Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Preklady jednorazoviek od denice

Poslední vůle a testament 2

Preklady jednorazoviek od denice
Vložené: denice - 07.07. 2022 Téma: Preklady jednorazoviek od denice
denice nám napísal:

Poslední vůle a testament 2

Autor: A plus

Překlad: denice   Beta: Sevik99    Banner: Jacomo

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

 

Kapitola 2., část 1. Zlatovláska a obraceč času

 

Hermiona Grangerová po svém třetím ročníku vrátila zapůjčený obraceč času na ministerstvo. Řekla jim, že je toho na ni moc, že nezvládá rozvrh… ale to nebyla celá pravda.

Nevěřila si s ním.

Cítila, jak ji to táhne, láká a svádí. Bylo to návykové. Ten pocit ztráty kontroly ji děsil. Stálo ji veškeré sebeovládání, aby se ho vzdala, ale dokázala to.

Ale pak… pak Snape zemřel a zanechal jí obraceč času. A ne jen tak ledajaký, ale takový, který sám zkonstruoval, který se uměl posunovat dopředu i dozadu, schopný pohybu v minutách i v letech.

Milovala ten adrenalin spěchu, to tajemno vzájemného proplétání se minulosti a budoucnosti.

Od jeho smrti cestovala v čase zpět i dopředu. Nebyla tak odvážná jako profesor, ale on neměl co ztratit. Využívala jen hodiny, někdy den, někdy několik dní, ale to jen když to opravdu hodně potřebovala.

Od chvíle, kdy poprvé pocítila, jak jí čas proplouvá vlasy, věděla, že s lineárním životem už nikdy nebude šťastná. Milovala ten pocit, když se jí čas vzdaloval. Bylo to jako stát v mělkých vlnách oceánu při odlivu s nohama zabořenýma v písku a cítit, jak se voda kolem ní žene a strhává písek s sebou, zatímco ona stojí nehybně v proudu.

Držela se dál od drog, vyhýbala se temné magii, ale nedokázala odolat vábení času.

Magie času nebyla temná magie, ale stále to byla mocná magie, sama o sobě nebezpečná.

Čas byl jejím spojencem i nepřítelem. Ovládala ho a zároveň jím byla ovládána. Byla jeho pánem i otrokem. Hleděla na malý přístroj ve své ruce. Věděla, že jím otáčel, ale ne, kolikrát. V minulosti pro něj nic nebylo… bylo jí jasné, že se vrhl do budoucnosti, ale netušila, jak daleko. A tak čekala, neboť věděla, že se každou chvíli může vynořit ze zapomnění. Připravovala se na to, zaměstnávala se věcmi, které bylo třeba udělat, ale stále s tím pocitem očekávání. Prosívala nekonečné moře vteřin a hledala jedinou jehlu v kupce sena, tu, po které tak zoufale pátrala. Mohla si hrát s časem, jak chtěla, ale nakonec jí nezbývalo nic jiného než čekat.

 

xxx

 

Temnota. Jediné, co spatřil, byla tma. A bolest. Bolest tak silná, že ji viděl na okrajích zorného pole, palčivě bílou na pozadí černočerné tmy.

„Už tě znovu nepohřbím,“ slyšel šeptat ženu. Kdo to byl? Proč ho pohřbila?

Všechno se mu vrátilo, Voldemort, Nagini, psaní závěti krví, otáčení obraceče času. Rozdělil sám sebe na dvě části, jednu, která zůstala v přítomnosti a zemřela, a druhou, která byla vržena do budoucnosti.

Takže tohle musí být budoucnost.

Přinutil se otevřít oči.

Nevypadalo to o moc jinak než v minulosti.

Jeho pohled se upíral vzhůru na ztrouchnivělý dřevěný strop Chroptící chýše. Ach ano. Což jedna jeho část vždy nevěděla, že tady zemře?

Byl už mrtvý?

Na hrudi ucítil drobné ruce. Mohl se jen domnívat, komu patří. Věděla, co dělá? Byla to jen studentka… Ne… připomněl si, čas pokročil. O kolik?

Oči se mu znovu zavřely, jak se tiše vytrácel do bezvědomí.

Severus prudce otevřel oči. Jak dlouho byl mimo? Když se probral poprvé, bylo zhasnuto, a teď byla temná místnost osvětlená pouze několika hořícími svíčkami. Mohl jen hádat, že to bylo přinejmenším několik hodin. Mohlo to být i několik dní.

Tak to tedy fungovalo. Jak daleko cestoval? Nepamatoval si, kolikrát jím otočil, jen ten zoufalý pocit, když jeho prsty kroutily drobnými kovovými součástkami, ten pocit beztíže, jako by byl tažen ven z času a pryč.

Ke rtům mu přiložili sklenici vody a on se napil. Studená voda zázračně působila na rozedřené hrdlo. Sklenice zůstala u jeho rtů, ale on ji odstrčil. Ne že by už nechtěl, jen musel vědět …

„Udělal… to… co…“ zaskřehotal chraplavě.

„Harry zabil Voldemorta. Je pryč. Navždy,“ odpověděla mu tichým hlasem. Zhluboka vydechl, dechem, který možná zadržoval víc než půl života. Konečně bylo po všem. Ten konec, opravil se, nastal už před nějakou dobou.

Poprvé se podíval na ženu, která seděla v křesle vedle jeho postele. Byla starší, mnohem starší, než když ji viděl naposledy, ale jisté rysy byly stále stejné jako u té nadšené osmnáctileté dívky, kterou znal. Její divoké hnědé vlasy a světlé oči jako by odolávaly tíži času.

„Šestnáct let?“ odhadoval, zatímco studoval její tvář.

„Dvanáct,“ stroze odvětila.

Nikdy nebylo dobré říkat ženě, že vypadá starší, než ve skutečnosti je. Ale ona se netvářila uraženě, vypadala… provinile. Myslel by si, že ji urazil, nebýt jejího pohledu, v němž se odráželo špatné svědomí. Nešlo o to, že by vypadala starší, než kolik jí bylo let. Jestli uplynulo jen dvanáct lineárních roků, hrála si s časem.

Oči mu sklouzly k jemnému zlatému řetízku kolem jejího krku, ztrácejícímu se pod límcem hábitu. Nepochyboval o tom, co visí na jeho konci, skryto před lidskými zraky.

Vztáhl ruku a s netypickou něhou ji pohladil po tváři.

„Ještě včera jste byla malá holčička.“

„Včera; bylo to před více než deseti lety, pane profesore.“

Vždycky mu to tak připadalo, když na veřejnosti narazil na bývalé studenty. Někdy už to byly roky, co naposledy poctili jeho hodinu, ale vždycky ho překvapilo, že už nejsou děti. Vždy měl pocit, že vyrostli během okamžiku… jako tentokrát ona.

„Povězte mi, jak to skončilo,“ požádal ji tiše, zvedl se a přehodil nohy přes okraj postele, ale ani náznakem se nepokusil vstát.

„Bylo to tu noc, kdy jste… z…ze-zmizel…“ Zemřel, chtěla říct. Vyprávěla mu ty události, znovu prožívala každou tragickou smrt, vyřkla jména, která už léta nevyslovila: Fred Weasley, Remus Lupin, Nymfadora Tonksová, Colin Creevey… Když skončila, zhluboka se klidně nadechla. Měla dvanáct let na to, aby se smířila s minulostí. On byl naopak viditelně rozrušený. Ona měla dlouhé roky na to, aby se vyrovnala s bolestí a ztrátou, ale pro něj to všechno skončilo teprve před několika dny.

„No, váš plán vyšel,“ řekla náhle a prolomila ticho ve snaze odvést jeho pozornost od morbidních myšlenek.

„Měl jsem jen malou naději, že se tak stane,“ přiznal s pobaveným úsměškem na tváři. „Tak daleko v čase ještě nikdo necestoval.“

„Ne, to ne.“

Zatímco mluvil, vytáhla zpod košile řetízek a prstem se dotkla obraceče času na jeho konci.

„Čekal bych, že mě to zabije.“

„Pravděpodobně ano, ale strávila jsem dva roky na univerzitě výzkumným projektem o účincích cestování časem na tělo a podařilo se mi identifikovat všechny postižené systémy a najít postupy, které zmírňují zátěž při cestování časem na dlouhé vzdálenosti.“

Ústa se mu mírně pootevřela, ale pak si připomněl, že koneckonců právě proto si ji vybral.

„Předpokládám, že to vyžadovalo určitou úroveň znalosti léčitelství…“

„Jsem aprobovaná léčitelka.“

Chvíli si ji prohlížel.

„Jistěže jste.“

Neodpověděla.

„Ale i pro zkušeného léčitele by kousnutí takového rozsahu od temného tvora, jako je Nagini, bylo téměř neléčitelné.“

„Získala jsem titul v oboru černé magie se zaměřením na temné tvory a vyvinula jsem lektvar, který uzdravení kousnutí od tohoto druhu usnadňuje.“

„Ale uvařit tak složitý lektvar by vyžadovalo…“

„Mistrovství v lektvarech, ano.“ Sklouzla očima ke svým rukám, aby se vyhnula jeho pronikavému pohledu.

„Kolik přesně máte titulů, slečno Grangerová?“

Následovalo neslyšné zamumlání.

„Kolik, slečno Grangerová?“

„No, potřebovala jsem aritmancii, abych mohla zkoumat cestování časem, pak léčitelství, temnou magii a lektvary, několik let přeměňování a titul z kouzelnického práva, protože zákony, které se zabývaly kouzelníky považovanými za mrtvé, skutečně nejsou to, co bych si přála, a…“

„Kolik?“

„Devět.“

Spadla mu čelist.

„Strávila jste posledních dvanáct roků studiem?“

„Ne zcela všechny,“ odpověděla rozhořčeně. „Co jste myslel, že udělám? Že budu jen čekat, až se objevíte, a dívat se, jak umíráte?“

Na chvíli se zastavila u okna a odvrátila se od něj. Měl zvláštní pocit, který nedokázal přesně pojmenovat. Nevěděl co, ale něco na té ženě se mu nezdálo být v pořádku.

„Ještě jsem vám nepoděkovala,“ řekla nakonec. Poděkovat mu za co? To ona mu zachránila život.

„Za co?“

Její rty se roztáhly v rošťáckém úsměvu.

„Za to, že jste mi zaplatil vzdělání.“ Jak jinak by mohla dosáhnout všech těch titulů?

Otevřel ústa, aby promluvil, ale ona ho přerušila.

„Nebojte se, začala jsem vydělávat na několika kouzlech, která jsem vytvořila. Vrátím vám to, jen to možná bude chvíli trvat. Nespotřebovala jsem celé vaše jmění.“

Kousla se do rtu, jako by se bála, že jí bude nadávat za to, že utratila jeho peníze… utratila je, aby získala schopnosti, které mu zachránily život.

Roztřeseně se postavil.

„Slečno Grangerová, ty peníze jsem vám zanechal. Není třeba…“

„Je.“

Chvíli ustrnuli na mrtvém bodě a zírali jeden na druhého. Znovu se objevil ten pocit, její zvláštní pohled mu říkal, že se v ní toho děje víc, než o čem věděl.

 

 

 

 

 



Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 11.05. 2023
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Libbi - 18.02. 2024
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Archivované komentáre


Re: Poslední vůle a testament 2 Od: MichelleF - 09.07. 2022
Parádní povídka, Hermiona opět boduje.. ještě nějaký další díl by se mi líbil. Velmi originální řešení jejich věkového rozdílu..
Re: Poslední vůle a testament 2 Od: denice - 10.07. 2022
Ano, Hermiona je tu hvězda, se Severusovým vynálezem si dokázala hodně dobře poradit. Budou ještě dva díly, tady to useknout by bylo příliš odbyté. Děkuji.

Re: Poslední vůle a testament 2 Od: katrin - 07.07. 2022
Ehm, zase vyvalujem oci ;)
Re: Poslední vůle a testament 2 Od: denice - 09.07. 2022
Že ano? Dobře se to vyvíjí ;-) Děkuji.

Re: Poslední vůle a testament 2 Od: onigiri - 07.07. 2022
no, pokracuje to paradne. 9 titulov, to som nečakala. a zrejme ani snape nie..som zvedavá čo sa mu to na Hermione nezda. mala by som nejaké teórie:-) vďaka za preklad!
Re: Poslední vůle a testament 2 Od: denice - 09.07. 2022
Hermiona výzkum vzala velmi důkladně - a měla pravdu, co by bylo platné, kdyby se Severus objevil v tak dezolátním stavu, že by přežil nanejvýš pár hodin. Je děvče šikovné. Severus má jistě taky pár teorií a možná se neliší od tvých ;-) Děkuji.

Re: Poslední vůle a testament 2 Od: Ani - 07.07. 2022
Radši se nesnažím dát dohromady, kdy kde zůstalo v jakém čase jaké tělo a jaký obraceč -- tenhle prostě funguje nějak speciálně :) Zdroje na zaplacení studií mě dostaly :D Díky, chytlo mě to.
Re: Poslední vůle a testament 2 Od: denice - 09.07. 2022
To je od tebe velice moudré - už dávno jsem se rozhodla, že tyhle věci prostě budu brát, jak přicházejí - hledat v tom logiku je nad moje síly :-) Mě dostaly nejen zdroje ;-) Děkuji, jsem ráda.

Re: Poslední vůle a testament 2 Od: zuzule - 07.07. 2022
Huh, no pani, tohle hrani s casem je sileny... Hermiona opravdu nezahalela. Doufam, ze to Severus oceni. Dekuju!
Re: Poslední vůle a testament 2 Od: denice - 09.07. 2022
Hermiona nezahálela, to máš pravdu, a Severus by byl tupec, kdyby si toho nevšiml - kdo jiný by pro něj tohle udělal ;-) Děkuji.

Re: Poslední vůle a testament 2 Od: Baru - 07.07. 2022
Mám pocit, že Hermiona ztratila dost své naivity a nadšení. Takže v tomto ohledu si nejspíš porozumí. Pokud se Severus srovná s tím, že už není malá holka, mohlo by to vyjít. Ale je to docela složité. No jsem zvědavá. Děkuji za překlad, tohle mně baví.
Re: Poslední vůle a testament 2 Od: denice - 09.07. 2022
Taky mám pocit, že Hermiona vyrostla a hodně dozrála. Severus není slepý, jistě už pochopil, že ta malá protivná zubatá vševědka už je dávno pryč. Děkuji, jsem ráda, že tě příběh zaujal.

Re: Poslední vůle a testament 2 Od: Lupina - 07.07. 2022
Počkat. Severus Hermioně odkázal obraceč, ale zároveň s jedním vycestoval do budoucnosti? Jestli to byl ten jeden, budu si muset udělat graf, abych to pochopila. Fascinující tyhle hrátky s časem. Se nedivím, že Hermiona tomu propadla. A svým studiem a použitím obraceče se věkem přiblížila k Severusovi,že? Doufám, že náležitě ocení, co vše pro něj udělala. Paráda, děvčata. Toto je lahůdka. Děkuji.
Re: Poslední vůle a testament 2 Od: denice - 09.07. 2022
Tohle je přesně to, co mi hlava nebere - všechny ty hejblata kolem hrátek s časem, jak jsi to pěkně napsala. Z těch paradoxů, které jsou důsledkem, by mi kloktal mozek, a tak jsem se už dávno rozhodla, že prostě budu věřit autorům :-) Ano, Hermiona zřejmě na toulkách prožila čtyři roky, takže je teď Severusovi mnohem blíž nejen úrovní vzdělání. Děkujeme!

Re: Poslední vůle a testament 2 Od: Yuki - 07.07. 2022
Tedy, že to bude zajímavé bylo jasné už z předchozí kapitoly, ale toto... :) Devět titulů, rozebrání jeho obraceče času, no páni, jestli na něj tímto neudělala dojem, tak už nevím :D Děkuju.
Re: Poslední vůle a testament 2 Od: denice - 09.07. 2022
Zajímavé je přesně to správné slovo. Hermiona rozhodně nemarnila čas, a ještě si v něm stihla cestovat. Však on Severus už přijde na to, co mu na ní přijde zvláštní... Děkuji.

Prehľad článkov k tejto téme:

loralee1: ( denice )31.08. 2023Weasleyem v okamžiku
sprinter1988: ( denice )24.08. 2023Ach, jaké úžasné tabu…
Corwalch: ( denice )17.08. 2023Cena svobody 5. část
Corwalch: ( denice )10.08. 2023Cena svobody 4. část
Corwalch: ( denice )03.08. 2023Cena svobody 3. část
Corwalch: ( denice )27.07. 2023Cena svobody 2. část
Corwalch: ( denice )20.07. 2023Cena svobody 1. část
sprinter1988: ( denice )13.07. 2023Postavit se Zmijozelu
Clell65619: ( denice )06.07. 2023Harry Potter a Bezva bouda na pláži 2. část
Clell65619: ( denice )29.06. 2023Harry Potter a Bezva bouda na pláži 1. část
dogbertcarroll: ( denice )22.06. 2023Dokonalý mistr úniku
sprinter1988: ( denice )15.06. 2023Předpovídám nepokoje... 3. část
sprinter1988: ( denice )08.06. 2023Předpovídám nepokoje... 2. část
sprinter1988: ( denice )01.06. 2023Předpovídám nepokoje... 1. část
Laume: ( denice )25.05. 2023Ruku na to, část třetí
Laume: ( denice )18.05. 2023Ruku na to, část druhá
Laume: ( denice )11.05. 2023Ruku na to, část první
sprinter1988: ( denice )11.08. 2022Harry už toho má dost 2
sprinter1988: ( denice )04.08. 2022Harry už toho má dost 1
sprinter1988: ( denice )28.07. 2022Holčičí rozhovor
A plus: ( denice )21.07. 2022Poslední vůle a testament 4
A plus: ( denice )14.07. 2022Poslední vůle a testament 3
A plus: ( denice )07.07. 2022Poslední vůle a testament 2
A plus: ( denice )30.06. 2022Poslední vůle a testament 1.
Sarah1281: ( denice )23.06. 2022Doloresini andílci
sprinter1988: ( denice )16.06. 2022Rady pro výběr povolání
A plus: ( denice )09.06. 2022V utajení
CharCorvin: ( denice )02.06. 2022Dobrý den, otče
Lomonaaeren: ( denice )26.05. 2022Siriusovi Blackovi je nanic z vašich rad pro rodiče 2. část
Lomonaaeren: ( denice )19.05. 2022Siriusovi Blackovi je nanic z vašich rad pro rodiče 1. část
StrongHermione: ( denice )12.05. 2022Koho že si to vzaly?
hiddenhibernian: ( denice )05.05. 2022Koleda pro pohana
StrongHermione: ( denice )01.03. 2022Víte, co se říká, když předpokládáte
Sarah1281: ( denice )02.09. 2021Ne, děkuji 4. část
Sarah1281: ( denice )26.08. 2021Ne, děkuji 3. část
Sarah1281: ( denice )19.08. 2021Ne, děkuji 2. část
Sarah1281: ( denice )12.08. 2021Ne, děkuji, 1. část
. Úvod k poviedkam: ( denice )19.05. 2022 Úvod