3/3
Barb LP: ( Jimmi )22.01. 2022Kapitola č.14 Tunely 2/3
Barb LP: ( Jimmi )11.01. 2022Kapitola č.14 Tunely 1/3
Barb LP: ( JSark )05.01. 2022Kapitola č.13 Chodby
Barb LP: ( JSark )05.01. 2022Kapitola č.12 Hradby
Barb LP: ( tigy )05.01. 2022Kapitola č.11. Stanice
Barb LP: ( JSark )05.01. 2022Kapitola č.10. Útočisko
Barb LP: ( maure )05.01. 2022Kapitola č.9. Katedrála
Barb LP: ( JSark )05.01. 2022Kapitola č.8. Aréna
Barb LP: ( Morgana )05.01. 2022Kapitola č.7. Bod zlomu
Barb LP: ( Gift )05.01. 2022Kapitola č.6. Znamení
Barb LP: ( tigy )05.01. 2022Kapitola č.5. Pevnosť
Barb LP: ( florence )05.01. 2022Kapitola č.4. Okna
Barb LP: ( Kelly )05.01. 2022Kapitola č.3. Steny - dokončenie
Barb LP: ( Stela, Kelly )05.01. 2022Kapitola č.3. Steny
Barb LP: ( crazyiiii )05.01. 2022Kapitola č.2. Pod maskou
Barb LP: ( maure )05.01. 2022Kapitola č.1. Skrýš
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )05.01. 2022Úvod k poviedke