Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Zatracení kouzelníci

Kapitola 4., část 2. Plány věznic

Zatracení kouzelníci
Vložené: denice - 13.10. 2022 Téma: Zatracení kouzelníci
denice nám napísal:

Zatracení kouzelníci

Autor: sprinter1988

Překlad: denice   Beta: Sevik99    Banner: Jimmi

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 4, část 2. Plány věznic

 

Celkově vzato mohla věznice pohodlně pojmout jeden a půl tisíce odsouzených, o něco méně než věznice Wandsworth v Londýně. To byl dostatečný prostor pro vězně, kteří tam měli být přemístěni.

Harry stál před televizí v čísle 10 na Downing Street, a celou akci sledoval. Hermiona, Lenka, Lilith, Kevin, Dean, Wayne a několik jejich kolegů kouzelníků se dívalo s ním.

„První z nich jsou uvnitř,“ konstatovala Lenka.

Harry přikývl.

 

Věznice bude mít nezbytný počet zaměstnanců, alespoň pokud jde o lidský personál. Většinu z nich budou tvořit motáci, jejichž možnosti uplatnění v kouzelnickém i mudlovském světě byly vzhledem k jejich výchově velmi omezené. Bylo zde také několik mudlorozených, které z kouzelnického světa vyhnaly předsudky. Tihle všichni tam byli především proto, aby je bylo vidět. Skutečnou práci budou vykonávat domácí skřítci, kteří zůstanou pro vězně neviditelní, a nebylo by dobré, aby některý z nich získal dojem, že se v jeho okolí nenachází žádný dozorce.

Televizní obrazovka v Harryho kanceláři se z přímého přenosu stěhování vězňů přenesla k nespokojenému členu opoziční strany, který se ptal, kde vláda na takové věci bere peníze.

„Tím, že vám sníží plat na polovinu,“ zamumlala Lilith v odpověď, ostatní tím přiměla k úsměvu.

Harry se vrátil ke svému stolu a posadil se do křesla. Otevřel jednu ze zásuvek, vytáhl z ní svou speciální složku a začal listovat jejím obsahem, dokud nenašel list papíru velikosti A4. Na něm byly uvedeny jeho hlavní cíle pro dobu, kdy bude předsedou vlády. Několik z nich už bylo přeškrtnuto: „Snížit platy a náhrady poslancům, aby se jim vrátila část důvěry veřejnosti“ a „Najít více prostředků na lepší financování Národní zdravotní služby“ (tyto dva cíle šly docela dobře dohromady). Nyní si mohl odškrtnout „Zmírnit problém přeplněnosti věznic“.

Provedl to a očima se přesunul po listu papíru níže k bodu blízko spodního okraje, kde bylo červeně napsáno „Vypořádat se s kouzelníky, kdy a jak to bude nutné“.

Už dal ministerstvu kopanec do zadku, který tak zoufale potřebovalo, a zprávy od Nevilla a Hannah ukazovaly, že to alespoň prozatím zabralo, ale věděl, že to ještě ani zdaleka není konec. Mnozí z kouzelníků, kteří zůstali u moci, by si nenechali líbit, kdyby jim mudlovská vláda říkala, co mají dělat, a byli i tací, kteří by podnikli jakékoli kroky, které by podle jejich názoru považovali za vhodné, aby mudlům „ukázali, kde je jejich místo“.

Teď už jen stačilo počkat, až smrtijedi opět překročí hranice, což zcela jistě udělají, a kouzelnický svět se dočká probuzení, které mělo přijít už mnohem dřív.

Armáda byla připravena. Otázka nezněla „jestli“, ale „kdy“.

 

xxx

 

Albus Brumbál seděl ve své kanceláři v Bradavicích, cumlal citronový drops a přemítal o událostech posledních čtrnácti dnů. Jeho zdroje z ministerstva mu prozradily, že během vnitřní čistky vedené Amelií Bonesovou bylo zatčeno celkem čtyřicet tři ministerských zaměstnanců od bystrozorů po údržbáře, kteří byli smrtijedy, dvacet dva jich bylo zadrženo za napomáhání smrtijedům a devatenáct dalších bylo stále ve vazbě za účelem výslechu. Tato zatčení následně vedla k zatčení dalších šedesáti sedmi lidí, včetně rodinných příslušníků a přátel již zatčených.

Brumbál smutně zavrtěl hlavou. Kdyby bylo po Ameliině, byli by uvězněni v Azkabanu ještě před koncem měsíce, ale podle jeho mínění by se všichni mohli vykoupit. Stačilo jen zbavit Voldemorta moci a oni by se zbavili jeho vlivu. Pak by se mohli vrátit ke svému klidnému každodennímu životu a žít v míru. Přidali se k Voldemortovi jen ze strachu, tím si byl téměř jistý.

Svým způsobem měl pravdu. Mnozí z těch, kteří se připojili k Voldemortovi, to udělali až poté, co jim bylo vyhrožováno, ale mnohem víc z nich se k němu přidalo z jakési domnělé nadřazenosti čistokrevných čarodějů nad mudly a mudlorozenými. Nejlepší způsob, jak takovým postojům čelit, což vám řekne každý alespoň napůl inteligentní mudla, je vzdělání, a právě v tom Brumbál selhal.

Kdyby mu alespoň trochu záleželo na sjednocení kouzelnického světa, zavedl by pro čistokrevné povinný kurz mudlovských studií, aby viděli, že se od sebe s mudly až tak moc neliší, a zajistil by, aby tento kurz vedl někdo, kdo ví, o čem mluví, a aby dostupné informace byly aktuální. Také by zřídil povinnou třídu pro mudlorozené a ty, kdo u mudlů vyrostli, kde by je učili o zvycích čistokrevných kouzelníků a pomáhali jim lépe se začlenit do kouzelnické společnosti, která je ve všech případech prostě hodila do hluboké vody a čekala od nich, že plavat v ní se naučí sami.

Většina z nich se utopila, a to byla chyba Brumbála jako ředitele vzdělávací instituce, která měla být jednou z nejlepších kouzelnických škol na světě. Jistě, dalo by se namítnout, že se to nemuselo líbit členům školní rady, ale Brumbál byl profesorem dost dlouho na to, aby mnohé z nich učil, takže čí to byla vina? Většině z nich to bylo tak jako tak jedno. Jako čistokrevným jim záleželo víc na titulu než na práci a nechali by Brumbála dělat si, co chce (což obvykle dělal), pokud by je Lucius Malfoy nezastrašoval svými názory, a Brumbál měl jako vrchní čaroděj Starostolce a nejvyšší hlavoun Mezinárodní konfederace kouzelníků zodpovědnost a moc zajistit, aby to Malfoy nemohl dělat.

Ovšem vzhledem k tomu, že nic z toho nezapadalo do Brumbálových osobních iluzí o sobě samém, naprosto to přehlížel, a tak koloběh pokračoval.

V ohništi zahučely zelené plameny a z nich vyšel Severus Snape. Vypadalo to, že Voldemort dal svým následovníkům dost ošklivě najevo svou nelibost nad současnými událostmi.

Třesoucí se a krvácející Snape se ztěžka posadil na jedno z křesel pro návštěvy a podal hlášení.

Ty samé kecy jako obvykle. Věci se nevyvíjely podle Voldemortových představ, a tak dostal záchvat vzteku podobně jako dítě, kterému odmítli dát sušenku. Samozřejmě, vzhledem k tomu, že tato zpráva pocházela od Snapea, musel ji Brumbál dešifrovat odfiltrováním urážek týkajících se kohokoli jménem Potter, které padaly v každé druhé větě.

„Už jsem to říkal a budu to opakovat stále znovu, z toho, že ministerstvo bude podlézavě ustupovat Potterovým požadavkům, nevzejde nic dobrého.“

V tu chvíli se ozval portrét Dilys Derwentové, bývalé ředitelky Bradavic: „Ach, přestaň kňučet, chlape! Tenhle Potter je hlavou mudlovské vlády a jako takový má za úkol chránit mudlovské obyvatelstvo, jak nejlépe umí, a pokud to znamená pořádně nakopat zadek našemu ministerstvu, když si o to říká, pak je to přesně to, co by měl udělat.“

Na to si portrét Phinease Blacka posměšně odfrkl a poznamenal: „Jsou to jen mudlové, těžko něco důležitého. Pokud se naše válka přelije na jejich území, stačí skrýt těla, ty, co přežili, nechat zapomenout a pokračovat dál jako obvykle. Tato metoda nám dost dobře sloužila celá staletí.“

„Ale no tak,“ vložil se do hovoru Armando Dippett, „jsme vázáni smlouvou, která nám ukládá, abychom zajistili, že naše války nezasáhnou mudly, tenhle Potter se stará jen o to, abychom splnili svou povinnost.“

„Mudlové,“ vysmíval se mu Phineas, „co pro nás kdy udělali?“

„Vynalezli parní stroj, jeden z nich používáme k dopravě studentů do Bradavic,“ nabídl Armando.

„Vynalezli víno, na které, jak si vzpomínám, sis v dobách, kdy jsi byl ředitelem, dost potrpěl,“ přidala se Dilys Derwentová.

„Vynalezli kolo,“ doplnil Everard.

„Více než sedmdesát procent tohoto hradu vybudovali mudlové,“ řekla Phyllida Sporeová. „Zbytek dostavěli zakladatelé, když ho převzali.“

„Ano, ano, dobrá," Brumbál mávl rukou, aby portréty umlčel. Skutečnost, že hrad z větší části postavili mudlové, si Brumbál nerad připomínal a jen málokterý kouzelník to dnes věděl, stejně jako to, že zakladatelé Bradavic hrad mudlům vzali násilím. Samozřejmě to byl záměr. Profesor Binns mlel pořád dokola o skřetích povstáních a smlouvách s trolly z dobrého důvodu.

„Co uděláte s Potterem?“ zajímal se Snape.

Brumbál chvíli mlčel, zvažoval své možnosti a pak nejistě řekl: „Možná bychom mohli využít přímého útoku Voldemorta na mudly, to by snad Harryho přimělo, aby se trochu stáhl.“

Snape přikývl a oba muži začali plánovat.

Ani jeden z nich si nevšiml domácí skřítky Winky, která seděla za Brumbálovým křeslem, byla zcela neviditelná a vyslechla každé slovo, které tu bylo řečeno.

Na tváři se jí objevil drobný úsměv. Pan Harry a paní Hermiona budou mít z jejího špehování velkou radost.

 

PA: V této kapitole se neobjevila žádná komunikace mezi Harrym a kouzelníky, ale akcí všech je víc než dost, aby příběh pokračoval. Vidíte? Ministerstvo dokáže být aktivní, když ho pořádně nakopnou správným směrem. Škoda, že Brumbál plánuje všechno totálně zmrvit.

Myslím, že se teď dostáváme k závěrečné části příběhu; snad jedna kapitola, kde Brumbálův plán uvede věci do pohybu, další, která se bude zabývat výsledkem, a možná epilog.

 

 

 

 

 

 

 

 

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: hanka - 25.03. 2023
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 11.05. 2023
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Re: Kapitola 4., část 2. Plány věznic (Hodnotenie: 1)
Od: sisi - 13.05. 2023
|
Co by mohlo Brumbála asi tak probudit z jeho divného bdění mimo realitu, aby přestal dlít onde a konal dobré tuto? Třeba jeho bratr? Nechám se překvapit, kam povídka spěje. Díky.
Re: Kapitola 4., část 2. Plány věznic (Hodnotenie: 1)
Od: denice - 14.05. 2023
|
Obávám se, že Brumbál z této povídky uznává jen svoji pravdu, protože jen on ví, jak je to správně, a půjde přes mrtvoly.
Děkuji.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Aeidaill - 17.05. 2023
| |
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Archivované komentáre


Harry má velké a smělé plány, držím mu palce, ať je dál úspěšně uskutečňuje. A má na své straně domácí skřítky, kteří jsou přehlíženi a přitom hodně vědí. Brumbálovi zřejmě nakopnutí nestačilo - možná ho vzít něčím těžkým po hlavě? Bez druhé šance? No, kdo se hlásí? :-)) Díky moc za překlad další části, Denice a Seviku.
Harry to má opravdu dobře promyšlené - vždyť mu s plány pomáhala Hermiona a jistě nejen ona. Získat si domácí skřítky bylo chytré, tady jasně vidím její zásah :-) Brumbál má pěkně tvrdou lebku a hroší kůži, to bude muset být pořádný kyj. Klidně bych se šla postavit do fronty, na všechny by se dostalo ;-) Děkujeme,

No jo, nakopli Brumbála, ale ten se vydal svým pokřiveným směrem. Takže hrad byl postaven hlavně mudly a byl jim ukraden? To je zajímavá myšlenka. To nestaví zakladatele do pěkného světla. A Brumbál to nechce připomínat, takže Binns dál uspává další generaci mladých kouzelníků. Jo, mohlo mu to všechno vyjít, kdyby se Harry nerozhodl něco s ním udělat. Děkuju moc za další část, děvčata. Těším se na pokračování.
Ano, Brumbála nakopli, a on to přitom se všemi myslí tak dobře ;-) Myslím, že Brumbál ve své pýše nemůže spolknout, že že něco tak úžasného postavili ti ubozí, slabí, méněcenní mudlové :-D To, že zakladatelé hrad nějakým způsobem, pravděpodobně za použití násilí, ukradli, to mu asi až tak žíly netrhalo, to zřejmě ve středověku dělal kdekdo a stařík si to jistě velmi pěkně odůvodnil ;-) Děkujeme!

Tedy, nerada to říkám, že Brumbál se chová úplně stejně jako Voldy. Malé děcko, kterému se nelíbí změny a chtělo by, aby všechno zůstalo tak, jak to je. Protože to přece fungovalo, ne? Proč to měnit. Kopanec do zadku ministerstva možná zabral, ale tady bude možná potřeba mnohem víc. Jsem zvědavá, jaký bude další Harryho postup. Děkuju za překlad :)
Jistá podobnost mezi Brumbálem a Voldemortem by tu byla :-) Ano, ono to fungovalo, všichni skákali, jak ti dva pískali, ale on se objevil někdo, kdo tuhle hru nehraje, a to je kámen úrazu. Harry bude naštěstí varován, tak bude mít čas pokusit se něco vymyslet... Děkuji.

Děkuji moc za tuhle povídku, na sebereflexi je to super. Taky vidím lidi dobře a dávám jim druhé šance a tak dál. Vede mne to k zamyšlení, kdy je to ještě dobře a kdy ne (samozřejmě podle nějakého mého morálního kompasu). Na druhou stranu já nevedu žádnou instituci :D Je škoda, že když se to začíná dařit, tak to Brumbál se Snapem všechno po… Těším se, na další. A děkuji za překlad. :)
Ano, je dobré odpouštět, ale odsud až posud. Znáš to - poprvé náhoda, podruhé nehoda, potřetí zlý úmysl... ;-) Brumbál vážně jede jen ve svých kolejích, a jakmile se objeví jméno Harryho Pottera, Snape se ho tak usilovně snaží skřípnout, že už mu nezbyl žádný zdravý rozum. Děkuji.