Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Alexander Malfoy

3. kapitola Narodeninová oslava

Alexander Malfoy
Vložené: Jimmi - 29.10. 2009 Téma: Alexander Malfoy
Tesska nám napísal:

Ako syn Draca Malfoya pomáha „zbaliť“ mu tú najneočakávanejšiu osobu.

Originál poviedky môžete nájsť na známej stránke: http://www.fanfiction.net/s/3731515/1/Alexander_Malfoy

Disclaimer:

Harry Potter belongs to J.K. Rowling, Warner Brothers, et al. No copyright infringement is intended.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

3. kapitola

Narodeninová oslava

„Rada vás opäť vidím, pán Zabini.“ Hermiona vstúpila do nemocničnej izby Blaisa Zabiniho u Sv. Munga, nesúc si prútik a Blaisovu kartu. „Toto je vaša koľká – štvrtá návšteva za tento mesiac?“ opýtala sa, pozrúc do karty o veľkosti malého časopisu.

„A napriek tomu trváte na mojom oslovení pán Zabini,“ odvetil. „Volám sa Blaise, láska.“

„Nie som vaša láska, pán Zabini. Som vaša liečiteľka,“ povedala Hermiona úsečne, nepozastavujúc sa nad Blaisovým koketným správaním. „Poďme sa pozrieť na vašu ruku.“

Hermiona podrobne skúmala Blaisovo rameno svojim prútikom, aby presne určila, kde sa nachádza zlomenina. „Tak, čo sa stalo tentoraz?“ spýtala sa napokon po krátkej prestávke.

Blaise nepatrne zažmurkal. „Jeden z úrazov profesionálneho metlobalového hráča. Avšak, výhody ich výrazne prevyšujú, nemyslíš, Hermiona?“ opýtal sa, šibalsky sa usmievajúc.

Práve, keď sa Hermiona chystala niečo sarkasticky poznamenať, v kúpeľni nemocničnej izby spláchla toaleta.

„Do horúcich pekiel, tá kúpeľňa bola tak malá. Človek by si myslel, že keď si invalid, že ti na toalete zabezpečia trochu viac priestoru,“ sťažoval sa Draco, prešľapujúc v tesnom priestore. Zbledol, keď sa otočil k priateľovi a jeho liečiteľke.

„Kúpeľne sú väčšie v iných oddeleniach, Malfoy, ale ako vidím, Blaise by chcel byť za hodinu vonku. Preto považujme túto miestnosť za postačujúcu. Ale samozrejme môžeš použiť toalety v iných oddeleniach, ak chceš väčšie pohodlie,“ oponovala mu Hermiona, usmievajúc sa v duchu nad Dracovým zdesením a skľúčenosťou.

„Grangerová. No to som si mohol myslieť, že práve TY budeš jeho liečiteľka,“ povedal Draco sucho, dávajúc Blaisovi pohľadom najavo „Mohol si niečo povedať!“ Proste moje zasrané šťastie.

Blaise iba pokrčil plecami a ďalej sa škeril ako blázon. „Nepovedal som ti? Ona je tá najlepšia,“ riekol, pozrúc na Hermionu.

Okamžite sa začervenala a rýchlo vyslovila kúzlo k zafixovaniu ramena. Keď kosť s prasknutím zapadla na miesto, Hermiona ovinula rameno gázou, aby ochránila novo-zahojené miesto.

„Mám také tušenie, že si neželáte dočasné preobsadenie,“ opýtala sa Hermiona, pretože veľmi dobre vedela, čo odpovie.

„Samozrejme, že nie. To by bolo v rozpore s mojimi metlobalovými pravidlami, rovnako aj s inými aktivitami,“ odpovedal Blaise s chlípnym žmurknutím.

Hermiona obrátila oči v stĺp a zamierila k dverám. „Dajte si pozor. Bola by som rada, keby uplynul aspoň týždeň, kým vás znova uvidím.“

„Vieš, že máš rada moje návštevy Hermiona, nemusíš predstierať niečo iné,“ flirtoval Blaise, uškŕňajúc sa nad jej rezignujúcim pohľadom.

„Uvidíme sa Malfoy,“ povedala Hermiona, otočiac sa Dracovým smerom. „Pozdravíš odo mňa Alexa, však?“

„Hej. Ja chcem,“ povedal Draco rozpačito. „Vlastne, ohľadom toho ... Bude mať budúcu sobotu narodeninovú oslavu a on ...ehm ... on chce, aby si prišla ... tak?“

„Och,“ vydýchla Hermiona, zaskočená tým neobratným Malfoyovým pozvaním. „Samozrejme. Kedy to bude?“

„O pol šiestej v mojom byte. Bude tam myslím prevaha päťročných, okrem Blaisa a mňa, a mojich rodičov.“

Takže pre mňa celkom nevhodné? Pomyslela si Hermiona v duchu. „V poriadku. Dobre, povedz mu, že tam budem.“

Draco prikývol a Hermiona mu venovala neistý úsmev pred tým, ako odišla, zavrúc za sebou dvere.

Draco sa otočil k Blaisovi, ktorý ako sa zdalo mal ťažkosti s pohybom.

„Čo ti je?“ opýtal sa Draco spanikáriac. „Máš záchvat alebo tak niečo?“

„Nemôžem ... sa hýbať,“ napínal sa Blaise, snažiac sa hýbať rukami a nohami.

„Do riti! Mal by som zavolať Grangerovú späť? Prečo sa nemôžeš hýbať?“

„Príliš ... veľa ... sexuálneho ... napätia ...“ odpovedal, začínajúc sa smiať. „Cítim, ako ma to sťahuje ... nadol.“

Draca upokojil iba úder takzvaného priateľa po nezranenom ramene. „Prekliaty zmrd,“ zavrčal, ako ho Blaise od seba odtláčal, váľajúc sa smiechom.

*****

„Takže túto sobotu mám ísť na Alexovu narodeninovú oslavu,“ vysvetlila Hermiona opisujúc celú príhodu Ginny.

Obidve boli v Hermioninej izbe, kde Ginny prehľadávala šatník, vyhadzujúc odtiaľ Hermionine šaty. Ginny sa zasmiala nad Hermioninou pózou na posteli. „Och, toto je teda dobré!“ zvolala rozjarene.

 „Ginny, potrebujem tvoju pomoc! Čo si má človek obliecť na narodeninovú oslavu päťročného?“ vykríkla Hermiona zúfalo.

„Myslím, že záleží ...,“ odpovedala Ginny zamyslene.

„Na čom?“ spýtala sa Hermiona, odtláčajúc jej hlavu od šatníka.

„Na tom, či sa obliekaš kvôli päťročnému,“ začala Ginny, vykúzliac samoľúby úsmev na tvári, „alebo pre toho rozkošne vyzerajúceho otca, päťročného.“

Hermiona si odfrkla a pohľadom prebodla hrdzavo-vlasú priateľku. Vzápätí po nej hodila hromadu nohavíc. „Ja NIE som zamilovaná do Draca Malfoya!“ zajačala.

Na to vyhlásenie dvaja votrelci v Hermioninej spálni zamrzli.

„Chceme vôbec vedieť, o čom sa bavili?“ opýtal sa Ron Weasley a vyzeral, akoby bol v túto chvíľu radšej niekde inde.

„O ničom,“ pokrčila Ginny ramenami, keď sa Harry pripojil k manželke a Hermione na posteli. „Hermiona si práve vyberá oblečenie na narodeninovú oslavu Malfoyovho syna. Och, a je úplne bezradná.“

Hermiona zavrčala. „Nie som bezradná. Neprechovávam ani žiadne romantické ilúzie k Malfoyovi. Som jednoducho okúzlená päťročným chlapcom, ktorý je tým najmilším dieťaťom na svete.“

„Ty ideš na Alexovu narodeninovú párty?“ opýtal sa Harry so záujmom. „To je prekvapivé. Ron a ja sme mu pomáhali pri sťahovaní a nikdy sme sa s dieťaťom nestretli. Začínal som byť zvedavý, či vôbec existuje.“

„Samozrejme, že existuje. Je roztomilý,“ odpovedala Hermiona, znova sa usmejúc pri pomyslení na Alexa.

Ron na ňu zmätene pozrel. „Ako to, že si sa stretla s Malfoyovým synom a my nie? K nám bol vždy príjemnejší, ako k tebe.“

„Ronald, ty máš asi toľko taktu ako rozzúrený nacistický vojak,“ povedala Hermiona chladne.

Objímuc svoju priateľku okolo pása, jej venoval Ron pokrivený úsmev. „Prepáč, Miona. Chcel som len povedať ... počkaj. Čo je rozzúrený nacistický vojak?“

Smejúc sa, Hermiona vykĺzla z jeho zovretia a začala upratovať v izbe. „Nevadí, Ron. Mimochodom, tiež by som potrebovala pomôcť s nápadom na darček. A pretože ste vy dvaja boli kedysi chlapcami tiež, mohli by ste mi pomôcť,“ povedala Hermiona, pozrela priamo na Harryho a Rona.

„U päťročného čarodejníka môžeš zabodovať, ak by si mu dala niečo, čo nejako súvisí s metlobalom,“ odvetil Harry, ľahnúc si na chrbát.

Ron a Ginny iba prikývli. Súvisiace s Metlobalom? Pretože ja som ten pravý odborník na Metlobal, pomyslela si Hermiona. Myslela som, že by to mohla byť kniha, alebo také čosi.

„Tak,“ prerušil Ron, vytrhnúc Hermionu zo snenia. „Máš niečo na jedenie?“

*****

Draco privrel oči, zodvihol ruky a pomasíroval si spánky. Dobrý nápad, Draco, pomyslel si. Pozvi do svojho bytu tridsať päťročných a napchaj ich cukrom so sódou.  Prekliato brilantné.

„Vyzeráš akoby si sa náramne bavil,“ uťahoval si Blaise a ponúkol priateľa pohárikom.

Draco mu na odpoveď zavrčal a pokrútil hlavou. „Nechcem žiadnu sódu, Blaise.“

Blaise sa trúfalo zaškľabil. „Nie je to sóda, Drake.“

Draco sa uškrnul, prijmúc pohár a takmer vykríkol s úľavou, keď zacítil ohnivú whisky stekať dole hrdlom. „Si kamarátov záchranca.“

Blaise znalecky prikývol a opýtal sa: „Ako dlho si myslíš, že potrvá, kým si niekto z týchto malých príšer spôsobí ďalšiu telesnú ujmu?“

Zazvonil zvonček a Draco zaváhal, či má otvoriť. Obával sa, že na druhej strane bude viac malých príšer.

„Grangerová,“ pozdravil mierne prekvapený Draco. „Nebol som si istý, či prídeš.“

Hermiona sa stiesnene usmiala a vstúpila. „Ospravedlňujem sa, ale zdržala som sa u Sv. Munga.“

 Draco prikývol, zobral jej plášť a darček a zavrel dvere. Podal oba domácemu škriatkovi, ktorý bol poblíž a viedol Hermionu do obývacej izby k Alexovi.

Obzrela si Draca, ako obaja kráčali. Bol oblečený celkom pekne, v čiernych nohaviciach a košeli farby dreveného uhlia, ktoré zvýraznili jeho tmavo-sivé oči. Vyzeral presne ako „rozkošne vyzerajúci otec,“ podľa Ginninho opisu. Páni, kde na to dopekla prišla? pomyslela si, nadávajúc si v duchu.

„Alex by mal byť niekde tu,“ povedal Draco vyplniac nepríjemné ticho.

Hermiona prikývla a rozhliadla sa po deťoch, čo mu dalo príležitosť pozrieť na ňu. Mala na sebe košeľu s výstrihom do V, ktorá priliehala k jej štíhlej postave, sukňu dlhú po kolená a sandále. Do horúcich pekiel, nie ďalšia sukňa, pomyslel si Draco.

V tej chvíli sa prirútil Alex, zachrániac ich od trápnej situácie.

„Hermiona!“ vykríkol Alex, venujúc jej veľké objatie. „Nevedel som, že si prišla. Pýtal som sa otca, či by si mohla, ale nebol veľmi nadšený tým nápadom - pozvať ťa.“

Draco sa s prižmúrenými očami odvrátil od svojho syna, keď sa k nemu Hermiona otočila.

„No urobil to a ja som rada prišla. Všetko najlepšie,“ povedala a vtisla mu letmý bozk na čelo.

„Chcem, aby si sa stretla s mojimi priateľmi,“ vykríkol Alex vzrušene, chytil ju za ruku a ťahal preč od otca.

Blaise sa pripojil k Dracovi, ktorý mu zasa podal drink. Draco si od neho pitie prevzal, vypil ho na jediný dúšok, a potom znovu magicky doplnil. Blaise sa uškŕňal nad zjavnou príťažlivosti medzi dvoma bývalými nepriateľmi. Chytré dieťa, ten Alex, pomyslel si, napijúc sa z vlastného pohára.

Po niekoľkých minútach sa Hermiona znova pripojila k Blaisovi a Dracovi, robiac si cestu cez húfy hyperaktívnych detí, plných energie.

„Ahoj Hermiona,“ zvolal Blaise. „Si unavená z malých detí a pripojíš sa k nám veľkým?“

„Presne tak,“ zasmiala sa Hermiona.  „Ich hry sú skutočne zábavou len, ak máte päť. Tak, čo robí tvoje rameno?“

„Späť v normále, ďakujem ti doktorka,“ odpovedal Blaise, usmejúc sa na ňu.

Hermiona mu úsmev opätovala, keď na nich náhle uprela zrak. „Vy dvaja pijete ohnivú whisky?“ zašepkala, pozrúc sa na ich poháre.

Draco a Blaise sa uškrnuli nad jej neveriacim výrazom, potvrdiac jej podozrenie.

„Ty piješ ohnivú whisky na narodeninovej oslave svojho syna,“ zopakovala neveriacky a ukazovala na Draca, „obklopený päťročnými deťmi?“

„Čo je presne ten dôvod, prečo potrebujem ohnivú whisky, Grangerová,“ zavtipkoval Draco. „Nedáš si?“

Hermiona mu venovala prísny pohľad, ktorý v ňom vzbudil pocit, že musela brať lekcie u McGonagallovej.

V nasledujúcom momente vstúpili do bytu prostredníctvom krbu Lucius a Narcissa Malfoyovci a zamierili k Dracovi, Blaisovi a Hermione. Tí traja okamžite stuhli, keď si Lucius všimol dievča a prižmúrenými očami určil o koho ide. Keď sa mu na tvári mihlo poznanie, Hermiona pozrela na Draca s obavami.

„Draco,“ pozdravila Narcissa. „Blaise, aké milé vidieť ťa znova.“ Obrátila sa k Hermione, ktorá stála strnulo a natiahla k nej ruku. Narcissa ju zovrela a usmiala sa nad jej spôsobmi. „Slečna Grangerová, my sme ešte neboli formálne predstavené.“

„Nie, nie je formálne, pani Malfoyová. A prosím, volajte ma Hermiona.“

„Áno, samozrejme, Hermiona,“ opakovala Narcissa obzrúc sa na Draca, s iskriacimi očami. Draco sa na ňu zamračil a nervózne zazrel na svojho otca.

Lucius vystúpil spoza manželky, kývol na Draca a pozdravil Blaisa. Prijal Hermioninu ruku, ktorú znova natiahla a rýchlo ňou potriasol. Napätie medzi nimi bolo hmatateľné a Draco si neprial nič viac ako to, aby sa otvorila zem a celého ho pohltila. Ako zázrakom, Alex vbehol do miestnosti zdraviac svojich starých rodičov, oboch ich objímajúc. Lucius sa otočil, stisol ruku svojmu vnukovi a podal mu darček. Ako sa napätie zmenšilo a Draco, Blaise a Hermiona sa upokojili, Narcissa sa zlostne otočila späť k chlapcom.

„Draco, ty piješ ohnivú whisky?“ spýtala sa ostro.

*****

Alex roztrhol obal darčeka a oči mu zažiarili, keď vytiahol celkom novú sadu metlobalových uniforiem.

„Supeeer!“ vydýchol, odhodil to a rozbehol sa k otcovi. Draco bol rozvalený na gauči, liečiac svoju bolesť hlavy. Oslava skončila pred pol hodinou a Alex začal otvárať darčeky hneď ako odišli posledný hostia. Hromada najrôznejších hračiek ležala vedľa pohovky. Alex sa dočkal i nového Blesku 2007, ktorého kúpu otec predsa len láskavo povolil.

 „Ocko, pozri sa na tieto úžasné uniformy!“ vykríkol Alex, ukazujúc ich otcovi.

Draco zdvihol ruku prehodenú cez oči a otvoriac jedno oko pozrel na syna.

„Áno, sú skvelé, Alex. Teraz nechaj ocka spať, ide mi prasknúť hlava.“

Alex pozrel na svojho rozvaleného otca, zavrtiac hlavou. Natiahol sa po posledný dar, iba jeden  s vlastnoručne vyrobenou pohľadnicou a s textom vo vnútri.  

„Tento je od Hermiony,“ povedal Alex a pozrel na svojho otca.

Draco zdvihol ruku znova, zazerajúc na balíček. „Je to pravdepodobne kniha,“ povedal pohŕdavo.

Alex roztrhol obal, odhaliac lesklú koženú škatuľu. „Páni,“ vydýchol, vytreštiac oči.

Draco otvoril oči, neochotne vstanúc a uvidel, aký darček od Hermiony prinútil Alexa takto zareagovať.

SÚPRAVA METLOBALOVÝCH LÔPT, bolo vyšité na veko krabice zlatou niťou. Pod tým, bolo úradným písmom napísané MAJETOK ALEXANDRA MALFOYA. Alex otvoril závoru, zdvihol veko a zbadal tam kompletnú sadu metlobalových loptičiek, vrátane dvoch odrážačiek a ohnivej strely.

„Supeeer,“ vydýchol Alex znova.

Draco zamračene stiahol obočie v ohromení nad Hermioninou schopnosťou venovať taký perfektný  a nákladný dar, ako bol tento.

Natiahol sa po popísaný lístok.

„Milý Alex,

šťastné piate narodeniny! Vitaj v dospelosti! Ďakujem Ti za pozvanie na Tvoju narodeninovú oslavu, som rada, že som sa mohla o radosť z tohto dňa podeliť s Tebou. Nebola som si istá, čo Ti dať, nikdy predtým som nenakupovala pre päťročného. Chcela som Ti venovať knihu, ale som si istá, že tých už máš dosť. Okrem toho, Tvoj otec by nerád videl tento môj vplyv na Teba.

Draco sa nad tým uškrnul. Vedel som, že mu chce dať prinajmenšom knihu.

Pochopila som, že metlu máš, tak som uvažovala, čo by  mohol najlepší letec na svete potrebovať okrem metly? Uži si darček, dúfam, že takýto set ešte nemáš.

S láskou,

Hermiona.

P. S. Buď opatrný a lietaj nízko nad zemou.“

Odložil kartu, mierne sa pousmejúc Hermioninými nepríjemnosťami s lietaním.

„Ona je tak skvelá!“ rozplýval sa Alex, prejdúc rukami po vnútornom obložení truhlice.

Draco sa pozrel na syna a potom späť na darček. Zdvihol kartu znova, prečítajúc to zas. S láskou? Pomyslel si. Ponorený do vlastných myšlienok si nevšimol pohľad, ktorý mu syn venoval.

„Ocko?“ dožadoval sa Alex, čím vrátil Draca do reality. Pozrel na svojho syna, ktorý zoširoka zívol. „Choď do postele, Alex. Mal si dlhý deň,“ povedal, zodvihnúc ho.

„Môžeme si zajtra zahrať metlobal?“ opýtal sa Alex ospalo.

„Uvidíme,“ odpovedal Draco, jeho myseľ bola stále pripútaná k  hnedovlasej Chrabromilčanke. 

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 23.03. 2023
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: hana - 10.03. 2024
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 3. kapitola Narodeninová oslava Od: Zuzana - 21.11. 2010
Nádherná kapitola, taká ľahučká a milá. Trošku som sa bála Dracových rodičov ako budú reagovať, ale napriek napätiu to prebehlo pekne a všimla som si Narcissinu poznámku o ohnivej whisky presne ako Hermionina. Myslím, že nakoniec by tie dve mohli nájsť spoločnú reč. A darček od Hermiony bol úžasný nápad. Idem ďalej :)

Re: 3. kapitola Narodeninová oslava Od: Osiris - 12.04. 2010
Vtipné =D a velmi povedené =)

Re: 3. kapitola Narodeninová oslava Od: Triana - 29.10. 2009
. Tesss.....len dve slova: Fakt úžasné !!! Neviem sa dočkať pokračovania...aaach Draco, ktorý sa pomaly začína zamilovavávať (ake čudné slovo) ... Ide ti to skvele :-)

Re: 3. kapitola Narodeninová oslava Od: anonym - 29.10. 2009
pekná kapitolka

Re: 3. kapitola Narodeninová oslava Od: eternallife - 29.10. 2009
Skvělá povídka začetla jsem se do ní a opravdu se mi moc líbí taková příjemně oddechová těšim se na další kapitolku.

Re: 3. kapitola Narodeninová oslava Od: beruska1 - 29.10. 2009
naprosto úžasné. Ginny má dobré připomínky :-). ja jen tohle dopadne

Re: 3. kapitola Narodeninová oslava Od: Jimmi - 29.10. 2009
Dnes som sa hrala s inými vecami, tak sa k prekladu dostávam až teraz. Začínam si pomaly vybavovať túto poviedku, ale ešte tápam. Ďakujem za preklad, úplne som dvoch chlapov na pokraji kolapsu s kopov deciek na krku videla. Podivné ako mohla mať Pansy také skvelé dieťa. Teším sa moc na ďalšiu kapitolu, že už ju máš preloženú? Ešte raz díky.

Re: 3. kapitola Narodeninová oslava Od: HOPE - 29.10. 2009
Krásná kapča, moc krásná. Jak Draco zase reagoval na sukni, to bylo vtipné.

Re: 3. kapitola Narodeninová oslava Od: JSark - 29.10. 2009
Niekto z týchto malých príšer? Tuším majú k deťom rovnako pozitívny vzťah ako Snape. Pekný preklad, ďakujem. :)

Re: 3. kapitola Narodeninová oslava Od: 32jennifer2 - 29.10. 2009
tak to bola milá kapitolka... Draco, ty piješ ohnivú whisky?? zasmiala som sa... Som zvedavá, ako to bude pokračovať... moc teším na ďalšiu...dúfam, že bude skorooooo =)

Re: 3. kapitola Narodeninová oslava Od: kometa - 29.10. 2009
Jeeej, to bylo pěkný :-) tohle je tak milá povídka - jako pohlazení. Díky moc za báječný překlad, Tesska, a těším se na další kapitolu. Ať se ti další překlad daří tak skvěle jako doposud!
Re: 3. kapitola Narodeninová oslava Od: Neprihlásený - 29.10. 2009
Ďakujem, ale mala by si vedieť, že ja čakám netrpezlivo na kapitolu od teba ... tak prekladaj, šup, šup
Re: 3. kapitola Narodeninová oslava Od: kometa - 29.10. 2009
:-D dneska odpoledne posílám k obetování eli ;-)