Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

A Fresh Start

05. Pichnúť do osieho hniezda

A Fresh Start
Vložené: Jimmi - 29.08. 2022 Téma: A Fresh Start
Jimmi nám napísal:

Názov: Nový začiatok

Originálny názov: A Fresh Start

Autorka: Hepatia

Originál: nedostupný


Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Pichnúť do osieho hniezda

Ron a Hermiona Weasleyovci sa práve chystali upratať riady z raňajok, keď do izby vbehol Hugo.

„Mami! Tati! Dostali ste list!“ kričal a vzrušene mával obálkou.

Ron si obálku nedočkavo vzal. S Hermionou čakali na správy od Rosie. Hneď si však uvedomil, že písmo na obálke nie je jej. Zo zvedavosti list otvoril.

Milý strýko Ron a teta Hermiona,

Považujem za svoju povinnosť oznámiť vám, že Rosie sa stýka s tým chlapcom od Malfoyovcom. Varovala som ju aj Albusa, že mu nemôžu dôverovať, ale ani jeden z nich ma neposlúchol.

S úctou,

Viktória

Hermiona si zahryzla do pery, aby sa nerozosmiala. Často si myslela, že Viktória je skôr po svojom strýkovi Percym. Potom si všimla, že Ron sa netvári, akoby to považoval za smiešnu záležitosť.

„Preboha, Ron, vyzeráš rovnako paranoidne, ako znie Viktória,“ napomenula ho veselo.

„Paranoidne? Nechcem, aby bol ten chlapec v jej blízkosti. Viktória má pravdu, je to Malfoy a nedá sa mu veriť.“

Hermiona sa na manžela skepticky pozrela. „Úprimne, Ron; má jedenásť rokov a ty si sa s ním ešte ani nestretol.“ 

„Videl som ho. Vyzeral ako zmenšenina svojho kreténskeho otca,“ odpovedal Ron.

„Nuž, zdanie môže klamať,“ odvetila Hermiona vznešene.

„Tak ako aj Malfoyovci.“

Hermiona si posmešne vzdychla a pobozkala Rona na líce. „Zostala by som tu a hádala sa s tebou, ale musím ísť do kancelárie a začať vypĺňať návrhy na ten nový zákon o ochrane domácich škriatkov.“

Ron sa usmial a bozk jej opätoval. „Viem, že odchádzaš len preto, lebo vieš, že mám pravdu.“

„Len na to úbožiatko nenasadzuj žiadnych aurorov, kým sa vrátim domov. Stačí?“

„A prísť o kritické hodiny sledovania? Možno len jedného aurora?“ opýtal sa Ron s nádejou.

Hermiona pobozkala Huga na čelo, vyplazila na Rona jazyk a potom sa odmiestnila. Ron rozstrapatil Hugovi vlasy a spýtal sa ho: „Možno aurora vo výcviku?“

Hugo predstieral, že to starostlivo zvažuje, a potom odpovedal: „Mama by ťa zahlušila.“

„Zahlušila. Samozrejme, ale Harry za to zahlušiť nemôže,“ odpovedal Ron a usmial sa. „Teraz by sme ťa mali radšej odviesť k strýkovi Harrymu a tete Ginny.“

*

Astória a Draco príjemne raňajkovali, keď priletela sova Merlin a položila na jedálenský stôl obálku, potom opäť odletela.

Astória nedočkavo otvorila list. Draco postrehol, že výraz tváre jeho ženy sa zmenil z dychtivého očakávania na výraz, ktorý ho dosť vystrašil.

„Ten... ten klobúk mal tú drzosť dať ho do Chrabromilu!“

Draco takmer upustil šálku kávy. Už mesiace sa tajne obával, že sa to môže stať, a teraz k tomu došlo.

„A dostal trest!“ dodala Astória, stále rozzúrená.

Draco stále nemal slov, ale časť jeho mysle sa čudovala, ako sa preboha Scorpiusovi už podarilo dostať trest; možno naozaj patril do Chrabromilu.

„Chce, aby ho preložili. Pošlem sovu do Durmstrangu hneď potom, čo pošlem sovu tej idiotke Sproutovej!“ pokračovala v rozprávaní Astória. „Budem žiadať, aby ho zaradili do Slizolinu a ten trest bol zjavne nezaslúžený! Stavím sa, že to bol ten dokonalý hlupák Longbottom! No, ak si myslí, že môže šikanovať môjho syna, tak ten prekliaty krvizradca netuší, čo sa na neho rúti!“

Draco sa rozhodol, že bude najlepšie nechať Astóriu, aby pokračovala vo výleve. Myseľ mu ešte stále vírila z toho, že Scorpius je v Chrabromile. Vedel, že nemôže jednoducho trvať na tom, aby ho dali do inej fakulty. Ale nemohol si pomôcť, ale pocítil isté sklamanie pri pomyslení na to, že jeho syna pošlú do Durmstrangu. Draco si roztržito prečítal Scorpiusov list a rozhodol sa, že ak jeho syn nechce chodiť na Rokfort, nemal by tam chodiť.

„Napíšem list do Durmstrangu,“ povedal Astórii, ktorá aj tak vyzerala, že ho nepočúva. Už diktovala rozhorčený list riaditeľke Sproutovej.

Cestou do pracovne za ním Astória zavolala. „Nemali by sme to ísť povedať tvojim rodičom?“

Draco sa neveriacky otočil. „Zbláznila si sa?“

*

V ten večer sa Ron a Harry primiestnili na Grimmauldovo námestie. Skôr než si stihli vyzuť topánky, pribehli k nim Lily a Hugo, očividne vzrušení.

„Ponáhľajte sa! Al a Rosie poslali listy! Mama a teta Hermiona ich neotvoria, kým neprídete!“

„Čakáme na vás celý deň!“ dodal Hugo, pričom ťahal Rona za zápästie.

Harry žmurkol na Rona. „Ach... ja neviem. Sme naozaj hladní a myslím, že by sme sa najprv chceli navečerať.“

„Nie!“ vykríkla Lily, ktorá tiež ťahala otca za ruku.

„Myslím, že sme si niečo zabudli v kancelárii,“ dodal Ron.

„Môžete sa po to vrátiť neskôr,“ ubezpečil ho Hugo.

„Neviem, bolo to dosť dôležité...“ namietal Harry.

„Vy dvaja, prestaňte dráždiť deti a poďte sem, lebo tie listy otvoríme bez vás!“ zavolala Ginny z obývačky.

„Preteky!“ zakričal Ron a rozbehol sa.

Všetci štyria dorazili do salónu v dosť nedôstojnej hromade. Hermiona a Ginny si nemohli pomôcť, ale rozosmiali sa, a dokonca aj Kreacher sa začal smiať.

„Dobre, ktorý list si prečítame ako prvý?“ spýtala sa Hermiona.

„Ktorý z nich prišiel skôr,“ navrhol Harry.

„To bude Alov,“ odpovedala Ginny a usmiala sa. Otvorila obálku a začala čítať nahlas.

 

Drahý otec, mama, Lily a Kreacher,

Som v Chrabromile! Delím sa o izbu s ďalšími šiestimi chlapcami, pretože strýko Neville povedal, že Chrabromil získal tento rok viac študentov ako zvyčajne. James mi ponúkol, že môžem bývať s ním, ale strýko Neville to nedovolil. Je to však v poriadku, väčšinu spolubývajúcich mám naozaj rád. Nigel Jordan, Josh Thomas a Mike Creevey sú naozaj milí. Adama Jonesa a Bernarda Smitha však príliš nemusím. Scorpius Malfoy sa zdá byť naozaj slušný chlapec. Zachránil Rosie, keď som jej roztavil kotlík. Každopádne musím dokončiť esej pre profesora Proudfoota, len som si myslel, že by ste chceli vedieť, že som v Chrabromile!

S láskou,

Albus S. Potter

 

Keď Lily a Hugo jasali, že majú v rodine ďalšieho chrabromilčana, Ginny a Harry si vymenili pohľady plné úľavy; obaja vedeli, ako veľmi si Albus želal, aby ho dali do Chrabromilu.

„Počkaj, napísal, že roztavil Rosie kotlík?“ spýtal sa Harry.

Hermiona sa usmiala. „Preto ich do prvého ročníka posielame s použitými kotlíkmi.“

„Ale môžeš ho nahradiť pekným, úplne novým; z masívneho zlata by bol fajn,“ dodal Ron a usmial sa.

„Pamätám si, ako ma Hagrid prehováral, aby som si kúpil masívny zlatý, keď som mal jedenásť. Koľko sov je vlastne potrebných na to, aby poslali kotlík?“ Harry nahlas uvažoval.

„To sa budeš musieť spýtať Percyho,“ odpovedala Hermiona. „Malý Arthur si tiež roztopil svoj, keď bol ešte prvák.“

„A čo list od Rosie?“ posťažoval sa Hugo netrpezlivo.

Hermiona otvorila druhú obálku a prečítala im ju.

 

Drahí všetci,

Myslela som si, že by ste radi vedeli, že som v Chrabromile! Klobúk navrhoval aj Bystrohlav, ale namiesto toho ma pustil do Chrabromilu, čo ma nesmierne potešilo! Bystrohlav by však nebol zlý, až na to, že Viktória tu na budúci rok nebude, takže som oveľa šťastnejšia, keď som s ostatnými v Chrabromile. Mám rada svoje spolubývajúce, najmä Shannon Finniganovú! A našla som si ďalšieho nového kamaráta! Volá sa Scorpius Malfoy, prvýkrát sme sa stretli v Šikmej uličke, ale znovu sme sa stretli v Rokfortkskom rýchliku. Aj on je v Chrabromile a býva v jednej izbe s Albusom. James a Fred ho spočiatku nemali veľmi radi, ale teraz ho radi majú. Aj on prečítal všetky učebnice a prečítal aj Dejiny Rokfortu! Albus, Scorpius a ja sme partnermi na hodine elixírov. Profesora Macmillana nemám veľmi rada, ale keď mám strýka Nevilla za vedúceho fakulty a učí herbológiu, vynahradí mi to! Profesor Proudfoot je veľmi zaujímavý, hoci jeho hodina bola najkratšia, ale zadal nám esej. Dúfam, že tá moja nebude príliš krátka, sú to len tri zvitky pergamenu.

Radšej sa pozriem, či k nej môžem ešte niečo pridať,

Veľa lásky,

Rosie

 

„Moje dievča je chrabromilčanka!“ zaujúkal Ron.

*

Draco sedel vo svojej pracovni a hľadel na prázdny pergamen. List poslal do Durmstrangu už pred niekoľkými hodinami. Teraz sa bál napísať vlastným rodičom. Cítil sa takto Scorpius, keď ráno písal ten list? Draco tú myšlienku zahnal a vrátil sa k svojej úlohe.

 

Drahá matka a otec,

Píšem vám, aby som vám oznámil, že Scorpius prestúpi na Durmstrang.

 

Draco začatý list pokrčil a zahodil; nemalo zmysel obchádzať túto záležitosť, o umiestnení do Chrabromilu sa dozvedia aj tak. Lucius bude kričať, že Draco zrejme vychoval Scorpiusa zle. Narcissa sa rozplače a potom bude chladná ako ľad. Draco sa trochu otriasol a začal písať nový list.

 

Drahá matka a otec,

Nanešťastie, Scorpius nebol zaradený do Slizolinu. Kvôli tomuto nedopatreniu a zhoršujúcej sa úrovni Rokfortu sme sa rozhodli, že bude v jeho najlepšom záujme, aby bol preložený do Durmstrangu.

 

Draco sa odmlčal a opäť si predstavoval otcovu odpoveď, ale prerušila ho sova, ktorá ďobla do parapetu. Merlin sa vrátil s druhým listom. Draco ho rýchlo otvoril a premýšľal, čo sa ešte mohlo pokaziť počas prvých dvadsiatich štyroch hodín jeho syna na Rokforte.

Viem, že ste chceli, aby som bol v Slizoline, ale nemyslím si, že by som tam bol veľmi šťastný, a dúfam, že vám nevadí, že máte syna v Chrabromile.

Po prečítaní posledných slov si Draco živo spomenul na rozhovor, ktorý so Scorpiusom viedli len pred dvoma večermi.

„Nechcel som, aby si sa za mňa hanbil,“ vtedy povedal a obával sa Scorpiusovej reakcie.

Jeho syn ho vtedy objal a povedal: „Ja vždy budem hrdý na to, že si môj otec.“

Draco rýchlo pokrčil druhý list, ktorý začal, a začal písať tretí.

 

Drahá mama a otec,

Scorpius bol zaradený do Chrabromilu a my naňho nemôžeme byť viac hrdí.

S úctou,

Draco

 

Po jeho odoslaní s jednou z vlastných sov začal písať ďalší list.

 

Drahý Scorpius,

Nedokážem ti ani opísať, ako ma teší, že si šťastný, a samozrejme, som hrdý na to, že mám syna v Chrabromile. Vždy budem hrdý na to, že ťa mám za syna.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: jajuska - 08.04. 2023
| |
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Re: 05. Pichnúť do osieho hniezda (Hodnotenie: 1)
Od: sisi - 13.07. 2023
|
líbí se mi, jak trefný je název kapitoly - Bodnutí do vosího hnízda - ono to tak opravdu sedí. Ale vše se snad během týdne, dvou uklidní, až na Astorii. Ta bude házet špínu na ředitelku a upadající úroveň školy. Zmijozelští se zatím moc nepředvedli, to je hezké, nečíst furt jen o tom, co je a co není pro čistokrevné potomky vyhovující. Například pořádný výprask by mohl stačit na začínající rebelanty, ale pro ty pokročilejší to bude úklid po mudlovsku - všechny záchody na patře, nebo v podzemí. Fred a James už vědí, "kolik stojí hůlka." (kouzelnický ekvivalent k zač je toho loket.)
Moc děkuji za překlad.

Archivované komentáre


Re: 05. Pichnúť do osieho hniezda Od: Octavie - 30.08. 2022
To byla taková hezká "vyzvedna" kapitola :-). Všichni se dozvěděli, co měli, Ron se choval jako Ron, fakt nechápu, když jsou ti dva i po letech spolu. Budu si muset přečíst něco s prima Ronem... Astoria překvapila spíš nepříjemně. A Draco, tak to klobouk dolů. Díky za překlad, Jimmi!

Re: 05. Pichnúť do osieho hniezda Od: Lupina - 30.08. 2022
Astorie překvapila. Ron, Viktorie ani ne. Ale Draco! Tak to klobouk dolů. Ten získává jediný palec nahoru. Děkuji moc za kapitolu, Jimmi.

Re: 05. Pichnúť do osieho hniezda Od: JSark - 29.08. 2022
Muahaha, to bude šrumec. :D

Re: 05. Pichnúť do osieho hniezda Od: kakostka - 29.08. 2022
Och, hystericka Astorie, rychle ztracejici rozvahu a klid... Hotova Nebelvirka :-):,-):-):,-), rozhodne zasne zmijozelske chovani. Ronald, ktery nevybocil a nevytahl hlavu ze sveho zadku, ac uz mohl dospet. Zalobnicek Viki, to je na pres hubu... Kde je rodinna solidarita? Takhle se chova primuska? Doufam, ze se ji to, cuze vymsti. Draco boduje... Chapu i prvni dva dopisy rodicum, neni snadne jim oznamit zmenu paradigmatu... Jimmi, dekuji.
Re: 05. Pichnúť do osieho hniezda Od: kakostka - 29.08. 2022
Rodicum... Pardon i za dalsi preklepy, proto tak nerada komentuji z mobilu. Za cuzou chybi carka atd. Jimmi, nasla si paradni povidku. Nostalgicky mi pripomnela Rok jezevce, skoda ze jeji autor nepsal dal, byla to paradni povidka a tahle ma luxusne naslapnuto ji nasledovat. Dekuju.
Re: 05. Pichnúť do osieho hniezda Od: kakostka - 29.08. 2022
Opravdu nechapu, co vadi mobilu na slove rodice... Smajlik kajicny, vrtici hlavou. I ten, co tloukl hlavou do zdi byl fajn...

Re: 05. Pichnúť do osieho hniezda Od: denice - 29.08. 2022
Viktorie je pěkně protivná žalobnice, po kom to asi zdědila? Ron se od školních let moc nezměnil, no ale nemůže být ve všech ff borec :-) Zato Draco - klobouk dolů! Díky.

Re: 05. Pichnúť do osieho hniezda Od: zuzule - 29.08. 2022
Ronova reakce moc neprekvapila, ale Dracova me potesila hodne. Dekuju!

Re: 05. Pichnúť do osieho hniezda Od: Liz - 29.08. 2022
Draco je Nebelvírem v srdci. To se jinak nedá vysvětlit ten dopis jeho rodičům.

Re: 05. Pichnúť do osieho hniezda Od: Jacomo - 29.08. 2022
Tak v reakcích na dopisy jednoznačně vede Draco. Astorie mě mrzí, Ron nepřekvapil, Hermiona rovněž ne, zbytek je více méně nad věcí. Uvidíme, kam to povede dál. Díky za překlad, Jimmi.

Prehľad článkov k tejto téme:

Hepatia: ( Jimmi )23.10. 202218. Kruh sa uzavrel
Hepatia: ( Jimmi )22.10. 2022Kapitola 17. Hádaj, kto príde na večeru 2/2
Hepatia: ( Jimmi )15.10. 2022Hádaj, kto príde na večeru 1/2
Hepatia: ( Jimmi )10.10. 202216. Spomínanie na staré dobré časy
Hepatia: ( Jimmi )07.10. 202215. Zviazanie voľných koncov
Hepatia: ( Jimmi )04.10. 202214. Vyjsť z tieňov
Hepatia: ( Jimmi )03.10. 202213. Záchranári v núdzi
Hepatia: ( Jimmi )02.10. 202212. Hniezdo zmijí
Hepatia: ( Jimmi )30.09. 202211. Slizolinov odkaz
Hepatia: ( Jimmi )27.09. 202210. Rukojemník
Hepatia: ( Jimmi )26.09. 202209. Zaskočení
Hepatia: ( Jimmi )19.09. 202208. Keď ťa berú ako záškodník
Hepatia: ( Jimmi )12.09. 202207. Kde leží pravda
Hepatia: ( Jimmi )05.09. 202206. Každá akcia má...
Hepatia: ( Jimmi )29.08. 202205. Pichnúť do osieho hniezda
Hepatia: ( Jimmi )22.08. 202204. Vidieť veci v inom svetle
Hepatia: ( Jimmi )15.08. 202203. Pýcha a predsudok
Hepatia: ( Jimmi )08.08. 202202. Hriechy otca
Hepatia: ( Jimmi )01.08. 202201. Veľké očakávania
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )13.07. 2022Úvod k poviedke