Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Harry Potter a Proroctví tří

16. kapitola 4/4

Harry Potter a Proroctví tří
Vložené: Jimmi - 16.08. 2022 Téma: Harry Potter a Proroctví tří
Jimmi nám napísal:

Harry Potter a Proroctví tří 

Autorka: Barb LP

Banner: solace


Preklad: Jimmi

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Pokračovanie

#/#/#

Harry vyšiel z krbu pri vchode do Svätého Munga a vytriasol si z vlasov a rúcha sadze. Hermiona a Gabrielle Delacourová vyšli pred ním a on rýchlo ustúpil z cesty, aby Remus Lupin, ktorý prišiel s nimi, mohol vyjsť z krbu ako ďalší. Bolo otázkou chvíle, kým sa Remus objavil, a len čo vyšiel von, začal kýchať.

„Prekliate sadze. Je pohodlné cestovať letaxom, ale zdá sa, že nikto nie je schopný nájsť spôsob, ako sa vysporiadať s prachom,“ posťažoval sa vlkolak a mávol prútikom po svojom zašpinenom habite, ktorý bol napriek svojmu veku ako zvyčajne bezchybný. To isté urobil aj v prípade Harryho, Hermiony a Gabriely. Vziať so sebou Gabriellu bol Hermionin nápad; hovorila s profesorkou McGonagallovou o tom, že Gabriella nemala od začiatku semestra príležitosť navštíviť svoju sestru v nemocnici. McGonagallová kontaktovala pani Delacourovú, ktorá to povolila. Jej veľké modré oči blúdili po obrovskej vstupnej hale a preberali jej obrie rozmery, akoby uvažovali, či sú všetci lekári obri.

Pristúpili k pultu ochranky, ktorý obsluhoval iný čarodejník ako ten, ktorého Harry stretol, keď prišiel s Hermionou navštíviť študentov Rokfortu, ktorí boli zranení pri útoku v Šikmej uličke. Pristupovali jeden po druhom.

„Meno,“ povedal čarodejník Hermione monotónne. Keď odpovedala, povedal: „ Prútik, prosím,“ a natiahol k nej ruku. Nervózne si vytiahla prútik z habitu a podala mu ho. Namiesto toho, aby ju vyskúšal a zistil, aké posledné kúzlo vyslovila, ako Harry očakával, čarodejník jej ho skonfiškoval. Keď uvidel Hermionine otvorené ústa, povedal: „Zvýšené bezpečnostné opatrenia. Dostanete ho späť, keď odídete. Počas pobytu tu ho nebudete potrebovať.“

Opäť zavrela ústa a odsunula sa, aby Gabriela mohla povedať svoje meno a odovzdať prútik. Harry urobil to isté; tento čarodejník nedal najavo žiadnu reakciu na jeho meno, len ho vyhľadal na svojom zozname a strnulo, vecne si vzal Harryho prútik.

Keď Remus Lupin povedal svoje meno, rýchlo ho našiel na zozname a pokojne mu odovzdal prútik. Tentoraz ho však čarodejník krátko podržal, takže sa ho dotýkali obaja s Remusom súčasne. „Ty si ten vlkolak, však?“ spýtal sa zrazu a jeho monotónny tón sa konečne zmenil - ale len nepatrne.

Remus sa stretol s jeho očami, prikývol, ale bez výrazu. Čarodejník už nič nepovedal, ale položil Remusov prútik k ostatným a mávol im, aby prešli. Keď sa Harry obzrel cez plece na čarodejníka, videl, že pozorne sleduje chrbát Remusa Lupina.

Išli do kancelárie vrchnej sestry na prízemí, aby sa spýtali, kam majú ísť za Ronom Weasleym a Fleur Delacourovou. Vrchná sestra zdvihla jedno obočie, ale či to bolo kvôli Ronovmu alebo Fleurinmu menu - alebo obom -, Harry nevedel povedať.

„Obaja sú na tomto poschodí. Nechceme mať pacientov tohto druhu príliš vysoko, viete,“ povedala s úsmevom, akoby samovražda alebo šialenstvo boli smiešne, pomyslel si Harry. Ich kroky sa ozývali v rozľahlých vysokých chodbách s pretínajúcimi sa gotickými oblúkmi a vysokými klenutými oknami. Nad hlavou sa im týčili rebrové klenby z monotónneho sivého kameňa; na Rokforte boli krídla, kde rokfortský hrad vyzeral takmer maursky, rôzne farby kameňa - pieskové, karmínové, lazúrové - sa navzájom striedali a vytvárali takmer taký veľký dúhový efekt ako vitráže. Dokonca aj krídla postavené v érach, keď tiež vládol sivý kameň, mali farby v podobe gobelínov a zástav alebo veľkých obrazov. Zdalo sa, že všetky takéto farebné variácie sú tu proti pravidlám, a nadrozmerné proporcie tiež spôsobovali, že Harry sa cítil malý a bezvýznamný.

Odbočili a vošli do chodby s oveľa nižším kazetovým stropom a sama vrchná sestra ich zaviedla do Ronovej izby. Harry a Hermiona zaváhali. Remus Lupin položil ruku na Gabrielino rameno; bola už len o niekoľko centimetrov nižšia ako on, hoci pred týždňom dovŕšila dvanásť rokov. Pre Harryho bolo zvláštne, že sa musel na Remusa pozerať zhora, ale nebol veľmi vysoký. Len dosť vysoký, povedal raz Harrymu.

Remus sa na Harryho a Hermionu zamračene pozrel. „Pôjdeme za Fleur,“ povedal potichu. Vrchná sestra ich viedla do Fleurinej izby. Harry sa pozrel na Hermionu a prikývol. Mali by byť šťastnejší; Ron sa dnes odhlásil. Vracal sa do Rokfortu. Prečo sa obaja cítili takí ustráchaní?

Harry sa zhlboka nadýchol a zaklopal na dvere, ktoré nemali okno. Počul Ronov hlas, ani veselý, ani skľúčený, ako volá: „Poďte ďalej.“

Harry otvoril dvere a našiel Rona, ako si skladá oblečenie na posteli a ukladá ho do plátennej tašky. Izba bola strohá ako mníšska cela, s vysokou úzkou kovovou posteľou, vybielenými stenami bez umeleckých diel a jednoduchým, nezdobeným nábytkom. Na priehľadných presklených oknách neboli žiadne závesy - hoci na nich boli mreže. Vo vnútri. Harry si spomenul na prepych ministrovej izby, kde bol, a želal si, aby bol namiesto toho v takejto miestnosti. Ibaže táto bola len pre - nechcel ani pomyslieť na výraz „duševne chorých“. Ale presne taký bol Ron, a bol to Harry, kto mu navrhol, aby sa nechal hospitalizovať v Nemocnici svätého Munga.

Ron sa metodicky presúval sem a tam medzi veľkou obyčajnou skriňou a posteľou, akoby bol automat. Ako sa presúval, hovoril bez tónu. „ Prišli ste ma odprevadiť? Vďaka. Ste tu sami?“

„Nie,“ povedal Harry a v hrdle mu vyschlo. „Prišiel s nami Remus. Sprevádza Gabrielle Delacourovú do izby Fleur, aby ju navštívila. Fleur domov, samozrejme, nejde. Gabrielle svoju sestru nevidela od začiatku semestra.“

Ron prikývol. „Jedávame vedľa spoločenskej miestnosti. Aj my máme spoločenskú miestnosť,“ povedal a trochu sa usmial. „Samozrejme, nie takú peknú ako chrabromilská spoločenská miestnosť. A sú tu aj pachy okolo. Keď ma pustili na prechádzky po areáli, chodil som bez plášťa a vrchná sestra mi za to vynadala. Vysvetlila som jej, že sa snažím prechladnúť, takže keď som tu, nemôžem poriadne cítiť pach.“

Hermiona sa chabo usmiala, rovnako ako Harry; nebol si istý, či sa Ron snaží byť vtipný a či sa od nich očakáva smiech. Toto bol Ron, akého Harry ešte nestretol, Ron so zvláštne povrchným afektom. Harry si nebol istý, čo si má myslieť.

Ron bol už takmer hotový s balením. „Niekoľkokrát som jedol s Fleur. Pri všetkých stoloch v jedálni sedia len dvaja ľudia. Aspoň v našom krídle, inde to môže byť inak. Bolo príjemné jesť s ňou. Na rozdiel od väčšiny ľudí sa ma nič nepýta na to, aké je to byť vlkolakom. Vôbec veľa nerozpráva. A čo sa týka pachov, pach tehotnej ženy nie je až taký zlý. Je to ako - dieťa. A ako teplé mlieko. Nie zrazené, len teplé. Čo sa dalo čakať, myslím si. Každopádne sa domnievam, že počas celého jedla povedala len jednu vec. Požiadala ma, aby som jej podal soľ. Predpokladám, že áno. Hovorila len po francúzsky, ale ukázala na soľ, takže som vedel, čo chce. To bolo všetko.“

Zatvoril tašku a zdvihol si ju na plece. Oholil sa - alebo ho oholil niekto iný - a Harry po prvý raz po dlhom čase videl jazvu na líci, ktorá bola dedičstvom útoku na Tri metly. Harry sa čudoval, prečo si oholil bradu.

Klásť Ronovi takéto otázky sa mu ale nezdalo správne; nebol si istý, kto je tento Ron Weasley, a jednoduchá otázka ako „Prečo si si oholil bradu?“ sa mu zdala príliš osobná na to, aby ju položil takmer cudziemu človeku.

Vyšli z izby a prekvapilo ich, že na chodbe o niekoľko dverí ďalej našli Remusa Lupina a Gabrielle Delacourovú, ktorí akoby čakali, že sa s nimi tromi porozprávajú.

„Čo sa deje?“ Hermiona sa okamžite spýtala.

Gabrielle pokrútila hlavou. „Fšetko je v porriadku. Moja sestrra chce fidieť Arryho.“

Harry sa zamračil. „Mňa? Z ničoho nič ma požiadala o návštevu?“

Gabrielle znova pokrútila hlavou, dlhé hodvábne vlasy jej zľahka plávali okolo tváre. „Nie, povedala som jej, že si prrišiel so mnou. Chce ťa vidieť,“ zopakovala a Harry sa neisto pozrel na Hermionu a Rona. Hermiona hlavou gestikulovala smerom ku Gabrielle.

„Choď. Môžeme počkať.“

Harry sa neisto otočil späť k vysokému mladému dievčaťu. Prekvapilo ho, že Gabrielle mu venovala malý úsmev; počas doterajšieho semestra mu neprejavila veľa priateľskosti.

„Fleur mi prripomenula, že si ma pomohol zachrrániť, keď sa ku mne nemohla dostať f jazerre, keď som bola 'rrukojemníkom'. Je mi ľúto, že som nebola fiac...“ Zdalo sa, že tápe a hľadá správne anglické slovo.

„To je v poriadku,“ povedal Harry náhlivo a čudoval sa, že Fleur spomenula práve toto. „Predpokladám, že si toho mala veľa na mysli. Nová škola a tak.“

Venovala mu ďalší malý úsmev a Harry sa pozrel na Remusa Lupina, ktorý sa ho snažil upokojiť. „Po fyzickej stránke je na tom celkom dobre. Je asi v siedmom mesiaci. Vrchná sestra hovorí, že aj dieťaťu sa darí dobre.“

„Ale,“ povedal Harry, „ako bude rodiť? Bude vedieť, čo sa s ňou deje? Nebude vystrašená?“

Remus pokrútil hlavou. „Vie, že je tehotná. Vie, že Draco ju len prinútil, aby si myslela, že - ubližovala dieťaťu. Upokojuje ju, že sa môže trochu stiahnuť do seba. Bola ťažko traumatizovaná. Ale vrchná sestra predpokladá, že bude schopná normálne porodiť, a keď sa tak stane, je šanca, že keď bude mať skutočný dôkaz, že dieťa je v poriadku, úplne sa zotaví a bude môcť odísť.“

„A - a ona ma chce vidieť,“ povedal Harry stále nedôverčivo. Remus ustúpil a gestom ukázal k otvoreným dverám. Zhlboka sa nadýchol a vošiel do izby Fleur Delacourovej. Okamžite ho zasiahla vlna - nebol si istý čoho. Nebol to úplne iný pocit, než keď ho na majstrovstvách sveta prepadlo veľmi silné nutkanie, že sa musí vrhnúť na ihrisko - a predsa to bolo iné. Nemal pocit, že sa jej musí presvedčiť, že musí urobiť niečo veľkolepé, aby s ním utiekla. To, čo cítil, bolo - mal pocit, že ju chce chrániť. Zrazu pocítil ohromne silné nutkanie udržať ju a jej dieťa v bezpečí. Nebol to úplne zlý pocit - prinajmenšom nemal nutkanie tvrdiť, že vynašiel letaxový prášok alebo Rádio Magic -, ale napriek tomu sa ho snažil striasť, pretože mal pocit, že jeho myslenie je trochu rozmazané.

Aby si vyčistil hlavu, odvrátil pohľad od jej štíhlej postavy s čudne vypuklým bruchom a zahľadel sa na miestnosť. Zdalo sa, že pôvodne mohla byť izba zrkadlovým obrazom tej Ronovej. Strohosť tu však bola vyvážená pridaním čarodejníckych fotografií na stenu s usmievajúcimi sa mávajúcimi Delacourovcami a ďalšími útulnými prvkami, ako bolo niekoľko malých pletených koberčekov na dlážke a prikrývka na posteli namiesto obyčajných bielych plachiet a prikrývok, ktoré mal len Ron. Hojdacie kreslo pri okne bolo obložené vankúšmi a prikryté ďalšou prikrývkou a neďaleko stál kôš s niečím, čo vyzeralo ako knihy s obrázkami záhrad. Fleur mala aj kvety, ktoré rástli v niekoľkých kvetináčoch na stojane na druhej strane okna, a keď Harry vošiel, polievala ich medenou krhlou s dlhou výlevkou; výlevka sa končila kotúčom s množstvom drobných otvorov, takže mohla rastlinám dopriať niečo podobné jemnému dažďu.

Zdalo sa, že je pokojná, stará sa o kvety a odhrňuje si vlasy za jedno malé, dokonalé ucho, a Harry, ktorý sa snažil zorientovať, sa zarazil, keď naňho zrazu pozrela. Položila krhlu na parapet a podišla k nemu; bol teraz vyšší ako ona, čo mu bolo čudné. Spomenul si, že sa cítil veľmi malý, keď vošiel do miestnosti vedľa Veľkej siene a našiel Fleur, Cedrica a Viktora, ako čakajú pred krbom, troch šampiónov Beauxbatons, Rokfortu a Durmstrangu, ktorí museli prijať votrelca, a to všetko kvôli Bartymu Crouchovi mladšiemu. Fleur ho nazvala „malým chlapcom“. Pozrela sa naňho; už nebol „malý chlapec“.

„Arry,“ povedala jednoducho a položila mu ruky na plecia. Zdvihla bradu a zľahka ho pobozkala, raz na každé líce, a znova si ho prezrela. Cítil sa príjemne odľahčený, ako ho vďaka jej blízkosti opäť zaplavil ochranársky inštinkt. Mávla rukou smerom k hojdaciemu kreslu a navrhla mu, aby si tam sadol, ale on pokrútil hlavou. „Ty si sadni. Mne je dobre, keď stojím.“ Počítal s tým, že pre ženy, ktoré boli celé alebo sčasti víly, je prirodzené a dobré, že v mužoch okolo seba vzbudzujú túžbu chrániť ich, keď sú tehotné. Ale pre Harryho to bolo stále trochu dezorientujúce.

Pokrútila hlavou a zamračene ho obišla, zľahka sa dotkla jeho ramien a potom ruku stiahla. Zrazu mala na tvári odhodlaný výraz a začala mu rozopínať košeľu, zúfalo mykajúc gombíkmi. Čo to, do čerta, robí? pomyslel si. Chytil ju za zápästia a prísne na ňu pokrútil hlavou. „Nie,“ povedal a pomaly potriasol hlavou, akoby bola hluchá. Čo to do nej vošlo?

Ale ona pred ním ustúpila a on ju pustil. Jednou rukou si siahla na rameno, druhou na protiľahlé rameno a Harry konečne pochopil. „Aha,“ povedal chápavo. „Chceš vidieť môj chrbát. To je v poriadku. Som v poriadku.“

Pokrútila hlavou, ukázala na seba a zamračila sa, akoby sa chystala plakať. Pravou rukou si začala udierať po ľavej ruke, tvár mala skrútenú ako dieťa, ktorému niekto vynadal. Harry vykročil dopredu a znova ju chytil za zápästia. „Nie, Fleur, nerob to. Ak chceš, môžeš sa mi pozrieť na chrbát. Aby si videla, že som v poriadku.“

Prikývla a on si po vyzlečení plášťa a habitu rozopol vlastnú košeľu. Keď si zosunul košeľu z rúk, holý od pása nahor, cítil sa zvláštne a chladno; otočil sa, aby Fleur ukázal chrbát, a ona neisto vykročila, položila ruky na pokožku, pritlačila  dlane na plocho, prešla mu nimi od ramien k drieku, až sa zachvel; zdalo sa, že sa ho žena už dlho takto nedotkla, a on už mal problém udržať myšlienky v poriadku. Hovorila niečo tiché a sykavé pod nosom, niečo, čo znelo ako triste a opakovalo sa to stále dokola.

Otočil sa k nej a zrazu pocítil nutkanie niekomu to povedať. Zdalo sa nepravdepodobné, že by to povedala inej osobe, takže by to nemalo spôsobiť škodu. „Chceš vedieť tajomstvo?“ V jej obrovských modrých očiach viseli slzy. „Rodney Jeffries ma vyliečil. Je to pravda. Prešmykol sa do Nemocnice svätého Munga a vyliečil ma.“

Slovne neodpovedala; natiahla sa po jeho pravej ruke a keď ju vzala do svojej, zámerne si ju položila na hornú krivku brucha, držala ju tam a pozerala na stenu, akoby ju fascinovala. Harry tam stál bez košele, ruku mal pod tou jej na bruchu. Zrazu pocítil pohyb; zreteľný druh otrasu, pocit, že niečo tlačí na jeho ruku, akoby sa snažilo preraziť jej brucho. Zdvihla k nemu uslzenú, ale usmievavú tvár a naďalej držala jeho ruku na mieste, aby mohol cítiť pohyby dieťaťa.

Bebe,“ povedala ticho. „Bebe.“

Nebol si istý, ako dlho tam stáli; Harry cítil, ako ním prechádza zvláštna séria emócií, keď vnímal, ako sa Fleurino dieťa pod jeho rukou pohybuje. Cítil radosť, že si je vedomá dieťaťa, a smútok, že Ginny v jeho druhom živote nenosila jeho dieťa a on nikdy nebude vedieť, aké to je stáť s ňou, takto, s rukou na jej bruchu, a cítiť, ako sa mu pod rukou hýbe jeho dieťa - ich dieťa. Cítil sa smutný a ochranársky a viac než trochu rozpačito bez košele.

Nakoniec pozbieral toľko sily vôle, koľko len mohol, stiahol ruku a prehltol. Otočil sa, aby zdvihol košeľu, a potichu si ju zapol, potom habit a plášť. Otočil sa k Fleur; sedela v kresle, rukami si ochranne zakrývala brucho, nečinne sa kolísala sem a tam a cez zamrežované okno hľadela na mračná na neskorej jesennej oblohe. Harry uvažoval, či všetky ženy (alebo všetky čarodejnice) vyžarujú niečo, čo spôsobuje, že muži okolo nich ich inštinktívne chcú chrániť, keď čakajú deti. Spomenul si na svoju matku, ktorá čakala jeho sestru, keď zomrela, a rozhodol sa, že tak to možno nefunguje. Musí to byť záležitosť víl.

Pristúpil k nej, sklonil sa a položil jej jemný bozk na čelo. Chytila jeho ruku a znova si ju položila na brucho; cítil, ako sa v nej pohol život, a usmial sa.

„Zbohom, Fleur,“ povedal ticho. „Teda - bonne soir,“ dodal neisto. Usmiala sa naňho.

Au revoir,“ opravila ho. Narovnal sa a stiahol ruku.

Au revoir.“

Otočil sa na odchod, a keď sa spolu s ostatnými vracal do vstupnej haly nemocnice, odmietol povedať čokoľvek o tom, čo sa stalo v izbe, povedal len, že je to medzi ním a Fleur.

****

Tentoraz, v deň zápasu Walesu s Francúzskom, všetci študenti Rokfortu, ktorí mali povolenie zúčastniť sa na zápase, sedeli na waleskej strane a fandili mu. S obavami sa zahľadel na francúzskeho stíhača a prekvapilo ho, že je to Jean-Claude Jones, ktorý sa pokúšal dostať do waleského tímu. Francúzsky tím zjavne potreboval nového stíhača, a keďže Jones sa naň kvalifikoval, vyskúšal si to a získal túto pozíciu.

Nanešťastie, Harry nepočítal s tým, že Jones má v sebe takú zúrivú hrdosť, aby sa snažil vynahradiť si domnelú stratu tváre, ku ktorej došlo, keď ho Harry porazil a stal sa stíhačom Walesu. Najmä francúzski odrážači boli nemilosrdní, keď išlo o to, aby zasiahli dorážačky jeho smerom, a sotva k sebe pustili waleských odrážačov, čo znamenalo, že Harry sa vyhýbal ťažkým kovovým loptám, keď Jones zbadal zlatonku a následne ju chytil, čím vyhral zápas pre Francúzsko.

Tentoraz sa nezdalo, že by sa mu nejaká zúfalá dorážačka snažila odtrhnúť hlavu, ale cítil ťažobu v žalúdku, keď pristál na ihrisku so zvyškom tímu. Boli vyradení z hry o Európsky pohár.

Keď sa spolu so Siriusom vrátili s Ronom, Hermionou a Snapom do vstupnej haly Rokfortu pomocou prenášadla, Harry bol prekvapený, že tam už našiel profesorku McGonagallovú s profesorom Figgom a profesorom Dumbledorom.

„Ach, vrátili ste sa zo zápasu. Počúvali sme ho v rozhlase. Sústrasť, Harry, hlbokú sústrasť. Bolo by pekné vidieť vo finále pohára študenta Rokfortu, ale nie vždy sa dá chytiť zlatonka, žiaľ.“ Harry sa začal cítiť o čosi lepšie, keď videl, že Dumbledore je hore a nablízku. Oči mu cez tie polmesiačikové okuliare už nežiarili tak ako kedysi, ale vidieť ho vzpriameného a normálne rozprávať bolo určite lepšie, ako počúvať, ako z nemocničného lôžka šomre na profesorku McGonagallovú.

„Nanešťastie sme nemohli zachytiť ešte niečo. Alebo skôr udržať. Ach, opäť som sa pomýlil, mal som povedať niekoho. Máme pre teba nejakú novinku, Harry.“ Odmlčal sa a Harry sa zamračil.

„Čo je to?“

Dumbledore pozrel na McGonagallovú a Figgovú, ktorý napokon povedal. „Je to Petúnia, Harry. Rozhodla sa opustiť Rokfort. Už odišla. Nebolo možné zadržať ju proti jej vôli, ani by sme to neurobili. Cítila sa nemiestne, rozumieš. Ako nová čarodejnica a ako najstaršia študentka. Nefungovalo to.“ Zahľadel sa na Snapea, akoby to bola jeho vina, že študentka z jeho fakulty cítila potrebu odísť.

Harry tomu nemohol uveriť. „Takže - kam odišla? Späť do Surrey?“

Dumbledore prikývol. „Tak to vyzerá. Ministerstvo ju bude z času na čas kontrolovať, najmä preto, aby sme sledovali, či čaruje. Dúfajme, že sa nám podarí obmedziť všetko, čo uvidia susedia, na minimum.“

Harry prehltol. „Počítam, že strýko Vernon bude rád, že sa vrátila.“ Kývol na Snapea a usmial sa. „A počítam, že aj vám sa trochu uľaví.“

Na jeho prekvapenie sa Snape rozosmial a ignoroval zamračený výraz Arabelly Figgovej. Dumbledore sa uškrnul.

„Dovolím si tvrdiť, že máš pravdu, Harry,“ povedal a pozrel na Snapea.

Na jeho prekvapenie Snape zrazu na Dumbledora zazrel, čo ho Harry ešte nikdy nevidel urobiť. Otočil sa na päte a kráčal po schodoch do žalárov. McGonagallová sa tiež zahľadela na riaditeľa a s odfrknutím sa otočila, stúpajúc po mramorových schodoch, pričom si decentne pridržiavala habit. Harry sa obrátil na Rona a Hermionu, ktorí obaja pokrčili plecami, nevediac, čo si o tom myslieť. Harry sa pozrel späť na Dumbledora, ktorý sa naňho zoširoka usmieval, čo uňho Harry zvyčajne nevidel. (Malé, jemné úsmevy áno, široké úsmevy nie)

Harry sa sám obrátil ku schodom, Ron a Hermiona so Siriusom ho nasledovali a premýšľali, či sa Dumbledore zmenil kvôli tomu, čo sa snažil urobiť Voldemortovi - a prečo by ho kvôli tomu mali Snape a McGonagallová zrazu nemať radi. Pozrel cez plece na riaditeľa, ktorý sa stretol s jeho pohľadom a žmurkol naňho. Harry sa opäť odvrátil, v jeho vnútri hlodal zlý pocit.

S Dumbledorom nebolo niečo v poriadku.

Koniec kapitoly

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Re: 16. kapitola 4/4 (Hodnotenie: 1)
Od: sisi - 21.05. 2023
|
Brumbál nebyl nikdy v pořádku. Je to potrhlý starý čaroděj, který by udělal nejlépe, kdyby definitivně odstranil Voldemorta a šel do důchodu. Mohl by mít pěkný malý domek se zahrádkou, kde by celý rok pěstoval nějakou zeleninu, krmil by ptáky na krmítku, dělal jim budky na hnízdění, ale to by potom taky klidně mohl bydlet vedle Hagridovy boudy. Jako soused na vejminku by třeba nebyl tak neopatrný. Kdo ví?
Moc děkuji za úmornou práci na překladu, tím úmornější, že se momentálně nic moc neděje a zprávy o odchodu Petunie ze Zmijozelu nejsou až tak špatné zprávy. Co se týká Vernona, to bude asi horší. Fleur je na tom psychicky hůř, než špatně. Třeba její dítě bude zdravé. Bylo by dobře, kdyby bylo, dostalo se mu i Potterova dotyku, což lze vykládat jako nějaký druh požehnání.

Prehľad článkov k tejto téme:

Barb LP: ( Jimmi )21.11. 2022Kapitola č.18 1/4 - Líšky
Barb LP: ( Jimmi )06.11. 202217. Palác 4/4
Barb LP: ( Jimmi )30.10. 202217. Palác 3/4
Barb LP: ( Jimmi )18.09. 202217. Palác 2/4
Barb LP: ( Jimmi )23.08. 202217. Palác 1/4
Barb LP: ( Jimmi )16.08. 202216. kapitola 4/4
Barb LP: ( Jimmi )09.08. 202216. kapitola 3/4
Barb LP: ( Jimmi )04.07. 202216. kapitola 1/2
Barb LP: ( Jimmi )05.06. 2022Kapitola č.15 Schody 4/4
Barb LP: ( Jimmi )22.04. 2022Kapitola č.15 Schody 3/4
Barb LP: ( Jimmi )08.04. 2022Kapitola č.15 Schody 2/4
Barb LP: ( Jimmi )22.02. 2022Kapitola č.15 Schody 1/4
Barb LP: ( Jimmi )24.01. 2022Kapitola č.14 Tunely 3/3
Barb LP: ( Jimmi )22.01. 2022Kapitola č.14 Tunely 2/3
Barb LP: ( Jimmi )11.01. 2022Kapitola č.14 Tunely 1/3
Barb LP: ( JSark )05.01. 2022Kapitola č.13 Chodby
Barb LP: ( JSark )05.01. 2022Kapitola č.12 Hradby
Barb LP: ( tigy )05.01. 2022Kapitola č.11. Stanice
Barb LP: ( JSark )05.01. 2022Kapitola č.10. Útočisko
Barb LP: ( maure )05.01. 2022Kapitola č.9. Katedrála
Barb LP: ( JSark )05.01. 2022Kapitola č.8. Aréna
Barb LP: ( Morgana )05.01. 2022Kapitola č.7. Bod zlomu
Barb LP: ( Gift )05.01. 2022Kapitola č.6. Znamení
Barb LP: ( tigy )05.01. 2022Kapitola č.5. Pevnosť
Barb LP: ( florence )05.01. 2022Kapitola č.4. Okna
Barb LP: ( Kelly )05.01. 2022Kapitola č.3. Steny - dokončenie
Barb LP: ( Stela, Kelly )05.01. 2022Kapitola č.3. Steny
Barb LP: ( crazyiiii )05.01. 2022Kapitola č.2. Pod maskou
Barb LP: ( maure )05.01. 2022Kapitola č.1. Skrýš
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )05.01. 2022Úvod k poviedke